بازدید 10245
۵
کیومرث هاشمی می‌تواند ایران را در پاریس نجات دهد؟

تغییر دو معاون اصلی وزیر ورزش؛ پولادگر بالاخره رفت/ نفر دوم جدید ورزش ایران کیست؟/ فدراسیون‌های بلاتکلیف و پرتنش و فقط یک شانس طلا شش ماه مانده به المپیک

برآوردهای واقعی از تعداد مدال ایران در المپیک پاریس نشان می‌دهد، ورزش ایران فقط یک شانس مسلم طلا در بازی‌های تابستانی ۲۰۲۴ دارد که به رشته کشتی آزاد تعلق دارد. چندین انتخابات فدراسیون‌ها نیز به شکایت و ابطال نتایج از سوی دیوان عدالت منجر شد!
کد خبر: ۱۲۱۸۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹ 27 January 2024

تغییر دو معاون اصلی وزیر ورزش؛ پولادگر بالاخره رفت/ نفر دوم جدید ورزش ایران کیست؟/ فدراسیون‌های بلاتکلیف و پرتنش و فقط یک شانس طلا ۶ماه مانده به المپیک

سرانجام کیومرث هاشمی با تاخیر زیاد، سیدمحمد پولادگر را از معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای برکنار کرد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ سرانجام جنجال و حواشی زیاد در انتخابات فدراسیون های ورزشی که منجر به اداره شدن حدود ۲۰ فدراسیون با سرپرست شده بود و همچنین روابط ضعیف و پرتنش با برخی روسای فدراسیون‌های ورزشی، باعث عزل پولادگر شد.

بسیاری از مجامع برگزار شده و انتخابات ریاست فدراسیون های ورزشی در دوره پولادگر، به اختلاف و اعتراض و شکایت کشیده شده و دیوان عدالت اداری با احکام خود بسیاری از نتایج را ابطال کرد.

همچنین برآوردهای واقعی از تعداد مدال های ایران در المپیک پاریس نشان می‌دهد ورزش ایران فقط یک شانس مسلم طلا در بازی‌های تابستانی ۲۰۲۴ دارد که به رشته کشتی آزاد تعلق دارد. طلای دوم نیازمند حمایت و کار شبانه‌روزی و علمی است که با ادامه روال جاری در دوره پولادگر، تقریبا محال است.

کیومرث هاشمی در حکم امروز خود، شروین اسبقیان را به معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان منصوب کرده است تا به دوران پرآشوب معاون سجادی در وزارتخانه ورزش پایان دهد.

تغییر دو معاون اصلی وزیر ورزش؛ پولادگر بالاخره رفت/ نفر دوم جدید ورزش ایران کیست؟/ فدراسیون‌های بلاتکلیف و پرتنش و فقط یک شانس طلا ۶ماه مانده به المپیک

به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان؛ کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در حکمی، سید محمد شروین اسبقیان نمینی را به عنوان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای این وزارخانه منصوب کرد. چندماه پیش ، مدیرکل حوزه وزارتی وزیر ورزش شده بود.

او در کارنامه خود مدیرکلی دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی، ریاست فدراسیون قایقرانی، مدیر کل ورزش و جوانان استان های آذربایجان‌ شرقی، اردبیل و استان تهران را دارد. این مدیر قدیمی ورزش بعد از انقلاب، ریاست فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان را هم تجربه کرده است.

کیومرث هاشمی همچنین در حکم دیگری، سینا کلهر را به عنوان معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان به جای یامین پور منصوب کرد. کلهر پیش از این، معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در وزارت ورزش بود که عملکرد چندان موفقی نداشت اما حالا ماموریت جدیدی از وزیر جدید دریافت کرده است. حوزه فعالیت او با انتقادهای زیادی همراه شده بود و مشخص نیست هاشمی چرا بار دیگر از چنین مهره‌ای استفاده کرده است؟!

وزیر ورزش امروز یک حکم انتصاب دیگر هم امضا و طی آن مدیرعامل جدیدی برای صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان کشور منصوب کرد که عباس واحدی بود. عملکرد صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان کشور هم سروصدای زیادی به پا کرده است و خیلی‌ها بر این باورند، این مجموعه که ماموریت اقتصادی و کسب درآمد برای پشتیبانی از قهرمانان و مدال‌آوران کشور را داشته، به بیراهه کشیده شده است.

گفته می‌شود هاشمی بعد از عدم موفقیت در انتصاب مهرزاد حمیدی به عنوان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، حالا اصرار دارد او را برای معاونت فرهنگی و ورزش همگانی به کار بگیرد. گویا وزیر ورزش اعتقاد زیادی به حمیدی دارد و می‌خواهد در تیم خود برای باقی مانده دولت، از این استاد دانشگاه و مدیر پرسابقه اما متمایل به جناح مقابل اصولگرایان استفاده کند. 

به هر حال نصف سال از ورود کیومرث هاشمی به وزارت ورزش به عنوان وزیر به‌جای سجادی می‌گذرد و خیلی‌ها معتقدند او باید خیلی زودتر از این، دست به تغییرات اساسی مدیریتی می‌زد. ماهها انتظار و وقت‌کشی برای کنار گذاشتن یکی از اصلی‌ترین مقصران وضع موجود و آشفتگی ورزش کشور در فدراسیون ها و باشگاه‌های دولتی و روابط سطوح مدیریتی و ... نشان داد که هاشمی هنوز با همقطاران خود تعارف دارد و خطر پیش روی ورزش مملکت در المپیک پاریس را جدی نگرفته است. 

حالا باید دید در این فرصت کم، شروین اسبقیان چگونه عمل می‌کند و آیا می‌تواند بحران‌های بزرگ را کنترل کرده و نظم را به ساختار ورزش بازگرداند یا خیر؟

نویسنده: بهنام شریفی

تغییر دو معاون اصلی وزیر ورزش؛ پولادگر بالاخره رفت/ نفر دوم جدید ورزش ایران کیست؟/ فدراسیون‌های بلاتکلیف و پرتنش و فقط یک شانس طلا ۶ماه مانده به المپیک

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵
خیلی جالبه
چه خبره تو این مملکت
اولاً اینکه آزموده را آزمودن خطاست !
جناب آقای کیومرث هاشمی از جمله افراد آزموده شده است !
به هر حال شانس اینگونه افراد در این سالهای متمادی اینست که امکان آزمون و خطای مجانی براحتی در اختیارشان گذاشته می شود !
باز بعد از یه مدتی میگیم چیزی از ارزشهای ما کم نشده و شکست مقدمه پیروزیه حالا کی میخواهیم از این مقدمه عبور کنیم خدا عالم است.ما متاسفانه توی هیچ زمینه ای نه برنامه کوتاه مدت داریم نه برنامه بلند مدت هرکی هم مسئول میشه میگه ما اومدیم چند صباحی هستیم وبعد هم جابجا میشیم نگران بازخواست واینجور چیزها هم نیست.حالا این وسط چقدر وقت وانرژی وسرمایه وعمر این ملت از بین میره دیگه مقصرش کی هست به کسی ارتباط نداره وکسی پاسخگونیست .
ما با اینکه فقط خبر ها را دنبال می کنیم و از شرایط درون وزارت ورزش خبر نداریم می فهمیم که اوضاع خیلی بده. از نتایج کار مشخص است که کار پولادگر افتضاح و فاجعه بوده. من که هیچ وقت خبر مثبتی از ایشون نخوندم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست