بازدید 2408

نامه رهبر کره شمالی به رئیس‌جمهوری چین

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در نامه‌ای به شی جینپینگ رئیس جمهوری چین ابراز امیدواری کرده که همکاری‌ها و روابط دوستانه میان دو کشور تقویت شود.
کد خبر: ۱۱۹۴۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸ 24 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، خبرگزاری کره شمالی بامداد یکشنبه اعلام کرد که کیم در این نامه نوشت: من معتقدم که همکاری و روابط دوستانه میان جمهوری دموکراتیک خلق کره و چین مطابق با الزامات عصر جدید و خواست ۲ ملت در آینده بطور پیوسته توسعه خواهد یافت.

این نامه در پاسخ به نامه اخیرا شی به کیم نوشته شده است. یکی از اعضای دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و نایب رئیس کمیته دائمی کنگره ملی خلق در جریان بازدید از پیونگ یانگ که کمتر از ۲ ماه پیش انجام شد، نامه‌ای از سوی شی به کیم تقدیم کرد.

شی در این نامه خاطرنشان کرده است که ۷۰ سال پیش، گروهی از داوطلبان خلق چین به همراه مردم و ارتش کره شمالی، در مقاومت در برابر تجاوزات آمریکا به پیروزی بزرگی دست یافتند و یک پیوند دوستی عمیق را ایجاد کردند. شی در این نامه گفت صرفنظر از اینکه وضعیت جهان به چه سویی پیش می رود، چین همواره خواستار توسعه همکاری با کره شمالی است.

لی هنگ جونگ عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و نایب رئیس کمیته دائمی کنگره ملی خلق با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر، رئیسان جمهوری ۲ کشور پنج مرتبه ملاقات کرده اند که این مساله منجر به ایجاد دوران جدیدی از روابط میان چین و کره شمالی شده است.

لی گفت که چین مایل به اجرای توافقات مهمی است که رهبران ارشد دو حزب و کشور با کره شمالی به دست آورده‌اند.

وی افزود تقویت ارتباطات و مبادلات، پیشبرد همکاری عملی، ارتقای توسعه پایدار و پایدار روابط چین و کره شمالی و ارائه کمک های مفید به ایجاد و حفظ صلح و ثبات در شبه جزیره و منطقه خواهد انجامید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست