بازدید 15422

با داشتن چند فرزند می‌توان از سربازی معاف شد؟

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا شرایط معافیت مشمولان دارای فرزند از سربازی را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۸۴۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱ 24 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سردار تقی مهری با اشاره به موافقت فرمانده معظم کل قوا با معافیت مشمولان دارای فرزند گفت:‌ با عنایت مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا خدمت سربازی برای مشمولان غایب و غیرغایبی که بالای ۴۰ سال سن داشته و دارای سه فرزند باشند بخشیده شده و این افراد از انجام خدمت سربازی معاف خواهند بود.

وی درباره افراد کمتر از ۴۰ سال نیز اظهارکرد: آن دسته از افراد زیر ۴۰ سال در صورتی که دارای ۴ فرزند باشند، مشمول این مقررات شده و خدمت سربازی آنان بخشیده خواهد شد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا درباره اینکه اجرای این تسهیلات تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، نیز گفت: برابر تصمیمات اتخاذ شده این روند تا پایان سال ۱۴۰۴ ادامه پیدا خواهد کرد.

مهری درباره اینکه آیا این معافیت شامل سربازان در حین خدمت نیز می‌شود، یا خیر گفت: افراد دارای شرایط مذکور اگر در حال خدمت باشند نیز شامل این مقررات شده و می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. 

وی با بیان اینکه این افراد در صورت طی دوره آموزش مقدماتی و تکمیلی بسیج در سپاه پاسداران، از انجام خدمت دوره ضرورت سربازی معاف می‌شوند، گفت: از ابتدای خرداد ماه رسیدگی به درخواست‌ها در این خصوص آغاز شده و واجد شرایط باید با به همراه داشتن مدارک شامل اصل و تصویر صفحات شناسنامه و کارت ملی خود، همسر یا همسران  و فرزندان و آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی اشتغال به تحصیل به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

به گفته رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا به تمامی درخواست ها پس از بررسی و استعلام لازم در اسرع وقت در استان محل سکونت رسیدگی می‌شود و متقاضیان برای طی دوره آموزش مقدماتی و تکمیلی بسیج به سپاه استان محل سکونت معرفی می‌شوند و این دسته از مشمولان پس از طی دوره‌های مذکور کارت معافیت دریافت می‌کنند.سربازان حین خدمتی که در شمول این مقررات قرار گرفته‌اند نیز در صورت سپرکردن دوره آموزش رزم مقدماتی در یگان خدمتی، بدون نیاز به سپری کردن آموزش مجدد و پس از احراز شرایط از خدمت ترخیص  و کارت معافیت دریافت می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۲
این موضوع سرباز غایب و غیرغایب ۴۰ ساله مشمول معافیت به شدت دچار تناقض است
میگوید: بروید به صورت غیر قانونی و با هر روشی که می توانید گذران زندگی کنید وقتی صاحب سه فرزند شدید ما از شما حمایت می کنیم!!!
یعنی حمایت قانونی از قانون شکنان!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
حمایت از قانون شکنان؟؟؟؟یعنی کسی که نخواد
زیر دست عمرش رو دو سال مثل برده ها زیر دست کادرها و دور از خانه و کاشانه بگذرونه قانون شکنه؟؟؟؟ اون هم قانونی که رضا خان وضع کرده. خود تو چکاره ای اصلا اتفاقا کسانی که نخوان خدمت بروند مرد هستن چون که اگه مردم از همون اول فرزندانشون رو اجباری نمی فرستادن دولت هم دست از اصرار بیهوده بر این قانون ظالمانه بر نی داشت و این همه مشکل بخاطر گدا بازی دولت بوجود نمی امد یک اختلاص کمتر هزینه نیروهای حرفه ای و حقوق بگیر بدست می امد و اشتغال هم بهتر می شد ا
این شروطی که در این قانون نوشته فقط شامل آقازاده هایی میشه که از ترس سربازی خارج ار کشور صاحب زن و زندگی هستند تا هر وقت که فرزند سومشون به دنیا اومد با خیال راحت به کشور رفت و آمد کنن چون فقط اونها می تونن زندگی شون رو بدون شغل رسمی و بیمه با زن و بچه تامین کنن
مشمول غیر غائب بالای 40 سال؟؟!! عجبا!!!
یا از مسوولین است یا از فرزندان مسوولین.
۴۰سال بادوفرزندتکلیفش چطورمیشه
باسلام طرح بسیار خوب و جالبی است انشالله که جامع عمل بگیره که خیلیا بتونن به ارزوهاشون برسن باتشکر و ممنون از تمامی مسئولین و دست اندرکاران نظام و انقلاب و مجلس . ?
سربازان فراری ۴۰سال دارن ۳فرزنددارن چطور
سلام من ۳۱سالم ۳فرزند دارم وهر دو پام شکسته وپلاتین داره من باید چیکار کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
یه همت دیگه بکنی حله
تشکر و ُپاس از جناب سروان فرجاد
یتیم باشه فلج باشه پاها لب گورباشه ازبردگیرخلاص باشه.
با عرض سلام ادب خسته نباشید ،
سربازان فراری یا غایبی که چهل سال به بالا هستند مثلا چهل و سه ساله هستند متاهل و داشتن دو فرزند تکلیف چیه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست