بازدید 12984

هنگام رعد و برق نباید اینجا باشید!

درختان شروع به تاب خوردن می‌کنند، آسمان تاریک می‌شود و ناگهان صدای آن را می‌شنوید صدای رعد و برق از راه دور. این یک نشانه است نشانه آن که خطر احتمالی در راه می‌باشد. صدای رعد و برق را نادیده نگیرید، زیرا رعد و برق می‌تواند به روش‌هایی که انتظارش را ندارید باعث گرفتن جانتان و یا ناقص کردن اندام‌های بدنتان شود. این موضوع زمانی که شما در حال دوش گرفتن، شستن در وان و یا حتی شستن ظروف هستید را نیز شامل می‌شود.  
کد خبر: ۱۱۸۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳ 13 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فرارو نقل از سی ان ان، به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده از آنجایی که رعد و برق می‌تواند از طریق لوله کشی عبور کند بهتر است در هنگام رعد و برق به طور کلی از آب دوری کنید. در نتیجه، هگام رعد و برق دوش نگیرید، در وان نباشید و شستن ظروف یا دست‌های خود را به زمانی دیگر موکول کنید. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده می‌افزاید:" خطر عبور رعد و برق در لوله کشی ممکن است در لوله‌های پلاستیکی کم‌تر از لوله‌های فلزی باشد. با این وجود، بهتر است از هرگونه تماس با لوله کشی و آب جاری در آن در طول طوفان و رعد و برق خودداری ورزید تا خطر آسیب دیدن را کاهش دهید".
 
در زمان رعد و برق خطر صرفا در داخل خانه و محیط سربسته متوجه شما نیست. در آن هنگام به در‌ها و پنجره‌ها نزدیک نشوید، روی کف بتنی دراز نکشید، به دیوار‌های بتنی تکیه ندهید و از ایوان‌ها و بالکن‌ها دور بمانید. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها هم چنین می‌افزاید: "هنگام رعد و برق از دستگاه‌هایی مانند رایانه یا سایر تجهیزات الکترونیکی که به پریز برق متصل هستند استفاده نکنید. هم چنین، از تلفن‌ها سیم دار دور بمانید. تلفن‌های همراه و بی سیم ایمن هستند البته اگر از طریق شارژر به یک پریز برق متصل نشده باشند".
 
سرویس ملی هواشناسی ایالات متحده اشاره کرده که هنگام رعد برق گرم شدن هوا به اندازه ۲۲۲۰۴ درجه سانتیگراد یا ۵ برابر گرم‌تر از سطح خورشید است. بلافاصله پس از رعد و برق هوا خنک شده و به سرعت منقبض می‌شود. این گسترش سریع و انقباض باعث ایجاد موج صوتی می‌شود که ما به عنوان رعد و برق می‌شناسیم. صاعقه از بسیاری جهات می‌تواند می‌تواند کشنده باشد. برخورد مستقیم آن می‌تواند باعث ایجاد جراحاتی مانند ضایعات پوستی، سوختگی و هم چنین وارد آمدن آسیب‌های مغزی، عضلانی و چشمی شود.
 
به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده بخش عمده مرگ و میر و جراحات ناشی از رعد و برق زمانی رخ می‌دهد که افراد به خصوص هنگام بعدازظهر و عصر ماه‌های تابستان خارج از خانه هستند و ۱۰ درصد از افراد هر ساله تحت تاثیر صاعفه جان شان را از دست می‌دهند.
 
افرادی که در محیط های سر باز کار می‌کنند در معرض خطر بیشتری قرار دارند. در امریکا در نواحی جنوب شرقی به خصوص در فلوریدا و تگزاس بیش‌ترین تعداد مرگ و میر ناشی از رعد و برق گزارش شده است.
 
اگر هنگام رعد و برق خارج از خانه گرفتار شده اید بدانید که هیچ مکانی برای تان ایمن نیست. از هر آن چه خطر مواجهه با رعد و برق را افزایش می‌دهد مانند نزدیک شدن به درختان و یا رفتن زیر درختان بلند خودداری کنید. اگر هیچ پناهگاه ایمنی در اختیار ندارید در موقعیتی مانند توپ قرار گیرید: پا‌های خود را کنار یکدیگر قرار داده، قدری چمباتمه بزنید و گوش‌های تان را بگیرید، اما به یاد داشته باشید این آخرین راه حل است. ابتدا به دنبال پناهگاه ایمن باشید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست