بازدید 3244

مسئول اطلاعاتی پ.ک.ک در شمال عراق از پای درآمد

سازمان اطلاعات ترکیه " میت " اعلام کرد که طی عملیاتی طراح ترور یک دیپلمات ترکیه‌ای در اربیل عراق را در شهر سلیمانیه از پای درآورده است.
کد خبر: ۱۱۸۱۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۵ 06 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان اطلاعات ترکیه «میت» جلال کایا با نام «حسن» مسئول خودخوانده اطلاعاتی گروه تروریستی پ.ک.ک را طی عملیاتی در حومه سلیمانیه عراق از پای درآورد.

به گفته منابع امنیتی وی طراح حمله ترور عثمان کوسه دیپلمات ترکیه‌ای در ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۹ در اربیل عراق بوده است.

شورای عالی امنیت اقلیم کردستان عراق پنجم مرداد ۱۳۹۸ اعلام کرده بود، شش تن از عاملان قتل "عثمان کوسه" دیپلمات ترکیه اعتراف کرده اند که در جهت منافع حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) وی را به قتل رساندند.

بر اثر این حمله تروریستی علاوه بر عثمان کوسه، دو شهروند کُرد دیگر به نام های «نریمان عثمان محمد علی و بشدار رمضان صالح» نیز کشته شدند.

پس از این حمله نیروهای امنیتی اقلیم کردستان عراق موسوم به نیروهای "آسایش" شش تن از عاملان این قتل را به سرعت دستگیر کردند که سه نفر از آنان از جمله "مظلوم داغ" عامل اصلی حمله نیز از شهروندان کشور ترکیه می بودند.

سه نفر دیگر، از شهروندان اقلیم کردستان عراق بودند که در این عملیات به مظلوم داغ کمک کردند و همچنان در بازجویی به سر می برند.

در بیانیه نهاد امنیتی اقلیم کردستان عراق آمده است که با توجه به اعترافات عاملان، این حمله تروریستی بوده است و از چند ماه پیش، «فاتح بوتان» یکی از اعضای ارشد حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) برای اجرای آن برنامه ریزی کرده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست