بازدید 38146

پز الکی مسئولان با ورود گردشگر سلامت از ۱۶۴ کشور جهانی!

شاخه نسبتا تازه‌ای از گردشگری که دست بر قضا کشورمان پتانسیل بالایی در آن دارد، چون انبوه متخصصان و پزشکان را در اختیار دارد، آب و هوای متنوع و به تعبیر فعالان عرصه گردشگری، چهار فصل دارد، موقغیت ممتازی در منطقه دارد و در دسترس بسیاری از بیماران از نقاط مختلف جهان است و از همه مهم تر، ارزش پولش بسیار پایین‌تر از ارز‌های جهان است و در نتیجه ارزان محسوب می‌شود!
کد خبر: ۱۱۸۳۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸ 13 July 2023

اوضاع گردشگری سلامت در ایران چگونه است؟ پاسخ مسئولان به این سوال بسیار جالب است.

به گزارش «تابناک»؛ از جمله سازوکار‌هایی که بسیاری از کشور‌ها برای ارزآوری و رونق اقتصادشان بهره می‌گیرند، گردشگری است؛ سومین صنعت پولساز در جهان که مزایای جانبی دیگری هم برای کشور‌های فعال در این زمینه به ارمغان می‌آورد، تا جایی که برخی کشور‌ها برای رسیدن به آن مزایاست و پا در مسیر توسعه و رونق گردشگری می‌گذارند؛ برای نمونه می‌شود به کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس اشاره کرد که با تمرکز بر گردشگری، توانسته اند سرمایه‌های زیادی جذب کرده و صنایع مختلف دیگر را در کشورشان برپا نمایند. مثل امارات متحده عربی که توانست در دوران کرونا صنایع واکسن سازی دایر نماید و فروشنده این کالای مهم به جهانیان شود.

اما فارغ از مزایای گردشگری، خود این صنعت هم مدت هاست تنوع بیشتری یافته و دائم در حال تغییر و تحول بیشتر است تا جایی که می‌بینیم همپا با داغ شدن بحث متاورس، گردشگری یکی از جدی‌ترین صنایعی است که به این عرصه ورود کرده و احتمالا سهم پررنگی در این بازار کسب خواهد کرد.

یکی دیگر از انواع گردشگری که مدت هاست در جهان مورد توجه قرار گرفته، گردشگری سلامت است. شاخه‌ای از گردشگری که در آن مقصد بر اساس توانمندی‌های پزشکی و درمانی انتخاب می‌شود و از جراحی‌های مختلف و گاه پیچیده تا کاشت مو و عمل‌های زیبایی را شامل می‌شود و حتی دهکده‌های آرامش همراه با ارائه خدمات روان درمانی و حتی مراقبتی هم در زیرمجموعه آن قرار می‌گیرد.

پز الکی مسئولان با ورود گردشگر سلامت از ۱۶۴ کشور جهانی!

شاخه نسبتا تازه‌ای از گردشگری که دست بر قضا کشورمان پتانسیل بالایی در آن دارد، چون انبوه متخصصان و پزشکان را در اختیار دارد، آب و هوای متنوع و به تعبیر فعالان عرصه گردشگری، چهار فصل دارد، موقغیت ممتازی در منطقه دارد و در دسترس بسیاری از بیماران از نقاط مختلف جهان است و از همه مهم تر، ارزش پولش بسیار پایین‌تر از ارز‌های جهان است و در نتیجه ارزان محسوب می‌شود!

امتیازاتی که موجب شده با کمترین سرمایه گذاری در این عرصه، گردشگری سلامت در کشورمان مدت‌ها پیشتر پا گرفته باشد و به جایی برسیم که به تاکید معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در سال گذشته گردشگرانی از ۱۶۴ ملیت گوناگون و بنابراین از پنج قاره جهان برای دریافت خدمات سلامت به ایران آمده اند.

عددی که ممکن است جذاب به نظر برسد، اما قادر به نشان دادن وضعیت کشورمان نیست، به ویژه اگر بدانیم رتبه کشورمان در برخی ارزیابی‌های صورت گرفته در این خصوص، چهل و ششم در جهان است؛ رتبه‌ای که نشان می‌دهد به رغم ارزان بودن کشورمان و بهره مندی از امکانات خوب در حوزه درمان چه از منظر نیروی انسانی و چه از نظر زیرساخت ها، ایران مقصد گره بسیار کوچکی از گردشگران سلامت است.

نکته‌ای که امثال معاون وزیر تلاش می‌کنند از آن عبور کرده و به جایش تاکید کنند که «سالانه حدود یک میلیارد دلار به واسطه خدمات گردشگری سلامت وارد کشور می‌شود که این مبلغ علاوه بر مراکز درمانی و بیمارستانی به زنجیره هتل‌ها، رستوران‌ها، صنعت حمل و نقل و دیگر نهاد‌های خدماتی نیز تعلق می‌گیرد.»

روایتی که لابد به اتکای آن می‌شود نتیجه گرفت اوضاع گردشگری سلامت در کشورمان خوب و حتی مطلوب است و نه تنها منفعت آن به مراکز درمانی می‌رسد، که هتل ها، رستوران‌ها و... هم از مزایش بهره مند می‌گردند. روایتی که دست کم مورد تایید رئیس شورای گردشگری سلامت کشور نیست.

به تاکید این مقام مسئول، «هیچ اقدامی در زمینه گردشگری سلامت صورت نمی‌گیرد» تا جایی که تنها یک قلم از کمبودهایمان در عرصه زیرساخت‌های این حوزه، کمبود ۲۷۰۰ هتل است! کمبودی که رفع آن سوای بودجه کلان، نیازمند صرف سال‌ها زمان است؛ آن هم در حالی که می‌دانیم رقبای منطقه‌ای و جهانی با سرعت در حال پیشرفت هستند و به عنوان مثال مدتی است که ترکیه در این حوزه از ما پیشی گرفته است.

همه این‌ها در حالی است که رونق این حوزه از جمله تکالیف تعیین شده در سند چشم انداز کشور است و به تاکید رئیس شورای گردشگری سلامت، «براساس سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ باید در این سال تمام این قله‌ها را فتح کنیم، اما نه تنها فتح نکرده‌ایم، بلکه در ابتدای این قله هم نیستیم، چون مجریان ما بر اساس مفاد سند پیش نرفته‌اند. سرمایه‌گذاری در این بخش عین سود است، اما متاسفانه هیچ توجهی نمی‌شود.»

اظهاراتی که البته ممکن است کمی اغراق شده باشند و با واقعیت همخوانی کاملی نداشته باشند، اما دست کم ثابت می‌کند، اوضاع به آن خوبی که معاون وزیر می‌گوید هم نیست و نمی‌توان و نباید از ورود گردشگر سلامت از ۱۶۴ کشور جهان خرسند باشیم، چون آن‌ها نه در نتیجه برنامه ریزی و سرمایه گذاری مسئولان در این عرصه، که بیشتر به دلایل جانبی مانند قیمت ارزان و کیفیت بالای کادر درمان به ایران آمده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵۱
وقتی توان تولید آب دو میلیارد نفر رو داریم این که چیزی نیست ما مستعان ساختیم چیزی که باعث حیرت دانشمندان جهان شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
علی اکبر رائفی پور به ایران بازگشت!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
این افتخار داره که جوان بیکار ایرانی به خاطر فقر کلیه اش را مفت به یک خارجی می فروشه؟!!!! شرم کنید!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
برای بدست آوردن دلار این تجارت اعضای بدن اولشه فکر کنم کارهایی بکنید که در مخیله کسی نمی گنجه!!!!
شاهد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
بعلت درد سینه رفتم اورژانس. بجای آزمایش اصلی سکته یعنی تروپونین آزمایشی جایگزین با احتمال خطای بالاانجام دادند. وقتی قضیه رافهمیده اعتراض کردم گفتند به علت کمبود کیت تروپونین دستور وزارتی است که فقط در مورد بیماران بستری انجام شود.این کیفیت درمان درکشور ماست آنهم برای بیماری اورژانس در بیمارستان مرکز استان.
۱۶۴ کشور ؟؟ یعنی مثلا طرف از شیلی پا شده اومده ایران مو بکاره ! خوب چرا نرفته برزیل
جمله آخر اشتباهه. کیفیت کادر درمانی ایران از کشورهای عربی جنوب وترکیه بسیار بسیار پایینتره. حتی از جمهوریهای شوروی سابق مثل آذربایجان و ارمنستان وترکمنستان هم پایینتره. علت گردشگری پزشکی در ایران کیفیت بالاتر نسبت به عراق و افغانستان وقیمت پایینتر نسبت به جمهوریهای شوروی است. 164 کشور هم حرفی است مستعانی.
پاسخ ها
asd
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
این حرف شما درست نیست.برادر من در استانبول سه ماه قبل درد شدیدی داشت که با امبولانس به بیمارستان منتقل شد و آنجا تشخیص دادند سنگ کلیه است و باید جراحی شود. وقتی با آرامبخش بهتر شد به شیراز رفت و پزشکان شیراز تشخیص دادن که سنگ کلیه دارد ولی این درد بخاطر سنگ کیسه ی صفراست و جراحی کردند و براردم خوب شد. مطمپنا کیفیت پزشکی در ایران بسیار بالاتر از منطقه است ولی با تقلب هایی که در این چندساله در کنکور صورت گرفته و مهاجرت کادر درمان به خارج از ایران ، عاقبت خوبی در زمینه ی درمانی هم نخواهیم داشت.ر
مرتضی
| Poland |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
اسد خان مثال شما یک مورد استثنا است.که ممکنه حتی در بیمارستانی در امریکا اشتباهی بکنند که بیمارستان بتگلادشی اونو نکنه. یک استثنا را عام نکن.
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
اسد جان اشتباهات پزشکی در ایران نیز وجود دارد و کم هم نیستند. مثلا هم پدر من به دلیل قصور و اشتباه پزشکان به دلیل تجویز وارفارین و بدون کنترل غلظت خون و توصیه به آزمایش و در نتیجه خونریزی داخلی فوت کردند و هم برادرم به دلیل عدم تشخیص سکته قلبی در اورژانس بیمارستان و تشخیص اشتباه عامل روحی و اعصاب! با وجود تمام علائم سکته و نوار قلبی، موجب شد نیمی از قلب ایشان از کار بیفتد و اکنون با باطری قلب زندگی می کنند. بی شمار از این قصور و اشتباهات را من به شخصه در ایران دیده و شنیده ام. ولی با این همه کل دانش پزشکی در ایران را زیر سوال نمی برم. چون پزشکان بی سواد و با سواد در کنار هم کار می کنند و برای رفتن نزد پزشک قبلا باید یک تحقیق مفصل انجام بدهید! این مورد در مورد کشورهای دیگر نیز با مرتبه های متفاوت و البته کمتر وجود دارد.ا
بسیاری از آزمایشگاههای تشخیص طبی به علت گران بود وسایل، کیت های آزمایشی و مواد لازم برای به کار انداختند دستگاههای اتوماتیک و مدرن، آزمایش ها را بر اساس تکنیک ها و روش های 50 سال قبل و به صورت دستی انجام می دهند. برای مثال از تکنیک رنگ سنجی بندیکت برای اندازه گیری قند خون استفاده می کنند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
در بعضی از بیمارستان ها بخاطر کمبود و گرانی کیت های آزمایشگاهی آزمایش را به جای کمی ،کیفی اعلام می کنند!!!! مثلا بیمار نیاز است که عدد سی آر پی را داشته باشد ولی به جایش علامت به اضافه تحویل دکتر می دهند!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
ازمایشگاه کدومه. کیت تروپونین که برای تشخیص اورژانسی سکته است رو بیمارستانهای دولتی ندارند. کسی سکته کنه تا بخوان با روشهای دیگه تشخیص بدند راهی بهشت شده
با سلام.
والله من خودم پزشکم ولی کار تجارت انجام میدم حدود 20 سال و ساکن ترکیه هستم.

بله . تبلیغات و هتلینگ ابنحا داره گردشگری سلامت رو انجام میده نه تخصص پزشکی .
چون سواد تیوریک پزشکان اینجا کمه .

کمی حمایت و دوراندیشی کافیه که ظرف 3 سال گردشگری سلامت رو در ایران بسطح عالی ارتقا بدیم.
من ایمیلم گذاشتم . لطفا هر کارآفرین یا فرد با ایده ای هر نوع پیشنهادی داشته باشه لطفا بفرسته بررسی کنیم انشالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
ایران تا ۳۰ سال دیگر هم نمی تواند بیمارستان های ترکیه را تاسیس کند! اگر واقعا دلسوز ایران هستید و پزشک ساکن ترکیه، گزارشی از بیمارستان های جدیدالتاسیس ترکیه بدهید که با نام
در شهرهای مختلف ترکیه تاسیس شده است. şehir hastanesi
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
می فرمایید بیست سال است ساکن ترکیه هستید احتمالا از شرایط فعلی کشور کمتر خبر دارید بخصوص در رشته پزشکی اکثرا بصورت سهمیه ای دانشجو می پذیرند و معلوم است نتیجه چیست همین کافیست تا توریسم پزشکی هم نابود شود
تا مدیران شایسته در ایران حاکم نشوند هرگز هیچ چیز درست نمی‌شود و اوضاع هم هر روز بدتر از روز گذشته میشود چیزی که کاملا عیان هست و حاجت به بیان ندارد.
تا آقا و آقازاده و ژن برتر و نفوذ ثروتمندان و قدرتمندان برای انتخابات و انتصابات تعیین تکلیف می کنند همین روزگار تلخ بر مردم ساری و جاری خواهد بود.
اگر این مدیران نالایق نورچشمی و سفارشی و اتوبوسی و تجملاتی و تشریفاتی توان اداره مملکت داشتند چرا برای رشته های ورزشی که باید در عرصه های بین المللی نتیجه کارشان را ارایه دهند،انتخاب و یا انتصاب نمی شوند و مربیهای خارجی با حقوق های سرسام آور استخدام می گردند؟!!!
ای کاش برای سایر سمت‌های سازمانی تصمیم گیرنده هم از خارج مدیران شایسته وارد می گشت ،حال که نخبه های داخلی را فراری داده و میدهند حداقل از مدیران شایسته خارجی برای اداره امور استفاده کنند ،نظیر شیخ نشین های خلیج فارس که با این سیاست عاقلانه به منتهای رفاه و آسایش و آرامش رسیده اند.
آخه کشوری که واردات داروهای دارای تولیدداخل را ممنوع کرده ویک انحصار بازارشبیه خودرو درست کرده چطور میتونه توریست درمانی جذب کند؟ امریکای بزرگترین داروسازجهان 170 داروسازی نداره که ما داریم یعنی خیلی ساده داروهایمان در حد همان خودروهایمان است ولی چون برخلاف خودرو کیفیتش براحتی قابل تشخیص نیست زیاد صداش درنیومده. دولت بهتر است قانون زوری ممنوعیت واردات دارو با ارز آزاد را لغو کند.آنهاییکه داروهای خاص مصرف میکنند میدانند چه میگویم داروهای داخلی برخی هاشون کیفیتشون با جان مردم بازی میکنه
این کار دارد با سکه طلا انجام و یک ریال هم مالیاتشان داده نمی شود هیچ به فاصله طبقاتی بیشتر می انجامد یا انجامیده شده است....

روزنامه اعتماد در گزارشی بر اساس آمار رسمی منتشرشده از سوی نیروی انتظامی خبر داده که نرخ مرگ و میر ناشی از خودکشی ۵.۱ مورد به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است. بر اساس گزارش شاخص‌های عدالت اجتماعی طی ۱۰ سال، بیش از ۴۰ هزار مرگ ناشی از خودکشی ثبت شده است!
پاسخ ها
منصور حاحیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
ودارو چزور گیر اوردناقا امار بدین چند نفر وبرای چه دردبی امدن

حجت الاسلام احمد علم‌الهدی: راه بی‌دین کردن و لائیک‌سازی نسل جوان، ترویج بی‌حجابی است و دشمن بی‌حجابی را ابزار خود قرار داده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
هیچ چیز به اندازه رفتار امثال این اقا مردم را دین گریز نمی کند
با سلام یکی از راههای افزایش گردشگری سلامت این است که پرواز از همه کشورها وجود داشته باشد بعضی از شهرها که خود را قطب گردشگری سلامت می دانند به بیشتر نقاط دنیا پرواز ندارند
بهای شکر برای دومین بار در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

خبرگزاری تسنیم: در حال حاضر شکر با بسته‌بندی ۷۰۰ گرمی به نرخ ۴۴ هزار و ۷۰۰ تومان فروخته می‌شود.
اینکه از کشورهای دیگه برای خرید کلیه به ایران می آیند، اصلا افتخار آمیز نیست. سطح پایین پزشکی در ایران و نبود دارو و تجهیزات پیشرفته هیچ قابلیتی ایجاد نمیکند
طرف اسم 164 کشور آورده ولی این صنعت واقعیت داره و روزبه روز پر رونق تر میشه...
فقط نگران‌ این هستیم پزشکان با دیدن پول و دلار و ارزهای خارجی ملت رو بیشتر از الآن فراموش کنن
این هم مثل بقیه آمارهای منتشر شده یه دروغه
خندم گرفت! واقعا خندم گرفت! آخه فکر نکردید ممکنه کسی باشه همه این خبر را تا آخرین پاراگرافش بخونه؟؟؟؟ آخه جوری گفتید پز دادن! که من با تیترتون واقعا فکر کردم کل ورود گردش گر سلامت از ۱۶۴ کشور دروغ محض هست اما پاراگراف آخر خبر نشون داد که نه ! خبر واقعیت داره اما فقط ممکن است! کمی اغراق شده باشه. ضمن اینکه این ورود از ۱۶۴ کشور را بیشتر به دلایل جانبی مانند قیمت ارزان و کیفیت بالای کادر درمان به ایران آمده اند دانسته اید!! یعنی ای که اصل خبر کاملا درسته! خوب! این موضوع جای تشویق داره نه تحقیر!
حالا تابناک! این خود تحقیری را که انجام میدید عمدی هست یا سهوی!!؟ شکمم درد گرفت از بس خندیدم ! بااای!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
مواظب باش حالا جای دیگه ات درد نگیره!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
دقیق گفتید و منطقی. من هم متوجه شدم که در این خبر رسانی مشکلی هست. چرا که در پاراگراف آخر، کل تیتر را نقض کرده و تایید کرده که اصل جریان ورود گردشگری 164 کشور درست هست اما تعجب کردم که تیتر زده پُز دادن
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
این فردی که نگران دل درد نویسنده هست، فکر کنم باید نگران جای خودش باشه که خیلی سوخته! آب رو بریزه همون جایی که سوخته بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
چون قیمت پایینه میان،امریکا کلیه تو بفروسی با پولش میتونی ایران ده نا بخری شایدم بیشتر
اوضاع جوری شده که اگه خارجی ها بیاند ما رو شکار کنند هم براشون سود داره!!!
دولت رییسی استاد شعار، وعده و سرهم بندی است.
مطمئن باش مردم هم به اندازه اپسیلنی این حرفا را باور نمی کنند چون اولین کسی از تغییر وضعیت مطلع می شود مردم هستند چه تغییر اقتصادی چه اقلیمی و چه دیگر اتفاقات
سال قبل برای یک اقدام پزشکی ساده که قبلا در ایران انجام می شد (گاما نایف)، 4000 دلار نقدا پرداخت کردیم و در بغداد انجام شد. بله کشوری که برقش را هم ما تامین می کنیم. گردشگری سلامتی در ایران، شوخی تلخی بیش نیست
ما که آبادان هستیم می بینیم که همه ی مطب ها پر از بیمار عراقی هست!
به مردم خود و مردم دنیا امنیت بدهید و توریست ها و مردم خودرا که دو تابیعیتی هستند گروگان نگیرید، بخدا قشم ایران بهشت گردشگری و سرمایه گذاری جهان می شود.
بنده خودم ایرانی حزب الهی هستم ولی می ترسم به وطن عزیز اسلامی ام بیایم ولی دوستانم را که اروپایی هستند همه بسیار لذت بردند و به قول یکی از ونها که آلمانی و نیوزلندی است گفت، تنها میدان انقلاب اصفهان بیشتر از تمام جهان فرهنگ و تاریخ دارد! او مست و شیفته ایران شد!
متاسفانه پز دادن الکی و آمار ساز در این دولت به اوج خود رسیده
کار مفیدی به غیر از افزایش تورم و فرصت سوزی در روابط خارجی نکردند و فقط پز الکی میدن
چند روز پیش یه نفر اومد که مهره گوشواره رفته بود داخل گوشش و با عمل گوش مهره رو خارج کردم و همه کاری که براش انجام دادم با تمام وسایل مصرفی(دستکش استریل ، گاز ، نخ بخیه بی حسی بتادین و وسایل استریل ) شد ۱۸۰ تومن که البته مالیات هم ازش کم میشه
بعد چند روز رفتم ایران خودرو چون درای ماشین نو صدا میداد خلاصه که به من گفت برو سالن انتظار تا ماشین اماده بشه و از اونجا که سالن دید داشت من هم می دیدم که اون بنده خدا فقط یه روغن زد به جای قفل در ها و هزینه شد ۳۲۰ تومن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
علت انستکه دربین ماجان انسانهاارزش کمتری ازخودروی ما دارد یعنی چیزی که خودمان تولید میکنیم رابرانسان که خالق مخلوغات آفریده ترجیح میدهیم برای همین درمان درکشورماارزان وتعمیر ماشین گران است اینرامیگویند ناشکری درکشورهای پیشرفته درمان گران ولی تعمیر اتومبیل ارزان البته بیمه هاهم فعالند که فشارزیادی بمردم واردنشود ولی تعمیرات بسیارارزان
از موقعی که پای خارجی ها به مملکت باز شد برای یک ام آر ای در شیراز ( قطب پزشکی مملکت) تمام مراکز و بیمارستان‌ها را مراجعه کردم و همه وقت آبان ماه به بعد را می‌دادند.یعنی چون خارجی ها پول بهتر می‌دهند ایرانی دیگر ارزشی ندارد.
البته در نظر داشته باشید که تا سه چهار سال پیش ما(این ما یعنی یکی از شرکت های وارد کننده) بیماران زیادی داشتیم که از حاشیه خلیج فارس و اذربایجان برای تعویض مفاصل زانو و لگن به ایران می امدند اما خدا شاهده که کمی کمتر از یکسال است که انقدر وضع پروتزها خراب شده و وارداتش به مشکل برخورده که صدها بیمار را به امید ماه های اینده نگه داشته ایم.
ضد پزشک ها ملاحظه کنند که کیفیت پزشکی ما آنچنان هم پایین نیست . تنها سهمیه و کمبود دارو و وسایل پزشکی اختلال هایی ایجاد کرده اند بعلاوه کارشکنی دولتی ها برای پزشکان .
سایت تابناک پیامهای دروغین وغیرواقع مثل انکه مثلاًسطح درمان وجراحی درکشورماحتی ازارمنستان وآذربایجان پائین تراست رامنعکس میکند اتفاقا غافل است ازاینکه بسیاری ازبیماران پولدار ارمنی ازکشورارمنسنان وآذری ازکشور آذربایجان برای درمان به ایران میآیند وتاحالا کسی نشنیده که که یک ایرانی برای درمان به آن کشورهارود واقعاًچرابعضی ازمردم ماازاینکه ازهموطنشان تقدیرومحترم شمرده شوندماراحت و برافروخته میشوند آخربخل تاکجا حتی بعضی ازسایتهای خبری همچون تابناک عزیز که دیده نشده ازپیشرفتهای هموطنی اظهاررضایت کند چرا ماایرانیها اینهمه ازخودمان بیزاریم وبرعکس ارادتمندخارجی که هرکم سروپائی میخواهدباشدهستیم خودمان غذای استعماررا تهیه میکنیم باچاشنی های خوشمزه
کیفیت پزشکی تو ایران نابود نابود نابود نابود هست
من ۱۵ سال سابقه کار تو حیطه درمان دارم
چند مورد استثنا رو نگاه نکنید دید کلی مهمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
پدرم با همین ویروس ضعیف شده کرونا دو ماه پیش فوت کرد!!!
پزشک معالج در بیمارستان بعد از چهار هفته یادش افتاد که رمدیسیویر به پدرم بدهد و نمی دانست که بعد از روز دهم از ابتلا مجاز نیست که رمدیسیویر به بیمار بدهد!!!
هم آوایی روس‌ها با اماراتی‌ها در حالی است که می‌دانند حساسیت در ایران چقدر است و ایران به خاطر اتهام حمایت از روسیه در جنگ با اوکراین چه هزینه سنگینی می‌پردازد و هر چند این ادعا تکذیب می‌شود ولی همین اخیرا بود که رسانه‌ی نزدیک به مواضع رسمی حتی تعبیر جنگ اوکراین با روسیه را به کار برد و در صدا و سیما هم از عبارت تجاوز روسیه به اوکراین استفاده نمی‌کنند. با این همه ولادیمیر پوتین قدر این نمک را ندانسته و نمک‌دان شکسته است.
پول ایران چنان بی ارزش شده که برای یه عراقی یا بحرینی و حتی افریقایی می ارزه برای سرماخوردگی بیاد ایران مداوا کنه در کنارش هم سفری به مشهد داشته باشه
به چند کشور اصلا نمیشه اعتماد کرد به ترتیب اهمیت
۱- روسیه
۲- هندوستان
۳-پاکستان البته با ما خوب هستند و از خودشان میدانند
۴-چین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست