بازدید 9755
۸

شمارش معکوس برای افتتاح ۵ ایستگاه مترو در تهران

سخنگوی شهرداری تهران گفت: ارزش بهره‌برداری از ایستگاه‌های متروی «شهران»، «کوهسار» و «کن» و ۵.۵ کیلومتر مسیر تونلی مرتبط در خط ۶ مترو، بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان است.
کد خبر: ۱۱۹۵۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹ 27 September 2023

به گزارش «تابناک»، عبدالمطهر محمدخانی در گفت‌وگو با ایسنا، از توسعه زیرساختی خطوط مترو در این دوره از مدیریت شهری خبر داد و گفت: افتتاح ایستگاه «میدان کتاب» در خط ۷ مترو و نیز ایستگاه‌های متروی «شهران»، «کوهسار» و «کن» در خط ۶ مترو و همچنین افتتاح ایستگاه متروی «شهر پرند» پس از ۱۱ سال واگذاری پروژه به شهرداری تهران، از برنامه‌های شهرداری تهران در مهرماه است.

سخنگوی شهرداری تهران در خصوص جزئیات ایستگاه میدان کتاب از خط ۷ مترو افزود: از نکات بارز معماری ایستگاه‌ میدان کتاب، نوع طراحی با شاخصه های معماری ایرانی اسلامی همخوانی دارد و  در عین زیبایی ایستگاه، هزینه‌های اجرا و بهره‌برداری آتی از سازه‌ها را تقلیل می‌دهد.

محمدخانی با بیان اینکه ایستگاه متروی پرند در ۱۹ کیلومتری مسیر ریلی خط یک قرار دارد، ادامه داد: ایستگاه متروی پرند با یک خط رفت و یک خط برگشت، ماه جاری افتتاح خواهد شد. این امر به معنای بهره‌برداری از یک ایستگاه و ۱۹ کیلومتر مسیر تونلی است.

وی با بیان اینکه هزینه این پروژه به ارزش روز، بیش از ۵ هزار میلیارد تومان است، عنوان کرد: پروژه تکمیل خط متروی تهران - پرند در واقع محدوده ۱۹ کیلومتری بین فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر جدید پرند را شامل می‌شود، چرا که امتداد خط یک مترو تا فرودگاه امام خمینی (ره) قبلاً ایجاد شده و مسافرگیری در این قطعه جاری است.

سخنگوی شهرداری تهران همچنین در مورد افتتاح ایستگاه‌های متروی شهر زیبا، شهران و شهدای کن در خط ۶ مترو تصریح کرد: خوشبختانه با تأمین منابع مالی لازم، زمینه افتتاح ایستگاه‌های متعددی در خط ۶ مترو فراهم شده است. پس از افتتاح پست برق جنوبی خط ۶ (پست کیانشهر) و همچنین تست گرم مسیر ۵.۵ کیلومتری از قطعه شمالی خط مترو۶، حدفاصل ایستگاه شهید ستاری تا ایستگاه کوهسار، حالا شمارش معکوس برای بهره برداری از ۳ ایستگاه متروی شهر زیبا، شهران و کوهسار آغاز شده است. ایستگاه‌های حائز اهمیتی که محدوده شمال غربی خط ۶ مترو را تکمیل می‌کند و بر بهبود خدمت‌رسانی به ساکنان این محدوده اثرگذار است.

به گفته محمدخانی، ارزش بهره‌برداری از ایستگاه‌های مذکور و مسیر تونلی خط ۶ مترو بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۸
کی افتتاح میشه پس؟
ما هر روز از جلوش رد میشیم به امید اینکه افتتاح شده ولی هنوز خبری نیست
واقعا در بحث مترو پیشرفت چشمگیر و فوق العاده ای داشتیم و از این بابت بسیار خوشحالم و از مسئولین امر تشکر میکنم
امیدوارم هرچه زودتر سایر مسیرهای مترو نیز توسعه پیدا کند
پرند عالی دم زاکانی گرم
مترو پرند پیشرفت خوبی داشته
کشتین خودتونو
مترو واقعا نعمته تو این ترافیک .
سلام خداقوت ماافتتاح می خواهیم هرروز ازجلوش ردمیشیم خبری نیست لطفا تسریع بفرمایید
دمتون گرم وخدا قوت کارهای زمین مانده دولتهای قبلی را به انجام می رسانید وباعث رفاه مردم محدوده های ضعیف تر وحاشیه نشین مثل پرند می شوید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست