بازدید 2273

سران کودتای نیجر:به‌هرگونه دخالت‌نظامی پاسخ می‌دهیم

سران کودتای نیجر بامداد جمعه اعلام کردند که به هرگونه دخالت نظامی در این کشور فورا پاسخ داده خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۸۶۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷ 04 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از الجزیره، سران کودتا در نیجر قراردادهای همکاری نظامی با فرانسه را لغو کردند و متعهد شدند که به هرگونه دخالت نظامی خارجی فورا پاسخ دهند.

«جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا» چهارشنبه آمادگی خود را درباره مداخله نظامی در نیجر اعلام کرد اما در عین حال تاکید کرد که مداخله نظامی آخرین گزینه برای آنچه بازگشت دموکراسی در نیجر خوانده، خواهد بود.

در همین رابطه «ایساتا تال سال» وزیر خارجه سنگال اعلام کرد که اگر سازمان اکواس تصمیم به انجام عملیات نظامی در نیجر بگیرد، سنگال در مداخله نظامی احتمالی در این کشور شرکت خواهد کرد.

نیروهای گارد ریاست جمهوری نیجر چهارم مرداد ماه جاری با بازداشت "محمد بازوم" رئیس جمهور این کشور در داخل کاخ ریاست جمهوری و سپس برکناری او، بر دوره جدید سیاست ورزی و نخستین تجربه انتقال مسالمت آمیز قدرت در این کشور استعمارزده، نقطه پایان گذاشتند.

نیجر با ۱.۳ میلیون کیلومتر مربع مساحت، پهناورترین کشور در منطقه غرب آفریقاست و اکثریت جمعیت ۲۴ میلیون نفری آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

نیجر هر چند یکی از فقیرترین کشورهای جهان است اما از بزرگ ‌ترین ذخایر اورانیوم نیز برخوردار است. این کشور تا سال ۱۹۶۰ مستعمره فرانسه بود و در این سال استقلال خود را از این کشور اعلام کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست