بازدید 3891

خشم آمریکا از توییت زلنسکی علیه سیاست‌های ناتو

یک رسانه معتبر آمریکایی گفت: همزمان با نشست سازمان ناتو در لیتوانی، زلنسکی در توییتی جنجالی با طعنه به کشورهای غربی در عدم جدیت در پیوستن کی‌یف به ناتو، خشم و آشفتگی مقامات غربی را برآشفت.
کد خبر: ۱۱۸۲۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳ 12 July 2023

به گزارش «تابناک» نقل از مهر، یک روزنامه مطرح آمریکایی از آشفتگی و خشم هیئت اعزامی واشنگتن در نشست سران ناتو در لیتوانی در پی واکنش توییتری جنجالی ولودیمیر زلنسکی خبر داد.

روزنامه آمریکایی «پولیتیکو» امروز سه‌شنبه گزارش داد که در پی توییت جنجالی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در انتقاد از عدم جدیت کشورهای غربی در تعیین چارچوب زمانی مشخص برای عضویت کی‌یف به ناتو، برخی از دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو سازمان ناتو با ابراز شگفتی، نسبت به اظهارات زلنسکی برآشفتند.

به گزارش منبع مذکور، همزمان با نشست امروز اعضای ناتو در شهر ویلنیوس، رئیس جمهور اوکراین با انتشار توییتی با طعنه علیه تعلل اعضای سازمان ناتو در عضویت اوکراین به ناتو نوشت: عدم تصریح به تعیین چارچوب زمانی مشخص برای عضویت اوکراین در ناتو، نشانگر حماقت و نابخردی است.

به گزارش پولیتیکو، واکنش توییتری طعنه‌آمیز زلنسکی موجب خشم و آشفتگی تیم اعزامی آمریکا به اجلاس ناتو در لیتوانی شد.

از سوی دیگر، یک دیپلمات ارشد اروپایی با اشاره به اظهارات زلنسکی گفت: «با وجود اینکه من نسبت به مواضع برخی کشورهای هم‌پیمان در ناتو منتقدم، اما این شیوه را نسنجیده و غیر عادلانه می‌دانم.. زلنسکی نیز بسیار خود را به آب و آتش می‌زند.»

گفتنی است سازمان ناتو در اجلاس بخارست در آوریل / فروردین ۲۰۰۸ میلادی با انتشار بیانیه‌ای بر الحاق نهایی کی‌یف به ناتو تاکید کرده بود، اما هرگز پیش نویس مقدماتی عضویت این کشور به ناتو فراهم نشد. در فوریه / بهمن ۲۰۱۹ پارلمان اوکراین با انجام اصلاحاتی قانونی خواستار پیوستن به ناتو شد که تاکنون فراهم نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست