بازدید 9295

مترو پرند کِی افتتاح می‌شود؟

اجرای مترو پرند پس از دو دهه بلاتکلیفی در حالی با اقدام انقلابی دولت به ایستگاه آخر رسیده است، که مردم برای سوار شدن بر قطار مترو لحظه شماری می کنند.
کد خبر: ۱۱۹۲۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹ 14 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، جمعیت قابل ملاحظه‌ای که در پرند ساکن هستند و حمل و نقل آن‌ها به تهران راه اندازی مترو را به یکی از مهمترین مطالبات مردم این شهر تبدیل کرده است، از سویی مردم پرند مدت‌ها است، چشم انتظار افتتاح خط مترو این شهر هستند، تا گوشه‌ای از مشکلاتشان حل شود.

سال‌ها است، قول افتتاح مترو پرند داده می‌شود، اما مشکلات موجود بر سر راه این مترو اجازه افتتاح را به آن نمی‌دهد، شهردار تهران در نشست خبری اردیبهشت ماه خود با اصحاب رسانه در این خصوص گفته بود: مترو پرند یک امر سه جانبه بین شهرداری تهران، وزارت راه و شهرسازی و پیمانکار که قرارگاه خاتم الانبیا (ص) است و قرار بود، که وزارت راه تأمین منابع زمینی را انجام دهد و ما هم پشتیبانی‌های فنی را بر عهده بگیریم و قرارگاه نیز کار اجرایی را انجام دهد.

علیرضا زاکانی گفت: یک تعللی اتفاق افتاد، که در خصوص تحویل زمین اختلاف نظراتی ایجاد شد، که جلسه‌ای در حاشیه هیأت دولت تشکیل و پروژه تعیین تکلیف شد و امیدواریم در نیمه اول سال جاری این پروژه افتتاح شود.

این مشکلات قرار بود، با دستور رئیس جمهور برای رفع موانع با سرعت رفع و افتتاح شود، که این اتفاق نیفتاد و وعده افتتاح مترو در خرداد ۱۴۰۲ محقق نشد، تا گفته آرش صیادی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند مبنی بر اینکه «امیدواریم تا مترو پرند بر اساس آخرین وعده‌ای که داده شده است در هفته دولت مسافرگیری کند و در خدمت شهروندان پرندی باشد.» نیز تحقق نیابد.

شهردار تهران: مشکل تأمین برق عامل تأخیر در افتتاح مترو

البته این پروژه با رفع موانع معماری و ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی قرار بود، در هفته دولت افتتاح شود، اما چرا این اتفاق رخ نداد؟ سوالی است، که شهردار تهران در مصاحبه‌ای که هشتم شهریور داشت، به آن پاسخ داد و افزود: مشکلات برق رسانی مانع افتتاح مترو پرند شد.

علیرضا زاکانی افزود: امروز نیز در هیأت دولت موضوع را دنبال کردم و اگر مشکل برق رفع شود، هیچ مانعی برای افتتاح پروژه نداریم.

مترو کی افتتاح می‌شود؟ استاندار: «به زودی»

اما سرانجام چه زمانی قطار مترو مسافرین پرندی را به مقصد تهران خواهد رساند، سوالی است، که استاندار تهران در پاسخ به آن به خبرنگار مهر گفت: تعهدی که برای کمک به طرح مترو داشتیم، مورد توجه قرار گرفت و مصوب شد و ابلاغات لازم به دوستان ما در وزارت راه و شهرسازی برای کمک به تکمیل این پروژه انجام شد و تلاش می‌شود، این کار با برداشتن موانع صورت بپذیرد.

علیرضا فخاری گفت: اگر تأخیری در زمان افتتاح این پروژه ایجاد شود، بدین معنی نیست، که طولانی یا دوردست باشد و مترو پرند به زودی افتتاح می‌شود.

حالا ۹ ماه از دستور رئیس جمهور برای رفع موانع مالی ساخت مترو پرند می‌گذرد، اما خبری از افتتاح نیست و مسئولین از قید زمان «به زودی» برای افتتاح این پروژه عظیم خبر می‌دهند.

فرماندار: مشکل تأمین برق حل شد، مهرماه شاهد افتتاح مترو پرند خواهیم بود

در این بین، فرماندار رباط کریم با اعلام زمان افتتاح این طرح عظیم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ما به زودی به دستور رئیس جمهور مترو را راه اندازی خواهیم کرد، به جهت اینکه ایشان در سفر به رباط کریم دستور داده بود، که مترو در خرداد ماه راه اندازی شود، اما به دلیل مسائل مالی و نقل و انتقال پولی که باید بین دستگاه‌ها جابجا می‌شد، افتتاح پروژه به تعویق افتاد.

سید امید احمدی گفت: در حال حاضر محوطه سازی انجام شده، پله‌های برقی کار گذاشته شده، ایستگاه تجهیز شده، گیت های ورود و خروج گذاشته شده و خطوط انتقال انجام شده و مشکلی در خصوص تأمین برق مترو داشتیم، که این مشکل نیز به صورت موقت و قبل از راه اندازی پست ۶۳ از یکی از فیلرهای موجود و با ثبات برق استفاده کنیم، تا بتوانیم، در مهرماه پس از دو دهه توقف پروژه مترو پرند، این مترو را به مردم عزیز پرند تقدیم کنیم.

امیدواریم سوت قطار مترو مهرماه در شهر جدید پرند شنیده شود، تا اقدام انقلابی و قابل تقدیر دولت سیزدهم در تکمیل پروژه‌ای که دو دهه رها شده بود، با برخی بدقولی‌های مقطعی تحت الشعاع قرار نگرفته و کام مردم شیرین بماند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۰
دست هر کسی که کاری برای مردم میکند درد نکنه حتی اگر دولت مورد نظر ما نباشد.
نکته مهم در این خبر استفاده از واژه اقدام انقلابی است؟؟؟ اینکه کسانی وظیفه خودشان را انجام دهند فارغ از اینکه قبلی ها کارشان را درست انجام نداده باشند، که اقدام انقلابی نیست. اسمش انجام وظیفه است و مانور روی آن و استفاده از القاب و عناوین برای کاری که باید طی بیست سال گذشته انجام می‌شده فقط پاک کردن صورت مسئله است که چرا این کار این همه مدت خوابیده بوده و مردم از این خدمات محروم؟؟؟
سال 95 که دخترم در دانشگاه پرند قبول شده بود،میگفتند تا 6 ماه دیگر افتتاح میشود.لیسانس که هیچی،فوق لیسانس هم گرفت و مشغول کار شده اما هنوز از مترو خبری نیست و قصه حسین کرد شبستری تحویل مردم میدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
پس اگر امسال افتتاح شود میتوانید دو دولت را با هم مقایسه کنید و ببینید کدام دولت به وظایف خود عمل میکند
درخواست تسریع افتتاح مترو پرند داریم از مسئولین شهری و کشوری افتتاح مترو پرند افتتاح گردد مترو پرند منابع مالی برداشته شود
باتشکر
واقعا جای تأسف داره.اینهمه دروغ ؟
فعلا که ما همش بزودی شنیدیم ، بزودی شما یعنی کی ؟؟؟
دست دولت درد نکنه
ان شاءالله وعده شون برای مهرماه محقق بشه.
والا من سال ۱۳۹۰ که رفتم پرند خونه بخرم تمام بنگاه ها گفتند ۶ ماهه دیگه مترو مسافر پیاده مینکه از ا ن شش ماه ۲۶ شش ماه گذشته هنوز مسافری پیاده نشده من که آدم بسیار امیدواری هستم امیدوارم در ۲۶۰ مین شش ماه بلاخره مسافر متره تهران پرند در شهر پرند مسافر پیاده کنه انشاالله
دولتی که بعد دو دهه توان افتتاح مترو شهر پرند رو نداره چطور میخواد قدرت اول منطقه بشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست