بازدید 39210
مرور روزنامه‌های یکشنبه چهارم تیرماه

درس عبرت واگنر‌های ایرانی برای پریگوژین / تهدید به استیضاح برای اجرای قانون/وضعیت بغرنج پوتین

خنجر از پشت به پوتین، موافقت شورای نگهبان با انتخابات تناسبی در تهران، خدشه دستورالعمل بانکی بر شفافیت‌زایی مالیاتی، معامله ملک خارجی در بنگاه‌های داخلی، چتر بزرگ بیمه رایگان، چالش منافقین با از دست‌ رفتن سرور اطلاعات، ایده ائتلاف هشت کشور به جای شورای همکاری خلیج فارس و تبادل زندانیان گام اول توافق؟ از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۸۰۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۱ 25 June 2023

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز یکشنبه ۴ تیرماه در حالی چاپ و منتشر شد که گزارش شب شورش واگنر‌ها در روسیه و «خنجر از پشت به پوتین»، دیوار کوتاه محیط زیست در برنامه‌های توسعه و موافقت شورای نگهبان با انتخابات تناسبی در تهران در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم:

وضعیت بغرنج پوتین

علی بیگدلی طی یادداشتی در شماره امروز اعتماد با تیتر وضعیت بغرنج پوتین نوشت: گروه واگنر از سال ۲۰۱۴ که در عملیات روسیه برای تصرف شبه‌جزیره کریمه مشارکت کرد به یک بازیگر مهم نظامی در روسیه تبدیل شده است. واگنر یک ارتش چریکی در سایه ارتش ملی روسیه است که به دلیل دستاورد‌های اخیرش در جنگ اوکراین محبوبیت زیادی در افکار عمومی کسب کرده است. در طول ۹ سال گذشته واگنر توانسته است با حمایت دولت روسیه نفوذ خود را در جهان گسترش دهد. از یک طرف واگنر در سوریه حضور داشت، در کشور‌های مختلف آفریقایی از جمله آفریقای مرکزی، مالی، بورکینافاسو و لیبی رد پای واگنر چه در جنگ‌های داخلی و چه در حفاظت از منابع ارزشمند طبیعی و بهره‌برداری از آن‌ها مشارکت دارد.

هر چند گروه واگنر به عنوان مجرمین سازمان‌یافته از سوی دولت‌های اروپایی و امریکا تحت تحریم‌های مختلف قرار دارد، اما توانسته است در طول سال‌های اخیر با برخی گروه‌های نژادپرست در امریکا از جمله کوکلوس‌کلان‌ها ارتباط برقرار کند و از حمایت‌هایی درون امریکا هم برخوردار شود. ورود واگنر به جنگ اوکراین، به قدرتمندتر شدن این گروه کمک کرد. ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه آزادی عمل زیادی به گروه واگنر در جنگ اوکراین داد. از ابتدای جنگ واگنر و بنیان‌گذار آن به شکل گسترده‌ای از دستورات مرکز نافرمانی می‌کردند و سر ناسازگاری با فرماندهان ارتش روسیه داشتند. رییس واگنر روز جمعه ادعا کرد که نیروهایش در یک حمله توسط نظامیان روسیه کشته شده‌اند و به همین دلیل اقدام به شورش مسلحانه کرد. اصلی‌ترین نقطه خصومت پریگوژین با وزیر دفاع و رییس ستاد مشترک ارتش روسیه بود و هنوز مستقیما و مستقلا به پوتین حمله نکرده است. پیشروی سریع واگنر در ۲۴ ساعت و افزایش تمهیدات امنیتی در اطراف مسکو نشان داد که تا چه اندازه از این گروه واهمه وجود دارد و این گروه تا چه اندازه قدرت دارد. 

خیلی از کشور‌ها از جمله امریکا، بریتانیا و فرانسه موضع‌گیری‌های جدیدی کردند. این لطمه بزرگی برای ولادیمیر پوتین بود. در این جنگ فرسایشی که در اوکراین ادامه دارد، این وقایع هرچند موقتی بیش از پیش موقعیت پوتین را تضعیف می‌کند و ممکن است باعث ریزش نیرو‌های نظامی و امنیتی وفادار به پوتین بشود. ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین خیلی علاقه‌مند بود که این موضوع گسترش و استمرار بیشتری داشته باشد و به همین دلیل از این اتفاق‌ها استقبال کرد. بعد از یکسال و نیم از آغاز جنگ اوکراین هم هزینه‌های مالی باعث مشکلات اقتصادی در روسیه شده است، هم تلفات ده‌ها هزار نفری جنگ آثار اجتماعی در این کشور به جا گذاشته است و هم تحریم‌ها، جایگاه بین‌المللی روسیه را تحت‌تاثیر قرار داده است. اگر این شورش ادامه پیدا می‌کرد، وضعیت در روسیه بسیار مشکل می‌شد، چرا که گروه واگنر یک گروه مزدور است که با جنگ‌های چریکی و شهری بسیار آشنا است. این اتفاقات شرایط روسیه را در نقطه انجمادی قرار داده است که وضعیت را برای کادر رهبری این کشور بسیار مشکل می‌کند.

تهدید به استیضاح برای اجرای قانون


حسین معافی طی یادداشتی در شماره امروز آرمان ملی نوشت: معاون سیاسی و امنیتی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور با هدف تأمین و تضمین رویکرد سلامت انتخابات ۱۱ اسفند بخش‌نامه‌ای صادر کرد که در بند ۴ آن به معاونان سیاسی، فرمانداران و بخشداران تأکید شده ضمن تداوم پیشبرد امور شهرستان‌ها در حوزه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، توسعه‌ای و... با نمایندگان مجلس در مدت باقی‌مانده تا انتخابات به گونه‌ای تعامل کنند که هیچ‌گونه شائبه و سوءبرداشتی از همراهی آن‌ها در جلسات دولتی و پیگیری طرح‌ها و پروژه‌های منطقه‌ای به وجود نیاید. البته پس از اعتراض نمایندگان مجلس و تهدید به استیضاح، وزیر کشور در نامه‌ای به استانداران سراسر کشور، بند‌های جنجالی بخش‌نامه رئیس ستاد انتخابات کشور را که موجب سوءبرداشت و سوءتفاهم برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی شده، ملغا اعلام کرد و در جلسه غیر‌علنی مجلس قول برکناری معاون سیاسی خود را به نمایندگان داده است. اینکه دولت و مجریان برگزاری انتخابات باید استقلال داشته باشند و در حمایت جریانی فعالیت نکنند، حرفی درست و منطقی‌ای است (این موضوع در همان ابتدای این بخش‌نامه هم آمده) و طبیعتا انتظار مردم، جریان‌های سیاسی و احزاب هم همین است. درنهایت هم اینکه دولت و مجلس اختلافاتی داشته باشند، دور از انتظار نیست؛ اما قطعا برای همه مهم است که اگر اختلاف هست و استیضاحی صورت می‌گیرد، چقدر برای حل مشکلات مردم مؤثر است و میزان اهمیت آن چقدر است؟ تهدید به استیضاح وزیر کشور نشان می‌دهد که نمایندگان «اولویت‌شان دغدغه مردم نیست» و سخت نگران آینده خود هستند.


چرا نمایندگان مجلس برای حل مشکلات اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و معیشتی مردم و برای افزایش تورم و گرانی، چنین جسارتی برای استیضاح وزرا ندارند و خون خود را به جوش نمی‌آورند؟ آیا ابلاغ بخش‌نامه معاون سیاسی وزیر کشور که دلالت بر اجرای قانون دارد، این‌قدر حیاتی است که باید وزیر تهدید به استیضاح شود؟

چرا اگر هر نامزدی قبل از شروع رسمی و قانونی تبلیغات، اقدام و تحرکاتی انجام دهد، باید رد صلاحیت شود؛ ولی نمایندگان مجلسی که خود اغلب نامزد انتخابات نیز هستند، شامل چنین قانونی نمی‌شوند؟ این قانون باید برای همه نامزد‌ها ساری و جاری شود و سوء‌استفاده یا استفاده شخصی از امکانات، اموال و مقامات دولتی برای هر فردی در هر جایگاهی منع قانونی دارد و در صوت مشاهده باید مؤاخذه شود.

اگرچه همگان به تعامل مجلس و دولت در راستای قانون برای کمک به حل مشکلات کشور، اعتقاد دارند؛ ولی دخالت دولت یا مجلس در کار دیگری مذموم، ناپسند و غیر‌قانونی است. مگر دخالت‌نکردن نمایندگان در امور اجرائی، عدم سفارش برای تصدی پست‌های مدیریتی و سوءاستفاده از موقعیت برای جمع‌آوری رأی خلاف قانون است که خود نمایندگان به آن اعتراض دارند؟


برخی نمایندگان مجلس بند ۴ بخش‌نامه معاون سیاسی کشور را مانع از انجام مسئولیت‌های نمایندگی شان می‌دانند؛ در‌صورتی‌که قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای آن مهم‌ترین وظیفه نمایندگان است که اتفاقا این بخش‌نامه نیز بر اجرای قانون تأکید می‌کند. اگر وزارت کشور در اجرای قانون مصوب مجلس تعللی کند یا قانون را درست اجرا نکند، نمایندگان حق دارند که وزیر را استیضاح کرده و از حق مردم دفاع کنند، نه از حق شخصی خود!


از دولت انقلابی سیزدهم نیز انتظار می‌رود که از حق قانونی خود دفاع کند و با وجود تعامل با مجلس، از زیاده‌خواهی برخی نمایندگان جلوگیری کند.

 

درس عبرت واگنر‌های ایرانی برای پریگوژین


مرتضی سیمیاری طی یادداشتی در شماره امروز جوان با تیتر درس عبرت واگنر‌های ایرانی برای پریگوژین نوشت: اوایل بهار امسال پس از آنکه ارتش روسیه در باخموت به پیروزی‌های درخشانی رسید، مارک میلی، رئیس ستاد ارتش تروریستی امریکا در برابر خبرنگاران رو به نقشه اوکراین و استحکامات ناتو در اطراف آن ایستاده و اعلام کرد که بیرون راندن نیرو‌های روس دشوار است، اما مسئله جنگ در اوکراین فراتر از چند برنامه عملیاتی است.


سخنان رمزگونه ژنرال امریکایی را بسیاری خوب متوجه نشدند، اما آگاهان مسائل سیاسی به خوبی می‌دانستند که بر اساس دکترین امنیتی بایدن در اروپای شرقی تا زمانی که نیرو‌های مستقر در کی‌یف آماده هزینه دادن برای امریکایی‌ها باشند جنگ باید ادامه یابد و هرقدر که زمان آن طولانی‌تر شود، اروپا فرسوده شده و هژمونی امریکا افزایش خواهد یافت.


در آن زمان برخی کارشناسان مسائل استراتژیک اعتقاد داشتند که پوتین در باتلاق جنگ در اوکراین گرفتارشده و سرنوشت او مشابه با لئونید برژنف رهبر شوروی خواهد بود، حتی مادلین آلبرایت وزیر سابق خارجه امریکا آرزو کرده بود که ارتش روسیه گرفتار همان بلایی شود که سازمان سیا در سال ۱۹۷۹ بر سر دو لشکر زرهی ارتش شوروی آورده است.


البته بازیخوانی ستاد کل ارتش روسیه این بار متفاوت از جنگی بود که امریکایی‌ها در افغانستان بساط آن را چیده بودند، با وجود آنکه روس‌ها در مراحل اولیه جنگ، آرایش نظامی متمرکز گرفته و با کم‌ترین نیرو و نیز امکانات لجستیکی پای به آوردگاه گذاشتند، اما به تدریج با بهره بردن از برتری مطلق هوایی و استفاده از رزم چریکی توانستند یک زنجیره مستحکم معروف به «خط دفاعی سوروویکین» در محدوده‌ای با وسعت ۲ هزار کیلومتر از خرسون، زاپوروژیه و همچنین کریمه، دونتسک، لوگانسک ایجاد کرده و به‌تدریج ارتش روسیه توانست بیشتر مناطقی را که در چارچوب اهداف اعلام‌شده قرار دارند در کنترل خود در آورد.


اما پیروزی‌های اساسی ارتش روسیه در اوکراین و گریز از طرح امریکایی‌ها برای زمینگیر کردن کرملین در باتلاق جنگ، چند برگ برنده در بازی داشت. یکی از آن‌ها استفاده بهینه از گروه شبه‌نظامی «واگنر»‌ها بود، ارتش پوتین برخلاف ارتش سرخ شوروی در بازی چریکی مغلوب رقیب خود نشده و پوتین در این شطرنج چندجانبه در دام بایدن در اوکراین نیفتاد؛ دامی که شبیه دام کارتر برای برژنف در افغانستان بود. این وضعیت باعث شد امریکایی‌ها روی یک سازوکار جدید در جنگ سرمایه‌گذاری کنند و این بار روی استراتژی «نبرد بی‌پایان در باخموت» متمرکز شوند، مهره اصلی این بازی برخلاف همه ارزیابی‌ها نه یک نیروی جدید در صحنه بلکه همان واگنر‌ها بودند!

هفته گذشته روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی نوشته بود که «یوگنی پریگوژین» رهبر گروه واگنر ماه ژانویه گذشته به کی‌یف پیشنهاد کرده بود که در ازای عقب‌نشینی نیرو‌های اوکراینی از شهر باخموت موقعیت نظامیان روسی را به آن‌ها اطلاع دهد، در آن روز‌ها سرویس‌های اطلاعاتی امریکایی‌ها از فرصت فقدان تحلیلی پریگوژین، تندروی‌های بی مورد در میدان جنگ و نیز رقابت کودکانه او با افسران وزارت دفاع روسیه نهایت استفاده را کرده و با راه انداختن «فتنه واگنرها» تلاش دارند از جنگ مغلوبه یک پیروزی بسازند.


این وضعیت در روسیه که ناشی از فقدان درک استراتژیک از موقعیت دشمن است، برای مردم ایران هم ناآشنا نیست، سازمان نهضت‌های آزادی‌بخش مثالی عینی از این ماجراست. این تشکیلات شبه چریکی از جمله گروه‌هایی است که به نام صدور انقلاب اسلامی و ایستادگی در برابر هژمونی استعماری غربی‌ها تشکیل شده و مدتی کوتاهی بعد مشخص شد که رویکرد‌ها و عمل مسئولانش نه تنها در راستای آن هدف عالی نبوده، بلکه به دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران نیز ضربه وارد می‌کرد. در نهایت این تشکیلات آلوده در اردیبهشت سال ۶۱ منحل شد.


اسناد تاریخی نشان می‌دهد که اولین درگیری‌ها و اختلافات باند معدوم هاشمی در سپاه با واحد اطلاعات سپاه در دوران مسئولیت محسن رضایی بوده است، سرلشکر رضایی در خصوص غائله سیستان و بلوچستان در خاطرات خود گفته است که گروه‌های سیاسی مثل تشکیلات مهدی هاشمی و بعضی از آدم‌های تندرو به جای کمک به ما، قوز بالا قوز شده و اوضاع را در مرکز به هم می‌زدند!


رفتار‌های غیرمعقول از جانب باند مهدی هاشمی باعث شد یکی از میز‌های ضد جاسوسی در واحد اطلاعات سپاه، فعالیت‌های هاشمی و اعضای واحد نهضت‌های آزادی‌بخش را زیرنظر بگیرند، نزدیک به پنج سال پس از رهگیری خطوط ارتباطی، ضربه سنگین سربازان گمنام امام زمان (عج) به سر شبکه‌های داخلی و خارجی این باند یک فتنه بزرگ را خنثی کرد. از عجایب روزگار آن بود که نزدیک به سه دهه پس از پاکسازی باند معدوم مهدی هاشمی برخی بقایای او در تهران سعی داشتند با تحمیل برجام ۲ و ۳ به‌نظام زمینه تسلیم شدن همه‌جانبه مقاومت را فراهم آورند، چهره‌های شاخص نزدیک به این جریان مرموز سیاسی در داخل ادعا می‌کردند که با تعامل با امریکایی‌ها کشور نیاز به موشک با برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر نداشته و باید مقاومت در منطقه را به‌کل تعطیل کرد، این جریان در خارج از کشور نیز در همکاری مستقیم با منافقین و گرا دادن‌های گاه و بیگاه زمینه تحریم مردم ایران را فراهم می‌کردند.


واگنر‌های ایرانی در دهه شصت آینه‌ای تمام‌نما از سرنوشت این روز‌های واگنر‌های روسی هستند؛ جریان جذمی با پروموشن‌های (ترویج کننده) رادیکال، تبلیغاتی و مصنوعی را برای دشمن خالی کرده و همواره مستعد استحاله شدن است، در تهران با وجود تنفس مصنوعی رئیس دولت اصلاحات به یک نشست محفلی، باند مهدی هاشمی معدوم برای همیشه به تاریخ سپرده شده است، اما در مسکو یک جاسوس عالی‌رتبه استونیایی نوشته است که پوتین از مدت‌ها پیش واگنر‌ها را زیر نظر دارد!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۵
در انتظار بررسی: ۴۳
انتشار یافته: ۱۲۳
به نظر روزنامه جوان سعی داشته با واگنر، مهدی هاشمی، برجام متن بنویسه
شایدم داده هوش مصنوعی براش بنویسه
چه ربطی داران موضات باهم،
پاسخ ها
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
در اینکه در روسیه انشقاق بوجود آمده ، شکی نیست.و این واسه ارتش دوم :) تاسف باره
چون واگنر راست و چچنی ها چپ و ارتش میانه این جنگ بودن.
من در عجب هستم که جوان تلاش دارد تا شادی ما را از این مسیله که پوتین ، در مخمصه افتاده است ، را از ما بستاند.
نخیر . ما دیروز خوشحال بودیم و امید داریم که روسیه جنگ را میبازد و خواهد باخت و امید ما از بین نخواهد رفت. حالا هی صغری کبری ردیف کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
ممد اقا اینا اجدادشان محمد علی شاه مظفرالدین شاه وناصرالدین شاه 40 درصد کشور رابه روسها دادند اونم قسمت های خوش اب و هواشو فرزندانشان هم باقی 60 را می خواهند بدهند ماموریت دارند شما به نظرم زیاد امیدوار نباشی برای سلامتی خودت بهتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
ممد جان
اوکراین نابود شد و پوتین برنده شد و انبارهای تسایحات اروپا خالی شد و باد تسلیحات گران قیمت آمریکا خوابید . حال تو خوشحالی ؟ باش از ما که چیزی کم نمی شه . پارسال روزی سه بار تهران سقوط می کرد و امروز وزیر خارجه ی ایران وقت سرخاراندن ندارد . خوشحالی ؟ باش از ما که چیزی کم نمی شه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
اگه امریکا هم اعلام کنه در برابر ایران تسلیم شده ؛ باز شما کاسه های داغ تر از آش نمیفهمید و شعورتون اجازه نمیده واقعیت رو بپذیرید. پیروزی روسیه در جنگ با اوکراین و در کل تحولات اوکراین توازن قدرت رو به سود ایران رقم زده. یادمون نرفته که دست برتر روسیه در جنگ اوکراین شاهد 136 ایرانی بوده. اروپایی ها به عینه قدرت ایران رو تو اوکراین دیدند و عربستان و امثالهم که دیگر هیچ.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
ممد خیلی خوب اومدی
این حرف دل همه اصلاح طلبان است که از ایستادن پوتین در برابر آمریکا عصبانی هستند و آرزوی کدخدایی بی رقیب آمریکا را دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
ممد جان روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده
جنگی که 3 روزه قرار بود تمام بشه ماه ها ازش نمیتونه خارج بشه
و مشکلات داخلی هم بهش اضافه میشه
بزودی اف16 ها به پرواز در میان و روسیه به فنا میره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
اون یه طرف - خیط شدن غربزده ها با جا زدن واگنر کلی دیدن داره -
روزنامه جوان که تا این حد از زمینه های فکری و انحرافی واگنرها مطلع بوده چرا زودتر به پوتین زنگ نزده و آمار آنها را بدهد ؟ یه کم قضیه مشکوکه
جنایتکاران باید ذلیلانه از بین بروند. چقدر زنان و کودکان و جوانان و پیران اوکراینی را از زندگی محروم کرد و چه خیانتها به ایران نکرد همین پوتین
واگنر و پوتین اشتی کردن بیانیه هم دادن تو ایران هنوز دارن مراسم ختم و چهلم می گیرن :)))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
بعد از این قائله آشتی معنی نداره. واگنر بزودی از صحنه اوکراین محو میشه و در آینده احتمالا کلا تعطیل بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
چون غربگدایی و غرب پرستی نوعی بیماریه که اجازه فکر کردن رو از افراد میگیره و عقل رو به زوال میره متاسفانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
کدام آشتی آبرویی برای پوتین نمانده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
نه هنوز انقدر بی عقل نشده ایم کشوری که 7 برابر بلژیک از کشور ما را دزدیده فراموش کنیم اجداد ما و ما را تحقیر کرده فراموش کنیم حرم امام رضا را به توتپ بسته فراموش کنیم و شرق گدا بشویم حتی اگر هوشمان به اندازه ماهی هم بشود شرق گدا نمی شویم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
نه هنوز انقدر بی عقل نشده ایم کشوری که 7 برابر بلژیک از کشور ما را دزدیده فراموش کنیم اجداد ما و ما را تحقیر کرده فراموش کنیم حرم امام رضا را به توتپ بسته فراموش کنیم و شرق گدا بشویم حتی اگر هوشمان به اندازه ماهی هم بشود شرق گدا نمی شویم
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
چرا یه سری انقدر پوتین رو دوست دارن؟
رئیس جمهور یه کشور دیگه رو؟
کشوری که سابقه حمله به ایران رو داره؟
یه جورایی انگار بهش تعصب دارن
انگار بخشی از خانواده خودشونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
پوتین عشق منه. دوستش دارم.
از حجم انبوه کامنتهای ضد روسیه و البته سطحی که کار پوتین رو تمام شده میدانند و یک شبه شدند عاشقان سینه چاک "واگنر"(جنایتکاران جنگی) میتوان فهمید چقدر سطح درک و تحلیل مردم ما پایین است. بشدت احساسی هستند، بدون کمترین تفکری و با حداکثر امیال و آرزوهای شخصی (درست یا غلط مهم نیست) شروع به تحلیلهای بظاهر عمیق میکنند و هرگونه تذکری در مورد اشتباه در تحلیل و در نتیجه شکست در نتیجه را با انواع فحش پاسخ و انگل شرقگدا و غربگدا پاسخ میزنند.
جنگ اوکراین برای کشور ما از چند جهت منافع داشت:
1- روسیه بخاطر تلافی سیل ارسال سلاح به اوکراین آخرین فن آوری های سلاح را به ما فروخت که جدا از نوع حکومت برای کشور ما مفید است.
2- تحریم روسیه و به طبع آن نیاز بازار به نفت ایران باعث گشایش در وضعیت ما شد و کم کم شروع به افزایش فروش و تولید نفت کردیم
3-توجه اروپا و آمریکا از ایران به روسیه/اوکراین جلب شد تا ما با یک فضای باز مواجه شویم
4-درگیری روسیه سبب کاهش قدرت آنها و وابستگی با ما شده و راه آهن رشت - آستارا از سر نیاز روسها با سرمایه گذاری فوری روسها شروع شد.
و ....
اما بغض کور و آرزوهای سطحی بعضی باعث شده در هرجهتی فقط و فقط به فکر غرب باشند و هر منفعت غرب را ستایش کنند. درحالی از تاریخ بد ما با روسها میگویند در مواجه به خیانت آمریکایی ها و کودتای 28 مرداد و کشتار مردم ایران در اثر قحطی ساختگی انگلیس دچار پارادوکس میشوند و مدعی میشوند آن حکومتها رفته اند ولی روسها و پوتین همان روسها و تزارها هستند.
ما باید به فکر منافع خودمان باشیم، علت دشمنی ما غرب هم فقط و فقط خوی سلطه جویی آنها و خواسته غیر منطقی آنها در تسلیم بی قید و شرط ما است. نمونه آن برجام که با پیمان شکنی آمریکا شکست خورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
کاملا با شما موافقم - این رو هم اضافه کنم که بعضی از هموطن ها تحلیل های شبکه های معاند رو گوش میکنند که کاملا ضد منافع ایرانه
به روزنامه جوان یادآور شوید واگنر و ارتش فعلی روسیه از اوباش و اراذل تشکیل شده و زندانی ها را جذب می کند تازه این گروه با نژادپرستان دنیا در تماس مستقیم هست
اینکه شما با هر کسی که به افکار شما و راه شما اعتقادی ندارد انگ بزنید و حمله کنید دلیل نمی شود از چنین سازمان ها و دولت هایی هم حمایت کنید
خود اصلاح طلبها می گویند اعتناد دروغ می نویسد انوقت شما به اعتماد استناد می کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
هم اصلاح طلب ها دروغ میگن و هم روزنامه غیر قابل اعتماد "
تا دیشب داشتین حال میکردین با واگنر وپریگوژینش ، الان چی شد ، واقعا" برای شماها باید تاسف خورد، آلبانی نشین های داخلی وخارجی، وطن فروشی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
متاسفانه باید بهت بگم که اگه از اخبار دور هستی در جریان باشی که آلبانی دیگه تموم شد و رفت! به فکر یه چیز جدید باش!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
فعلا که پونین جونتون رفته تو لونه موش قایم شده و خبری ازش نیست!
قابل توجه غربگداهای داخلی : اگر بلک واتر آمریکا بتواند واشنگتن و نیویورک را تصرف کند، واگنر روس ها هم می تواند مسکو را تصرف کند! ذوق زده نشید، پوتین قهرمان که یک تنه مقابل کل ناتو در اوکراین ایستاده است، قورت دادن گروهی مثل واگنر برای از قورت دان آبنبات راحت تر است!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
قابل توجه امثل شرق گداهایی مثل تو:
پوتین که کاملا ترسیده بود و ارتش هم تقریبا اعلام بی طرفی کرده بود!! بعد پوتین کلی امتیاز داد و التماس کرد و رییس جمهور یک کشور دیگه ضامن شد، تا واگنرها خودشون بیخیال تصرف مسکو بشن! وگرنه که تا الان در کاخ کرملین بودن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
داداش من غربگرا نیستم ولی خوب پوتین هم قهرمان نیست. همونطور که زلنسکی هم نیست. بیخودی اینارو گنده نکنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
تمام جاده های اطراف موسکو رو خندق کندن تاسیسات رو نابود کردن از ترس واگنرها
پوتین پوشالین بیش از قبل ذلیل شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
اگر واگنر نبود پوتین از مسکو اونور تر رو هم به اکراین داده بود
نیروی میدانی روسیه همین واگنر ها بودن
جنگ با عقب نشینی روسیه تموم میشه بزودی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
واگنر گروهکی هست که خیلی فکر میکرد طرفدار داره ولی خیلی زود فهمید که اینطور نیست و جا زد
دستور رئیس واگنر به نیروهایش برای بازگشت به پایگاه ها و توقف درگیری ها"
و خیط شدن غربگدا برای بار هزارم البته که از رو نمیرن این موجودات پر سر و صدای توخالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
خیط چی؟ پوتین کلی التماس و امتیاز داد و کلی کشورهای دیگه براش ریش گرو گذاشتن تا واگنر راضی شد حمله نکنه!! وگرنه که عملا هیچ دفاع و کار خاصی نکردن!!! خخخخخ
بعد ببین کی خیط شده ؟!
نابودی و مرگ پوتین آرزوی ملت ایران الهی آمین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
از خودت نظر بده برای من نابودی دولت و اقتصاد امریکا اولویت داره
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
لابد توام نماینده ملت ایرانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
نگید نوکراش ناراحت می‌شن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
مرگ بر دمپایی
اگر یک نفر برود و به پریگوژین بگوید روزنامه جوان شورش واگنر را به موضوع برجام و مهدی هاشمی ربط داده خودش را تسلیم پوتین خواهد کرد .
مگر مهدی هاشمی تندرو نبوده چطوری طرفدار برجام بوده ؟
مرگ بر پوتین
درس عبرت واگنر‌های ایرانی برای پریگوژین
متن و گزارش مسخره ای بودش به درد ساندیس خورها میخوره
حوادث روسیه ، راهی برای برون رفت از باتلاق جنگ اکراین است . البته باپرداخت هزینه زیاد که در مقایسه با ادامه جنگ بسیار سودمندتر است،
روس ها در دام افتادند و با پذیرش تحقیر به آبرومندانه تلاش میکنند خارج شوند . تا چه شود؟؟؟؟
چرا شما به هر دری میزنید تا پوتین را تبرئه کنید؟
قطعاً باختن پوتین به ضرر ماست چون بهر دلیل ما خیلی براش مایه گذاشتیم ولی دلیل نمیشودکه شما قیاسهای بی ربطی انجام بدید تا پوتین را آدم خوبه و مخالفانش را آدم بده نکایش بدید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
به ضرر ما یا اونها؟
توهین هایی به روش جدید علیه مدافعان حرم
سرطان اصلاحات کی خوب می شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
هر وقت سرطان شما 4 در صدی ها خوب شد
???????????????....؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واگنر یک گروه شبه نظامی است که از طرف آمریکا و کشورهای غربی مطرود است و اگر امروز آمریکا و غرب از این گروه شبه نظامی می نویسند و اقدامات آنها را بزرگ و کودتا در روسیه عنوان می دارند به این خاطر است تا به اهداف سیاسی - نظامی خود در اوکراین دست یابند.
بعید نیست برخی از افراد این گروه شبه نظامی (واگنر) در قبال دریافت دلارهای سیا (سازمان جاسوسی آمریکا) به ارتش روسیه خیانت کرده و اطلاعات نظامی ارتش روسیه را در اختیار سرویس های اطلاعاتی آمریکایی - غربی قرار داده باشند و امروز روی سخن روسیه با خائنان است و در برابر آنها موضع گرفته اند ولی این که رسانه های دنیا عنوان می دارند در روسیه کودتا اتفاق افتاده بعید به نظر می رسد و بیشتر به نظر می رسد این کار دستگاه های تبلیغاتی غرب است و بس.
فرمانده واگنر می داند موفقیت هایی را که در کریمه بدست آورده با تجهیزات ارتش روسیه بوده و بدون این تجهیزات، خلع سلاح شده و نابودی اش حتمی است بنابراین هیچ گاه در برابر کرملین اقدام به کودتا نخواهد کرد.
این سیاست انگلیس است که "تفرقه بیاندازند و حکومت کنند"، آمریکا و تروئیکای اروپایی فکر می کنند با ایجاد تفرقه بین مردم و ارتش روسیه به اهداف خود می رسند، بعید نیست این کار رسانه های تبلیغاتی غرب باشد که ترقه ای در سن پترزبورگ در کنند تا این طور وانمود کنند که در روسیه کودتا اتفاق افتاده و مردم را بترسانند و چند صباحی از آب گل آلود ماهی گرفته، نفسی تازه کنند ولی خودشان هم به خوبی می دانند که این شوی تبلیغاتی چند روزی مهمان آنها نخواهد بود و باید فکر دیگری بکنند.
آمریکا و تروئیکا برای پایان دادن به امپراطوری روسیه در اوکراین نفوذ سیاسی کردند و علاوه بر نصب سامانه های ضد موشکی، به این کشور وعده پیوستن به ناتو را دادند و باعث ویرانی زیر ساخت های اوکراین و کشته شدن انسان های بسیاری در این کشور شدند.
اگر اقدامات تحریک آمیز ناتوی به رهبری آمریکا نبود، پوتین با چه مجوزی می توانست به اوکراین حمله کند؟ پوتین دلیل حمله نظامی به اوکراین را "دفاع از مرزهای سرزمینی اش در برابر تهاجم غرب عنوان داشته"
امروز هم بهتر است آمریکا و تروئیکای اروپایی اش، به جای این شوهای تبلیغاتی در سیاست های اشتباه خود تجدید نظر کنند و به جای رقابت ناصحیح با قدرت هایی چون چین، روسیه، ایران، هند و ... به رقابت سالم روی آورند تا نظم جهانی پابرجا بماند که اگر نظم جهانی را بهم بریزند و قانون جنگل را بر دنیا حاکم سازند نتیجه آن تنها اتفاق افتادن جنگ های بیشتر و آوارگی مردم و ویرانی کشورهای بیشتری خواهد بود و اگر نمی توانند جلوی سیاست های غلط خود را بگیرند این کار سازمان های جهانی است که جلوی این اقدامات نابخردانه آنها را که برای رسیدن به اهداف اقتصادی شان انجام می دهند، بگیرند تا نظم و قانون بر دنیا حاکم شود.
واگنرهای وطنی ؟! تحمیل برجام؟!! وضعیت مملکت رو نمی بینی و یا اینکه اوضاعت خیلی خیلی خوبه .
داداش اون برجام قبلی ها که میگی شرف داشت به این برجام بی قرارداد فعلی که دست به دامان عربستان و عراق شدیم که پولهای ایران را بدهید بابت حجاج!! بابت غذا و دارو ...
آدم جو زده سیاسی همیشه باعث بدبختی مملکتش میشه
این مقاله نشون میده که سیستم ما هم با همون مدل پوتین اداره میشه !!! لااقل فکر کنید چی می نویسید !!!
شکست مفتضهانه پوتین در اوکراین سبب این سیاه بازی شد. نه میتونست جلو بره نه میتونست عقب بیاد. این فیلم رو بازی کرد تا از اوکراین بیرون بیاد و جنگ رو خاتمه بده.
حالا واگنرها شدن مزدور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
مزدور هستند دیگه - برای پول داوطلبانه میجنگند
بهتر بود میگفتی درس عبرت واگنرها و پریگوژن ها برای پوتین ها !!!
اینکه حادثه واگنر را شورش یا یک کودتا بدانید این یک نقشه حساب شده پوتین و سازمان اطلاعات روسیه FSB با شخص پریگوژین برای برکنار کردن باند خطرناکی از ژنرال ها در صدر ارتش روسیه و همچنین برای به پیشرفت به جلو ارتش در جنگ اکراین می‌باشد چون به قول پریگوژین این ژنرال ها فاسد همگی آنها در غرب منافع دارند و دوست ندارند روسیه در جنگ پیشرفتهایی داشته باشد برکناریی ناگهانی آنها بدون نقشه قبلی خیلی برای ارتش در جنگ میتوانست خطرناک باشد و با اینحال خبرهای از استعفای شایگو بگوش می‌رسد و اینکه سربازان گروه واگنر سرشان را انداخته اند در جاده و کاروانی تا ۲۰۰ کیلومتری مسکو بدون مقاومت رسیده اند بیشتر شبیه یک جوک است و اگر شناختی از ساختار روسیه داشته باشید انرا غیر ممکن می دانید
ولی به نظر بیشتر به الحشدالشعبی شباهت داره و کسانی که پول مردم ایران رو میریزین تو جیب این گروهها باید مراقب باشن.
پوتین راه دیکتاتور ها رو می رفت و این وعده اللهی است که خون مظلوم پایمال نمی شود.
روزنامه جوان ارگان حزب پوتین !!
دیوانه
چی میگی بابا
دیروز بدترین روز عمر توده ای ها و شرق گداها بود در شرایطی که هیچ کسی پیامی برای پوتین نفرستاد از این طرف با ادبیات از پایین به بالا و غیر قابل توجیه پوتین پیام فرستادند و عرض ارادتشان را به پوتین اعلام کردند. این همان دیلماسی غیر ملتمسانه است که ادعا می کردند !!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
دیروز هم بهترین روز غربزده ها بود که 24 ساعت هم پایدار نبود و با جا زدن واگنر کنف شدند
بخشنامه معاون سیاسی وزارت کشور درست و قانونی است.
اما رفتار نمایندگان شخصی و دون از شان نمایندگان انقلابی! است.
وظیفه اصلی نمایندگان قانون گذاری دقیق و شفاف است نه اینکه به دنبال استخدام اقوام و تثبیت خودشان باشند.
دلسوزان کشور بارها به حاکمان تذکر دادند که دم خود را با دم پوتین و دارو دسته اش گره نزنید. راه آنها جهنم است و باز مردم گرسنه روس در طول تاریخ را به قهقرا و تاریکی می کشند. بقول استاد ایرانی روسیه شناس که می گفت وقتی در ایران فردوسی شاهنامه را می نوشت ، روس ها وحشی و نیمه وحشی بر روی درخت ها زندگی می کردند. فاعتبروا یا اولوالابصار!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
اونا دلسوز کشور نیستند - غربزده هستند . ضمنا اونایی که روی درخت ها زندگی میکردند اروپایی ها بودند
باز هم که غربگداها ضایع شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
باشه تو اینطور فکر کن و خوشحال باش. ولی دیدی که ارتش پوشالی پوتین هیچ کاری نتونست بکنه و فقط وقتی پوتین از ترسش کلی امتیاز به واگنرها داد اونها بیخیال حمله شدن!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
خخخ.
همین که یک کشور با اون همه به قول شما شرق گداها عظمت و تسلیحات اتمی و قدرت و ... به یک روز نزدیک بود رییس جمهورش رو بکشن پایین و از ترسش دور کاخش رو بسته بود! ضایع شدن رفیق پوشالی شما رو میرسونه.
ضمنا همین شوروی با اون همه عظمتش، با همین کودتا از هم پاشید، دیگه روسیه فعلی و پوتین که انگشت کوچیکه اون شوروی هم نمیشن!!!
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
نود درصدش پروپاگاندای غرب بود
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
از نظرات رگباریت معلومه کی ضایع شده . یک قدمی مسکو با دادن کلی امتیاز توسط ارتش دوم جهان به یک گروه ۲۵ هزار نفری
دیکتاتوری هیتلر نازی در مرزهای روسیه (شوروی سابق)، آفتاب عمرش غروب کرد بعد شما فکر می کنید رئیس یک گروه شبه نظامی (واگنر) که تا به امروز با تجهیزات نظامی ارتش روسیه در اوکراین با ناتو (پیمان نظامی آمریکا و غرب) مبارزه می کرده، می تواند روستوف و سن پتربورگ و ... را اشغال کند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
داداش چرا متوجه نیستی؟! خود واگنرها لطف کردن به پوتین و از حمله پشیمون شدن! نه که پوتین و اون ارتش پوشالیش هیچ کاری نکردن!!! خخخخخخخخ
فقط مونده بود پوتین بیاد به واگنرها بگه روسیه رو به نامتون میزنم که بیخیال من بشین!! خخخخخخخ
خفت از این بیشتر؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
همون شوروی سابق ببین سال 1991 چطوری از هم پاشید؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
به کوری چشم تو و امریکا عزیز اشغال میکند
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
منفی اشتباهی دادم
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
ناشناس اولی کل گروه واگنر ۳۰ هزار نفرن فقط گارد مخصوص ریاست جمهوری ۳۵۰ هزار نفرن. جدا چرا اینقدر شوت می زنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
ناشناس ۹:۴۸
فعلا که همون 30 هزار نفر داشتن کل روسیه رو میگرفتن و پوتین جون از ترسش معلوم نیست کجا قایم شده و دور کرملین رو هم از ترس کاملا بستن!
یعنی دور مسکو رو هم نه! دور کرملین! چون میدونستن که اگه بخوان میتونن راحت مسکو رو هم بگیرن!!
شانس آوردن که از خر شیطون پیاده شدن وگرنه که ...
خیلی گول اعداد رو نخور
رییس واگنر در گذشته اشپز مخصوص پوتین بوده. و مشکلی با شخص پوتین ندارد
باز هم جماعت جوگیر کنف شدند
جماهت جوزده پوتین را محاکمه و اعدام کردند مراسم سوم و هفتم و چهلم هم برگزار شد کشور روسیه رو هم به عنوان غنیمت بین خودشون و امریکا تقسیم کردند
متوهم ها:))))
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
اینها فقط دنبال امریکا هستند عقل و قدرت تفکر مستقل ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
کمونیست ها هم هفتم وچهلم میگیرند.
دیروز عده ای از غرب پرستان ایرانی که فکر می کنند که هرچه امریکا بخواهد می شود چنان از شورش واگنرها خوشحال بودند که انگار فاتح جهان می شوند. مثل اغتشاشات سال گذشته که گمان می کردند کار جمهوری اسلامی تمام است. این جماعت بدون سواد سیاسی که همه سوادشان در گفته ای بی بی سی و ترور اینترنشال خلاصه می شود تا توانستند دیروز متلک بار به قول خودشان سوپر انقلابی ها کردند. امروز که واگنرها دست از پا درازتر عقب نشینی کرده اند دیدن قیافه این جماعت غرب پرست جالب است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
اتفاقا آقایون شرقگدا بیشتر ناراحت بودن و یه جوری واسه پوتین نگران بودن که انگار رییس جمهور مملکت ماست . در ضمن در نظر داشته باش که همین پوتین مثلا قدرتمند اخرش دست به دامن کشور کوچک لابروس شد و با پذیرفتن شروط واگنر جنگ خاتمه ئیدا کرد و گرنه همون گروه کوچک واگنر تا نزدکی مسکو رسیده بود و اشفتگی و اتسصال در سخنرانی پوتین کاملا مشخص بود
از دیروز دارم به ساده لوحی یک عده می خندم اینها را با یک پفک می شه گول زد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
دقیقا
تحلیل درس عبرت از واگنر شما احمقانه و بی معنی بود.
پوتین تو عشق منی مرد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
منم دوستش دارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
باور پذیر نیست کسی اینقدر وابسته باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
منم طرفدارشم به کوری چشم یه عده
تابناک برات متاسفم که نظرات ساندیس خورها رو فقط منتشر میکنی. البته برای همین هم هست که مردم دیگه اخبار رو از شبکه های اون ور آبی چک میکنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
تابناک بیطرفه و بهتره برای وطن فروشان متاسف باشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
چشم! منتظر نظر شما بودیم که بیای زیر همه کامنتها اظهار فضل کنی!
وقتی به هربهانه چماق بلند میشه چه تحلیل بی سرو تهی... واگنر و پوتین هر دو جنایتکار و متجاوز منتها به جهت شکست و نرسیدن به اهدافی که داشتن خواستند با حرکتی نمایشی آبروی رفته را ترمیم و از معرکه بی نتیجه خودشونو کنار بکشند
کاش نویسنده محترم خوارج نهروان رو هم توی این تحلیل میاوردن و ربطش میدادن به برجام و واگنر و مهدی هاشمی!!
دم گروه واگنر گرم انشالا به امید خدا یکتا این کمونیست های خدا نشناس را گرد ن میزنن!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
تسلیم شدن و توبه کردن عامو بیدار شوو:)))
غربزده ها خیط شدند. چون دنیای توهمات با دنیای حقیقی متفاوت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
خیلی خیط شدن - در عرض یکروز جشن و شادی شون یکباره تبدیل به عزا شد
آغاز واردات اضطراری پماد سوختگی برای غرب پرستان عزیز صورت گرفت لطفا اندکی تحمل کنید تا بار برسه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
ظاهرا رقص و پایکوپی خود مردم روسیه بعد شنیدن خبر حمله واگنرها را ندیدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
نه جناب اینها غربگرا یا غربگدا نیستن اینها مردم بیچاره ای هستند که خسته از سیاستها و ناکارمدی مسولینی هستند که فقط حرف میرنن و در عمل به مردم اهمیتی نمیدن اینها مردمی هستند که دلشون میخواد حکومت صداشون بشنوه و مشکلاتشون دریابه حالا با هر وسیله ای این اعتراض بیان میکنن اینها مردمی هستند که میبینن مسولینشون بجای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم فقط طرفداری از کشورهای دیگه میکنن حالا این مردم اینگونه مخالفتشون با رفتارهای دولت نشون میدن وگرنه نه کسی غربگداست نه غربکرا
پوتینِ کمونیست و بشار اسد حواله به کسانی که به هموطنان خود انگِ غربزدگی
می زنند . سرنوشت جنگی که پوتین آغازگر آن هست ، در هر دو صورت مدال افتخاری برای روسیه نخواهد شد . چنانچه مردم روسیه خودشان هم به تنگ آمده اند از این جنگ فرسایشی و این موضوع به مردم ایران هیج ربطی ندارد که بخواهند نظر صادر کنند .این بازی سیاست است . مردم قربانی نکنند خودشان را .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
محض اطلاع تورم روسیه در حال حاضر از سوییس و امریکا و انگلیس پایینتر است
ساندیس خور حکومت جمهوری اسلامی بودن و تلاش برای حفظ ایران هزاران شرف دارد به جیره خور و دلار بگیر امریکا و اسراییل بودن و وطن فروشی و خود فروشی برای جلب رضایت بیگاننگان تا ملت ایران را تحریم کنند. این جماعت غرب پرست بدو شعور سیاسی دیروز با دمشان گردو می شکستن و فکر می کردند سردسته یک گروه جیره بگیر می تواند پوتین را سرنگون کند. اینها نهایت شعورشان در حد تحلیل های ترور اینترنشال است. ایرانی بودن و ساندیس خوردن هزار شرف دارد به سر سپردگی به بیگانگانی که هدفشان تجزیه ایران و نابودی ملت ایران است.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
دمت گرم درود به شرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
تحریم که بد نیست
غربگدا دارد از حسادت می میرد
فکر می کنند روسیه هم مثل امریکا بی صاحابه که طرفداران ترامپ ریختن داخل کاخ ریاست جمهوری :)))
درک من ایرانی از فلسفه مقاومت اینه که مسوولان همه جوره در برابر ایجاد رفاه در ایران مقاومت می‌کنند
این چه مطلب بی ربطی بود نویسنده این. سطرها. پیش خودش فکر کرده عجب چیزی نوشته أخه خودت یکبار خوندی ببینی چی نوشتی یک سری جملات بی ربط سر هم کردی از مهدی هاشمی پریدی به خاتمی از واگنر چسبید به محسن رضایی وألبانی وهمه را قاطی کردید
اصلا فرق مهدی هاشمی منتظری را با مهدی هاشمی رفسنجانی درک کردی
همین گروه واگنر بیشترین جنایات را در سوریه کردند طبیعی است که به چنین سرنوشت شومی گرفتار شوند تازه اول ماجراست
از دیروز‌ کارشناسان سابق کووید و‌ تسلیحات اتمی ، متخصص روسیه شده اند.
حتی نمی دانند که رییس واگنر صد برابر افراطی تر و ضد غربی تر از پوتین هست و محور اصلی اختلاف با پوتین این بوده که چرا در جنگ اکراین از بمب اتم استفاده نمیشود
روزنامه کیهان از یاس آفرینی اصلاح طلبان در برابر موفقیتهای روزافزون دولت رییسی و همنوایی انها با غربی ها نوشته
روزنامه محترم سال ۹۲ تا ۹۷ که ترامپ از برجام امد طیف شما هم با همان غربی ها در از بین بردن برجام هم نوا بودند و کلیپ حمله به کشتی ها در خلیج فارس میساختند و میگفتند تاجر و سرمایه گذار غربی یاید احمق باشد بیاید ایران سرمایه گذاری و ...

اصلاح‌طلبان یا طیف مقابل شما که خلع سلاح شدند و همه چیز دست جناح شما است؟؟؟
اصلاح‌طلبان که دیگر مقبولیتی بین مردم ندارند و تازه طیف اصولگراها از اصلاح طلبان هم نامحبوب تر هستند
دیروز بورس منفی ۱۳۰۰۰واحد و سهامهای پتروشیمی ارزون تا ساعت ۱۴۳۰که گفتند سهامهای پتروشیمی با ارز ۳۸۰۰۰ تصفیه و امروز بوووووووووررررررس مثبت ۲۵۰۰۰ واحد تا الان
چه کسانی از این رانت اطلاعات دیروز بهره بردند
متوهمین هم آهسته آهسته شروع کردن به اینکه پوتین در حال بستن چمدان ها بسوی ونزوئلا هستند
تنها مرد قهرمان که در مقابل استکبار جهانی به تنهایی ایستاده و استکبار جهانی را به زانو در می اورد
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
تنها مرد قهرمان؟
از ایران چی؟
دیگه انقد جوگیر نباش
ساندیس روسی مثل ساندیس ایران بدون الکل نیست احتیاط کنید
این مهدی هاشمی مربوط به اول انقلاب است وانوقت اصلا برجامی نبوده است این مهدی پسر هاشمی رفسنجانی نیست. حداقل اندکی تاریخ بلد باشید و بعد بنویسید که ربط دادن مهدی هاشمی به واگنرها بی مورد است. به هر حال انها که دیوز بریا سرنگونی پوتین هلهله می کردند
امروز حسابی می سوزند. جالب است برخی از انها می نویسند که هیچکس تابناک را نمی خواند لابد خودشان هم که نظر می دهند جزو هیچکس هستند. البته این جماعت سرسپرده غرب واقعا هیچ و تهی هستند و فکر می کنند هر چه بی بی سی و ترور اینترنشال گفت درست است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
دو روزه دارم نظراتشون و می خونم و می خندم. ولی همزمان گریه هم دارد که هموطنان ما اینقدر از مرحله پرت هستند.
گروه واگنر یک نیروی زمینی است و روسها در سوریه نیروی زمینی نداشتند و فقط نیروی هوایی انها درگیر بود. البته روسها شهامت مقابله با وحشی های داعشی که امروز در ایران هم طرفدار دارند را نداشتند. بچه شیرهای شیع ایران و افغانستان و لبنان و عراق و نیروهای سوریه بساط داعش را در هم پیچیدند.
داره تمرین میکنه. با کش تنبان بهم ربط داده بود.
بيسوادى كه چه عرض كنم!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست