بازدید 3746
۱

تولید ۷۲۰ هزار تن برنج سفید در گیلان

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به کشت مکانیزه در بیش از ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۷۲۰ هزار تن برنج سفید در شالیزراهاری گیلان تولید شود.
کد خبر: ۱۱۸۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸ 25 August 2023


به گزارش تابناک به نقل از فارس، ابراهیم اکبرزاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انجام کشت مکانیزه برنج در این استان دارای فواید بسیار زیادی است، اظهار کرد: انجام مکانیزه کشت برنج در شالیزارهای این استان منجر به کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید در هر هکتار می‌شود. 

وی با اشاره به کشت مکانیزه در بیش از ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان گفت: بر اساس آمار ۱۸۵ هزار هکتار از شالیزارهای استان به صورت ماشینی کشت شده که ۱۳۵ هزار هکتار آن برداشت شده است. 

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان از برداشت برنج در ۷۰ درصد از اراضی این استان خبر داد و افزود: در مجموع ۱۶۵ هزار هکتار از شالیزارهای استان معادل ۷۰ درصد برداشت شده است. 

اکبرزاده همچنین با اشاره به خوشه‌دهی ۱۰۰ درصدی شالیزارهای گیلان بیان کرد: کشاورزان روزهای آفتابی را غنیمت شمرده و برای برداشت محصول خود شتاب کنند تا هنگام بارش باران با مشکلی مواجه نشوند. 

وی با بیان اینکه ۳۰۰ هزار شالیکار گیلانی مشغول به کاشت برنج در این استان هستند، تصریح کرد: برنج تولید شده در گیلان یکی از مرغوب‌ترین برنج‌های کشور است، لذا پیش‌بینی می‌شود امسال ۷۲۰ هزار تن برنج سفید در شالیزراهاری گیلان تولید شود. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
درسته که هزینه های تولید بالاست ولی اگر شرکتهای تعاونی با همکاری قشر زحمتکش کشاورزان همکاری کرده و دست دلالان را از عرضه محصول کوتاه کنند هم کشاورز سهم بیشتری نصیبش میشود هم محصولی در انبارها نخواهد ماند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم