بازدید 2277

جابه‌جایی بازار بزرگ تهران تکذیب شد

رئیس ستاد تلفیق کارگروه‌های ساماندهی بازار و جانشین استاندار تهران ضمن تکذیب جابه‌جایی بازار بزرگ تهران، گفت: موضوع ساماندهی است.
کد خبر: ۱۱۸۸۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵ 17 August 2023

به گزارش تابناک به نقل از میزان - حامد یزدی مهر، رئیس ستاد تلفیق کارگروه‌های ساماندهی بازار و جانشین استاندار تهران در ستاد پیشگیری، با اشاره به برگزاری سومین نشست کارگروه بررسی وضعیت ایمنی بازار بزرگ تهران که در دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱۲ تهران و با حضور رؤسا و مدیران مربوطه برگزار شد، گفت: در این نشست موضوعات مهم و اساسی مثل بساط گستران، چاه‌های جذبی و ساماندهی تردد موتور سیکلت‌ها و خودرو‌ها در محدوده بازار مورد بررسی قرار گرفت.

یزدی مهر با بیان اینکه طبق تأکیدات استاندار محترم، بازار باید محلی برای تبادل امور تجاری باشد، اظهار کرد: همواره موضوع ساماندهی و بهسازی اجزا و کالبد بازار مورد توجه بوده و شهرداری تهران متولی اجرای امر ساماندهی آن است و انتقال مشاغل مزاحم و نامتجانس از بازار تهران در دستور کار قرار گرفته و این موضوع که بازار باید جابجا شود از اساس صحیح نیست و تکذیب می‌شود.

جانشین استاندار تهران در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان تهران با تاکید بر ساماندهی دستفروشان بازار افزود: با توجه به اینکه بازار تهران زمان قاجار و به فراخور نیازمندی‌های آن دوره بنا شده و دارای ۷۰ هزار واحد تجاری می‌باشد، طبیعی است که در حال حاضر و با جمعیت کنونی درگیر چالش‌های ایمنی باشد و یکی از چاره اندیشی‌ها ساماندهی دستفروشان است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران عنوان کرد: موضوع اساسی خروج انبار‌های مواد خطرناک، آتش زا و مواد شیمیایی که باعث آتش سوزی و ایجاد خسارت به کسبه بازار و انتقال به یک نقطه امن است که عموماً جابجایی این انبار‌ها با در نظر گرفتن تمامی ابعاد خصوصاً ادامه حیات اقتصادی و ضوابط انبار‌های مواد خطرناک در دستور کار قرار دارد.

رئیس ستاد تلفیق کارگروه‌های ساماندهی بازار تهران، همچنین گفت: حفظ بافت تاریخی و میراث فرهنگی و املاک اوقافی و حفظ ساختار ایرانی اسلامی بازار و فراهم کردن شرایط امن برای فعالیت اقتصادی صنوف مختلف و کسب و کار و کسبه از تأکیدات این امر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست