بازدید 1889
۱

سفر مکرون به ایتالیا در اوج تنش بر سر مهاجرت‌ها

جورجیا ملونی نخست‌وزیر ایتالیا سه‌شنبه با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در رم در حالی که تنش‌ها بین دو کشور بر سر موضوع مهاجرت ادامه دارد، دیدار و گفت وگو کرد.
کد خبر: ۱۱۹۵۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۴ 27 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، مکرون برای شرکت در مراسم تشییع جنازه جورجیو ناپولیتانو رئیس جمهور سابق ایتالیا که روز جمعه در سن ۹۸ سالگی درگذشت، به پایتخت ایتالیا رفته است.

دفتر نخست‌وزیر ایتالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد، پس از این مراسم، ملونی و مکرون دیداری طولانی و دوستانه با تمرکز بر مدیریت پدیده مهاجرت و اولویت‌های اقتصادی اروپا داشتند.

این دو رهبر آخرین بار در ژوئن در پاریس با یکدیگر دیدار کردند و قرار است روز جمعه در اجلاس سران کشورهای جنوبی اتحادیه اروپا به نام «مِد ۹» (Med ۹) در جزیره مالت شرکت کنند.

دفتر مکرون نیز تائید کرد که آنها درباره نیاز به یافتن راه حل برای مساله مهاجرت و همچنین مسائل اقتصادی اروپا گفت وگو کردند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، افزایش شدید مهاجران به جزیره لامپدوزا ایتالیا در اوایل ماه جاری، بحث تلخی را در سراسر اتحادیه اروپا در مورد اینکه چه کسی مسئولیت پناهجویان را بر عهده می‌گیرد، برانگیخت.

جرالد دارونین وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که پاریس از هیچ مهاجری که از لامپدوزا می‌آیند استقبال نخواهد کرد زیرا تنها در عرض سه روز ۸ هزار و ۵۰۰ مهاجر وارد این جزیره شده‌اند.

همچنین در نوامبر گذشته، زمانی که دولت تازه منتخب ملونی به کشتی نجات پناهجویان (اوشن وایکینگ) اجازه پهلوگیری در ایتالیا را نداد، یک اختلاف دیپلماتیک بین رم و پاریس به وقوع پیوست.

پاریس سرانجام به این کشتی اجازه ورود به یکی از بنادر فرانسه را داد اما رفتار رم را غیرقابل قبول خوانده و آن را محکوم کرد و برنامه‌های پذیرش ۳ هزار و ۵۰۰ مهاجر از ایتالیا را به حالت تعلیق درآورد.

در روزهای اخیر، پاریس و رم هر دو به دنبال کاهش تنش بودند.

مکرون روز یکشنبه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: ما نمی‌توانیم ایتالیایی‌ها را تنها بگذاریم.

این سخن مکرون از سوی ملونی به عنوان پیشنهاد کمکی در نظر گرفته شد که به سرعت به آن واکنش نشان داد و اعلام کرد که با علاقه زیادی از این سخن استقبال می‌کند.

به گزارش ایرنا، پاپ فرانسیس پیشتر در یک سخنرانی در مورد مرگ و میر مهاجران، تاکید کرد: کسانی که جان خود را در دریای مدیترانه از دست داده‌اند فقط اعداد نیستند بلکه افرادی با چهره و نام هستند که از درگیری‌ها، فقر و بلایای زیست محیطی فرار می‌کنند.

رهبر کاتولیک‌های جهان، گفت: اجازه دهید عادت نکنیم کشتی‌های غرق‌شده را اخبار و مرگ‌های در دریا را اعداد بدانیم؛ نه، آنها نام و نام خانوادگی و چهره‌ها و داستان‌ها هستند، آنها زندگی‌های شکسته‌اند و رویاهای از هم پاشیده هستند.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پیشتر هشدار داد که این اتحادیه با شکاف عمیق بر سر سیاست‌های مهاجرتی دست و پنجه نرم می‌کند و مساله مهاجرت می‌تواند اتحادیه اروپا را به انحلال بکشاند.

بورل با تاکید بر لزوم اتخاذ یک سیاست مهاجرتی مشترک از سوی همه اعضای اتحادیه اروپا، خاطرنشان کرد که اعضای این اتحادیه تاکنون بر سر مساله مهاجرت به اجماع دست نیافته‌اند.

وی افزود: علیرغم ایجاد یک مرز مشترک خارجی، اعضای اتحادیه اروپا همچنان در مورد چگونگی مدیریت موثر جریان‌های مهاجرتی به درون این اتحادیه اختلاف نظر دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
این دوتا مهاجر دَربِدَر کجا میروند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست