بازدید 2089
۲

معاملات دو جانبه تهران و دمشق با پول‌های ملی

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با همتای سوری خود از پیشرفت در معاملات اقتصادی بین تهران و دمشق با پول‌های ملی دو کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۵۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶ 01 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر امور خارجه، ایجاد شرکت بیمه مشترک میان تهران - دمشق، آغاز معاملات دو جانبه با پول ملی، آغاز سفر‌های زیارتی، تقویت روابط تجاری، افزایش تعداد پرواز‌های تجاری و حذف تعرفه‌های تجاری را از موضوعاتی برشمرد که در گفتگو با همتای سوری اش درباره آن پیشرفت‌هایی ایجاد شده است.

امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با آقای مقداد گفت: اولویت مشترک ایران و سوریه پیگیری توافقات به دست آمده در سفر رئیس جمهور به دمشق است.

وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به گفتگو با همتای سوری اش درباره مسائل منطقه و بین الملل با محکوم کردن دو عملیات تروریستی در زینبیه دمشق و پاکستان هشداد داد: باید به زنگ خطر تروریسم که به صدا درآمده، توجه شود.

امیرعبداللهیان گفت: ایران به تلاش‌هایش برای تحقق صلح و امنیت پایدار در منطقه ادامه می‌دهد.

رئیس دستگاه سیاست خارجی، دخالت نکردن بیگانگان، بازسازی سوریه و بازگشت آوارگان سوری را از عوامل امنیت زا برشمرد و افزود: برای ادامه گفتگو‌ها در چارچوب نشست آستانه به توافق رسیدیم.

 وزیر امور خارجه: رژیم صهیونیستی ، پاسخ فتنه انگیزیهایش را دریافت می‌کند

وزیر امور خارجه با محکوم کردن جنایات صهیونیست ها هشداد داد: رژیم صهیونیستی پاسخ فتنه انگیزیهایش را دریافت می‌کند.

امیر عبداللهیان در نشست خبری مشترک با همتای سوری اش با تاکید بر حمایت ایران از ملت و دولت سوریه افزود: حضور نیروهای خارجی در این کشور، کمکی به رفع مشکلات نمی‌کند و ایران با درک نگرانی‌های ترکیه بر ادامه گفتگوها در نشست‌های چهار جانبه تاکید می کند.

رئیس دستگاه سیاست خارجی همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ، خواهان خروج اشغالگران امریکایی از سوریه است.
 
نشست سازمان همکاری اسلامی ؛ پیامی قوی به حامیان اسلام هراسی

وزیر امور خارجه با اشاره به نشست امروز سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد: برگزاری این نشست ، پیامی قوی به کشورهایی است که به اهانت به عقاید مسلمانان و اسلام هراسی دامن می زنند.

امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با همتای سوری اش همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار این خبرگزاری درباره پیشرفت‌های ایجاد شده در روابط ترکیه و سوریه گفت: پس از نشست چهارجانبه وزرای خارجه در مسکو ، توافق شد که نیروهای نظامی ترکیه ، طبق جدول زمان بندی شده از خاک سوریه خارج شوند و دمشق هم موافقتش را با برقراری امنیت در این مناطق اعلام کرد.

وزیر امور خارجه همچنین از پیشنهاد کشورمان برای برگزاری نشست‌ دوم وزرای امور خارجه چهار کشور خبر داد.

امیرعبداللهیان در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به طرح های مشترک برای اجرا در سوریه و بهره گیری از ظرفیت های این کشور گفت: با توجه به ظرفیت های دو کشور، همکاری‌های تهران - دمشق در مسیر درستی پیش می رود.

رئیس دستگاه سیاست خارجی همچنین درباره همکاری های ترانزیتی دو کشور گفت: بخشی از موانع این همکاری‌ها با مشارکت سوریه و عراق برطرف شده است.

امیرعبداللهیان با اشاره به فعال شدن کمیته های مشترک دو کشور گفت: تلاش‌ها برای رفع مشکلات و موانع ادامه می یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
نه اینکه پول ایندو کشور رتبه یک جهانی را دارند واقعا تغییر شگرفی در اقتصاد جهانی ایجام میکنه
پول ملی ؟؟؟

کدام پول ملی ... پول ملی سوریه کیلوئی شده

پول ملی ما هم که بی ارزش ترین پول جهان شده

فقط اینجا ایران سوریه رو به چشم استان 34 خودش می داند

صادرات رایگان و بی حد و مرز به سوریه انجام میدهد
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی