بازدید 2082
۱

پوتین و پاشینیان رایزنی کردند

رئیس‌جمهور روسیه و نخست‌وزیر ارمنستان درباره روابط دوجانبه و درگیری‌های اخیر در منطقه قره‌باغ گفتگو کردند.
کد خبر: ۱۱۹۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۳ 21 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهور روسیه امروز چهارشنبه با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان گفتگو کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، رئیس‌ جمهور روسیه و نخست وزیر ارمنستان در مورد روابط دوجانبه و درگیری های اخیر در منطقه قره باغ گفتگو کردند.

به گزارش نیوز آم، طرفین در این رایزنی تلفنی همچنین پیرامون موضوعات مرتبط با روابط میان ایروان- مسکو بحث و تبادل نظر کردند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان ساعاتی پیش با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که طبق شرایط توافق، مقامات جمهوری خودخوانده در قره‌باغ پذیرفتند که سلاح‌هایشان را تحویل دهند و مواضع نظامی خود در این منطقه را ترک کنند.

در بیانیه وزارت جمهوری آذربایجان آمده بود که باکو توقف عملیات نظامی در قره‌باغ را با این شرایط پذیرفته که «تشکیلات نیروهای مسلح ارمنستان و تشکیلات مسلح غیرقانونی ارمنستان مستقر در منطقه قره باغ جمهوری آذربایجان سلاح‌های خود را زمین گذاشته، مواضع رزمی و پست‌های نظامی را ترک کرده و کاملاً خلع سلاح می‌شوند. واحدهای نیروهای مسلح ارمنستان خاک آذربایجان (قره باغ) را ترک می‌کنند و در عین حال تمام سلاح‌ها و تجهیزات سنگین خود را تحویل می‌دهند.

بنابر اعلام این بیانیه «اجرای فرایندهای فوق با هماهنگی نیروهای حافظ صلح روسیه تضمین می‌شود.»

ساعاتی پشی برخی رسانه‌های ارمنی با استناد به منابع میدانی اعلام کردند که مقامات جمهوری خودخوانده قره‌باغ توافق کردند که گفت‌وگوها با باکو در شهر «یولاخ» جمهوری آذربایجان را آغاز کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ديديد!؟ عاقل باشيد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست