بازدید 4310

حمایت های دولت از خودرسازان منجر به توقف تولید خودروهای ناقص شد

کد خبر: ۱۱۸۶۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷ 08 August 2023

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به حمایت های رییس جمهور و وزارت صمت از صنعت خودرو که منجر به توقف تولید خودروهای ناقص و رشد تیراژ تولید خودرو شد، بر افزایش اختیارات وزارت صمت در مدیریت ارزهای صادراتی به منظور عدم ظهور دوباره پدیده خودروهای ناقص در کشور تاکید کرد. 
رضا تقی پور انوری با بیان اینکه ارتقای کمی و کیفی در صنعت خودرو لازم و ملزوم یکدیگر است، عنوان کرد: دولت ضمن حمایت از خودروسازان که سال گذشته منجر به توقف تولید خودروهای ناقص و رشد تیراژ تولید خودرو شد، سیاست هایی چون ارتقای کیفی و فناوری در خودروسازی را در دستور کار خود قرار داده است اما وجود برخی از محدودیت ها از جمله هزینه بالای سرمایه گذاری برای طراحی و تولید محصولات جدید که تحت تاثیر تیراژ تولید قرار دارد، باعث شده برنامه های کیفی در صنعت خودرو به کندی پیش رود. 
وی یادآور شد: البته کشورهای پیشرو در تولید خودرو نیز طراحی خودرو را به یکباره تغییر نمی دهند بلکه با فیس لیفت تغییراتی در ظاهر محصول ایجاد می کنند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: ضمن حمایت های رییس جمهور و وزارت صمت از صنعت خودرو، از خودروسازان نیز انتظار می رود با سرمایه گذاری مناسب و تقویت مراکز طراحی محصول خود زمینه تنوع سازی سبد محصولات خودرو در کشور را فراهم کنند.  
تقی پور همچنین بر تجدید نظر در سیاست های بانک مرکزی به منظور تامین ارز موردنیاز صنایع قطعه سازی و خودروسازی و عدم ظهور دوباره پدیده خودروهای ناقص در کشور تاکید کرد و گفت: بانک مرکزی می بایست با تفویض اختیار به وزارت صمت مدیریت ارزهای صادراتی را به این وزارتخانه محول کند تا وزارت صمت از این طریق بتواند زمینه تامین ارز مورد نیاز خرید مواد اولیه و قطعات وارداتی و تسریع در چرخه تولید خودرو را فراهم کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی