بازدید 3987
۱

کاهش ۷۵ درصدی نوزادان در شیرخوارگاه‌های بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور، کاهش ۷۵ درصدی کودکان در شیرخوارگاه‌های بهزیستی به دلیل افزایش فرزندخواندگی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۳۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶ 19 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، علی‌محمد قادری در حاشیه بازدید وزیر کشور از مرکز اورژانس کشور که به مناسبت هفته بهزیستی انجام شد، اظهار کرد: بیش از ۱۶۰ مأموریت در تکالیف سازمان بهزیستی تعریف شده و هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در قالب یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

وی افزود: از این تعداد یک میلیون و ۴۲۹ هزار نفر معلول هستند و این در حالیست که پیش بینی می‌شود ۸ تا ۱۵ در جامعه ایران دارای معلولیت باشند که نیازمند سرشماری جدید هستند.

قادری به خدمات ارائه شده بهزیستی به این قشر اشاره و تاکید کرد: تا امروز ۱۴ هزار مسکن به خانواده‌های دارای ۲ معلول بیشتر، اعطا شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: از دیگر اولویت‌های سازمان بهزیستی موضوع مناسب سازی است که به جد در حال پیگیری هستیم و در هفته‌ها و روزهای اخیر جلساتی با حضور استانداران برگزار و دستورات وزیر کشور به استانداران ابلاغ شد.

وی تاکید کرد: علاوه بر این طبق مصوبات و دستورات دولت ۱۵ درصد منابع استانی باید تحت عنوان تسهیلات و برنامه‌های اشتغال در اختیار خانواده بهزیستی قرار گیرد.

قادری به عدم بهره مندی بهزیستی از بستر زکات اشاره کرد و گفت: این مساله درحالی است که بهزیستی به واسطه پوشش قشر آسیب‌پذیر یکی از نهادهای اولویت دار در بهره مندی از زکات است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین کاهش ۷۵ درصدی حضور کودکان در شیرخوارگاه‌های بهزیستی را به عنوان یکی از دستاوردهای دولت یاد کرد و افزود: تعداد زیادی کودک به والدین سرپرست فرزندخواه داده شده که این امر با اولویت پرورش کودکان در جمع خانواده صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: سیاست بهزیستی حداکثر واگذاری نوزادان بدون سرپرست به متقاضیان فرزندخواندگی است که البته با استاندارد و راستی آزمایی های دقیق انجام می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
خیر
به دلیل افزایش فروش نوزادان است که جای نگرانی دارد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار