بازدید 9957
در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی بررسی شد؛

نظام مالیات گیری باید اصلاح شود/ کشف فرار مالیاتی مشاغل خاص با استقرار نظام مالیاتی هوشمند

مالیات گیری هوشمند و عادلانه‌ می‌تواند بستری برای توسعه کشورها باشد. شواهد در کشور ما نشان‌ می‌دهد تا کنون نتوانسته ایم به ایجاد یک نظام کارآمد مالیاتی بپردازیم، به طوری که همه افراد متناسب با درآمدشان مالیات بپردازند.
کد خبر: ۱۱۸۰۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲ 26 June 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ بر اساس بررسی‌های سازمان امور مالیاتی، بخش اعظم شکاف مالیاتی کشور (مجموع فرار و اجتناب مالیاتی) در بخش مالیات مشاغل است. شکاف مالیاتی کشور در پایان سال ۱۳۹۸، حدود ۹۷ هزار میلیارد تومان تخمین زده شده بود که بیش از نیمی از آن (حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان) مربوط به مالیات درآمد مشاغل بوده است.

رقم شکاف مالیاتی این بخش در سال ۹۹ به حدود ۵۴ هزار میلیارد تومان رسید؛ به عبارت دیگر، صرفا حدود ۲۰ درصد از مالیات بالقوه مشاغل، وصول می‌شود؛ یعنی مشاغل فقط یک پنجم مالیات واقعی خود را می‌پردازند.

مالیات گیری هوشمند و عادلانه می‌تواند بستری برای توسعه کشور‌ها باشد. شواهد در کشور ما نشان می‌دهد تا کنون نتوانسته ایم به ایجاد یک نظام کارآمد مالیاتی بپردازیم، به طوری که همه افراد متناسب با درآمدشان مالیات بپردازند.

در راستای حل مشکلات نظام مالیاتی کشور به اعمال راهکار‌هایی مانند استفاده از سامانه‌های هوشمند مالیاتی همچون سامانه مودیان روی آورده ایم. شواهد نشان می‌دهد، این اقدام توانسته است گامی در راستای داده محوری نظام مالیاتی کشور باشد و به افزایش تعداد مودیان منجر شده است.

در ادامه نظرات فریال مستوفی، عضو اتاق بازرگانی تهران را در خصوص لزوم اصلاح نظام مالیاتی کشور و مزیت‌های تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم می‌خوانید.

مستوفی در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی در خصوص لزوم برخورداری کشور از یک نظام مالیاتی کارآمد تصریح کرد: مالیات نقش بسیار مهمی در سیاست گذاری‌های اقتصادی، تامین مالی بودجه دولت و تامین عدالت اجتماعی دارد. لیکن نظام مالیاتی ایران به عنوان یکی از اصلی‌ترین ابزار‌های سیاست مالی که تاثیر زیادی بر اقتصاد دارد، دچار مشکلات و نارسایی‌هایی است.

وی در ادامه گفت: کشور‌های پیشرفته که عمده هزینه‌های خود را از محل مالیات تامین می‌کنند از تکنولوژی‌های به روز و سیستم‌های کارآمد و جامع مالیاتی بهره می‌برند. اجرای سیاست‌های مالیاتی به مقدماتی نیاز دارد که از جمله آنها می‌توان به شفافیت، عدالت مالیاتی، ساده سازی نظام مالیاتی برای استفاده مودیان و دسترسی به اطلاعات جامع مالیاتی اشاره کرد.

این عضو اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: طبق آمار سازمان امور مالیاتی، کارگران و کارمندان به دلیل در دسترس بودن، بیشترین سهم را در تأمین درآمد‌های مالیاتی کشور دارند. اشخاص حقوقی نیز بیشترین مالیات را پرداخت می‌کنند. در کشور‌های پیشرفته کمترین نرخ در مالیات‌های مستقیم، مالیات بر سود شرکت‌هاست، در حالی که در ایران بیشترین مالیات در بین مالیات‌های مستقیم را مالیات بر اشخاص حقوقی (شرکت‌ها) تشکیل می‌دهد و اخذ مالیات از اشخاص حقوقی مانعی برای گسترش تولید و توسعه آن‌ها شده است. با توجه به این واقعیات نیاز است به سمت اصلاح نظام مالیات گیری کشور به منظور هوشمند و عادلانه سازی آن گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: بدیهی است که استقرار نظام مالیاتی هوشمند در هر جامعه‌ای نیازمند برخورداری از زمینه‌ها و پیش نیاز‌های متعدد است. سازمان امور مالیاتی باید با بهره گیری از تجربیات سایر کشورها، به ویژه کشور‌های پیشرو به پیاده سازی و اجرای یک نظام مالیاتی کارآمد در کشور اقدام کند. این سازمان اقدامات مثبتی در این خصوص به عمل آورده، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی مانده است.   

وی ادامه داد: معمولاً دولت‌ها در شرایط رکود و زمانی که اقتصاد کشور با رشد منفی همراه است، مالیات‌ها را کاهش می‌دهند و با تشویق فعالان اقتصادی، زمینه را برای خروج از رکود آماده می‌کنند و معافیت‌هایی را  برای تشویق کارآفرینان، کسب و کار‌ها و فعالان اقتصادی برای خلق ثروت بیشتر و کمک به توسعه اقتصادی در نظر می‌گیرند. در همین راستا، سازمان امور مالیاتی به منظور حمایت از اشتغال زایی و رونق کسب و کار‌های متوسط و ضعیف تسهیلاتی در نظر گرفته است.

مستوفی یادآوری کرد: مشاغلی که در سال ۱۴۰۱ سقف درآمد حاصل از فروش آن‌ها معادل ۶۷،۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال بوده، می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم استفاده کنند و از نگهداری اسناد و مدارک و تسلیم اظهارنامه عملکرد معاف هستند. ارائه مشوق‌های مالیاتی از این قبیل علاوه بر سوق دادن مودیان به سمت مالیات دهی می‌تواند از بروز رفتار‌های سلیقه‌ای ماموران مالیاتی نیز جلوگیری کند.

وی ادامه داد: افزایش درآمد‌های مالیاتی بیشترین فشار را به واحد‌های اقتصادی مستقل و شهروندان وارد می‌کند در حالی که اگر درآمد‌های مالیاتی ناشی از وصول مالیات از کلیه مشاغل پردرآمد، نهاد‌ها و شرکت‌های بزرگ وابسته به دولت حاصل شود، می‌تواند رشد اقتصادی را به همراه داشته باشد. به طور مثال در بحث اخذ مالیات بر املاک و واحد‌های مسکونی، عمده واحد‌های مسکونی متعلق به نهاد‌ها و واحد‌های اقتصادی وابسته به دولت است که وصول مالیات از آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

وی در خصوص مزیت‌های هوشمندسازی نظام مالیات گیری کشور از طریق به کار گیری سامانه‌هایی همچون سامانه مودیان تصریح کرد: نظام مالیاتی هوشمند و کارآمد برای مقابله با فعالیت‌های زیرزمینی، درآمد‌های زیرمیزی، دلالی و واسطه گری‌های غیرمجاز سازماندهی خواهد شد و تدابیر لازم در جهت افزایش سرعت و دقت در شناسایی فرار مالیاتی مشاغل خاص و تشخیص درآمد‌های مالیاتی جدید گامی موثر برای استقرار عدالت مالیاتی خواهد بود. در یک نظام مالیاتی هوشمند، عدم شفافیت و فرار مالیاتی مشاغل خاص به حداقل خواهد رسید و اشراف سازمان امور مالیاتی به فعالیت واقعی مودیان تقویت می‌شود.

وی ادامه داد: در قالب تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم شاهد هستیم که نیاز به ارائه اظهارنامه و مالیات گیری علی الرأسی از بین می‌رود و مالیات ستانی داده محور جای نظام مالیاتی سنتی را می‌گیرد. قطعاً مالیات ستانی داده محور نسبت به روش‌های قدیمی مالیات ستانی دارای مزیت‌هایی است، اما باید تلاش کنیم مشکلات را به حداقل برسانیم تا کشور و مالیات دهندگان به مشکل نخورند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵۵
بله باید پدر مردم را دربیاورید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
خواهشا کف مالیات حقوق رو 30 در نظر بگیرد که خط فقر است نه 10 تومان ....!!!
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
در بین کشورهایی که درامد نفتی دارند ایران تنها کشوری هست که مالیات سنگین وضع کرده و با مالیات به سفره ها و معیشت مردم فشار میاره.
چرا ما همه چیزمون با همه دنیا متفاوته؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
ایران کارامدترین نظام مالیاتی جهان را دارد البته درمورد کارگران وکارمندان !!! عدالت هم کاملا منصفانه رعایت میشود مثلا یک طلاقروش که فقط ارزش چهارتا النگویش برابر با کل دارایی یک کارگر است به اندازه ان کارگر و همسان با او مالیات میپردازد این مصداق بارز برابری وعدالت است !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
در بحث اخذ مالیات بر املاک و واحد‌های مسکونی، عمده واحد‌های مسکونی متعلق به نهاد‌ها و واحد‌های اقتصادی وابسته به دولت است که وصول مالیات از آن‌ها صورت نمی‌گیرد.
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
همه دارایی همه را باید به عنوان مایات اخذ کنیم و سپس به مساوات تقسیم کنیم بین خودمان تا عدالت برقرار شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
اشتباهی منفی دادم
اگه مالیات بر اساس عدالت از همه افراد گرفته بشه خیلی هم خوبه اما طوری نباشه که کارمند و کارگر مالیات بیشتری پرداخت کنن و پولدار ها از زیر مالیات دادن فرار کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
تصور می کنید اگر دولت مالیات بیشتری لز بخش های خصوصی بگیرد عدالت است و به سود شما؟!!! هر نوع مالیاتی در نهایت در قیمت کالاها و خدمات محاسبه می شود و خود شما باید آن را پرداخت کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
فقط ایرانه ک در بین کشورهای نفتی مایلیت سنگین از مردم میگیره
ناشناس
| - |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
فقط حکومتی ها و نهادهای حاکمیتی مالیات نمی دهند تقریبا از همه مالیات می گیرند مسئله مالیات گرفتن نیست مسئله اصلی این است که این مالیات کجا خرج می شود این مالیات ها هیچ چیزی به مردم بر نمی گردد و همه اش خرج خودشان می شود وقتی کسی که وزیر صمت شده ماهی ۶۰۰ میلیون حقوق می گرفته انتظار دارید این پول حرام از کجا برایش تامین بشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
فقط کارمند مالیات میده
وقتی که ۱۵۰ هکتار گاوداری و چندین ساختمان آنتیک تاریخی را به عروس ۳۳ ساله

یک مقام مسول به ماهی یک میلیون تومان اجاره میدهند

دیگر گرفتن مالیات به نامها و اشکال مختلف از مردم و کسبه ای که همه به فقر و فلاکت و بدبختی و عقب ماندگی رسیده اند ، یعنی چه !!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
اصل اقتصاد کشور دست دولت، شرکتهای دولتی و خصولتی و وابسته به سپاه مانند قرارگاه است که اگر هم مالیات بدهند از منابع کشور این مالیات را می پردازند و باز هم دست توی جیب و سفره مردم می کنند و پولش را ملت باید بپردازند.
وقتی نظام اقتصادی و مالیات ستانی واقعی و شفاف خواهد شد که اقتصاد براستی در دست بخش خصوصی باشد، در غیر اسنصورت مالیات ستانی هوشمند فقط به فقر بیشتر مردم و ضعیف تر کردن بنیه نحیف بخش خصوصی دامن خواهد زد و بس...
پایۀ نظام مالیاتی کشور بر این اصل قرار دارد که مودی مالیاتی دروغگو است مگر اینکه خلاف آن ثابت شود. در نظام مالیاتی کشور اخلاق جایی ندارد چون اصل کسب درآمد به هر قیمتی است! ممیز مالیاتی در گزارش خود می نویسد این شغل همان شغل است مودی همان مودی است فعالیت هیچ تغییری نکرده است با اینحال به خاطر پر نکردن ردیف درآمد و صفر اعلام کردن آن در دسته کتمان کنندگان قرار می گیرد پس جریمه می شود مودی می گوید تو خودت میگویی تو همانی هستی که قبلا بودی و هیچ تغییری صورت نگرفته کافی نت خطا کرده منهم اشتباه کردم توجه نکردم چرا مرا متهم به کتمان میکنی؟! اینجاست که نظام مالیاتی برای اشتباه جایی نگذاشته است کسی را که اشتباه می کند مثل کسی داغ می کند که خطا کرده است. نظام مالیاتی چه هوشمند باشد و چه با بعضی ممیز های رشوه خوار و تبعیض گر اداره شود تا اخلاق برآن حاکم نشود منبع ظلم اجحاف و تبعیض است
هر بنگاهی کار اقتصادی می کند باید مالیات بدهد.
پاسخ ها
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
سپاه
آستان قدس
ستاد اجرایی فرمان امام
بنیاد مستضعفان
اوقاف
و ........
با بیشترین درامدها از مالیات معافند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
چرا استان قدس نباید مالیات دهد؟ خدایی مسولین پاسخ دهند اگر امام رضا علیه السلام الان بودن می گفتند از دارایی های که به اسم من است مالیات نگیرید یا خودشان در دادن مالیات پیش قدم بودند
وی در ادامه نگفت: که کشور‌های پیشرفته که عمده هزینه‌های خود را از محل مالیات تامین می‌کنند در مورد هزینه کرد آن نیز کاملا شفاف هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
اون کشورها هیچ کدوم منابع نفتی و فروش نفت ندارند
بهتره قبل از این دولت به فکر ایجاد تولید ، صادرات و ارز آوری باشه .
مالیات گیری از کسبه دلال و دست فروش و پیتزا فروش دردی از مملکت دوا نمیکنه.
فقط به فقر مردم فرودست دامن میزنه
وقتی اقتصاد نمیدونه وضع مملکت همینه
اگر نفت نمیفروختیم از افغانستان فقیر تر بودیم
21میلیون حقوق در ماه با کلیه مزایا بن کارگری و سنوات و حق اولاد و حق مسکن و60 ساعت اضافه کار 14400000 تومان بیمه تامین اجتماغی و 390000تومان بیمه تکمیلی و اما مالیات 11310499 تومان به اجبار از جقوق کم میشه و دریافتی میشه 18000000 تومان بعد از 21 سال سابقه . لطفا بگید با کدوم فرمول حساب میکنید یک کارمند شرکت خصوصی باید با درامد سالیانه 216000000 ملیون تومان باید 14000000 تومان مالیات بده ولی اشخاصی هستن که ماهیانه 1 ملیارد تراکنش مالی دارن بابت خدمات کارمزدی فقط نه کالا باید 20 ملیون تومان در سال مالیات بدن اونم طبق محاسبات امور مالیاتی این چه نظام نادرستی هستش که دارید فقز رو فقیر تر و پولدارو غنی تر میکنی بعد دم از مسلمونی میزنید هر روزم یکی به عنوان کارشناس از سر سیری یه تز میده جمع کنید این بسات داروغه بازی رو مملکت رو با مالیات بچرخونید و ذخایر رو خرج اقا زاده ها کنید اب از اب تکون نمیخوره ما مردم کشکیم
بیخود شعار نده، ما گوشمون از باید بشود و نباید بشود پره. تا وقتی فساد سیستماتیکه هیچ سیستمی درست نمیشه. فقط بلدین از کارمند و کارگر بدبخت مالیات بگیرین. بقیه با رشوه دادن مالیاتشون رو کم میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
نه عزیزم از کارگر و کارمند فقط نیست . کمر کارگاههای تولیدی رو زیر فشار مالیات شکسته اند و هر ماه یکی پس از دیگری دارند ورشکست می شوند فقط به فکر حقوق های نجومی خودشان و خاندانشان هستند وگرنه اگر بدانید بیش از بودجه سالانه دارند مالیات از مردم می گیرند و به هیچ جایی هم گزارش نمی دهند
ایران کارامدترین نظام مالیاتی جهان را دارد البته درمورد کارگران وکارمندان !!! عدالت هم کاملا منصفانه رعایت میشود مثلا یک طلاقروش که فقط ارزش چهارتا النگویش برابر با کل دارایی یک کارگر است به اندازه ان کارگر و همسان با او مالیات میپردازد این مصداق بارز برابری وعدالت است !!!!
یکی از فرارهای مالیاتی این خیریه ها هستند که توش فقط پولشویی انجام میشه.چرا وزارت اقتصاد ورود نمیکنه؟البته تمام این خیریه ها به شرکت‌ها وادمهای با نفوذ تعلق داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
دقیقا زدی وسط خال فرارهای مالیاتی! در همین یزد یه گروه به نام کارخانجات پنجره های دو جداره هست که تمام چکها و واریزیها به نام یک خیریه که خودش تاسیس کرده واریز میکنه من به عنوان سوت زنی مالیاتی این مورد رو اطلاع دادم اما بعد از گذشت دو سال از این سوت زنی هیچ اتفاقی نیفتاد!
شرکتهایی مثل فولاد پتروشیمی که با کمک مجلس لاریجانی درامد دلار کسب کردن باید مالیات های درصدی بدن
همه اش يك طرفه به نفع سازمان امور مالياتي ننويسيد ... در اين وضعيت تورمي كه همه اجناس چند برابر شده ، هيچ كدام از هزينه هاي ما رو سازمان مالياتي قبول نميكنه ؛ كانه 100 درصد درآمد سود خالص بوده ! خود سازمان مالياتي داره اشخاص رو به سمت فرار مالياتي سوق ميده ،
بايد حساب تجاري رو جدا كنند از حساب درآمدي ، و 60 - 70 درصد هزينه محاسبه بشه به عنوان هزينه و الباقي برابر درصد هاي مربوطه ماليات اخذ بشه ، ... بايد روش هاي تشويقي بزارن براي توافق قطعي ، بايد من بتوانم از هر درآمدم در همان لحظه ماليات قطعي همان درآمد رو پرداخت كنم ، روش هاي مالياتي ايران براي سالها قبل هست ، اصلاً با روحيات ايراني ها سنخيت نداره ، همين تبصره ماده صد به اين خوبي رو به چه روزي درآوردن ، من امسال حاضر بودم 200 ميليون تبصره صد بدم اون هم بدون چك و چونه ، سامانه اجازه ثبت نميداد ، حالا براساس مستنداتم 50 تومن پرداخت كردم و سازمان امور مالياتي بايد سه سال دنبال وصول ماليات باشه از من .... خودشون اين كارو ميكنن ... من حاضر به پرداخت ماليات بودم چهاربرابر اين رقم بدون اعتراض با رضايت كامل
مردم عادی برای مالیات دادن قبل مشگل داشتن الان که جای خود دارد؟به کجا داریم میرویم؟حرفشان هم این است کشورهای اروپایی هم مالیات می دهند؟اولا انها نفت و معادن ندارند دوم بروید نگاه کنیدبابت مالیات چه خداماتی می دهند و سوم سیستم مالیاتی بسیار دقیق است و حق کسی ضایع نمی شود حتی اگر پسر پادشاه باشی؟ ان وقت ما......؟؟؟؟؟
در دوره ریاست جمهوری آقای روحانی ، مدیران نالایق در سازمان مالیاتی ، سدی بودند در برابر اصلاح نظام مالیاتی . همانند رئیس امورمالیاتی شهر تهران ، مدیرکل حراست سازمان، مدیرکل روابط عمومی سازمان
حرفهای تکراری و بی سر و ته و بی ارزش

از کارگر و کارمند مالیات میگیرید و از پولدارها و گردن کلفتها مالیات نمی گیرین... گوش مون از این حرفهای مفت پره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
نترسید ا فقط ار کارمند و کارگر مالیات میگیره بقیه صنف ها خیالشون راحت باشه
شعار نظام مالیاتی : اگر با تورم نتوانستیم نابودت کنیم حتما با مالیات نابودت میکنیم.
فرار مالیاتی و انحصار وکالت درا دریابید
مسولین این کامنتهارو بخونن ببینن خط فقر و مالیان رابط مستقیم با هم دارن هر چه فقز تر مالیات بیشتر به خدا دامنتون رو میگیره این همه ظلم
واقعا با گرفتن ماليات سنگين و سرسام اور پدر مردم را در مي ارند.دولت مردم را گيج كرده واز يكطرف ميگويد فروش ودرامد نفت دوبرابر زمان روحاني شده كه اگر چنين است پولها به كجا مي رود!؟؟وماليات چند برابر از مردم ميگيريد؟؟ البته مردم ميگويند كه فروش و درامد نفت چندبرابر شده ولي معلوم نيست پولها كجا ميرود؟؟ ويا پولها درداخل كشور گم وگور مي شود ويااينكه به كشورهاي ديگر ارسال ميشود؟؟ الله اعلم
مصرف مالیات هم باید اصلاح شود و روی حساب و کتاب خرج شود و یلخی و بر اساس چانه زنی نباشد
باید دید اولویت کشور و مردم چیست و آنجا خرج کرد
اولین جا هم با ارزش کردن پول ملی است
گیرم که فرارهای مالیاتی کم شد گیرم که با فشار برمردم وصول مالیات چند برابر شد و گوشها کر شد از گفتن شعار مالیات یعنی توسعه عزیزان با سیستمی که مثل سلولهای سرطانی منابع را می بلعد و به هدر می رود چه می کنید اگر در امد دولت به توسعه ختم می شد در دوران جمهوری اسلامی میلیاردها دلار در امد نفتی کسب شد که هشتصد میلیارد ان در برهه جناب احمدی نژاد بود کدام توسعه اتفاق افتاد همان سیستم سرطانی ان را هضم کرد لذا مثلی است معروف قبل از دزدیدن مناره چاه ان را اماده کنید بالا بردن در امد اعم از مالیاتی و نفتی و غیره دردی را دوا نمی کند اصلاح سیستم اقتصادی باید در اولویت باشد .
بهترین اصلاح نظام مالیاتی، لغو همه مالیاتهاست. تا کی ظلم علی السویه را برابر عدل انگاشتن. بگذارید رحمت شامل همه شود. مالیاتها را بردارید تا شکوفایی اقتصاد را دریابید. هجوم سرمایه ها به کشور را شاهد باشید. بیکاری از بین برود. گرانی از بین برود. فقر از بین برود. حقوق کارمندان دولت را از فروش نفت و گاز بدهید. چیزی نمی خواهد برای توسعه کشور داخل هیچ صندوقی انباشته کنید تا فساد و رانت بیاورد. توسعه کشور خودش با آمدن سرمایه به داخل ایجاد خواهد شد.
مالیات یعنی باج ستانی دولت ها از مردم
کشورهای پیشرفته اگه مالیات زیادی می دن، لااقل تورم تک رقمی و بعضا زیر ۵ درصد دارن ‌... در ایران که تورم وحشتناک هست، مالیات ستانی، چیزی جز غارت جیب مردم نیست
اگه کشورهای پیشرفته، مالیات زیادی از مردم می گیرن ، دیگه اونجا پراید ۴۰۰ میلیون نیست ومردم رو مجبور نمی کنن که واسه حمایت از تولید داخل، کالاهایی نظیر خودرو و لوازم خانگی رو را به قیمت چند برابر خارج کشور بخرن ...
حالا که مالیات رو در ایران با کشورهای پیشرفته مقایسه می کنید ....

چرا قیمت خودرو خارجی رو در ایران با کشورهای پیشرفته مقایسه نمی کنید ....

چرا عوارض گمرکی واردات خودرو ۱۷۰ درصدی رو با عوارض واردات خودرو در کشورهای پیشرفته مقایسه نمی کنید ؟؟؟؟؟

چرا میزان تورم در ایران رو با کشورهای پیشرفته مقایسه نمی کنید ؟؟؟؟

چرا سطح درآمد مردم ایران رو با میزان درآمد مردم کشورهای پیشرفته مقایسه نمی کنید ؟؟؟؟
حقوق مردم ایران رو به ریال می پردازید و بعد توقع دارین که مردم ایران مثل مردم کشورهای پیشرفته که درآمد دلاری دارند، بیان مالیات بدن ؟؟؟؟؟؟ یعنی درآمد ریالی و پرداخت مالیات دلاری ؟؟؟؟؟؟؟
وقتی تورم چنان بالاست که نه می تونیم خونه بخریم و نه می تونیم خودر بخریم و
وقتی تورم چنان بالاست که نمی تونیم ازدواج کنیم و نه می تونیم خونه بخریم و نه می تونیم خودرو بخریم .... چرا دولت می خواد ازمون مالیات بگیره ؟؟؟؟
صابون لیز را هر بیشتر فشار بدی زودتر از دستت فرار میکنه؟؟؟؟؟؟
باج خراج از مردم می ستانیم چون هزینه داریم و پول لازم داریم هنری هم نداریم که درآمد داشته باشیم پس از مردم میگیرم چون زور دستمان است و میتونیم بگیریم
اولین قدم در اصلاح نظام مالیاتی و اجرای عدالت جمع کردن بساط رشوه خواری کارمندان خود اداره مالیات است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
اصلا چرا باید مالیات بدیم؟ ما کشور ثروتمندی مثل عربستان هستیم و نیاز به این مالیات دادن نیست ؟ پس پول نفت و سایر منابع کجا میره ؟
چرا باید مالیات بدهیم؟
مگه انقلاب نکردیم که از منابع نفت و غیره بصورت عادلانه استفاده کنیم؟
پول نفت را کی می خوره؟
باید تعداد نفراتی که از مردم مالیات می گیرند را زیاد کنند تا کسی معطل نشه
ایران تنها کشوری است که از کارمندان یعنی فقرا مالیات می گیرند ولی اعضای هیات علمی و پزشکان معاف از مالیات می شوند یعنی بهشت پزشکان ایران است چون وضع قانون توسط اعضای هیات علمی دانشگاهها است به بهانه فرار مغزها خودشون معاف کردن همین پزشکان متخصص اگر بروند اروپا در حد تکنسین تنزل دارند
سیستم مثل آبکش پر از سوراخ است که اگر درآمد نفتی،صادرات و مالیاتی رو هم هر چقدر افزایش بدهند باز بنا نیست از آن آبکش چیزی به مردم برسه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست