بازدید 10412
پانصد و پنجاه و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین

موشک‌های بالستیک آمریکا در راه اوکراین / رزمایش بزرگ ناتو در دریای بالتیک برای مقابله با روسیه

پانصد و پنجاه و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸ 09 September 2023

موشک های بالستیک آمریکا در راه اوکراین

بین الملل تابناک: پانصد و پنجاه و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

نگرانی آلمان از احتمال فروپاشی ارتش اوکراین
۱۴۰۲/۰۶/۱۸ - ۲۱:۳۸

مقام‌های نظامی آلمان طی روزهای اخیر نگرانی شدید خود را از احتمال فروپاشی ارتش اوکراین ابراز داشته‌اند.

نشریه «برلینر زیتونگ» روز شنبه در گزارشی نوشت که توانایی‌های نظامی نیروهای مسلح اوکراینی هر روز و در شهرهای مختلف و زیر ضربان نظامی روسیه در حال تحلیل رفتن است.

این نشریه افزود که کارشناسان نظامی در آلمان زنگ خطر را به صدا در آورده و از آینده و سرنوشت تاسف بار نظامیان اوکراینی ابراز نگرانی کرده‌اند.

در این گزارش اشاره شده است که ارتش اوکراین متحمل تلفاتی شده که امکان جبران کردن آن وجود ندارد حال آنکه روسیه هنوز از تمام قوای نظامی خود استفاده نکرده است. 

در این گزارش آمده است: «نیروهای مسلح اوکراینی تلفات سنگینی چه از نظر نفرات و چه از نظر تسلیحاتی که غرب به آنها داده، متحمل شده است اما هنوز هیچگونه دستاوردجدی بدست نیاورده است حال آنکه روسیه هنوز بخش عمده‌ای از نیروی نظامی خود را به کار نگرفته است».

این گزارش افزود: «وضعیت ارتش اوکراین بسیار سخت بوده چون ارسال تسلیحات غربی برنامه ریزی شده به اوکراین نمی‌تواند خسارت شدیدی که به نیروها و تسلیحات ارتش اوکراین وارد شده را جبران کند».

یک نظامی بریتانیایی در اوکراین کشته شد
۱۴۰۲/۰۶/۱۸ - ۲۱:۳۷

 جسد مرد بریتانیایی که برای جنگیدن در «لژیون بین‌المللی» به اوکراین رفته بود، دست بسته در پشت سر در یک آبگیر پیدا شد. 

به نوشته «بی‌بی‌سی»، «جردن چادویک» ۳۱ ساله اهل «برنلی» در «لانکاشر» از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ در گارد اسکاتلندی ارتش بریتانیا خدمت کرده بود.

به گزارش «راشاتودی»، تحقیقات برای مشخص شدن علت مرگ این مزدور «ارتش بین‌المللی اوکراین» آغاز شده است. جسد وی با کمک لژیون بین‌المللی به بریتانیا فرستاده شد. به گفته مادر این نیروی سابق ارتش بریتانیا، او اوایل اکتبر ۲۰۲۲ به اوکراین سفر کرد و پلیس انگلیس ۲۶ ژوئن (پنجم تیر) از کشته شدن او خبر داد. 

 وزارت دفاع روسیه اول تیرماه با اشاره به آمار و ارقام منتشر شده گزارش کرد که از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در سال ۲۰۲۲، حدود چهار هزار و ۹۹۰ جنگجوی خارجی که برای نبرد با روسیه به ارتش اوکراین پوسته بودند، توسط ارتش روسیه کشته شدند.

ادعای زلنسکی: کشته شدن پریگوژین کار پوتین بود
۱۴۰۲/۰۶/۱۸ - ۲۱:۳۶

 با گذشت هفده روز از سقوط مرگبار هواپیمای حامل یوگنی پریگوژین و اتهام‌زنی‌های مقام‌ها و رسانه‌های غربی به روسیه در این باره، ولودیمیر زلنسکی ادعا کرد که کشته شدن فرمانده واگنر کار ولادیمیر پوتین بود.

هواپیمای سبک «امبرائر» که اول شهریور (۲۳ آگوست) در حال انتقال یوگنی پریگوژین فرمانده گروه شبه نظامی واگنر از سن‌پترزبورگ به مسکو بود در منطقه شمال مسکو سقوط کرد. این حادثه به مرگ تمامی ۱۰ سرنشین هواپیما از جمله دو مقام‌ ارشد واگنر، چهار مأمور حفاظت از پریگوژین و سه خدمه هواپیما شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز جمعه (دیروز) مدعی شد که کشته شدن یوگنی پریگوژین کار ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه بوده است.

وی در نشست خبری در کی‌یف علیه رئیس‌جمهور روسیه ادعا کرد: «این واقعیت که او پریگوژین را کشت-حداقل این اطلاعاتی است که همه ما در اختیار داریم – و این نشان‌دهنده عقلانیت او است و همچنین نشان‌دهنده این واقعیت می‌باشد که او ضعیف است».

اتهام زنی رئیس‌جمهور اوکراین به همتای روس در شرایطی مطرح شده که سخنگوی کرملین درباره سقوط هواپیمای حامل یِوگنی پریگوژین فرمانده گروه شبه‌نظامی واگنر گفته بود: «هنوز مدارک زیادی وجود ندارد که باید در جریان تحقیقات روشن شود. نتایج رسمی تحقیقات درباره سانحه هوایی که پریگوژین در آن کشته شد منتشر می‌شود».

دیمتری پسکوف در واکنش به اتهام‌زنی کشورهای غربی و اوکراینی‌ها به روسیه مبنی بر دست داشتن در قتل پریگوژین، تصریح کرده بود: «تمام این گمانه‌زنی‌ها دروغ محض است».

خبرگزاری انگلیسی رویترز در گزارش خود درباره سخنان زلنسکی علیه رئیس‌جمهور روسیه اتهام تندی علیه ولادیمیر پوتین مطرح و ادعا کرد: «بسیاری از منتقدان پوتین در جریان 23 سال حضور او در قدرت، تحت شرایطی نامشخص کشته شده‌ یا به سختی از مرگ فرار کرده‌اند».

رسانه‌ها درباره موفقیت ضد حمله اوکراین دروغ می‌گویند
۱۴۰۲/۰۶/۱۸ - ۲۱:۳۲

یک مقام اطلاعاتی آمریکا در سخنانی به شدت از رسانه‌ها به دلیل گمراه کردن افکار عمومی آمریکا درباره ضدحمله اوکراین علیه روسیه و سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌های کی‌یف در جریان این عملیات انتقاد کرد.

وب‌سایت آمریکایی «Antiwar» در این باره گزارش داد که این مقام اطلاعاتی آمریکا در گفت‌وگو با «سیمور هرش»، خبرنگار مشهور آمریکایی در پاسخ به گزارش‌های هفته‌های اخیر مبنی بر اینکه نیروهای اوکراینی در حال شتاب گرفتن و کنترل بر برخی مناطق در جریان ضد حمله هستند، گفت: «این مطالب را خبرنگاران از کجا می‌آورند؟»

این مقام آمریکایی خاطرنشان کرد: هدف خط اول دفاعی روسیه متوقف کردن حمله اوکراین نبود، بلکه کاهش سرعت آن بود، بنابراین در صورت پیشروی اوکراین، رهبران روسیه می‌توانند تجهیزاتی را برای تقویت خط مستقر کنند.

وی همچنین اذعان کرد: هیچ مدرکی دال بر عبور نیروهای اوکراینی از خط اول دفاعی روسیه وجود ندارد.

«Antiwar» در ادامه گزارش داد: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به کی‌یف پیامی خوش بینانه ارسال کرده و گفته است پیشرفت در ضد حمله جاری در چند هفته گذشته تسریع شده است.

مقام آمریکایی مذکور در این باره نیز گفت که این پیام از اطلاعات نظامی به کاخ سفید می‌رسد و این درحالی است که سازمان سیا به نتایج دیگری دست یافته است.

وی اعلام کرد: این نوع گزارش‌های جامعه اطلاعاتی نظامی به کاخ سفید می‌رود و دیدگاه‌های دیگری (گزارش‌های سیا) نیز وجود دارد؛ اما این دیدگاه‌ها به دست جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا نمی‌رسد.

این مقام همچنین به هرش گفت: «صرف نظر از اینکه کی‌یف چقدر به تلاش‌های جنگی متعهد است، اهداف ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین دست نیافتنی است و او هرگز مناطق از دست رفته را پس نخواهد گرفت.»

پیشتر نیز روزنامه واشنگتن پست از قول منابعی ناشناس اذعان کرده بود، جامعه اطلاعاتی آمریکا بر این باور است که اوکراین در جریان ضد حمله علیه روسیه به اهداف مورد نظر خود نخواهد رسید.

رزمایش بزرگ ناتو در دریای بالتیک برای مقابله با روسیه
۱۴۰۲/۰۶/۱۸ - ۲۱:۲۲
منابع خبری روز شنبه از برگزاری رزمایش برخی کشورهای غربی در دریای بالتیک در بحبوحه افزایش تنش‌ها با روسیه خبر دادند.
 
به گزارش وبگاه شبکه خبری «تی‌آرتی» در این رزمایش‌ 30 کشتی جنگی، زیردریایی، ۱۹ هواپیمای نظامی و بیش از ۳۲۰۰ نیروی نظامی از کشورهای شرکت کننده در این رزمایش ایتالیا، فرانسه، فنلاند، استونی، دانمارک، کانادا، بلژیک، لتونی، لیتوانی، هلند، لهستان، سوئد و آمریکا حضور دارند.  
 
نیروی دریایی آلمان روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۳۲۰۰ نظامی از ۱۴ کشور در این رزمایش به رهبری آلمان شرکت می‌کنند.
 
روسیه به طور منظم در دریای بالتیک رزمایش‌های دریایی برگزار می کند که اغلب در پاسخ به رزمایش های ناتو در این منطقه است. روسیه ماه مه اعلام کرد که چهار بمب افکن راهبردی ایالات متحده را بر فراز دریای بالتیک در دو حادثه جداگانه در فاصله یک هفته رهگیری کرده است. این حوادث نگرانی‌هایی را در مورد احتمال اشتباه محاسباتی یا تصادفی که می‌تواند به درگیری بزرگ‌تر بین روسیه و ایالات متحده تبدیل شود، افزایش داده است. 
 
روسیه همواره درباره نزدیک شدن ناتو به مرزهای خود حساس بوده و مقابله با الحاق اوکراین به این ائتلاف نظامی، یکی از موضوعات مهم مد نظر مسکو از آغاز جنگ اوکراین بوده است.
 
به رغم هشدارهای مکرر روسیه، مقام‌های غربی به ویژه آمریکایی از پیوستن اوکراین به ناتو حمایت کرده‌اند اما گفته‌اند که الحاق این کشور به ناتو حین جنگ امکان پذیر نیست. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه طی سخنان نوزدهم تیر ماه هشدار داده بود که عضویت اوکراین در ناتو پیامدهای بسیار منفی برای امنیت اروپا خواهد داشت. 

موشک های بالستیک آمریکا در راه اوکراین

شبکه آمریکایی ای.بی.سی نیوز گزارش داد، مقام‌های آمریکایی به احتمال زیاد سامانه‌ موشک دوربرد تاکتیکی ارتش آمریکا، مشهور به ATACMS را در قالب بسته کمک‌های امنیتی بعدی خود برای اوکراین خواهند فرستاد.

 منابع آگاه به شبکه ای.بی.سی نیوز گفتند: این موشک‌ها در راه اوکراین هستند.

به گزارش این شبکه خبری، یک مقام آگاه دیگر نیز گفت، سامانه‌های موشک‌های دوربرد ATACMS "روی میز هستند" اما چند ماه ممکن است طول بکشد تا این موشک‌ها به اوکراین برسند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین مشغول لابی کردن با دولت آمریکا برای دریافت این موشک‌های دوربرد است که می‌توانند تا برد ۱۹۰ مایل را طی کنند.

هر چند فرانسه و بریتانیا سامانه‌های موشک‌های دوربرد خود شامل موشک‌های انگلیسی "سایه طوفان" را در اختیار اوکراین گذاشته‌اند، آمریکا تاکنون از ارسال موشک‌های دوربرد ATACMS که کی‌یف درخواستش را داشت، خودداری کرده بود.

موشک‌های انگلیسی "سایه طوفان" بردی کمتر از موشک‌های دوربرد آمریکایی ATACMS دارند.

دو مقام آگاه که با شبکه ای.بی.سی نیوز صحبت داشتند همچنین ادعا کردند، آمریکا به تازگی فهمیده ذخایر موشک های دوربرد ATACMS در زرادخانه‌اش بیشتر از آن چیزی است که قبلا فکر می‌کرد!

به نوشته این شبکه آمریکایی، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تا پیش از این به دلیل نگرانی درباره میزان ذخایر این تسلیحات، درخواست زلنسکی برای ارسال آنها به اوکراین را رد کرده بود. همچنین یک دلیل دیگر دولت آمریکا برای خودداری از ارسال این موشک‌ها برای اوکراین هم نگرانی درباره تشدید غیر ضروری درگیری‌ها با روسیه بوده است.

دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در پاسخ به این نگرانی واشنگتن مدعی شد، اوکراین قول می‌دهد موشک های دوربرد خود از جمله سامانه ATACMS را تنها در داخل مرزهای خود به کار بگیرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، سه روز پیش در جریان سفرش به کی‌یف به اعلام یک بسته جدید یک میلیارد دلاری کمک‌های نظامی واشنگتن برای اوکراین پرداخت.

ای.بی.سی نیوز نوشت، مقام‌هایی که با شبکه ای.بی.سی نیوز صحبت کردند، گفتند به جزئیات کمک‌های امنیتی جدید آمریکا برای اوکراین دسترسی داشته‌اند؛ اما تصمیم نهایی درباره سامانه‌های ATACMS تا زمانی که اعلامیه‌ای علنی منتشر نشود، ممکن است تغییر کند.

گوترش: امیدی به پایان درگیری اوکراین در آینده نزدیک نیست

 آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: با توجه به اینکه مسکو و کی‌یف برای دستیابی به اهداف خود به زور متوسل شده‌اند، امیدی به راه حل مسالمت‌آمیز برای پایان دادن به جنگ اوکراین در آینده نزدیک وجود ندارد.

به گزارش راشا تودی، دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه طرفین درگیر در جنگ اوکراین در حال حاضر تصمیم گرفته‌اند درگیری را ادامه دهند، تاکید کرد: خیلی امیدوار نیستم که در آینده نزدیک، راه‌حل مسالمت‌آمیزی برای پایان دادن به این جنگ در پیش داشته باشیم.

 اوکراین در اوایل ژوئن، ضد حمله خود را در شرق و جنوب این کشور آغاز کرد؛ اما هنوز هیچ دستاورد قابل توجهی کسب نکرده است.

مقامات ارشد در کی‌یف از جمله ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور این کشور اذعان کرده‌اند، ضد حمله نیروهای اوکراینی کُندتر از حد انتظار پیش می‌رود و رسانه‌های غربی از تلفات سنگین نیروهای اوکراینی در تلاش برای نقض خطوط دفاعی روسیه خبر داده‌اند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع روسیه در اوایل این ماه اعلام کرد که کی‌یف بیش از ۴۳ هزار پرسنل نظامی و نزدیک به ۵ هزار دستگاه تجهیزات نظامی را از زمان شروع ضد حمله از دست داده است.

هشدار زلنسکی درباره کند شدن کمک های تسلیحاتی به اوکراین

رئیس جمهور اوکراین جمعه در جریان میزگردی با نام «آینده در اوکراین تعیین می‌شود»، گفت: وقتی برخی از شرکا می‌گویند از ضد حمله چه خبر و گام بعدی چه زمانی خواهد بود، پاسخ من این است که امروز گام‌های ما احتمالا سریع‌تر از بسته‌های تحریمی جدیدی است که علیه روسیه وضع می‌شود.

زلنسکی تاکید کرد: هر چه اوکراین زودتر تسلیحات دوربرد را دریافت کند، ضدحمله این کشور روند سریع‌تری برای آزادسازی سرزمین‌های اشغال شده توسط روسیه پیدا خواهد کرد.

رئیس جمهور اوکراین با تاکید بر اینکه تمایل مردم برای احیای تمامیت ارضی اوکراین در اسرع وقت را درک می‌کند، خاطرنشان کرد: جنگ روسیه در خاک اوکراین پیچیده است و بسیاری از فرآیندها از تحریم‌ها گرفته تا تهیه سلاح، در حال کُند شدن هستند اما در نهایت صلح و آرامش در کشور ما و در سراسر اروپا و جهان زمانی حاصل خواهد شد که اوکراین تمام سرزمین‌های خود را بازپس گیرد.

زلنسکی تصریح تاکید کرد: کشورهای متحد ما فقط به اوکراین کمک نمی‌کنند، بلکه با این کار، امنیت شهروندان خود، آزادی و زندگی مردم خود را نیز حفظ می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اوکراین برای تسریع اقدامات ضد تهاجمی خود به تجهیزات خاص به ویژه جت‌های جنگنده مدرن نیاز دارد، افزود: اگر روسیه همچنان موفق به حفظ برتری خود در حریم هوایی اوکراین شود، آنها ضد حمله ما را متوقف خواهند کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۶۵
به پوتینی ها باید گفت خدایا شکر که امریکا هست! فقط خودتون را جای یک ژاپنی یا کره ای یا تایوانی بگذارید. اگر امریکا نبود تصور میکنید چین و کیم یک لحظه در حمله به انها یا باج گرفتن از انها تعلل میکردند؟ فقط خودتان را جای یک اکراینی یا لهستانی یا استونیایی بگذارید. تصور میکنید اگر امریکا نبود پوتین و مدادوف یک لحظه در اشغال و باج گرفتن از انها و اروپا تعلل میکردند؟ همانطور که اگر امریکا نبود استالین تمام اروپا و خاورمیانه را با توده ای هایش کمونیست کرده بود و همه دنیا باید نوکرانی مانند کیم و انور خوجه و مائو و... را پرستش میکردند. اما از انطرف امریکا هم باید خدا را شکر کند که پوتینی ها هستند. اگر پوتین و کیم و... نباشند چطور کل اسیا و اروپا و اعراب و... به امریکا برای حفظ کشور و رفاهشان در برابر این جهانحواران دیکتاتور نیاز نداشته باشند! می بینید که پوتینی ها و شی و کیم با رفتاری که در داخل با مردمشان و منتقدانشان و همسایگانشان دارند بزرگترین خدمت را به امریکا میکنند! فقط تصور کنید دنیایی که پوتینی ها و کیم ها و مادادورها در ان عددی باشند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
این آقا مثل اینکه از سیاره دیگه اومده کره زمین این آمریکایی که شما به آن
افتخار میکنید و سنگ آن رو به سینه میزنید و احتمالا از اصلاح طلبان وطن فروش هستید این ارباب شما آمریکا خودش در جنگ جهانی دوم با بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی ۲۰۰۰۰۰ رو نفر قتل عام کرد اگر آمریکا نبود اون ۲۰۰۰۰۰ نفر قتل عام نمی شدن
ناشناس
| Canada |
۰۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
متاسفانه پوتینی ها تنها چیزی که دارند ادعای انصاف هست! عجیب هم نیست . پوتینی هستند. از ما گه قبول نمی کنند از همان پوتین و شرق و چین قبول کنند. هنوز در تمام کتابهای چین کشتار و سلاخی و جنابات ارتش امپراطوری ژاپن در جنگ جهانی دوم تدریس میشود. تنها یک قلم در شهر نانجینگ ۴۰۰ هزار زن و مرد چینی سلاخی شدندو حالا ژاپن در دفاع از حودش میگوید تاریخ بوده و به ما مربوط نیست. ولی امریکا همین الان هم از بمب اتمی نادم هست. دلیلش هم این هست که دیگر هرگز از ان استفاده نکرد . حتی علیه چین کمونیست در کره شمالی یا علیه ویتنام کمونیست و خمر سرخ مائویست و جنایتکارانی مانند صدام و بن لادن و داعشیها. اصولا مشکل پوتینی ها این هست که حتی ده دقیقه مطالعه نمیکنند. بکی اون بالا مثل مدادوف چیزی میگه و اینها تکرار میکنند. واقعا تاسف اوره
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
آقای محترم لازم نیست افسانه سرایی کنی همون مردم کره که از آن ها حمایت میکنی از آمریکا بخاطر دخالت در جنگ کره ناراضی هستند تایوان مال چین است ژاپن را همین آمریکا نابود کرد ولی خود ژاپنی ها دوباره ساختنش لازم نیست اینقدر افسانه سرایی کنی زلنسکی هم انتخابات را لغو کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
فرق ما اصلاح طلبان با شما در دانستن و سواد است از این که بگذریم اگر تاریخ ژاپن و چین را اندکی مطالعه کنی خواهی دید که این تعداد کشته در یک روز بسی کمتر از چینی های است که در یک روز ژاپنی ها با شمشییر و برای فان کشتند و فقط برای تفریح اگر جنگ صربستان را هم مطالعه کنی خواهی دید که یکشبه امریکا صربستان را با خاک یکسان کرد چفدر کل دنیا را خوشحال کرد بیش از اینها برای تو می توانم بنویسم که تابناک متشر نمی کنه کمی فکر ...
ناشناس
| Germany |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
امريكا با زدن بمب اتمي جلوي كشته شدن سربازهاي خودش را مي خواست بگيرد . جالب اين است كه ژاپن با اولين بمب اتمي تسليم نشد براي همين امريكا دومين بمب اتمي را زدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
اقای ناشناس 0212 اگر بمب اتم تو ژاپن زده نمیشد اول اینکه جنگ ادامه پیدا میکرد میلیون نفر میمردن(همونطور که ژآپنیا تو چین چه قتل آمی کردن مردم بی گناه رو) 2 اینکه در خلال همون جنگ بمب اتم داشت ساخته میشد. اگر ژاپن میساخت اول اون میزد و باز همین تعداد که نه بیشتر هم کشته میشدن. ایشون یه تحلیل خیلی ساده گفتن شما هم برو پیش اقای رییسی ناهار بخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
جناب اصولگرای زنگ زده این کانادایی از همون امثال شماست نه ما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
بایدن مشنگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
ژاپنی ها از آمریکا تشکر کنن که بمب اتم زد وسط شهرشون؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
راستی بایدنگی خبر داری جنگ دیگه قفل شده و دیگه پیشروی وجود نداره برای هیچ طرفی؟
برو تو عزاداری های صهیونیستی شرکت کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
شما بشری هستید که آدم خجالت میکشه باهاتون حرف بزنه ولی چون ممکنه بچه ای کامنتا رو بخونه و چرتای شما روش تاثیر بزاره مینویسم
ابله ها کسانی هستن که جنگ مدرن رو با جنگ های قدیمی مقایسه میکنن
اولا در قدیم جنگ یه کار معمول بوده و همه به هم حمله میکردن! بله همه.
دوما اون زمان مردم با شمشیر به قول خودتون و منصفانه میجنگیدن ولی الان با فشار دادن یک دکمه میشه میلیون ها نفر آدم بیگناه غیر نظامی رو کشت که این میشه جنگ بزدلانه
سوما اون زمان سپری شده و الان قوانین بر کل دنیا حاکم شده
مثلا امریکا وقتی احساس خطر کنه میره اون ور دنیا کشورها رو به آتیش میکشه
کانادایی حتما خبر داری تو کانادا با کودکان بومی چه کردن
پس روسیه هم حق داره از کشور خودش دفاع کنه مثل ما که به کردستان عراق حمله کردیم و اگه لازم بشه باز هم میکنیم
جنگ های اهل باستان رو با جنگ امروزی مقایسه میکنید؟ فکر کردید خیلی باهوشید؟ نه اتفاقا برعکس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
مردم عراق، سوریه، افغانستان، ویتنام، لیبی ، یمن و... چی شکر کنن که آمریکا هست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
برگ خشک تو از سر تا پا ادعا هستی و فکر میکنی خیلی حالیته ولی از قدیم گفتن آنکس که نداند و نداند که نداند در جهل داعم تا ابد گیر میکنه
تو ی غربلیس طوری از اربابان ادمکشت دفاع میکنی که هیچ وقت درست نمیشی
اون زمان که امریکا داشت توی خاورمیانه کوکان و زنان بیگناهو میکشت کجا بودی؟ چرا شما غربگدا ها همیشه لال هستید تا وقتی کسی ضد اربابتون کاری کنه؟
ریس دانای بانک مرکزی و کلا دولتیها و پوتینی ها میگن دلار را کنار گذاشتیم. خوب. مثل اینکه کسی بگه در دنیای امروز من دیگه انگلیسی را زبان بین المللی را قبول ندارم. خوب . برود ثابت کند که زبان روسی زبان بین المللی است. اگر اب در هوانگ بکوبیم شاید نتیجه بگیریم ولی این یکی بی نتیجه هست. به جز اینکه سالها زمان نیاز دارد تا یک زبان یا ارز بین المللی شود و اغلب هم غیر برنامه ریزی شده هست. به هر حال از خود دوستان پوتینی بپرسید مخصوصا وقتی در خارج از ایران دارند اعتقادات خود را غنی می کنند یا همین الان دارند با کامپیوتر یا موبایلی می خوانند و می نویسند که 99 درصد قطعات اصلی ان متعلق به برندهای امریکایی و دوستان و متحدان امریکا در تایوان و هلند و کره جنوبی است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
اتفاقا اگه کل دولت های ایران از زمان احمدشاه تا امروز رو ببینیم همشون روی هم یک حرف درست زدن که البته اجرا نکردن.. کنار گذاشتن پول خارجی.. اگه دولت رئیسی بتونه
کار بزرگی کرده. پشتوانه پول یک کشور باید طلا یا فلز قیمتی باشه نه یه کاغذ دیگه بنام ارز و صندوق بین‌المللی. اگه همینطور ادامه بده و برای همه مسافران و تجار که به تورکیه و چین و دوبی میرن هم اقدام کنه عالی میشه. این حرف رو حتی کمی عملی کنه
ناشناس
| Canada |
۰۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
یک انسان همیشه باید قدر دان باشه. حتی از دشمن و رقیبش. دشمنی و رقابت جای خود ولی عقل و منطق و انصاف جای خود. ساعت میلیاردی ببندی تو امریکا و غرب تفرج کنی. در برندهای امریکایی غوطه بخوری. دنبال دلار امریکا باشی. حتما هواپیمای امریکایی هواپیمای سفرت باشد. بچه ها را بفرستی غرب. کامپیوتر و موبایل امریکایی را برای روزنامه ات ترجیح بدی و بعد بشی ظاهرتادشمن اتشین امریکا. شاید برخی باور کنند اما نه همه. حالا حساب اون دنیا را کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
فقط یک غربگدای نادان میتونه از کشتن انسانهای بیگناه قدردانی کنه
بنده خدا ذلنسکی دلسوز کشورش هست ولی میداند که فعلا بهترین حالت ممکن برای امریکا و انگلیس و چین باقی نگه داشتن روسیه در این باتلاق 18 ماهه هست. 18 ماه دیگر بگذرد روسیه تبدیل می شود یه یک کره شمالی فقیر اما مسلح به بمب اتمی که مدادوف برای استفاده ان هشدار می دهد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
تو چرا اینقدر دلسوز اوکراینی؟ چی به طو میرسه؟ آهان از صدمه خوردن روسیه و ایران شاد میشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
تو که تو کانادا جات خوبه اصلا به تو چه
در خبرها امده که فلان مجری فلان شبکه خارجی یا فلان سیاستمدار غربی استعفا یا از کار برکنار شده و...... و فوری در داخل پوتینی ها نتیجه می گیرند که ان شبکه یا ان دولت و کشور دچار ریزش یا فروپاشی شده و فوری میگن ببیید پوتین و ما همیشه هستیم! هر شیرین کاری هم کنیم اصلا به حساب دشمن و خارجی ها می گذاریم و همه را مقصر می دانیم الا نبوغ و مدیریت خودمان و کلا باقی ماندن ما تا ابد در مدیریت نشانه قدرت و اقتدار سیستمی ما هست! تمام پیشرفت کشورهای توسعه یافته و موسسات موفق و رسانه های موفق جهانی این هست که با هیچ کس تعارف ندارند. تا در خدمت مردم و درست عمل می کنند هستند. به محضی که ضعف نشان بدهند یا برنامه انها موفق نباشد یا بر طبق برنامه حرکت نکنند یا ببینند نمی توانند حرکت کنند از مقام یا موقعیت و شغل خود برکنار یا خودشان کنار می کشند. اگر روسیه و ونزویلا و کوبا و کره شمال و اخیرا چین و...این چنین بودند که این همه اشتباه استراتژیک و بحران و بدبختی برای ملت خود نمی افریدند. از زمانی که پوتین در روسیه همه کاره بوده در امریکا 5 ریس جمهور عوض شده و هشت بار انتخابات برگزار شده. درامد سرانه امریکایی جماعت به 80 هزار دلار رسیده و می بینید روسیه به چه روزی افتاده و تازه اولشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
بایدنگی
اینقدر به خودت فشار نیار فشاری شدن خیلی بده اونم برای ارباب خونخار کودک کشت که در همه جای جهان اونقدر جنایت کرده که هیچ کس فراموش نمیکنه تا ابد
عاقبت همه ستمگران مشخصه چه از شرق چه از غرب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
این چرتو پرتایی که نوشتی همه جای دنیا صدق میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
باشه باو اربابت خیلی خوبه
تو خوش باش
اگه میزاشتن اینجا از انریکا آبادتر میشد
اما چون میدونستن داریم پیشرفت میکنیم جلومونو گرفتن
ولی ما متوقف نخواهیم شد
اینو به گوش اربابت برسون مزدور کانادایی
انشالله بعد از کیف برلین، لندن، پاریس به دست روسیه کبیر و نیویورک و واشنگتن به وسیله ایران کبیر فتح و ضمیمه خواهد شد. چین اگر کمک ما و روسیه نکند در آخر پکن رو ضمیمه میکنیم. حاشیه خلیج فارس و ترکیه هم عددی نیستند. اردوغان آمریکایی خودش نابود میشه
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
شما حالت خوب نیست، تورم آمریکا پایین ترین در پنجاه سال گذشته هست و اوضاعشون عالی، شما به فکر مسکن ملت باش صد درصد رفته رو اجازه خونم نمی‌دونم چیکار کنم از فتح برلین میگی!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
حالا موافق هستم باهات هر چند کمی خیالات هست بخصوص فتح نیویورک. اما اصلا چرا اینجور فکر کنیم. ۸۰ سال پیش جمعیت کل غرب آمریکا و اروپا و استرالیا و ژاپن روب هم بوده ۴۰۰ ملیون. الان ۱ملیارد و دویست. ۸۰۰ ملیونشون زیاده که انشالا خدا با زلزله و سیل و گرما و سرما نابودشان میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
به کوری چشم نابخردان امریکا زنده می ماند
اگر بد بود مسئولین 5400 نفر از بچه هاشنو نمی فرستادند امریکا حتما یکی هم می رفت روسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
این بنده خدا هم دلش با این حرفها خوش هست فکر کرده زمان شاه وزوزک است میخواد جهانگشایی کنه نمیدونه الان دنیا از نظم وقانون و قواعد تبعیت میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
انریکا زنده میمونه ولی به کوری چشم غربگداها افول میکنه
ناشناس
| Germany |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
یه کم زیر پیکنیک رو زیادتر کنی کل دنیا رو فتح میکنی
برای آمریکا ، اوکراین و روسیه میشود همان شوروی رقیب قدیمی ! لذا کشته های هر دو طرف یک برد برای آمریکا هست . هشدار های پوتین در مورد اینکه اوکراین در آینده پایگاهی برای تهاجم به قلب روسیه میشود ، امروز به خوبی خودش را نشان میدهد . روسیه چندسال زودتر پیش دستی کرد و متعجبم یک عده این وسط دلسوز اوکراین هستند . اوکراین و روسیه مانند پدر و پسر هستند ، ما بهتر هست کاسه داغتر از آش نباشیم
عربده کش حاکم در کرملین بهانه اش برای حمله ور شدن به کشوراوکراین قصد این کشور برای پیوستن به ناتو بود. صرفنظر از مضحک بودن این ادعا حالا باید از لات عربده کش پرسید اگر اوکراین عضو ناتو بود چه کمکی بیش از اینکه الان دریافت میکند دریافت میکرد ؟. کشورهای غربی مثل سیل اسلحه های پیشرفته را روانه اوکراین کرده اند وقویترین نیروی زمینی دنیا بیش از 1/5 سال است زمینگیرشده وبیش از 40 درصد امکانات لجستیکی وحدود 300 هزارتلفات داده. درحالیکه روسیه بدلیل اتمی بودن اصولا غیرقابل حمله حتی برای امریکا بود والحاق اوکراین به ناتو هیچ خطری امنیت ملی اش را تهدیدنمیکرد کما اینکه اکثر جمهوریهای اروپایی شوروی هم عضو ناتو شده اند وربط وتاثیری هم به روسیه نداشت
شرقگداها مقدمات عزا داری برای پوتین را فراهم کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
خیلی وقته دارید میسوزید
از وقتی که فهمیدید جنگ قفل شده و دیگه پیشروی در کار نیست
سوزش بزرگتون وقتی بود که واگنر که براش بالا پایین میپریدید عقب نشینی کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
شرقگدا نداریم اما غربگدا تا دلت بخواد داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
غربگدا جان تو فعلا عزاداری هاتو تموم کن تا بعد
خدارو شکر روسیه نابود شد حالا مشکلات ایران را حل میکنید
کار غرب و ناتو و زلنسکی تمام است غرب‌گراها از همین الان برای خودشون یه سوراخ پیدا کنند??
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
کلا دنیا دیگه اخراش هست همه دارند نابود میشن و میرن تو خودت بمون تک وتنها عشق و حال کن یک سوال اگه غرب و امریکا نابود بشه این همه اقا زاده و فرزندان و خانوادهای مسولین اونجا چی اونها هم نابود بشن
دور بودن درگیر نبودن دراین جنگ یکی از عاقلانه ترین کارها و سیاست هاست.
امریکا رو به افول است
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
زندگیت دسته گوگله پس اندازت به پول امریکاست احتمالا آرزوتم اینه که بری اونجا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
مغز تو رو به افول هست احتمالا
تاریخش مهم نیست به زودی اتفاق میافته
نابودی پوتین و لوکاشنکو
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
چقدر تاثیر گذار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
آرزوهاتو ننویس
بعنوان کسی که ۱.۵ ساله این جنگو پیگیری کردم از اخبار اینو فهمیدم که اولن همدردی می کنم با مردم جنگ زده اکراین و کسانی که خانوادشون از دست دادن، تضعیف روسیه و روابط تجاری روسیه با اروپا مهمترین هدف پیاده سازی این جنگ از سوی کشور دمکراتیک پرور آمریکا و انگلیس، ولی روسیه هم به دلیل ایجاد امنیت خودش بهرحال زده اکراین رو نابود کرده ، بنظرم هم روسیه محکوم و هم اروپا و آمریکا، ولی درس مهمی که اینجا هستش نقش زلنسکیه این وطن فروش مردمشو و مملکت رو داره تار وار میکنه مگه میشه با یه قدرتی مثله روسیه جنگید این کجاش منطقیه این ها درسیه برای مردم کشورهای کوچک و سیاست مداراشون،ایران میتونه از این جنگ تجربه بزرگی کسب کنه هم ملت هم حکومت، فقط کاش یه موشک بزنن وسط لندن تا دنیا نفس راحت بکشه
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
خب اگر پوتین سراغ ما اومد طبق تحلیل شما همون اول کلید مملکت رو بدیم چون با پوتین نمیشه جنگید . همین زلنسکی در سال دوم جنگ اقتصاد اوکراین رو ۴ درصد رشد داد ارتش روسیه رو متوقف کرد و الان برای آتش بس التماس میکنن این ملت دوباره بلند میشه از زمین خیلی سریع و قویتر از قبل ، الان هویت اوکراین با شوروی تعریف نمیشه یا کشوری که زنان زیبایی داره بلکه اوکراین مظهر قدرت مقاومت و وطن پرستیست هر چند که زلنسکی به نوعی ابزار دست کشورهای غربی شده ولی این از اراده مردم اوکراین در مقابل اشغالگر کم نمیکنه
غرب پشت حکومتی وایساد که نیمی از مردمش حتی حاضر نشدند برای نجاتش در ظاهر صدای انفجارها رو تحمل کنند. حکومتی که در شهرهای خودش حکومت نظامی اعلام کرده و مردم خودش رو تیربارون می کنه. تا وقتی با یک اوکراینی صحبت نکنید نمی فهمید توی اوکراین چه خبره و من بعد از صحبت با یک اوکراینی اینو فهمیدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
به فرض هم که شما درست بگی اما بدان دو دستگی و تفرقه بین مردم روسیه و بویژه نظامیان روس بیشتر هست این ویژگی حکومت‌های اقتدارگرا ست که معمولا بحران‌ها در آنها پنهان می
ماند اما نه برای همیشه شورش واگنر فقط یک نمونه بود
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
داداش این منبع ۴ درصد رشدت واز کجا گیر آوردی.
کل اروپا افتاده به غلط کردن بعد تو میگی پیروزی
به امید پیروزی اوکراین ونابودی روسیه وپوتین
روسیه‌ در سایه‌ دیکتاتوری ولادیمیر‌ پوتین‌ به یک کشور جهان سومی مبدل شده‌ که اوردن اسم ان در کنار‌ ابر قدرت‌ بلامنازعی‌ همچون ایلات متحده‌ امریکا‌ امریست باطل‌ و نشات گرفته از نا اگاهی و توهمات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
ایول دمت گرم
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
جهان سومی بود
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
پوتین جنایتکار سیاست مخرب کشورش را در ایران هم پیاده داره میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
06:17
جهان اولیه
باید زودتر از اینا اوکراین به مسکو موشک بزنه این جنگ ثابت کرد روسیه هیچ پخی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
معلومه مقاله رو خوب نخوندی نظامیان آلمانی اعلام کردن ارتش اوکراین زیر چکمه نظامیان روسی له و نابود شده و این در حالیه که ارتش روسیه ازعمده نیروهاش استفاده نکرده یعنی شکست ارتش پوشالی اوکراین و ناتو با ۱۰ یا ۲۰َ٪ نیرو بعدش هم مصاحبه مقام اطلاعاتی آمریکا با سیمور هرش طرف میگه من نمیدونم ضد حمله ارتش اوکراین علیه ارتش روسیه و کشته شدن تعداد زیادی از نیروهای روسی رو خبرنگاران از کجا در میاورن خوب معلومه سیا ام ای سیکس و موساد میگه اینها هم مثل طوطی تکرار میکنن مثل اصلاح طلبان ما که الان با این مقاله و سخنان مقامهای نظامی آلمان و اطلاعاتی آمریکا باید حلوای اوکراین رو بزودی نوش جون کنن
ناشناس
| Germany |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
روسيه اگر مي توانست از سلاح هاي پيشرفته اش استفاده مي كرد تا زودتر پيروز جنگ شوند. ولي يا تانكها و ديگر ابزار جنگي روسيه با تكنولوژي جديد يك شو بيشتر نبوده ! تنها سلاح اتمي دارد كه در صورت استفاده ان پايان دنيا خواهد بود
دوستان محترم باز شروع کردید الان مشکلات زیست محیطی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی کشور را مهم است
پوتین قاتل
مهم دفاع از کشور است
کشته شدن مهم نیست
همانطور که امام حسین و کل یارانش کشته شدند ولی تسلیم دشمن نشدند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست