بازدید 3648

نظر لاوروف درباره روابط ایران با عربستان

وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد که از سرگرفته شدن روابط دیپلماتیک ایران و عربستان، فضای مثبت‌تری را در منطقه ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۱۱۸۲۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸ 10 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در سخنانی از برقراری روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان سعودی استقبال کرد.

وی که این سخنان را در ششمین نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه مطرح می‌کرد، گفت: «همانطور که می‌دانید، عربستان سعودی اخیرا روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران را از سرگرفته است که به طور کلی فضای مثبت‌تری را در منطقه ایجاد می‌کند».

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه سخنانش گفت: «ما دیدگاه‌های شرکای خود را با هدف جستجوئی راه حل‌های سازش به اشتراک می‌گذاریم آمادگی برای در نظر گرفتن منافع یکدیگر و همه طرف‌های درگیر را داریم».

ششمین نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه، ظهر امروز (دوشنبه)، در مسکو آغاز شده است. هدف از این نشست تقویت روابط کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و روسیه است که طی آن به بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخته خواهد شد.

پنجمین نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه، در ژوئن سال ۲۰۲۲ میلادی با حضور سرگئی لاوروف در ریاض -پایتخت عربستان سعودی- برگزار شد.

طبق آخرین آمار اعلام‌شده در سال ۲۰۲۱، میزان مبادلات تجاری کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه به ۷.۶ میلیارد دلار رسیده است و ابزارهای برقی و پلاستیک از جمله مهم‌ترین کالاهای صادراتی از کشورهای مذکور به روسیه و غلات، مس و فرآوردهای آن مهم‌ترین اقلام وارداتی از روسیه به این کشورها هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست