بازدید 13842

ادامه ناآرامی‌های گسترده در شهر‌های مختلف فرانسه/ جنگ داخلی در فرانسه در راه است؟

این روز‌ها فرانسه صحنه ناآرامی‌ها گسترده در اعتراض به قتل یک نوجوان ۱۷ ساله به دست پلیس این کشور است. در همین راستا، نیرو‌های امنیتی فرانسه، صد‌ها معترض را بازداشت کردند. همچنین، شب‌های ناآرام فرانسه با آتش‌سوزی‌های متعدد و تخریب و غارت فروشگاه‌ها و اماکن عمومی به صحنه درگیری‌های تازه معترضان با پلیس تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۱۸۱۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ 02 July 2023

ادامه ناآرامی های گسترده در شهرهای مختلف فرانسه/ جنگ داخلی در فرانسه در راه است؟

بین الملل تابناک: این روز‌ها فرانسه صحنه ناآرامی‌ها گسترده در اعتراض به قتل یک نوجوان ۱۷ ساله به دست پلیس این کشور است. در همین راستا، نیرو‌های امنیتی فرانسه، صد‌ها معترض را بازداشت کردند. همچنین، شب‌های ناآرام فرانسه با آتش‌سوزی‌های متعدد و تخریب و غارت فروشگاه‌ها و اماکن عمومی به صحنه درگیری‌های تازه معترضان با پلیس تبدیل شده است.

وزارت کشور فرانسه بامداد یکشنبه اعلام کرد، دست کم ۳۲۲ تن در سراسر این کشور شامل ۸۰ تن در پاریس و ۵۵ تن در مارسی به جرم درگیری با پلیس و نیروهای امنیتی و همچنین آتش‌زدن اماکن خصوصی و عمومی از جمله فروشگاه‌ها و بانک‌ها و منفجر کردن خودروها و اتوبوس‌ها دستگیر شدند.

ادامه ناآرامی های گسترده در شهرهای مختلف فرانسه/ جنگ داخلی در فرانسه در راه است؟

به نوشته «رویترز»، تقریبا در تمام شهرها از جمله مونپلیه در جنوب، استراسبورگ در شرق، رِن در شمال غربی، مارسی، نیس و پاریس درگیری‌های شدیدی بین شرکت‌کنندگان در ناآرامی‌ها و نیروهای امنیتی رخ داده است.

رسانه‌های فرانسوی می‌گویند، پلیس و نیروهای امنیتی برای جلوگیری از اقدام معترضان در به آتش کشیدن اماکن عمومی و خصوصی، تخریب خودروها و غارت فروشگاه‌ها، از تجهیزات ضدشورش شامل گاز اشک‌آور، نارنجک‌های صوتی و خودروهای زرهی استفاده می‌کند.

طبق گزارش‌ها، بعد از درخواست پلیس فرانسه از افراد زیر ۱۸ سال برای نرفتن به خیابان شانزلیزه در مرکز پاریس، معترضان با پرتاب سنگ به نیروهای امنیتی در این خیابان حمله کرده و پلیس نیز تعداد زیادی از آنها را دستگیر کرد.

ادامه ناآرامی های گسترده در شهرهای مختلف فرانسه/ جنگ داخلی در فرانسه در راه است؟

خبرنگار شبکه «الجزیره» نیز با بیان اینکه بیشتر مردم فرانسه از دولت می‌خواهند که وضعیت اضطراری در سراسر این کشور اعمال کند، گزارش داد: همزمان «الیزابت بورن» نخست وزیر فرانسه از اتاق فرماندهی عملیات پلیس در مقر وزارت کشور بازدید کرده است.

پلیس فرانسه که بیش از ۴۵ هزار نیرو را برای مقابله با ناآرامی‌ها و آشوب در سراسر این کشور مستقر کرده، در ۲۰ شهر از جمله پاریس مقررات منع آمدوشد اعمال کرده است.

در پی انتشار خبر قتل نوجوان ۱۷ ساله، معترضان خشمگین ساختمان‌ها و خودروهای دولتی را در حومه فرانسه به آتش کشیدند. از آن زمان به بعد، ناآرامی‌ها به سایر شهرها و مناطق فرانسه گسترش پیدا کرده است. امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، مرگ این پسر نوجوان را «غیرقابل توضیح و توجیه ناپذیر» توصیف کرده است.

ادامه ناآرامی های گسترده در شهرهای مختلف فرانسه/ جنگ داخلی در فرانسه در راه است؟

فرانسه آماده جنگ داخلی می شود؟

عبدالباری عطوان تحلیلگر مسائل سیاسی با انتشار یادداشتی در روزنامه الکترونیکی رأی الیوم به این تحولات پرداخت و نوشت، اعتراضات و اقدامات خشونت‌باری که فرانسه این روزها شاهد آن است، به خاطر قتل یک جوان پناهنده توسط پلیس نیست، بلکه معلول خشم شدید ناشی از ظلم و تعدی نیروهای امنیتی و همچنین شرایط غیر انسانی است که مهاجران در این کشور با آن روبرو هستند.

در این گزارش آمده است، به خاطر افزایش اقدامات تحریک‌آمیز، فرانسه یکی از بزرگ‌ترین مراکز نژادپرستی و اسلام‌هراسی در قاره اروپاست و قتل این پناهنده الجزایری، فقط خشم فروخورده مردم فرانسه را منفجر کرد، زیرا تورم امان مردم این کشور را بریده است و سردمداران فرانسوی نیز قادر به کنترل آن نیستند. این رخدادها، به معنای واقعی کلمه یک جنگ است، زیرا با وجود استقرار ۴۵ هزار پلیس و نیروی امنیتی، اعتراضات همچنان ادامه دارد.

در جریان این اعتراضات، بیش از دو هزار خودرو به آتش کشیده شده، صدها مغازه در پاریس غارت، بیش از دو هزار نفر بازداشت و بیش از ۲۰۰ پلیس زخمی شدند و انتظار می‌رود که بر این آمار و ارقام افزوده شود. پناهندگان در فرانسه، شرایط رقت‌باری دارند و به حاشیه رانده می‌شوند؛ به ویژه مسلمانان.

بر اساس این گزارش، پناهندگان به ویژه مسلمانان در فرانسه با توهین های بسیاری روبه رو هستند و به عقاید مذهبی آنان اهانت می‌شود و دولت فرانسه به بهانه دروغ «آزادی بیان»،  برای توهین‌کنندگان فرش قرمز پهن می‌کند. خطرناک‌تر از این مساله، جانبداری مفتضحانه دولت های فرانسه از جنایات صهیونیست ها در فلسطین اشغالی است. پاریس حتی هر گونه همبستگی سیاسی یا رسانه‌ای با قربانیان تروریسم صهیونیست ها را «حمایت از تروریسم» عنوان می‌کند و به حامیان این کشتارها هم تریبون داده است.

با ادامه شورش‌ها و درگیری‌های خیابانی در فرانسه، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، سفر رسمی خود را به آلمان به تعویق انداخت. سخنگوی رئیس جمهور آلمان گفت که ماکرون با «فرانک والتر اشتاین مایر» همتای آلمانی خود  در این زمینه صحبت کرده است. این سخنگو افزود: «ماکرون خواسته است که سفر رسمی  برنامه ریزی شده به آلمان به تعویق بیفتد.»

ماکرون روز جمعه از والدین خواست تا نوجوانان را در خانه نگه دارند و برای سرکوب شورش‌های گسترش یافته در سراسر فرانسه محدودیت‌هایی را در استفاده از رسانه‌های اجتماعی پیشنهاد کرد. علیرغم درخواست ماکرون از والدین برای نگه داشتن فرزندانشان در خانه، درگیری های خیابانی بین معترضان جوان و پلیس ادامه یافته است.

عطوان در ادامه نوشت، اگر دولتهای فرانسه از عدالت در فلسطین حمایت کنند و به جای گذشته استعماری خود، با مهاجران با هعنوان شهروندانی تعامل داشته باشند که صاحبان حق هستند و سیاست به حاشیه راندن و تبعیض را کنار بگذارند، فرانسه هم امن‌تر و باثبات‌تر خواهد بود. فرانسه در واقع به گذشته استعماری خود بازگشته است و این مسئله در مداخلات سیاسی، نظامی و اقتصادی این کشور در امور داخلی کشورهای مهاجران مشهود است.

در ادامه این گزارش، ضمن انتقاد از مداخلات فرانسه در سایر کشورها، آمده است، آیا دولت نیکولای سارکوزی، رهبری مداخلی نظامی در لیبی را بر عهده نداشت؟. در آن دوران، هدف فرانسه، غارت نفت و گاز لیبی و ناکام گذاشتن طرح معمر قذافی برای مبارزه با نفوذ استعمار در قاره آفریقا بود. آیا دولت فرانسه در صدر گروه موسوم به دوستان سوریه نیست و در عین حال، هزاران تروریست را برای نابودی این کشور فرستاد تا صدها هزار نفر از مردم سوریه را به خاک و خون بکشند؟.

بر اساس این گزارش، کوتاهترین مسیر برای بازگشت آرامش به فرانسه، اعتراف جدی به اشتباه، تلاش برای تغییر سیاستها و مواضعی  است که در حمایت از اسلام‌هراسی و تبعیض نژادی است، وگر نه این کشور به سمت جنگ داخلی حرکت خواهد کرد. هم اکنون اقتصاد فرانسه بیش از سه تریلیون یورو بدهکار است. فرانسه که حامی اصلی اسلام‌هراسی است، با چالش بی‌سابقه‌ای روبروست که امنیت و ثبات این کشور را تحریک می‌کند.

در پایان این گزارش آمده است، هم اکنون شاهد «انتفاضه محرومان» در فرانسه هستیم و این کشور در بدترین دوران خود از نظر سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی قرار دارد و جنگ اوکراین نیز مزید بر علت شده است. فرانسه باید هر چه سریعتر اشتباهات خود را جبران کند. کشته شدن یک پناهنده فقط جرقه‌ای بود تا فیتیله بشکه خشم مردمی روشن شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۲
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۴۳
هر جا تبعیض و بی عدالتی صورت گیرد، اعتراض و تظاهرات روی می دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
تظاهرکننده های کنونی در فرانسه، مهاجران آفریقایی هستند. انتظارات این ها بسیار بالا است. همین که دولت و مردم فرانسه آنها را به کشور خود راه داده اند، باید کلاهشان را هم بالا بیاندازند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
روزنامه جمهوری اسلامی: به صلاح قوه قضاییه نبود که در هفته قوه قضاییه ماجرای آزادی اکبر طبری، مردم را آزرده کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
فرض کنید افغانهای ساکن ایران هم دست به چنین کارهایی بزنند. مسئولان ما چقدر سعه صدر نسبت به آنها از خود نشان خواهند داد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
یکی از دروغهای شاخدار غربگداها ربط دادن این تظاهرات به مهاجرین است در صورتی که همه نژادی بین معترضین هست و دست کم یکساله که شهرهای فرانسه درگیر اعتراضند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
فرمانده نیروی دریایی سپاه: اگر ناو و موشک نباشد، معیشتی هم نخواهیم داشت!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
ما که تو کشورمان اصلا از این خبرها نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
ولی به روزی که ۸ میلیون افغانی در ایران علیه تبعیض قیام کنن . کشورهای اروپایی با پناهنده دادن به مسلمین و مردم افریقا خودشان گرفتار کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
غرب گدا چرا ربطش می دی به سیاه پوستا ؟ اینترنت هست مردم می بینن هم کلی سفید پوست و ساکنان اصلی فرانسه توشون هست و هم از همه طیفی که بیشتر هم جوونن . اون ارمان شهری که تو از غرب ترسیم کردی توهمه چرا می خوای ذهنیت منفی و کثیفت نسبت به ایرانو باز اثبات کنی؟ چون تو خوردت دادن که همیشه ادم بده داستان جمهوری اسلامیه این جور شدی که همه جا بهشته و اخلاق مدار غیر ایران. ایران گلستون نیست ولی فرانستونم همینه که می بینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
غربگدای .... حالا شورش فرانسه رو هرچی میخوای صدا بزن چه اغتشاش چه اعتراض
مهم این هستش که شرارت و فتنه فرانسه به خودش برگشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
شرق گدا
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
بخدا تو کار این جماعت ساندیس به دست و شرقگدا موندم
قسم و آیه و توجیح که چی تو فرانسه اعتراض شده نه اغتشاش
اون وقت تو مملکت خودمون هر چی میشه میشه اغتشاش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
به 12:53
مشکل تو شرق گدا این است که
تو نمی دانی بسیاری از الجزایری ها، تونسی ها و مراکشی ها رنگ پوستشان سفید است.
چرا از این که به دروغ تظاهرات در یک کشور اروپایی را بزرگ جلوه بدهی لذت می بری؟
گر طبیبی سر خود دوا کن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
هیچ جای دنیا با مهاجران مهربان نیستد. حتی اگر قانونی باشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
این آفریقایی ها چه اصراری دارند بروند فرانسه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
ای کاش پلیس در خیلی از کشورها مانند پلیس
فرانسه صبور و حرفه ای عمل می کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
حشمت الله فلاحت پیشه نماینده پیشین مجلس در تویئتی نوشت:
این دولت و مجلس، بیش از ۲۰ مالیات و هزینه جدید به سبد زندگی مردم تحمیل کرده است. مالیات
بر ملک،اجاره،خودرو،کارتخوان،قبوض، انتقال پول،افزایش عوارض و هزینه های مختلف خدمات دولتی و البته فیلتر شکن. این بی رحمی در تاریخ این ملت و در میان اغلب کشورهای دنیا بی سابقه است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
شما مراقب باش بایدن دوباره نیفته روی زمین پخش بشه
هرچند بایدن نمادی کامل از آمریکاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
ماله کش ها انداختن تقصیر رو به خارجی های بد بخت .
البته مردم شماهارو میشناسن
بلکه بیماری زمینه‌ای داشته!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
البته چون فرانسه این قدر بازی خشن و کشتار و ترور و
آتش زدن شهر و شورش و اساسین و.... ساخته که مردمش وحشی شده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
شایدم شما داشتی
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
دو نکته بسیار مهم
اول مردم برای تورم چن درصدی شورش کردن
دوم هیچ کشته ای ثبت نشده!
یاد اون کشوری افتادم که تورم نزدیک به صد درصدی داشت مردم اعتراضاتی داشتن و صدها نفر ....
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
یکی ازاشتباهات بزرگ کشورهای اروپای غربی این بود که پس جنگ دوم اجازه مهاجرت گسترده مردم بیفرهنگ آفریقا وخاورمیانه رابه اروپا دادند که الان کشورهایی مثل فرانسه حدود 30تا40 درصدشون اینا هستند که مشکلات عظیم اقتصادی سیاسی اجتماعی امنیتی برای این کشورها درست کرده اند.
آیا در جریان اعتراضات فرانسه، نیروهای لباس شخصی و آتش به اختیار نیز حضور داشته و با مردم برخورد کردند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
چهار تا منافق آلبانی اومدن این کامنت ها(نظرات) چرت و پرت رو نوشتن
حالا خواهید دید که دوباره منافقان و غربگدایان مثل داستان شورش واگنر ضایع و رسوا و بی آبرو خواهند شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
نه بجاش پلیس کار اونارو با شدت بیشتری انجام میده خیالت راحت باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
خیر، نیروهای پلیس به ضرب گلوله برخورد میکنن
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
خدایا شکرت که در برابر روسهای با ابرو که واگنرهای وحشی رو به وجود نیاوردن و باهاشون قرار داد نبستن ابرو شون رو حفظ کردی . خدایا شکرت که اینقدر به بعضی ها اونقدر بصیرت دادی که فرق آبرودار و بی ابرو و وحشی و خنخوار رو بفهمند . خدایا کسانی که طاقت دیدن لباس رنگی رو در تن مردم ندارن . ماشینهای رنگی خاری ست در چشمشان و صلخ و شادی قلب شان رو پاره میکنه دل نگران بفرما اگر احساسی دارن البته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
ناشناس 11-41 مطمئنم تو یه روس فارس زبان هستی.چرا دست از سر ایران شما روسهای لعنتی برنمیدارید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
به 11:41
داداش زیادی 20:30 و اخبار صدا و سیما نگاه می کنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
14:01
این قدر نشستی پای مزخرفات عنترنشنال که افتادی به این هزیان گفتن؟

منافق های غربگدای بیچاره موقع شورش چند ساعته واگنر، چه چرت و پرت هایی بهم بافتن که شورش واگنر هم در یک روز فاتحه اش خونده شد

فرانسه فتنه گر کافر فاسد (که همیشه هم فرانسه بازنده هستش) آرزوی جنگ داخلی در ایران رو داشت ولی الان فرانسه باید آشوب و شورش خودش رو جمع کنه

بایدن هم که دیروز با 2 تا سوتی جدید دوباره باعث رسوایی آمریکا بود
آزادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
شورش واگنر اختلافات داخلی روسیه رو نشان داد تاریخ فرانسه پر از اعتراضات کوچیک و بزرگ بوده مثل بعضی جاها نیست که مردم هیچ حقی در اداره کشور ندارن۱۶:۱۵
حتی یک نفر کشته نشده!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
بالای ۵۰۰ نفر کشته داشتن ولی رسانه های رسمی اعلام نکردند فیلماش هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
داداش یه سرچ ساده بکنی بهت میگه تعداد کشته ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
برگ چنار دروغگو دشمن خداست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
چند تا پلیس کشته شدن؟؟
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
برادران عرزشي آمار و اسامي همه كشته شدگان فرانسه را بهتر از خود فرانسه دارند!!!! خخخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
راست میگی
خود اون پسر 17 ساله هم کشته نشده، زنده اس و نزد خدا روزی میخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
افریقایی تباران ۹۰ درصد عارتگران و اتش زنندگان شهر

در فرانسه هستند بیش از دو هزار مغازه راپس از غارت

آتش زدند و ۱۵۰۰ خودرو و دهها اتوبوس و امبولانس

و منازل مردم را غارت و اتش زدند

روزاول که یک الجزایری قصد زیر گرفتن افسر پلیس را

داشت و با گلوله کشته شد که بهانه اعتراضات شده است هیچ کسی کشته نشده و رسانه های متعدد در

خیابانها و مراکز پلیس و دادگاهها آزادانه حضور دارند و

از تمام دستگیر شدگان که با وجود شهود و فیلمهای

ضبط شده و وسایلی که سرقت کرده اند دستگیر

و بسرعت توسط قضات کشیک و وکلایشان تفهیم

اتهام و زندانی یا با ضمانت و وثیقه لازم آزاد میشوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
امار 500 نفر رو از کجات در اوردی
نکنه حدیث براش ساختی
فرد کشته شده در جریان اعتراضات فرانسه یک مهاجر الجزایری الاصل بوده است.
اصولاً اعتراضات جاری در فرانسه را مهاجران آفریقایی هدایت و در آن شرکت می کنند.
مهاجران اگر از شرایط فرانسه ناراضی هستند، بهتر است یه کشورهای زادگاه خود برگردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
الان یکساله در فرانسه اشوبه جلیقه زردها هم لابد الجزایری بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
به 10:42
جلیقه زردها کمونیست و از احزاب افراطی چپ هستند. من اگر جای مکرون و مسئولان فرانسه بودم، همه اشان را دستگیر می کردم.
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
کلا همه در فرانسه از نظر غربگداها مجرمند جز اقلیت سفیدپوست. جالبه خود این هموطنان از نزاد خودشون نفرت دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
شما دیگه کی هستید در دفاع از غرب از خود غربی ها افراطگرا تر هستید !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
ناشناس ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
همه بدن فقط تو خوبی
وقتی به خاطر پز دادن دموکراسی و بشر دوستی مرزهای کشورت رو به روی پناهنده ها باز می زاری عاقبتش این میشه که جمعیتی گرسنه و زامبی وارد کشورت بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
مثل ایرانیهای مقیم خارج
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
وقتی درکی از شرایط دنیا نداری بهتره نظر ندی. فرانسوی ها و غربی ها بویی از انسان دوستی نبردند اگر میبینی پناهنده راه میدن فقط برای سو استفاده و برده داری از پناهندگان هست ظلم و تبعیض و بی احترامی به پناهندگان بیداد میکنه. شاید بگی چرا پناهندگان بر نمی گردند افریقا چون همین کشورهای غربی استعمارگر کشورشون رو نابود کردند ..
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
غربیها در دنیا جنگ های متعدد راه انداختند و یک هزارم جمعیت اواره را با منت به عنوان کارگر ارزان و پناهنده قبول کردند تا ژست حقوق بشری بگیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
وظیفه تک تک شما غربگداها این است که هرچه سریعتر گم شوید بروید فرانسه تا اربابان مکرون سَقَط نشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
ایرانیهای مقیم خارج اکثرا ادمهای تحصیلکرده و بدرد بخورن رفتن اونور نه یه مشت ادم بیسواد مال دهاتهای افریقا و کشورهای .اسلامی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
میگه غربیها برای برده داری مهاجر میگیرن .خدا رو شکر تا یه دهه ی دیگه رباتها اینقدر پیشرفته میشن که نیازی به مهاجر گرفتن برای برده داری نخواهد بود.
نکته جالب تو خبرها عدم تیراندازی نیروهای پلیس به مردم وکشته نشدن افراد است با این حجم درگیری کسی هم کور نشده کسی کشته نشده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
اصلا و ابدا تو که راست می گی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
چندتا پلیس کشتن؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
نکته جالب توجه تر ش اینکه این همه آشوب کردن ولی
کسی جرات نداره به پلیس تعرض کنه ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
به همین خیال باش که کشته نداشته باشه
وقتی در یک روز 2 هزار تا بازداشتی فقط داره بعد کشته نداشته باشه؟!!!عقل هم خوب است
به اتحاد مردم فرانسه غبطه میخورم
دفاع از یک هموطن ، حتی مجرم !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
خب آخه مردم فرانسه به فکر لخت شدن نیستن مثل شماها برای همین اتحاد دارن چون آرمان هاشون ارزشمنده ، مثل آرمان شما سخیف نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
جنبش فواحش شما هم خوب بود اتحادش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
چقدر عرزشی زیاد شده خوبه تعداد مثبت و منفی ها گویای همه چیز هست
پلیس فرانسه از شورشیان این کشور ۲ قبضه تفنگ بسیار پیشرفته آمریکایی کشف کرد که تابستان گذشته به ارتش دموکراسی اوکراین داده شده بود تا با روسها بجنگند.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
خوشم می آد هر چی فتنه کردن علیه روسیه برگشت سمت خودشون :)))
خب پناهنده های مسلمان اگه شرایط بهتری در کشورهاشون دارن چرا به اروپا مهاجرت می کنن؟؟؟ بمونن توی کشورهاشون کسی دعوتنامه نفرستاده برن فرانسه. بعدش هم اروپایی ها خیلی نوع دوستانه برخورد کردن و یه مشت پاپتی رو در کشورهاشون راه دادن . مهاجران باید ممنون اروپایی ها هم باشن . والا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
چرت و پرت ننویس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
ایرانی های مقیم خارج هم همینن
ناشناس
| Germany |
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
ایرانی های مقیم خا رج هم پاپتی هستند چرا بر نمی گردند؟
حداقل آفریقاییها به فرانسه مسلط هستند به لطف سالها استعمار فرانسه. ولی ایرانیای ما زبان هم درست بلد نیستند
من به خاطر زبان اموزی چند سال است رادیوهای فرانسه را گوش می دهم.
دو سال تمام می گفتند واکسن واکسن واکسن
بعد اخبارشان شد درباره اعتراضات و تجزیه ایران. حتی اخبار ده کوره های ایرانم می گفتند.
بعد شد پوتین اکراین زلنسکی
الان طی چند روز اخیر حتی یک جمله راجع به اتفاقات فرانسه نگفتند. صبح تا شب یا تبلیغ فستیوال ال ج ب ت هست یا اموزش اشپزی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
اگه خواستی در مورد فقرای آمریکا هم چیزی یاد بگیری شبکه خبر ایران رو گوش بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
جالب بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
تو ساندیسی رو چه به فرانسه. برو عربی یاد بگیر و تشریف ببر عراق
احتمالن بعد از این مهاجر فرست میشه اروپا
غربگداها ماله به دست برای تطهیر جنایات مکرون وارد عمل شدند
همانها که با شورش نصفه روزه واگنر پشت وازه های مسکو جشن و شادی می کردند معتقدند فرانسه در ارامش کامل هست و خون از دماغ کسی نیامده
پس این همه فیلم از کشته شدن وزخمی و نابینا شدن مردم که در فضای مجازی دست به دست می چرخد همه فتوشاپ است!
بردگان حقیری هستید.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
جالبه که اینقدر نژاد پرستن که خودشونم نحقیر می کنن معتقدن افریقایی و خاورمیانه ای همه بدن فقط سفید پوست اروپایی که یه عمر دنیا رو استعمار کرده و جنگ راه انداخته اون نژاد برتره
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
قربون تو پوتین گدای کمونیست !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
ساندیسی سرچ اینترنتی هم بلدی تا فقط بولتن می خونی؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
داداش از اینا انتظار دیگه ای داشی؟ در حال حاضر بعد از عقب نشینی وانگر افسردگی گرفتن و خیلی کم دیده میشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
دوغتو بنوش خیلی عصبانی هستی
ناشناس
| Canada |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
اون فیلم هایی که دیدی مال هشت ماه پیش تو ایرانه دادا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
کانادایی دروغگو باز برگشتی که
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
ببین روس فارسی زبان که هی غربگدا میکنی غربگدا میکنی چون پولشو میگیری ولی باهات شرط میبندم تا یه تا دو دهه دیگه روسیه میره زیر مجموعه امریکا میشه کشوری که 1.5 درصد اقتصاد جهان رو داره با 60 درصد اقتصاد دنیا(امریکا ومتحدانش )ئر نمیفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
تمام افرادی که توی این صفحات دارن غربگدا غربگدا می کنن همشون منافق هستند و قصد اختلاف افکنی بین مردم را دارند و بدون توجه به مشکلات داخلی دارن فقط حمایت بدون دلیل از دولت می کنند تا خودشون را طرفدار دولت جا بزنند. در صورتی که اینها همه سربازای منافقین هستند و با تفرقه افکنی قصد تجزیه دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
15:14
دهنت رو ببند آلبانی
فرانسه داره تاوان یک هزارم جنایاتش در طول تاریخ وپس میده.استعمار مراکش الجزایر انشالا سرزمین ملکه رپتایلها هم دومی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
فرانسه دقیقا یکی از کشورهایی که
باعث شد کشور ما به این روز
بیافته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
داداش اگر قرار به تاوان باشه که ساهان ایرانی اون همه کشت و کشتار کردن الان ما باید تقاص پس بذیم
طبق اخباری که درز کرده از مجاهدین خلق هم برای سرکوب شورشها استفاده شده
برادران غرب پرست وشرق پرست چندین نفر کشته شدن تا الان...
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
اخبار رسمی گفته ۱۳۰۰ نفر دستگیر شدن غیررسمی گفتن ۵۰۰ نفر زخمی سر تعداد کشته هام اختلافه
مصی علینژاد نظری راجع به اعتراضات ازادی خواهانه در فرانسه ندارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
اسمشم میشنوم حالت تحوع میگیرم قیافشو که دیگه نگو
مصی اصلا عدد نیست که بخاد نظر بده یا ما دربارش صحبت کنیم
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
!!تظاهرات میخواهید فقط تظاهرات فقانس
مکرون در بحبوحه جنگ روسیه به چین سفر کرد و همانجا امریکا نسخه اش را پیچید بیخود نیست که سیاستمدار کارکشته امریکایی گفته دشمنی با امریکا خطرناک ولی دوستی با ان قطعا کشنده است.
و مکرو و مکرالله و الله خیرالماکرین
آن روزی فرانسه در دم آشوب و اغتشاشات در ایران می‌دهید و از فتنه گران حمایت می‌کرد و آرزوی سرنگونی حکومت اسلامی را داشت از مکر خدا غافل بود الان گرفتار نفرین مردم مسلمان ایران سده است
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
کسی خواب است را می‌شود بیدار کرد
کسی که خودش را به خواب زده است هیچ جوری نمیشود بیدار کرد
طیف شما هم خودش را به خواب زده است و رویای بر حق و الهی بودن را می بیند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
چی میرنی افاغنه و افریقایی مهاجرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
فرانسه یه کشور حقه باز وشارلاتانه و بهیچوجه پشت اپوزیسیون ایران نبوده.از پژوش که تو ایران فراگیره بفهم.
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
برای خانواده مامورین امنیت فرانسه هم دعا کنید حاج آقا
باب ماماشات بس است
بعضی ها میگن چرا واتساب و اینستا و تلگرام در ایران فیلتر است چواب ساده تر از سوال است به فرانسه نگاه کنید با یک فیلم یک دقیقه ای میتوان یک کشور را به اتش کشید ما باید حواسمان جمع باشد و اجازه ندهیم جوانان مملکت با این برنامه ها تحریک شوند و فریب بخورند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
عجب ، چطوره قانونی تصویب بشه دهان و چشم مردم رو برای امنیت کشور با دستمال ببندند
حداقل جنبش فواحش نیستش
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
بزودی بخاطر توهین به خانمهای مظلوم ایرانی به سرطان زبان
و دهان دچار میشی کافر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
چون امثال شما اونجا نیستند
اختلاس و رانت و گرانی تو کشورشون باشه چه خواهند کرد !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
سکوت
خدا کنه خیابانها و در و دیوار را با شعار نویسی زشت و کثیف نکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
ان شاء الله که فرانسه در آتش بسوزد
همه چی ریخته بهم
تظاهرات نیست ، عده ای اغتشاشگر هستند که از خارج پول میگیرند و اقدام علیه امنیت ملیو تشویش اذهان عمومی میکنند !!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
کار ایران وروسیه وچینه.
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
احسنت بر ۱۳:۴۵
این افریقایی تبارها به ظلم هایی که فراسه در قاره افریقا کرده است و می کند پاسخ می دهند. ثروت امروز اروپا ناشی از کار وتلاش و تولید نیست بلکه ناشی از چپاول ملتهای اسیا و افریقا و امریکای لاتین در چند قرن گذشته است . موزه های انها پر است از اشیای عتیقه که از دنیا به غارت برده اند. اقای مکرون می تواند از مسی جونش و مریم سوگلی اش کمک بگیره. این همان کسی است که پارسال در اغتشاشات ایران از اغتشاشگران حمایت می کرد و با چند زنک سیاسی که ادعای رهبری مخالفان نظام اسلامی ایران را دارند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
دقیقا
این اشوبگران فرانسوی نیستند بلکه افریقایی هستند واز طرف امریکا هدایت میشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
نیمه درست ونیمه اشتباه. بله اغلب آفریقایی تبارها والبته خاورمیانه ای ها هستند ولی هدایتشان از طرف امریکا نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
خیر افریقایی های مسلمان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
کار روسیه ایران وچینه مثل کرونا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
بهتره بگی مستعمره های سابق فرانسه
فرانسوی ها کم در افریقا جنایت نکردند حتی دین و زبانشان را هم به مردم قالب کردند
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
آفرین ۱۳:۴۵
فرانسه فرانسه است چیزی گیر شما نمیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
غربگدا معلومه خوب ترسیدی ها
تظاهرات میخواهی فقط تظاهرات فقانس!!!
تابناک با انتشار این اخبار داری «تشویق» اذهان عمومی می‌کنی
الان اونجا هم اختشاش شده؟
غربگدای عرق خور. حالا شورش فرانسه رو هرچی میخوای صدا بزن چه اغتشاش چه اعتراض
مهم این هستش که شرارت و فتنه فرانسه به خودش برگشت
گزاره های غریبی است! ۲۰۰ زخمی پلیس، فقط کشته شدن یک نوجوان مهاجر الجزایری!!، مکرون کشته شدن این نوجوان را غیر قابل قبول و غیر قابل توجیه می داند! معترضان مهاجرانی هستند که نسبت به شرایط شان اعتراض دارند!! ( انگار با دعوتنامه رفتند و الان ارث پدریشان رو طلب می کنند!!) خب اگه شرایط اینقدر بده چرا رفتید؟!! و حالا چرا برنمی گردید به وطن خودتون که حال فرانسوی ها رو بگیرید؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
چون فرانسه کشورشان را استعمار و نابود کرده جناب غربزده
ناارامی توسط مسلمانها و افغانه شده
ناارامی توسط مسلمانها و افغانه شده
اعتراض کنندگان !!!!!!! مگه اغتشاشگر نیستن؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
مهم این هست
که فرانسه الان خودش درگیر شورش و آتش شده
گور پدر فرانسه فکری برای سرعت اینترنت کنید سرعت اینترنت افتضاح فیلتر فاجعه تحریم سایت ها دیگه غوز بالا غوز خدایش شما مسئولین در کشور چه می کنید برای چی زنده اید برای چی امده اید
آشوبگران فرانسه باید مجازات شوند!
اشتباه فرانسه در راه دادن مردم شمال افریقا به کشورش است که مردمی ناآرام هستند
بیخود بزرگش نکنید، اعتراضات اینشکلی جزعی از فرهنگ مردم فرانسه س. هر چند سال یه بار یه اعتراض داغ دارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
قبلاً خیلی تعدادشون کمتر بود وسط خیابون 4 تا شعار می‌دادن این طور نبود که وسایل عمومی و خانه ها رو آتش بزنند و با ماموران پلیس درگیر شوند
مکرون داشت برای ایران نقشه می‌کشید حالا باید برای نجات خودش دنبال راه حل باشه
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
نمونه یک غربگدا
دیگر از اعترض گذشته و تبدیل به فتنه و آشوب شده است! البته از روی شکم سیری!!!
چند وقت دیگر افغان های مقیم ایران هم از این دست کارها خواهند کرد اکر به کشور خود بازکردانده نشوند.
بنظر غربگدها شکم همه غربی ها سیر است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی