بازدید 3379

هشدار هواشناسی برای ۹ استان

سازمان هواشناسی از بارش باران، رعدوبرق و وزش باد ۵ روزه در برخی استان‌ها خبر داد و برای ۹ استان از جمله تهران هشدار صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۹۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲ 20 September 2023


 به گزارش تابناک، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در گیلان، غرب مازندران، شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات هرمزگان افزایش ابر و رگبار پراکنده روی می‌دهد. در نوار شرقی کشور وزش باد و در برخی ساعات گردوخاک ادامه دارد، در سایر مناطق کشور جو آرام و پایداری حاکم است.

پنجشنبه با گذر امواج کم‌دامنه تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در برخی مناطق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران ابرناکی، وزش باد و رگبار پراکنده پیش‌بینی شده است.

روز جمعه نیز در ارتفاعات واقع در شمال غرب و دامنه‌های البرز در استان مازندران بارش‌های پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود. شنبه هفته آینده در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

یکشنبه آینده در شمال غرب و سواحل شمالی کشور ابرناکی و وزش باد روی می‌دهد. در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و مازندران نیز بارش‌های پراکنده دور از انتظار نیست.

به گزارش تسنیم، طی ۵ روز آینده در شرق و شمال شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و در مناطق مستعد پدیده گردوخاک روی خواهد داد. همچنین از امروز تا آخر هفته در شمال غرب و استان‌های ساحلی دریای خزر افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

آسمان تهران امروز صاف در برخی ساعات با وزش باد و در بعدازظهر با افزایش باد (حداکثر ۱۴ کیلومتر در ساعات) است و بیشینه دما پایتخت ۲۸ درجه خواهد بود.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشار سطح زمین
زمان پایان: پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۳۰

نوع مخاطره: وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در نواحی مستعد خیزش یا نفوذ گردوخاک

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۲۹: اصفهان، شمال مرکزی، قم، جنوب تهران، جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق کرمان و سیستان و بلوچستان.

پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۳۰: جنوب شرق خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، شمال اصفهان، جنوب تهران، قم، شمال مرکزی و خوزستان.

اثر مخاطره: در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک، احتمال افزایش غبار، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در تردد‌های شهری، احتمال شکستن درختان فرسوده، سقوط تابلو‌های تبلیغاتی، سازه‌های موقت و بنر‌ها و احتمال اختلال در ناوگان حمل‌ونقل.

توصیه: اجتناب از تردد غیر ضروری در فضای باز بویژه برای افراد سالمند و بیماران تنفسی و قلبی، پرهیز از فعالیت‌های کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست