بازدید 1996

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در تهران آغاز شد

مراسم جاماندگان اربعین حسینی(ع) طبق سنوات گذشته از دقایقی پیش با حضور خیل عظیمی از عاشقان و دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از میدان امام حسین(ع) به سمت میدان شهرری و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در حال برگزاری است. 
کد خبر: ۱۱۹۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸ 06 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، این مراسم چند سالی است که برای عزاداران و دلدادگان حسینی(ع) که به هر دلیلی نتوانسته اند خود را به حرم پیاده روی اربعین از مسیر نجف تا کربلا برسانند و عرض ارادت کنند  با حضور اقشار مختلف مردم برگزار  می‌شود. 

در این مسیر پیاده روی موکب‌های فراوانی برای پذیرایی از جاماندگان در نظر گرفته شده است. 

همچنین موکب های فرهنگی فراوانی نیز برای کودکان و نوجوانان و اقشار مختلف مردم در نظر گرفته شده است که به تولید محتواهای فرهنگی و دینی می‌پردازند تا مردم در زمان‌های استراحت ‌در این مسیر بتوانند از اطلاعات و این بسته‌های فرهنگی بهره ببرند.

اهالی تهران از حوالی نماز صبح بوی پیاده‌روی اربعین را به خوبی استشمام کردند، گویی صدای زائران مسیر نجف به کربلا به گوش می‌رسد.

نکته جالب این است که از ابتدای صبح کودکان زیادی در مسیر به چشم می‌خورند که یادآور سه ساله امام حسین(ع) هستند، کودکان در غرفه‌های مختلف مشغول بازی بوده و با ابتکار زیبای برخی از موکب‌داران مسابقاتی برای آنها طراحی شده است تا به هر بهانه‌ای هدیه به آنها داده شود. هدایا هم کتاب‌های داستان کودکانه در مورد واقعه عاشورا است. برخی هم پیکسل‌های منقوش به نام اهل‌بیت(ع) را بین کودکان توزیع می‌کنند.

همچنین نوجوانان هم حضور پرشور در این‌ مسیر دارند که به طور ویژه می‌توان به موکب‌ها دانش‌آموزان آموزش و پرورش اشاره کرد که در حال ارائه خدمات فرهنگی هستند.

این مسیر کوچک و بزرگ نمی‌شناسد، حتی ملیت‌ها و اقوام هم یکی شدند، موکب افغانستانی‌ها و پاکستانی‌ها که با همکاری ایرانی‌ها علم شده است گواه این موضوع است، این دو ملیت در کنار موکب‌های ایرانی خدمات پزشکی، برپایی غرفه کودک را همراه با غذاهای محلی خود در هم آمیخته‌اند.

تقریبا از ساعت ۶صبح، میدان امام حسین(ع) شاهد حضور مردم تهران بود، کم‌کم از حوالی ساعت ۷ بر سیل جمعیت افزوده و از ساعت ۸ شاهد ترافیک انسانی در پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی هستیم.

این ترافیک در ابتدا مسیر یعنی حد فاصل میدان امام حسین(ع) تا میدان خراسان بسیار زیاد است، به طوری که با تدابیر پلیس راهنمایی رانندگی از دو مسیر خیابان برای رفت‌وآمد تنها یک مسیر برای تردد زائران آستان عبدالعظیم الحسنی(ع) اختصاص پیدا کرده بود که به علت هجوم زیاد جمعیت هر دو بخش خیابان به پیاده‌روی اختصاص پیدا کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست