بازدید 6394
۴

مخالفت آلمان با سیستم پناهندگی مشترک اروپا

وزیر امور خارجه آلمان نسبت به معرفی مقررات بحران در جریان اصلاح سیاست مهاجرت اروپا و عواقب آن برای کشورش هشدار داده و با این سیستم پناهندگی مشترک اروپایی مخالفت کرده است.
کد خبر: ۱۱۹۴۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱ 25 September 2023


به گزارش تابناک  به نقل از "ان تی وی"، سیستم مشترک پناهندگی اروپایی پیشنهادی از طرف نهادهای این اتحادیه می‌تواند شامل مقرراتی باشد که پاسخی انعطاف‌پذیر به جریان‌های بزرگ پناهندگان را ممکن می‌سازد. اما آنالنا بائر بوک، وزیر امور خارجه فدرال آلمان در این انعطاف پذیری، مضرات بالقوه ای را برای آلمان می بیند و نظر مخالفی در این باره دارد.

"آنالنا بائربوک"، وزیر امور خارجه آلمان نسبت به معرفی مقررات بحرانی در جریان اصلاح سیاست مهاجرت اروپا هشدار داده است. این مقام آلمانی در ایکس (توئیتر سابق) نوشت: به جای رویه‌های منظم، صلاحدید بزرگی که مقررات پیشنهادی کنونی در صورت بروز بحران اعطا می‌کند، عملاً دوباره انگیزه‌هایی را برای تعداد زیادی از پناهندگان ثبت‌نشده به آلمان ایجاد می‌ کند. وی افزود: دولت فدرال آلمان نمی تواند مسئول این باشد." بائربوک همچنین در گفتگو با نشریه "بیلد" آلمان اظهارات مشابهی را در این باره ارائه کرد.

دلیل این اظهارات مذاکرات در حال انجام در مورد سیستم مشترک پناهندگی اروپا است که از جمله اهداف آن محدود کردن مهاجرت های غیرقانونی به این تشکل است. یکی از اجزای احتمالی اضافی می تواند مقررات بحران باشد که در مورد تعداد زیادی از پناهندگان - مانند سال 2015 - اقدامات بسیار انعطاف پذیری را امکان پذیر می کند. این اقدامات بسته به نحوه اعمال آنها در کشورهای آسیب‌دیده در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا، می‌تواند منجر به رد بیشتر و همچنین فرستادن پناهجویان بیشتر به کشورهایی مانند آلمان شود.

تا پیش از این، دولت فدرال آلمان در درجه اول نگران این مسئله بود که در صورت اعمال مقررات بحران، استانداردهای اسکان و مراقبت برای کسانی که به دنبال حمایت هستند، بسیار کاهش یابد. اکنون بائربوک همچنین نگران است که تعداد زیادی از پناهندگان پس از آن به آلمان بیایند.

وزیر امور خارجه آلمان افزود: من به همراه نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان مسئول شهرداری‌هایمان هستم و با تمام قدرت می‌جنگم تا اطمینان حاصل کنم که نگرانی‌های آلمان ما در نظر گرفته می‌شود و یک سیستم پناهندگی در اروپا وجود دارد که به جای باز کردن دری به روی هرج و مرج و بحران کارآیی دارد.

وزرای دادگستری و کشور اتحادیه اروپا هفته آینده در بروکسل با هم دیدار خواهند کرد. سیاست مهاجرت نیز در دستور کار است. هفته گذشته، پارلمان اروپا از مسدود شدن مذاکرات در مورد اصلاحات برنامه ریزی شده پناهندگی خبر داد. نمایندگان اتحادیه اروپا نیز این اقدام خود را اینگونه توجیه کردند که دولت های کشورهای عضو هنوز در مورد مقررات بحران برنامه ریزی شده موضعی مشترک اتخاذ نکرده اند . تاخیرها در این زمینه به ویژه به دلیل نزدیک شدن به انتخابات اروپا در ژوئن 2024 بسیار شدید است.

به این ترتیب کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنان بر سر قوانین به اصطلاح بحران در اصلاحات پناهندگی اروپا در حال مبارزه هستند و با هم اختلاف نظر دارند.

آلمان هم هچون دیگر کشورهای اروپایی بر لزوم سخت گیری های بیشتر علیه هجوم مهاجران تاکید دارد.

"نانسی فایسر"، وزیر کشور فدرال آلمان در این راستا اخیرا برای کنترل‌های کوتاه‌مدت ثابت مرزی در مرزهای لهستان و چک برای مهار مهاجران اعلام آمادگی کرده است. این سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات در پاسخ به این سوال که آیا در مرزهای لهستان و چک کنترل‌های کوتاه‌مدت ثابتی در مرزها وجود خواهد داشت گفت: از نظر من، این فرصتی برای مبارزه با جنایات قاچاق است.

"فایزر" گفت: حفاظت از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا همچنان حیاتی است، که ما با سیستم مشترک پناهندگی به آن دست پیدا می کنیم.

صدر اعظم آلمان اخیرا درباره هجوم شدید پناهندگان به این اتحادیه ابراز نگرانی کرده و از تشدید محدودیت ها علیه این قشر حمایت کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴
اشكال ندارد كشور ايران است كه اينقدر مرزهايش بي در و پيكر است كه هركسي اراده مي كند مي تواند بيايد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
هرچی افغانی بوده بدون یک گذر و ویزا وارد ایران شدد و
بنده خدا
| United States of America |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
عب نداره اونا هم آریایی هستن و فارس زبان و پیشرفته و متمدن و باسواد
با ان هم ثروت و پیری جمعیت ونیاز به کار کر چقدر به مهاجرین سخت می گیرند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی