بازدید 48195
مراقب درخواست پول نقد به جای استفاده از کارتخوان باشید!

جزئیات آغاز دریافت کارمزد از تراکنش خرید کارتی/ تراکنشی که ۴ هزار تومان کارمزد برای فروشنده دارد/ کارتخوان‌های کدام مشاغل مستثنی شدند؟

از فردا دارندگان دستگاه‌های کارتخوان (پذیرندگان) به غیر از صنوف مستثنی شده، بخشی از کارمزد تراکنش‌های خرید را پرداخت می‌کنند و کارمزد قابل اخذ از دارنده کارت صفر است.
کد خبر: ۱۱۸۰۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲ 24 June 2023

جزئیات آغاز دریافت کارمزد از تراکنش خرید کارتی/ تراکنشی که ۴ هزار تومان کارمزد برای فروشنده دارد/ کارتخوان‌های کدام مشاغل مستثنی شدند؟

به گزارش تابناک اقتصادی؛ هفدهم اردیبهشت ماه امسال، بانک مرکزی پس از سه سال از آخرین بخشنامه ابلاغی، خبر از تغییر نرخ‌های کارمزد خدمات بانکی داد و اعلام کرد: به موجب مفاد بند (۴) ماده (۱۴) قانون پولی و بانکی کشور و نیز مفاد بند (۴) ماده (۲۰) قانون عملیات بانکی بدون ربا (بهره) و همچنین مفاد بند (۱) صورتجلسه یک‌هزار و دویست و چهارمین جلسه مورخ ۲۳‏‏‏/۰۴‏‏‏/۱۳۹۴ شورای پول و اعتبار، تعیین انواع و میزان حداقل و حداکثر کارمزد خدمات بانکی بر عهده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است. در این راستا، مراتب طی سنوات مختلف اقدام و به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است.

با توجه به آخرین ضوابط ابلاغی در این خصوص و نیز تغییر سطح عمومی قیمت‌ها و همچنین بر مبنای پیشنهاد‌های واصله و بررسی‌ها، انواع و حداکثر میزان کارمزد خدمات بانکی ریالی و الکترونیکی بازنگری و به‌روزرسانی گشت و موضوع به شرح جداول پیوست شماره یک و دو در پنجمین جلسه مورخ ۰۵‏/۰۲‏/۱۴۰۲ هیات عامل بانک مرکزی مطرح و مصوب شد.

بر اساس این گزارش؛ بخشی از این تغییر نرخ کارمزد به موضوع کارتخوان ها مربوط می شود که در ابلاغیه اردیبهشت ماه بانک مرکزی آمده است: «پذیرندگان برای تراکنش‌های کمتر از شش میلیون ریال، مبلغ ثابت ۱۲۰۰ ریال و برای تراکنش‌های بالاتر، ۰.۰۲ درصد مبلغ خرید را تا سقف حداکثر ۴۰ هزار ریال (چهار هزار تومان) به عنوان کارمزد پرداخت می کنند.»  

همچنین خاطرنشان می‌شود به رغم تقبل پرداخت بخشی از کارمزد شبکه پرداخت توسط پذیرندگان محترم، بخش عمده این کارمزد‌ها توسط شبکه بانکی تامین خواهد شد.

در نهایت با توجه به زمان بندی سیاست گذار در راستای کارآمدتر شدن شبکه پرداخت الکترونیکی و ارتقای سطح خدمات به کاربران، قرار است از فردا (چهارم تیرماه ۱۴۰۲) اصلاحات مربوط به نظام کارمزد تراکنش‌ خرید، گام به گام و برای پذیرندگان منتخب فاز اول اجرایی شود، به گونه ای که مطابق جدول زمانی اجرای این بخشنامه، به جز صنوفی همچون نانوایی ها، سوپرمارکت‌ها، جایگاه‌های سوخت گیری، واحد‌های درمانی و ...، نظام جدید کارمزد برای مابقی پذیرندگان از چهارم تیر ماه اجرایی می‌شود. زمان اجرای کارمزد برای اصناف مستثنی شده در گام نخست هم اعلام خواهد شد.

لیست تفصیلی صنوف مستثنی شده در گام نخست به شرح زیر است:

نانوایی‌ها

• سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های محصولات غذایی و خواروبار فروشی

• داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و خدمات درمانی

• جایگاه‌های سوخت اتوماتیک و فروشندگان سوخت

• فروشگاه‌های تجهیزات ساخت کاردستی و صنایع دستی هنری

• حمل و نقل درون و حومه شهر، تاکسیرانی و کرایه اتومبیل

• مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان

• روزنامه‌فروشی‌ها و دکه‌های روزنامه

• دفتر خدمات مخابراتی محلی و راه‌دور

• انجمن‌ها و اتحادیه‌های مدنی، اجتماعی و موسسات خیریه

• فروشگاه محصولات رسانه‌ای، کتاب، روزنامه، فیلم، موسیقی

• عوارض راه، پارکینگ، پارکومتر و گاراژ

• وجوه دولتی، قوه قضاییه و شرکت‌های خدماتی (آب، برق، گاز)

 

تراکنش یک میلیون تومانی کارمزد 200 تومان
تراکنش دو میلیون تومانی کارمزد 400 تومان
تراکنش سه میلیون تومانی کارمزد 600 تومان
تراکنش پنج میلیون تومانی کارمزد 1000 تومان
تراکنش ده میلیون تومانی کارمزد 2000 تومان
تراکنش بیست میلیون تومانی و بیشتر کارمزد 4000 تومان

 

بانک مرکزی تاکید کرده است بر اساس این بخشنامه که با هدف برقراری تعادل و توازن میان "خدمات دریافت شده" و "هزینه‌های ارائه سرویس و تضمین پایداری زیرساخت‌های شبکه پرداخت الکترونیکی" تنظیم شده است، دارندگان دستگاه‌های کارتخوان (پذیرندگان) بخشی از کارمزد تراکنش‌های خرید را پرداخت می‌کنند و کارمزد قابل اخذ از دارنده کارت صفر است.

 

جدول کارمزد خدمات ریالی

 

جدول کارمزد خدمات الکترونیکی 

 

 

درخواست پول نقد به جای استفاده از کارتخوان، مصداق پولشویی است

هادی خانی، معاون وزیر اقتصاد اظهار داشت: در صورت اعلام سازمان امور مالیاتی به مرکز اطلاعات مالی، اشخاص حقیقی و حقوقی که دستگاه کارتخوان را کنار گذاشته و مردم را وادار به ارایه پول نقد، سکه، ارز و... می‌کنند، به عنوان شخص مظنون به معاملات مشکوک به پولشویی تحت بررسی قرار می‌گیرند که علاوه بر ارسال گزارش های تحلیلی روابط مالی این اشخاص به مراجع قضایی، محدودیت‌های تراکنشی و قانونی برای این افراد تعریف و اعمال خواهد شد.

وی افزود: جرایم اقتصادی از جمله فرارهای مالیاتی و پولشویی، دو روی یک سکه هستند و نمی‌توان آنها را از یکدیگر جدا تصور کرد؛ بدان معنا که عواید حاصل از همه جرایم اقتصادی از جمله فرارهای مالیاتی، جهت ورود به چرخه فعالیت‌های اقتصادی مسیر پولشویی را می‌پیمایند؛ از این روی، همه اشخاص مشمول قانون و مقررات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم از جمله سازمان امور مالیاتی تکلیف دارند، برابر شاخص‌های ابلاغی مرکز اطلاعات مالی، هر نوع معامله مشکوک را به این مرکز اعلام کنند.

خانی ادامه داد: از آنجا که شاخص‌های معاملات مشکوک به تناسب شرایط اقتصادی، قابلیت بازتعریف دارد، این ظرفیت می‌تواند به کمک سازمان امور مالیاتی برای مبارزه با فرارهای مالیاتی بیاید و برای انجام این مهم، همکاری نزدیکی با نظام مالیاتی کشور داریم.

دبیر شورای عالی پیشگیری و مقابله با جرایم پولشویی و تامین مالی تروریسم در تبیین این موضوع گفت: اشخاص حقیقی و حقوقی، که به هر نحو در انجام فرارهای مالیاتی به عنوان یکی از جرایم منشا پولشویی دخیل هستند، در گروه اشخاص مظنون به انجام معاملات مشکوک قرار گرفته و برابر قانون، تحت رصد کامل جریانات مالی و ارسال گزارش های تحلیلی به مراجع قضایی و اعمال محدودیت‌های مختلف قرار می‌گیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۱۱
دودش در نهایت به چشم خریدار میره همانند مالیات بر ارزش افزوده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
میکشن روی قیمت کالاها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
میانگین تعداد تراکنش هر کارتخوان ماهانه ۴۰۰ تاست که با کارمزد ۱۲۰ تومنی ماهی ۵۰ هزارتومان میشه.
تعداد کارت خوان ها حدود ۱۰ میلیون تاست که یعنی ماهانه ۵۰۰ میلیاردتومان درآمد واسه دولته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
میکشند روی قیمت ها.
همیشه خریدار باید جورش را بکشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
ملت پول نقد استفاده می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
سید محرومان از کارمزد روی کارت ها هم نگذشت؟
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
ماهی 50 هزار تومن تا حالا کسی رو نکشته
هر نوع هزینه ای برای تولید و حمل و نقل و فروش مانند انواع مالیات ها و عوارض و انواع کارمزد و ..... در نهایت در قیمت نهایی هر کالا و خدماتی محاسبه می شوند و مشتری نهایی آن را پرداخت می کند
دولت دست در جیب ملت کرده. آن هم ملت مستضعف. وگرنه به جیب دارندگان که کاری ندارد.
یکی از افراد خانواده من به دلیل داشتن دستگاه پوز، هم دهک آنها تغییر کرده و هم نامش را برای مسکن ملی خط زده اند. در حالی که این طفلک حتی آنقدر سود نمیکند که اجاره خانه اش را بپردازد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
می خواستی بری به همتی رای بدی.
بیچاره کارگرا
وام کارمندای بانکا هم کارمزد میگیرن؟؟؟
دولت محرومان به جای کاهش هزینه های بسیار بسیار اضافی خود راه فشار بیشتر به مردم را انتخاب کرده البته با عناوین و بهانه های مختلف
دولت به طرق مختلفی دست در جیب و ثروت مردم دارد. یا با تورم دارایی ما را بی ارزش می کند یا با چندین بار مالیات گرفتن از چندرغازی که می دهد جیبمان را خالی می کند. یک بار موقع دادن حقوق، یک بار موقع خرید، یک بر موقع انتقال پول موقع پرداخت قبوض موقع خرید شارژ و ... ماشالله به جیب خالی دولت که معلوم نیست این پول ها را صرف چه می کند بدون آنکه مردم بدانند و بتوانند بدانند و نظری دهند یا اثر بگذارند، در هر جا که میل حاکمان است خرج می کند.
دستشون تا آرنج توو جیب مردمه. مگه مالیات نمیگیرین؟ دیگه این کارمزد چیه؟ به کسی هم که توضیح نمیدین این پولایی که از مردم میگیرین رو چکار میکنین. پول نفت کجا میره؟ چرا هیچ خدماتی به مردم ارائه نمیکنین و هرروز هم خودتون باعث گرونی و تورم میشین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
اونایی که منفی دادن دلیل بیارن،حرفه حقه،اگه مالیاتی أخذ میشه خدماتش چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
معلومه کجا هزینه میشه و از اون مهمتر اینه که برای مردم هزینه نمیشه
تابی جون سلام
به اندازه یه کشور صنعتی دارند از ما به بهانه های مختلف مالیات میگیرند . دریغ از اینکه یه خوردش رو صرف رفاه حال مردم کنند .
خواهشا" به وضع اتوبوس های BRT تهران برسید ، خیلی فرسوده هستند . ما هر روز باید شاهد خرابی یکی از اتوبوسهای خط آزادی تهران پارس باشیم.
این مسخره بازیا چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
خیلی هم خوبه. پیشرفت میکنیم دیگه
باجگیری برای تامین نجومی بگیر های بی کفایت
با پول نقد خرید می کنم فروشنده تخفیف هم بهم می ده
وا اينكه ماليات نشد ، همش يك هزارمشو مي خواهيد ازش بگيريد مفت مفته بابا
ايران بهشته بهشت
پاسخ ها
آراز بوتیک
| Poland |
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
داداش مالیات نیس این کارمزده...مالیات هم سالانه میگیرند..اشتباه برداشت نکن
میاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
فک کردی من کاسب از جیبم میدم؟؟ن داداش منم دست میکنم تو جیب تو از خودت میگیرم
چرا باید بانکها بابت تراکنش ها کار مزد بگیرند . چرا هر چه مبلغش بیشتر میشه کارمزد بیشتر میشه ؟؟؟؟؟؟؟ برای کامپیوتر چه فرقی می کنه 200 هزار تومن جابجا شود یا 200 میلیون ؟؟؟؟؟؟ یک رکورد ثبت میشه ؟ مگه قبلنا که میرفتیم شعبه برای جابجایی پول میدادیم ؟؟؟ تازه اون موقع یک کارمند که حقوق میگرفت کار انجام میداد الان که کار را کامپیوترها انجام میدن . یک رقم معقول برای کارمزد هر دستگاه پوز دریافت کنند نه به ازای تعداد تراکنش میلیاردهاتومن به جیب بزنن ؟ تعداد تراکنش ها به میلیارد هم میرسه یک ضرب و تقسیم یکنید درآمد نجومی ؟؟؟؟؟؟ اونهم بابت بانکداری الکلترونیکی ؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
یعنی میخواستن برای تراکنش های کوچک کار ساده تر باشد
چون طرف مجبور است مدام پول خرد به دیگران بدهد اما ایم طوری راضی میشود از کارخوان استفاده کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
قبلا حرامخوری کار بدی بود واین همه فک وفامیل علاف وبیسوادی در کار نبود که حقوق ومزایا بخواد ولی متاسفانه چند سالی هست که قبح کارهای بد ریخته شده و تازه به دوران رسیده های پشت کوهی بیشمار شدندومخارجشان کمر شکن ...بالاخره از یه جایی باید در بیاد
بیچاره مردم
مبلغ کارت به کارت راهم اضافه کنید .ازاواخر دهه 80 قیمتها بیش از 50-40 برابرشدها اند کارت به کارت از3 میلیون شده 10 میلیون .صنوفی که با کارتبکارت سرکاردارند ازجمله بیشترین وساده ترینشون یعنی بقالها ازین بابت دچارمشکل ودردسر شده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
مثلا بیشتر صنوف معاف هستند ...حالا باید دید واقعیت داره یا نه
حداقل نکردن بگن زیر 20 یا مثلا 30 هزار تومن از کارم معاف هست من کارم کپی و پرینت است الان از یه کپی 1000 یا 1500 تومنی باید 120 کارمزد بدم لذا من هم گفتم تراکنش زیر 30 هزار تومن یا نقد بدن یا کارمزد بانکی رو از خودشون میگیرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
کارخوبی کردی .بادستورغیرمنطقی بایدغیرمنطقی هم برخوردکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
کپی شهرما 3000 است ظاهرا تو خیلی با انصافی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
بیشتر این پول مفت رو از تراکنش های خرد،
گیرشون میاد
باج‌گیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
با پیشنهادت موافقم باید یه فکری به حال تراکنش های با مبلغ کم میکردن،
کار درست رو انجام دادی
نگاه به داخل رییسی ! با مالیات ... نفت و گاز نداشتیم احتمالا هر خانواده سالی یک قربانی باید میداد!
کاسبی دولت از کا رت خوانها
کارت خوان ماله منه پولش ماله منه حساب ماله منه افتتحاح حساب ماله منه پول برقش با منه پول اینترنت وسیم کارت و...... همش ماله منه بعد دولت میگه باید به من پول زور باید بدی خنده داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
باج گیری رسمی
میرحسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
خب یه چیزی شبیه بانک خصوصی هم بزن که
. از نظام بانکی این مملکت استفاده نکنی

واقعا تو سواد هم داری ؟
یعنی برا من که چاپ و دفتر فنی دارم یکی میاد یه کپی میگیره دو هزارتومن 120 تومن کارمزدشه
از زمان قاجارهم بدتر شده، بصورت مدرن از مردم دزدی میکنن
پاسخ ها
تاجر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
خوب کپی رو بکن 2500 !!!
خیلی جالبه، دریافت پول از دارنده دستگاه کارت خوان با کشیدن کارت مصداق پولشویی هست و میخوان ازش جلوگیری کنن ولی خود دولت از پیوستن به قانون مبارزه با پولشویی خودداری میکنه، همه ی چیزا برا مردم ممنوعه است
پاسخ ها
سید هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
قوانین فکر میکنید چرا Fitf امضا نمیکنند
قوانین بین‌المللی پول قبول ندارند اما برای مردم بیچاره قوانین مالیاتی میزارند..یک بام و دو هوا
دلم کباب شد برای این شبکه بانکی که بخش اعظم این کارمزدها را تامین میکنن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
زود تند انقلابی شماره حسابی برای کمک به سیستم بانکی اعلام کنین
این همان سر گردنه بگیری ؟؟
عزیزان دولت چی!
1- همین که پول طرف در بانکه میومنه همون موقع برنمیداره یعنی بانک نفعش رو کرده
2- هر کس داره مالیات میده به نسبت درآمدش ! این دیگه چیه؟
3- 9% ارزش افزوده کوفتی رو روی هر چیزی که فکر میکنید از مردم میگیرید بستون نیست؟
4- در نهایت کار فقط برای مصرف کننده سخت میشود!
5- همه روی میآورند به کارت به کارت!
خجالت هم خوب چیزیه
بهتر است مسیولان پولی کشور نسبت به تکالیف خود نیز پابرجا بمانند در سالهای خیلی قبل دايما منت میگذاردند که کلی پول چاپ اسکناس میدهند و متحمل هزینه های شگرف هستند از اواخر دهه هفتاد که عابر بانکها پول نقد میدهند رقم ۲۰۰هزار تومان روزانه تغییر نکرده و ملت هم که از کارتهای بانکی در معاملات خود استفاده میکنند باید برای چه کارمزد دهند؟ این عملیات بر عهده بانک است و متولیانی که دیگر هزینه چاپ اسکناس نمیدهند باید متقبل کارمزدها شوند
دست در جیب مردم
من سعی می کنم تا آنجا که ممکن است خرید نقدی کنم .
وی افزود : درخواست پول نقد به جای استفاده از کارتخوان، مصداق پولشویی است!!!!!!!!!!!! می بینید چطور همه چیز رو به همه چیز ربط می دن؟ مگر کارمزد برای دادن خدمات نیست ؟ اگر کسی خدمات نخواهد . پولشویی کرده؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
درسته و ربطی نداره. پول نقد جزو وجه رایج محسوب می‌شه و کسی نمی‌توتند معامله با آن را خلاف قانون اعلام کند.
داروغه ناتینگهام رو سفیده تاوانش رو مردم میدن
خودتونو زدین به اون راه و معلوم نیست مردم رو چی فرض کردین, منت میذارین مردم ناراحت نباشین این پول رو دارنده کارت خوان باید بدهد نه شما , اون فروشنده که این مبلغ رو از هوا نمیتونه بده همین کارمزد مثلا 200 تومانی را دو برابر میکشه رو قیمتش تا جبران بشه, یعنی در اخر کار از جیب مردم در اوردید , بانک هم که میری پول نقد بگیری کلی فرم باید پر کنی که مثلا سه میلیون پول بگیری , فردا هم میگید کارمزد بابت نگهداری حساب های شما و اجازه خروج پول از حساب هم هیچ کس ندارد
این کارمزد باید از بانک کسر بشه،که تریلیونهای پول مردم در دسشونه و با آن کاسبی میکنن بدون اینکه ریالی ب مردم بپردازند
شماها اگه واقعا دنبال جلوگیری از پولشویی بودین خودتون عضو fatf میشدین. مرگ خوبه ولی برای همسایه؟
انگار قرار است جور تحریم ها را مردم بکشند و کاهش درآمدها از جیب مردم کم شود.
فشار بيارين خيرشو ميبينين
حرفهاي عجيب بانكداري بدون ربا ٢٨-٣٠ در صد كارمزد هست !
هزينه بانكها با توجه به اينترنتي شدن بسيار كم شده شعبه كمتر ، كارمندكمتر ، وسايل مصرفي ، برق ، اب ، امنيت بهتر انتظار داشتيم كه اين مبالغ حذف بشه بيشتر شد ! تازه ارزش افزوده و ماليات و .... بقيه هم هست ، نتيجه اين روشها گراني بيشتر هست حتي براي حرفه هايي كه فعلا شاملشون نميشه ولي شك ندارم كه بزودي خواهد شد .
من نگران هزینه های نجات پوتین هستم..ان را چطور جور کنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
عالیجناب پوتین
مردم ادعا می کنند چرا اروپا وضعیت اقتصادی خوبه و تورم کمه و .... ولی وقتی پای مسئله اصلی که اروپا به این دلیل توانست پیشرفت کنه که همون اخذ مالیات هست . اینطوری مخالفت نشون می دهند در حالی که وقتی من کارمند هر ماه دارم مالیات پرداخت می کنم چرا کاسب و فروشنده که درامدشون چندده برابر من است مالیات ندهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
مالیات نیست بلکه کارمزد هست
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
منم كارمندم و مثل شما ماليات مديم اما پول نفت چي ميشه!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
شما کارمند که بعد ۳۰ سال ی پول کلان دریافت میکنی کاسب اون پول رو نداره و اینکه شما از دولت خدمات گرفتی و کارمندی و باید مالیاتشو بدی ، کاسب چه خدماتی از دولت گرفته که باید مالیاتشو بده ؟ داداش همین مالیاتم از جیب توئه کارمند قراره واس کاسب فراهم شه حالا شما طرفدار مالیات واس دولت باش
سایت "جرایم پولشویی و تامین مالی تروریسم" تماس با ما کار نمیکنه
دلم بحال آنهایی که کامنت میگذارد ‌حرص میخورند میسوزه. ول کنید. فقط از ته دل دعا کنید باریتعالی عزوجل ما را از دست اینها نجات بده خداوندا مهربانا خود میدانی که جز وجود نازنینت. هیچ کس را نداریم عزیز مهربانت تر از جان تو داری یه عده معدود را که سالها ادعای تحقق عدالت را میکردی امتحان جامع و کامل میکنی گناه یک ملت چی بود. تحمل صبر بده ما تسلیم مشیت توایم جای جای.
دودش به چشم دولت خواهد رفت
قرار بود فقط با اوقاف مملکت اداره بکنید الان نفت وگاز ومعدن واوقاف وووووووو‌ همه کم اوردین
کار خوبی کردن
ملت دلال رو باید پاسخگو کرد.....
یک مشت کاسب دزد که حتی حاضر نیستند مالیات بدند....
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
امیدوارم شما حداقل فهم داشته باشی که توی هر کاری سالم وغیر سالم وجود داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
دوست محترم باز هم از اون دلال و گردن کلفت پولی نمی گیرن من و شما کارمند جور بقیه رو باید بکشیم
ناشناس
| Singapore |
۰۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
ایرانی نیستی ببینی مردم چه زجری میکشند که اینو مینویسی؟
بیچاره کردین مردم را ...
به کجا باید تظلم کرد ؟!
سلام
مردم این یی قرون یارانه نخواند باید به کی بگند ده برابرش ازمردم مگیرید

ده
والا چی بگم
خواهشند یکی من را قانع کنه مگر امسا سال مهار تورم نیست پس چرا۰۰۰۰۰
هر دم از این باغ بری میرسد.
۸۸ شلوغ شد بعد که شرایط آروم شد یارانه بازی رو راه انداختن که مردم زبون شون کوتاه بشه
۹۸ بنزین گرون کردین
۱۴۰۱ تا چند وقت پیش داستان داشتین حالا که ی خورده ملت نفس بگیرن دارین اذیت میکنید
دقیقا هر کاری دست زدین واسه خودتون بود نه مردم ،بعد انتظار دارید ملت با شما باشن شما برادرتونو کی ثابت میکنید
شاپرک مال بچه کدوم مسئوله؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
دیگه قرار نشد وارد جزییات بشی
اجاره خونم عقب افتاده داروندارمودادم مالیات همه کارتخواناجمع بشه مشکل حل میشه
بانک‌های بی مصرف و ورشکسته به غارتگری مستضعفان کماکان می‌تازند.
جالبی ماجرا در این هست که پول ملت بدون هرگونه بهره و سودی تو بانک خوابیده و بانکها از این پول بهره میبرند . و وفتی ملت بخواد ار این پول مقداری را بابت خرید خرج کتد .باید جریمه هم بدهد 120ریال . به این میگن عدالت اسلامی ؟ پیشنهادی که بنده دارم این هست از همین فردا خریدهای خودرا تا حد امکان نقدی انجام بدیم
به قرآن یه نوجوان ۲۲ ساله یتیم هستم،کار تره بار فروشی راه انداختم که خرج زندگی خونواده رو بدم با این گرونی،بعد ۴۰ میلیون تومان مالیات خوردم،به قرآن کل سودم ۵۳میلیونه،۴۰ میلیون واسه دولته،واسه ۱۳ میلیون باید یه سال باید زحمت بکشم،خدایی ظلمه ،هرچی اعتراض کردم میگن نمیشه و از کل کسب و کار نا امید شدم،
باشه مشکلی نداره بگیرید ولی زرنگ بازی تا چه حد؟ پس لطفا تراکنشهارو همن لحظه به حساب واریز کنید. مثل اون اوایل که دستگاه پوز امده بود زیر ساختشم که دارید. شما هم کلی پولو بی حساب کتاب مفت بری میکنید و فرداش واریز میکنید هم کارمزد میگیرید. اگر از خود کارت کم میکردید بهتر بود چون اینطوری همه چند برابرش میکشند روی اجناسشون تا رند بشه
پولو که کارت میکشی یه روز بعد به حساب واریز میشه یعنی این کارمزد حساب نمیشه بعد دارید از مغازه دار مالیات میگیریدبرای خرید بالای ششصد هزار چهار هزار تومن کارمزد چه فکری میکنید پیش خودتون کجا رو رایگان کردید برا مردم میری تامین اجتماعی کسی جواب گو نیست میری داریی میگه بهت لطف کردیم آنقدر مالیات زدیم برو خدارو شکر کن خوب خدا رو شکر کردیم حالا چی بعد این چه نقشه ایی دارید ماشی ثبت نام میکنی پولو بلوکه میکنه بعد دو ماه بهت میگه یک سال نیم دیگه بهت ماشین میدم اونم اگه داشته باشم یعنی خود جهنم اینجا
دولتی که با مهندسی و برنامه ریزی خالص سازی با کمترین پشتوانه تخصصی و اجرایی بر سر کار امده است هر روز برای بیچاره کردن مردم و ضربه به زندگی طبقه متوسط برنامه جدیدی رات به اجرا می گذارد
هر روز یه جوری مردمو می تیغند!
فن آوری های جدید اصلاً بدرد ایران نمی خوره چون باعث سوء استفاده میشه مخصوصاً مسئولان کشور! و رفاهی برای مردم نداره.
الان مردم با پرداخت پول اینترنت خیلی از کارهای بانکی شونو خودشون انجام میدن که اینکار باعث شده کار بانکها کم شده و نیاز به نیروی کاری در بانکها کم شود و بانکها حقوق های کمتری را پرداخت کنند. ولی همین کار بانکی با اینترنت شده بلای جون مردم و مردم هم باید پول اینترنت بدن و هم بجای پرسنل بانک کار کنند و هم کارمزد بانکی برای کارهاشون بدن!!!
آخه کشور با اینهمه ثروت و مردم اینهمه در فقر و تنگدستی و با تورم صد در صدی مالیات چرا باید بگیرن؟
اونم صد جور مالیات
بعد خدماتشون کو؟؟
نه درمان مجانی نه آموزش مجانی نه حمل و نقل مجانی
باعث تاسف است تسلیت می گم. با آرزوی عدالت . سو استفاده ها از جیب و مال مردم ب عناوین مختلف همچنان ادامه دارد . می گن سر مردم کلاه می گذارید آیا می توانید سر خداوند بزرگ هم کلاه بگذارید ، بترسبد از بی عدالتی ها ، چوب خدا صدا نداره وقتی هم بزند دوا نداره .
این کار بانک مرکزی ایراداتی به شرح زیر دارد
1-سیستم حسابداری کسبه را با مشکل مواجه می کند
2-کسبه کارتخوان های خود راقطع می کنند و از مشتری می خواهند کارت به کارت کند
3-با کارت به کارت کردن وجه اداره کل امور مالیاتی در زمان دریافت مالیات بر اساس تراکنش پوز از دریافت مالیات واقعی محروم می شود
4-بانک مرکزی یک روز بعد پول را به حساب کسبه واریز می کند و از ان سود می برد بانک ها به منابع کسبه سود ماه شمار می دهند عملا کاسب متضرر می شود
5-کسبه ای که از کارتخوان استفاده می کند ده برابر ان کارمزد را ازمشتری دریافت می کند
6-مجلس از شرکت های زیر مجموعه بانک مرکزی که به نوعی حیات خلوت بانک مرکزی است تحقیق و تفحص کنند که روزانه شرکت خدمات انفورماتیک چقدر کارمزد شتابی و غیره دریافت می کند و این درامد حداقل به خزانه دولت واریز شود نه برای جیب مدیران
کارت خان مشتری استفاده میکنه روش پ داخت دست مشتریه پول کاغذی بده بهتره اینطوری دولت باید پول چاپ بده پول کاغذ پول و بده هزینه کهنه شدن هم داره حالا بقول دوستمون برای یک کاری که فقط عددش تعداد صفر بیشتری داره چه فرقی میکنه مثلا کاری که برای صد میلیون انجام میشه با ده میلیون چه فرقی داره این وسط پولی که جابجا نمیشه فقط عدده
الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
با مردمانی نان به نرخ روزخور، منفعت طلب و... ظلم تا ابد باقی می ماند
نتیجه رای به کاک ابراهیم محرومان
علی برکت الله
حالا که کارمزد تراکنش رو هم از جیبمون برمیداره بی زحمت مبلغ تراکنش رو هم همون موقع که کارت کشیده میشه واریز کنه به حساب خودمون!!! چرا یک روز پول رو نگه میداره! روزهای تعطیل هم که بیشتر نگه میداره!

زیرساخت شرکت پرداخت دیگه چه صیغه ایه! کارتخوانی که من استفاده میکنم رو خودم خریدم و توی یکسالی که استفاده میکنم احدی نیامده بگه از شرکت پرداخت اومدم کارتخوان رو ببینم مشکلی نداشته باشه!!! حالا من برای این شرکت پرداخت کارمزد بدم!!!

اینم شد مخابرات که توی قبض تلفن مبلغی رو برای “خدمات مکالمه صوتی” اضافه کرده بود!!!

بعضی چیزا دیگه داره به نهایت خودش میرسه
صندوق های قرض الحسنه جزءخیریه و مدنی هستندچرا باید کارمزد بدهند .
پول نفت چي ميشه!؟
تا حالا شنیدید که یک دولت افراد را مجبور کند که برای دریافت مطالبه یا فروش خود اشخاص باید کارتخوان داشته باشند، و اگر نداشته باشند پولشویی محسوب میشود.
اگر مردم ، مردم باشند که کارتخوان را می اندازند کنار تا بقیه هم کارت بانکی را به تبع اون بزارن کنار و همان پول را در کیف خود بگذارند ، کلاسش هم بیشتر است هم اینکه به بی ارزشی پول ملی مردم بهتر پی میبرند.
چرا این مالیاتو از همون سود وام های که خون مردمو کردید تو شیشه کم نمیکنید
همش باید ما مردم بدبخت ، جور بی کفایتی مسئولین رو بکشیم
برا 550 میلیون وام مسکن 2 میلیارد 373 میلیون سود میگیرید یه خونه زپرتی تحویل بدید الآنم برا هر تراکنش ......
در این‌مملکت اصلا اقتصاد معادلات اقتصادی ارزشی نداره برادر من هرچقدر پول جابجا بشه یعنی شکوفایی اقتصادی یعنی بالا بودن‌خرید و فروش کالا ما باید روش‌های بازرگانی را تفویت کنیم نه سنگ اندازی این مه شما سر گردنه بگیری بعد شروع کنی بی لرزش کردن‌وجه و پول نقد و‌تهمت و افترا به پول و حامل پول معنی نداره که
حرف نمی‌زنم غصه منو میکشه .حرف میزنم دولت منو می‌کشه .شما بگید چه گلی سرم بگیرم
کارمند ها صبح میان ظهر میرم همش هم دنبال خرید و فروش ویو استفاده هیچ کاری هم بلد نیستن انجام بدن از پول نفت خوری یه مقدار به اسم مالیات ازشون کم میشه چه استدلال هم میارن که ما چرا باید مالیات بدیم همون هم از سرتون زیاده
روی هر جنسی 1000 تومن بابت کارمزد کشیدم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
ظلم را با ظلم تسویه نمی کنند.
مردم چه گناهی دارند؟
واقعا جالبه ملت به خاطر روزی چهار هزار تومان که پول یه شکلاتم نیست ده هزارتا کامنت گذاشتن یا طرف فکر کرده ملت از پشت کوه اومدن میگه پنجاه و سه میلیون سود کارمه چهل میلیون مالیات میخان بگیرن مثلنم تو چندمیلیارد کارتخوانت کار نکرده که چهل تومن مالیاتشه چرا یاد نگرفتید مثل بقیه دنیا مالیات بدید توقع پیشرفت و جهان اولی شدنم دارید والا ما تو المان که بودیم برای سپرده کردن پولمونم ازمون پول میگرفتن اونم زیاد نه دوصدم درصد مالیاتم که هرچی کار میکردیم تقریبا تحویلشون میدادیم و با همین پولها اونا پیشرفت کردن انشالله اگگه دولت نترسه و جا نزنه چهار پنج سال دیگه کشورمون درست میشه
اینهمه نفت و گاز و معدن و مالیات

بازم دزدی
مالیات مثل کشور های اروپایی ارایه خدمات مثل کشور جهان سومی
میگن زیر ۶۰۰ هزار ۱۲۰ تا تک تومن هستش ، برای خود من که جزو مشاغلی هستیم که قرار بود تعلق نگیره ، برای ۷۰۰ هزار تومن ۳۲۰۰ تومن کارمزد تعلق گرفته
یسیار ظرح خوبی است. وقتی خدمت میخواهیم خب باید کارمزدشو بدیم دیگه، اینکه ناراحتی نداره، سالها مجانی استفاده کردیم بسمونه دیگه. من مغازه دار هستم با روزی تقریبأ 300 تراکنش
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست