بازدید 3755

مدارس و ادارات سیستان و بلوچستان تعطیل شد

وزش باد شدید همراه با گرد و خاک باعث شد اداره کل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان تمام مدارس و ادارات شمال استان شامل شهرستان‌های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز را برای فردا شنبه تعطیل اعلام کند.
کد خبر: ۱۱۹۴۴۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲ 22 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در این باره گفت: بر اساس اعلام هواشناسی استان از ۲۸ شهریور ماه جاری شاهد باد شدید همراه با گرد و خاک در نواحی شمالی هستیم که با توجه به شدت این پدیده و برای حفظ سلامت عمومی ، فردا /شنبه/ مدارس تمام مقاطع و نیز ادارات پنج شهرستان شمالی تعطیل است.

مجید محبی اظهار کرد: طی چند روز اخیر یک هزار و ۳۴۶ نفر از مردم پنج شهرستان شمال سیستان و بلوچستان شامل زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز (به سبب مشکلات تنفسی) راهی مراکز درمانی شدند که از این تعداد ۹۰ نفر همچنان بستری هستند.

وی افزود: مشکل تنفسی، قلبی و چشمی از عمده مشکلات این افراد است.

در همین پیوند مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در آخرین روز از فصل تابستان سرعت باد در زابل به ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت رسید که شعاع دید افقی را به ۵۰ متر کاهش داد.

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: همچنین در تداوم وزش بادهای ۱۲۰ روزه سیستان در شهرستان زهک سرعت باد به ۸۵ کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی را تا ۲۰۰ متر کاهش داد.

وی افزود: مطابق با هشدار صادر شده سطح نارنجی شماره ۲۲ تا دوشنبه هفته آینده وزش باد شدید تا خیلی شدید و توفان و گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان محتمل است.

وی ادامه داد: در نوار شرقی و غرب سیستان و بلوچستان نیز وزش باد نسبتاً شدید تا شدید جو غالب است و با توجه به جهت جریانات احتمال انتقال ذرات گرد و غبار به مناطق مرکزی و جنوبی استان وجود دارد.

وی اظهار کرد: شهروندان از تردد غیرضرور بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان در زمان غبارآلود شدن هوا و تردد جاده‌ای و همچنین عبور در کنار ساختمان های در حال ساخت و قدیمی به خاطر احتمال ریزش خودداری کنند.

کمبود منابع آبی و به تبع آن فقر پوشش گیاهی و بالا بودن درجه حرارت و تبخیر زیاد از جمله عوامل بالا بودن قابلیت حادثه خیزی منطقه سیستان است.

سیستان و بلوچستان در منطقه گرم و خشک واقع شده و به همین دلیل تاثیرپذیری از سامانه های کم فشار حاره ای و پراکنش زمانی و مکانی بارندگی ها نامناسب است به طوریکه در برخی اوقات تمام بارش های سالانه یک منطقه و حتی بیش از ۲ برابر آن در کمتر از ۲۴ ساعت نازل شده و سیلاب سهمگین ایجاد می کند.

این ویژگی جغرافیایی و طبیعی سبب شده که در بسیاری از سال‌ها حوادث قهری همچون خشکسالی و سیل بطور توامان در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان رخ دهد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست