بازدید 2671

وعده سازمان ملل به طالبان

مسئول سیاسی دفتر هیئت معاونت سازمان ملل در افغانستان اظهارداشت برای رساندن پیام و خواسته‌های طالبان به جامعه جهانی تلاش می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۹۰۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴ 01 September 2023

 

به گزارش تابناک، «اسکات اسمیت» مسئول سیاسی دفتر هیئت معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) این دفتر می‌کوشد تا پیام و خواسته‌های طالبان را به جامعه جهانی برساند.

دفتر نخست وزیری حکومت افغانستان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت اسمیت این موضوع را در دیدارش با «ملا عبدالواسع» ریاست نخست وزیر بیان کرده است.

در شبکه اجتماعی ایکس این نهاد به نقل از اسمیت آمده است «ما پیام خود را در مورد پیشرفت‌های انجام شده و در حال جریان در افغانستان به جامعه بین‌المللی رسانده‌ایم و هنوز هم در تلاش هستیم تا پیشرفت‌های مثبت افغانستان را در نشست‌های سازمان ملل منعکس کرده و پیام طالبان را به آنان برسانیم».

مشروعیت بخشی جامعه جهانی به حکومت افغانستان و حذف نام شماری از مقام‌های طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل از خواسته‌های مهم کابل است.

مسئول سیاسی یوناما در کابل در این دیدار گفته است تعامل جامعه جهانی به‌ویژه آمریکا با طالبان با هدف ایجاد زمینه روابط بیشتر کشور‌ها با حکوت افغانستان ادامه یابد.

ملاعبدالواسع نیز در این دیدار اظهارداشت «تحریم‌ها هنوز هم برداشته نشده‌اند، فهرست سیاه باقی است و دارایی‌های افغان‌ها مصادره شده است».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست