بازدید 6335

پول بنزین فروخته شده در دولت قبل گم شده است! / مصرف بنزین تهران به اندازه سه استان پهناور فارس، کرمان و اصفهان است!

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی گفت: هفت الی هشت میلیون لیتر بنزین در دولت قبل،در قالب چک یا تعهد، صادر شده است و پول این صادرات وارد کشور نشده‌ است. تعهداتی نیز بوده‌ است که پول آن‌ها دریافت و مصرف شده‌ است ولی محموله آن‌ها تامین نشده‌ و ما باید آن‌ها را تعیین تکلیف می‌کردیم.  
کد خبر: ۱۱۸۷۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰ 12 August 2023

بنزین 7 هزار تومان شد؟

به گزارش تابناک، جلیل سالاری ، در نشست خبری امروز (۲۱مرداد 1402) بیان کرد: در بخش داخل، زمانی‌ که ما وارد پالایش و پخش شدیم چالش‌های عدیده‌ای در این مجموعه بود. دولت گذشته تعهداتی را گذاشته و رفته بودند. هفت الی هشت میلیون لیتر بنزین در دولت قبل،در قالب چک یا تعهد، صادر شده است و پول این صادرات وارد کشور نشده‌ است. تعهداتی نیز بوده‌ است که پول آن‌ها دریافت و مصرف شده‌ است ولی محموله آن‌ها تامین نشده‌ و ما باید آن‌ها را تعیین تکلیف می‌کردیم.  

وی ادامه داد: شرکت‌های ما علی رغم اینکه در دوره قبل صادرات داشته‌اند ولی همه آن‌ها زیان‌ده بوده‌اند و مشمول ماده 144 می‌شدند. این مسئله در جای خود جای بحث دارد که چگونه علی‌رغم این که ما بازار صادراتی داشته‌ایم و کارمزد صادراتی می‌گرفتیم، همه شرکت‌ها زیان انباشته داشته‌اند. این‌ها در صورت‌های مالی عملکردی تاثیر زیادی دارد.

سالاری با اشاره به توسعه زیرساخت‌ها گفت: در زمینه توسعه، هرگونه احداث خط لوله، ذخیره‌سازی و ... به تناسب رشدی که در کشور است قاعدتا یک تکلیف است. چون ظرفیت ذخیره‌سازی را باید متناسب با نیاز کشور ببینیم. درحالیکه شما می‌بینید در نیروگاه‌ها ظرفیتی اضافه نشده‌ است، گاها ما ۶ یا ۷ بار در سال این مخازن را خالی و پر می‌کردیم و این‌ها باید ظرفیت ۴۵ روزه را پیش‌بینی می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه ذخایر استراتژیک کشور، باید متناسب با مصرف کشور مخازن جدید ایجاد شود و با الگوی حمل تنوع داده شود. در سال گذشته  از 144میلیارد لیتری که عملکرد حجمی ما بوده است، چیزی حدود ۶۰درصد فرآورده را با نفت‌کش جابجا کرده‌ایم. یعنی یک رشد 106 درصدی داشته‌ایم. در بخش ریلی 33 درصد رشد داشته ایم. در بخش خطوط 6 درصد رشد داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه کارت سوخت شخصی برای تامین نیاز مصرف کنندگان کافیست افزود: با بررسی‌های فراوان به این نتیجه رسیدیم که کارت هوشمند سوخت شخصی برای تامین نیاز کشور کافی و کارت سوخت جایگاه‌داران برای شرایط اضطرار است.
 
سالاری با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین گفت: تمهیدات لازم برای تامین سوخت اتوبوس‌های اربعین در نظر گرفته شده و کارت سوخت هوشمند بر اساس پیمایش برای آن‌ها در نظر گرفته شده است و حتی برای سوخت گیری در عراق هم ذخیره گازوئیل صورت گرفته است.
 
وی با اشاره به مصرف بالای سوخت در کشور خاطرنشان کرد: مصرف میانگین ۱۱۴ میلیون لیتر سوخت برای کشوری با جمعیت حدود ۸۴ میلیون نفر بسیار زیاد است و باید فکری به حال کیفیت خودروها کرد.
 
سالاری ادامه داد: استان تهران به اندازه سه استان پهناور فارس، اصفهان و کرمان سوخت مصرف می‌کند و ما در خیابان‌ها به وفور شاهد خودروهای تک‌سرنشین و ترافیک هستیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴۱
باز هم دزدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
بررسی‌های «اعتماد» نشان می‌دهد حتی رهاسازی آب تمام سدهای بالادست، دریاچه ارومیه را زنده نمی‌کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
آقا دزدی چیه ؟ این آقا معلومه از صفر کیلومتر هم پایین تره وقتی کسی میگه دولت قبلی ول کرده و رفته یعنی نمیدونه که دولت بقالی نیست که مشد رحیم جنساش را لیست کنه و مغازه را تحویل مش رحیم بده ! دولتها یک ساختار به هم پیوسته دارند و ادارات و سازمانها هستند که باید کار را به روز رسانی و دنبال کنند ! این بنده خدا بعد دوسال تازه به این نقطه رسیده که چقدر کار ناکرده و بقول امروزی ها ترک فعل دارد ! امثال این مدیران بی اطلاع و بی درد هستند که با رفتار و اعمالشون برای مردم و کشور هزینه می سازند !
سلام . عوارض به خودروهای تک سرنشین ببندیم. نه قیمت بنزین یارانه ای رو گران کنیم... نه ماشین های شخصی رو مصادره کنیم... هیچ موقع مشکلات ما ناشی از وضع فعلی نیست یا استکبار جهانی مقصره یا نتیجه رفتارهای دولت قبله... ما مسئولین فعلی هم که معصوم و عاری از هر اشتباه.... راستی اقای سالاری نمیدونم ایا کسانی از دولت قبل آیا نقش شما در دولت قبل رو در حال حاضر ایفا می کنند؟
دولت قبل مربوط به دو سال پیشه!!! دست بردارید و اگر قصوری داشته اند به مردم چه ربطی دارد و باید دادگاه برای آنها تصمیم بگیرد...
شما پاسخگوی عملکرد خودتان باشید با این بنزین افتضاح و داغونی که به ما می دهید که توی فرغون های تولید داخل بریزیم و بسوزونیم و تبدیل بشه به سرطان و مریضی و مرگ...
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
بسکه مدیران با هوشمند بعد از ۲ سال می فهمند چه شده
حساب کار خودت رو داشته باش اول
مردم مصرف می کنند تا نتیجه اشغال های داخلی و بنجل های مونتاژی چینی است؟!
آقای مدیر عامل شرکت پالایش ، وقتی دکل نفتی گم میشود ،گم شدن ۸ میلیون لیتر بنزین که عددی نیست.
پاسخ ها
سجاد
| Germany |
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
بنزین های صادراتی به سوریه
آقای مدیر عامل برادر من چرا سفسطه میکنید مگر تا بحال مسولان ما خدای نکرده اختلاسی داشته اند که حالا بنزین دزدی کنند ، اگر هم بوده کار دشمن بوده.
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
این مقدار بنزینی که گفته پولش وصول نشده اندازه دو ساعت مصرف بنزین ایرانه
اما همونم ببینید کی خلاف کرده با طناب اویزونش کنید بجای اینکه بیایید به مردم بگید
انگار مردم بنزین زدن پولشو ندادن
ما ده لیتر بنزین بزنیم همونحا درجا پولشو میدیم
مسئولین ما از صدر تا به زیر همه اهل تقوا ومذهب هستند و اگر سرقتی و نادرستی انجام شده باشد فقط و فقط فقط کار آمریکاست . جالب اینجاست که با اینگونه فرمایشات بطور ناخواسته آمریکا را قوی و خود را ضعیف اعلام میکنیم
دانشمند عزیز جمعیت استان تهران بیش از استانهایی است که نام بردی اگر هم منظورت بعد مسافته که ترافیک استان تهران چندین برابر بنزین را به هدر می دهد... سرانه خودرو هم در تهران بالاتره... آخر عاقبت مدیرانی که فکر میکنند با چند کلمه حرف خیلی مدیر شده اند.
برای همین است که در تهران آلودگی هوا غوغا می‌کند باید در تهران اگر مسئول داشته باشد باید از ماشین برقی چه عمومی وچه خصوصی استفاده شود ودر صورت بسیار ضروری از ماشین های بروز وبسیار کم مصرف وبه صورت محدود وباید با احداث جاده های کمر بندی از ورود وسائل نقلیه سبک وسنگین گذری جلوگیری واز سوخت استاندارد در شهر وحومه تهران استفاده کرد باید نهایت سختگیری در خصوص معاینه فنی خودروها اقدام لازم معمول داشت وتشویق مردم از دوچرخه واستفاده از سرویس های عمومی وبا ایجاد فضای سبز ودورکردن کارخانجات وکارگاهها تسریع شود
توجیه عدم اقدام لازم طی ذو سال گذشته
اقای سالاری انوقت که شرکت را دست گرفتی نا ترازی داشتی
اگر متناسب با نیاز کشور زیر ساختار پیشبینی نکردی دولت قبل مقصر است
بابا دست برداری از این سیاه بازیها مردم دست شما را خوندند
وقت انتخاباته و هر مسئولی برای اینکه از این نمد برای کلاهش سهمی داشته باشد اجبارا افاضه کلام میکند
مگه نگفته بودن در مقابل صادرات بنزین طلا دریافت کردن
نابغه جمعیت تهران رو‌ با اون سه تا استان مقایسه کردی تا حالا؟
مقایسه مصرف بنزین بر اساس مساحت استان بسیار هوشمندانه ، چطوره طول راههای استان رو هم بر اساس جمعیت مقایسه کنیم؟ یا مثلاً میزان مصرف گندم بر اساس ارتفاع استان از سطح دریا!!، .....
نابغه
جمعیت تهران بیشتر است
مالیات تهران به اندازه نصف کشور است
از تمامی استان‌ها ایران در تهران هستند و رفت و آمد دارند
بازم بگم

مغلطه نکنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
دقیقا ، الان در اداره ما هر مدیری که می آید تمام اقوام و خویشان خود را نیز می آورد اداره هزار نفری به جرات می توانم بگویم 800 نفر مال شهرستان هستند همه ایلامی و خوزستانی و ترک و لر دیگه اکسیژنی برای نفس کشیدن نسبت بخدا
دولت قبل بدون اجازه هیچ کاری نمی‌کرد.
مگه مردم بنزین رو میخورن؟ خودتون یه مشت فرغون پر مصرف از رده خارج بی کیفیت و آشغالهای چینی رو به مردم بدبخت میفروشین طلبکار هم هستین؟
غارت هم‌ یک‌حد و حسابی دارد.چطور یک نفر چک و یا سفته داده و ۷ تا ۸ میلیون لیتر بنزین را صادر کرده و ارز آنرا تحویل نداده است و کسی هم پیگیری نمی کند.درست مثل اینکه هیچ اتفاقی نیفتاده است و بحث در باره آن هم یک حرف معمولی و گذرا هست؟!!!
ورود خودرو بنزینی باید به کشور محدود وحتی پس از مدتی ممنوع شود گرچه امروزه ورود خودرو کارکرده ازاد شده است۔تهران با توجه به موقعیت جغرافیائی خود جهت سلامتی عموم باید بسوی خود رو الکتریکی جهت داده شود۔وخودرو بنزینی از زمانی در محدوده مناسبی ممنوع گردد ودر کشور توسعه یابد۔۔ابتدا از تاکسی ها ووسایل حمل ونقل و اوبر ها در تهران شروع کنیم ۔ برخی خودروهای دوگانه را ترجیحدمیدهند۔من با اینکه تخصصی ندارم الکتریکی را ترجیح می دهم۔ساده تر است۔خورور های بنزینی تهران برای شهرستانها ممکن است جای خودرو کارکرده وارداتی را بگیرد۔ساخت خود روهای الکتریکی در کشور باید در الویت قرار گیرد وخودرو بنزینی متوقف گردد۔برای این تغییرات کارهای کارشناسی باید سریعا انجام گیرد۔نیازها بررسی گردد۔آموزش لازم برای تعمیرات داده شود وتعمیرکاران قدیمی بانیازهای جدید اشنا شوند۔ایران نیاز به یک تغییر عمده در مصرف سوخت فسیلی برای تولید انژژی الکتریکیی و حمل ونقل شهری وتولید وتامین الکتریسته حاصل از افتاب برای نیازهای شهری وصنعتی دارد۔گم کاری ها نسبت به ازدیاد جمعیت ومصرف زیاد بوده است۔باید به نوعی جبران شود۔میدانم بیان راه حل ها اسانداست حتی اگر راه حل مقبولی باشد ولی عمل به انها مشکل است۔بقول معروف حالا کیه عمل کنه۔
اگر گم شده چرا محاکنه نمیشن؟
این سالاری گرمای جنوب و کولر ماشینای پرمصرف ایرانی رو حساب نکرده که میگه کافی هست بنزین کارتی مردم.
نابغه مصرف گاز در استان اصفهان چقدر است رانت گاز اصفهان به جیب چه کسانی می رود
پولش رفت همونجا که قالی های کاخ ریاست جمهوری رفت
پول بنزین فروخته شده در دولت قبل گم شده است!
چیز جدیدی نیست این گم شدن ها خیلی وقته که داره گم میشه الان همم هست نمونه 93000 میلیارد تومن فولاد و .............
مصرف بنزین تهران به اندازه سه استان پهناور فارس، کرمان و اصفهان است!
خوب مقصر خودتون هستید اینهمه فرغون غیر استاندارد و پر مصرف سایپا و ایران خودرو تولید میکنند و از طرفی هم کل امکانات رو در تهران جمع کردید نتیجه میشه این...........
وقتی که در پایتخت کشور مسئولین بی کفایت وفاقد دانش کافی بر سر کار باشند که از نقش وسیله نقلیه عمومی آگاه نیستد وضع مصرف بنزین و هزینه های آلودگی هوا و...بهتر از این نمیی شود !!!!!
مگر تخم مرغ است که گم شود؟؟!! یعنی مملکت اینقدر بی حساب و کتاب است؟؟!! احتمال بی حساب و کتابی خیلی زیاد است ؟؟ مدیرانی که فقط ادعای بلدی کار میکنند و با شلوغ بازی و خوش سخنی نشان میدهند که کوه ذا جابجا میکنند ولی حتی نمیتواند یک ریگ را درست جابجا کنند؟؟!!
آخه تهران از هر سه تای این استان ها جمعیت و مسیر و ترافیک و ... بیشتر داره. شمات حمل و نقل عمومی رو به همه جای شهر به صورت عالی گسترش بده بعد بیا افاضات کن ماشین تک سرنشین ماشین تک سرنشین. حالا انگار خودش با مترو میره سرکار ! من بخوام با اتوبوس و مترو برم سرکار حداقل یک ساعت و نیم بیشتر طول میکشه ! می فهمی ؟ یک ساعت و نیم !
تو این مملکت دکل نفتی ، کشتی ، مجسمه داخل پارک ، سوخت و............. گم میشه نمیشه پیدا کرد ولی ریگی را از اون طرف آب به راحتی میشه میتوان پیدا کرد.
"وی با اشاره به مصرف بالای سوخت در کشور خاطرنشان کرد: مصرف میانگین ۱۱۴ میلیون لیتر سوخت برای کشوری با جمعیت حدود ۸۴ میلیون نفر بسیار زیاد است و باید فکری به حال کیفیت خودروها کرد."
فقط کیفیت خودرو ها نیست عوامل دیگر هم دخالت دارد مانند وجود طرح ترافیک که باعث ترافیک شدید در خارج از محدوده طرح شده و باعث افزایش مصرف بنزین می شود و سایر عوامل
چرا یک کلام در خصوص افزایش فشار بر تامین سوخت به دلیل تولید خودروهای با متوسط مصرف چند برابر مشابه خارجی صحبت نکرند چرا پالایش و پخش و وزارت نفت باید پاسخ گوی تولیدات بی کیفیت وزارت صنعت معدن تجارت باشد چرا ان وزارت خانه برنامه ای برای کاهش شدت مصرف انرژی در تولیدات خود ندارد چرا اجازه واردات ماشین های کم مصرف داده نمی شود و ...
اقا شما یا دروغ می گویی یا خودت هم این گم شدنها داری(یا برای آینده برنامه داری)اگر نه بایستی با مدارک موجود پرونده سازی و به قوه قضائیه ارسال کنی و اگر نه خودت خیلی بدتری و فقط برای عوام فریبی حرف زده ای...
حالا وقت حسابرسی این به اصطلاح دولت هم میرسد .
جمعیت تهران سه برابر استانهای گفته شده است.
جناب آقاي سالاري كه همه رو دزد ميدوني خود جنابعالي چه گلي به سر كشور و نظام زدي؟ كدوم پالايشگاه رو اضافه كردي؟ چرا وضعيت بنزين كشور به لبه پرتگاه رسيده؟ چرا اينهمه مدير نالايق تر از خودتو دور خودت جمع كردي؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار