بازدید 12764
۷
اقدامات مثبت سرپرست وزارت ورزش پنهان از رسانه‌های رسمی کشور

دستور فوری هاشمی؛ حذف سرپرستان و کارمندان دولت از انتخابات فدراسیون‌ها / اعلام خبر‌های مهم وزارت ورزش در صفحه شخصی معاون جوان در پلتفرم فیلتر شده آمریکایی!

پیش از این نیز یامین پور با دعوت پرحاشیه از اینفلوئنسر‌های دختر یا به اصطلاح شاخ‌های مجازی با آرایش‌های غلیظ، به بهانه ترویج ازدواج، علاقه خود را به این فضا نشان داد و از عواقب آن نیز به سلامتی گذشت. حالا این مقام رسمی در رسانه‌ای آمریکایی که توسط دستگاه قضایی و حاکمیت فیلتر و مسدود شده، بیانیه کاری صادر می‌کند. آیا کشور خبرگزاری و رسانه ندارد؟ آیا وزارت ورزش فاقد روابط عمومی است؟ آیا همه وظایف زمین مانده معاونت جوانان انجام شده؟ آیا یامین پور حکم جدیدی در حوزه ورزش گرفته؟
کد خبر: ۱۱۹۱۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴ 03 September 2023

کیومرث هاشمی از زمان حضور در وزارت ورزش و جوانان به عنوان سرپرست، دست به اصلاحات مهمی زده که از جمله آنها می‌توان به عزم وی برای جلوگیری از حضور سرپرست‌های فدراسیون‌ها در انتخابات اشاره کرد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ نام نویسی سرپرست فدراسیون‌ها در انتخابات، عدالت و رقابت را در مجامع انتخاباتی ورزش زیر سوال می‌برد و بار‌ها باعث بروز جنجال و اختلاف در سطوح عالی ورزش شده است.

یکی دیگر از این اقدام‌ها که با استقبال جامعه ورزش روبه رو شده، عدم حضور کارمندان وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون هاست که یکی از چالش ها‌ی اصلی سال‌های اخیر ورزش کشور بوده و می‌توان به برطرف شدن بسیاری از اصطکاک‌های مدیریتی ورزش خوشبین بود. جالب اینکه برخی سرپرست‌هایی که کارمند وزارت ورزش بوده اند، پس از رسیدن به کرسی ریاست فدراسیون‌ها مقابل وزارتخانه و وزیر ورزش قد علم کرده و فراموش می‌کنند، از چه راهی به صندلی ریاست تکیه زده اند. آن‌ها تا جایی پیش می‌روند که برای مدیران ارشد ورزش و حتی دولت خط و نشان می‌کشند و رشته‌های ورزشی را تهدید به تعلیق نموده و تا آستانه انجام آن نیز پیش می‌روند که نمونه آن هم اکنون نیز کم نیست.

حالا معاون وزارت ورزش و جوانان در رسانه فیلتر شده توییتر از برخی تصمیمات سرپرست این وزارتخانه خبر داد که در صورت محقق شدن آن‌ها، شاهد تحول بزرگی در بدنه ورزش کشور خواهیم بود. باید پرسید آیا وزارتخانه ورزش، مسئول روابط عمومی و ارتباطات ندارد؟ آیا رسانه‌ای بهتر از توییتر یا همان ایکس برای انتشار اخبار دست اول ورزش کشور نیست؟ خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری در چه جایگاهی قرار دارند که وحید یامین‌پور معاون جوانان وزارتخانه آن‌ها را نادیده انگاشته و برای طرح مباحث اساسی مدیریتی سراغ صفحه شخصی اش در پلتفرم‌های اجتماعی می‌رود؟ جذب فالوئر و دنبال کننده چه میزان در اتخاذ این تصمیم و رفتار تاثیر داشته است؟  

 

دستور فوری هاشمی؛ حذف سرپرستان و کارمندان دولت از انتخابات فدراسیون‌ها / اعلام خبر‌های مهم وزارت ورزش در صفحه شخصی معاون جوان در پلتفرم فیلترشده آمریکایی!

البته پیش از این نیز یامین پور با دعوت پرحاشیه از اینفلوئنسر‌های دختر یا به اصطلاح شاخ‌های مجازی، به بهانه ترویج ازدواج علاقه خود را به این فضا و کاربرانش نشان داد و از عواقب آن نیز به سلامتی گذشت. حالا این مقام رسمی در رسانه‌ای آمریکایی که توسط دستگاه قضایی و حاکمیت محدود و فیلتر و مسدود شده است، بیانیه کاری صادر می‌کند و رسانه‌های رسمی مملکت هم ناچار می‌شوند اخبار و اطلاعات را از همین راه کسب کنند.

به نظر می‌رسد، موارد منتشره در رشته توییت یامین پور در جلسه روز گذشته کیومرث هاشمی با کارمندان وزارت ورزش مطرح شده است.

متن توئیت معاون وزارت ورزش را بخوانید: «یک: یکی از مسائلی که سازمان ورزش طی این سال‌ها پیدا کرده حضور شبکه‌ای از کارکنان وزارتخانه در فدراسیون‌هاست. در نتیجه نقش ستادی و نظارتی با کار اجرایی تداخل کرده. سرپرست وزارت ورزش و جوانان دیروز اعلام کرد برای جلوگیری از فساد، کارکنان وزارتخانه نباید در فدراسیون‌ها مسئولیت داشته باشند.

دو: حقوق و مزایای بالای فدراسیون‌ها، پاداش‌های کلان (به طور مثال پاداش ۲۰ هزار دلاری فدراسیون فوتبال به اعضای هیات رئیسه خودش!) سفر‌های خارجی و حق مأموریت‌های دلاری از جمله جذابیت‌های فدراسیون‌های ورزشی است. مهندس هاشمی قدم خوبی را با این اعلام ممنوعیت برداشته است... .

سه: حضور در فدراسیون‌ها البته برای سیاسیون هم جذاب است. به طور مثال سال‌هاست عباس عراقچی همزمان عضو هیات رئیسه دو فدراسیون است یا نماینده بابل عضو هیات رئیسه فدراسیون سوارکاری و رئیس هیات سوارکاری استان تهران است.»

البته یامین پور تمایلی به آوردن مثال از نمایندگان همسو با جبهه سیاسی خودش نداشت، وگرنه لیستی بلند از مدیران اصولگرا هم هستند که سر سفره فدراسیون‌ها نشسته و در سفر‌های توریستی نیز حضور پررنگی دارند.

ابهام دیگر نقش یامین پور در حوزه غیرتخصصی اش یعنی ورزش است! چرا باید معاون جوانان اخبار داغ حوزه ورزش را به عنوان نخستین مرجع یا حتی تکرار آن منتشر کند؟ آیا مسئولیت‌های پرشمار و زمین مانده وی در حوزه جوانان کاملا جامه عمل پوشیده و یامین پور هیچ کار معوقه یا ناتمامی برای جوانان کشور ندارد؟  

در این میان، اما هاشمی نشان داده که برای ایجاد اصلاحات و رفع تبعیض‌ها در ورزش کشور، منتظر معرفی به مجلس و رای اعتماد ننشسته و رفع ایراذات اساسی که در دوره حمید سجادی بسیار آزاردهنده و فاجعه بار شده بود را آغاز کرده است. یکی از مهمترین وظایف وزیر ورزش، پیگیری سهم ورزش و جایگاه آن در برنامه هفتم توسعه بود که نزدیک بود کلاه بزرگی سر ورزش برود و در سایه بی توجهی سجادی، آسیب بزرگی بر پیکره ورزش ایران وارد شود که خوشبختانه هاشمی بموقع سر رسید و چانه زنی و لابی در مجلس به خصوص نشست مهم با باقر قالیباف را برای جبران بی توجهی صورت گرفته، ترتیب داد.

البته صرف برگزاری یک یا چند نشست، ضامن استیفای حقوق پایمال شده ورزش از جمله حق پخش تلویزیونی مسابقات مختلف ورزشی و تخصیص درصدی از بودجه هر سازمان و نهاد دولتی به امر تندرستی و تربیت بدنی، نخواهد بود، اما تلاش سرپرست وزارت ورزش ستودنی است و با همراهی همین نمایندگان که در اظهارنظر‌ها نشان می‌دهند، بسیار برای ورزش و اتفاقاتش اهمیت و ارزش قائلند، می‌توان به هدف رسید.  

نویسنده: مجید کوهستانی

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۷
تابناک نکن اینکار رو!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
بیچاره تابناک
چکار کرده مگه
اگر توییتر ممنوع است ، خوب برای همه ممنوع باشد
مسئولان در ایران اعتقاد دارند ثروت و رفاه و خودرو با کیفیت خارجی و سفر برای تفریح و پلتفرم خارجی و زندگی و تحصیل در کشورهای غربی و ........ برای مردم عادی اصلا خوب نیست
رای بی رای کلا
اگر دو سال پیش مسولیت وزارت ورزش را به آقای هاشمی سپرده بودند، در این دو سال ایشان توانسته بود ورزش را بسیار. جلو ببرد.
افراد پاک ، با سابقه مدیریت ورزشی مانند ایشان ،اگر سد راهشان نشوند، می توانند ورزش را به جایگاهی که حقش است برسانند.
آقای هاشمی در عرصه ورزشبین المللی به واسطه دوره مسولیتشان در کمیته ملی المپیک خوشنام و شناخته شده اند. در پایتخت جانی ورزش و مقر کمیته بین المللی المپیک شهر. لوزان سویس که محل زندگی اینجانب است ایشان یک مقام ورزش مورد احترام می باشند
ایرانه دیگه!
جدیدا از میرسلیم پرسیدن چرا از توییتر که ممنوع و فیلتر هست استفاده می کنی گفته برای این که جلو کار دشمن وایسم به مردم بگم مواظب باشید خطرناکه!!! حالا حکایت این بابا یامین پور بابا ای ول مرسی که هستین!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی