بازدید 12534
با پانصد و سی و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین

پاسخ روسیه به اقدام نظامی علیه بلاروس چیست؟/حمله پهپادهای اوکراینی به عمق خاک روسیه در مسکو/درخواست آمریکا از شهروندانش برای خروج فوری از بلاروس

پانصد و سی و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۸۹۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱ 21 August 2023

پاسخ روسیه به اقدام نظامی علیه بلاروس چیست؟/حمله پهپادهای اوکراینی به عمق خاک روسیه در مسکو

بین الملل تابناک: پانصد و سی و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

بالا گرفتن انتقادات مقامات روسیه از عملکرد وزیر دفاع
۱۴۰۲/۰۵/۳۰ - ۱۹:۰۶

طبق ادعای منابع غربی از جمله تارنمای بلومبرگ بسیاری از مقامات ارشد روسیه خواستار برکناری وزیر دفاع روسیه توسط پوتین هستند.

 گفته می‌شود بسیاری از شخصیت‌های سیاسی روسیه نسبت به واکنش ضعیف ولادیمیر پوتین نسبت به شورش یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر و نحوه مجازات او اظهار تعجب کرده‌اند.

گفته می‌شود این انتقادها در بین مقامات ارشد روسیه نسبت به پوتین موجب چالش های بیشتر در این سطح شده است.

ادعای منابع و گزارش‌های رسیده از رسانه‌های غربی این است که نارضایتی از عملکرد روسیه در میدان جنگ همچنان بالاست و ادعای این رسانه‌ها حکایت از آن دارد که مقامات روسی خواستار برکناری سرگئی شویگو وزیر دفاع توسط ولادیمیر پوتین هستند.

رسانه‌های غربی از جمله تارنمای بلومبرگ ادعا می‌کنند که مقامات روسی خواستار برکناری سرگئی شویگو وزیر دفاع و والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه هستند ولی این دو تا کنون در سمت‌های خود باقی هستند.

ارسال جنگنده به اوکراین فقط جنگ را تشدید می‌کند
۱۴۰۲/۰۵/۳۰ - ۱۹:۰۶

 تاکید کشورهای هلند و دانمارک برای ارائه محموله اول جنگنده‌های «اف-۱۶» ساخت آمریکا به اوکراین برای جنگ با روسیه، واکنش تند دیپلمات ارشد مسکو در کپنهاگ را همراه شد.

«ولادیمیر باربین» سفیر مسکو در دانمارک امروز (دوشنبه) گفت که تصمیم دو کشور برای ارائه این هواپیماهای جنگی به اوکراین فقط جنگ را تشدید و روند عملیات نظامی ویژه روسیه را طولانی‌تر می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، باربین طی بیانیه‌ای توضیح داد: «این واقعیت که دانمارک هم‌اکنون تصمیم به اهدای ۱۹ فروند جنگنده اف-۱۶ به اوکراین گرفته است، منجر به تشدید درگیری می‌شود».

وی در این‌باره اظهار داشت: «دانمارک پشت این فرض که خود اوکراین باید شرایط صلح را تعیین کند، پنهان شده و از طریق اقدامات و اظهارات خود سعی می‌کند اینگونه جلوه دهد که کی‌یف راهی جز ادامه رویارویی نظامی با روسیه ندارد».

زلنسکی: اگر در جنگ ببازیم، تمام همسایگان روسیه در خطرند
۱۴۰۲/۰۵/۳۰ - ۱۹:۰۴

رئیس‌جمهوری اوکراین ضمن قدردانی از حمایت‌هایی دانمارک در جنگ مقابل روسیه، هشدار داد که اگر مسکو در این جنگ پیروز شود، دیگر کشورهای اروپایی هم در امان نخواهند بود.

به گزارش گاردین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین صبح امروز (دوشنبه) خطاب به پارلمان دانمارک از سیاستمداران دانمارکی برای کمک به کشورش در دفع حمله روسیه تشکر کرد. این یک روز پس از آن اتفاق افتاد که دانمارک و هلند اعلام کردند که جنگنده‌های آمریکایی اف-۱۶ را در اختیار اوکراین قرار می‌دهند.

رئیس‌جمهوری اوکراین گفت: اگر اوکراین در این جنگ پیروز نشود، تمامی همسایگان روسیه در خطر خواهند بود. قانون بین‌المللی از بین می‌رود و دموکراسی‌های جهان هدف حملات موشکی، شورش مزدوران یا تلاش برای از بین بردن ثبات قرار می‌گیرند.

او ادامه داد: اما اوکراین پیروز می‌شود. از شما برای همه حمایت‌ها ممنونم!

درخواست آمریکا از شهروندانش برای خروج فوری از بلاروس
۱۴۰۲/۰۵/۳۰ - ۱۹:۰۴

سفارت آمریکا در مینسک روز دوشنبه از شهروندان آمریکایی خواست تا از سفر به بلاروس پرهیز و فوراً این کشور را ترک کنند.

در بیانیه سفارت آمریکا در بلاروس آمده است: از آنجا که مقامات بلاروس به تسهیل حمله روسیه به اوکراین کمک می‌کنند، نیروهای نظامی روسیه در حال گردهم آمدن در بلاروس هستند، قوانین محلی به طور دلخواه در این کشور إعمال می‌شود، احتمال وقوع ناآرامی‌های مدنی وجود دارد و توانایی سفارت در کمک‌رسانی به شهروندان آمریکایی که به بلاروس سفر می‌کنند یا در این کشور ساکن هستند محدود است، از سفر به بلاروس اجتناب کنید.

در ادامه این بیانیه آدمه است: شهروندان آمریکایی در بلاروس باید فورا این کشور را ترک کنند. خروج از کشور از طریق مرزها با لیتوانی و لتونی یا از طریق هواپیما را مدنظر قرار دهید. شهروندان آمریکایی از طریق زمینی اجازه ورود به لهستان از بلاروس را ندارند. از سفر به روسیه یا اوکراین پرهیز کنید.

ادعای اوکراین در بازپس‌گیری مناطقی در اطراف باخموت
۱۴۰۲/۰۵/۳۰ - ۱۹:۰۲

 معاون وزیر دفاع اوکراین ادعا کرد که نیروهای نظامی این کشور در آخر هفته مناطق بیشتری را در اطراف شهر جنگ‌زده باخموت شرقی بازپس گرفته‌اند.

 گانا مالیار (Ganna Malyar) روز دوشنبه در مصاحبه با تلویزیون دولتی کشورش، افزود: اوکراین سه کیلومتر مربع در نزدیکی باخموت را بازپس گرفته است.

معاون وزیر دفاع اوکراین اظهار داشت: نیروهای این کشور بخش‌هایی از اراضی اطراف شهر جنگ زده باخموت را در شرق اوکراین گرفته‌اند اما هیچ پیشروی عمده‌ای در جبهه جنوبی نداشته‌اند.

وی اضافه کرد: مدافعان ما به پیشروی خود در بخش بردیانسک و ملیتوپل ادامه می‌دهند.

بر اساس این گزارش، در طرف دیگر جنگ، وزات دفاع روسیه نیز امروز اعلام کرد که یک حمله پهپادی دیگر اوکراین به مسکو را با استفاده از جنگ‌افزارهای الکترونیکی خنثی کرده است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که طی هفته‌های گذشته باوجود اینکه جنگ در خطوط مقدم جبهه جنگ میان روسیه و اوکراین ادامه داشته و ده‌ها نبرد از مناطق خطوط مقدم گزارش شده و فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار و سایر اهداف در هر دو کشور مورد حمله قرار گرفتند، اما هیچ طرفی توانایی زیادی برای تغییر روند جنگ نداشته، چنانچه این جنگ به جنگی فرسایشی تبدیل شده است.

پاسخ روسیه به اقدام نظامی علیه بلاروس چیست؟

 «بوریس گریزلوف» سفیر روسیه در بلاروس هشدار داد مسکو هر حمله به مینسک را به عنوان اقدام تجاوزکارانه علیه خود می‌داند و از تمام قابلیت‌های نظامی خود برای تلافی استفاده می‌کند. 

گریزلوف که در گذشته وزیر کشور روسیه بوده، در مصاحبه با شبکه بلاروسی «اس تی‌وی» به هر طرف ثالثی درباره هدف قرار دادن متحد اصلی روسیه هشدار داد. 

به گزارش «راشا تودی»، او ظاهراً در اشاره به گزینه حمله هسته‌ای، گفت: ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به وضوح گفت در صورت حمله به بلاروس، ما با آن مانند حمله به روسیه برخورد می‌کنیم. دکترین نظامی فدراسیون روسیه در چنین موردی مستلزم پاسخگویی با همه تسلیحات ما است. 

روسیه و بلاروس همکاری نظامی را از آغاز درگیری‌ها در اوکراین افزایش داده‌اند و روسیه اوایل سال جاری از استقرار تسلیحات هسته‌ای در بلاروس بعد از درخواست‌های مکرر مینسک خبر داد. مقام‌های بلاروس سیاست‌های تهاجمی غرب و تهدید ناشی از تسلیحات هسته‌ای آمریکا که در کشورهای اروپایی متحدش مستقر شده را از دلایل این درخواست اعلام کرده‌اند. 

در سال‌های اخیر بلاروس تنش‌هایی را با همسایه‌اش لهستان از اعضای اتحادیه اروپا تجربه کرده است. روابط دو کشور از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ بلاروس که اعتراضات گسترده در این کشور را در پی داشت و مخالفان به نتیجه اعتراض کردند، رو به وخامت گذاشت. ورشو و اتحادیه اروپا صراحتاً از اپوزیسیون بلاروس در تلاش ناموفق آن‌ها برای سرنگونی لوکاشنکو حمایت کردند. 

در پی جنگ روسیه و اوکراین، وخامت روابط بلاروس و همسایگانش تشدید شد و لهستان با عصبانیت به استقرار تسلیحات هسته‌ای روسیه در خاک بلاروس واکنش نشان داد و مکرراً درباره فعالیت‌های ادعایی گروه «واگنر» که در پی شورش مسلحانه علیه رهبری نظامی روسیه به بلاروس منتقل شده، هشدار داده است. 

ورشو مدعی است گروه نظامی واگنر به طور فزاینده در نزدیکی مرزهایش فعال است و نخست‌وزیر لهستان ادعا کرده این امر «بی‌شک گامی به سوی حمله هیبریدی آتی به خاک لهستان است». بلاروس اما چنین ادعاهایی را رد کرده و تاکید دارد خود لهستان از طرف آمریکا وضعیت را وخیم‌تر می‌کند.

حمله پهپادهای اوکراینی به عمق خاک روسیه در مسکو

 رسانه‌های روسی امروز (دوشنبه) از حمله مجدد اوکراین با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به خاک فدراسیون روسیه خبر دادند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو مرتبه اقدام نیروهای اوکراینی برای انجام حملات تروریستی با استفاده از پهپاد به اهدافی در منطقه مسکو را خنثی کرده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که این پهپادهای اوکراینی توسط پدافند هوایی مسکو در مناطق ایسترا و پوکروفسکی منهدم شدند.

«آندری وروبیوف» فرماندار منطقه مسکو نیز اعلام کرد که بر اثر سقوط لاشه پهپاد منهدم‌شده در منطقه ایسترا، دو شهروند روس مجروح شدند.

وروبیوف با درخواست از ساکنان منطقه ایسترا برای حفظ آرامش و خونسردی خود، اطمینان دادند که تمامی تیم‌های امدادی و اورژانسی در حالت آماده‌باش و عملیاتی هستند.

به نوشته اسپوتنیک، در پی این حمله پهپادی، تردد هوایی در دو فرودگاه مهم منطقه مسکو (ونوکِوُو، دومودِدُوو) برای مدت کوتاهی به حالت تعلیق درآمد اما سپس پروازها در آنها از سر گرفته شد.

حملات هواپیماهای بدون سرنشین به خاک روسیه از جمله مسکو، شبه‌جزیره کریمه و کورسک، چند هفته پس از حمله متقابل اوکراین با هدف بازپس‌گیری قلمروهای آزادشده توسط روسیه از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه صورت می‌گیرد.

پیشنهاد عجیب زلنسکی برای عضویت در ناتو

رئیس جمهور اوکراین در پاسخ به سوالی درباره احتمال واگذاری قلمرو در ازای دریافت عضویت ناتو، در اظهاراتی عجیب عنوان کرد، اوکراین آماده است تا در ازای واگذاری شهر بلگورود روسیه، عضویت ناتو را به دست آورد!

به گزارش پایگاه «اوکراینسکا پراودا»، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین این اظهارات را در جریان یک کنفرانس خبری مشترک با مته فردریکسن، نخست‌وزیر دانمارک مطرح کرد.

وی گفت: ما آماده تبادل بلگورود (روسیه) در ازای گرفتن عضویت ناتو هستیم!

این واکنش زلنسکی به پیشنهادات اخیر برای تبادل قلمرو اوکراین در ازای صلح و دریافت عضویت ناتو بود.

این در حالی است که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به سخنان رئیس جمهوری اوکراین مبنی بر آمادگی وی برای "تبادل بلگورود با عضویت در ناتو" واکنش نشان داد و گفت که زلنسکی "اور دوز" داشته است.

زاخارووا در توضیح این موضوع به ریانوستی خاطرنشان کرد: "ظاهرا او بیش از حد مصرف کرده است!"

فردریکسن تاکید کرد، تصمیم‌گیری درباره مذاکره در مورد صلح و زمان برگزار آن به اوکراین بستگی دارد.

زلنسکی گفت، هنگامی که نیروهای اوکراینی تسلیحات مناسب را ندارند، انتقاد از ضدحمله اوکراین کار دشواری است.

وی افزود، اوکراین برای یک پیشروی پنج تا هشت کیلومتری بدون تسلیحات قوی، جان هزارن تن از نیروهایش را به خطر نمی‌اندازد.

زلنسکی تصریح کرد، اوکراین برای یک ضد حمله آماده بود اما روس‌ها از سال ۲۰۱۴ میلادی وارد خاک اوکراین شده بودند، در آنجا مین‌گذاری کرده و قدرت دفاعی خود را تقویت کرده‌اند.

زلنسکی در جریان سفر به هلند احتمال سازش بر سر اراضی اوکراین در ازای هر چیزی از جمله مذاکرات صلح با روسیه را رد کرد.

استیان ینسن، رئیس دفتر ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو ۱۵ اوت پیشنهاد داده بود که اوکراین می تواند در ازای واگذاری بخشی از قلمرواش، عضویت ناتو را بدست آورد. با این حال، وی تاکید کرد که چنین تصمیمی باید تنها توسط کی‌یف اتخاذ شود.

ینسن کمی بعد این اظهارات خود را یک "اشتباه" دانست.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶۷
عزیزان قبل از اینکه در اظهارنظرهاتون طرف یکی از این کشورهارو بگیرین این نکته رو در نظر داشته باشین که این جنگ هیچ ارتباطی به ما نداره و بین دو کشوری است که ایران و مردمش کوچکترین اهمیتی براشون نداره و پوتین و زلنسکی یا هر رییس جمهور دیگری برای منافعشون حاضرن ایران نباشه . البته نظر من خطاب به اون افرادیه که بدون منفعت طرفداری میکنن . حساب اجیر شده ها جداست
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
عزیز. با احترام. ولی برای حداقل ما اصلا موضوع شخصیت یا خوبی و بدی پوتین یا ذلنسکی نیست بلکه تمایز بین دو الگو حکمرانی و توسعه هست که پوتین نماینده سیستم تویعه مرکز گرا و فردی است و اکراین بدنبال سیستم مدرن انتخابات و حکمرانی مردم و توسعه اروپایی است. هیچ یبستمی کامل و بی نقص میست ولی وقتی میگیم پوتینی ها بعنی کسانی که هنوز می خواهند مانند قرن ۱۸ و ۱۹ و قبل ان حکمرانی کنند و مثلا مردم را عاقل و بالغ برای انجام رفراندم که در همان قانون اساسی امده که اختیارات انها از انست قبول ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
در پاسخ به ناشناس ۲۲:۵۱ عزیز من زلنسکی با کودتای رنگی به قدرت رسید و در واقع نایجه انتخابات را نپذیرفت و به کمک سازمان جاسوسی آمریکا قدرت را تصاحب کرد در حالیکه پوتین چند بار در انتخابات پیروز شده است. به نظرم زیاد به رسانه های غربی اعتماد مطلق نداشته باش و کنی هم تاریخ بیست سال کذشته را در خصوص انقلاب ها یا همان کوتاهای رنگی مطالعه کن
مدادوف گفته جنگ اکراین ممکنه دهه ها طول بکشه و ما تا اخر هستیم. اابته که هستید. اصلا دلیل اغاز جنگ از سوی شما همین بوده. افرادی مانند پوتین و کیم و مدادوف برای حفظ قدرت و ریاست نیاز به جنگ و یا دشمن و تهدید خارجی دارند تا به ملتشان بگن ببینید. میخوان ما را بردارند تا روسیه را تجریه کنند. برای همین فقط باید تمرکز بر تهدید و دشمن خارجی باشه. هر کس هم حرف دیگری بزنه عامل و ستون بنجم دشمن خارجیه. به همین سادگی حاًضرند ملتشان در خون و اتش و تحریم و فقر باشند ولی فرصت خدمت انها ابدی و اوقاف فراغت انها تضمین باشه. افسوس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
چرت و پرت نگو کانادایی ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
آمریکا همانند عقربی است که باید آن را کشت
امیدوارم فقط یک بمب اتم روی نیویورک انداخته شود
البته تمام شهر های آمریکا باید تبدیل به ویرانه و گورستان شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
دقیقا عین اربابت انریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
جنگ طولانی درسته که برای اقتصاد امریکا خوبه ولی جون اروپا و کانادا که تو توشی رو تضعیف میکنه من بشخصه خوشحالم و حاضرم تا ابد ادامه داشته باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
مداد - وف دوش دالی؟
همش ازون مینویسی
میخای برات بگیرمش؟
برگ چنار
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
برگ افرا درست میگه اگر حرف خوب دارید بزنید تا رای بدیم اینکه چرت و پرت بگویید به جایی نمی رسید
پاسخ روسیه را نمی دونم ولی پاسخ مدادوف را می دونم. در صورت حمله به بلوروس یا حمله به اتاق جنگ من و...جنگ جهانی سوم و اتمی شروع میشه! اگر بابت هر بار که پوتینی ها در این دو سال اخیر از تهدید اتمی استفاده کردند کسی به ما یک دلار می داد الان درامدمون نجومی بود و از کامنت گذاشتن بیشتر می شد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
هموطن من؛
همین مقامات کرملین مگر بارها به ناتو هشدار ندادند که تحرکات نظامی اش در مرزهای روسیه ممکن است باعث جنگ و درگیری شود مگر این هشدارها به واقعیت تبدیل نشد، قدرت های اتمی تا آن جا که می توانند از سلاح هسته ای استفاده نمی کنند و به هشدار اکتفا می کنند ولی اگر موجودیت خود را در خطر
ببینند هیچ ابایی از استفاده از این سلاح مخرب ندارند. صحت این گفته هم دستور ارسال بمب خوشه ای توسط دولت بایدن برای استفاده در همین جنگ بود مگر آمریکایی ها استفاده از بمب خوشه ای را جنایت جنگی عنوان نکرده بودند پس چرا تا مقاومت بیش از اندازه روس در برابر ارسال تجهیزات گسترده غرب را دیدند قانون خودشان را نقض کردند و از بمب خوشه ای ممنوعه استفاده کردند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
کانادایی مثل روز روشن تابلو بود و می‌دونستم که مزدور آمریکایی و پول می‌گیری تا این مزخرفات رو بنویسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
این برگ چنار رو رصد کنید احتمالا با سرویس های اطلاعات
کشور های بیگانه کار می کنه اینقدر داره کامنت می زاره ، صد در صد جاسوسه فکر کنم اگه بگیرینش ازش یک میلیارد دلاری در بیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
خوبه که با مداد - وف رفیقی و از همه زندگیش خبر داری
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
حق با برگ افراست پیش برو
پوتین اگر شجاعت داشت که بجای افراد چابلوس و ریاکار و متملق فرصت طلب و رانتجو از افراد شایسته در حوزه مشاوران و اداره کشور استفاده کند که اصلا به این بی اعتباری بین المللی و وضع خراب اقتصاد و باتلاق کامل نمی رسید. افرادی مانند پوتین از دلسوزان واقعی بیزار هستند. انها فقط متملقان و چابلوسان و بله قربان گویان را دوست دارند. بقیه دشمن هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
تو فعلاً برو بایدنت رو از روی زمین جمع کن
سری پیش که از بالا پرت شد پایین و 4 تا ملق خورد بعدش روی زمین پخش شد
مقامات آمریکا اومدن بایدن رو از روی زمین جمع کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
خوب تو برو براش کار کن؟
پوتین و ارتش متجاوز اشغالگر خونخوار روسیه با این حماقتی که کردند

احتمالا باعث گسترش جنگ در شرق اروپا خواهند شد و شاید حتی جنگ جهانی
سوم راه اندازی گردد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
انشاالله
ما به روسیه چکار داریم. به امریکا چکار داریم. چرا نمی رید توی بازار ببینید وضع مردم چیه؟ اجاره خونه ها دوبرابر شده ولی رکود بازار داره تمام مشاغل رو ورشکسته می کنه. روزگارمون رو سیاه کردند. چرا تابناک هیچ گزارش از مردم نمی نویسه. من با هرکی صحبت می کنم برای نون شبش محتاج شده. فروش کسبه به زیر 5 درصد رسیده. بازار ملک تقریبا صفر شده. بازار خودرو تقریبا صفر شده. مشاغل دارند همه ورشکسته می شن. توی بیست سال عمر کاریم سالی رو مثل امسال ندیدم که همه مشاغل از اصناف مختلف در آستانه ورشکستگی باشه. آقا این کامنت رو چاپ کن رای مردم رو ببینم. همه دوستان و آشنایان من فقط دراین شرایط وحشتناکند که نون شب نمی تونند تهیه کنند یا بقیه هم همینند؟ خبرگذاری محترم تابناک چرا هیچ اخباری از وضع هوا نمی دی؟ آلودگی هوا نفسمون رو بریده. چرا اخباری از وضع اقتصادی مردم نمی دی؟ به ما چه امریکا و اسراییل و روسیه چه غلطی می کنند. برو بین مردم ببین درد مردم بدبخت چجوریه. دیگه حتی ثروتمندها محتاج نون شب شده اند، کار از فقرا گذشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
حرف دل ما رو زدی
زندگیمون رو هواست اینا دارن حرص روسیه و اوکراین و آمریکا و اروپا رو میزنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
راست میگی داداش راست میگی درسته
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
خوب شما بحث جنگ اوکراین علاقه ندارید به بخش های دیگر خبرها بروید
پوتین بدجور پشیمونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
خودش بهت زنگ زد؟
پاسخ روسیه به اقدام نظامی علیه بلاروس چیست
بقول معروف اگر بیل زنه دو تا بیل برای خودش بزنه خودشو نجات بده
دنیا ول کن حامیان پوتین نیست قابل توجه ارادتمندان داخلی پوتین
بابا رسانه های غربی یک چیزی می گویند شما چرا نشر می دهید رسانه های غربی می خواهند ببینند آیا نمی توانند با عزل وزیر دفاع و رئیس ستاد نیروهای مسلح روسیه توسط پوتین، جنگ روسیه - ناتو را به نفع خود تغییر دهند، آخر پوتین را چه فرض کرده اند؟ و ما از این قبیل جنگ های رسانه ای توسط غرب را در دنیا خیلی شاهد بودیم که ببینند آیا نمی توانند بین مقامات روس با نیروهای دفاعی این کشور اختلاف بیاندازند خوانندگان محترم بخوانید ولی واقعیت را من تفسیر کردم برایتان تا آگاه باشید.
"رحملات هواپیماهای بدون سرنشین به خاک روسیه از جمله مسکو، شبه‌جزیره کریمه و کورسک، چند هفته پس از حمله متقابل اوکراین با هدف بازپس‌گیری قلمروهای آزادشده توسط روسیه از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه صورت می‌گیرد."
سرزمین های آزاد شده توسط روس ها صحیح نیست اشغال شده درست است
به نظر شما هر کسی چیزی بلغور کرد مانند حمله پیشدستانه شما چشم بسته باید بپذیرید ؟
سفیر مسکو در دانمارک گفته ارسال جنگنده فقط جنگ را تشدید می کند بله این حرف تا حدودی درست است ولی بهتر این بود که واقعیات صریح تر بیان می شد و گفته می شد که ارسال جنگنده فقط مردم بی گناه بیشتری را به کشتن می دهد ولی چه فایده، فردا که جنگ تمام شد آیا بایدن به جرم دستور به ارسال بمب خوشه ای ممنوعه، خون آشام به میدان جنگ محاکمه خواهد شد؟ و یا نهاد یا سازمانی از مقامات سوئد و دانمارک بازخواست خواهد کرد چرا با ارسال اف- ۱۶ بر تنور جنگ دمیدید؟ یا همین ماکرون به جرم دستور به ارسال موشک های سایه طوفان محاکمه خواهد شد؟ و همین طور نخست وزیر انگلیس و ... به نظر می رسد که این ها همگی با هم همدست شده اند و عمدا از تمام کشورهای اروپایی چه کشورهای قدرتمند و چه کشورهای غیر قدرتمند، تسلیحات نظامی به میدان جنگ می فرستند تا فردای آینده هیچ نهاد یا سازمانی نتواند سران این کشورها را به خاطر جنایت جنگی فعلی ای که در اوکراین رخ داده محاکمه کند. آخر نمی شود که ماکرون، بایدن، نخست وزیر انگلیس، مقامات سوئد و دانمارک و ... همگی را به خاطر سیاست های جنگ افروزانه که سبب این جنایت جنگی در اوکراین شده در دادگاه های کیفری ذی صلاح همچون دادگاه لاهه محاکمه کرد و این طور این ها قسر در می روند.
چه جواب دندانشکنی داده زلینسکی! الگوی مقاومت و شجاعتی تو مرد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
ولی جواب روسیه قشنگ تر بود
روسیه گفت که :ظاهراً زلنسکی این بار بیشتر کوکائین مصرف داشته است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
ماریا زاخاروا چه قشنگ گفته: زلنسکی دوز مصرفش بالا بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
فقط به درد همین کارهای نمایشی می خوره. شومنه نه رئیس جمهور. کشورش رو به باد داده برای هیچ و آخرش هم عضو ناتو نمیشه ولی نابود میشه بخاطر حامی انتخاباتیش یعنی امریکا
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
حیفه اینهمهزحمت کشید منتشر نکنی
به نظر می رسد زلنسکی بیش از اندازه تحت افکار غربی قرار گرفته که این گونه سخن می گوید نه بابا اگر جنگ را ببازی اوکراین نئونازی زدایی شده مثل بلاروس تسلیم روسیه می شود و پوتین هم کاری به سایر کشورهای اروپایی نخواهد داشت چون می داند این درگیری ها برای خود روسیه هم هزینه سنگین خواهد داشت، کشورهای غربی هم کاری به روسیه ندارند چون می دانند درگیری با روسیه با آن همه کلاهک هسته ای، امنیت جهانی را تهدید خواهد کرد، از شما (زلنسکی) هم اگر جان سالم بدر ببری در یک کشور اروپایی پذیرایی می کنند و یک سوال و آن این که این وسط مردم بیچاره اوکراین چه گناهی داشتند که شما آقای زلنسکی با ریسمان پوسیده آمریکا و غرب در چاه نیستی انداختی شان؟
ارسال جنگنده به اوکراین جنگ راطولانی نمیکند بابای پوتین رادرمیآورد که دیگرکسی فکر نکند اگر کشوری ضعیف بود ودیکری قلدروزبان نفهم الزاماً کشورمظلوم محکوم به شکست است واینرابداند که اکرومردم اراده کنند و بخواهندخداوندهم کمک خواهدکردو چنان دمارازروزگار متجاوزدرمیاورد که مرغان هوا بحالش گریه کنند مشروط براینکه مردم آنکشوربادولتشان صمیمی وهمدست باشند ورابطه کشورشان بادنیای آزادخصمانه نباشد زلنسکی واوکراین میتوانند اموزگارخوبی برای فلسطینی ها وآذری ها وتمام کشورهائیکه ظالمانه وبناحق موردتجاوز قرارگرفته اند باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
مگه با بیش از چندصد میلیارد دلار کمکی که به اوکراین شد پدر پوتین در اومد که با ۴۰ تا هواپیمای قراضه دراد؟ حاصل حمایت غرب از اوکراین تورم ۷ درصدی اروپا و امریکا پس از ۵۰ سال تورم صفر بوده.
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
این حرف ربطی به تجزیه ایران ندارد ؟
آذری ها از کی کشور دار شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
با اف 16 بابا بیخیال اینا نتونستن از پس میدون مین بر بیان
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
چقدر شما غرب پرستها بدون منطق و حقیرید واقعاً. تا حالا کشور قوی و قلدر آمریکا به ده ها کشور ضعیف حمله کرده اون موقع از این چرندیات می گفتید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
در آخر منظورتو نتونستی مخفی کنن و صراحتا اعلام کردی که تجزیه طلبی
آقای زلنسکی وطن فروشی ممنوع.
همان زمان که رئیس دفتر دبیر کل ناتو به شما پیشنهاد داده بود جزئی از خاکت را به روسیه واگذار کن و به عضویت ناتو در بیا، باید قید عضویت در ناتو را برای همیشه می زدی زیرا که اگر به این گفته ناتو عمل کنی چه شاید که فردا همین ناتو بگوید بقیه خاک کشورت را هم به لهستان واگذار کن و کلا نقشه اوکراین را از روی جهان حذف کن.
واقعا این ناتوی تحت رهبری آمریکا چقدر وقیح است که به رئیس جمهور یک کشور، واگذاری خاک کشورش را پیش شرط عضویت در ناتو قرار داده، این ها دیگر که هستند و به چه جراتی از دموکراسی و حقوق بشر در دنیا سخن می گویند، خدا داند.
البته سخن از حقوق بشرشان هم دروغ است وگرنه پارادوکس عملی در رعایت حقوق بشر در رفتار آمریکا کاملا موج می زند، یک نمونه همین رژیم اسرائیل به چه حقی به این رژیم چراغ سبز می دهند تا بر ملت مظلوم فلسطین زور بگویید ولی آمار تک به تک افرادی را که در اوکراین کشته یا آواره می شوند لیست می کنند، انسان که با انسان فرقی ندارد پس اگر واقعا به فکر حقوق بشر هستید سری هم به فلسطین بزنید.
ها ماشاءاله اوکراین بزن روس و بلاروس جانی را داغون کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
اوکراین که ویرانه و داغون شده توان چه غلطی رو داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
دلقک پلاستیکی اوکراین گدایی اش تمام شد یا نه؟؟
رژیم تروریستی جنایتکار کی یف محکوم به نابودی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
فعلا که اوکراین به تلی از خاک و ویرانه تبدیل شده داشی
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
بمیرد از حسادت که این کوکائنی کاریکرد که پادشاهان ایران زیرش مانده بودن کمی تاریخ
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
ولی این کوکائینی کاری کرده اجداد بزرگوار شما در مقابل روس 150 سال پیش که چنان عدد بزرگی هم نیست کشورش را با هر ترفندی حفظ کرده متوانست مانند فتح علیشاه محمدعلی شاه و مظالفرالدین شاه 40 درصد خاک کشورش را بده و راحت حکومت کنه یامانند اشرف غنی فرار کنه و به پنتهاوس های امریکا بره دنبال خوش کذرانی که پیش بینی تمام دنیا همین بود ولی زلنسکی کوکائینی زدگی در سایه مرگ را انتخاب کرد تا برگ زرینی باشد بر تارک تاریخ دنیا...
پوتین در منجلابی افتاده که بیرون آمدن از آن برایش بسیار پر هزینه خواهد بود . تهدید هسته ای هم بی ثمر است و در صورت وقوع جز نابودی نتیجه ای در پی ندارد
فعلا روسیه از پایتخت خودش در برابر حملات اوکراین محافظت کنه،حمایت از بلاروس،پیشکش!
بدا به حال کشورهایی که تمام تخم مرغ هایشان را در سبد روسیه و چین گذاشته اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
و بدا به کسانی که با ریسمان پوسیده ناتو مردمشان را به چاه نیستی فرستادند، این که دیگر کاملا آشکار است که آمریکا و تروئیکای اروپایی با شعله ور سازی آتش جنگ بین کی یف -
مسکو، اوکراین را "نابود" کردند، واقعا چرا برای منفعت طلبی این
قدرت ها این همه انسان بی گناه باید تاوان دهند،
قطعا روسیه در بلاروس دخالت می‌کند
آقای کانادایی آمریکا استفاده نکرد چون در جنگ کره شوروی بمب اتمی داشت داگلاس مک آرتور ژنرال پنج ستاره ارتش آمریکا وقتی دید جمهوری خلق چین دخالت کرده و آمریکا شکست خورده از هری اس ترومن رییس جمهور وقت آمریکا خواست روی شهر های چین بمب اتمی بندازه واکنش ترومن چی بود برکناری مک آرتور چرا چون اگر آمریکا روی چین بمب اتمی مینداخت شوروی روی آمریکا اینکار را میکرد چرا در جنگ ویتنام استفاده نکرد اصلأ جنگ ویتنام داخلی بود هرگز ایلات متحده آمریکا به ویتنام شمالی لشکرکشی نکرد چون چین خلق و شوروی واکنش نظامی می‌دادند پس با ویت کنگ ها جنگ کرد که یک گروه شورشی بودند و باز هم از بمب اتمی استفاده نکرد چون واکنش شوروی سابق چین خلق و جهانی داشت و درضمن رژیم سایگون متحد آمریکا بود اگر آمریکا روی متحد خود بمب اتمی مینداخت ناتو فرو می‌پاشید پس لطفاً داستان سرایی نکنید لطفاً بفکر منافع ایران باشید لطفاً چاپ کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
عجب! نکند انتظار داشتید در هر جنگی آمریکا یا سایر کشورهای دارنده این سلاح مخرب، از بمب اتم استفاده کنند ولی فکرش را نکردید که اگر این گونه بود، دیگر جهانی نبود و ما هم قطعا
نبودیم که بنشینیم و در سایت تابناک کامنت بگذاریم ولی این جمله از من به شما هر دو هموطن کشورم "احتمال استفاده از بمب اتم در جنگ های گسترده، جنگ های جهانی بالا می رود"
غرب به دنبال شکست روسیه نیست صرفا میخواد مسکو رو متقاعد کنه که امکان پیروزی برای روسیه در اوکراین وجود نداره و روسیه با واقعیت انتقال اوکراین از اردوگاه شرق به غرب کنار بیاد
وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو مرتبه اقدام نیروهای اوکراینی برای انجام حملات تروریستی با استفاده از پهپاد به اهدافی در منطقه مسکو را خنثی کرده است.
رو رو برم به اکراین حمله کرده کل کشور را نابود کرده و دفاع اکراین را حمله تروریستی می نامد.
عجب پاسخ کوبنده ای داده زلنسکی.دمش گرم خدایی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
در دنیای سیاست باید جواب منطقی داد نه جواب کوبنده، سینمای هالوودی که نیست که بگویی من بتمن هستم تهش ببینی هیچی از کشورت نمانده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
15 تا هستید نه ؟ در آلبانی دارین کامنت می گذارید و مثب مید دید هب همدیگه. قبلا 77تا بودید ( قبل از جمع کردن سرورهاتون در آلبانی). احتمالا گفتن هر کی بیشتر کامنت بگذاره میره کانادا نه؟
کاسه های داغ تر از آش
طرفدارهای زلنسکی که خودشان اکراین اکراین می کنند و پوتین را جنایتکار می دانند

من نمی دانم چه چیزی گیرشان می آید که کاسه داغتر از آش شده اند

از قدیم گفته اند هر کس خربزه می خورد باید پای لرزش هم بنشیند

من نه طرف دار روسیه هستم و نه اکراین اما به عنوان یک تحلیل می گویم که تو که به خانه ات پای دشمن همسایه ات را باز می کنی و اجازه می دهی انواع تسلیحات نظامی مستقر کند باید منتظر چنین وضعیتی هم باشی

مگر ما کردستان عراق را با موشک نزدیم بخاطر چی بود بخاطر اینکه بر ضد کشور فعالیت تروریستی می کردند
ترکیه چرا شمال عراق را می زند و چرا شمال روسیه را بمب باران می کند چون از طرف همسایه احساس نا امنی می کند
هدف غرب نجات اوکراین نیست بلکه سهمش را از غرب اوکراین می‌خواهد. کسانی که فکر می‌کنند با چند تا سلاح تانک وپهباد وپول وغیره غرب مصمم به نجات اوکراین است، اشتباه محض می‌کنند.غرب می‌داندشکست زلنسکی حتمیست ومیخواهند اوکراین زودتر بمیرد اما با روش ریاکارانه خودش. اوکراین سرزمین بزرگیست که بین ببر وکفتار گیر افتاده. ولی کفتار زمانی بخشی از این لاشه نصیبش می‌شود که اوکراین با جنگ فرسایشی به سرزمین سوخته، وابسته، بدون امنیت وزیرساخت تبدیل شود.روسیه از تصرف وامنیت شرق ارضا شود ومابقی لاشه راخسته از جنگ فرسایشی به غرب بسپارد.
قضیه م را فراموش کنید ایران کلی مشکلات بیشتری دارد که همیشه مقصر آن مدیران آن بوده گرونی تورم
دنیا فهمیده با روسیه نمیشه شوخی‌کرد قدرت رو نشون دادن. ما هم باید با عملیات های ویژه به دنیا بفهمونیم ایرانی قدرتمنده
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
احتمالا شما در آمریکا روی همین موضوع کار میکنی؟! قشنگ قدرتو نقشون بدیا
یه مورچه را آب می‌برد فریاد میزد آی دنیا را آب برد!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار