بازدید 5656
۲

کمتر از ۵ هزار قدم در روز برای سالم ماندن کافی است

مدت‌هاست که گفته می‌شود ده هزار قدم پیاده‌روی در روز عدد جادویی است که برای تناسب اندام و سلامت به آن نیاز دارید، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که کمتر از پنج هزار قدم هم ممکن است برای دیدن فایده آن کافی باشد.
کد خبر: ۱۱۸۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸ 10 August 2023

به گزازش «تابناک» به نقل از انتخاب، تجزیه و تحلیل یک بررسی بر روی بیش از دویست و ۲۶هزار نفر در سراسر جهان نشان داد که چهار هزار قدم برای شروع کاهش خطر مرگ زودرس به هر دلیل کافی است.

کمی بیش از ۲۳۰۰ قدم هم برای سلامت قلب و عروق خونی کافی است.

به گفته محققان، هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، متوجه مزایای سلامتی بیشتری می‌شوید.

هر هزار قدم بیشتر از چهار هزار قدم تا بیست هزار قدم تا ۱۵ درصد خطر مرگ زودرس را کاهش می‌دهد.

تیمی از دانشگاه پزشکی لودز در لهستان و دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز در ایالات متحده دریافتند که پیاده‌روی برای همه جنسیت‌ها و سنین صرف نظر از محل زندگی آنها مفید است. با این حال، بیشترین مزایا در میان افراد زیر ۶۰ سال مشاهده شد.
 
پروفسور ماسیچ باناچ، از دانشگاه لودز، گفت در حالی که تعداد داروهای پیشرفته برای درمان در حال افزایش است، اما آنها تنها راه حل نیستند.
 
او گفت: «من معتقدم که ما باید همیشه تاکید کنیم که تغییرات سبک زندگی، از جمله رژیم غذایی و ورزش، که قهرمان اصلی تحقیق ما بود، ممکن است حداقل به همان اندازه یا حتی بیشتر در کاهش خطرات قلبی عروقی و افزایش طول عمر موثر باشد.»
 
هانی فاین، مربی خصوصی ورزش و مربی شرکت جهانی تناسب اندام بری، بر مشکلات ناشی از نشستن بیش از حد تأکید می‌کند.
 
او گفت : «نشستن بیش از حد می‌تواند متابولیسم شما را کند کند و بر رشد و قدرت عضلات تأثیر بگذارد، که این امر به نوبه خود می‌تواند باعث درد شود.»
 
نشستن طولانی مدت نیز می‌تواند باعث انواع مشکلات کمر شود، ما این را در مورد افرادی که مشاغل اداری دارند، متوجه می‌شویم که پشت آنها دائماً در وضعیت فشرده‌ای قرار می‌گیرد که باعث می‌شود بعداً در ادامه زندگی‌شان مشکلات بسیار بیشتری برای آنها ایجاد شود.
 
هانی فاین، همچنین اهمیت گرمازایی در فعالیت‌های غیر ورزشی را توضیح می‌دهد، که به نام نیت (NEAT) نیز شناخته می‌شود، «که به عبارت ساده هر کاری است که ما انجام می‌دهیم و انرژی مصرف می‌کند و کالری می‌سوزاند».
 
او گفت: «کارهایی مانند ایستادن، حمل کردن اقلام خرید، شستن زمین، قدم زدن در حین صحبت کردن با تلفن، همه چیزهای کوچکی هستند که ما را فعال‌تر می‌کنند و به ما کمک می‌کنند تا کالری را به طور مؤثرتری بسوزانیم.»
 
خانم فاین می‌گوید که اگرچه اضافه کردن پیاده‌روی منظم به زندگی‌تان ممکن است دشوار به نظر برسد، اما وقتی پای سلامتی‌ در میان است، برداشتن این قدم‌ها نتیجه عالی در پی دارد.
 
او می‌گوید: «پیاده‌روی می‌تواند فشار خون شما را کاهش دهد، ماهیچه‌های شما را برای محافظت از استخوان‌ها تقویت کند، می‌تواند سطح انرژی را افزایش دهد و همچنین به شما اندورفین بدهد و می‌تواند به شما در حفظ وزن متناسب در کنار تغذیه سالم کمک کند.
 
مزایای دیگر عبارتند از افزایش سلامت روان شما و زمان مهم دوری از صفحه نمایش و سایر عوامل حواس پرتی.»
 
او اضافه کرد که پیاده‌روی برای «تقریباً همه» مناسب است، زیرا فشار کمی بر روی مفاصل و عضلات دارد.
 
توصیه‌های مهم یک مربی خصوصی ورزش برای پیاده‌روی
 
به جای رفتن با اتوبوس یا ماشین تا ایستگاه، پیاده‌روی کنید.
 
اگر پشت میز کار می‌کنید، یادآوری‌های ساعتی برای بلند شدن و حرکت در اطراف خود تنظیم کنید.
 
اگر باردار هستید، پیاده‌روی بهترین نوع ورزش است.
 
روزانه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنید و به پادکست گوش دهید.
 
 با دوستانتان در پارک یا جنگل قدم بزنید و اگر سگ دارید با سگ‌تان قدم بزنید.
 
از قدم‌های کم شروع کنید. می‌توانید با ۱۰ دقیقه پیاده‌روی از ایستگاه تا محل کارتان شروع کنید و به راحتی تا ۲۰ دقیقه پیاده‌روی در پارک ادامه دهید و در نهایت به ۳۰ دقیقه پیاده‌روی در اطراف شهر برسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
هر هزار قدم بیشتر از چهار هزار قدم تا بیست هزار قدم تا ۱۵ درصد خطر مرگ زودرس را کاهش می‌دهد، این جمله در راستای شعر این شبی که میگن شب نیست اگه شبه مثل اون شب نیست امشب مثل دیشب نیست هیچ شبی مثل امشب نیست!...
کپی از بی بی سی.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی