بازدید 13571
با پانصد و چهل و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله اوکراین به خاک روسیه با یک سلاح جدید با برد ۷۰۰ کیلومتر/ دفع ۲۰ عملیات تهاجمی اوکراین علیه روسیه

پانصد و چهل و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۰۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱ 31 August 2023

حمله اوکراین به خاک روسیه با یک سلاح جدید با برد 700 کیلومتر

بین الملل تابناک: پانصد و چهل و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

اعلام حمایت وزیر دفاع جدید انگلیس از اوکراین
۱۴۰۲/۰۶/۰۹ - ۲۰:۰۲

 «گرانت شاپس» که امروز (پنجشنبه) پس از استعفای «بن والاس» به حکم «ریشی سوناک» نخست‌وزیر بریتانیا بعنوان وزیر دفاع منصوب شد، در پیامی توییتری بر ادامه حمایت لندن از کی‌یف در نبرد با مسکو تأکید کرد.

وی در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، نوشت: «در حالیکه قرار است در وزارت دفاع کار کنم، برای همکاری با زنان و مردان نیروی مسلح کشورمان که از امنیت این کشور دفاع می‌کنند، مشتاق هستم».

شاپس در خصوص حمایت از اوکراین در نبرد با روسیه گفت: «و به حمایت از اوکراین در نبرد با حمله وحشیانه (ولادیمیر) پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) ادامه می‌دهم».

دفتر «ریشی سوناک» نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرد که پس از استعفای رسمی «بن والاس»، «گرانت شاپس» وزیر کشور پیشین بریتانیا بعنوان وزیر دفاع جدید بریتانیا منصوب شد.

این پنجمین پست کابینه‌ای است که شاپس در سال جاری میلادی برعهده می‌گیرد و پیش از آن بعنوان وزیر امور حمل و نقل بریتانیا در دوران نخست‌وزیری بوریس جانسون، وزیر کشور در دولت لیز تراس و وزیر امور تجاری و وزیر انرژی فعلی فعالیت داشته است.

دفع 20 عملیات تهاجمی اوکراین علیه روسیه
۱۴۰۲/۰۶/۰۹ - ۲۰:۰۱

 وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) آمار جدیدی از تلفات و خسارات ارتش اوکراین در جریان درگیری با نیروهای این کشور،‌ طی بیست‌ و چهار ساعت گذشته ارائه کرد. 

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت که حداقل ۲۰ عملیات تهاجمی نظامیان اوکراینی به مواضع نیروهای روسیه در محورهای جنوب دونتسک، کوبیانسک، زاپروژیا، کراسنی‌لیمان و خِرسون طی یک روز گذشته دفع شدند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه در ادامه توضیح داد که در جریان مقابله نیروهای روس با حملات ارتش کی‌یف در محورهای مذکور، بیش از ۶۷۵ نظامی اوکراینی کشته و حجم زیادی از تجهیزات جنگی آنها نابود شد.

در این بیانیه آمده است که ۳۲ هواپیمای بدون سرنشین، ۸ نفربر و خودروی زرهی، ۴۰ خودروی نظامی،‌ ۲ دستگاه توپخانه خودکششی هوویتزر «کراب»، ۱ دستگاه موشک‌اندازه چندگانه، ۱۰ دستگاه توپخانه هوویتزر دی-۲۰ و دی-۳۰، ۱ دستگاه توپخانه هوویتز اِم۷۷۷ و یک سامانه پدافند موشکی اس-۲۰۰ طی این حملات روز گذشته از بین رفتند.

طبق این گزارش، این وزارتخانه همچنین افزود که ۵ انبار مهمات و تسلیحات متعلق به چند گردان مکانیزه ارتش اوکراین در مناطق جمهوری لوهانسک، جمهوری دونتسک، خِرسون و زاپروژیا منهدم گردید.

ارتش روسیه همچنین اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس (۲۴ فوریه ۲۰۲۲) تاکنون ۴۶۶ فروند هواپیمای جنگی، ۲۴۷ بالگرد رزمی، ۶ هزار ۲۶۶ فروند پهپاد، ۴۳۴ سامانه پدافند موشکی، ۱۱ هزار ۵۷۸ دستگاه تانک و خودروهای زرهی، ۱ هزار و ۱۴۷ دستگاه موشک‌انداز چندگانه، ۶ هزار ۱۴۵ قبضه توپخانه و خمپاره‌انداز، و همچنین ۱۲ هزار ۵۷۰ دستگاه خودروی نظامی نیروهای مسلح رژیم کی‌یف منهدم شده‌اند.

کی‌یف: دیدار اردوغان با پوتین، آخرین شانس احیای توافق غلات است
۱۴۰۲/۰۶/۰۹ - ۱۹:۵۴

 با نزدیک شدن به تاریخ برگزاری دیدار «رجب طیب اردوغان» و «ولادیمیر پوتین» رؤسای جمهور ترکیه و روسیه در شهر سوچی، رژیم کی‌یف نیز به اظهار نظر درباره این نشست پرداخت.

«دمیترو کولِبا» وزیر امور خارجه اوکراین امروز (پنجشنبه) گفت که دیدار اردوغان با پوتین، احتمالا آخرین شانس برای بازگشت روسیه به توافق صادرات غلات اوکراینی از بنادر دریای سیاه خواهد بود.

توافق صادرات غلات از دریای سیاه، که توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل در تاریخ ۲۲ جولای ۲۰۲۲ امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراین از طریق سه بندر این کشور در سواحل دریای سیاه است. این توافق در ۲۲ جولای امسال در پی موافقت نکردن روسیه با تمدید آن، فسخ گردید.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کولبا طی سخنرانی در نشست اعضای اتحادیه اروپا در اسپانیا توضیح داد: «به نظر من، ماه سپتامبر برای توافق غلات و روند صلح بسیار مهم خواهد بود. ما می‌دانیم که دیداری بین پوتین و اردوغان برگزار خواهد شد. این تقریبا آخرین فرصت برای بازگشت روسیه به توافق غلات است».

روسیه و اوکراین مجموعا نزدیک به یک سوم عرضه جهانی گندم را تشکیل می‌دهند. اوکراین همچنین صادرکننده عمده ذرت، جو، روغن آفتابگردان و روغن کلزا است. به گفته سازمان ملل ۳۶ کشور جهان بیش از نیمی از نیاز گندم خود را از طریق اوکراین و روسیه تامین می‌کنند.

قرار است «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه روز پنجشنبه با سفر به مسکو، درباره شرایط تمدید توافق غلات و همچنین سفر رئیس جمهور این کشور به سوچی برای دیدار با همتای روس وی رایزنی داشته باشد.

احتمال برکناری وزیر دفاع اوکراین
۱۴۰۲/۰۶/۰۹ - ۱۹:۵۳

پایگاه خبری «اوکراینسکا پراودا» به نقل از منابعی ناشناس در پارلمان اوکراین از احتمال برکناری وزیر دفاع این کشور در هفته آینده خبر داد.

«اولکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا احتمال استعفا او به دلیل رسوایی‌های مربوط به خرید کاپشن ارتشی با قیمت تقریبا ۲ برابر بازار وجود دارد یا خیر، گفت که این تصمیم به «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین بستگی دارد.

دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین هنوز واکنش فوری نسبت به این گزارش نشان نداده است.

طبق قوانین اوکراین، روسا توسط رئیس‌جمهور نامزد می‌شوند اما انتصاب و عزل آن‌ها باید توسط پارلمان حمایت شود.

«یاروسلاو ژلنزیاک» نماینده پارلمان اوکراین در پیام‌رسان تلگرام نوشت: رزنیکوف نامزد احتمالی برای سفیر کی‌یف در انگلیس است درحالیکه شاید «روستیم اومروف» رئیس صندوق دولتی اوکراین جانشین رزنیکوف در وزات دفاع شود.

روزنامه‌نگاران و فعالان، شواهد و مدارکی یافته‌اند که نشان می‌دهند کاپشن‌های ارتشی زمستانه برای پرسنل نظامی اوکراین را می‌توان در ترکیه با قیمت «بسیار پایین‌تر» از آن هزینه‌ای خریداری کرد که وزارت دفاع اوکراین به گفته خودش از شرکت ترکیه‌ای «ویکتور آویا» خریداری می‌کند.

یک روزنامه‌نگار تحقیقی در این خصوص گفت: وزارت دفاع اوکراین تلاش می‌کند تا قیمت خرید کاپشن‌های ارتشی را عادی و طبیعی جلوه دهد، اما موضوع این طور نیست. طبق قیمت‌های موجود در وب‌سایت‌های ترکیه‌ای، کاپشن‌های ارتشی تقریبا ۳۹ دلار آمریکا ارزش دارد اما اسناد وزارت دفاع اوکراین رقم ۸۶ دلار آمریکا بابت هر یک کاپشن را نشان می‌دهد.

این درحالی‌است که وزیر دفاع اوکراین تمامی اتهامات مربوطه را رد کرده است.

پیشنهادهای نخست‌وزیر مجارستان برای صلح در اوکراین
۱۴۰۲/۰۶/۰۹ - ۱۹:۵۲

نخست وزیر مجارستان تاکید کرد، غرب باید با رئیس‌جمهور روسیه درباره معماری جدید امنیتی اوکراین توافق کند و این توافق نباید شامل بازگشت کریمه به اوکراین یا عضویت این کشور در ائتلاف نظامی ناتو باشد.

 «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان گفت: «اوکراین در آستانه شکست در جنگ است چرا که تعداد نیروهای روسیه بیشتر است».

شبکه آمریکایی بلومبرگ گزارش داده اوربان که به خاطر تلاش‌هایش برای متزلزل‌کردن تحریم‌های غرب علیه روسیه با انتقاد روبه‌روست، گفته است: «برای تامین امنیت و استقلال اوکراین، باید پیرامون معماری امنیتی جدید اوکراین با روس‌ها توافق کنیم نه پیرامون عضویت این کشور در ناتو».

اوربان تاکید کرد، بازگرداندن شبه‌جزیره کریمه به اوکراین که پیش از حمله سال گذشته و در سال ۲۰۱۴ میلادی به روسیه الحاق شد، کاملا غیرواقعی است.

وی همچنین تاکید کرد، بهترین فرصت برای صلح، بازگشت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به قدرت است چرا که وی می‌تواند به حمایت نظامی از اوکراین پایان دهد.

این در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین در پستی در فیس‌بوک نوشت: «مجارستان را نمی‌دانیم اما اوکراین در مورد قلمور یا حق حاکمیتش معامله نمی‌کند».

غربی‌ها می‌گویند اوربان تلاش کرده تا در مقابل تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه بایستد، از تامین سلاح برای کی‌یف امتناع کرده و بارها اعلام کرده است که ضد حمله اوکراین محکوم به شکست است.

حمله اوکراین به خاک روسیه با یک سلاح جدید با برد ۷۰۰ کیلومتر

رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد، کی‌یف سلاح دوربردی ساخته که هدفی را در فاصله ۷۰۰ کیلومتری مورد اصابت قرار داده است.

 امروز (پنجشنبه) «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین و یک روز پس از اعلام مسکو، مبنی بر هدف قرار گرفتن فرودگاه «پسکوف» روسیه در فاصله بیش از ۶۰۰ کیلومتری مرز اوکراین، مدعی شد کی‌یف سلاحی دوربرد ساخته که با موفقیت به هدفی در فاصله ۷۰۰ کیلومتری اصابت کرده است.

در حمله به فرودگاه پسکوف ـ که بامداد چهارشنبه به وقوع پیوست ـ چهار هواپیمای ترابری نظامی «ایلوشین ایل-۷۶» آسیب دیدند. پس از این حمله، برخی رسانه‌های روسیه درباره احتمال هدف قرار گرفتن فرودگاه از مبدأ کشورهای استونی و لتونی صحبت کردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته، حمله به فرودگاه پسکوف ـ که هم‌مرز با کشورهای عضو ناتو است ـ با موجی از حملات پهپادها و چهار ساعت انجام شد.

زلنسکی در کانال تلگرام خود خبر ساخت این سلاح را منتشر کرده و مدعی شده، این سلاح توسط وزارت صنایع راهبردی اوکراین تولید شده است؛ رئیس‌جمهور اوکراین به جزئیات بیشتری از این سلاح اشاره نکرده است.

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه روز گذشته و در واکنش به این حمله اعلام کرد که روسیه در حال بررسی مبدأ انجام آن است تا از حملات آتی جلوگیری شود.

کشته شدن شش نظامی اوکراینی در سقوط بالگرد

 روز گذشته (چهارشنبه ۳۰ آگوست، هشتم شهریور) ارتش اوکراین اعلام کرد، شش نظامی نیروهای مسلح اوکراین در حادثه سقوط دو بالگرد در نزدیکی شهر «باخموت» واقع در شرق اوکراین کشته شدند.

شبکه الجزیره در این خصوص گزارش کرد، ارتش اوکراین در بیانیه‌ای که روز گذشته در اپلیکیشن پیام رسان تلگرام منتشر کرده بود، اعلام نمود شش نظامی اوکراینی در حال «انجام مأموریت» در بخش تحت کنترل روسیه در شهر شرقی «باخموت» کشته شدند.

ارتش اوکراین هیچ جزئیاتی درباره آن‌چه در این حادثه مرگبار ـ که در آن دو بالگرد «ام آی-۸» مشارکت داشتند ـ رخ داد، نگفته و تنها به این بسنده کرد که حادثه فوق روز سه‌شنبه به وقوع پیوسته است. ارتش اوکراین به طور گسترده‌ای از بالگردهای ام-آی ۸ در مأموریت‌های نظامی خود بهره می‌گیرد.

وب‌سایت خبری «پراودا» اوکراین گزارش کرد که این حادثه مرگبار در نزدیکی «کراماتورسک»، شهرکی بزرگ در غرب باخموت در منطقه دونتسک رخ داده است.

این وب‌سایت خبری همچنین گزارش کرد که دو بالگرد کامل منهدم شدند» و اجساد شش تن در میان لاشه‌های بالگرد در محل حادثه که بالگردها سقوط کرده بودند، پیدا شده است.

از طرف دیگر، ایندیپندنت کی‌یف گزارش کرد که پراودا گزارش کرده است حادثه فوق، «تحت شرایط نامعلوم» رخ داده است. دلیل سقوط این دو بالگرد در دست تحقیق است؛ اما هنوز مشخص نیست این دو بالگرد هدف ارتش روسیه قرار گرفته یا خیر؟

اوکراین چند ماه پیش، شهر باخموت را در مواجهه با نیروهای شرکت خصوصی نظامی «واگنر» از دست داد و علاوه بر آن متحمل ده‌ها هزار تلفات شد؛ نام باخموت اکنون به آرتموفسک تغییر کرده است.

کرملین: نتایج ملموسی برای گفت‌وگو درباره توافق غلات وجود ندارد

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه امروز (پنجشنبه) چشم‌انداز بازگشت این کشور به توافق صادرات غلات اوکراینی از بنادر دریای سیاه را رد کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «اتهام‌زنی کی‌یف مبنی بر اینکه روسیه [با عدم تمدید توافق غلات] باعث قحطی در قاره آفریقا شده، بی‌اساس و شرورانه است و عامدانه حقیقت را تحریف می‌کند.»

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی تاکید کرد با وجود منقضی‌ شدن توافق صادرات غلات، روسیه در مورد عرضه مواد غذایی به آفریقا، موضع بسیار مسئولانه‌ای در پیش گرفته است.

سخنگوی کرملین همچنین افزود: «هیچ نتیجه ملموسی برای بحث در مورد توافق غلات وجود ندارد و مسکو آماده است تا به محض برآورده شدن شرایط مربوط به روسیه، اجرای آن را از سر بگیرد.»

طبق این گزارش، پسکوف در واکنش به ادعاهای مقامات آمریکایی مبنی بر توافق نظامی روسیه و کره شمالی نیز توضیح داد: «مسکو و پیونگ‌یانگ روابط خوبی بر اساس احترام متقابل دارند و تماس‌هایی بین آنها در سطوح مختلف برقرار است.»

توافق صادرات غلات از دریای سیاه، که توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل در تاریخ ۲۲ جولای ۲۰۲۲ امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراین از طریق سه بندر این کشور در سواحل دریای سیاه است. این توافق در ۲۲ جولای امسال در پی موافقت نکردن روسیه با تمدید آن، فسخ شد.

روسیه و اوکراین مجموعا نزدیک به یک سوم عرضه جهانی گندم را تشکیل می‌دهند. اوکراین همچنین صادرکننده عمده ذرت، جو، روغن آفتابگردان و روغن کلزا است. به گفته سازمان ملل، ۳۶ کشور جهان بیش از نیمی از نیاز گندم خود را از طریق اوکراین و روسیه تامین می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۷۸
تازه نتیجه اموزشهای علمی و پیشرفته نیروهای اکراینی داره خودش را نشون میده. فقط در یک حمله 6 ایولشن غول پیکر و افتخار ارتش روسیه روی زمین منهدم شد. به هر حال تابستانی دیدنی برای پوتینی ها شده. کجاست اون اس 500 که ادعا میشد رادار ان تا شعاع 500 کیلومتری هر هواپیما و پهبادی را می تواند شناسایی و منهدم کند؟ واقعا دیدنی شده. خدایا شکر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
کانادایی در 1 سال تمام که چرت و پرت نوشتی فقط همین کامنتت درست بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
افتخاراتشون تو زمستون بیشتر هم میشه برگ چنار خشکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
روزی 1000 اکراینی با کل تجهیزاتشون دارن نابود میشن دلت به چی اربابت خوشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
چنار تو چرا نمیری جنگ به ذپرت سکی کمک کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
صبر کن چناری اوضاع خیلی دیدنی تر هم خواهد شد ظاهرا اخبار رو فقط از اینجا دنبال میکنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
برگ چناری های نوکر انگلیس از بس تو سری خوردند ، با یه اتفاق کوچک اینقدر خوشحال شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
من به شخصه نه علاقه ای به امریکا دارم و نه روسیه.ول طرفداری از حکومت اوکراین که در طول جنگ ، به بهانه تامین امنیت حکومت نظامی اعلام کرده و تیربارون می کنه از انسانیت به دوره. کاملا واضحه دلیل خروج نیمی از مردم اکراین چه میزان علاقه به یک حکومت محبوب یا منفوره
پوتینی ها میگن ما از پوتین حمایت می کنیم چون امریکا تحریم می کنه. خوب. مگر تحریمها نعمت نبود. مگر تحریمها بی اثر نبود. مگر تحریمها باعث پیشرفت و راحتی نبود و....! واقعا پوتین میگه مدافعین اکراینی تروریست هستند و دوستان وطنی او می گویند تحریم هم نعمت هست و هم ظالمانه! کدام نعمت خدا ظالمانه هم هست؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
کی گفته تحریم نعمته؟؟
کانادایی خل و چل که بودی روانی هم شدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
قشنگ رگه غرب گداییت زده بالا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
مراقب فشارت باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
کانادایی یه سوال جواب میدی؟ چند سالته؟
وضعیت اقتصاد چین را می بینید؟ تمام دلسوزان و متخصصان مستقل چینی ده سال پیش هشدار داده بودند که این سبک توسعه مرکز گرا و دمیدن در بورس طمع و از مسکن و ساختمان روزی باعث بحران عظیم می شود. ولی ایا سیاستمدارانی مانند شی که فقط به فکر تثبیت موقعیت خدمت خود هستند گوش کردند. هرگز! حتی بیشتر بر ان دمیدند که نتیجه ان صد میلیون مسکن خالی و لوکس که با وامهای بانکهای دولتی چین ساخته شده و بی مشتری مانده هست.نتیجه سیاستهای فردی شی مانند پوتین همین اشتباه عظیم تخاصم ملی گرایانه با غرب بود و اینکه مرغ یک پا دارد مانند قرنطینه دو ساله چین در کووید بود که دوباره باعث کاهش ازدواج و جمعیت چین به منفی فقط در طول دو سال اخیر شد و اینها متاسفانه تازه اغاز شده. متاسفانه از این نظر که برای امریکا و غرب هیچ چیزی بهتر از سیستم حکمرانی غیر پاسخگو و فردی مانند پوتین و شی و... در کشورهای رقیب و جهان سوم نیست. وقتی ما از پوتینی ها انتقاد داریم هرگز شخصی نیست. وقتی میگیم پوتین یا شی یعنی نمادی از این حکمرانی منسوخ شده که شاید تا قرن 19 که روند حرکت جوامع بسیار کند و تقریبا ساکن و متکی به کشاورزی بود جواب می داد ولی در قرن بیستم و قرن بیست و یکم جوامع و تکنولوژی و جمعیت بسرعت متحول می شوند ولی افرای مانند شی و پوتین و اصولا هر انسانی بعد از سی سالگی توان تغییر ندارند و اگر همیشه در موضع خدمت باقی بمانند نمی توانند مطابق نیازهای بسرعت متغیر جوامع متحول بشوند و تصمیمات و تدابیر جدید بکار ببرند و نتیجه ان فاجعه برای ملتهای انها خواهد بود. روزی که شی تصمیم گرفت بعد از ده سال خدمت جایش را به کس دیگری ندهد و یا پوتین تصمیم گرفت برای ابد ریس جمهور باقی بماند ملتها و نخبگان چین و روسیه هم نتوانستند انها را بازدارند چین و روسیه اینده انها ( در رقابت با کشورهای پیشرو) تمام شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
کانادایی آخه چین و روسیه و آمریکا به تو چه ربطی دارند؟
بروند به جهنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
تو و انریکا اربابت خودتونو بکشید هم چین اقتصاد اول دنیا خواهد شد
انریکا تمام سعیش رو میکنه که این روند کند بشه ولی نمیتونه جلوشو بگیره چون اقتصاد انریکا و چین در هم تنیده هست و صدمه به یکی صدمه به دیگری را همراه خواهد داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
جدید ترین و بروز ترین تکنولوژی روز جهان تو چینه بیشترشو از امریکا دزدیدن همونطور که امریکا تمام نخبه های جهان رو خرید
اگه کمی مقاله علمی بخونی لینطوری چرت و پرت نمینویسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
حالا برگ چنار تو کی بازنشست میشی و جاتو به کس دیگه میدی؟
ناشناس
| Canada |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
دقیقا ما هم همین را میگیم. چهل ساله سر صحبتتون امریکاست و ته صحبتتون امریکا و دشمن. همه نا بسامانیها و سو مدیریتها و سیاستگذاری کلان اشتباه هم تقصیر دشمن!
شکست ارتش سرخ روسیه نزدیک است.
پوتین مانند صدام حسین رویای پیروزی را به گور خواهد یرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
صدام یزید جنگ افزار هسته ای و بمب اتمی و موشک های قاره پیما نداشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
شکست ارتش بنفش فعلا نزدیکتره
زلنسکی دلقک به یک قهرمان شجاع در تاریخ کشورش و دربین مردم دنیا شناخته میشود و پوتین بعنوان یک متجاوز .
روسیه با این تفکر که شاید در آینده اوکراین به روسیه تجاوز کند به اوکراین حمله کرد. اگر روسیه بخاطر دفاع از خودش حمله کرده آیا اوکراین حق دفاع از خود را ندارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
دلقکو وقتی اربابش بندازه بیرون و یکی دیگه جاش بزاره دیگه کسی **** هم حسابش نمیکنه
بدلیل نافرمانی های دلقک از انریکا این اتفاق داره میوفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
دلقک فقط تو فضای مجازی با هیاهوی آمریکای تروریست و ستون پنجمش امید به پیروزی داره ، واقعیت اینه که این مردک کشورش را فدای آمریکا یی ها کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
سه تا ایالت اوکراین به اشغال روسیه در اومده. اگر از هر صدتا خونه یک نفر از ساکنانش به روسها شلیک می کردند عبور از هر شهر برای روسها یک سال طول می کشید. باید واقعیت رو باور کرد. اوکراینی ها علاقمند به بازگشت به آغوش سرزمین مادری خود هستند
اوکراین پیروزه
مردم اوکراین وبیشتر از همه روس تباران ساکن اوکراین قربانیان اصلی تجاوز وحوش روسیه به کشورشان هستند.حالا لاتهای هیات حاکمه روسیه مستاصل ازجنگ بیفرجام وفرسایشی بین خودشان هم برسربیهدفی جنگ اختلاف افتاده. بخصوص بعدازاینکه پوتین به نامردانه ترین شکل نوکرخانه زادش را کشت ترس و وحشت هم بین نوکران دیگر که به سرنوشت او دچارشوند وهم درخودپوتین وحشت افتاده که مثل استالین خودش قربانی وفادارترین نوکرش (بریا) شد بشود. این موجودضدبشری غلطی کرده که خودشم توش مونده.
همینکه روس امده بود کار اوکراین را 3 روزه تمام کند و حالا حملات اوکراین را دفع می کند افتخاری برای اوکراین و خفتی برای روس و حامیان حقیر روس زمین خوار است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
سایبری اوکراینی. حقوقت رو به دلار میگیری یا یورو؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
قرار بود با سرعت نور کل اوکراینو در نوردن
اخه اوکراین اندازه حیاط خونتونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
تو به روبل میگیری سایبری روسی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
دلقک فقط با ساپورت آمریکا و ناتو تا اینجا رسیده اگرنه بیعرضه تر از اینهاست نشانه های آنهم فرار مردم از جنگ است
بله . عملیات ویژه نظامی برای نازی زدایی که قراربود چندروزه با فتح الفتوح تزارعربده کش تموم بشه الان بعد یک ونیم سال عمق خاک روسیه هدف قرارگرفته. هیتلرکه جنگ جهانی راشروع کرد متحدانی قوی داشت ولی روسیه تنهای مطلق. البته اگر کشورهایی مثل اریتره سوریه کوبا ونزوئلا نیکاراگوئه را جزو آدم حساب کنیم که تازه اونها هم نه بخاطر علاقه به تزار بی سروپا بلکه بخاطر اینکه قدرتشونو متکی به این مردک هستند از روسیه حمایت میکنند که حمایت یا عدم حمایت اونها هم هیچ تاثیری نداره چون نه ازلحاظ نظامی ونه اقتصادی عددی نیستند. حالا بجای نازی زدایی در اوکراین(واژه ای بیمعنی واختراعی ) در روسیه لات زدایی شده والبته به احتمال قوی به دهها کشور هم تجزیه خواهدشد.
پاسخ ها
پاسخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
چرت و پرت نگو
تنها متحد درست و حسابی آلمان نازی فقط ژاپن بود که اون هم سریع بمباران شد و برای همین تسلیم شد
آلمان نازی مقابل شوروی و فرانسه و لهستان و انگلیس و دانمارک و...... به تنهایی جنگید
آن هم به مدت 6 سال

روسیه الان هم تنها بودنش مهم نیست چون روسیه بیشتر از 8 هزار سلاح هسته‌ای دارد و می‌تواند آمریکا و اروپا را به گورستان و ویرانه و زمین سوخته سازد
ده بار دیگر هم می‌تواند اروپا را شخم بزند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
مرد حسابی در واقعیت کشوری که نابود شده و 200 سال نیاز به بازسازی دارد اوکراین است روسیه سلاحهای کهنه اش را بهمراه غربیهای شیطان در اوکراین استفاده کرده . نهایتا بنظر می رسد اوکراین شکست میخورد در واقع غرب شکست میخورد چون اوکراین بدون حمایت غرب 24 سال دوام نمی آورد ببینید 4 میلیون فقط گلوله توپ اهدایی امریکا در این جنک از طرف اوکراین شلیک شده . لذا بنظر می رسد آخر سرابرقدرتها مصالحه و جنگ را به پایان می برد و اوکراین خرابه منتهی با لنسکی گریخته و غیب شده را تحویل ملت بدبختش می دهند تا درس عبرتی بشود آلات دست کشورهای شیطان صفتی مثل امریکا و انگلیس قرار نگیرد که دلشان برای هیچ انسانی و کشوری جز منافع خودشان نمیسوزد و عاقلانه هم همین است باید رهبران کشورهای کوچکی مثل اوکراین اباه نباشند. ساخت کشور بعد جنگ نگویم محال است ولی خیلی سخت است...
جواب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
پاسخ خان . امریکا چندتا بمب اتمی داره؟تو برو ساندیستو بخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
یدونه بزنه غربی ها هم روسیه رو با سلاح هسته ای پودر می
کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
دلقک که اهل ابن حرفها نیست ، خودتون هم میدانید ، آمریکاییها برای نوکر بی لیاقتشون بیخودی خرج میکنند ، تا یکسال دیگه یه پوکه سیاه هم به دلقک نمیدن
اعلام حمایت وزیر دفاع جدید انگلیس از اوکراین!!!!!!!!!!!
اگر تیتر می کردید اعلام حمایت وزیر دفاع جدید انگلیس از ناتو قابل هضم تر بود.
انگلیس که با ارسال تجهیزات نظامی گسترده به کی یف فقط تنور جنگ را شعله ور تر کرد و با این کارش ضمن این که همه چیز را در اوکراین نابود کرد احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح آینده را هم به دلیل فرسایشی شدن جنگ کمتر و کمتر کرد.
این چه نوع حمایتی است اگر شما به فکر مردم اوکراین بودید باید می دانستید که اوکراین نه از نظر وسعت سرزمینی، نه از نظر تعداد سرباز و نه از نظر قدرت نظامی هیچ برگ برنده ای نسبت به روس ندارد و تا زمانی که کار به ایجا کشیده نمی شد که سربازان اوکراینی مجبور باشند به مافوقانشان باج دهند تا از مرزهای کشور فرار کنند باید از طریق دیپلماسی و مذاکرات صلح این مناقشه را پایان می دادید ولی به قصد تضعیف قدرت نظامی - سیاسی روس ابزار الات نظامی خود را بدست سربازان اوکراینی دادید و آنها را به آن دنیا فرستادید و خاک این کشور را مدفن ابزار الات نظامی تان از بمب های خوشه ای ممنوعه تا گلوله های اورانیومی و ... کردید که سال ها بعد از جنگ ممکن است بمب های خوشه ای عمل نکرده جان انسان های بی گناه بیشتری را بگیرد و گلوله های اورانیومی خاک این کشور را رادیواکتیو کرده که سلامت محیط و انسان ها را تهدید می کند بعد سخن از حمایت از مردم اوکراین می زنید پس یا حمایت تان داستان دوستی خاله خرسه است یا دارید عوام فریبی دنیا می کنید کدام یک؟؟
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
اینجوری که میفرمایید یعنی اکراین اصلا نباید کاری کند اروپا هم نباید کاری میکرد داداش پوتین میومد کییف یه دست نشانده تعیین میکرد یا کل اکراین رو ضمیمه میکرد
میگم دقیقا فازتون چیه بابا طرف زورگو و گردن کلفته تمام دنیا رو بگیره ولکن نیست
فردا به ایران حمله کنه باید چه کنیم زور و پول و بمبش ازمون بیشتره پس ما هم دفاع نکنیم
اوربان نخست وزیر مجارستان گفته که بهترین فرصت برای صلح بازگشت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به قدرت است!!!!!
اوربان نمی داند که این آدم بی منطق اگر دوباره در آمریکا به قدرت برسد با این آشفته بازاری که بر جهان حاکم شده دنیا ممکن است با خطر جنگ جهانی با چاشنی اتمی مواجه شود؟
شاید هم این طور فکر کرده که بایدن با سیاست های غلط ناتوی تحت رهبری اش نصف مردم اوکراین را به کشتن داد یا آواره کرد ترامپ تاجر پیشه هم نصف دیگر را به کشتن می دهد یا آواره می کند این طور خود جنگ خود به خود پایان می یابد.
این ها با چه منطقی این طور سخن می گویند خدا داند؟ دونالد ترامپ و صلح!!!!!
طرفدار روسیه نیستم.ولی اگر روسیه شکست بخورد،باید هرچه دارید به انگلیس و آمریکا بدهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
خوب هم طرفدار روسیه هستی بعلاوه هنوز در تحلیل صد سال پیش ماندی زمانی که نفت را می دزدیدند حالا برای فروش نفتت باید التماس هم بکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
دقیقا. روسیه هرچند با ما خوب نبوده و نخواهد بود کلا منافع ما در حال حاضر پیروزی روسیه است .
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
ما همه چیزهامون رو به چین دادیم چیزی برای از دست دادن نداریم
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
ما مردم عادی همین الان هم هرچه داریم به روسیه و چین دادیم. شاید منظورت داراییهای خودت بود
چه خبر از گرونی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
چه خبر از مریم منافق و بقیه پیر و پاتالهای آلبانی
چرا کشورهای عضو سازمان ملل در مورد اقدامات نابخردانه آمریکا و تروئیکای همدستش اقدامی انجام نمی دهند؟
اقدامات تحریک آمیز ناتوی تحت رهبری آمریکا باعث شعله ور شدن جنگ بین کی یف - مسکو شد و ارسال تجهیزات نظامی گسترده به جای مذاکرات صلح و گفتگوهای دیپلماتیک باعث دمیده شدن بر آتش جنگ و درگیری بین این دو کشور شد.
اگر این جنگ طولانی تر شود احتمال گسترده شدن آن و درگیری کشورهای بیشتری از قبیل لتونی، لیتوانی و لهستان و .‌. وجود دارد که اگر این گونه شود احتمال جنگ جهانی با چاشنی اتمی بالا می رود، علاوه بر این ها روسیه برای توقف ارسال تجهیزات نظامی آمریکا و غرب، توافق صادرات غلات از دریای سیاه را به حالت تعلیق درآورده که این کار باعث شده ۳۶ کشور جهان که بیش از نیمی از نیاز گندم خود را از روسیه و اوکراین تامین می کردند با مشکل تامین اساسی ترین نیازهای زندگی خود مواجه شوند.
آخر چرا باید آمریکا و تروئیکا برای رسیدن به اهداف سیاسی و منافع اقتصادی خود چنین عمل کنند که حاصلش برای دنیا فقط جنگ و قحطی و گرسنگی باشد؟؟؟
او کراین باید از حالت انفعالی کاملا خارج شود
ناتو اگر جراتش را داشت به طور مستقیم با روسیه وارد جنگ می شد فقط عوام فریبی می کنند که جنگ ناتو با روسیه امنیت جهانی را تهدید می کند فعلا هم که در محل درگیری که بیشتر جزیره کریمه است روس را با روس به جان هم انداخته اند و دارند از آب گل آلود ماهی می گیرند زمانش هم که رسید و تا حدودی به هدف اصلی شان که تضعیف قدرت سیاسی - نظامی روسیه است، دست یافتند، پس از کلی ویرانی در اوکراین همین انگلیس و آمریکایی که سابقه بیش از ۶۰ کودتای نظامی در سایر کشورها دارند با یک کودتای نظامی توسط نظامیان اوکراینی زلنسکی را راهی یکی از کشورهای غربی می کنند و با الحاق جزیره کریمه به روسیه موافقت می کنند و به این نمایش جنگی خاتمه می دهند. تاوانش را هم که مردمان اوکراین با کشته شدن و آوارگی و ویرانی کشورشان داده اند پس جای نگرانی نه برای آمریکا است نه برای غرب. البته برای عوام فریبی دنیا با رسانه های تبلیغاتی شان گوش عالم و آدم را کر می کنند که ای وای ای بیداد پوتین متجاوز و خونخوار به اوکراین حمله کرد و حرف های عوام فریبانه اینچنینی و نمی گویند که اگر سیاست های اشتباه ما در مرزهای روسیه نبود مقامات کرملین تحریک نمی شدند که به اوکراین حمله نظامی کنند و اوکراین این گونه وسط درگیری روسیه - ناتو نابود نمی شد، اوکراین که "نابود" شد ولی این باید درس عبرتی برای سایر کشورها و به ویژه برای تایوان امروز باشد که در تله اهداف سیاسی آمریکا و غرب گرفتار نشوند که اگر گرفتار شدند بیش از همه مردمانشان با کشته شدن و آواره شدن و کشور با ویرانی زیر ساخت ها باید تاوان دهد.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
همین اکراین برای روسیه کافیه.در ضمن اکراین عضو ناتو نیست که ناتو بخاطرش وارد جنگ بشه
اکراین ... بریکس ... همه اینها نشان از عمق پرت بودن دولت مردان ماست مثلا فکر میکنن چین در جهت دلار زدایی از اقتصاد دنیا در کنار ایران خواهد بود اگر این امر اینقدر سهل و آسون بود چین نمی‌آمد بخشی از ذخایر ارزی خودش را به ۳۲۰۰ میلیارد دلار تبدیل بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
چین همین الان هم رو زانوهاش نشسته. نوکری که قدرناشناس اربابش آمریکاست هوای تمرد سرش زده بود. غافل از اینکه همین عظمت جعلی فعلیت نتیجه دمیدن ارباب در بادکنک است.
تابناک جون هر کی دوس داری این تبلیغ دندون رو بردار حال آدم به هم میخوره
"ارتش روسیه همچنین اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس (۲۴ فوریه ۲۰۲۲) تاکنون ۴۶۶ فروند هواپیمای جنگی، ۲۴۷ بالگرد رزمی، ۶ هزار ۲۶۶ فروند پهپاد، ۴۳۴ سامانه پدافند موشکی، ۱۱ هزار ۵۷۸ دستگاه تانک و خودروهای زرهی، ۱ هزار و ۱۴۷ دستگاه موشک‌انداز چندگانه، ۶ هزار ۱۴۵ قبضه توپخانه و خمپاره‌انداز، و همچنین ۱۲ هزار ۵۷۰ دستگاه خودروی نظامی نیروهای مسلح رژیم کی‌یف منهدم شده‌اند."

روسيه تا الان حداقل سه بار کل تجهيزات نظامی اکراین را نابود کرده!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
روسیه الان در حال جنگ با کل ناتو هستش و این رقم صحیح است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
کلا اوکراین 50 تا هواپیما نداشت 400 تا منهدم کرده اینا اثرات ودکا روسی هست که دولتمرداشون استفاده می کنند
«ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان گفت: «اوکراین در آستانه شکست در جنگ است چرا که تعداد نیروهای روسیه بیشتر است».

این روسیه بدبخت نوکراش ام هیچی بارشون نیست....در آستانه شکست است ، چون تعدادشون کمتره !! :))
صد در صد اوکراین برنده است.....
موشک های دور برد تو راهه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
این ها را غربیها برای دلخوشی لنسکی می دهند تا فعلا مقاومت کنند تا کشورش بیشتر نابود شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
مثل سلاح هایی که بر باد داد ، طوری که صدای آمریکاییها ی تروریست را هم درآورد ، اینها هم کمکی به دلقک نمیکنه
اوکراین در حدی نیست که بخواد حمله کنه ضمن اینکه به چه اجازه و قعط نامه ای موشک پراکنی میکنه؟ این اعمال تروریستی فقط دلقک کیف رو رسوا میکنه
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
من یه پرتی گفتم این شش نفر کی هستند که لایک کردن؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
روسیه اشغالگر کمونیستی، خاک اوکرلین رو اشغال کرده، بعد می گی اوکراین به چه اجازه ای موشک پرانی می کنه ??؟؟؟؟؟

این شرقگداها کلا رد دادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
روسیه که اشغالگر هست شما اسم اشغالگری ش دو گذاشتین عملیات نظامی ویژه .... بعد مقاومت مردم اوکراین رو اسم ش رو می زاید کار تروریستی اوکراین ؟؟؟؟؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
خودت با حرف خودت از رو نمیری؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
قعط نامه چیه دقیقا؟! با همون قعط نامه ای که به روسیه اجازه داده!
اینجاست که عملا جای مهاجم و مدافع عوض شده است
پوتین باحماقت تمام، حمله را آغاز کرد ولی امروز می بینیم که اوکراین در قامت یک‌ مهاجم مقتدر ظاهر شده و روسیه در لاک دفاعی فرو رفته است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
پوتین برای دفاع از مرزهای سرزمینی اش جهت دفع تهاجم غرب، حمله را آغاز کرد ولی ای کاش به جای حمله به اوکراین پوتین هم همچون سردمداران کاخ سفید که در مرزهای روسیه در اوکراین اقدامات تحریک آمیز از قبیل نصب سامانه های موشکی و ... انجام دادند، پوتین هم در کوبا که هم مرز با آمریکا بود شروع به اقدامات تحریک آمیز از قبیل نصب سامانه های موشکی و ... می کرد و با بزرگ ترین شریک استراتژیک خود یعنی چین در آب های
ایالت متحده رزمایش مشترک نظامی برگزار می کرد بعد متوجه می شدید که آمریکا زودتر از این که روسیه به اوکراین حمله کند به کوبا حمله می کرد و خیلی اوضاع دیدنی که نه ولی قاراشمیش می شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
دلقک بازی بسه، آمریکا و ناتو باید گورشونو گم کنند
«دفع 20 عملیات تهاجمی اوکراین علیه روسیه»
مثل این که ورق داره بر میگرده. کشوری که خود آغازگر حمله بود، به قول خودش بزرگترین زرادخانه های جهان و بزرگترین ارتش را در اختیار دارد امروز فقط دلش به دفع حمله خوش است. باش تا صبح دولتت بدمد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
به دلقکتون روحیه بدهید
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
این دفع 20 حمله که تابناک نوشته منو یاد اون دلقک وزیر تبلیغات صدام می اندازه که ارتش صدام همیشه حملات آمریکاییها را در همه محورها دفع کردندو تلفات سنگینی هم به آمریکاییها وارد کردند البته تفاسیر ایران از جنگ هم بسیار دیدنی بود مخصوصا 10 روز اول
پوتین که خدارا بنده نبود حالا از ترس جانش جرئت حضور در محافل جهانی را هم ندارد تنها راه نجاتش فقط مثل هیتلر خودکشی است.
اولین ابر قدقد شرق ، داره با آخرین ابر قدرت غرب میجنگه و در لاک دفاعی قرار گرفته !! فرق شرق و غرب اینه!! البته من اعتقاد به شرق ندارم ، چون جهان هم‌چنان تک قطبی و دست غربه!!
شی مکار بود که پوتین رو گول زد برو اوکراین بگگیر هواتو دارم ولی دریغ از یه فشنگ ژ سه . گویا میخواست اگه پوتین موفق شد اونم بره تایوان رو بگیره .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست