بازدید 3136

ثبت «گرمترین هفته تیر ماه» طی هفته آینده در کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اعلام کرد که در هفته آینده گرمترین هفته تیرماه ثبت خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۸۲۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹ 07 July 2023

به گزارش «تابناک»، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، درمورد وضعیت جوی کشور گفت: امروز (۱۶ تیرماه) در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و جوی آرام برقرار است اما فقط در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان مازندران و ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقت رخ می دهد.

وی در ادامه گفت: جمعه (۱۶ تیرماه) در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، نواحی مرکزی کشور شامل استان‌های مرکزی، قم، اصفهان و یزد وزش باد شدید و در برخی مناطق خیزش گردوخاک رخ می دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: شنبه، یکشنبه و دوشنبه (۱۷ تا ۱۹ تیرماه) در کشور جوی آرام و آسمانی صاف و آفتابی پیش بینی می‌شود و  سه شنبه (۲۰ تیرماه) برای شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

ضیاییان ادامه داد: طی پنج روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و در برخی مناطق گردوخاک انتظار می رود به ویژه در نوار شرقی کشور و منطقه زابل وزش باد شدید و گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پدیده غالب است.

وی تاکید کرد: هفته آینده بطور کلی انتظار می رود گرم‌ترین هفته تیر ماه باشد همچنین طی روزهای جمعه تا یکشنبه (۱۶ تا ۱۸ تیرماه ) در شمال غرب و غرب کشور شاهد افزایش دما هستیم. برای غرب سواحل خزر ثبات نسبی دمای هوا طی پنج روز آینده و برای شرق سواحل افزایش دما به‌یژه در روزهای شنبه و یکشنبه  (۱۷ و ۱۸ تیرماه) در جنوب غرب ماندگاری هوای گرم، ثابت بودن دمای هوا و برای دامنه های جنوبی البرز نواحی مرکزی کشور، شمال شرق، شرق و جنوب شرق تا سه شنبه(۲۰ تیرماه) روند افزایش دمای هوا پیش بینی می شود.

وی درخصوص وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، توضیح داد: آسمان تهران فردا ( ۱۷تیرماه) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای  ۳۷ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه ( ۱۸ تیر) صاف و همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و  حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست