بازدید 7348

تقاضای جالب وزیر از ائمه جمعه در هفته گردشگری؛ در مساجد را باز نگه دارید!

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان آماده است تا در امر باز نگه داشتن مساجد درون شهری و بین راهی، هزینه‌های جانبی این کار را تقبل کند؛ احتمالا از هزینه تعمیرات و مناسب سازی گرفته تا هزینه نظافت و چه بسا آب و برق و مسائل دیگر. پیشنهادی که هم به حل بخشی از معضل گردشگری با هزینه کمتر منجر می‌شود و هم دایر ماندن و شدن مساجد را به دنبال دارد.
کد خبر: ۱۱۹۶۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹ 01 October 2023

تقاضای جالب وزیر از ائمه جمعه در هفته گردشگری؛ در مساجد را باز نگه دارید!در واپسین روز‌های هفته گردشگری، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان با طرح تقاضایی، بار دیگر بر یکی از معضلات گردشگری در کشورمان تاکید کرد.

به گزارش «تابناک»؛ سید عزت الله ضرغامی با انتشار توییتی در صفحه خود در شبکه اجتماعی اکس، از ائمه جمعه سراسر کشور خواست تا ترتیبی دهند که در مساجد درون شهری و بین راهی که در مناطق مراجعه گردشگران یا در مسیر عبور آن‌ها قرار دارند، باز نگه داشته شود تا بتوانند از صحن و شبستان و سرویس‌های بهداشتی مساجد استفاده کنند.

تقاضای جالب وزیر از ائمه جمعه در هفته گردشگری؛ در مساجد را باز نگه دارید!

تقاضایی که وقتی بهتر معنا می‌یابد که اظهارات گذشته این مقام مسئول در این باره را بدانیم و از نقیصه و مشکلی بزرگ که گریبان گردشگری در کشورمان را گرفته و حتی زندگی روزمره را برای بسیاری از شهروندان دشوار نموده، اطلاع داشته باشیم؛ کمبود و یا حتی فقدان سرویس بهداشتی در بسیاری از شهر‌ها و راه‌های بین شهری.

معضلی که از دید وزیر گردشگری دولت سیزدهم از برگزاری کنسرت و حجاب اولویت بالاتری دارد. «در شرایط فعلی یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در حوزه گردشگری وجود دارد را مناسب نبودن سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی می‌دانم و این از همه چیز مهم‌تر است. هنگامی که مردم می‌بینند سرویس‌های بهداشتی مناسب برای آن‌ها نیست، هرچه ما به این‌ها بگوییم که سد افتتاح کردیم، پروژه‌های بزرگ افتتاح کردیم، کارخانه‌های بزرگ افتتاح شده است، مردم می‌گویند بسیار خب! اجمالاً همین سرویس‌های بهداشتی را در مسیر درست کنید.»

اظهاراتی که در پاسخ به این سوال مطرح شده بود که راهکار وزارت خانه تحت امر وی برای جلوگیری از پلمب شدن مراکز گردشگری به دلیل مساله حجاب چیست و ضرغامی در پاسخ تاکید کرده بود: «من فکر می‌کنم قبل از این‌که برای مردم اجمالاً کنسرت، حجاب و محدودیت‌های اینجوری مطرح شود، فعلا سرویس بهداشتی اولویت اول است؛ یعنی مردم می‌گویند، آقا شما که نمی‌توانید سرویس بهداشتی را درست کنید، بقیه حرف‌هایتان هم مثل این است.»

البته ضرغامی به بیان این نکات بسنده نکرده و یادآور شده بود که به منظور رفع این مشکل تدابیری اندیشیده و حتی با معاون اول رئیس جمهور هم مطرح کرده، موافقت وی را جلب نموده و پیش خواهد برد؛ وعده‌ای که معلوم نیست چه ابعادی دارد و چه زمانی محقق خواهد شد، اما با توییت اخیر وزیر، به نظر می‌رسد که تحقق آن در دستور کار قرار گرفته است، تا جایی که وزیر بعد از تقاضا از ائمه جمعه، یادآور شده که آماده کمک اعتباری و فنی در این خصوص است.

جمله‌ای که به این معناست که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان آماده است تا در امر باز نگه داشتن مساجد درون شهری و بین راهی برای استفاده گردشگران، هزینه‌های جانبی این کار را متقبل شود؛ احتمالا از هزینه تعمیرات و مناسب سازی گرفته تا هزینه نظافت و چه بسا آب و برق و مسائل دیگر. پیشنهادی که هم به حل بخشی از معضل گردشگری با هزینه کمتر منجر می‌شود و هم دایر ماندن و شدن مساجد را به دنبال دارد.

ایده‌ای جالب توجه که باید دید آیا در قالب طرحی مدون پیش خواهد رفت و مثلا به شکل گیری تفاهم‌هایی میان این وزارت خانه و ائمه جمعه سراسر کشور منجر خواهد شد یا صرفا در حد یک توییت خواهد ماند و راه به جایی نخواهد برد؟ فرجامی که امیدواریم سویه نخست آن رقم بخورد، به ویژه آنکه وزیر تاکید دارد این معضل، بزرگترین معضل در زیرمجموعه اش است و طبعا پذیرفتنی نیست که برای حل بزرگترین مشکل، اقدامات اساسی را در دستور کار قرار ندهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۳
متاسفانه جناب وزیر بجای انجام وظیفه خود در ایجاد زیرساخت از جمله سرویسهای بهداشتی برای گردشگران توپ را در زمین دیگران میاندازند. مدتی است که به حرمها و مساجد به چشم محلهایی برای جذب توریست نگاه میشود، درحالیکه ورود غیر مسلمان به این اماکن ممنوع است ولی تاکید بر بازدید گردشگران آن هم با حجاب اختیاری دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
گردشگر با حجاب اختیاری
مگه میشه مگه داریم؟
واقعا مغزت هم در حد همین اسمت دارکوب هست
habib
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
تا دلت بخواد مسجد در شهرستانها داریم .نمیدانم برای چه ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
اتفاقا ضرغامی حرف درستی زده است

و ایکاش بقیه وزرا هم مثل او شجاعت داشتند که حداقل یکی از مشکلات جدی بهداستی فرهنگی بسیار مهم در کشور را او دارد برطرف و حل میکند
و مساجد باید همکاری کنند
چون وقتی سرویس بهداشتی نباشد در کنار کوچه و خیابان و کنار جاده مردم کثافت کاری میکنند
دارکوب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
باشه حرف همه شما دوستان قبول، اتفاقا منتظر همین بودم. دربهای مساجد را باز میگذارند برای سرویس بهداشتی و بعد از مدتی برای خواب و نهایتا مساجد به محل تجمع کارتن خوابها تبدیل میشود. همه قبول مساجد این کار را بکنند، ولی چرا این درخواست از باشگاه های ورزشی، پاساژها، کتابخانه ها و مدارس و ... نمیشود؟؟؟ چرا مثل همین درخواست باز بودن برای استفاده از سرویس بهداشتی و جای خواب بی پناهان درخواست مشابهی از سینماها و سالن های تئاتر نیست؟؟؟ یا این درخواستها هدفمند هستند و پشت پرده دیگری دارد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
همینطور دهنت را باز کن و تهمت بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
ورود غیر مسلمانان به هیچ مسجد و حرمی ممنوع نیست. تنها ورود غیر مسلمان به مکه و مسجد الحرام ممنوع است
چرا باید این همه مسجد بیش از مورد نیاز ساخته شود؟

با فواصل کمی از مصلای تهران که گنجایش هزاران نفر نمازگزار را دارد و چند دهه است که در حال ساخت می باشد، چند مسجد دیگر نیز از چند سال قبل در حال ساخت هستند!!
پاسخ ها
محمدایوب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
تو اینقدر قدرت تشخیص نداری که مصلا محل برگزاری نماز جمعه است که فقط جمعه ها باز میشود برای برگزاری نمازهای یومیه مساجد کوچک نیاز است که به محلها نزدیک باشد
خخخ
مهم تمیزی سرویس بهداشتی است.

به جرات می توان گفت که همه سرویسهای بهداشتی ساخته شده، کثیف، آلوده، فاقد تهویه مناسب و از تجهیزات بسیار بی کیفیت در ساخت آنها استفاده شده به طوری که بسیاری از مردم رغبت نمی کنند از آنها استفاده کنند.
پاسخ ها
habib
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
یک سری از مردم هنوز فرهنگ و یا علم تمیز نگه داشتن سرویس بهداشتی را نمیدانند.
متاسفانه بسیاری از مردم فرهنگ استفاده از توالتهای عمومی را ندارند.
گردشگرها برای سرویس بهداشتی از طبیعت بهره گرفته و پشت تل و تپه و درخت اجابت مزاج کنن. همه کود طبیعی هست هم متناسب با مدیریت نوین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
سرویس بهداشتی نباید مجانی باشه در عوض میشه هم کار افرینی کرد‌ هم سرویسهای تمیز برای اجابت مزاج داشت‌
مسجد خوب است ولی بهتر است حسینه ساخته شود که بتوان به عنوان گرمخانه و مواقع اضطراری و.... استفاده کرد.
البته وظایف وزارتخانه را به گردن مردم انداختن پاک کردن صورت مسئله است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
درسته حسینیه برای اسکان خوبه ولی خواببدن در خود مسجد مکروه هست
النظافة من الايمان : ایا به این امر ایمان داریم؟
مسجدی‌که‌بسته‌باشد‌مسجد‌ضرار‌است‌
باید در مناطق تجاری و خرید و فروش سرویس های بهداشتی وجود داشته باشد که توسط همان بازاری ها یا صاحبان مناطق اداری مدیریت شود و با توجه به تمیزی و امکانات آنها دولت به آنها تخفیف مالیاتی بدهد
یعنی هر منطقه تجاری که تمیزتر و دارای امکانات بیشتر باشد از تخفیف مالیات و عوارض برخوردار باشد

دولت اگر دولت باشد باید خوب مدیریت کردن را بلد باشد نه اینکه خودش را وارد کارهای اجرایی کند و از موضوعات مهم جا بماند

دولت اگر دولت باشد تورم را با تثبیت پول ملی و کنترل واردات و صادرات باید حل کند نه بگیر و ببند و بخشنامه و دستوری کار کردن
مسجد سنگر است سنگر ها را حفظ کنید
جناب آقای ضرغامی شما یکی از آن کسانی هستید که با خم شدن تا کمر در مقابل مردم ایران عذرخواهی کنید و مستعفی شوید !
اگر رستورانها و مجتمع های خدماتی و قهوه خانه ها و مغازه های بین راهی نبودند تکلیف این ملت چه بود ؟ سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بجای قول پرداخت هزینه های مساجد براحتی میتواند کنار هر پمپ بنزین یک مجموعه تهداشتی و یک محل نشیمن موقت برای مسافران بسازد اما شما نه میخواهید نه میتوانید ! با درگیر کردن مساجد با مردم یک خوراک تبلیغاتی جدید برای دشمنان پردازش نفرمایید !
شکی نیست که آقای ضرغامی به این نیت وزیر میراث فرهنگی و گردشگری شد تا همه جای دیدنی کشور را با بیت المال ببیند و بچرخد. حالا غیر از دیدن آنها چه چیز دیگری نصبیبش می شود، خدا می داند. او فقط در کشور دور می زند و عملا وزارتخانه به دست کسان دیگر اداره می شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی