بازدید 197914

حمله نظامی جمهوری آذربایجان به قره باغ آغاز شد+ فیلم / واکنش ایران به حمله باکو به قره باغ

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از آغاز عملیات نظامی علیه نیرو‌های قره باغ خبر داد. منابع خبری در قره باغ می‌گویند، باکو از چند جبهه عملیات نظامی خود را آغاز کرده است.
کد خبر: ۱۱۹۳۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲ 19 September 2023

حمله نظامی جمهوری آذربایجان به قره باغ از چند جبهه آغاز شد

بین الملل تابناک: وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از آغاز عملیات نظامی علیه نیروهای قره باغ خبر داد. منابع خبری در قره باغ می گویند، باکو از چند جبهه عملیات نظامی خود را آغاز کرده است.

دور دوم حملات هوایی و راکتی به مناطق ارمنی نشین آغاز شد
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ - ۲۲:۴۱
منابع خبری سه شنبه شب از شروع دور دوم حملات هوایی و راکتی نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به مناطق ارمنی نشین قره باغ  خبر دادند.
 
به گزارش منابع خبری، ‌آژیرهای حملات هوایی در خانکندی دوباره فعال شده است. وزارت بهداشت قره باغ از ۸۰ زخمی و پنج کشته در ادامه عملیات جمهوری آذربایجان خبر داده است.
 
مقامات جمهوری آذربایجان نیز اعلام کردند که در حمله خمپاره‌ای نیروهای مسلح ارمنستان در «شوشا» یک غیرنظامی کشته شده است.
گفت‌وگوی «پاشینیان» با «بلینکن»
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ - ۲۱:۱۸

 «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی درباره وضعیت قره باغ کوهستانی پس از حمله جمهوری آذربایجان گفت‌وگو کردند.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری ارمنستان، هر دو طرف بر رد توسل به زور و لزوم استفاده از سازو کارهای بین المللی برای کاهش تنش تاکید کردند.

واکنش ایران به تحولات قره باغ
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ - ۲۱:۱۲

 تحولات روز جاری (سه‌شنبه) ۲۸ شهریور ماه در قره‌باغ با واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روبرو شد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در همین ارتباط امشب (سه‌شنبه)، ضمن ابراز نگرانی از تشدید درگیری‌ها در منطقه، خواستار رعایت مفاد توافق آتش بس از سوی همه طرف‌ها و حل و فصل مسائل از طریق گفت‌وگو شد. 

کنعانی در همین خصوص بار دیگر با تأکید بر مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران درباره این مناقشه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران قره‌باغ را بخشی از جمهوری آذربایجان می‌داند و معتقد است مسائل آن از جمله حقوق و امنیت ساکنان آن باید در این چارچوب و از طریق گفت‌وگو حل و فصل شود.

وی بار دیگر با تأکید بر نقش کشورهای منطقه برای کمک به حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری نشست ۳+۳ در این زمینه را مورد اشاره قرار داد.

آمادگی جمهوری آذربایجان برای گفت‌وگو با نمایندگان ارمنی قره‌باغ
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ - ۱۹:۳۱

پس از حملات امروز (سه‌شنبه) جمهوری آذربایجان به مناطقی در خانکندی، مرکز قره‌باغ کوهستانی، باکو به صورت رسمی اعلام کرد که آماده دیدار با نمایندگان شهروندان ارمنی قره‌باع در «یولاخ» است.

 باکو در واکنش به «درخواست برای آغاز مذاکرات» طرف‌های ارمنی در منطقه قره‌باغ گفت دفتر ریاست‌جمهوری آذربایجان از نمایندگان شهروندان ارمنی که در منطقه قره‌باغ زندگی می‌کنند به دفعات برای گفت‌وگو درخصوص مسائل مرتبط با استقرار مجدد در این منطقه دعوت به عمل آورده اما آن‌ها به طور مکرر این دعوت را رد کرده‌اند.

باکو همچنین گفته ریاست‌جمهوری آذربایجان برای دیدار با نمایندگان ارمنی شهروندانی که در منطقه قره‌باغ زندگی می‌کنند در یولاخ آماده است.

دولت جمهوری آذربایجان می‌گوید در «جهت توقف اقدامات ضد تروریسم، تشکیلات نظامی ارمنستان باید پرچم سفید را بالا ببرند، تمامی تسلیحات خود را تحویل دهند و تمامی رژیم‌های غیرقانونی منحل شوند».

آلمان و فرانسه: آذربایجان حملات به قره‌باغ را متوقف کند
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ - ۱۹:۲۹

فرانسه اعلام کرد که عملیات آذربایجان در قره باغ را غیرقانونی و بدون توجیه می‌داند.

به گزارش المیادین، فرانسه اعلام کرد: ما عملیات آذربایجان در قره باغ را غیرقانونی، بدون توجیه و غیرقابل قبول می‌دانیم.

فرانسه همچنین خواهان برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت درمورد درگیری‌ها در قره باغ شد.

دولت فرانسه اعلام کرد: هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند چنین اقدام یکجانبه‌ای را توجیه کند که هزاران غیرنظامی را تهدید می‌کند که قبلاً تحت تأثیر ماه‌ها محاصره غیرقانونی قرار گرفته‌اند و برخلاف تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای دستیابی به یک راه‌حل مذاکره است.

 فرانسه با فراخوانی از آذربایجان به توقف فوری تهاجم خود و بازگشت به قوانین بین‌الملل، گفت: «آذربایجان را تنها مسئول سرنوشت غیرنظامیان قره‌باغ کوهستانی می‌داند».

در همین حال، نخست وزیری ارمنستان اعلام کرد که نخست وزیر این کشور با رئیس جمهور فرانسه درخصوص وضعیت در قره باغ و مکانیزم‌های بین المللی برای کاهش تنش گفتگو کرد.

از سوی دیگر، وزیر خارجه آلمان عنوان داشت: آذربایجان باید حملات به قره باغ را فوراً متوقف کند و به میز مذاکرات باز گردد.

همزمان، نخست وزیر ارمنستان در گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه آمریکا، درخصوص اوضاع در قره باغ صحبت کرد.

وزرای دفاع جمهوری آذربایجان و ترکیه گفتگو کردند
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ - ۱۸:۱۴

همزمان با حملات  بعد از ظهر سه شنبه ارتش جمهوری آذربایجان به منطقه ارمنی نشین قره باغ کوهستانی، وزرای دفاع جمهوری آذربایجان و ترکیه تلفنی گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش منابع خبری، ژنرال «ذاکر حسن اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان همتای ترکیه‌ای خود را در جریان آخرین اقدمات نظامی انجام شده در قره باغ کوهستانی قرار داد. «یاشار گولر» وزیر دفاع ترکیه نیز در این مکالمه از ادامه حمایت از جمهوری آذربایجان خبر داد.

وزیر دفاع ترکیه چندی قبل گفته بود که ترکیه حفظ ثبات و صلح  را در قفقاز در اولویت قرار می‌دهد و از کشور برادر جمهوری آذربایجان حمایت می‌کند.

ترکیه در جریان نبرد دوم قره باغ بین باکو و ایروان، به شدت از جمهوری آذربایجان حمایت کرد و اطلاعات نظامی قابل توجهی را در اختیار این کشور قرار داد.

وزیر دفاع ترکیه اظهار داشت: «ما به ثبات در قفقاز اهمیت زیادی می‌دهیم.ما تلاش‌های  قابل توجهی برای برقراری صلح پایدار در منطقه انجام می‌دهیم و به حمایت از کشور برادر خود جمهوری آذربایجان با درک "یک ملت، دو دولت" ادامه می‌دهیم.»

اتحادیه اروپا: حمله به قره باغ فورا متوقف شود
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ - ۱۷:۳۳

 رئیس شورای اتحادیه اروپا  بعد از ظهر سه شنبه به وقت تهران از جمهوری آذربایجان خواست تا حمله به قره باغ کوهستانی را متوقف کند.

به گزارش «رادیو ارمنستان»، «شارل میشل» رئیس شورای اتحادیه اروپا  در پستی در شبکه اجتماعی اکس (توئیتر سابق) نوشت: « اقدامات نظامی آذربایجان باید فورا متوقف شود». وی نوشت که  اخباری ویرانگر از قره باغ  به گوش می‌رسد.

میشل نوشت: «اقدامات نظامی جمهوری آذربایجان باید فوراً متوقف شود تا امکان گفت وگوی واقعی بین فراهم شود.»

مناطق ارمنی نشین قره باغ زیر آتش توپخانه باکو
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ - ۱۷:۰۶

وزارت دفاع منطقه ارمنی‌نشین قره باغ بعد از ظهر سه شنبه از حملات توپخانه‌های نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به عمق مواضع خود خبر داد.

به گزارش «رادیو ارمنستان» نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان با حملات توپخانه‌ای و راکت در طول خط تماس سعی کردند تا عمق نیروهای وابسته به ارمنستان پیشروی کنند. این وزارتخانه از مقاومت نیروهای خود در تقابل با نیروهای جمهوری آذربایجان خبر داد.

برخی منابع خبری نزدیک به ارمنستان گزارش کردند که جمهوری آذربایجان «مناطق مسکونی و غیرنظامی استپاناکرات (خانکندی) را گلوله باران می‌کند».

وزارت دفاع ارمنستان بیانیه صادر کرد
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ - ۱۵:۴۷

وزارت دفاع ارمنستان در واکنش به اتهامات جمهوری آذربایجان مبنی بر تحرکات ایروان در قلمرو جمهوری آذربایجان گفت که ایروان هیچ یگان نظامی در منطقه قره باغ کوهستانی ندارد و اظهارات مقام‌های جمهوری آذربایجان در این خصوص گمراه کننده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی ریانووستی، وزارت دفاع ارمنستان با تأکید بر این‌که ایروان هیچ نیرو و تجهیزات نظامی د قره باغ ندارد، گفت: «مثل گذشته و در حال حاضر، گزارش‌های رسمی و رسانه‌های جمهوری آذربایجان همچنان به انتشار بیانیه های دروغین درباره حضور یگان‌ها و تجهیزات نظامی و پرسنل نیروهای مسلح ارمنستان در قره باغ کوهستانی ادامه می‌دهند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «وزارت دفاع ارمنستان به طور مکرر تأکید کرده است و درحال حاضر نیز اعلام می‌کند که جمهوری ارمنستان هیچ ارتشی در قره باغ کوهستانی ندارد».

ساعاتی پیش، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان گزارش کرد که باکو، «اقدامات ضدتروریستی با ماهیت محلی» در قره‌باغ آغاز کرده استتا نظم قانون اساسی را احیا کند.

جمهوری آذربایجان دلیل این اقدام نظامی خود را تحرکات طرف ارمنستانی از جمله اقدامی خواند که به مرگ افسران پلیس درنتیجه انفجار خودرو در بزرگراه احمدبیلی- فضولی- شوش منجر شد.

باکو می‌گویدکه حافظان صلح روسیه و رهبری مرکز مشترک نظارتروسیه و ترکیه را در جریان عملیاتنظامیخودقرار داده است و و وزارت خارجه جمهوری آذربایجان نیز خواهان عقب‌نشینی کامل ارتش ارمنستان از قره‌باغ و انحلال قدرت‌های غیرقانونی در استپاناکرت را بعنوان شرط صلح در منطقه خوانده است.

وزارت امور خارجه ارمنستان نیز در واکنش به اقدامات جمهوری آذربایجان گفته است که این اقدامات که به بهانه برقراری نظم قانون اساسی در قره باغ انجام می شود، در واقع «تهاجم علیه مردم قره باغ است».

وزارت خارجه ارمنستان همچنین از شورای امنیت سازمان ملل و نیروهای حافظ صلح روسیه درخواست کرد که برای توقف حملات جمهوری آذربایجان به قره باغ کوهستانی وارد عمل شوند.

از طرف دیگر، «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان در پی جدیدترین تحولات در قره باغ، جلسه شورای امنیت ملی تشکیل داد.

در بیانیه وب‌سایت شورای امنیت ملی ارمنستان در این خصوص آمده است: «نشست شورای امنیت ارمنستان تحت رهبری نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان، در حال برگزاری است. دستور کار این نشست، شامل اقدامات گسترده نظامی جمهوری آذربایجان در قره باغ کوهستانی می‌شود».

واکنش روسیه به عملیات نظامی جمهوری آذربایجان
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ - ۱۴:۴۰

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) در واکنش به آغاز عملیات نظامی جمهوری آذربایجان در قره باغ کوهستانی گفت که مسکو با باکو در تماس است و جمهوری آذربایجان، روسیه را در جریان عملیات نظامی خود قرار داده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، زاخارووا در یک کنفرانس خبری در واکنش به جدیدترین تحولات قره باغ کوهستانی گفت: «ما در حال حاضر با طرف (جمهوری) آذربایجانی در تماس هستیم. در آینده‌ای نزدیک، بر اساس نتایج این تماس‌ها، بیانیه ای مرتبط از طریق وزارت امور خارجه صادر خواهد شد».

وی سپس ادامه داد: «در خصوص اطلاع‌رسانی، ما این اطلاعات را از طرف آذربایجانی خود دریافت کرده‌ایم».

انهدام ایستگاه جنگ الکترونیک نیروهای ارمنستانی
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ - ۱۴:۱۲

رسانه‌های آذربایجانی با انتشار تصاویری مدعی شدند که ایستگاه جنگ الکترونیک نیروهای ارمنستانی در روستای آشاغی در قره‌باغ منهدم شده است.

ارمنستان: اوضاع در مناطق مرزی نستباً آرام است
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ - ۱۴:۱۲


وزارت دفاع ارمنستان با اعلام عملیات نظامی جمهوری آذربایجان در منطقه قره‌باغ از آرامش نسبتی در مناطق مرزی این کشور با جمهوری آذربایجان خبر داد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد، «اقدامات ضدتروریستی محلی» را در قره‌باغ کوهستانی برای «بازگرداندن نظم مبتنی بر قانون اساسی» آغاز کرده است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز (سه‌شنبه) نیروهای مسلح ارمنستان در منطقه قره‌باغ را به گلوله باران، مین‌گذاری مناطق و بهبود مهندسی مواضع جنگی متهم کرد.

تعداد بازدید : 13287

در همین حال ساکنان خانکندی، مرکز قره‌باغ تصاویری از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در این شهر خبر داده‌اند. گزارش‌هایی نیز از وقوع انفجار مخابره و گفته شده این شهر توسط نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان گلوله‌باران می‌شود.

رسانه‌های جمهوری آذربایجان همچنین خبر داده‌اند، حریم هوایی جمهوری آذربایجان به روی ارمنستان بسته و ارتباط ارمنستان با قره‌باغ نیز قطع شده است.

وزارت دفاع ارمنستان خبر داده، نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان مواضع نظامی و نیروهای این کشور را هدف قرار داده‌اند.

تعداد بازدید : 13293

وزارت دفاع  جمهوری آذربایجان در بیانیه خود آورده است: جمهوری آذربایجان اقدامات ضدتروریستی محلی را در قره‌باغ برای بازگرداندن نظم قانون اساسی آغاز کرده است. از این رو، فعالیت‌های ضدتروریستی محلی برای اطمینان از اجرای مفاد بیانیه سه‌جانبه، سرکوب تحریکات گسترده در منطقه اقتصادی قره‌باغ، خلع سلاح و تضمین خروج نیروهای مسلح ارمنستان از سرزمین‌های ما، خنثی کردن ارتش آن‌ها، امنیت زیرساخت‌ها، تامین امنیت جمعیت غیرنظامی بازگشته به سرزمین‌های آزاد شده از اشغال، غیرنظامیان درگیر در کار ساخت و ساز و مرمت و پرسنل نظامی ما و در نهایت بازگرداندن نظم قانون اساسی جمهوری آذربایجان آغاز شده است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان همچنین اعلام کرده، فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه و رهبری مرکز نظارت را از رویدادهای جاری مطلع کرده است.

این وزارتخانه افزوده است: فرماندهی نیروهای حافظ صلح فدراسیون روسیه و رهبری مرکز نظارت ترکیه و روسیه در جریان فعالیت‌های جاری قرار دارند.

این حملات باکو پس از آن آغاز شد که جمهوری آذربایجان، صبح امروز خبر داد، یک کامیون به دلیل انفجار مین کاشته شده از سوی ارمنستان در منطقه «خوجاوند» جمهوری آذربایجان منفجر شد که در نتیجه آن هفت نیروی امنیتی این کشور کشته شدند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۶۲
نظام بداند با وجود تمام مشکلات در صورتی که بخواهد درسی به مزدوران بدهد پشتیبانی و حمایت مارو دارد.
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
نظام باید از ارمنستان حمایت کند و یکبار برای همیشه ترکها رو سر جای خود بنشاند و الا به مرزهای ما هم دست درازی میکنند
ناشناس
| Austria |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
با دیسلایکهایی که خوردی فکر کنم معنیش این شد که حمایت ما را ندارد
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
شهر هاس قفقاز و شمال ارس جزو سرزمین ایران بوده و هست که مدتی جدا افتاده بود پس لازم است سریعا به مام میهن برگردند و الهام شهردار متمرد باکو برکنار و به سیاهچال افکنده شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
حداقل اسمتو بنویس پس فردا جنگ شد بتونن پیدات کنن ببرنت بجنگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
از لندن
هوکا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
مرگ بر الهام که قراره رهبر توران بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
نه داداش ما نیستیم شما خودت بفرما جلو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
آقای لندن نشین اگر راست میگی بیا ایران بعد پشتیبانی کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
حامیان منافع بیگانگان رای منفی بدهند.
ایرانی
| Poland |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
انشالله جنگ نباشد
بهترین پیام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
ایران باید در این جنگ بی طرف باشد

رژیم باکو که مخالف ایران است
ارمنستان هم که نوکر آمریکاست و همین هفته با آمریکا رزمایش مشترک داشت

اگر در این جنگ به هر طرف کمک داشته باشیم
آسیبش برای خودمان خواهد بود
بهترین کاری که ایران می‌تواند داشته باشد همین است :
ایران باید نیروگاه اتمی ارمنستان را بمباران کند تا کافران مشرک ارمنی به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکنند
همین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اول اینکه با پرچم انگلیس نطر نده. دوما جنگ کفار با کفاره و ربطی به ما نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
بعنوان کسی که در 19 سالگی بصورت بسیجی به جبهه اعزام شدم می گویم الان در سن 57 سالگی هیچ حمایتی ندارم شما هم که کامنت میگذاری از طرف خودت حرف بزن و از واژه "ما" استفاده نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
شیر بچه های حیدر کرار هستن کسی نیاز به شما نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
جنگ آذربایجان با ارمنستانه. این وسط تو چکاره ای؟ مگه هرجا شر شد باید اسم ایرانم وسط باشه؟ بزنند همدیگه رو بپوکونند.
به کامنت 16:48 : شیر بچه های حیدر کرار دلسوز اسلامند نه اینکه دنبال شر باشند. به ما چه ربطی داره آخه؟
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
زینال بندری حرف قشنگی زدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ما در شرایط صلح و سالی ۱۵۰ میلیارد دلار در امد

صادرات در رفع نیازهای اولیه کشور و مردم خودمان

مانده ایم و ۸۰ درصد مردم زیر خط فقر مطلق کشانده

شده اند و چه برسد به اینکه بخواهیم در یک جنگ

دیگر که هیچ ربطی به ما نداره دخالت کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
۱۵:۵۶ناشناس
اولا کفار کجا بود جمعیت آذربایجان اکثرا شیعه هستن
البته به نظر من حق با ارمنستان هست-
دوما آذربایجان با ارمنستان در جنگ نیست میخواهد ارتباط زمینی ما را از طریق ارمنستان با اروپا قطع کند و چون زورش به ما نمیرسه رفته سراغ ارمنستان و اگر نه شک نکن که به ما حمله میکرد
اما در کل مسئله جنگ است و برای ورود به آن باید همه ابعاد سنجش شود
باید حساب کرد آیا درامد ما از این ارتباط زمینی ارزش هزینه یک جنگ که شاید به حمایت اسرائیل طولانی هم شود را دارد
امیرداداش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
وجود بی ضابطه اتباع افغانستان در ایران ،با توجه به این زاد و ولد بی رویه ای که دارند در آینده ای نزدیک جامعه را گرفتار خواهد کرد
حالا ما میگیم شما کارفرما نشنو و بهشون کار بده
وقتی امنیت از بین بره چجوری میخواهی کاسبی کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
جالبه یک عده در حمایت از آذربایجان کامنت می گذارند.
یک عده دیگر در حمایت از ارمنستان.
کلا جالبه انقدر تفاوت نظر وجود دارد. حال آنکه سرزمین مورد جدل یعنی قره باغ قبلا جزو خاک ایران بوده که توسط روسیه از ایران جدا شده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
سلام
ان شاء الله که بازهم آذربایجان پیروز جنگ باشه
لعنت بر کافران ارمنی
دسترسی ایران به ارمنستان و اروپا قطع شد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ایران ساکت نمیشینه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
نه متن بخون به قره باغ حمله کرده که در اشغال ارمنستان هست اون استان سیونک هست که اگر حمله کنه ایران نفلش میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
این دسترسی از طریق ترکیه همواره برقرار هست شلوغ کاری کنی به رجب میگم اونجا رو هم ببنده هااا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
تنها راه نجات ایران حمایت از کشور اسلامی و حق هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
در این جنگ بی شک بازهم آذربایجان پیروز است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ددم واای!!!!!@@@
ناشناس
| Japan |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ایران باید منافع ملی را در نظر بگیره که در این صورت باید تمام و کمال از ارمنستان حمایت کنه و حتی نیرو بفرسته در غیر اینصورت در اینده استان سیونیک هم دست جمهوری جعلی اذربایجان می افته و راه ارتباطی ایران به اروپا قطع میشه .به فکر ملت ایران باشید نه امت اسلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
کاربر ژاپنی این قدر پرت و پلا ننویس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اصلا می دونی قره باغ کجاست پروفوسور????
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اصلا جنگ اسلام و غیر اسلامی مطرح نیست که یه عده از اسلام حرف میزنند! آذربایجان و ترکیه حکومت لاییک دارند.مردمش اگر مسلمونند علیه حکومتشون قیام کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ناشناس۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اتفاقا اینجا حق با ارمنی ها است
و مسلمونا دارن با حمله به ارمنی ها حق یک عده مسلمون دیگه که خودمون هستیم را میخورن
ناشناس
| Spain |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
ایران ده‌ها مسیر دسترسی به اروپا داره. مرز ۴۰ کیلومتر با ارمنستان، کشوری که خودش در محاضره هست، برای ایران بزرگ و قدرتمند که دسترسی به آب‌های آزاد و بزرگترین دریاچه دنیا و ۱۵ کشور همسایه آبی و خاکی داره، تعیین کننده نیست.
ضمنا قره‌باغ هم هیچ ربطی به دسترسی ایران به اروپا نداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
ایران هیچ کاری نمی تونه انجام بده سروصدای ایران مصرف داخلی دارد. آذربایجان مشت آهنی ملت ترک را به همراه دارد.
ایولا باکو
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
انشاالله بیاری خدا وهمت جوانان مسلمان وقدرتمند آذری این دفعه کلک متجاوز ومتجاوزین بخاک کشوری اسلامی برای همیشه کنده میشود وحق برباطل پیروزمیگردد
شاهد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
مجاهد جان برکف! پرچم آمریکا چی میگه
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
چرااین استان آذربایجان شمالی ایران انقدر سرکش شده!لطفا یاداوری کنید۱۸۰ سالی میشه مالیاتشو نداده
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
تقصیر ماست که مملکت خودمون رو که با بی عرضگی خاندان قجر کرایه دادن به روسها رو پس نمیگیریم
باکو داره عملیات ویژه !!!!!!! انجام می ده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
شروع کننده جنگ محکوم است همیشه
ولی کسانی که منفی دادید ، برای روسیه عملیات ویژه میتونه باشه برای کشورهای دیگه نمیتونه باشه ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اول آمریکا عملیات ویژه رو باب کرد . کشوری نیست که اثری از آمریکا اونجا نباشه، از جنگ و کودتا و پایگاه نظامی و ..
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
چ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
تازگی ها تجاوز به
عملیات ویژه تغییر نام داده.
چین هم عملیات ویژه تایوان را شروع می کند.
پاشینیان و تمام متجاوزین بدانند که نمیتوان خاک غریبه را خانه خود کرد. یروزی آوار میشود.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
شما چیکاره ای که خط و نشان میکشی ؟؟ شما ببین منافع کشورت و ملتت کجاست اونجا وایستا .
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
پوتین هم باید بداند!
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اونایی ک منفی دادن، متجاوز بودن خودشونو نشون میدن؟
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
در پاسخ به علی و ایرانی، دوستان فعلا که ترکیه تونسته خاک ایران رو برای خودش کنه و ما نتونستیم خاکمون رو پس بگیریم. انشالله هموطنان آذربایجانی ما در آن طرف رود ارس دوباره به کشور بر میگردند. بهترین روش این بود که ایران قره باغ و نخجوان را در اختیار می گرفت اما ...
شیعه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اونایی ک منفی دادن را درک نمیکنم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
منافع کشور من ایران در حمایت از برادران آذربایجانی و علیه تروریسم ارمنی هست. منافع پان فارسها برام مهم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
رژیم جنایتکار باطل ارمنستان محکوم به نابودی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
کشوری به اسم آذربایجان وجود نداره. طبق ترکمنچای و گلستان شهرهای جداشده باید سال 1399 به ایران بازگردانده شوند. کشور خودخوانده آذربایجان جزیی از خاک ایرانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
ایرانی۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
شما کلا نمیدونی جنگ سر یه تیکه زمین و خاک نیست و اصل قضیه مسیر ارتباط آسیا به اروپاست
یا خودت زدی به کوچه علی چپ؟
یا سخنرانی رافعی پور را زیاد گوش میدی؟
لازم است نیروهای واکنش سریع ایران حملات زمینی و هوایی به استان متمرد باکو را سریعا آغاز کنند و شهر های ایرانی را آزاد نمایند و الهام را هم کد بسته به تبریز آورده و در ملأ عام به فلک ببندند اگر غفلت کنیم فردا شهرهای ایرانی قفقاز به یکی از استان های اسرائیل تبدیل خواهد شد پس درنگ جایز نیست
پاسخ ها
فراز
| France |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
نمیشه کت بسته بیارن؟
سعید
| United States of America |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
چی زدی؟
آتیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اول از پوتین اجازش رو بگیر بعد ببین جراتش رو رو داشتی بفرما راه بازه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
داداش با این سرعتی که تو میری میخوای یه باره تا لندن رو تصرف کنیم خیالمون راحت بشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ساقیتان را بفرمایید
انگار زلزله وحشتناک اخیر برای ترکها درس عبرت نشد متاسفانه. بترسید از عقوبت خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
چه ربطی داشت
سیل ایران واسه چی بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
سیل و زلرزله و جنگ و قطحی 2500 ساله برای شما پان فارسا عبرت شده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
ما ترک ها درس عبرت را از تاریخ گرفتیم وآن اینست که فقط برای منافع خودمان بجنگیم
روسیه وقتی قوی بود ثبات بیشتری حاکم بود در منطقه ولی با وضعیت موجود روسیه به حاشیه رفته و کشورها به جون هم افتادن و ایران هم مجبوره وارد این بازی بشه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ارامنه ای که ازایران میخواهند بجای حمایت از مظلوم طرف ظالمی که دهه ها خاک کشورهمسایه رادرتصرف داردبگیرد یا نمیفهمند ویا بسیارازمرحله پرت هستند چه دلیل عقلانی داردکه جمهوری اسلامی ایران حامی ارمنستان متجاوزباشد وبااذربابجان بمنازعه بپردازدارمنستانی که لابی بسیارداردولی کشوراسلامی آذربایجان که هیچ حامی جدی ندارد آیا همه دنیا بما نمیخندنداینرا بدانید که ما هرچه هستیم مردمی غیور وحق طلب هستیم ودرجنگ بین ظالم ومظلوم طرف مظلومی که حق بااوست رامیگیریم چه بخواهید چه نخواهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
ناشناس۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اولا حامی آذربایجان ترکیه است و رویای اتحاد تمام سرزمین های ترک زبان را دارد
دوما به این خاطر از ارمنستان حمایت میکنیم چون دالان ارتباط زمینی ایران با اروپا است و البته با ایران روابط دیپلماتیک خوبی داره و مقصد صادراتی خوبی برای ما هست
ما یک راه ارتباطی هم از طریق ترکیه داریم که ترکیه میخواهد ما فقط وابسته به همان یک مسیر باشیم
عملیات ویژه باکو، اگر روسیه حق داره آذربایجان هم حق داره اصلا نمیخواد بیگانه کنار خاکش بیاد
پاسخ ها
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ایران هم حق داره، باید زودتر خاک غصب شده اش را برگرداند
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
آقا میثم حق یه بحثها زور یهبحث. زورشو داری بگیر
ناشناس
| Japan |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
کشورک جعلی باکو و
جزیی از ایران است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
پس عرب ها هم حق دارن به ایران حمله کنن. چون ایران یه زمانی جزو حکوت اسلامی اعراب بوده. با این حساب ایران باید به مام وطن که عربستانه برگرده
عملیات ویژه باکو، اگر روسیه حق داره آذربایجان هم حق داره اصلا نمیخواد بیگانه کنار خاکش بیاد
پاسخ ها
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
احسنت!و صدالبته ایران هم حق داره خاک غصب شده خودش رو که کشور جعلی آذربایجان نامیده میشه به وطن اصلی الحاق بکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
در پاسخ به شهاب
شما اگه راست میگی بو سرزمینت رو از افغانها پس بگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
پس ایران هم حق داره به بحرین حمله کنه و بحرین رو از عربها پس بگیره
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
با نظر شهاب موافقم، ایران باید خاک غصب شده را برگداند
ارمنستان شریک و دوست تاریخی کشور ایران است و این روابط ناگسستنی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ارمنستان دشمن ایران و اسلامه و اونا کسانی هستن که داخل مسجد خوک نگه میداشتن اگه واقعا مسلمانی این حرکت معنیش چی میشه؟
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
آره دیگه همیشه همینطوره ارمنی دوست فارسهست دشمن ترکها.پس فارس هم دشمن ترکها
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
الان آذربایجان به خاطر ایران حمله کرده به ارمنستان یا به خاطر اسلام؟ عزیزم به نظر میرسه اول باید با کمک ارمنستان جمهوری باکو و ترکیه را ضعیف کرد و بعدش خاک ایران را برگرداند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
بله ما دشمن ترکها هموطن آذری ها تاریخ جعلی که روس و انگلیس واستون درست کرده افتخار نکن برو یه کم کتاب بخون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
صد سال پیش جنایت ارامنه در ایران نشان از این روابط داره?
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ناشناس 15:22 تاریخ را همفکران آریاپرست شما جعل کرده اند ما چیزی به نام آذری نداریم همه تورک هستیم و از یک ریشه فقط الان در سه جغرافیای سیاسی متفاوت قرار گرفته ایم و دشمن ما کسانی هستند که با زبان و فرهنگ و هویت و تاریخ ما علنا دشمنی می کنند و آن هم فقط پانفارس های نژاد پرست هستند.ا
تروریست های اشغالگر بدانند فرصت داده شده برای الامان تمام شده / حامیان تروریست هم از تیترهای القایی دست بردارند که در دنیای امروز دیر یا زود رسوا میشن
همانطور که تمامیت ارضی کشور آذربایجان برای ما مهم است تمامیت همسایه ایران ارمنستان مهم است.
مردم جمهوری آذربایجان بدانند شیاطین بدنبال فتنه و بازی های سیاسی هستند و نفعشان در تنش بین کشورهای منطقه است جان جوانان شما برای آن ها هیچ ارزشی ندارد آنچه برای آن ها مهم است سیاست بازی ،قدرت طلبی و تخلیه هیجانات عده ای از ماجراجویان که دورو بر آن ها هستند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
مردم آذربایجان مسلمان شیعه هستند اما مردم ارمنستان نه تنها شیعه نیستند بلکه اصولا مسلمان نیستند و کافرند و مشروب خور و کالباسشون هم با گوشت خوک است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
بله تمامیت ارضی کشورها برای ما اهمیت دارد البته نه فقط حرف بلکه با عمل باید نشان دهیم یعنی کمک های خود را از روس ها به سمت اوکراین برگردانیم و به کسیکه ظلم شده است یاری برسانیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ما با شیعه و سنی و ترک و کرد و فارس و تالشی و ... کاری نداریم با منافع ملی کار داریم که نباید در مرزها تغییر ایجاد شود و ترکیه به راحتی با آسیای میانی راهش باز شود اما ایران ارتباطش با اروپا قطع شود منفعت سوق الجیشی خود را از دست بدهد. این هموطنان مسئله را قومیتی نکنید همیشه به مسائل با دید ملی نگاه کنید. نگاه کنید آذربایجان عمده جمعیتش شیعه است اما منفعت استراتژیکش اقتضاء می کند با ترکیه همپیمان باشد تا ایران. ایرانی که هم هم مذهب است و هم اینکه به اندازه جمعیتش هم نژاد دارد. ه خاطر این همپیمانی از مراسم محرم جلوگیری می کند اما مدارس فقه حنفی و شافعی در آن کشور رونق دارند.پس برادران و خواهران آذری زبان به دلیل تعصب نژادی خود را شکوفا نکنید چون در آخر هم ضرر مملکت دودش به چشمان شما هم می رود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
قره باغ جز خاک ارمنستان نیست
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
مردم جمهوری باکو شیعه و ایرانی هستند اما حاکمانشان نه، در نتیجه باید تضعیف بشوند تا در هنگام برگشت به خاک کشور، مشکل ساز نشوند
به این میگن ابتکار عمل علی اف!
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ارمنستان مین کار گذاشته نیرو های اذری کشته شدن توقع داشتن ازشون تشکر کنن؟
یاشاسین آذربایجان
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
غرب اوکراین رو روبروی روسیه قرار داد که به فنا رفت، آذربایجان رو روبروی ایران قرار می دهد که به فنا خواهد
، رفت و بعدش تایوان روبروی چین، کی سود خواهد برد؟ کی تا سالیان باید ضرر کند؟؟؟ چشمها رو باز کنید
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
زنده باد ایران، به امید برگشت خاک غصب شده به مام میهن
ناشناس
| Japan |
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
زنده باد ایران زنده باد ارمنستان
باکو خود داعشه
اردوغات رهبر داعش
باکو و ترکیه حامیان اصلی اسرایل و خائنان به اسلام......
مرگ بر داعش و حامیانش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
عملیات ویژه اذربایجان فراموش نشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
به کوری چشم پروپاگاندای پانکُرد، کشور موهومی کُردستان بزرگ هرگز تشکیل نخواهد شد
منتظر بودن داخل کشور ایران برای جریانات پارسال شلوغ بشه بعد حمله کنن
دیدن شلوغ نشده و خبری نیست مجبور شدن حمله رو آغاز کنن
پاسخ ها
آتیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ایران چند؟
واقعیت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
طالبان اعلام کرد که پشتبان مسلمان آذربایجان هستند بهمین علت ایران اگر طرف ارمنستان گرفت طالبان به ایران حمله ور میشن و نتیجه جنگ با طالبان طالب بهشت و شهادت و نترس چیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
لعنت بر طالبان تروریست منافق حرامی
از کی تاحالا جنایت و کشتار مسلمانان و خودکشی با انتحاری و به خاک و خون کشیدن مردم غیر نظامی اسمش جهاد هستش؟
هرکسی حتی یک انسان بی گناه را به قتل رساند گناهش مثل این است که کل مردم را به قتل رسانده و مستقیم جهنم
خودکشی که گناه نابخشودنی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ازادی مناطق اشغال در 3 سال پیش هم همین موقع ها بود متوهم
چنانچه مقامات کشورمان اقدامات موثر برای توقف گستاخی ها و بلندپروازی های باکو و اربابش اردوغان انجام ندهند و باز هم مانند جنگ دوم قره باغ (2020) منفعل عمل کنند، قطعا عواقب این فتنه ها در آینده برای منافع ملی کشورمان بسیار گران تمام خواهد شد و دیگر کار از کار خواهد گذشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اگه ناراحتی خودت برو بجنگ، ما به اندازه کافی مشکل داریم به ما ارتباطی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
یه ذره تاریخ بخون اونا خاکی که ارمنستان متجاوز 30 سال پیش با جنایتکاری گرفته بودند را پس گرفتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
بهتر است ایران مشت خود را باز نکند چون مثل پوتین به مخمصه ای می افتیم که آرزو می کردیم کاش آغازگر نبودیم
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ناشناس 14:42، شما هم تاریخ بخون، ایران به جمهوری باکو در جنگ اول کمک کرد تا خاک کشور دوباره آزاد بشه و به میهن برگرده اما مثل اینکه الهام نمی خواد خاک کشور ما رو برگردونه و داره تسلیم ترکیه و اسرائیل میکنه
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
میثم جان اولا بگو جمهوری آذربایجان تا زبانت به حقیقت گویی عادت کند ثانیا آذربایجان با یک قرارداد رسمی برای همیشه از ایران جدا شده است و با اشغال نظامی ارمنستان همراه با نسل کشی متفاوت است. ثالثا آذربایجان ثروتمند با رشد اقتصادی بالا برگرده به ایران که شما منابع آن را غارت کنید و به سرنوشت آذربایجان های ایران مبتلا بکنید!؟
ایران اگر دیر وارد عمل شود. نقشه جغرافیای تغیر خواهد کرد. همه مردم از نیروهای مسلح حمایت میکنند.چه داخل چه خارج. اگر کوتاه بیایم و با آذربایجان حمله نکنیم. دیگر هیچ کشوری احترامی برای ما قاعل نیست. اقتدار اقتدار، این جا باید نشان داده شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
خود ایران بیشترش آذریه یه اشتباه مساوی است با تجزیه ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ناشناس ۱۴:۴۳ بنشین سر جات
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ناشناس 14:43 مگر کسی گفت مردم جمهوری باکو را بکشیم؟ داریم میگیم الان وقتش هست که مردم و خاک ایرانی به میهن برگرده. کجای این مورد سبب ناراحتی شما شده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ارمنی مثلا مقدر اول پا شو برو اگه جرات جنگیدن داری ارمنستان ....اینجا واسه ما .. نزن..برو از پوتین التماس کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
آقا این طور نیست من آذربایجانیم اردبیلی ام ترکم آذربایجان ایراننان آیرلماز جانمسان ایران
ناشناس
| Austria |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
۱۴:۴۳ فقط یک تیپ از بچه های سپاه برای ادب کردن شما خائنین کافیه.خیس میکنین از وحشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
داخل ذربایجان چه ربطی به مرز داره . جغرافی دان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ارمنستان رو چرا به خاک کشور بر نمی گردونید؟???
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ناقلا فقط توضیح بده چه جوری فهمیدی همه مردم موافقن
حق با باکو هست ارمنستان به چه اجازه ای با آمریکا رزمایش گذاشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
دقیقا
وکیل الرعایا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
به تو چه
باکو چطور با ترکیه و اسرائیل مانور گداشته وطن فروشی هم حدی داره
از آن پس بگفتند کای شهریار **** سوی رزم ترکان برآرای کار

بفرمود تا نامور مهتران **** بپوشند از آهن سلاح گران

منادی برآمد ز درگاه شاه **** که ای پهلوانان ایران سپاه

کنون گاه رزم است کین آورید **** به ترکان سرکش کمین آورید

هر آن کس که مردی کند آشکار **** ز ما خلعت و بخشش از کردگار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
عالی بود
با سلام
حضرت امام همیسه از مصالح اسلام سخن می گفت. از زمانی که ما از مصالح ملی سخن گفتیم هر روز داریم بیشتر اشتباه می کنیم. حضرت علی می فرمایند حق را بگو حتی اگر به ضرر تو باشد. اگر مصالح اسلام مخالف مصالح ملی باشد ما چه می کنیم. وظیفه ما را سیدالشهدا مشخص کرده بود دفاع از حق نه دفاع از خودمان.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
دفاع ازحق یعنی دفاع ازکشوری که توسط ارمنستان کافرسالهاست ناجوانمردانه تصرف شده وساکنانش توسط ارامنه خدانشناس کشته ویاآواره شدند
نخجوانی ها اصالتی کورد دارند. باکو و گنجه اصالتی تات و تالش دارند.
عنصر قومی تورک ، محکوم به نابودی است. چونکه غاصب هستند.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
بیدار شو داری کابوس میبینی. آرژانتین و برزیل هم کوردن خخخخخخخخ
سومر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
شما فراموش کردی ...اورمیه کرده..کرکوک کرده..نصف ترکیه کرده..لرستان کرده..نصف ایران کرده..بشمار کی به کیه...
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
مریخ هم کوردستان هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
قربان بسته به اینکه شما چی میل دارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
فعلا همین تروریست های کورد و مزدور در اقلیمک کردستان هم طبق توافق با ایران مثل منافقین به کمپ تبعید شدن و آواره
بهاروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
سومر
داداش لرستان کجاش کورده؟ چی می‌زنید توهم برتون
میداره
بقیه جاهایی هم که گفتی عشایری هستند اونجا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
تو نخجوان یع نفر هم کوردپیدا نمیشع
طر فندمسکو را به کار زد در جنگ اوکراین او گفت صلح است بعد حمله کرد به قر داغ این علی هم حسین دوم است باید همچون سیلی بخورد علی اف مان مند صدام حسین بلند نشود
پاسخ ها
محمود
| Canada |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
بگیر بخواب حالت خوب نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ترفند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ارمنی جون اول برو فارسی نوشتن یاد بگیر بعد بیا اینجا .. بزن
خبر در صورت صحت خبر بسیار مسرت بخشی هست. آذربایجان باید هر چه سریعتر به این قائله پایان دهد.
رهبر دستور بدهد متجاوزين تروريست ارمني را نيست و نابود مي كنيم . توركها صيف اسلام هستند
پاسخ ها
سناریو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اره صیفی جات هستن اصلا
فقط نابود کردی قربون دستت همونجا بمون ایران از شر تو و اربابانت یک نفسی بکشه
اقدام نظامی مستقیم در صورت دست درازی به مرز ایران و ارمنستان لازم است
پاسخ ها
آتیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اول از ارباب پوتین اجازه بگیر بعد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
کشور ایران نمی تواند نقش ژاندارم منطقه را ایفا کند چرا که قبلا این تجارب را دیگران داشته اند و متضرر از معرکه خارج شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اون مرزی که شما می‌گین از فارسستان و کویرهاش شروع می‌شه، والا اینجا همه‌اش آذربایجان هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
تابناک لطفا گفته های تجزیه طلبانه را حذف کن
ناشناس
| Austria |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
تابناک ip تجزیه طلب هارو بده وزارت اطلاعات.
سلام قره باغ جزوی از خاک آذربایجان است نهادهای بین المللی هم بر این موضوع متفق القول هستند
پاسخ ها
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
سلام، جمهوری آذربایجان جزوی از خاک ایران است
تخیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اسم اون نهادها را محض اطلاع بگو! مرد حسابی من از خدامه کشورم قوی باشه و نصف اروپا هم متعلق به ایران البته با مدیران و دولتمردان سالم و با سواد و مردمی باشه ولی خب هیچ نهادی حتی یک وجب از خاکهای گفته شده را متعلق به ایران نمی داند. نقشه های جهان رو ببین بعد داستان سر هم بکن. شما با رییسی جون برید دریای خزر رو حداقل بیست درصد سهم بگیرید به جای ده درصد فعلی بعد قمپز در بیارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
میثم جون چی زدی داداش؟
با این حساب که تو میگی پس ایران هم مال عربستانه چون یه روزی جزو حکومت اسلامی عربها بوده
کاش جنگ نمیشد هزاران کودک عذاب میکشند میمیرند شما افتادین جون هم ترک بمیره فارس بمیره واقعا متاسفم برای انسانیت اسمتونو گذاشتین آدم
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
به ارمنی بنویسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
دقیقا. همه الان آرزوی نابودی دیگری به خاطر ملیت نژاد دین و منافع خودشون رو میکنن اما کسی از نابودی هزاران انسان صحبت نمیکنه. مگه ما خودمون ۸ سال جنگ نداشتیم؟ مگه بدبختیشو ندیدم؟ پس چرا اینقدر راحت مرگ و بدبختی و آوارگی برای فرد دیگه ای میخوایم؟ چرا انسان ها برامون ارزشی ندارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اینم نتیجه برگزاری مانور مشترک با عمو سام. حداقل میزاشتن یک هفته از مانور بگذره تا این وسط آمریکا کمتر ضایع بشه
آذربایجان شمالی در جنوب آراز صدها هزار فدایی دارد، اگر لازم باشد و فرمان بیاید ما هم آماده‌ایم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
آفرین حالا برو بگیر بخواب
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
مردش هستی؟ بیا آذربایجان شمالی که میگی رو از دست ترکیه و اسرائیل نجات بدیم و برگردونیم ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
از تبریز به تو نصحیت
لطفا خفه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
کسانی که این کامنت ها را میگذارند قطعا تورک نیستن. یه سری عرررمنی هستن که دست به دامن تهییج مردم ایران علیه تورکها شدن شاید با این ترفند پس مانده ها رو نگه دارن. اما زهی خیال باطل. خیلی دیر شده . به زودی قره باغ که هیچی خیلی بیشترشم میگیریم با یاری خدا
غرب اوکراین رو روبروی روسیه قرار داد که به فنا رفت، آذربایجان رو روبروی ایران قرار می دهد که به فنا خواهد
، رفت و بعدش تایوان روبروی چین، کی سود خواهد برد؟ کی تا سالیان باید ضرر کند؟؟؟ چشمها رو باز کنید، بیدار بشید، ایارن و محور مقاومت توی سوریه و عراق امتحان پس داده اند، این جنگ فرسایشی هست و نابودی آذربایجان
به به چه شود
مسرت بخش ترین خبر ممکن. انشالله شاهد پیروزی های مداوم ارتش مظفر آزربایجان باشیم. یاشاسین آزربایجان یاشاسین الهام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
این الهام رو فقط بگید روسری سرش باشه حتما ..
ناشناس
| Canada |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
انشالله
اینکار بالاخره باید انجام می‌شد، یاشاسین پرزیدنت علی‌اف کبیر و وطن‌پرست
پاسخ ها
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
شما هم وطن پرست باش و کمک کن خاک ایران به میهن بازگرده
قطعا هر ایرانی که در این جنگ از آذرباییجان حمایت کنه یک وطن فروش هست، آذرباییجان که کوچکتر از این حرفاست که بخواد از این کارها بکنه، بازیگر اصلی اسرائیل و ترکیه هستند، و هدف اصلی هم ایران هست، خود دانید
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
هر ایرانی که از ارمنستان حمایت بکند یک کافر حربی است. آذربایجان فقط می خواهد خاک خودش را از دست متجاوزین ارمنی پاک کند.ا
ارمنی ها و طرفداران بزدلشان چه می کشند
کشوری داره سرزمین خودش رو از لجن پاک می کنه اینها می سوزن
بسوزین
ارمنستان لایک داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
خود تو هم لایک داری
اگه باکو دست درازی کنه بیشتراز قره باغ نیروهای مسلح ایران حقشونو کفه دستشون میذارن کاش از اول قره باغ رو جزو ایران محسوب میکردن کسی جرات دست درازی نداشت الان حساب دستشون میاد منتظر باشین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ارمنی های مزدور و شکست خورده از خودتون مایه بزارین و کسی که آویزونش بودین از نیروهای مسلح ایران مایه نزارین
اونهایی که داخل ایران عزیز ادعای پان ترکی دارند و سنگ الهام اردوغانف را به سینه می زنند، بدانند اینجا ایران است نه مغولستان! حرف زیادی هم بزنند دیپورتشون میکنیم به همونجایی که اومدند (مغولستان)
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
مغول ها برند با قدرت بیشتر برمی گردند و خاطرات بد شما تکرار می شود
علی مشگینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ما ترک ها شما ها را از گزند دشمنان محفوظ داشته ایم و بقول امام خمینی : آذربایجان سر ایران است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اینجا که وطن ماست وجایی نمیریم ولی اگر بریم از اینجا شماها از گرسنگی میمیرید
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اونهایی که در داخل ایران ادعای پان فارسی دارند و سنگ ارمنی ها را به سینه می زنند بدانند اینجا ایران است نه ارمنستان! حرف زیادی هم بزنند دیپورتشون می کنیم به همونجایی که اومدند
آزربابجان تروریستهای داخل خاک حودش را ادب کرده قاراباغ خاک رسمی آزربابجان است چه معنی داره ارامنه ساکن قاراباغ مسلح باشند؟
اگه خیلی نگران منافع ملی هستید برید جلوی هجوم افغانها رو بگیرید که کامیون کامیون دارند وارد ایران میشن و چند سال بعد افغانستان دوم را تاسیس می کنند
ایران حق نداره دخالت کنه وگرنه جنگ داخلی درایران رخ مدهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اگه تطبق میل تجزیه طلبان بود که پایگاه تروریست ها در کردستان عراق تخلیه نمیشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
برای خودت حرف نزن نیاز شد دخالت میکنه با قدرت هم دخالت میکنه نه فرسایشی وطولانی برق آسا وتوفنده اون وقت ببینم کی میتونه جلوشو بگیره انقدر به خودتون زور نزنید شما هیچ اطلاعاتی ندارید از این نظرات یه من غاز هم دست بردارید
نیروی نظامی ارمنستان در قاراباغ اگه حضور دارد نیروی دشمن است و باید فوری محو شود انگار نیروهای مسلح اسراییل در محله یهودی نشین یزد باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ز الان نیروهای اسراییلی تو باکو هستن
باید خیلی زودتر سرزمین های شمال ارس را به خاک کشور برمی گردوندیم، الان هم دیر نشده، میشه با کمک برادران آذریمون برای مردم شمال ارس روشن کنیم، هدف ما برگردوندن هم میهنان جدا افتاده خودمون هست. انشالله که همه با هم خاک ایران را بر می گردانیم به مام میهن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
همین هایی که داری سفت بچسب تا طالبان به باد نده
سناریو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
کل مردم ایران رو فراری دادید نمی خواد برای مردم بدبخت کشورهای دیگه کیسه بدوزید ، کل اگر طبیب بودی فقر و بدبختی و ظلم ایران رو بر نمی داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
فعلا که هر کجا که از ایران جدا شده، موفق شدن ... از بحرین بگیر تا آذربایجان ... فقط وضع بحرین رو با قشم مقایسه کنید ... اگه قشم هم جز ایران نبود، الان وضعش کاملا فرق می کرد و بومی هاش اینقد محروم نبودن
چند روز پیش باکو به ابران اطمینان داده بود حمله نمیکنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
باکو به تهران و دنیا گفته بود زنگ زور رو نمی گیره. امروز اذربایجان با تروریسم عرمنی می جنگه و تهران هم باید حامی اذربایجان باشه
قره باغ خاک آزربايجان است ونباید از کنترل آزربايجان خارج باشد درضمن پيشرفت و آبادانی جمهوری آزربايجان را با شهر آزربايجان ایران مقایسه بفرمایید ببینید چقدر عقب مانده ساخت
یک پل و یا یک تونل بیش از ده سال طول می‌کشد در حالی در آزربايجان در عرض یک سال بزرگترین پروژه اجراه شده در ضمن این عملیات امور داخلی آزربايجان است و ربطی به کسی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
احسنت ... پیشرفت آذربایجان رو بد تبریز مقایسه کنید ... پیشرفت بحرین رو با قشم و جزایر کشور مقایسه کنید
به امید خدا یه روزی آذربایجان پیوسته و یکدست تشکیل بشه ...
درود ،
بنظر من اینها ، ترکها ، برنامه جدی برای ایجاد کریدور در شمال ایران و دور زدن ایران دارند . البته این مساله حتما با هماهنگی اتحادیه اروپا و امریکاست . ایران میبایست ناوگان دریایی خودش چه سطحی و یا زیر سطحی در شمال را تقویت کنه . همچنین اطلاعتی از سلاح هایی که اسراییل و ترکیه در اختیار آذربایجان میگذارن پیدا کنه تا بتونه در موقع لزوم ، واکنش مناسب را اتخاذ کنه . اینکه ایران بخاطر تحریم و مشکلات اقتصادی ، از منافع راهبردی خودش در شمال و منطقه قفقاز میگذره ، باعث شده که این کشورها دست به اینگونه اقدامات بزنند . یک اقدام درخور در این خصوص میتونه رزمایش مشترک با ارمنستان یا تاسیس یک پایگاه نظامی موقت یا دائم در ارمنستان باشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
تحلیلگر کی بودی تو؟ یک لایک به تو
دو تا اخطار دیپلماتیک به هر کدام از این دو ‌کشور ناچیز بده، اگه آروم نگرفتن دو تا موشک به پایگاههای نظامی شان بزنه تامزاجشان آروم بگیره.
زنده باد صلح و آبادانی
به امید خدا و صاحب الزمان سرزمینهای جدا شده باز میگردند
زنده باد ارتش توران و زنده باد گرگ های خاکستری
این دود باز از گور روسیه بلند شده. دید ارمنستان با آمریکا مانور نظامی انجام داد فرمان حمله ارمنستان رو داده.
باید منتظر آمریکا ماند تا ببینیم برنامه ای دارد یا خیر.
وگرنه ایران مشکلات خودش رو حل کنه هنر کرده. حیف ...
باید قوی بود و گرنه ضعیف باشی مثل ارمنستان باید اویزون این و اون بود که ازت حمایت کنن. دنیا پر زورگویه ببینن می تونن بزننت تو زدنت کوتاهی نمی کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ارمنستان متجاوز است

صد سال قبل ارمنستان با نسل کشی و کوچاندن اجباری مسلمانان ترک زبان این خاک را غصب و کشور جعلی ارمنستان


را تأسیس کرد و بعد زنگه زور و بعد قره باغ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
صد سال قبل کشور جعلی اذربایجان به خاطر بی کفایتی شاهای ایران ایجاد شد و گرنه اذربایجان استانی از ایرانه و استان باکو باید به کشور مادریش برگرده
یاشاسین اسلام یاشاسین ترک میلتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اذربایجان الان مسلمون نیست. همجنس بازی الان تو ارمنستان بی دین کمتر از کشور اذربایجانه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
طفلی که این مطلبو نوشتی فکر می کنی با توشتن مسلمان و مسلمانان واقعا اذربایجان یه کشور مسلمون جلوه داده می شه؟ شما نژاد پرستید و زورگو که اسلام باهاش مخالفه. ارمنی ها از شما مسلمون ترند جدیدا همجنس بازم شده اذربایجان
ترکمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
زنده باد ترک مسلمان
مردم تبریز و اذربایجان بسیار خوشحالند.چون منطقه قره باغ از دست یک مشت تروریست قاتل که مردم عادی را کشته اند در حال ازادی است.خدا همیشه دشمن متجاوزان است.انشالله سال بعد در شهر خان کندی و مسجد شوشا جشن خواهیم گرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
جنگ و نفرت مثل آتیشی هستن که دامن گیر همه میشن. اگه ارمنی نفرت بورزه خودش تو آتیش خودش میسوزه و اگه آذربایجانی ازش استفاده کنه به زودی دودش تو چشم خودش میره. به جای این که آرزوی نابودی انسان ها رو داشته باشید این چرخه رو نابود کنید.
ازخدامیخواهیم که این بارآذربایجان غیرتمندباتمام توان متجاوزین بیرحم راازتمام خاکش‌بیرون کند وچنان شکستی به آنهابدهدکه دیگرهرگزفکرتجاوزبخاک دیگران نباشند هموطنان غیرتمند ماهم بدانندکه اگر به ارامنه کوچکترین امتیازبیموردی داده شود طمع وزیاده خواهی میکنند بیرون کردن وشکست دادن ارامنه ازخاک جمهوری آذربایجان بسودما‌وبرای ارامش فردایمان است
ایران با موقع فروپاشی شوروی اقدام می کرد و هم ارمنستان و هم آذربایجان را در آغوش می گرفت و متاسفانه با سیاست های غلط و ریاکارانه فرصت ها را از دست داده است و بهتر است هیچ دخالتی نکند
باز پس گیری خاک خود و و برقرای حق حاکمیت بر ارضی خود، این همه سوزش برای دسمنان تورک و داره، متاسفم بر فاشیت ها
یاد حرف بی خود مقام وزارت خارجه می افتم اطمینان داده بود جنگی رخ نمی دهد !!! در صورت دخالت نکردن ایران باید پشت مرز های تهران برای حفظ شمال غرب وارد جنگ هزار ساله با آذربایجان و ترکیه شود و نتیجه آن نابودی ایران خواهد بود.
یاشاسین الهام‌علی اف
این هشدار رو مقامات کشور لطفا جدی بگیرید اگر چه تا حالا این کار رو انجام ندادید ولی این بار دیگه آخرین فرصت هست . این جنگ تحت هیچ شرایطی نباید با پیروزی آذربایجان تمام بشه. اگر میخواهیم تبریز جزئی از ایران بمونه باید قره باغ دست ادمنی ها باشه. سیاست اشتباه رو کنار بگذارید و با صراحت از ارمنستان دفاع و بهشون تا میتونید کمک کنید که این منطقه رو از دست ندن که در غیر این صورت باید تو مرز های خودمون با دشمن مزدور و دست نشانده عثمانی یعنی رژیم باکو باید بجنگیم. تک تک این کلمات رو لطفا جدی بگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
داداش اینو برای کی میگی مسئولان ..
لطفا افکار نژاد پرستانه رو از ذهنتون دور کنید.
ترک و فارس و مسیحی و مسلمون نداریم. همه ما آدم هستیم وحق زندگی داریم.
ملی گرایی افراطی هم اشتباهه چون باعث جنگ و خونریزی میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
مسلمان که نژادپرستی نیست
بلکه اسلام مخالف نژادپرستی است و اسلام یعنی تسلیم حق بودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
این همهه آرزوی نابودی یه کشور یا یه ملیت دیگه من رو یاد آلمان نازی میندازه. چرا بعد از این همه سال نفهمیدیم جان انسان ها ارزش داره؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
ایران در جنگ دوم اشتباه راهبردی کرد و از آذربایجان دفتع کرد در حایکه امنیت ملی ایران تقتضا میکند آذربایجان قره باغ را نداشته باشد
مغول ها حمله کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
زیباترین جمله ای که تاکنون شنیدم حمله مغولان به ارمنستان
یاشاسین آزربایجان یاشاسین الهام به زودی بعد از کوبیدن سر ارامنه در استان قرباغ و زنگزور شاهد یکپارچگی آزربایجان شمالی و جنوبی و اتصال و یکپاچگی با کشورهای تورک از جمله ترکیه خواهیم بود و این کشور بعد اتحاد دوباره زیر پرچم و رهبری الهام علیف در کنار برادر اردوغان به یکی کشورهای قدرتمند جهان تبدیل خواهد شد و زمینهای تاریخی خود را در منطقه خاوری از اشغالگران پس خواهد گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
داداش چی زدی ??؟
زنده باد الهام‌ علی اف و عملیات ویژه
گستاخی دولت باکو بسیار زیاد شده. اگر ایران کاری انجام نده ارتباط ایران با ارمنستان و مرز های بین المللی قطع میشه. صهوینیست ها دارند به خواسته خودشون می رسند و ایران ناچار به دخالت در این جنگ خواهد بود. ایران با ارسال نیرو و صحبت چند باره با الهام هشدار داده بود اما باکو با گستاخی و جسارت زیاد گور خودش رو میکنه. الهام صدام قدیم هست.
مردم آذربایجان و ارمنستان، همسایگان عزیز مردم ایران هستند.
مردم ایران آرزوی صلح و سلامت برایشان دارند و امیدواریم با اعلام آتش بس فوری، باهم مذاکره و تفاهم کنند.
جنگ فقط ملت شما را درمانده و دشمنانتان. را شاد میکند.
دست از جاهطلبی بردارید و منطقه آزاد تجاری و اقتصادی و فرهنگی در آن منطقه ایجاد کنید.
.

««زوری بالایان»» شاعر و نویسنده ارمنی در کتاب خود در مورد قتل عام مردم آذربایجان در خوجالی 1992 می‌نویسد:
پسر بچه ۱۳ ساله ترک را دیدم که در خانه یشان توسط سربازان‌مان از گوشهایش به پنجره میخ‌کوب شده بود.

برای اینکه بچه صدا نکند سینه بریده شده مادر بچه را در دهان او فرو کردیم. بعدا پوستش را کندیم.

به ساعت نگاه کردم، کودک بعد از ۷ دقیقه به علت خونریزی شدید جان داد.

از شدت خوشحالی به خودم می بالیدم. جسد کودک را تکه – تکه کرده و جلوی سگهایی انداختیم.

تا عصر همین کار را با سه کودک ترک دیگر انجام دادیم.

من به عنوان یک ارمنی به وظیفه خویش عمل کردم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
اگه خشونت رو با خشونت جواب بدیم، این چرخه هیچ وقت تموم نمیشه.الان آذربایجان حق داره بچه های ارمنی رو بکشه؟؟؟
من نمیدونم راه حل این مناضعه چیه ولی اگه با کشته شدن و آواره شدن گروه دیگه ای از مردم به پایان برسه، با خشونت دیگه ای شروع میشه و تمومی نداره
زنده باد ایران
زنده باد آریایی ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
هنوز تو توهم عاریایی داری????
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
17:16
مغول بیا برو
متاسفانه آنچه در اینجا مشاهده می شود عصبیت نژادی است. اصل مطلب که منافع ملی ایرران است مطرح نیست. طرفداری از علی آف!! برای من ایرانی چه فارس و چه ترک در مقابل ارمنستان غر قابل تصور است.
پیروزی علی آف !! یعنی قطع جاده ارتباطی ایران با اروپا .
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
مشکل شما نا آگاهی است مثل بعضی ها نژاد پرستی نیست! دوست عزیز ارتباط ایران به اروپا هیچ وقت از ارمنستان نبوده که امروز قطع شود آن هم با باز گرداندن قره باغ به سرزمین اصلیش!!! آن چه شما تصور می کنید زنگه زور است نه قره باغ که آن هم باز اگر باز شود نمی تواند ارتباط ایران با ارمنستان را قطع کند. گفتم ارمنستان نه اروپا چون ارتباط ایران به اروپا از طریق ترکیه است و ارمنستان محصور در بین ترکیه و گرجستان و آذربایجان است و بعد از ارمنستان هم دوباره باید یا از گرجستان عبور کنید و به اروپا بروید و یا از ترکیه. گرجستان نه روابط خوبی با ارمنستان دارد و نه حتی با خود ایران! بهترین راه ارتباطی ایران با اروپا که الان هم کاربرد دارد ترکیه است. ا
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
درود بر شما
هشدار!
دین و مذهب و فرقه نباید مبنای تصمیم های کلان کشور قرار گیرند.
حتی قومیت و زبان هم نباید مبنای تصمیم های کلان کشور قرار گیرند.
فقط منافع ایران و ایرانی باید مبنای تصمیم های کلان باشد.
امروز باید کسانی که با مماشات و همکاری های ساده لوحانه جاده صاف کن ترکیه در منطقه شدند پاسخگو باشند.
ای لعنت بر جنگ و جنگ افروزان جهان
همانطور که آلمان شرقی پس از آزادی ازدست روسها با آلمان غربی یکی شد، آذربایجان جدا شده از ایران به خاک وطن بر خواهد گشت. علی اف نوکر اردوغان است.
حالا میفهمم چرا در این کشور هیچ کاری به درستی انجام نمیشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
واقعا. چرا باید از جانیان عرمنی حمایت بشه
ناشناس
| Denmark |
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اشتباه فهمیدی منظور من وطن فروش ها بود نه اذر بایجان نه ارمنستان بلکه وطن همه اقوام ایران . چقدر هم زود سو استفاده میکنید از هر موضوعی!
همین که پای رژیم منحوس اسرائیل در آذربایجان باز شد جنگ و درگیری بین این کشور با ارمنستان آغاز شد، الهام علی اف به کنار، مردم آدربایجان شیعه هستند و این کشور زمانی جزء خاک ایران بوده و قطعا مردم آذربایجان بیشتر حامی مردم ایران خواهند بود تا مردم ارمنستان ولی الهام علی اف باید بداند که رژیم غاصب اسرائیل خیر مسلمانان را نمی خواهد و شاید با این دسیسه می خواهد بین کشورهای منطقه جنگ و درگیری ایجاد کند تا به اهداف شوم خود دست یابد و عربستان و امارات هم که در پی برقراری روابط با رژیم نامشروع اسرائیل هستند باید بدانند که اگر این رژیم پا در منطقه باز کرد اول از همه عربستان و امارات خسارت می بینند و بعد هم بقیه مسلمانان منطقه پس تا دیر نشده به محور مقاومت برگردند که عزت مسلمانان در گروی مقاومت و محدود ماندن این رژیم کودک کش است.
از سویی آمریکا در افغانستان و عراق حمله غیر قانونی کرد و سال ها این دو کشور درگیر جنگ و ویرانی بودند بعد هم با ساماندهی گروه تروریستی داعش عراق و سوریه را ویران کرد و طبیعی است که وقتی منطقه ناامن باشد زمینه جنگ و درگیری بیشتر می شود و این طور است که ترکیه به بهانه سرکوب پ . ک . ک به عراق حمله هوایی می کند و آذربایجان و ارمنستان سر مسئله قره باغ درگیر می شوند پس در کل می توان نتیجه گرفت که عامل اصلی این درگیری ها آمریکا است که منطقه را ناامن کرده تا با ناامنی حضور نظامی خود را توجیه کند و به اهداف سیاسی - اقتصادی خود که غارت ثروت های خدادادی منطقه (نفت و گاز و اورانیوم و ...) است دست یابد و این بیداری کشورهای منطقه را طلب می کند که به هر طریقی شده جلوی این درگیری ها را بگیرند و آمریکا را در اهداف شوم خود ناکام بگذارند که اگر جنگ و درگیری در منطقه گسترده تر شود فقط ملت های منطقه دچار زیان خواهند شد و آمریکا منفعت می برد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ارمنی ناشناس آنچه واقعاً دردلت هست رابنویس نه آنچه برای بخیال خودت فریب دادن مااست چراشما ارامنه اینهمه تلاش میکنید که مارافریب دهید شاید چون خودتان نمیفهمید فکرمیکنید دیگران هم مثل شما هستند ما ضرب المثلی داریم که میگوئیم کافرهمه رابکیش خود پندارد
حمایت از آذربایجان، عین حمایت از صدام بود و اینک برای جبران بایستی تمام قد از ارمنستان پشتیبانی کرد چرا که فردا نوبت ایران است!
ایران ۲راه بیشتر ندارد: ۱- حمایت از آذربایجان مثل قبل و فرش قرمز پهن کردن برای صهیونیست‌ها و تهدیدات و خرابکاری‌های هر روز علیه کشور مثل آن چه که در جریان ترورهای اخیر و انفجار مراکز نظامی و هسته‌ای اتفاق افتاد؛ و یا ۲- حمایت از ارمنستان و مشارکت غیرمستقیم در جنگ با هدف نابودی مراکز نظامی و جاسوسی صهیونیست‌ها و هم‌پیمانانش در خطوط مرزی و داخل خاک آذربایجان و هم حفظ خطوط ارتباطی و مرزی با ارمنستان و ارتباط با اروپاه که هدف جنگ هم مین بود قطع ارتباط ایران با ارمنستان با کمک وحمایت تمام عیار صهیونیست‌ها، ترکیه و جریان نفوذ و ستون پنجم داخلی در ایران!
این فرصت طلایی است و بایستی کاری کرد و گر نه .... حسرت ... نابودی کشور .....!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
چرند نوشتی.ولی عرمنستان جونتون با امریکا 10 روز مانور داره و نقشه ارمنستان بزرگ که قسمتهای از ایران ذوغ هم در بر می گیره به صورت رسمی در بعضی نقاط عرمنستان به صورت خیلی بزرگ استفاده شده.
یاشاسین ???
بعد از خبر پاکسازی تروریسم کرد از مرزهای کشور، پاکسازی تروریسم عرمنی دومین خبر خوب این هفته بود
با اینکه من ترک هستم ولی ایرانیم حاضر هستم اگر کسی به ایرانم چپ نگاه کند بار دیگر لباس رزم بپوشم زنده باد ایرانم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
.

««زوری بالایان»» شاعر و نویسنده ارمنی در کتاب خود در مورد قتل عام مردم آذربایجان در خوجالی 1992 می‌نویسد:
پسر بچه ۱۳ ساله ترک را دیدم که در خانه یشان توسط سربازان‌مان از گوشهایش به پنجره میخ‌کوب شده بود.

برای اینکه بچه صدا نکند سینه بریده شده مادر بچه را در دهان او فرو کردیم. بعدا پوستش را کندیم.

به ساعت نگاه کردم، کودک بعد از ۷ دقیقه به علت خونریزی شدید جان داد.

از شدت خوشحالی به خودم می بالیدم. جسد کودک را تکه – تکه کرده و جلوی سگها انداختیم.

تا عصر همین کار را با سه کودک ترک دیگر انجام دادیم.

من به عنوان یک ارمنی به وظیفه خویش عمل کردم...
بگذارید غرامتمون از عراقیها بگیریم بعدا باکو ...
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اشتباهی مثبت زدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
من درست مثلت دادم
۳۰ سال تجاوز و اشغال قره باغ توسط ارمنستان و این همه لایک برای کشور متجاوز مایه شرم انسانیت و اونهایی است که برای متجاوز سر و دست میشکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
دوست من کسی طرفدار ارمنستان نیست،اما ساده لوح نیستیم و میدونیم که علیف و اردوغان بدخواه ایران هستن.
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اشغال استان باکو توسط اذربایجان و این همه لایک نوبره به خدا
انشالله استانهای ایروان و باکو به آغوش مام ایران عزیز برمیگردن . دار و دسته الهام خانوم اردوغانف هم گورشونو گم میکنند. خیلی از آذریهای باکو فدایی ایرانند. منتظر یک اشاره از سمت ایران هستن تا الهام جونو سقط کنند. اونوقت خودمون بین هموطنهای ارمنی و آذری صلح و صفا برقرار میکنیم
حالا قرباغ مال آذربایجان باشه قبوال حقشه در صورت تجاوز به حاک اصلی ارمنستان وحقوق ایران ایران باید منطقه مذکور اشغال وضمیمه خاک خودش کند وپوزه ترکیه رو به حاک بمالد حق ایران است نه ترکیه بیگانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
چیزی زدی احیانا معلوم نیست حالت چطوره
خوبی اذربایجان اینه که مراکز مهم و حیاتی زیاد داره. مثلا عینه طالبان نیست که ارزش جنگ نداشته باشه . راحت می شه با زدن مراکز نظامی، صنعتی و اقتصادیش فلجش کرد و بعد توی میز مذاکره باهاش حرف زد. اول باید یه درس حسابی بگیره اذربایجان البته و بعد انشالله در مورد مسائل بعدی باهاش حرف می زنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
سپاه دو تا موشک بزن باکو د لامصب بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اونا هم دست بسته میشنن تو رو نگاه میکنن لابد؟
آماده دفاع از منافع ملی کشور هستیم
الان امامان جمعه ای که سال قبل در حمایت از آذربایجان بیانیه داده بودند مشخص شد بی بصیرت هستند و بازخواست بشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
باید از ارمنستان شرابخور حمایت می کردند؟؟؟
وقتش نرسیده سرزمین های جدا افتاده بعد از پایان معاهده های ننگین به مام وطن برگردند؟ ننگین بود که دادیم ننگین تر نیست که پس نمی گیریم؟
شک نکنید در اینده نزیک مسیر ترانزیت زمینی از طرف ارمنستان به اروپا قطع خواهد شد یا ایران باید مبلغ کلانی بابت گذرگاه به اذربایجان بپردازد؟مسٸولان مافعلا در حجاب گیر کردند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Oman |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
دوست عزیز
همین الان هم ارتباط ایران با اروپا از طریق دو کشور ترکیه و آذربایجان است. ارمنستان راهی به اروپا ندارد و اصلا جاده ای ندارد که بتواند وصل کننده ایران به اروپا باشد. ارمنستان ارتباط زمینی با ترکیه یا گرجستان یا آذربایجان ندارد و از سه جهت بن بست است ایران هم برای اتصال به اروپا هرگز نیازی به ارمنستان نادشته و ندارد
ننگ بر الهام اردوغانف فاشیست
باید درس عبرت درستی به الهام اردوغانف داده بشه
علیف نوچه اردوغان هست و پادویی اون رو می کنه که هدف اصلی و نهاییش ضربه به ایران هست
من به عنوان یک ترک ایرانی اعلام می کنم باید دندانهای این متوهمان را در دهانشان خرد کنیم
جانم فدای خاک پاک وطنم ایران
تابناک در پاسخ شاعر ارمنی که پسر بچه ای را شکنجه کرده و گوش هایش را به دیوار میخ کرده عبارت بی ناموس رو نوشتم که ظاهرا در پاسخ کامنت دیگری نوشته شده عذرخواهی می کنم ولی کماکان معتقدم کسی که کودک را شکنجه می کند بی ناموس است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
نه به اون فحش رکیکت
نه به عذرخواهیت
مرگ بر باکو زنده باد ارمنستان
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
چرا هر چی مثبت میزنم تایید نمیشه مرگ بر باکو مرگ بر اسرائیل مرگ بر طورکیه
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
لطفا فرهنگ ایرانی اسلامی رو پاس بدارید نباید فحش بدی اگه واقعا v ایرانی هستی
دوستان و هموطنان عزیزم لطفا کمی دقت بفرمایید و هیجانی نظر ندهید
اولا آذربایجان اگر شیعه و مسلمان است دلیل نمی شود ما 8 سال با عراق بعثی متجاوزی جنگیدیم که هم شیعه دارد هم سنی
دوما ارمنستان هم کریدوری دارد که برای ما حیاتی است
سوما اگر نیاز به جنگ با آذربایجان باشد نگران نباشید ما آذری ها ( بنده تبریزی هستم) مدافع وطن و ایران هستیم نه نژاد ترک یا آذری
برای ما دشمن روبرو مهم است
چهارما و مهمترین مساله منافع ملی میهنمان است فرق نمی کند این منافع را چه کسی خدشه دار کند
پاسخ ها
علی یک ترک آذربایجانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اول اینکه ما آذری نیستیم. ترک آذرلبایجانی هستیم. من در 27 سال زندگی ام حتی یک آذربایجانی ندیدم که به خود آذری بگوید.
دوم شما بیخود میکنید از ضمیر جمع ما استفاده میکنید. چه کسی گفته تو نماینده و وکیل وصی ده ها ملیون
آذریایجانی هستی؟ از طرف خودت صحبت کن بی هویت برای من خاک و ملت آذربایجان اولویت اول و آخرم هست
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
درود بر شما
هشدار!
دین و مذهب و فرقه نباید مبنای تصمیم های کلان کشور قرار گیرند.
حتی قومیت و زبان هم نباید مبنای تصمیم های کلان کشور قرار گیرند.
فقط منافع ایران و ایرانی باید مبنای تصمیم های کلان باشد.
ببینید حمایت از فلسطین، لبنان، سوریه د چه بلایی بر سر کشور و ملت ایران آورده است.
اونایی. ک میگن آذربایجان کشور مسلمان هست ، یه سرچ ساده کنند میفهمند ک حدود شصت درصد مردم این کشور بی دین هستند
الهام بادکوبه ای بادش زیاد شده. باید یه سوزن بزنیم توش بادش در بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
حرف مفت زدن راحته. تمسخر هم تنها نشانه ای از ضعف هست. اوج هنر امثال تو همین هست که بیای اینجا توی مجازی فحش بدی. بیرون یه پخ کنن شلوارتو خیس میکنی. اندازه ی جراتت حرف بزن.
کامنت هارو
دو کشور در جنگند اینها انگار وکیلشونند هه بیچاره ها گوشت و مرغ چند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
ایران برای همه ایرانیان است ، از سیستان و بلوچستان تا کردستان و آذربایجان و از خراسان تا خوزستان . . دورت بگردم ایران .
علیف و اردوغان فاشیست به دنبال نسل کشی جدیدی در منطقه هستند.
سرزمین های جدا شده از وطن طی عهدنامه ترکمانچای و گلستان باید به مام وطن برگردد.
دولت باکو دولتی جعلی و دست نشانده است
چرا کامنت روشنگرانه من رو نذاشتین روشنفکران دموکرات آزاد اندیشی ٪)
تابناک عزیز

این خبر را که بدون تحقیق و با ذوق و شوق فراوان منتشر کرده ای در هیج جای دیگر وجود ندارد جز اینکه ارتش آذربایجان چند تروریست ارمنی را که اقدام به مین گذاری در جاده کرده بودند تحت تعقیب قرار داده. البته که خانکندی یکی از شهرهای آذربایجان است و دولت آذربایجان حق دارد حاکمیت خودش را بر آن اعمال کند و معنی ندارد یکی از شهرهای کشوری برای خودش دم و دستگاه درست کند و با یک جاده مخصوص به کشوری بیگانه متصل باشد. شما هم نمیپذیرید تبریز برای خودش مجلس و رییس جمهور داشته باشد ارتباطش را با سایر نقاط ایران قطع کند و به وسیله جاده ای به ترکیه متصل باشد تازه آب و برقش را هم از شما بخواهد. با این حال آنچه شما نوشته اید هم صحت ندارد و گویا در روزهای اخیر خیلی علاقه داشتید جنگی رخ بدهد و نتوانستید بیشتر از این صبر کنید. لطفا مردم را به جان هم نیاندازید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
این خبردررسانه های دیگرچون بی بی سی وسی ان ان هم آمده
عملیات ویژه آذربایجان برای آزادی سرزمین خودشه شما روس پرستها چرا ترسیدید ؟؟؟
چقدر خاله الهام پرست تو ایران داریم.
به امید کنترل کریدور زنگه زور توسط ارتش قهرمان آذربایجان و ترکیه.خدا پشت و پناهتان باد.
یاشاسین اذربایجان ، تروریستها باید اخراج بشن و پاکسازی
یاشاسین اذربایجان ، تروریستها باید اخراج بشن و پاکسازی
اگر ایران دخالت نکند باید منتظر جنگ داخلی بماند .
فعلا که حاکمیت جرئت اخراج افاغنه رو نداره .... مداخله در قفقاز پیشکش ...

با این روند ورود افاغنه و فارس های افغانی به کشور، افغانستان دوم هم ۵۰-۶۰ سال دیگه اعلام موجودیت می کنه ... حتی زبان فارس ها با افاغنه یکی ست ..‌
بزودی این اذربایجان جعلی را به مام میهن سنجاق خواهیم کرد
رهبران ارمنستان به کمک روسیه قره باغ رو گرفتن و شدن نوکر روسها . ولی وقتی کوچکترین گرایشی به غرب نشان دادند روسیه آذربایجان رو تحریک کرد که به قره باغ حمله کنه و بهش اجازه داد بخش بزرگش رو اشغال کنه و 2 ال این شرایط دوام آورد تا اینکه ارمنستان این بار با آمریکا مانور برگزار کرد و این بار دوباره روسیه به آذربایجان چراغ سبز نشان داد تا باقیمانده قره باغ رو بگیره ولی اگه رابطه با غرب ارمنستان ادامه پیدا کنه روسیه از آذربایجان خوهد خواست که این بار نیز به نام کریدور زنگه زور جنوب ارمنستان رو اشغال کنه . نزدیکی زیاد به روسیه و بعد دور شدن ازش این تبعات رو داره . بهتره مسئولان ما به هوش باشن سیاست غربی رو بر اساس نه شرقی و نه غربی پایه ریزی کنن صدا م و قذافی هم دقیقا همین شرایط رو داشتن پس تا دیر نشده بر اساس شعار نه غربی و نه شرقی انقلاب حد نرمال دوری و نزدی با بلوک شرق یا غرب بر اساس منافع ملی رعایت بشه و گرنه ما هم داریم راهی رو میریم که این کشورها رفتن این بسیار خطرناکه
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
احسنت
بزرگ‌ترین اشتباهی که آقای هاشمی رفسنجانی کرد حمایت از آذربایجان بود نظام بایستی با حداکثر توان پان ترک ها را به درک واصل کند و خاک ایران از فرزندان مغول پاکسازی کند
پاسخ ها
آتیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
صابش اومد، یادت رفته وی پی انت رو روشن کنی دادا
خیلی از کامنتهای اینجا توسط ارمنی ها نوشته میشه و الا ما در ایران ضد ترک نداریم
ايران بايد در قدم اول يك فدراسيون با ارمنستان ايجاد كند و قره باغ را هم ضميمه خاك خودش كند
لعنت بر جنگ افروز لعنت بر نژاد پرست متوهم
بعد از فتح قره باغ و ارمنستان جعلی انشالله آزربایجان جنوبی یعنی اورمیه و تبریز و اردبیل و زنجان و آستارا و تالش و قزوین و همدان و ساوه و اراک و رشت و سنندج و قروه و بیجار را هم پس خواهیم گرفت و پرچم تورک های آزربایجانی در سرتاسر آزربایجان طنین انداز خواهد شد و سپس با برادران تورک تورکیه و تورک تورکستان یعنی تورکمنستان و اوزبکستان و قزاقستان و قیرقیزستان متحد خواهیم شد و نواحی تورک نشین روسیه و چین و عراق و سوریه را فتح خواهیم کرد توران بزرگ را تشکیل خواهیم داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
ای ارمنی که بهررنگی برای ایجاددشمنی وبدجنسی درمیآئی اقلاًبااسم واقعی خودت نظربده چرامیترسی
ناشناس
| Canada |
۰۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
واقعاًکه تونادان ترین ارامنه دنیاهستی
جمهوری اسلامی ایران هیچ منافعی در مداخله در شمالغرب ایران ندارد در حالیکه منافع و درامدهای عظیم ایران در جنوب کشور مغفول مانده نابخردان مغروض سعی در استهلاک منابع رزمی کشور در جاهای بیهوده دارند
علیف و اردوغان فاشیست های منطقه
من خودم مخالف هرگونه تجزیه طلبی هستم. تیزبینی و حساسیت عزیزان همه ستودنیه.
اما کاش فقط به جای فوکوس و زوم ماندن روی تک موردها عمیتر ببینیم هموطنان سادن ای که در پیجهای پان ها حرف پانها رو تکرار می کنند.
کاش به جای برخورد احساسی و لحظه ای به فکر یک راه حل علمی برای این موضوع باشیم.
الحمدلله کشور ما منابع بسیار زیاد علمی تاریخی و زبان شناسی برای خوراک فکری جامعه داره تا به راحتی جامعه رو قانع کنن که نژاد همه ایریانیان یکیه و حتی زبان اونها هم در گذشته نه چندان دور یکی بوده و به مرور زمان این گویش های مختلف بعدها به وجود اومدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
ایرانیها در گذشته زبانهای مختلفی مثل عیلامی و هورو اوراتویی و .. داشته اند.
حتی بعد از چرودی هندوها هم به ایران، ایران تک زبان نبود و خود هندوها هم شعبات زبانی مختلفی رو گسترش دادند
ی سوال دارم..کشور آذربایجان مگه مسلمان نیست؟فرقش با سوریه و لبنان و فلسطین چیه؟؟؟؟چون اونا عرب هستن و اینا تورک اینهمه کینه ورزی میکنید به اذربایجان؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
آنهائی که کینه ورزی میکنند مسلمان نیستندبلکه ارامنه ای هستند که برای اختلاف افکنی بین مسلمانان خودشانرامسلمان آنهم دوآتشه جامیزنند مگرشما ازمکرونیرنگ ارامنه بیخبری
لطفا از کلمه جعلی قرهباغ استفاده نکنید پانترک ها پررو میشن نام اونجا استپاناکرت هستش
دلیل این همه کوتاهی در مقابل غده سرطانی مزدور اسراییل چیست
نقشه علی آف تسخیر کل ارمنستان و سپس حمله به ایران است. در اینجا ایران با اروپا و آمریکا در مقابل یک دشمن مشترک قرار دارند و باید هماهنگ شوند تا جلوی خیالات خام علی آف بایستند
نیروهای ایران بدون درنگ وارد سیونیک بشوند وان را تصرف کنند ونباید فریب مزدوران پانترک داخلی را خورد این فتنه که هدف نهاییش ایران است باید هم اکنون خفه شود
در جنگ اول قره باغ ما سربازان ارمنی هزاران کودک آذربایجانی رو در لوله های خالی نفت گذاشته و با سرپوش لوله از دو طرف جوش میدادیم

" به نقل از خاطرات یک سرباز ارمنی "
چه حرصی میزننداین ارامنه که مچشان پیش مردم مابازشده وهمه فهمیدندکه چه انسانها بیرحم وقصی القلبی بودندوبه دروغ ازخودشان تعریف میکردند نشنیده اید که ارمنی بالهجه غلیظ ارمنی میکویند که من ارمنی نیستم ! ولی ارامنه ادمهای خوبی هستند! حالا کسی نیست بگوید‌توبالهجه‌ارمنی‌ دروغ میگوئی اینقدرنمیفهمند که دم خروس پیدااست شاهذ آن نظرات ارامنه است که مثلاًبخیال خودشان میخواهند مارافریب دهند ودردفاع ازایران کاسه داغ ار ازآش میشوند نمیدانند که مادست آنها راسالهاست خوانده ایم ولی برویشان نمیآوریم
جانم فدای آذربایجان چه شمالیش چه جنوبیش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
اشتباهی منفی زدم

من مثبت میزنم
یه زمانی شوروی کشور ایران را طبق قرادادهای ترکمانچای و گلستان تکه تکه کرد.الان باکو در حال قطع مرز تاریخی ارمنستان و ایران است !
پاسخ ها
naser
| United States of America |
۰۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
ایران قبل از اهدای زنگه زور به ارمنستان از طرف استالین هیچ زمانی با ارمنستان مرز نداشته است که تاریخی هم باشد!!!ا
تابناک جان دستت دردنکند تریبون راآزادگذاشتی عجب ارامنه حرصشان گرفته که مچشان پیش همه ما بازشد چون عده ای غریبه نوازفکرمیکردند اینها ازانسانیت بوئی برده اند حالا بامستندات تاریخی فهمیدند چه بی رحم ومروت هائی بودند وخبرنداشتند رسانه آزاد یعنی همین که واقعیات راهمانطورکه بوده وهست منعکس کند ونه آنگونه که واقعیتها باحیله کری مخفی بماند وروزی فاش شودکه کارازکارگذشته باشد ما بایددوروبرمان راخوب بشناسیم وفریب ظاهرسازی دشمنانمان رانخوریم
از اول انقلاب حامی مستضعفین و مسلمین جهان و قدس بودبم و هزینه های زیادی از بابت آن دولت و ملت ما پرداخت کرده، و الان در همسایگیمان از ارمنی های متجاوز و فاشیست بر علیه یک کشور شیعه حمایت میکنیم؟ ؟؟!!!
پاسخ ها
یاشاسین ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
انقدر شیعه شیعه نکن !!! دیگه همه میدونن که اردوغان و الهام از مذهب دارن سواستفاده میکنن در راستا قدرت !!! تو هم 1 نفر بیشتر نیستی که مدام داری این اراجیف رو کامنت میزاری معلوم نیست از سفارت ترکیه داری پول میگیری یا کشور جعلی آذربایجان ؟
تمام دنیا میدانند که قره باغ و ارمنستان جعلی مال آذربایجان هست و ارمنی ها بای از قره باغ اخراج بشن و به هیچ کس ربطی نداره. آذربایجان سرزمینهای اشغال شده خودش رو داره گس میگیره... شما هم از ارمنی های اشغالگر بی دین حمایت نکنید.. از آذربایجان مسلمان دفاع کنید.. مسلمان کجا و ارمنی کجا.....
مرگ بر اردوغان و نوچه اش الهام اف زن باز کثیف
کشور آدربایجان یه کشور جعلی هست که از خاک ایران عزیز جدا کردن و باید به سرزمین مادریش ایران دوباره ملحق بشه .
مرگ بر پان ترکیسم و اردوغان و علی اف
مرگ بر ترکیه و کشور ساختگی الهام
چنانچه ايران قوى ميبود الان اذربايجان بعد از فرپاشى روسيه به ايران تعلق داشت و روسيه، تركيه و اسراييل غلطى نميتوانستند بكنند
200 سال که ارمنی ها با حمایت حکام شوروی ،مردم و غیر نظامیان آذربایجان راقتل عام میکنند،دو مورد در تاریخ.50هزارنفردرعرض5ماه درسال 1918 و نزدیک 30 هزار نفر در سال 1988تا1992،سلاخی،سوزاندن700 نفر،زنده زنده کندنپوست سر و بریدن دست و پای کودکان جلوی چشمان مادرانشان و....،800 هزار نفر آواره..الآن کل اروپا،روسیه،آمریکا،صلیب سرخ.....بسیج شدن برای سلامتی آرامش،تغذیه و داروهای 100 هزار ارمنی که در خاک آذربایجان زندگ ی میکنند، واقعا مایه ننگ برای تمام انسانها که از ارمنستان که جنایات مغولان رابدترآن هم صدها ساله انجام میده..
پانترک ها جوگیر نشید که با تشریف فرمایی برادران افغانی بزودی در برابر فارس ها اقلیتی بیش نیستید
مهم مبارزه با ظلم و جنایت است در جایی که ظلم و جنایتی از کسی سر بزند موضوع اعتقادات کنار می رود و ظالم باید مجازات و از مظلوم حمایت شود
پاسخ ها
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
تشخیص ستمگر و قربانی با کیست؟
در یورش روسیه به اوکراین ستمگر کیست؟ قربانی کیست؟
سازمانهای جهانی برای همین موضوعات تشکیل شده اند.
اینقدر که هموطن های ترک ما صحبت از شیعه بودن آذربایجان می کنند آیا شیعیان آذربایجان به فکر ما هستند
ما در کریدور ارمنستان منافعی داریم اسرائیل خطرات بالفعل برای ما است چرا به خاطر اعتقادات حاضر نیستند به نفع ما عمل کنند؟

پیامبر هم هم معتقدان زیاد داشت اما پس از مرگش دیدیم که بلایی بر سر سنتش درآوردند که کفار در نیاوردند
همیشه ریشه اغتشاشات و جنگ در دو چیز نهفته است
اول نفهمیدن و درک نکردن حرف همدیگر
و دوم اجازه ندادن به همدیگر برای صحبت کردن و باکوت کردن طرف مقابل
وقتی منافقین دست به اسلحه بردند قبل از آن آنها را بایکوت رسانه ای کردند و به جای نبین دستور جمع آوری و برخورد با انتشارات آنها را دادند
در سال ۸۸ مهمترین عامل فتنه یکطرفه بودن سخن ها بود
پاسخ ها
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
درود بر شما.
سیاست های مسئولین ما جوری بودند که خطرتجزیه طلبی از ترکیه کم شد و پانترک ها بشدت از طرف اردوغان تقویت شدند چه در بحث جنگ نرم چه جنگ میدانی که الان در فکر تصرف مرزهای تاریخی ایران هستند
لعنت خدا بر ترکیه اردوغان و آذربایجان علی اف و روسیه پوتین کودک کش
تاریخ ور افتخار ایران درگیری‌های زیادی چه بصورت مستقیم و چه غیر مستقیم از طرف دشمنانش داشته است درست که من ترک تبار هستم ولی قلبم برای خاک ایران و مردمان ایران می‌تپد. لر، کرد، بلوچ، گیلک، مازنی ، عرب ، ترک و فارس و هر آنکه ایرانیست باید جدا از قومیت به ملیت خویش بیش از هر چیز دیگر اهمیت بدهد. همه میدانیم که کشوری به نام آذربایجان پیشینه تاریخی ندارد و آذربایجان هر چه بوده تماماً جزو خاک ایران بوده و میبایست باشد و ارمنستان نیز از دیر باز خراجگزار ایران بوده و در مواقعی از حیله و خیانت بر ضد ایران استفاده نموده به هر حال امیدوارم مصلحت خاک و منافع مردم ایران اولین و مهمترین اولویت رژیم باشد
واقعا ب شیرمردان و شیرزنان کشورم ایران میبالم،همونجور ک متاسف و متعجب میشم از رییس جمهور ضعیف وب زدل ومردم ترس وی ارمنستان،واقعا از خودتون وغیرت نداشتتون خجالت بکشین،مگ مردم ویتنام و افعانستان در مقابل آمریکا وشوروی و ایران در مقابل صدام اسلحه درجه یک داشتن؟ن نداشتن فقط اسلحه اصلیشون غیرت و وطن پرستی بود،قسم میخورم همین کشور خودم ایران اگ باتمام دنیادرگیربشه شاید همه کشور ویران بشه اما همین مردمی ک از بی عدالتی وگرانی خسته هستن نمیزارن وجبی از ایران کم بشه ولوبادست خالی
وقتی کامنت ها رو میبینم واقعا حسرت میخورم.ما خودمون ۸ سال جنگ داشتیم و اثارش رو هنوز داریم میبینیم پس چطور به خودمون اجازه میدیم برای هر کدوم از ملت ها نابودی بخوایم یا حتی جانبداری کنیم؟
ما هنوز درگیر جنگ و جدل بین خودون هستیم و رنگ ارامش رو نمیبینیم تا زمانی که برای ملت های دیگه صلح نخوایم. من فکر میکردم ملت ما بعد از این همه داستانی که دیده بزرگ شده ولی دارم میبینم که ما هم جنگ طلبیم و ما هنوز هم از قدرت بر علیه انسان ها استفاده میکنیم
چرا اینقدر راحت به خودمون حق میدیم درباره جان انسان های دیگه نظر بدیم؟ چرا اینقدر راحت منافع خودمون رو به جان انسان های دیگه ارجح میدونیم؟ چرا اینقدر راحت برای جانبداری از رنج و جنگ و بدبختی دلایل سیاسی پیدا میکنیم؟ چرا اینقدر راحت حکم کشته شدن انسان ها به خاطر دینشون رو میدیم؟
حالم از کامنت های زیر این پست به هم
موضع مردم ایران دراین تجاوزاشکارهمان موضع دولت محترممان است بعنی قرباغ جرئی ازخاک آذربایجان است وبایدتحت حکومت جمهوری آذربایجان باشد واکرارامنه ایران مشکلی دارندمیتوانند رفع زحمت کرده خاک ایران راکه باسیاست زورگوئی انها سازش نداردترک کنند وهرکاری میخواهند درکشورخودشان ارمنستان بکنند و
تمام اینها بخاطر ضعف ایران اتفاق می افتاد
باید ایران نخجوان را ضمیمه خود کند .
با اینکه بنده همیشه در کامنتهای تابناک مشارکت داشتم
ولی به نظرم بهتر است برخی این کامنت ها منتشر نشود
اوضاع همبستگی ملی بیش از اینها خیطه
.

اسلام قره باغ را متعلق به آذربایجان میداند

ایران قره باغ را متعلق به آذربایجان میداند

ملت قره باغ را متعلق به آذربایجان میداند

قطعنامه های مکرر سازمان ملل قره باغ را متعلق به آذربایجان میداند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
اینقدر از اسلام نگویید
علیف نوچه نتانیاهو است و خاک جمهوری آذربایجان رو به خاک اسراییل تبدیل کرده
ارمنستان و آذربایجان سرزمین پیشین ما بود کاش ما قبل از آذربایجان،
ارمنستان را پس می گرفتیم. (گلایه از مسولان)
بعد از این که آذربایجان توانست بر قرباغ مصلت بشه طرح رژیم اشقال گر و ترکیه پیاده میشود و این وسط ایران ضرر میکنه ایران باید از ارمنستان حمایت کن
تابی کاش نظرات پانترک ها که آشکار کامنت های تجزیه طلبانه میزارند نشر ندهید لطفا.
مقامات کشورمان باید با قاطعیت تمام مانع تشکیل دالان مغولی شوند.
آیا کسی با ترکها دشمن است ؟
حالا موقش به ارمنستان کمک کنید وقتی اذربایجان رنگروز را گرفت دیگر کاری از دستتان بر نمیاید
سلام-
اطلاق ترک برای آذربایجان صحیح نمی باشد. که در اینصورت بایدتین کشور با اسم ترکبایجان خطاب گردد.
آذر بایجان یعنی نحل آذری ها
شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه پانترک ها یه همین خیال باشن که خاک ایران رو تصرف کنن همون اول آذربایجان رو با خاک یکسان میکنیم الهام جون جرات داره حمله کنه و از سوراخش بیاد بیرون آذربایجان و ارمنستان جزئی از ایران بودن و باید برگردن به سرزمین اصلیشون
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی