بازدید 13709
با تحولات منطقه و جهان

کشته شدن چهار نظامی ارمنستان در حملات جمهوری آذربایجان / رایزنی مقامات چین و روسیه درباره دفاع موشکی/ اعلام آتش بس یکجانبه از سوی ارتش سودان/ اعلام حمایت عربستان سعودی از پوتین

کشته شدن چهار نظامی ارمنستان در حملات جمهوری آذربایجان، رایزنی مقامات چین و روسیه درباره دفاع موشکی، اعلام آتش بس یکجانبه از سوی ارتش سودان، اعلام حمایت عربستان سعودی از پوتین و درخواست جهاد اسلامی برای لغو توافقات امنیتی با اسرائیل، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۸۰۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶ 28 June 2023

کشته شدن 4 نظامی ارمنستان در حملات جمهوری آذربایجان/ رایزنی مقامات چین و روسیه درباره دفاع موشکی/ اعلام آتش بس یکجانبه از سوی ارتش سودان/ اعلام حمایت عربستان سعودی از پوتین

بین الملل تابناک: کشته شدن چهار نظامی ارمنستان در حملات جمهوری آذربایجان، رایزنی مقامات چین و روسیه درباره دفاع موشکی، اعلام آتش بس یکجانبه از سوی ارتش سودان، اعلام حمایت عربستان سعودی از پوتین و درخواست جهاد اسلامی برای لغو توافقات امنیتی با اسرائیل، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

کشته شدن چهار نظامی ارمنستان در حملات جمهوری آذربایجان

طبق ادعای تشکیلات نظامی منطقه قره‌باغ کوهستانی بامداد امروز چهارشنبه (۲۸ ژوئن) در پی حمله توپخانه‌ای و پهپادی نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به سمت مواضع ارمنستان در مسیر «خوجاوند» و «آغدره»، چهار نظامی کشته شدند. 

به نوشته خبرگزاری فرانسه، «مقام‌های جدایی‌طلب در منطقه قره‌باغ کوهستانی که مرکز ده‌ها سال مناقشه ارضی بین ایروان و باکو بوده، چهارشنبه اعلام کردند، چهار سرباز ارمنستانی در پی آتش جمهوری آذربایجان در قره‌باغ کوهستانی کشته شدند»؛ طرف جمهوری آذربایجان هنوز به این گزارش‌ها واکنشی نشان نداده است. 

این درگیری در حالی گزارش شده که وزرای خارجه دو جمهوری همسایه آذربایجان و ارمنستان از دوشنبه در حال مذاکره در آمریکا هستند. 

به‌ رغم برگزاری مذاکرات در سطوح مختلف بین دو کشور در هفته‌های گذشته، تنش مرزی بین آن‌ها ادامه دارد و ایروان گفته، باکو همچنان به محاصره بخش ارامنه‌نشین قره‌باغ و انسداد مسیر مهم لاچین ادامه می‌دهد.

این دور از مذاکرات در حالی قرار است در آمریکا برگزار شود که مذاکرات چندی پیش در سطح وزرای خارجه به میزبانی واشنگتن بی‌حاصل بود. 

به گفته «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه، غرب قصد واقعی برای پیشبرد صلح‌ بین دو جمهوری ارمنستان و آذربایجان را ندارد.

لاوروف بعد از نشست وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان معاهده امنیت جمعی (CSTO) گفت: متاسفانه آنچه ایالات متحده و اتحادیه اروپا در حال حاضر انجام می‌دهند، از تمایل ناچیز برای کمک به رسیدن به یک توافق حکایت دارد؛ اما برنامه‌های آن‌ها (غرب) برای کسب پایگاه در منطقه و دور زدن منافع قانونی روسیه و تثبیت خود به عنوان نیرویی که نقش تعیین‌کننده در اینجا ایفا می‌کند را نشان می‌دهد.

رایزنی مقامات چین و روسیه درباره دفاع موشکی

روز سه‌شنبه، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو و پکن رایزنی‌هایی درباره موضوعات دفاع موشکی انجام داده‌اند.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: «روز سه‌شنبه، ۲۷ ژوئن، رایزنی‌های منظمی در مسکو میان وزارتخانه‌های روسیه و چین درباره دفاع موشکی انجام شده و دیدگاه‌ها درباره موضوعات مختلف در ابعاد بین‌المللی و منطقه‌ای تبادل شد.»

در این بیانیه آمده است: «تمرکز بر برگزاری چنین رایزنی‌هایی به صورت منظم در آینده نزدیک مورد تاکید قرار گرفته است.»

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود که روسیه از روابط خود با چین اطمینان داشته و مواضع دو کشور در خصوص موضوعات نوین جهانی، بسیار نزدیک به یکدیگر است.

همکاری های نظامی چین و روسیه و ایران در سال های اخیر، روزافزون در حال افزایش است، به گونه ای که تحلیلگران آمریکایی، آن را مایه نگرانی ایالات متحده خوانده‌اند.

«آندرا کندال تایلور»، از اعضای ارشد اندیشکده «مرکز امنیت آمریکای جدید» اخیرا گفته: «این قدرت‌ها هر سه به دنبال تضعیف ایالات متحده و شکل‌دهی دوباره به نظم بین‌المللی هستند.»

براساس گزارش ایپاک تایمز، روسیه و چین اقدام به امضای یک «شراکت بدون محدودیت» کرده‌اند که همکاری‌های نظامی راهبردی را نیز شامل می‌شود. پکن بیشترین تلاش‌ها را برای کمک به اقتصاد روسیه در برابر تحریم‌های کشورهای غربی کرده است. در همین حال، روسیه و ایران هم اقدام به امضای توافقنامه‌های دفاعی جدید کرده‌اند؛ مضاف بر این، توافق‌هایی میان ایران و چین نیز افزایش پیدا کرده است. 

اعلام آتش بس یکجانبه از سوی ارتش سودان

در حالی که دیروز نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو»، ملقب به (حمیدتی)، آتش بس یکجانبه در سودان به مناسبت عید سعید قربان اعلام کردند، ارتش این کشور نیز به نوبه خود از آتش یکجانبه خود به همین مناسبت خبر داد.

به گزارش پایگاه النشره، «عبدالفتاح البرهان» در سخنانی تلویزیونی، آتش بس یکجانبه را اعلام کرد و خواستار هشیاری و آمادگی همگان برای مقابله با آنچه تهدیدات علیه موجودیت سودان دانست، شد.

او همچنین از جوانان سودانی خواست تا به یگان های نظامی ارتش بپیوندند.

فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع اعلام کرد به مناسبت عید قربان، آتش‌بس یکجانبه‌ای برای دو روز برقرار می‌کند.

در همین حال، نیروهای پشتیبانی سریع سودان اعلام کردند که گفت وگوهای جده با ارتش این کشور برای حل بحران سودان تا بعد از عید قربان به تاخیر افتاده است.

سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) شاهد درگیری بین ارتش این کشور به فرماندهی عبدالفتاح البرهان با نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو (حمیدتی) در خارطوم و سایر شهرهای شمال و غرب کشور بوده است.

تاکنون چندین بار آتش‌بس در سودان اعلام شده، اما طرف‌های درگیر مداوم آن را نقض می‌کنند.

اعلام حمایت عربستان سعودی از پوتین

 روز سه شنبه رسانه‌ها از تماس تلفنی رئیس جمهور روسیه با ولی‌عهد عربستان و گفت‌و‌گوی این دو در زمینه آخرین تحولات روسیه در خصوص «گروه واگنر» و همچنین توسعه روابط ریاض و مسکو خبر دادند.

 به گزارش «رویترز» به نقل از شبکه خبری «ریا نووستی» «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی تماس تلفنی داشت. بن سلمان در گفت‌گو با پوتین از اقداماتی که وی برای پایان دادن به شورش مسلحانه گروه واگنر در روز شنبه انجام داد، حمایت کرد.

درخواست جهاد اسلامی برای لغو توافقات امنیتی با اسرائیل

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به اظهارات «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایفای نقش تشکیلات خودگردان به نفع این رژیم، خواستار لغو توافقنامه‌های امنیتی و سیاسی با این رژیم شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست غیر علنی کمیسیون امور خارجی و امنیت پارلمان این رژیم (کِنست) گفته بود: «منافع ما ایجاب می‌کند که تشکیلات خودگردان فلسطین کار خود را ادامه دهد. این تشکیلات در مواردی که موفق می‌شود، به نفع ما عمل می‌کند و سقوط آن به نفع ما نیست.»

جهاد اسلامی تأکید کرد که این اظهارات نتانیاهو بیانگر حقیقت اهداف صهیونیستی از امضای توافقنامه‌ها با سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) و به منزله سیلی به سازشکاران عربی و فلسطینی است.

بنا بر گزارش وبگاه «فلسطین الیوم»، جهاد اسلامی همچنین خواستار در پیش گرفتن موضع ملی از سوی مقامات تشکیلات خودگردان و ساف و اجماع ملی برای لغو توافقنامه‌های امنیتی و سیاسی با دشمن صهیونیستی، انصراف از به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و توقف تمامی اشکال روابط با این رژیم از جمله هماهنگی امنیتی، شد.

جنبش مذکور بر ضرورت تحریم رژیم صهیونیستی، توقف هر گونه عادی‌سازی روابط با این رژیم و حمایت از حقوق ملت فلسطینی از جمله حق آن برای دفاع و مقاومت به ویژه در سایه خطراتی که علیه مسجدالأقصی، قدس و روستاهای کرانه باختری وجود دارد، تأکید کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵۵
ارمنستان اول باید توضیح بده سربازاش تو جاده بین اغدره و خوجاوند چیکار میکردن؟ اگه قصدشون جنگه بسم الله. حمله کنن تا نتیجش که میشه محو ارمنستان رو ببینن. نه. میخوان صلح کنن مثل ادم بشینن خونشون تا ببینه پدرشون پوتین براشون چه تصمیمی میگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
آمریکا کشوری نیست که با کشوری در چیزی شریک شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
ماهنامه میدان آزادی با انتشار فیش حقوقی مالک شریعتی نیاسری رئیس کمیته تفحص از حقوق های نجومی مجلس، اعلام کرد که او خود دو فیش حقوقی مجموع بالای ۱۰۰ میلیون تومان در ماه دارد!!! در کدام کشور دنیا این چنین است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
برادر من ارمنستان برای فاجعه جیلولوق در سلماس و اورمیه و خوجالی در باکو توضیحی نمیده انتظار داری بیاد برای اشغال سرزمین در روز روشن توضیح بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
علی اقا
ایران باید بخاطر امنیتش از ار منستان حمایت کنه
راه ارتباطی ایران با منطقه قفقاز باید از ارتساخ باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
ناشناس 11:28
این دولت محرومان و مجلس انقلابی است!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
ناشناس!!!!!!
آرتساخ دقیقا کدوم خرابشده ای هست؟
قفقاز میشه اذربایجان ارمنستان و گرجستان. بالاتر از اون میشه داغستان و دربند که قفقاز نیستن دیگه. کجا میخوای بری با این عجله؟
جالبه پرچم جنبششون رنگین کمانه نشان همجنس بازی قوم لوط بعد چندتا ساده لوح یا انسان فاسد اینجا میگن جنبش ما جنبش فواحش نیست!
پاسخ ها
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
ناشناس ریز بین
تو که ایقد ریزی تو مسائل کسی که وام ۹۰۰ میلیونی رو میفروشه ۲۰۰ میلیون و سر آخر ۲ میلیارد و ۳۰۰ میگیره رو کار ندارم اون مسئول شرعی که اینو تایید میکنه چطور؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
بسووووووووووز و ساندیس بنوش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
اونی که قراره تو آتش جهنم بسوزه همجنس بازهای غربگدا هستن نه من
ناشناس
| Austria |
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
کافر همه را به کیش خود پندارد، لطفا به شجره نامه خودت نگاهی بنداز
چرا خبری از اغتشاشات فرانسه که پس از کشته شدن جوان 17 ساله پیش آمده در سایت شما نیست؟!
به الجزیره سری بزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
بگو اعتراضات
ناشناس
| Austria |
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
جوان کشته شده فرانسوی خیلی منحرف بود چون دائم کانال اینترناشنال را تماشا میکرد و قصد تشویش اذهان عمومی در فرانسه را داشت
یکی از شیوه های قدیمی ارمنستان تحرکات نظامی در موقع مذاکرات است من سالهاست این موضوع را رصد می کنم و به دوستان همیشه می گم اگه دیدید مذاکراه ای در جریان است منتظر یه حرکت از ارمنستان باشید جالبه هر وقت قرار مذاکره ای گذاشته می شه من نگران میشم چون می دونم یه اتفاقی قراره بیافته باور کنید حتما یه درگیری صورت می گیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
همین تحلیل شما برای آذربایجان هم صدق میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
مشکل تحلیل نیست فهمه. موضوع خیلی ساده است یه طرف باید حقشو بگیره یه طرف بده. کدام طرف سعی می کنه نیاد سر مذاکره؟ البته بعید می دونم باز هم متوجه شده باشی چون هدف ات یه چیزی پراندن و گل الود کردن آبه
صلح یعنی اینکه نظامیان ارمنی ها باید از قره باغ خارج شن و اوارگان اذربایجانی به خانه هایشان در خانکندی خوجالی خوجاوند آقدره و عسگران برگردند اینکه ارمنی ها از مواضعی که در 1990 در سایر مرزها اشغال کرده ان عقب نشینی کنن حاکمیت اذربایجان بر قره باغ و ساکنین ان را که شامل ارمنی ها هم میشه بپذیرند (پاسپورت اذربایجانی) مرزهای اذربایجان را به رسمیت بشناسند. ارمنی ها مایل به این نیستن در نتیجه سیاست شان کارشکنی در مذاکرات و مظلوم نمایی برای تهییج عواطف است. عین کسی است که خانه شما را اشغال کرده و وقتی برای بیرون کردنش اقدام می کنی زن و بچه را می فرسته جلو تا حس ترحم ایجاد کنه و با هوچی گری اخراجش و به تاخیر بندازه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
صلح زمانی اتفاق خواهد افتاد که رژیم صهیونیستی و ترکیه پاشون رو از این منطقه بکشن بیرون
آتش بیار معرکه برای دستیابی به امتیازات ژئوپلتیک این دو کشور با محورت امریکا هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
تمام این مواردی که ذکر شده در اتش بس سه جانبه روسیه ارمنستان و اذربایجان است ولی ارمنستان بعد از دو سال هیچ کدام را اجرا نکرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
ارمنی ها به خاطر 65 هزار ارمنی یک میلیون اذربایجانی را از خانه هایشان در قره باغ بیرون کردن الان هم رسانه ها می نویسن قره باغ که عمدتا جمعیت ان ارمنی است. ارمنی است چون همه اذربایجانی ها از خانه هایشان اخراج شده ان دیگه عمده و غیر عمده نداره همه جمعیت قره باغ الان ارمنی است. مطمئنا ایرانیان سالهای 1990 را به خاطر می اورند که اذربایجانیها رانده شده از قره باغ نزدیک مرز ایران پناه گرفته و مدتی در چادرهای کمیته امداد زندگی کردن جالبه ایران نذاشت یه نفر از انها داخل شهرهای ایران بیاد ولی الان طرف شب تو افغانستان از ننه اش قهر می کند فردا تو تهرانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
ترکیه جزو منطقه هستا برادر.
یه نقشه رو نگاه کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
به جز بلغور کردن مهملات رسانه ای در مورد ترکیه و رژیم صهیونیستی و امتیازات ژئوپلتیک خودت چی بلدی؟ تا حالا یک صفحه در مورد قفقاز خوندی که می ای اینجا نظر می دی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
صلح یعنی اینکه آذزبایجان و ارمنستان و ترکمنستان و گرجستان طبق قانون بعد از صد سال که گذشته باید به ایران برگردد
ناشناس
| Norway |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
جایی به نام اسرابایجان وجود خارجی نداره. پسر جان دهها قومیت رو پانترکها در آناتولی و قفقاز کشتار کردند با کمک یهودیها . دو تا کلمه خوجالی خوجالی یاد گرفتی ول کن نیستی.
از گفته لاوروف مشخص است که چرا نشست های دو همسایه شمالی (ارمنستان و آذربایجان) برای برقراری صلحی پایدار در واشنگتن بی نتیجه مانده است، در شرایط فعلی کاخ سفید و همتایان اروپایی شان ترجیح می دهند تنش بین آذربایجان و ارمنستان ادامه پیدا کند تا بتوانند پایگاه های خود را در این دو کشور گسترش داده و با نفوذ سیاسی در این دو کشور، مقامات کرملین را در فشار قرار دهند ولی یا نمی دانند که این سیاست غلط ممکن است تنش دیگری را در بین کشورهای حوزه دریای خزر ایجاد کند یا می دانند و عمدا چنین سیاستی را در پیش گرفته اند تا با ایجاد تنش بین این کشورها به نفع منافع اقتصادی خود ماهی صید کنند و بر سیاست مداران دو جمهوری آذربایجان و ارمنستان است که در دام چنین سیاست غلطی گرفتار نشوند به خصوص جمهوری آذربایجان که اکثریت مردمش شیعه هستند و اخیرا با رژیم اسرائیل هم مراوداتی داشته باید بداند که باز کردن پای رژیم اسرائیل در منطقه یعنی ایجاد تنش بیشتر و باید همچون برخی از کشورهای اسلامی که دانستند راهی که دارند می روند اشتباه است و اخیرا در برخی سیاست های اشتباه خود تجدید نظر کرده اند و به مسیر مقاومت برگشته اند، جمهوری آذربایجان هم همچون این کشورها در سیاست خود تجدید نظر کند و مانند کشورهایی همچون مالزی، پاکستان، سوریه، ایران و بسیاری از کشورهای آفریقایی ... در کنار ملت مظلوم فلسطین قرار گرفته و مشروعیت این رژیم را به رسمیت نشناسد تا منطقه در آرامش و امنیت باشد.
در مورد این گفته تایلور عضو ارشد اندیشکده " مرکز امنیت آمریکای جدید" ؛ " این قدرت ها (یعنی ایران، چین و روسیه) هر سه به دنبال تضعیف ایالات متحده و شکل دهی جدید به نظم جهانی هستند" باید گفت؛ آمریکا نباید فکر کند که خودش به تنهایی همچون گذشته با سیاست استعمار و استبداد می تواند سایر قدرت ها را مهار و از پیشرفت قدرت های نوظهوری چون ایران، هند و ... جلوگیری به عمل بیاورد، دوران تک قطبی بودن و شیردوشی و ... گذشت، دنیای امروز به سمت چند قطبی شدن پیش می رود و هر کشوری که در زمینه های علمی دست برتری را داشته باشد و توسط متخصصان داخلی اش به بومی سازی دست یافته باشد قطعا یکی از قطب های نظم جهانی جدید خواهد بود و با توجه به پیشرفت و بومی سازی هایی که کشور ما در زمینه های مختلف علمی از دفاعی گرفته تا پزشکی و صلح آمیز هسته ای به دست نخبگان و دانشمندان وطنی بدست آورده قطع به یقین یکی از قطب های برتر خاورمیانه در آینده نزدیک خواهد بود و آمریکا و همتایان اروپایی اش هم باید این واقعیت ها را بپذیرند تا رقابت سالم بین کشورها برقرار شود نه این که با ایجاد تفرقه، تحریم و درگیر ساختن کشورهای قدرتمند درصدد مهار آنها باشند که این نوع رقابت، رقابتی ناسالم است و نظم جهانی را از ثبات و آرامش خارج می سازد.
ای برادر کشورهای کوچک اسیر کشورهای قدرتمند وزورگو هستند در قفقاز نیز که روسیه آنرا جزو حوزه امنیتی خود می‌داند اگر آمریکا مثلا برای حل مناقشه آذربایجان وارمنستان قدمی برداشت سریع عوامل روس در فاراباغ با ایجاد درگیری آنرا به چالش می‌کشند وبرعکس وقتی روسیه چنین کرد در منطقه لاچین ومرز دو کشور فوق عوامل داخلی ارمنستان که میل به غرب دارند ایجاد درگیری ی مرزی می‌کنند طبیعت امر این است که قدرت‌های خارجی برای حفظ منافع خود از این اختلاف سو استفاده می‌کنند بهترین راه ممکن برای آدر بایجان وارمنستان نشست در حدود مرزی خودشان است که بدون مداخله قدرت‌های خارجی مسائل خودشان را حل وفصل کنند وبا انعقاد صلح برای ترقی وپیشرفت قفقاز وخودشان کاری کرده باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
نه عزیزم ارمنی ها خودشان اینجوری می خوان صلح یعنی اینکه ارمنی های اشغالگر باید خاک اذربایجان را ترک کنن اتفاقا ارمنستان صلح نمی خواد
و اين همان عظمت علم آمريكاست كه به حالت همزمان جمعيت ايران و آلمان و ژاپن و روسيه را پير كرد فقط به خاطر دشمنى اين چهار كشور در گذشته با آمريكا .
و در كمتر از 20 سال آينده همه مدارس در ايران روسيه چين آلمان و ژاپن تعطيل مى شوند دليلش را از دانشمندان منطقه 51 آمريكا به پرسيد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
متاسفانه سیاست سردمداران کاخ سفید، قانون راز بقاء است که بیشتر مخصوص حیات وحش است یعنی بقای خودت به هر شکل ممکن در حالی که قوانین جوامع بشری با قوانین حیات وحش فرق دارد و خداوند انسان را اشرف مخلوقات قرار داده و پیامبران الهی را فرستاده تا انسان ها بر مبنای عقل، انصاف و عدالت رفتار کنند، تا حقوق بشر حفظ شود و نظم جهانی بر دنیا حاکم شود و اگر برخی کشورها (بالاخص آمریکا) به جای قوانین
بشری بخواهند از قانون راز بقاء تبعیت کنند قانون جنگل بر دنیا حاکم شده که به نفع هیچ کشوری حتی خود مردم آمریکا نخواهد بود.مگر نه این است که سر در سازمان ملل این شعر فردوسی شاعر بزرگ ایرانی را نوشته اند که؛
بنی آدم اعضای یک پیکرند
که در آفرینش ز یک گوهرند
جو عضوی بدرد آورد روزگار
دگر عضوها را نماند قرار
این سخنان گوهر بار نه تنها برای این است که فقط خوانده شوند بلکه برای این است که به آنها عمل شود ولی تاریخ نشان داده که متاسفانه آمریکایی ها بر خلاف سخنانی که می زنند در عمل با سیاست غلط که برای رسیدن به منافع اقتصادی خودشان است به بسیاری از کشورها اجحاف کرده اند نمونه اش عراق و افغانستان امروز و شیلی، مکزیک و ویتنام گذشته .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
به پرسیم؟!!! تو املای فارسی موندی بعد نظرات تخیلی میدی؟!!!
ناحق بودن ارمنستان با ان سابقه سیاه جنایات و اشغالگری و اواره کردن یک میلیون اذربایجانی در قره باغ به خاطر 65 هزار ارمنی که بیش از نصف شان نظامی و بقیه خانواده های نظامیان است مثل روز روشنه ولی ایرانیان از ارمنستان حمایت می کنن این ناجوانمردی را ما هیچ وقت فراموش نخواهیم کرد. در ضمن ایرانیان از میزان جنایات ارمنی ها در اذربایجان و کلا تحولات قفقاز اطلاع بسیار کمی دارند که انهم غالبا نادرست و تابع رسانه های جانبدارانه ایرانه. ایرانیان حتی این واقعیت ساده را نمی دانند که ارمنی ها از 200 سال پیش به عنوان پناهنده بعد از اخراج از ترکیه به اذربایجان اورده شده و بعد بخشی از خاک اذربایجان را اشغال کرده و توش کشور ارمنستان ایجاد کرده ان. ارمنی ها همین کار و در سال 1990 می خواستند در قره باغ تکرار کنن و کشور دوم ارمنی ایجاد کنن. تصور کنید خدای نکرده یه روزی افغانها تو شهر شما شورش کنن و بگن ما اینجا می خواهیم برای خودمان کشور بسازیم بعد شما را قتل و غارت و از خانه هایتان بیرون کنند. این است کل ماجرای اذربایجان و ارمنستان که یه طرف به طور کامل مورد ظلم و نامردی و اشغال قرار گرقته و یه طرف فقط اشغالگری و جنایت و نامردی کرده ولی ما از دومی حمایت می کنیم چون فکر می کنیم اولی ممکنه برای ما تهدید باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
برو مرد حسابی کم داستان بگو . تاریخ رو تحریف نکن ترک ها از زمان الب ارسلان سلجوقی که هزار سال پیش بود پاشون به قفقاز واز شد . ارامنه یا همان اپراتورها قبل از کورش کبیر و مادها یعنی ۱۵۰۰ قبل از میلاد در این ناحیه بودند شرق ترکیه تا قبل از کشتارهای صد سال قبل همه ی روستاهای ارمنی نشین بودند .
ناشناس
| Norway |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
ایران اگر از ارمنستان حمایت میکرد الان الهام باید تل آویو بود. فتنه پانترکیسم با کمک یهودیها دنبال نسل
کشی تمام اقوام قفقاز هستند همانطور که با کشتار اقوام آناتولی جمهوری جعلی آناتولی رو تاسیس کردند.
یاشاسین آذربایجان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
اخر یاشا کجا؟ شما مال ترکیه اید یا اذربایجان؟
چئن این دو تا اصلا همئ قبول ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
پانکردها شب و روز بژی‌بژی می‌کنند، ولی تحمل یک یاشاسین ساده را ندارند
متاسفم برات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
خواهش می کنم
این قوم آذری از اقوام ایرانی هستند و فقط به واسطه جابجایی زبانشان عوض شده اینها چیکار میخوان بکنن و حدود 25الی 35درصد جمعیت ایران هم از همینها است خواهشا به فکر تجزیه نباشید وحی الهام علی اف را قهرمان صدا نکنن خودتون میدونید ماجنوبیها خیلی دل خوشی از شماها نداریم چون منابع نفت و گاز و پتروشیمی از جنوب ایران داره میره بسمت اونها و مردم ما ساکنان جنوب ایران همش تو ای آب و هوای جهنمی دارن با بیکاری هم دست و پنجه نرم میکنن پس زنده باد ایران و اتحاد ایرانی از همه اقوام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
جان؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
مردمان ساکن در ایران کنونی بیش از 7000 سال سابقه سکونت دارند و زبان بومیان اصیل تورکی بوده است زبان دری که امروزه به اشتباه پارسی یا فارسی خوانده می شود زبان افعانها و تاجیک ها بوده و ربطی به کشور ما ندارد متاسفانه یک در طول سالیان زبانشان به دری تغییر کرده و اینها فکر می کنن بزبان قوم پارس که هندو بودن حرف می زنن درحالی که پارس ها هندی الاصل بودن و ربطی به کشور ما و همچنین زبان تاجیکی و دری ندارند.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
من ترکم. اذری خودتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
حداقل 20 هزار سال سابقه سکونت در کشور ما وجود دارد پارس ها فوقش حدود 3 هزار سال پیش وارد شدن قبلش زبان مردم اینجا چی بوده؟ زبان ایلامیان و خوزی ها و کاسسی ها و هورری ها چی بوده؟ تاریخ شناسان می گن از خانواده زبانهای تورکی بوده
ارامنه حدود 100 سال پیش بیش از 200 هزار نفر ایرانی را اوریمه قتل عام کردند پاره ای از گزارشات بی رحمی آنها توسط کنسولگری فرانسه نوشته و منتشر شده است.متاسفانه به برخی ها از کودکی می آمزند که در مواقع عادی درستکار و مظلوم نما باشند و قتی قدرت دستشون افتاد رحم و شفقت را کنار بگذارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
کنتور نمیندازه که تا پارسال میگفتم دو هزار نفر اوایل امسال شد ۲۰ هزار نفر الان شده ۲۰۰ هزار نفر سال دیگه میشه حداقل ۲۰ میلیارد نفر. برو هامو خودتو رنگ کن ترکیه پدر جد نسل کشی و تروریسم هست.
آنهایی که از حمایت از ارمنستان می نویسند و کامنت می گذارند بدانند آذربایجان و آذربایجانی نبود الان ایرانی نبود. خودتان را اسیر دست ارمنی های قاتل که حتی یک مسلمان و یک مسجد در ارمنستان نیست نکنید. فکر روزی باشید که با این اقدامات و حرف های نفرت انگیز امنیت کشور را به خاطر ارامنه که در طول تاریخ فقط خیانت و قتل کردند به باد ندهید. ببینید در کل دنیا چقدر ارمنی هست و چقدر مسیحی و دلیل آن را هم پیدا کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
عمو اوغلی بحث حمایت از ارمنستان نیست بحث سر زیاده خواهی ترکیه و ولایت باکو است که نقشه منطقه رو می خوان بهم بز نن ایران رو هم همه ی اقوامش ایران کردند همون طور که باکری ها جان دادند همت ها و چمران ها و برونسی ها و حاج قاسم ها در راه اسلام و ایران جان فدا کردند . بحث رو قومی و قبیله ای نکن تو دلت برای ایران نسوخته .
ناشناس
| Austria |
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
محمود آقای عزیز،
البته که حمایت چشم بسته از ارمنستان کار صحیح و عاقلانه ای نیست اما نکته اینجاست که شما نبود مسجد در ارمنستان را بعنوان یک عیب برای آن کشور تلقی میکنید اما از نبود کلیسا در جمهوری آذربایجان چشم پوشی میفرمایید
بن سلمان دست چرچیل رو از پشت بسته ! آفرین براین شاهزاده عرب که همه تخم مرغهایش را در یک سبد نریخت و ضمن حفظ استقلال و پیشرفت روزافزون عربستان، با تمام قدرتهای جهانی روابط حسنه دارد، از آمریکا گرفته تا چین و روسیه.
پاسخ ها
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
برعکس سیاسیون دولت ما فقط، افتادن دنبال کشورهای تحریم شده و کمونیستی و سیاست ضد آمریکایی را تا سرحد جنون و گرسنگی مردم بردن واقعا باریک اله باید گفت به بی سلمان که داره میشه معمار عربستان نوین
نظامی ارمنستان در خاک آذربایجان چه می کتد؟
بن سلمان نشان داده فردی آینده نگر و با اراده و مسلمان است. متأسفانه چیزی که در کشور ما وجودش بسیا بسیار کم رنگ است. در عربستان یک نفر حرف آخر را می زند ولی در ایران چندین مرکز و فرد تصمیم گیرنده داریم که هیچکدام هم هم دیگر را قبول ندارند. متأسفانه این مدل اداره کردن یک کشور به جایی نمی رسد. همه تصمیم گیرنده ها همه چیز می گویند ولی وقتی رسوا می شوند ، تقسیر را به گردن دیگری می اندازد و یا اینکه اصلا هیچی نمی گویند. مردم شریف ایران هم فقط نظاره گر هستند. . هاج و واج به مراکز تصمیم گیر نگاه می کنند. بگذریم ، نمایندگان و دولتی ها و کارکنتن از شاسی بلندهاشون راضی هستند؟ ببخشید لکسوس نگرفتید و فقط ماشین شاسی بلند چینی به شما دادند. ملت عذر می خواهد.
ارمنستان متجاوز و اشغالگر ۳۰ ساله
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری