بازدید 2160
۳

کم‌تحرکی در ۸۰ درصد جمعیت جامعه ایران

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: حدود ۸۰ درصد جامعه ایران کم‌تحرکی دارند که به نوعی یک بحران محسوب می‌شود و این وضعیت در بین زنان بیشتر است.
کد خبر: ۱۱۹۵۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸ 27 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، علی خلیلی، امروز چهارشنبه، ۵ مهر در حاشیه نشست مجمع عمومی انتخاب رئیس هیات ورزش‌های همگانی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای افزایش فعالیت بدنی مردم نیاز به تلاش و حمایت از فدراسیون ورزش‌های همگانی داریم.

وی گفت: دسترسی مردم به ورزش از سیاست‌های این فدراسیون است تا مردم به راحتی و ارزان بتوانند در فعالیت‌های بدنی مشارکت داشته باشند و در این راستا طرحی از جمله مینی فوتبال اجرا شد که شرکت کنندگان از آحاد جامعه به صورت رایگان حتی تا مرحله کشوری مورد حمایت قرار گرفتند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های این فدراسیون برای مشارکت‌های انبوه، گذرگاه‌های ورزش است زیرا معتقدیم ورزش را باید به گونه‌ای به دل مردم ببریم و یکی از راهکارها دانش‌افزایی در مورد مزیت‌های ورزش کردن است.

وی افزود: مردم باید مانند دیگر کارهای روزمره خود نسبت به ورزش احساس نیاز کنند که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی و اعضای مجمع ورزش همگانی در استان شاهد توسعه فعالیت بدنی باشیم.

خلیلی گفت: کم‌تحرکی موجب می‌شود بیماری‌های غیرواگیر گسترش یابد در نتیجه نشاط و شادابی که باید در جامعه داشته باشیم از بین برود پس باید برای توسعه فعالیت‌های بدنی در جامعه برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: رویکرد و برنامه‌های سالانه فدراسیون ورزش‌های همگانی مبتنی بر برنامه‌ریزی برای افزایش فعالیت بدنی کافی در بین مردم و نشاط اجتماعی است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: رویکرد توزیع اعتبارات در استان‌ها براساس برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها با هدف رسیدن به تحرک و فعالیت بدنی است لذا تا برنامه نداشته باشیم نمی‌توانیم به توسعه برسیم.

وی افزود: با توجه به مشارکت خراسان جنوبی در ورزش همگانی، این استان اعتبارات خوبی دریافت کرده است اما به برخی استان‌ها اعتباری داده نشد زیرا مشارکت آنها به حد نصاب نرسیده بود.

خلیلی گفت: در صورتی که خراسان جنوبی برنامه و رویداد مشارکتی برای حضور مردم استان در فعالیت‌های بدنی داشته باشد، حمایت‌های لازم انجام می‌شود.

وی در نشست مجمع عمومی انتخاب رئیس هیات ورزش‌های همگانی خراسان جنوبی نیز گفت: کم‌تحرکی و چاقی در بین خانواده‌ها، بانوان و بچه‌ها زیاد شده که زمینه‌ساز بسیاری از بیماری‌های غیر واگیر است و موجب می‌شود بسیاری از عزیزان و نخبگان را از دست بدهیم لذا برای پیشگیری باید همه برنامه‌ها به سمتی سوق داده شود تا فعالیت بدنی اتفاق بیفتد.

محسن قطبی، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز در ادامه این نشست گفت: در حوزه ورزش همگانی تاکنون در استان گام‌های خوبی برداشته شده است و امیدواریم این کارها در تقویم ورزشی آتی با قدرت بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: باید کمک کنیم در توسعه ورزش همگانی به سمتی برویم که بتوانیم ورزش را داخل خانواده‌ها ببریم البته برگزاری همایش پیاده‌روی مناسب است اما باید تلاش کنیم طرح‌هایی ارائه شود که خانواده‌ها به ویژه مادران را به سمت ورزش سوق دهد تا از این طریق پدر و فرزندان خانواده هم به این سمت کشیده شوند.

قطبی ضمن قدداردانی از فعالیت چهار ساله هیات ورزش همگانی استان گفت: باید برنامه‌ریزی شود که فعالیت‌های ورزشی جزو سبد خانوار قرار گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ورزش همگانی زمینه‌ساز ورزش قهرمانی است ادامه داد: در کنار هیات ورزش همگانی از طرح‌های ارائه شده برای توسعه ورزش قهرمانی حمایت می‌کنیم.

وی گفت: ورزش همگانی توسعه نشاط و سلامت جسمانی و روحی را به همراه دارد و پیاده‌روی همگانی یکی از گام‌های معرفی هیات ورزش‌های همگانی است.

قطبی افزود: امسال وزارت ورزش و جوانان توزیع اعتبارات حوزه ورزش همگانی را از فدراسیون خارج و به استان‌ها واگذار کرد. لذا باید سطح ورزش همگانی با همکاری سایر هیات‌ها بالاتر برود و در تمامی رشته‌های ورزشی بعد همگانی و قهرمانی را لحاظ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه هیات ورزش همگانی بتواند فعالیت خوبی در استان داشته باشد نیاز است سایر دستگاه‌های اجرایی هم به عنوان کمک کننده ورزش همگانی پای کار بیایند و ورزش همگانی کارکنان را داریم که قانون هم بودجه لازم را پیش‌بینی کرده و امیدواریم در حوزه‌های مختلف از جمله ورزش دانش‌آموزی و بسیج به عنوان بازوی ورزش همگانی اتفاقات خوبی در استان بیفتد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
دولت کاری کرده مردم فقط بفکر یه لقمه نون باشند/ عمدا ملت را ببچاره کردید
مردم اگر تحرکی مثل مردم دهه 50 داشتند که اینهمه بلا سرمون نمیومد
این ملت کم تحرک و کم کار توقع دارد که بهترین زندگی را هم داشته باشد و این ریشه بسیاری از مشکلات است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی