بازدید 2112

بنی گانتز: اوضاع امنیتی واقعا نگران کننده است

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی با اذعان به اوضاع وخیم داخلی در اراضی اشغالی، اعلام کرد که صهیونیست‌ها در حال عبور از خطوط قرمز هستند.
کد خبر: ۱۱۸۴۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴ 24 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از سایت i24 news، «بنی گانتز» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در جریان سخنان خود در پارلمان این رژیم در خصوص تصویب لایحه جنجالی اصلاحات قضائی کابینه بنیامین نتانیاهو، اذعان کرد: ما امروزه شاهد یک شکاف در جامعه هستیم که پیشتر آن را ندیده بودیم.

وی در ادامه افزود: ارتش و مردم، با یکدیگر در ارتباط هستند و اگر مردم دچار شکاف شوند، این شکاف و اختلاف، به میان صفوف ارتش نیز سرایت می‌کند. باید واضح و آشکار اعلام کرد که کابینه نتانیاهو، مسئول به وجود آمدن این اوضاع است. نیروهای ارتش، این مشکل را ایجاد نکرده‌اند بلکه از آن تأثیر گرفته‌اند. نحوه بیان و موضع گیری نتانیاهو و اعضای کابینه وی، محکوم است.

گانتز اضافه کرد: آنها به جای آنکه به حرف معترضان گوش دهند و به آنها توجه کنند، به معترضان، شورشی می‌گویند. جامعه در حال عبور از خطوط قرمز است. ما می‌توانیم این مسأله را در زمان غذا خوردن با خانواده یا گفتگوها در محل کار حس کنیم. از کابینه می‌خواهم اقدامات لازم را برای حل این مشکل به کار بگیرند چرا که خطر آشکاری، ما را احاطه کرده است.

گانتز همچنین بعد از دیدار با «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد: اوضاع امنیتی در اسرائیل واقعاً نگران کننده است.

این در حالیست که رسانه‌های عبری زبان به نقل از عناصر کهنه کار یگان‌های ویژه در ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد: شرایط در ارتش بدتر از آن است که بتوان توصیف کرد و موج ترک خدمت، از نیروهای ذخیره به نیروهای اصلی ارتش رسیده است.

«نوو ایرز» یکی از افسران ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد: خسارتی که به ارتش وارد آمده را نمی‌توان بعد از تصویب لایحه اصلاحات قضائی ترمیم کرد.

ماکس بوت، تحلیلگر نظامی آمریکایی روز گذشته، در مطلبی در روزنامه واشنگتن‌پست، انتقاداتی را نسبت به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مطرح کرد.

این تحلیگر نظامی آمریکایی، نتانیاهو را بزرگترین خطری دانسته که رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند. وی دلیل این موضوع را سیاست‌های فاجعه‌بار و دیوانه‌وار وی در خصوص طرح اصلاحات قضائی و ساخت واحدهای صهیونیست‌نشین بیشتر در کرانه باختری عنوان کرده است.

ماکس بوت در ادامه اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، به عشق‌ورزیدن به رژیم صهیونیستی و نگرانی در قبال آینده آن شهره است، از این رو تلاش کرد تا به توافقی با نتانیاهو دست پیدا کند و وی را به بازگشت از سیاست‌هایش راضی کند؛ اما تلاش‌های بایدن شکست خورد و این موضوع بر روابط میان آمریکا و رژیم صهیونیستی تأثیر منفی خواهد گذاشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی