بازدید 2185

برنامه جهانی غذا با بحران بودجه روبرو است

کارل اسکائو معاون برنامه جهانی غذا گفت که سازمان ملل مجبور شده است به دلیل «بحران فلج کننده بودجه» کمک‌های غذایی و پرداخت پول نقد به میلیون‌ها نفر در بسیاری از کشورها را قطع کند.
کد خبر: ۱۱۸۵۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸ 30 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از آسوشیتدپرس، اسکائو شنبه اعلام کرد دست کم ۳۸ کشور از ۸۶ کشوری که برنامه جهانی غذا در آنها فعالیت دارد شاهد کاهش کمک‌ها بوده یا بزودی کمک به آنها کاهش خواهد یافت که کشورهای افغانستان، سوریه، یمن و غرب آفریقا از آن جمله هستند.

وی افزود که این نهاد برای ادامه فعالیت خود و ارائه کمک‌ها به افراد نیازمند به ۲۰ میلیارد دلار احتیاج دارد اما فعلا هدف این است که بین ۱۰ تا ۱۴ میلیارد دریافت کند.

اسکائو اظهار کرد: هنوز هدفگذاری ما همین مقدار است و امسال تاکنون تنها نیمی از این مبلغ را دریافت کرده‌ایم یعنی حدود پنج میلیارد دلار.

وی گفت که شیوع کرونا و جنگ اوکراین و تبعات آن باعث شد که نیازها به کمک‌های بشردوستانه در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به اوج برسد.

اسکائو افزود: این نیازها همچنان در حال افزایش است اما بودجه در حال تمام شدن است. پیش‌بینی ما این است که اوضاع در سال ۲۰۲۴ بدتر شود.

وی گفت: بزرگترین بحران غذایی و سوءتغذیه در تاریخ همچنان ادام دارد. امسال ۳۴۵ در معرض ناامنی غذایی شدید قرار دارند و صدها میلیون نفر دیگر نیز در خطر وخیم شدن گرسنگی هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم