بازدید 9140
نشست وزیر امور خارجه با خبرنگاران

دنبال توافق موقت و کم در برابر کم با آمریکا نیستیم/ طی روزهای آینده، سفرا در ایران و عربستان مستقر می شوند

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، امروز دوشنبه ۲۳ مردادماه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار، از خبرنگاران رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی تقدیر کرد و به سوالات آن‌ها پیرامون موضوعات مختلف سیاست خارجی ایران پاسخ داد.  
کد خبر: ۱۱۸۷۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵ 14 August 2023

دنبال توافق موقت و کم در برابر کم با آمریکا نیستیم

بین الملل تابناک: حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، امروز دوشنبه ۲۳ مردادماه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار، از خبرنگاران رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی تقدیر کرد و به سوالات آن‌ها پیرامون موضوعات مختلف سیاست خارجی ایران پاسخ داد.  

وی گفت که دولت سیزدهم قدردان زحمات خبرنگاران و رسانه‌ها است و افزود: در دستگاه دیپلماسی تلاش و فعالیت ما بدون حضور رسانه کاملا فعالیتی ناقص و ابتر است. هر جا رسانه حضور دارد صدای گفت‌و‌گوها و توافقات و حتی صدای چالش‌ها و مشکلات ما در میز مذاکرات دوجانبه و چندجانبه خارجی بهتر شنیده می‌شود. شاید در موارد زیادی ما در میز رسمی مذاکره حرفی را نتوانیم به صراحت بیان کنیم ولی شما عزیزان در رسانه آن حرف و کلام را در رسانه شفاف و دقیق بیان می‌کنید و به کمک محدودیت‌های ما در دیپلماسی رسانه‌ای می‌شتابید و صدای شما قوی در طرف مقابل شنیده می‌شود.

وزیر خارجه بیان کرد: امروز اگر در ایران یکی از مقامات وزارت خارجه سخنی را بیان کند در کمتر از دقیقه و ثانیه آن مطلب انتشار می‌یابد و واکنش‌ها را به صورت گسترده دریافت می‌کنیم.

وی همچنین از اظهار لطف و محبت رسانه‌ها به دستگاه دیپلماسی قدردانی کرد.

 هیچگاه از مسیر دیپلماسی و مذاکره فاصله نگرفتیم

به گزارش فارس، رئیس دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤالی درباره تبادل زندانیان و آزاد شدن دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی و کند شدن روند انتقال دارایی‌های ما در بانکی در عراق گفت: همواره گفته‌ایم هیچگاه از مسیر دیپلماسی و مذاکره فاصله نگرفتیم. از ابتدای کار دولت تصمیم رئیس جمهور این بود که در بی اثر کردن تحریم‌ها و تلاش از مسیر دیپلماسی برای لغو تحریم‌های یکجانبه و غیرعادلانه آمریکا اقدام کنیم. آن بخشی که مربوط به تلاش برای بی اثر کردن تحریم‌هاست به محتوای برجام برمی‌گردد.

وی گفت:‌در برجام توافقی انجام شده و بخش‌هایی از توافق نقطه قوت مذاکرات و جمع بندی بوده است، ولی به دلیل مجموعه شرایط مذاکراتی و پیگیری‌هایی که انجام شده و همکاران من قبلا مذاکره کردند و آنچه می‌توانستند در میز مذاکره به دست بیاورند تلاش کردند، ولی این مذاکره یک طرف با چند طرف بوده است. بالاخره طرف مقابل هم در یک توافق ایده‌هایی دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: یکی از بحث‌هایی که در برجام وجود دارد این است که بر مبنای متن چند ده صفحه‌ای برجام حتی اگر برجام به صورت کامل خوب کار کند نمی‌تواند دلار را تاچ کند. حتما ما در هر نقطه‌ای از پیشرفت بازگشت طرف‌ها به برجام قرار بگیریم باید بدانیم تاچ نشدن دلار یک بخش آن با استفاده از ارزهای ملی و مکانیسم‌های چندجانبه حل و فصل می‌شود و بخش دیگر را باید در مسیر تلاش برای بی اثر کردن تحریم‌ها دنبال کنیم.

گفت‌وگوهای غیرمستقیم با آمریکا

وزیر خارجه بیان کرد: ماه‌هاست گفت‌وگوها و مذاکرات و تبادل پیام‌های غیرمستقیم با طرف آمریکایی را روی میز داریم. ما هیچگاه دنبال یک توافق موقت یا توافق کم در مقابل کم نبوده‌ایم و نخواهیم بود. هیچ ارتباطی بین موضوع زندانیان با اموال خود نزد بانک‌های خارجی قائل نیستیم. در توافق تنظیم شده بین ما و طرف آمریکایی با وساطت کشور ثالث یک صورتجلسه‌ای در خصوص چگونگی تبادل زندانیان به عنوان یک موضوع انسانی داریم و صورتجلسه جدا و دیگری داریم به عنوان مطالبه حقمان در آزادسازی اموال بلوکه شده ایران نزد برخی بانک‌ها.

وزیر خارجه همچنین گفت: گام دوم در آزادسازی اموال بلوکه شده ایران نزد انگلیس بود از قبل از پیروزی انقلاب به خاطر خریدهای تسلیحاتی مبلغی در یکی از بانک‌های بریتانیا متعلق به ایران بلوکه شده بود. ما با احتساب سود آن مبلغ توانستیم ۳۹۰ میلیون پوند از دولت انگلیس دریافت کنیم. این پول کاملا از مسیر رسمی بانکی در شرایط تحریم‌های سخت به دست ما رسید. توافق کردیم برای هر مصرفی که نیاز داریم از این پول استفاده کنیم و در نهایت در توافق ما ذکر شد کالاهای غیرتحریمی را ایران می‌تواند وارد کند. این پول به دست ما رسید و پس از دریافت آن توانستیم اعلام کنیم این اتفاق رخ داده است.

امیرعبداللهیان ادامه داد: در مسأله اخیر شاهدیم در پنجشنبه گذشته اموال و دارایی‌های ما نزد بانک‌های کره جنوبی به یک بانک اروپایی منتقل شد. در توافق اولیه که وجود داشت به دلیل اینکه حجم حدود ۶ میلیارد دلار دارایی انتقال آن توسط کره جنوبی شوک مالی به سیستم مالی کره وارد می‌کرد قرار شد چند مرحله منتقل شد ولی توافق شد این دارایی‌ها جز مبلغ محدودی برای باز بودن حساب باقی خواهد ماند بقیه به بانک اروپایی منتقل شد. تبدیل این مبلغ به یورو شدن یک روزه نخواهد بود یک روند چند روزه و حداکثر چند هفته را پیش بینی کردیم و بعد از انتقال به بانکی در یکی از کشورهای منطقه منتقل می‌شود. توافق ما این است که هر کالای غیرتحریمی که مایل هستیم و نیاز داریم از مسیر دارایی‌های خود دریافت کنیم.

 وزیر امور خارجه درباره اعلام خبر آزادسازی اموال ایران توسط رسانه‌های غربی گفت: ما در زمانی می‌توانستیم خبر را اعلام کنیم که مطمئن باشیم نقل و انتقال وجه انجام شده است. وقتی عازم سفر پاکستان بودم از طرف ثالثی پیام دریافت کردم که آمریکا گفته در توافق جدی هستیم و اگر تاخیری ایجاد شده مسأله فنی است و ملاحظه سیاسی نیست. ما باید کاری که انجام شده را اطلاع رسانی کنیم. این موضوع حساسیت‌های زیادی دارد. ما در مرحله‌ای از مذاکرات به توافق خیلی نزدیک شدیم. ملاحظات ما به نتیجه رسیدن کاری است که انجام می‌شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: بحث انتقال اموال کار بزرگی است که در دولت رئیسی انجام شده و از طرف‌های واسطه قدردانیم. آمریکا هیچ طلبکاری نمی‌‌تواند بکند ما مطالبه داریم که دارایی‌های ملت ایران با نظر یک طرف و رفتار یکجانبه گرایانه بلوکه شود. اگر امروز مبلغی آزاد و به حساب ما واریز می‌شود حق ماست. اینکه آمریکا بگوید ایران عراق را اذیت می کرد تصمیم گرفتیم بخشی از پول‌ها آزاد شود نادرست است. روابط ایران و عراق راهبردی است. اما وقتی نفت و گاز و برق به کشور همسایه صادر می‌کنیم و وجوه آن به حساب ما واریز می‌شود حق مسلم ماست که از دارایی‌های خود بهره‌برداری کنیم. این ادعای آمریکا را برنمی‌تابیم.

وی گفت: اینکه ایران در مسیر دیپلماسی گام برمی‌دارد و بازگشت همه طرف ها به برجام است بله هست و این مسیر را دنبال می‌کنیم و امیدواریم در زمانی به نقطه نهایی کار برسیم اعلام کنیم.

مناسبات ایران و جمهوری آذربایجان

وی درباره وضعیت مناسبات ایران و جمهوری آذربایجان و بازگشایی سفارت این کشور در تهران به سفر اخیرش به باکو اشاره کرد و گفت: درباره اتفاق رخ داده در سفارت جمهوری آذربایجان یک اقدام شخصی بود و کوتاهی در این مسیر رخ نداده، ولی اتفاقی رخ داده است. من به آقای الهام علی‌اف گفتم از این اتفاق‌ها رخ داده و خیلی عجیب نیست که بخواهد باعث بسته شدن سفارت شود. در روزهای اخیر تیم قضایی ما به باکو سفر کرد و بخشی از تحقیقات تیم قضایی ما باید در تهران تکمیل می‌شد. این مرحله ۴۰ روز پیش باید تکمیل می‌شد و بخش دوم نیازمند تحقیقات از عوامل در باکو بود که هیأت قضایی ما در سفر به آذربایجان داشت، این مرحله از کار را انجام داد و امیدواریم بزودی شاهد صدور حکم قضایی باشیم. قوه قضائیه ما نهاد مستقلی است ولی مقامات قضایی گفتند نسبت به امنیت اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌ها با قدرت عمل می‌کنند و هر طرف خاطی به مجازات خواهد رسید. بعد از صدور این حکم در موضوع توسعه هر چه بیشتر مناسبات دو کشور این مانع که در مناسبات وجود دارد نسبت به رفع آن در گام‌های بعدی اقدام شود.

سفیر ایران به همراه من به ریاض می‌رود

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره زمان دقیق سفرش به ریاض و در پاسخ به سؤالی درباره طولانی شدن استقرار سفرای ایران و عربستان در پایتخت‌ها گفت: طی روزهای آینده سفرا مستقر می‌شوند و سفیر ما در سفر من در روزهای آینده به محل ماموریت می‌رود و سفیر عربستان هم بزودی به ایران می‌آید. 

وزیر خارجه ابراز امیدواری کرد که در مسیر نگاه فنی آژانس به همکاری ادامه دهد و با نقشی که گروسی برای حل و فصل مسائل ایفا می‌کند به نقطه مطلوب خود برسیم.

 روابط ایران و مصر

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره مناسبات ایران و مصر و سفر سلطان عمان به تهران و پیامی که منتقل کرد نیز اظهار داشت: ایران از بازگشت روابط ایران و مصر به بالاترین سطح استقبال کرد این موضوع را در مسیر دیپلماسی در دستورکار داریم.

وی درباره سفر رئیس جمهور به آفریقای جنوبی عنوان کرد: ایران به دنبال این است که تجار و بازرگانان و متخصصان ایرانی در کشورهای آفریقایی از تسهیلات کنسولی و شرایط اقامتی و خدماتی بهتری برخوردار شوند.

مقاومت امروز در بهترین وضعیت است

وزیر خارجه همچنین گفت: مقاومت امروز در بهترین وضعیت قرار دارد و آینده متعلق به مردم منطقه است و رژیم صهیونیستی با بحران‌های پیچیده روبرو است. سالگرد پیروزی مقاومت را به مردم لبنان تبریک می‌گویم.

امیرعبداللهیان درباره حق‌آبه هیرمند افزود: تیم ما از وضعیت آب در سد کجکی با همراهی هیأت حاکمه افغانستان بازدید کرد و منتظریم گزارش فنی تیم را دریافت کنیم و به پیگیری‌ها برای تامین حق‌آبه از هیرمند ادامه می‌دهیم. گزارش ها حاکی از خشکسالی در افغانستان و مسیر است. به طرف مقابل گفته‌ایم باید تیم ما از سرچشمه بازدید کند.

 میدان نفتی و گازی آرش

وزیر خارجه درباره حوزه نفتی و گازی آرش نیز گفت: در این رابطه دو بار با وزیر خارجه کویت گفت‌وگو کردم و با هم توافق داریم که موضوع حقوقی است و موضوعی نیست که در رسانه‌ها کسی بخواهد درباره آن جنجال ایجاد کند. از مسیر فنی و حقوقی باید اقدامات صورت بگیرد. این موضوع از مسیر دیپلماسی و مذاکره حقوقی و نه از مسیر جنجال رسانه‌ای باید پیگیری شود. برای ما مهم است سر سوزنی از منابع ما از دست نرود.

هیچ طرفی دلسوزتر از ایران در تامین امنیت منطقه نیست

وی گفت: حضور نیروهای نظامی در منطقه خلیج فارس و در نزدیکی ایران آسیب پذیری را افزایش می‌دهد. این پیام قدرت نیست. این هیاهوها و جنجال‌ها کمکی به منطقه نمی‌کند. در سایه اعتماد و همکاری و تعاون رهبران منطقه همه مایلند نقش اصلی را در تامین امنیت داشته باشند. پیام نیروهای مسلح ما به کشورهای همسایه جز دوستی و برادری نیست. ما با قدرت از امنیت منطقه دفاع می‌کنیم.

وزیر خارجه بیان کرد: هیچ طرفی دلسوزتر و متعهدتر از ایران در تامین امنیت منطقه نیست. 

رئیس دستگاه دیپلماسی در پایان شهادت هموطن عزیزمان و مجروح شدن تعدادی از هموطنان در عملیات تروریستی دژخیمانی که این جنایت را آفریدند گرامی داشت و افزود: طرف یا طرف‌هایی که پشت این اقدام تروریستی بودند دستگاه‌های امنیتی ایران در کشف ماجرا و به مجازات رساندن عاملان، آمران و مسببان این جنایت در قوی‌ترین حالت اقدام خواهند کرد.

در ابتدای این مراسم ناصر کنعانی ضمن خیرمقدم به اصحاب رسانه و خبرنگاران و فعالان حوزه پر اهمیت و پر موضوع و پر مشغله رسانه، گفت: آقای وزیر تأکید داشتند این نشست مشترک را به مناسبت روز خبرنگار داشته باشیم ولی تقارن این روز همزمان با سفر وزیر خارجه امکان آن میسر نشد.

کنعانی خاطرنشان کرد: روز خبرنگار تداعی حادثه تلخ و تراژدی اسفناک است و همزمان با حادثه تلخ تروریستی در سرکنسولگری ایران در مزارشریف است، روزی که خون پاک دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران با خون پاک خبرنگار شهید ما در هم آمیخته شد. یک بار دیگر پیوند عمیق بین دیپلماسی و عرصه جهاد و تلاش و پویایی در حوزه دیپلماسی را با عرصه تلاش برای اهداف نظام اسلامی و میهن ریشه دار تر کرد و ما را مجددا به هم متصل‌تر کرد.

وی درباره تعامل وزارت امور خارجه با رسانه‌ها عنوان کرد: این تعامل نشانگر اهمیت دستگاه دیپلماسی برای تعامل با اصحاب رسانه قائل است. در دستگاه دیپلماسی به برگزاری نشست‌های هفتگی با رسانه‌ها پایبند هستیم. تعداد خبرنگارانی که به نشست‌های ما دعوت می‌شوند، نگاه ما مشارکت حداکثری است و نگاه طیفی و جناحی نداریم و نگاه ما تعامل حداکثری با همه نگرش‌های رسانه‌ای در داخل بوده است و این را خواستیم در عمل نشان دهیم که حق هر خبرنگاری است که سؤال کند و ما هم تا حدی که منافع ملی ایجاب کند پاسخگو هستیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین بیان کرد: وزارت امور خارجه به همکاری صمیمانه با رسانه‌ها نیاز دارد و امیدواریم این همکاری و تعامل را همچنان داشته باشیم. ما شما عزیزان را همکار خود می‌دانیم و این مبالغه نیست و به این همکاری افتخار می‌کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷۵
الکی دوره افتادین برای خودتون توهم میزنین که دارین مذاکره میکنین؟ امریکا به هر زبونی که میشده گفته مذاکراتی در کار نیست بخاطر همین اتباعش رو گروگان گرفتین تا یه بخشی از پولاتون رو بگیرین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
دستگاه دی‍پلماسی فعلی ایران زبان دنیا را خوب بلد است و ساز وکار امور هم را هم می داند شما خودش را ناراحت نکن و اگر احیانا جایی سوخته طبق فرمایش . احمدی نژاد عمل بفرمایید با توافق برد برد و مقتدرانه کاملا موافقیم.
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
به ۱۴:۵۶
زبان دنیا را بلد هست که رفته با اوگاندا و زیمباوه قرارداد
بسته ؟ خخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
ادمهای بی مسولیت برای خودشون نوندونی درست کردند چندین ساله مردم سرکار گذاشتن دنبال مهمون بازی و حق ماموریتش حالش می برند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
در دولت هاي قبل كه حتي اسم مذاكره با آمريكا آخر حرام بود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
بله دیگه به هر حال عربستان کشور تولید علمه تولید تکنولوژی‌های نو و جدیده
بهترین دکتر مهندسای دنیا تو عربستانن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
آخرین خبر:


قیمت روغن مایع 30% افزایش یافت!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
اینقدر صغرا کبری میچینه که غیر مستقیم بگه رسیدیم
به مرحله نفت در برابر غذا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
در واقع زندانیان مبادله شده در مقابل آزاد شدن پولهای بلوکه شده در کره ایرانی الاصل می باشند
ناشناس
| Canada |
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
دنبال توافق موقت و کم نیستند
دنبال دائمی و زیاد هستند !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
آخرش با کلی تاخیر فهمیدند که سرنخ دست کدخداست و با امریکا مذاکره کردند و برای پول خودمون ازش اجازه گرفتن!! این اسمش شد بردبرد!!!!!
بس امریکا اگر توافق بزرگ با شما کرد فرشته نجات بزرگ میشه نه شیطان بزرگ، با اسراییل چطور ایا امیدی هست که دولت توافق کنید ، چون اول ال سقوط حالا آمريکا فردا هم صد در صد نوبت اسراییل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
اگر آمریکا خوی استکباری را کنار بگذارد توافق که سهل عادی سازی روابط هم لامشکل!!
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
به ۱۴:۵۷
اون طرفی که به خاطر تحريم ها داره اقتصادش نابود میشه ایران هست و ما نیازمند آمریکا هستیم به خاطر اینکه اگر شریک سیاسی مهم آمریکا باشیم میتونیم برهمه این کشورهای عربی احاطه داشته باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
اربابت خودش تحریم کرده باید خسارت هم بده
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
به ۱۵:۴۵
هنوز غرامت جنگ رو از عراق نتونستید بگیرید اونوقت میخوای از آمریکا خسارت بگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
به ۱۵:۴۵
از بس عاشق اربابانت هستی فکر میکنی همه ارباب دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
به ۱۵:۴۵
شما از ارباب حقوق میگیری فکر نکن بقیه اینطور هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
شما که اصلا خوی استکباری ندارید
از پیله خود بیرون بیایید تا متوجه جایگاه خود شوید
شما فعلا در انزوا هستید
دنبال نفت در برابر غذا هستید
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
ای بزرگواران از نظرشون 6 میلیارد دلار هر دو سال بتونن آزاد کنند تازه اونم زیر نظر شیطان بزرگ اجازه خرجشو داشته باشن از نظرشون خیلی کار بزرگیه حواسشون هم نیست این درامد چند روز کشورهای همسایه است
به این فکر نمیکنن که با درست کردن سیاستها کلا این جریانات رو متوقف کنند و اجازه بدن مردم نفس بکشن
سیاست رو یکم از ترکیه یاد بگیرید که با همه کشورها براساس منافع مردمش رابطه داره و تبدیل شده به یک کشور اروپایی از نظر پیشرفت زیر ساخت ها و رفاه مردمش و نیازی هم به اجازه گرفتن از آمریکا نداره واسه خرج کردن پول های نفت و گاز خودش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
اولا که ترکیه نفت و گاز ندارد که آمریکا به نفت و گازش طمع
داشته باشد تا بخواهد ترکیه را وابسته خودش نگاه دارد تا با وابستگی، جلوی پیشرفتش را بگیرد و در فقر علمی و فرهنگی نگاهش دارد تا بتواند نفت و گازش را غارت کند.
درآمد بیشتر ترکیه از راه جذب توریست است که البته باید مواظب باشد که درآمد توریستی اش خیلی بالا نرود که بعید نیست آمریکا برای ضربه زدن به درآمد توریستی ترکیه، اماکن تفریحی - گردشی این کشور را هم هدف قرار دهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
به ۱۵:۵۰
خب چرا ایران نمیتونه جذب توریست داشته باشه؟ بدلیل سخت گیری های فرهنگی و اجتماعی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
به ۱۵:۵۰
خب چرا هیچ توریستی به ایران نمیاد؟ چرا با این همه مکان های تاریخی و طبیعی هیچ توریستی به ایران نمیاد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
دنیا خیلی تغییر کرده فقط وابستگی به نفت و گاز نیست فناوری های نوین کشور ها را بهم پیوند می دهد یا درگیر می کند شما هنوز در قرن گذشته زندگی می کنی پوتین هم چنین فکر می کرد نفت و گازش تحریم شد هیچ اتفاقی هم برای جهان نیفتاد
خوشبختانه حاج رابرت مالی که از کار کنار رفت همینطور حاج بایدن هم به زودی دوره رئیس جمهوری اش تموم میشه و به احتمال بسیار زیاد رای دوباره نمیاره و یا ترامپ و یا فردی سخت گیر تر از اون از جمهوری خواهان به قدرت میرسه سوال اینجاست برای اون زمان چه برنامه ای دارید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
اگر ترامپ رئیس جمهور آمریکا شود در طی چهار سال با ندانم کاری با آمریکا آن خواهد کرد که حرف آمریکا نزد بسیاری از کشورها خریدار نخواهد داشت هر چند که پادشاه گاف ها بایدن هم دست کمی از ترامپ ندارد.پس زیاد نگران نباش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
به ۱۵:۵۵
حرف آمریکا همیشه نزد بقیه کشورها خریدار داره چون کل اقتصاد جهانی زیر سلطه آمریکاست و هیچ کشوری نمیخواد تحریمش باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
به ۱۵:۵۵
اونهایی باید نگران باشن که قراره موج تحریم های جدید و سخت گیری های جدید از طرف رئیس جمهور جدید آمریکا بهشون اعمال بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
به ۱۵:۵۵
اون کشوری که در عرصه سیاست خارجی منزوی شده ایران هست و آمریکا همچنان ابرقدرت هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
به ۱۵:۵۵
ابر قدرت یا ابر شیطان.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
به 18:54 آمریکا همیشه ابر قدرت جهان بوده و خواهد بود
کشوری همه جوره توانمند و زیبا و مرفه
اگر مذاکره ای می کنید مستقیم این کشورها قابل اطمینان برای واسطه نیستند اقای روحانی درست گفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
روحانی ۸ سال تمام امور مملکت را معطل برجام و لبخند جان کری کرد و با زبونی تمام میگفت برجام اجرا کنیم که حتی مشکل آب ما حل میشه که نشد!! با کمال خفا و خواری منتظر گوشه چشم کدخدا بود غافل از اینکه کدخدا جز زبان اقتدار نمی فهمد. بله مذاکره با شرایط برد برد خواسته همه ملت ایران است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
اما بیشتردوستان شما از نظر مبنایی و اعتقادی با عبارت برد برد مشکل داشتند و می گفتند چگونه می‌توان با شیطان توافق برد برد داشت
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
مسیر روحانی مسیر درستی بود اما امثال شما نذاشتید و کشور رو به این روز انداختید! به نظرت ترامپ چرا از برجام خارج شد؟ خوب اگر منفعتی برای امریکا داشت چرا خارج شد؟ دلیل خارج شدن رو همه میدونن اما امثال شما سنگ پای قزوین از رو بردید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
روحانی بسیار تلاش کرد همین شما اصولگراها ببشترین کار شکنی را کردید حالا دست از پا دراز تر به هر قرار دادی تن می دهید
چیییییییی میگی ؟!!!
ترامپ داره میاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
راستی نتیجه دادگاه های ترامپ به جرم فساد و اختلاس و
حمایت از حمله حامیانش به مجلس آمریکا و ... چه شد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
به ۱۵:۵۸
تو همه دادگاه ها داره تبرئه میشه و آمار مردمی هم داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
خطاب به ۱۵:۵۸
معلوم است در دادگاه های آمریکا چه خبر است که آدمی با این همه فساد و جنایت علیه بشریت تبرئه می شود نکند به قاضی همه رشوه داده است؟
معلوم است در آمریکا چه خبر است که آدمی با این همه فساد، جنایت و رشوه در دادگاه تبرئه شده می خواهد رئیس جمهور هم شود؟
بسیار بعید است توافقی بزرگتر از برجام ۲۰۱۵ بدست آید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
بهتر است راهمان را از آمریکا جدا کنیم چون سیاست آمریکا شیردوشی منطقه است و با سیاست ما که می خواهیم مستقل، پیشرفته و خودکفا باشیم جور در نمی آید.
الان بسیاری از کشورها در دنیا هم پیشرفته هستند هم سیاست هایشان مستقل از سیاست آمریکا است منجمله چین و هند در آسیای خودمان.بهتر است تا زمانی که آمریکا تنها به فکر تامین
منافع سیاسی - اقتصادی خودش است مسیرمان از این کشور جدا باشد مگر این که در سیاست های اشتباهش تجدید نظر کند و به پیشرفت و استقلال کشورهای ثروتمند منطقه از نظر منابع گازی و نفتی احترام بگذارد و طمع غارت نفت و گاز منطقه را با
وابسته نگاه داشتن این کشورها از طریق فقر علمی از سر بدور کند.
این که در فقر علمی باشیم و نفت و گازمان را بدهیم ببرند و فقط
مصرف کننده کالاهای آمریکایی - غربی باشیم و از خود هیچ پیشرفتی نداشته باشیم که درست نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
به ۱۶:۰۹
حتی چین هم از تحریم های آمریکا می‌ترسه و شرکت های چینی از ترس تحریم های آمریکا با ایران همکاری نمیکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
به ۱۶:۰۹
قدرت آمریکا امروز رو به افول است و آمریکا تا یک دهه دیگر، دیگر آن آمریکایی نخواهید بود که با زور و بی منطقی حرفش را به کرسی می نشاند، اگر باور نداری صبر داشته باش تا تاریخ برایت روشن کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
اصلا دیگر برجام تکرار نخواهد شد با توافق فعلی غربی ها فهمیدند ما به قرار داد نفت در برابر غذا راصی هستیم
مقصر اصلی نافرجام ماندن برجام فقط و فقط آمریکا و به خصوص آن ترامپ تاجر پیشه ای بود که به صورت یکجانبه و بر خلاف قوانین بین المللی در اردیبهشت ۹۷ از برجام خارج شد و هیچ دلیل دیگری پذیرفتی نیست که اگر ترامپ به صورت یکجانبه و با این دلیل که برجام برای آمریکا نفعی ندارد از برجام خارج نمی شد الان برجام در حال اجرا بود و نه نیازی به گفتگو بود و نه هیچ چیز دیگری.
و اما در تبادل زندانیان آمریکایی با منابع ارزی به ناحق بلوکه شده ما در سایر کشورها، زبان سیاست فریبکارانه را ببینید که چطور کار می کند و مسائل را دقیقا چپه جلوه می دهد؛
مایک پنس خطاب به بایدن: اگرچه از آزادی گروگان هایمان خوشحالم ولی دولت بایدن اجازه داده است که بزرگترین باج را به ایران دهیم
اولا) باید گفت این افراد جاسوس بودند نه گروگان و دلیل این حرف هم این است که این همه آدم از کشورهای مختلف دنیا و حتی خود آمریکا به ایران رفت و آمد می کنند و حتی در ایران زندگی می کنند، چرا هیچ کدام دستگیر و زندانی نمی شوند؟
ثانیا) طوری سخن نگویید که انگار به ایران از کیسه خلیفه بخشیده اید بلکه پول های به ناحق بلوکه شده خودمان را آزاد کرده اید.
پس درست این جمله این است که؛
بایدن در قبال منابع ارزی به ناحق گروگان گرفته شده ما در بانک های سایر کشورها، جاسوسانش را آزاد کرد که واقعیت دقیقا توسط مایک پنس چپه شده است.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
چرا برای امریکا منفعت نداشت؟ چون برگشتن گفتن که با همه کشورها میتونید مراوده اقتصاده داشته باشید جز مریکا! !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
مقصر اصلی اونهایی هستن که از دیوار سفارت ها بالا میرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
خطاب به مهدی؛
چرا برای آمریکا منفعتی نداشت؟
چون آمریکا می خواهد سیاست تمام کشورهای منطقه، همراستا با منافع اقتصادی خودش باشد و این حرفی است که خود آمریکایی ها به کرات آن را تکرار کرده اند و این یعنی حرف زور و هیچ کشور مستقلی زیر بار حرف زور نخواهد رفت.
یعنی اگر سیاستی به ضرر منافع ملی کشور باشد ولی چون همراستا با منافع اقتصادی آمریکا است باید آن را بپذیریم؟ این گفته آمریکایی ها بی منطق ترین گفته دیپلماسی دنیا است و جای بحث ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
دوست عزیز کمتر شبکه خبر نگاه کن شاید واقعیت دنیا و ایران را بتوانی درک کنی
به دلیل اینکه حجم حدود ۶ میلیارد دلار دارایی انتقال آن توسط کره جنوبی شوک مالی به سیستم مالی کره وارد می‌کرد...
شما اشتباه می کنید که برای اینکه کره نوکر امریکا ضرر نکنه پولها را در چند مرحله بیاری!
بهتر بود زمانی که فرصت داشتید توافق میکردید که به وضعیت پول در برابر غذا نرسیم
دو با در این دولت فرصت توافق را از دست دادیم و حالا طرف مقابل ناز میکنه
باید مستقیما با آمریکا مذاکره کنید زیرا واسط ها به دنبال منافع خودشان هستند
عبدالهیان که بلد نیست حرف بزنه هیچی ، خبرنگار شما هم بلد نیست درست ویرایش کنه و اصول خبرنویسی رو رعایت کنه؟ یعنی هر چی گفته فقط توسط خبرنگار پیاده سازی شده آدم سرگیجه میگیره این متن رو میخونه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
تازه فارسي گفته اگر انگليسي ميگفت چي ميشد
از تمام مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی که بگذریم لازم است روز خبرنگار را به تابناک و تمام رسانه های وطنی که بر مبنای واقعیت خبرهای داخلی و خارجی را می نگارند و نظر مخاطبان چه موافق چه مخالف را به اشتراک می گذارند تا حداقل مردم با همدیگر صحبتی هر چند کوتاه در قالب کامنت داشته باشند، تبریک و تهنیت بگوییم.
هیچ کشوری از مذاکره با آمریکا نتیجه نگرفته که ما دومی باشیم. حیف این هزینه ها که خرج رفت‌وآمد شد. از دیگ مذاکرات آبی برای ما گرم نخواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
تمام کشورهای شریک و دوست آمریکا الان از بهترین و مرفه ترین کشورهای دنیا هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
آخه آمریکا آبش کمه نونش کمه. چرا باید اجازه بده کشوری از رابطه و مذاکره با خودش منفعتی ببره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
برو ببین کشور های دوست و شریک آمریکا پنهانی چی دادن و کجاها رو امضا کردن که فقط بتوانند زندگی مرفه داشته باشند.
بدبختمون کردید...بیست سال مذاکره...هر کی باشه میکشه کنار....فقط جوونی ما تو تحریم گذشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
به درک که گذشت چه میخواستی بکنی مثلا که جونیت نگذره و استاپ بشه
در جمهوری اسلامی ارتباط با آمریکا مذاکره با آمریکا برقراری روابط دیپلماتیک با آمریکا تنش زدایی با آمریکا حراااام است و همین است که هست. اگر با آمریکا روابط عادی داشته باشیم آن موقع دشمن از کجا بیاوریم که مشکلات را گردنش بیاندازیم و با چه کسی بابد مبارزه کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
آمریکا خودش باعث شده که ارتباط و مذاکره باهاش جایز نباشد، اگر به کشورهای منطقه خاورمیانه با دید "گاو شیرده" نگاه نکند و به پیشرفت و خودکفایی کشورهای منطقه احترام بگذارد و برای کند حرکت حرکت پیشرفتی شان روی به ابزار تحریم ظالمانه نیاورد چرا باید ارتباط با آمریکا جایز نباشد؟
اگر به مذاکرات بین المللی پایبند باشد و یکجانبه از قراردادهای بین المللی خارج نشود چرا باید مذاکره با آن ها جایز نباشد؟
این خود آمریکا است که با زورگویی و بی منطقی ارتباط و مذاکره را حرام کرده، مگر ما می توانیم منافع ملی کشور را به خاطر تامین منافع اقتصادی آمریکا در معرض خطر قرار بدهیم؟ آمریکا اگر بی منطقی و یکجانبه گری را کنار بگذارد و به پیشرفت و خودکفایی و استقلال ما احترام بگذارد ما نشان داده ایم که کشوری با فرهنگ هستیم و با آنها هم مثل سایر کشورها مذاکره منطقی می کنیم.
سخنگوی دولت میگه از آمریکا تضمین گرفتیم و زندانیان تا زمان دریافت کامل 6 میلیارد در ایران می‌مانند بعد جناب عبداللهیان فرمودن ارتباطی بین تبادل زندانی و آزاد شدن 6 میلیارد وجود نداره،
گرفتاری سیاست حارجی ایران اینست که بجای اینکه خودش مدافع منافع ایران باشد، روسیه را بعنوان قیم در مذاکرات برجام معرفی کرده. قیم،آنهم کشوری که در طول تاریخ بارها و بارها ایران را قربانی منافع خودش کرده.آخر کدام آدم عاقلی راهزن را نگهبان گنجینه امانات میکنه؟
مذاکره ای که ۲۵ سال به درازا بکشد و بجایی نرسد مذاکره نیست مردم را سر کار گذاشتن است آخر هم راضی شدیم به توافق نفت در برابر غذا
آقای رئیسی عزیز.
یک مردانگی کنید و سفارت امریکا را باز کنید و قال قضیه را بکنید.
برجام خوب جواب داد در مدت دوسال خیلی مسائل اقتصادی حل شد متاسفانه یکی به مانند ترامپ دید کلا سرش رفته است خارج شد متاسفانه دلواپس ها هم کمک کردند به از بین بردن برجام اقای روحانی و بخصوص اقای ظریف خیلی زحمت کشیدند و ما هم در داخل شرکتهای اروپای کاملا آزاد بودند ولی امریکاییها بی کلا مانند که شد اینطور و روسها و چینی ها هم از خدا می خواستند که برجام بهم بخورد و کاسبان تحریم نباید ما در تنگنای دارو دان مرغ دیگر اقلام زندگی باشیم خود امریکا هم مواد غذایی وارد می کند
آخر تا کی میخواهید مملکت را با این همه هزینه بچرخانید جالبه پول خودشان را بعد از چند سال میگیرن خوشحال هستند مردم زیر فشار دارند می میرند چرا برجام را این همه کش میدید حداقل یک امیدی ایجاد میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
یک میلیارد دلار هم نرسیده بدست ایران گم شد
بخاطر کاهش ارزش پول کره مقابل دلار
واقعا این چه بهانه ایی است مگر پول نفت رو به واحد پول کره فروخته بودند که ارزش پول کره کم بشه پول نعفت کم بشه
آفرین !!!!
غیر مستقیم مذاکره کنید !!
مواظب باشید دستتون به امریکایی ها نخوره که نجس نشه !!!
از یک متر نزدیک تر نشوید ‌!!!!
وزیر با نمکی هستی ..مثل ،،،رئیسی...
قبلا احمدی نژاد،نمک می ریخت،،نتیجه اش رو ملت دیدن..شما دیگه دنباله رو،راه فلاکت بار ،،آقای " بگم بگم" نباشید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست