بازدید 3702
۲

واکنش نمایندگان به حمله تروریستی به شاهچراغ

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز و در صفحات شخصی خود به حادثه تروریستی شاهچراغ در شیراز واکنش نشان دادند که در این گزارش می‌خوانیم.
کد خبر: ۱۱۸۷۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵ 14 August 2023


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، شب گذشته طی حمله مسلحانه یک تروریست به حرم حضرت احمد بن موسی(ع) شاهچراغ، یک نفر به شهادت رسیده و 7 نفر نیز مجروح شدند. فرد تروریست دستگیر شده و در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار دارد در همین راستا جمعی از نمایندگان در جلسه علنی امروز و همچنین در صفحات شخصی خود در توئیتر نسبت به این حادثه واکنش نشان دادند که در این گزارش می‌خوانیم:

 

*قالیباف: دستگاه قضا مرتکبان و مسببان حمله تروریستی را با قید فوریت مجازات کند
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس در نطق پیش از دستور با اشاره به حمله تروریستی شب گذشته در شیراز گفت: حمله تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) که منجر به شهادت یک نفر و مجروحیت جمعی از خادمان معزز و هموطنان شریف در این بارگاه منور شد را شدیداً محکوم می‌کنم و برای شهید این حادثه، رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و اجر و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت دارم.

وی افزود: ناامن‌سازی کشور و برهم زدن آرامش مردم و مختل‌سازی زندگی روزمره، پروژه همیشگی دشمنان ملت ایران است که در هفته‌های اخیر شدت یافته و با هوشیاری نیروهای امنیتی خنثی شده است.

رئیس مجلس بیان کرد: ملت مومن ایران اسلامی از دستگاه قضا انتظار دارند همچون گذشته مرتکبان این جنایت دردناک و مسببان آن را با قید فوریت به اشد مجازات برسانند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس نیز در جلسه علنی امروز در این باره گفت: اقدام کور به رگبار بستن مردم بیگناه نشان دهنده اوج ضعف این جانیان و ناتوانی یک گروهک ملحد است. این جرثومه ها توسط آمریکا و انگلیس پرورش پیدا کرده اند و فلش اتهام به سمت آن هاست.

بنابرین گزارش، مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس نیز در تذکری با تسلیت شهادت مردم در شیراز گفت: مدعیان حقوق بشر که گوش فلک را کر کردند، حمله تروریستی در شاهچراغ را محکوم نکردند. این دروغگویی آن ها را نشان می دهد.

وی ادامه داد: انتظار می رود نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و نظامی تلاش بیشتری داشته که این اتفاقات تکرار نشود.

محمدرضا احمدی نماینده رشت نیز ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی در حرم شاهچراغ گفت: این اقدام خبیثانه توسط شیطان صفتان و باقی مانده حامی شیطان بزرگ، دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت گرفت که انتقام سختی در انتظار عوامل جنایت و جنایتکارانه است.

همچنین سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه نیز در این باره گفت: انتظار می‌رود با عاملان ای حمله تروریستی برخورد شود.

همچنین نمایندگان مجلس در صفحات شخصی خود در توئیتر نیز به این حادثه واکنش نشان دادند که در ادامه می‌خوانیم:

علی نیک زادثمرین نماینده مردم اردبیل در توئیتی در این باره نوشت:ترور کور شیوه ترسوها است.

بازهم ترسوها و مزدوران، در شاه چراغ مرتکب اقدام تروریستی علیه مردم شدند.تاریخ ایران نشان داده شما در تاریک‌ترین و سیاه‌ترین بخش حافظه تاریخی مردم ثبت می‌شوید.

هشدار به تروریست‌ها؛ ایران جای شیطنت نیست. آوارگی منافقین برایتان درس عبرت باشد.

بنابراین گزارش، جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در توئیتی نوشت:

تکرار حمله وحشیانه به حرم حضرت شاهچراغ علیه‌السلام که برگرفته از تجمیع تفکرات تروریست‌های وهابی و بهائیست به شدت محکوم است و باید عاملان و آمران اصلی چنین وحشی‌گری ‌هایی سریعا ضربات پرقدرت و بااقتدار حافظان امنیت را درک کرده و جواب پس دهند!

عزت الله اکبری تالارپشتی،نماینده مردم تهران در رشته توئیتی نوشت:تروریستهای خبیث، بار دیگر حرم  شاهچراغ (ع) و زائران را هدف گرفتند.

دشمنان ایران، منفعلانه با ترور کور مردم بیگناه، خط ایجاد ناامنی در کشور را دنبال می کنند.

فرزندان ملت بزرگ ایران، هُشیارند و دهان تروریست ها و حامیانشان را خُرد خواهند کرد.

همچنین حجت اله فیروزی نماینده مردم فسا با اشاره به حمله تروریستی به شاه‌چراغ ، در توئیتی نوشت:اقدام تروریستی حرم حضرت احمدبن موسی( شاه‌چراغ) علیه السلام و ترور ناجوانمردانه خادمان و زائران بی گناه و مظلوم این حرم نورانی، پلیدی چهره متحجران و مدعیان انسان دوستی را بیشتر نمایان کرد.

ابراهیم رضائی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توئیتی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی شیراز، نوشت:پس از حمله سپاه به تروریست‌های اقلیم کردستان، دشمن به سمت شرق کشور شیفت کرده تا ناامنی را ایجاد و اغتشاشات را احیا کند.

نباید به تن نحیف و نحس تروریست شاهچراغ بسنده کرد بلکه عامل و آمر اصلی کسی است که از تریبون مسجد ضرار زاهدان هر روز بر آتش فتنه مذهبی و درگیر کردن مردم می‌دمد.

فتح‌الله توسلی نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس در توئیتر نوشت:یُرِیدُونَ أَن یُطْفِؤُواْ نُورَ اللّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَى اللّهُ إِلاَّ أَن یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ

مى خواهند نور خدا را با دهانهایشان خاموش سازند، ولى خداوند جزاین نمى خواهد که نور خود را به کمال برساند، هرچند کفّار، ناراحت باشند.

بدون شک اقدام تروریستی در یک مکان مذهبی و کشتار مردم بیگناه محکوم است. از مدعیان مبارزه با تروریسم انتظار داریم ضمن محکومیت این اقدام و قطع منابع مالی، صداقت خود را در مبارزه با تروریسم نشان دهند.

وی همچنین نوشت:

حمله تروریستی مجدد به شاهچراغ توسط کوردلان نشان می دهد که جریانات تروریستی در منطقه همچنان فعالند و وجود نحسشان با خون بیگناهان آمیخته است؛ضمن محکومیت این اقدام تروریستی و تسلیت به هموطنان از دستگاه های امنیتی و قضائی می خواهم با عاملان این جنایت برخورد قاطع نمایند.

حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس نیز در توئیتی در این باره نوشت:

تکرار جنایت تروریستی در حرم مطهر  شاهچراغ نشان می دهد صرف مجازات تروریست های میدانی کافی نیست. باید عقبه، اتاق فکر و آمران این جنایت را در هر نقطه از جهان هستند، هدف مجازات قرار داد تا بازدارندگی کامل ایجاد شود.

این مطالبه مردم از مسئولان امنیتی کشور است.

بنابرین گزارش، زهره الهیان، رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توئیتی نوشت:

یادمان باشد که دشمن هر زمان در جبهه نبرد شکست خورده دست به اقدامات تروریستی زده که حمله تروریستی دوباره به حرم حضرت احمد ابن موسی (شاهچراغ) شاهد این ماجراست.

قطعا عاملین و آمرین این حمله تروریستی تاوان خواهند داد.

ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم.

اللهم الرزقنا الشهاده فی سبیلک

همچنین بهروز محبی نجم آبادی نماینده مردم سبزوار نوشت:ناامن سازی، ترورهای کور توده مردم و ترور شخصیت های انقلابی و نا امید سازی و برجسته سازی مشکلات و کتمان موفقیت ها و حق ستیزی ها در دستور کار عمله ی استکبار جهانی است.

داعش بیرونی و داخلی بر این راهبرد متمرکز و متحدند....

علاوه بر این در جلسه علنی امروز بیانیه مجمع نمایندگان استان فارس در محکومیت حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ (ع) قرائت شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
وقتی دوبار حادثه امنیتی از یک نوع زیر یکسال اتفاق میفته حداقل باید مسوولین امنیتی برکنار بشن
نمايندگان برن لايحه حجاب تصويب كنند عووووضش هم امنيت داريم هم نان هم اب هم قدرت اول اقتصاديم :)
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی