بازدید 3302
۱

پاکستان سرپرست سفارت افغانستان را احضار کرد

همزمان با تشدید ناآرامی‌ها در مرزهای پاکستان و افغانستان، دولت اسلام‌آباد در اعتراض به تحرکات عناصر تروریستی در آن سوی مرزهای خود، سرپرست سفارت افغانستان را احضار کرد.
کد خبر: ۱۱۹۲۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰ 09 September 2023

به گزارش ایرنا از رسانه‌های پاکستانی، پس از حمله اخیر گروهی از تروریست‌ها به مواضع نیروهای پاکستانی در منطقه "چیترال" واقع در نزدیکی مرز مشترک با افغانستان ۴ نظامی پاکستان کشته و در مقابل ۱۲ تروریست به هلاکت رسیدند.

منابع دیپلماتیک در پاکستان اعلام کردند که این کشور با توجه به افزایش نگرانی‌ها از دسترسی تروریست‌های مستقر در افغانستان به تسلیحات جا مانده آمریکا و ناتو، اعتراض خود را نسبت به تحرکات آزادانه عناصر تروریستی در قلمروی افغانستان ابراز داشت.

بر همین اساس سرپرست سفارت این کشور در اسلام‌آباد به وزارت خارجه پاکستان احضار و اعتراضات قوی دولت اسلام‌آباد علیه حملات تروریستی از خاک افغانستان علیه پاکستان به وی ابلاغ شد.

در عین حال ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان افغانستان هرگونه ادعای طرف پاکستانی مبنی بر استفاده تروریست‌ها از قلمروی افغانستان را رد کرد.

ارتش پاکستان چهارشنبه گذشته در بیانیه‌ای از افغانستان مطالبه کرد که این کشور به تعهدات خود برای جلوگیری از استفاده تروریست‌ها از قلمروی افغانستان علیه همسایگان عمل کند.

پیش تر نخست وزیر دولت موقت پاکستان نیز با ابراز نگرانی از تشدید نا امنی در مرزهای این کشور با افغانستان، گفت که تسلیحات و ادوات جنگی ناتو و آمریکا به دست تروریست‌ها در خاک افغانستان افتاده و این یک پدیده خطرناک علیه همسایگان افغانستان به ویژه پاکستان محسوب می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
بهرام که گور میگرفتی همه عمر / دیدی که چگونه گور بهرام گرفت؟ وقتی طالبان را پشتیبانی کردید تا قدرت را بگیره و پس از آن رفتید درون ارگ رییس جمهوری افغانستان چون فاتح پیروز جشن میگرفتی در اندیشه چنین روزی نبودی؟! هنوز روز خوش! مونده تا لشکرهای زرهی کنار مرزهایش آرایش بدی!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی