بازدید 2228

امدادرسانی به سیلزدگان سیستان و بلوچستان ادامه دارد

سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از تداوم امدادرسانی به آسیب دیدگان از سیل و آبگرفتگی در شهرستان‌های فنوج، سرباز و نیکشهر در جنوب این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۶۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲ 03 August 2023

به گزارش «تابناک»، سیدمحمدمهدی سجادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امدادرسانی به ۷۹۳ سیلزده در شهرستان‌های مذکور توسط ۱۶۵ نفر نجاتگر در قالب ۴۱ تیم عملیاتی انجام شده است.

وی افزود: ۵۸۶ آسیب دیده از سیل در جنوب سیستان و بلوچستان در چادرهای هلال احمر اسکان داده شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ۷۳ دستگاه چادر امدادی، ۱۳۴ تخته موکت، ۲۶۷ تخته پتو و ۱۳۶ کیلوگرم نایلون سنگری،۷۰ دستگاه چادر مسافرتی، ۱۳۲ سبد غذایی ۱۰ روزه، ۲۶ بسته غذایی یک ماهه و ۶۴۰ کیلوگرم برنج از جمله اقلامی بودند که بین آسیب دیدگان در این مدت توزیع شده است.

وی بیان کرد: تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان به طور ۲۴ ساعته در ۱۸ شعبه هلال احمر آماده خدمت رسانی به آسیب دیدگان هستند.

سجادی خاطر نشان کرد: ندای امداد ۱۱۲ هلال احمر به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به حادثه دیدگان است و نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان آماده امدادرسانی به هموطنان حادثه دیده هستند.

به گزارش ایرنا، استان پهناور سیستان و بلوچستان در منطقه گرم و خشک واقع شده و به همین دلیل تاثیرپذیری از سامانه های کم فشار حاره ای و پراکنش زمانی و مکانی بارندگی ها بسیار نامناسب است به طوریکه در برخی اوقات تمامی بارندگی های سالانه یک منطقه و حتی بیش از ۲ برابر آن در کمتر از ۲۴ ساعت نازل شده و سیلاب های سهمگین ایجاد می کنند.

این ویژگی های جغرافیایی و طبیعی سبب شده که در بسیاری از سال‌ها سوانحی چون خشکسالی و سیل بطور توامان در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان رخ دهد.

بخش های شمالی سیستان و بلوچستان به دلیل تاثیرپذیری از پدیده مونسون آسیایی(کم فشار هند) در ماه های گرم سال با وزش بادهای نسبتا شدید ۱۲۰ روزه و طوفان و گرد و خاک روبرو است، همچنین از نظر لرزه خیزی بر اساس تقسیم بندی های انجام شده این استان دارای گسل های فراوان و مهمی است که فعالیت این گسل ها باعث وقوع زمین لرزه های متعدد شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست