بازدید 39924
با چهارصد و هفتاد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

رئیس واگنر علیه روسیه اعلام جنگ کرد/واکنش کرملین و وزارت دفاع روسیه به اعلام جنگ گروه واگنر/ دعوت رئیس واگنر از مردم روسیه برای حضور مسلحانه در خیابان ها

چهارصد و هفتاد و نه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۰۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹ 23 June 2023

هشدار شدیداللحن روسیه درباره استقرار نیروهای ناتو در اوکراین

بین الملل تابناک: چهارصد و هفتاد و نه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

دعوت رئیس واگنر از مردم روسیه برای حضور مسلحانه در خیابان ها
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ - ۰۰:۰۳


بیانیه‌ جدیدی منتسب به رئیس گروه واگنر در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که او ظاهراً از مردم روسیه خواسته به خیابان‌ها بیایند.

همچنین ادعا شده پریگوژین گفته که شویگو در میدان سرخ به دار آویخته خواهد شد و کنار لنین دفن خواهد شد.

ماجرای اختلاف واگنرها و ارتش روسیه چیست؟
۱۴۰۲/۰۴/۰۲ - ۲۳:۵۳

ماجرای اختلاف واگنرها و ارتش روسیه چیست؟

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه چندی قبل به همه گروه‌های داوطلب و شبه نظامیانی که در جنگ اوکراین به نفع روسیه در حال مبارزه هستند دستور داد تا پایان ماه آگوست با وزارت دفاع قرارداد امضا کنند.

این اقدام شویگو تلاشی برای کاستن از اختیارات و جلوگیری از خودسری‌های پریگوژین بود.

پریگوژین در واکنش به این دستور اعلام کرد که «واگنر هیچ قراردادی را با شویگو امضا نخواهد کرد.»

اما خیلی زود پوتین واکنش نشان داد و جانب وزیر دفاع را گرفت. پوتین گفت این دستور باید تا موعد مقرر اجرایی شود. پریگوژین پس از این از پوتین هم انتقاد کرد. حالا گویا دعوا بالا گرفته است.

اطلاعاتی از ارتش خصوصی واگنر 

گروه واگنر یا ارتش خصوصی واگنر یک گروه شبه نظامی یا شرکت نظامی خصوصی با وابستگی غیر مستقیم به ارتش روسیه است که با استخدام داوطلب در جنگ‌های نیابتی مشارکت می‌کند. مشارکت در جنگ داخلی سوریه، جنگ در دونباس و حمله روسیه به اوکراین از جمله فعالیت‌های این گروه است.

کشورهای غربی این گروه را تحریم کرده و آن‌ها را متهم به ارتکاب جنایت‌های سازمان یافته با استخدام افراد شرور فراملیتی می‌کنند که در پروژه‌های جنگی بنفع روسیه وارد عمل می‌شوند.

از مدتی پیش میان این گروه و رئیس آن با ارتش روسیه در جنگ اوکراین اختلافات شدیدی بروز پیدا کرده بود به نحوی که ارتش روسیه آنها را به فروش اطلاعات جنگی در ازای پول به ارتش اوکراین متهم کرد و در مقابل گروه واگنر نیز ارتش روسیه را به فریب پوتین در رابطه با پیشرفت‌های جنگی در اوکراین متهم کرد.

به نظر می‌رسد درگیری‌های پیش‌آمده، اختلافات را شدت بخشیده و خطر جنگ داخلی میان نیروهای نظامی روسیه را افزایش داده است.

واکنش کرملین و وزارت دفاع روسیه به اعلام جنگ گروه واگنر
۱۴۰۲/۰۴/۰۲ - ۲۳:۱۷

کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از وضعیت پیرامون گروه واگنر مطلع است و اقدامات لازم در حال اتخاذ هستند.

وزارت دفاع روسیه ای در بیانیه‌ای گفت اتهامات پریگوژین «صحت ندارند و یک تنش‌زایی رسانه‌ای است.»

کمیته ضدتروریسم روسیه در بیانیه‌ای گفت اف.اس.بی یک پرونده قضائی درباره «دعوت به شورش مسلحانه» از سوی رئیس واگنر باز کرده است. این کمیته گفته خواستار توقف سریع اقدامات غیرقانونی است.

منابع روسی: گارد ملی روسیه در حالت آماده باش است
۱۴۰۲/۰۴/۰۲ - ۲۳:۰۸

 

 سرویس اطلاعات و امنیت روسیه اعلام کرد: هر طرفی اقدام به درگیری کند چه از ارتش چه از واگنر دستگیر خواهد شد. نیروهای امنیتی هیچ تنش داخلی را تحمل نخواهند کرد.

همچنین برخی منابع روس مدعی شدند که گارد ملی روسیه به حالت آماده باش کامل درآمده است. 

 

حمله ارتش روسیه به نظامیان واگنر تحت امر خود/ رئیس واگنر: انتقام می گیریم
۱۴۰۲/۰۴/۰۲ - ۲۳:۰۴

منابع خبری گزارش می‌دهند گروه واگنر در بیانیه‌ای مدعی شده نیروهای ارتش روسیه به مواضع این گروه حمله کرده‌اند.  در این گزارش‌ها به نقل از یوگنی پریگوژین، رئیس‌ واگنر آمده است: «یک حمله موشکی به مواضع گروه واگنر انجام شد. قربانیان زیادی وجود دارد.»

پریگوژین مدعی شده که این حمله از خطوط پشتی انجام شده که نشان می‌دهد نیروهای ارتش روسیه عامل آن بوده‌اند. 

وی همچنین مدعی شده است: «ما آماده بودیم به وزارت دفاع [روسیه] امتیاز بدهیم، سلاح‌هایمان را تحویل بدهیم و راه حلی درباره اینکه چطور می‌توانیم از کشورمان دفاع کنیم پیدا کنیم. اما آنها باز هم ادامه دادند.»

مطابق این گزارش‌های تأییدنشده رئیس گروه واگنر وعده داد که با اقدام روسیه مقابله به مثل خواهد کرد.

او گفت: «شری که سران نظامی روسیه عامل آن هستند باید متوقف شود.»

اعلام تاریخ احتمالی تحویل جنگنده‌های اف ـ ۱۶ به اوکراین
۱۴۰۲/۰۴/۰۲ - ۲۰:۴۹

تعدادی از مقامات غربی که خواستند نامشان فاش نشود اعلام کردند اوکراین ممکن است در اوایل سال ۲۰۲۴ جنگنده های اف ـ ۱۶ را دریافت کند.

به گزارش اسپوتنیک، با این حال، زمان دقیق تحویل این جنگنده‌ها هنوز مشخص نشده است.

هنوز معلوم نیست که کدام کشورها هواپیماهای اف-۱۶ را به اوکراین تحویل می‌دهند. به گفته یک مقام پنتاگون که نامش فاش نشده، احتمالا هلند و دانمارک آنها را تحویل خواهند داد؛ اما هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

پیش از این، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، زمان تحویل جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین را اعلام نکرده بود، به گفته وی، این امر به آموزش خلبانان و ارزیابی وضعیت از سوی متحدان بستگی دارد.

روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله‌ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی‌کند و تأثیر منفی خواهد داشت.

ماکرون: اگر پوتین اول زنگ بزند حاضرم با او گفت‌وگو کنم
۱۴۰۲/۰۴/۰۲ - ۲۰:۴۷

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفته در صورتی که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با او تماس بگیرد حاضر است با او گفت‌وگو کند. 

با وجود این ماکرون در مصاحبه‌ای با شبکه فرانس‌24 گفت که دلیلی برای اینکه او بخواهد به عنوان نخستین طرف به پوتین زنگ بزند وجود ندارد. 

ماکرون در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که پاتک اوکراین در حال انجام است و او امیدوار است که زمان مذاکرات، به گونه‌ای که اوضاع برای کی‌یف مطلوب باشد، به زودی فراخواهد رسید. 

دو مقام غربی و یک مقام ارتش آمریکا روز گذشته (پنجشنبه) به «سی.ان.ان» گفته‌اند موفقیت‌های پاتک اوکراین علیه روسیه کمتر از حدانتظار بوده و توانمندی‌های نیروهای ارتش روسیه فراتر از انتظارات غرب بوده است.

یکی از مقام‌هایی که با سی‌ان‌ان گفت‌وگو کرده تصریح کرد: «این پاتک در هیچ یک از جبهه‌ها انتظارات را برآورده نکرده است.»

طبق ارزیابی‌هایی که طرف‌های غربی انجام داده‌اند خطوط دفاعی روسیه‌ مستحکم است و این موجب شده نیروهای اوکراین توان نفوذ به آن را نداشته باشند. علاوه بر این، نیروهای روسیه در منهدم کردن تجهیزات زرهی اوکراینی‌ها با موشک و مین موفق عمل کرده‌اند و از نیروی هوایی خود به طرز موثر استفاده کرده‌اند. 

ماکرون درباره گفت‌وگو با پوتین گفت: «اما اگر او با من تماس بخوند و پیشنهادی بدهد پاسخ خواهم داد چون فرانسه همیشه میانجی بوده است.»

رئیس‌جمهور فرانسه تصریح کرد هر گونه بازگشت به گفت‌وگو تنها در شرایطی امکان‌پذیر است که طرف‌ها به قانون بین‌المللی رجوع کنند. 

آموزش 24 هزار نظامی اوکراینی توسط کشورهای اروپایی
۱۴۰۲/۰۴/۰۲ - ۲۰:۴۵

یک دیپلمات اروپایی امروز (جمعه) بدون ذکر نام خود به شبکه العربیه گفت که کشورهای اتحادیه اروپا تاکنون ۲۴ هزار سرباز اوکراینی را در خاک خود آموزش داده‌اند.

در این راستا وزارت دفاع اوکراین روز سه شنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد طی سال جاری میلادی ۳۰ هزار نفر از نظامیان این کشور را آموزش دهند.

در بیانیه وزارت دفاع اوکراین آمده بود: «مقرر شده است که طی سال جاری میلادی سی هزار نفر از نیروهای مسلح اوکراین در سرزمین‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا آموزش ببینند».

وزارت امور خارجه اوکراین گفت که این اقدام در چارچوب ماموریت اتحادیه اروپا در کمک‌های نظامی به اوکراین صورت می‌گیرد.

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین، کی‌یف ده‌ها میلیارد یورو کمک‌های نظامی و مالی از اتحادیه اروپا و آمریکا دریافت کرده است.

مودی در کنگره آمریکا: درگیری در اوکراین، جنگ را به اروپا بازگرداند
۱۴۰۲/۰۴/۰۲ - ۲۰:۴۴

نخست وزیر هند در جریان سفرش به آمریکا در کنگره این کشور سخنرانی کرد و مورد تشویق اعضای کنگره قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری هیل، نارندرا مودی نخست وزیر هند در کنگره گفت: وقتی در ۲۰۱۶ اینجا بودم گفتم که روابط بین دهلی و واشنگتن برای آینده‌ای مهم آماده می‌شود و این آینده، امروز است. امروز آمریکا قدیمی‌ترین و هند، بزرگترین اقتصاد هستند. مشارکت ما برای آینده دموکراسی، نویدبخش خوبی است.

با وجود اختلافات در مورد یکسری از مسائل و بی‌طرفی هند در قبال مساله جنگ اوکراین-روسیه، دولت بایدن برای مودی فرش قرمز پهن کرده است. همچنین مسائل حقوق بشری برای اقلیت مسلمان هند باعث شده که یکسری از دموکرات‌های کنگره آمریکا سخنرانی نخست وزیر هند را بایکوت کنند.

آمریکا، هند را شریک اصلی خود در تامین زنجیره کالاهایی چون نیمه رساناها و مواد معدنی می‌داند.

نخست وزیر هند همچنین در این سخنرانی گفت: وقتی درباره رویکرد هند به جهان صحبت می‌کنم، ایالات متحده جایگاه ویژه‌ای دارد. می‌دانم که روابط ما برای همه شما اهمیت زیادی دارد. همه اعضای این کنگره علاقه عمیقی به آن دارند. ابرهای تیره زور و رویارویی بر منطقه هند-پاسیفیک سایه افکنده‌اند. ثبات منطقه یکی از نگرانی‌های جدی شراکت بین هند و آمریکاست. ما یک دیدگاه آزاد، باز و جدی در ارتباط با منطقه هند-پاسیفیک داریم.

نارندرا مودی روز پنج‌شنبه در سخنرانی خود در کنگره ایالات متحده اعلام کرد که درگیری در اوکراین، جنگ را به اروپا بازگرداند و جهان باید برای جلوگیری از خونریزی تلاش‌های زیادی کند.

مودی گفت: "ما در سال‌های اخیر شاهد وقایع عمیقاً ویرانگر بوده‌ایم. با وقوع درگیری در اوکراین، جنگ به اروپا بازگشت و این باعث درد و رنج زیادی برای کل منطقه می‌شود."

وی خاطرنشان کرد: کشورهای در حال توسعه به ویژه در اثر این وقایع فاجعه بار آسیب دیده‌اند و تأکید می‌کنند که سیستم جهانی مبتنی بر احترام به اصول منشور سازمان ملل، حل و فصل درگیری‌ها به روش‌های مسالمت آمیز و احترام به حاکمیت دولت‌ها و یکپارچگی ارضی آنها است.

مودی همچنین اظهارات قبلی خود مبنی بر "اکنون دوره جنگ نیست" را تکرار کرد؛ اظهاراتی که وی برای اولین بار در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس جمهوری روسیه در طول اجلاس سازمان همکاری شانگهای در سپتامبر سال گذشته گفته بود.

نخست وزیر هند افزود: "من آن را صریح و علنا ​​می‌گویم ، نه اکنون دوره جنگ نیست؛ اما برای رسیدن به این هدف، ما به گفت‌وگو و دیپلماسی بیشتری احتیاج داریم. همه باید تمام تلاش خود را برای متوقف کردن خونریزی و رنج انسان‌ها انجام دهند."

مودی همچنین در توئیتی نوشت: مفتخر به سخنرانی در کنگره آمریکا بودم. با تشکر از همه اعضای کنگره که امروز در آن شرکت کردند. حضور شما نشان دهنده استحکام روابط هند و آمریکا و تعهد مشترک ما به آینده‌ای بهتر است. من مشتاقانه منتظر ادامه همکاری در تقویت صلح و پیشرفت جهانی هستم.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نیز درباره این سخنرانی در کنگره توئیت زد: در جریان این دیدار، نخست وزیر مودی و من درباره تلاش‌های مشترک دو کشور برای کاهش تراژدی انسانی ناشی از جنگ روسیه علیه اوکراین و دفاع از اصول اصلی منشور سازمان ملل یعنی حاکمیت و تمامیت ارضی صحبت کردیم.

بایدن ادامه داد: با این سفر و سخنرانی نخست وزیر هند در کنگره آمریکا، ما یک بار دیگر نشان می‌دهیم که چگونه دهلی نو و واشنگتن در تقریبا همه تلاش‌های انسانی و ارائه پیشرفت در سراسر جهان با یکدیگر همکاری می‌کنند. نتیجه ما واضح و آشکار است؛ می‌خواهیم مردم در همه جا این فرصت را داشته باشند که با عزت زندگی کنند.

مودی پس از این سفر سه روزه به ایالات متحده، این کشور را به مقصد مصر ترک کرد.

گفت‌وگوی تلفنی بلینکن و گوترش درباره احتمال خروج روسیه از توافق غلات
۱۴۰۲/۰۴/۰۲ - ۲۰:۳۹

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، در این گفت‌وگو با تاکید بر اهمیت وجود این توافق برای تامین امنیت غذایی جهان، به اثرات نامطلوب تعلیق آن بر کشورهای واردکننده مواد غذایی به ویژه در کشورهای درحال توسعه اشاره کردند.

بر این اساس، توافق مذکور ژوئیه گذشته (تیر ۱۴۰۱) در استانبول به امضای ترکیه، سازمان ملل، روسیه و اوکراین رسید. هدف این توافق از سرگیری صادرات غلات از بنادر اوکراین بود که به دلیل جنگ میان روسیه و اوکراین متوقف شده بود.

این توافق از زمان اجرا تاکنون چندین بار تمدید شده است که آخرین بار در تاریخ ۱۸ مِه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲) و به مدت دو ماه بود.

حدود ۳۵ روز از این مدت دو ماهه گذشته است. گوترش هفته گذشته به دنبال اظهارات پوتین درباره بررسی خروج از این توافق نسبت به تصمیم احتمالی مسکو برای عدم تمدید دوباره این توافق ابراز نگرانی کرده بود.

نگرانی‌ها از مخالفت روسیه با تمدید دوباره توافق صادرات غلات از دریای سیاه در حالی است که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه هفته گذشته گفت بود: اگر توافقات قبلی در مورد تمدید صادرات غلات دریای سیاه تا ۱۷ ژوئیه (۲۶ تیر) اجرایی نشود، قرارداد غلات را تمدید نمی‌کنیم.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اثر تحریم‌های غرب به بخشی از این توافقنامه که با هدف اطمینان از صادرات محصولات و کودهای کشاورزی روسیه تنظیم شده، خاطر نشان کرده بود: بسته توافقنامه امضا شده در ۲۲ ژوئیه ۲۰۲۲ (۳۱ تیر ۱۴۰۱)، تاکنون فقط در مورد تامین غلات اوکراین اجرا شده و بخشی از توافقنامه که مربوط به صادرات آمونیاک روسیه است هنوز جنبه عملی به خود نگرفته است.

هشدار شدیداللحن روسیه درباره استقرار نیروهای ناتو در اوکراین

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه هشدار داد، استقرار نیروهای ناتو در خاک اوکراین عواقب جدی خواهد داشت.

به گزارش تارنمای خبری روسی آوی‌آی‌آ.پرو، معاون وزیر خارجه روسیه، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اگر ایالات متحده تصمیم به استقرار نیروهای ناتو در اوکراین بگیرد، مرتکب اشتباهی جدی با عواقب خطرناک خواهد شد.

به نوشته این تارنمای خبری، این موضع رسمی روسیه است و هرچند برخی کشورهای ناتو با این ادعا که این مساله موضوعی است که به نظر آنها و اوکراین بستگی دارد، اجازه استقرار نیروهای خود در خاک اوکراین را صادر کرده‌اند؛ اما در عمل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، جرات انجام چنین اقدامی را نخواهد داشت.

 آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل سابق ناتو در نشست ماه جولای (۲۰۲۲) اعضای این اتحاد نظامی در لیتوانی، گفت: در صورتی که کشورهای عضو ناتو نتوانند برای اوکراین تضمین‌های امنیتی فراهم کنند، ممکن است گروهی از کشورهای عضو این سازمان، تصمیم به اقدامات یکجانبه گرفته و در این کشور نیرو مستقر کنند.

رسانه‌های انگلیسی از دبیرکل سابق ناتو نقل قول کرده‌اند که وی در این نشست گفته است: اگر ناتو نتواند بر سر راه روشنی درباره اوکراین به توافق برسد، احتمال دارد برخی از کشورهای عضو جداگانه و یکجانبه اقدام کنند.

واکنش پنتاگون به حمله موشکی اوکراین به دروازه کریمه

شامگاه پنجشنبه، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به اقدام اوکراین در حمله موشکی به دروازه‌ای در شبه جزیره کریمه واکنش نشان داد.

وی با اشاره به نیروهای مسلح اوکراین گفت: «این جنگ آنهاست و آنها اهداف خود را انتخاب کرده و عملیات را انجام می‌دهند.»

صبح پنجشنبه در پی حمله موشکی اوکراین به پل روستای «چونگار» که بخش‌های تحت کنترل روسیه در منطقه «خرسون» را به شبه‌جزیره کریمه متصل می‌کند، عبور و مرور از این پل به مسیر دیگری هدایت شد. 

به نوشته رویترز، «ولادیمیر سالدو» فرماندار خرسون گفت: این جاده خسارت دیده اما تلفاتی گزارش نشده است. به گفته او، احتمالاً از موشک‌های «سایه طوفان» انگلیس در این حمله استفاده شده است. 

این پل که به «دروازه کریمه» معروف است، یکی از معدود پل‌هایی است که کریمه را که در سال ۲۰۱۴ به خاک روسیه الحاق شد به سرزمین اصلی آن متصل می‌کند. 

روسیه: آمریکا باید هزینه بازسازی اوکراین را بپردازد

سفیر روسیه در واشنگتن در مصاحبه با ریانووستی گفت: ایالات متحده آمریکا که در درگیری اوکراین دخالت دارد، موظف است هزینه‌های بازسازی این کشور را متقبل شود.

آنتونوف با تاکید بر اینکه حاکمان آمریکا مستقیم مسئول هر اتفاقی هستند که در اوکراین رخ می‌دهد، افزود: با توجه به تلاش‌های طولانی‌مدت ایالات متحده برای ایجاد یک وضعیت متشنج در مرزهای روسیه و تبدیل اوکراین به کشوری مخالف مسکو، واشنگتن باید تمام اقدامات لازم را برای بازسازی اوکراین انجام دهد.

سفیر روسیه با اشاره به ناهماهنگی هزینه‌های ایالات متحده در حمایت از رژیم اوکراین و وضعیت واقعی جهان، خاطرنشان کرد: آمریکا بودجه هنگفتی را در رابطه با اوکراین به هدر می‌دهد، در حالی که احتمال اشتباه محاسباتی در هزینه تجهیزات نظامی عرضه شده به اوکراین در حد میلیاردها دلار وجود دارد.

آنتونوف افزود: ایالات متحده در حالی این بودجه هنگفت را در اوکراین به هدر می‌دهد که به فقیرترین کشورهای جهان از جمله کشورهای آفریقایی، آمریکای لاتین و آسیا که مردم آن به کمک نیاز دارند و از گرسنگی رنج می‌برند، توجه لازم ندارد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۰۱
اگر انقلاب اکراین مخملی و با نفوذ غرب بود ایا دفاعی که ملت و ارتش و جوانان اکراینی به نمایش گذاشتند هم مخملی و دروغ هست. اگر مخملی است که معلوم میشود ارتش روسیه کار دستی است و اگر مخملی نیست و واقعی است که این معلوم میشود حکومت و انقلاب اکراین خواست اکثریت مطلق مردم اکراین بود. همین توهم پوتین بود که امر با تبلغیات خودش که انقلاب مردم اکراین را مخملی و کار چند نفوذی و غرب زده و خاین مانند ذلنسکی می دانست بر خودش هم مشتبه شد و تصور میکرد همین که ۲۰۰ هزار روس را بفرسته کیف همه ملت اکراین میان به پشواز. یعنی چند غرب زده ترسو و خاین توانستند دومین ارتش قدرتمند دنیا را 500 روز زمینگیر کنند و به گفته خود روسها در فقط دو هفته اخیر 13000 شهید و جان نثار ارمان غرب گرایی و دفاع از میهن خود کنند. پوتینی ها واقعا شرمنده مواضع و ضد و نقیض های خود نمی شوند؟! البته که نمی شوند. اگر می شدند که پوتینی نبودند. مثل ما مستقل و برای منافع ملی کشور خود سینه می زدند نه برای پوتین اشغالگر
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
نظر شما کاملا صحیح است ، منتهی من معتقدم که پوتین خودش هم میدانست که پایگاه مردمی در اوکراین و حتی در نزد روس تبارها ندارد اما به قدرت ارتش خود دلخوش بود که البته بعدا معلوم شد از ضعیف ترین ارتش های دنیاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
مزدوران ناتو هستن یه سری شون هم گروهان آزوف هستن تروریستی ایت گروه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
کدوم مقاومت باو
الان اوکراین میدان جنگ مستقيم روسیه و آمریکاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
روسیه اولین قدرت هسته ای جهان هستش
آمریکا هم خر نیست و مغز خر نخورده که بخواد وارد جنگ مستقیم با روسیه شود
چون در این صورت دیگر حتی اسم آمریکایی هم روی کره زمین باقی نخواهد ماند
بمب اتمی منفجر شده تزار روسیه 1080 برابر از انفجار هیروشما مخرب تر بود
هرچند که 4 سلاح هسته‌ای هم برای نابودی آمریکا کافی است
نیویورک
لس آنجلس
شیکاگو
واشنگتن
ناشناس
| Canada |
۰۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
وقتی دولت و ملتی برای اداره کشور و جنگ متکی به عده ای مزدور و قاتل و جنایتکاز و چابلوس بشوند نتیجه ای بهتر از این نخواهد بود. بیچاره مردم روسیه که بین بد و بدتر گیر کردند. بین پوتینی ها و واگنری ها. چه سرنوشت تلخی برای ملتی که زمانی روسیه شناخته می شد!
ناشناس
| Canada |
۰۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
نیروهای واگنر تلاش دارند که کنترلن استان رستوف در روسیه و در همسایگی اکراین بدست بگیرند . این استان مهم روسیه نقش پایگاه اصای برای تدارکات نیروهای روسی در اکراین را به عهده دارد و از طرف دیگر همسایه جمهوری های خود مختار چچن و اینگوش و داغستان هست. اگر چچنی ها و غدیروف هم که روابط بسیار خوبی با واگنر دارد که هر دو مزدور پوتین بودند با داگنر همراه شود کار پوتین و ژنرالهای او تمام هست
ناشناس
| Canada |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
اینها همه از نتایج مقاومت ملت رشید اکراینه . درود.
ناشناس
| Canada |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
حالا پوتینی ها میگن غرب گراها یا هر انگ دیگری که استفاده کنند از خوشحالی سر از پا نمی شناسند. البته که خوشحالیم. شاهد تحقق وعده الهی بودن در مورد ظالمان و مستکبران همیشه شادی افربنه. خدایا شکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
با درستی کلیت نوشتتون کاری ندارم چون زمان مشخصش خواهد کرد ولی روسیه در حال حاضر نه با اوکراین که با ناتو و چندین کشور دیگر در حال جنگ است. مطمئن باش هر کس دیگه ای هم اگر جای پوتین بود اجازه نمی داد ناتو زیر گوشش مستقر شود
اگر انقلاب اکراین مخملی و با نفوذ غرب بود ایا دفاعی که ملت و ارتش و جوانان اکراینی به نمایش گذاشتند هم مخملی و دروغ هست. اگر مخملی است که معلوم میشود ارتش روسیه کار دستی است و اگر مخملی نیست و واقعی است که این معلوم میشود حکومت و انقلاب اکراین خواست اکثریت مطلق مردم اکراین بود. همین توهم پوتین بود که امر با تبلغیات خودش که انقلاب مردم اکراین را مخملی و کار چند نفوذی و غرب زده و خاین مانند ذلنسکی می دانست بر خودش هم مشتبه شد و تصور میکرد همین که ۲۰۰ هزار روس را بفرسته کیف همه ملت اکراین میان به پشواز. یعنی چند غرب زده ترسو و خاین توانستند دومین ارتش قدرتمند دنیا را 500 روز زمینگیر کنند و به گفته خود روسها در فقط دو هفته اخیر 13000 شهید و جان نثار ارمان غرب گرایی و دفاع از میهن خود کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
باز این کانادایی برگشت و 50 تا کامنت چرت و پرت نوشته
ناشناس
| Canada |
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
بازم گلی به جمال ساندیس خورهای روسی. بالخره یه جایی تشخیص دادند منافع کشور و ملتشان از هر شخص و خوررن هر ساندیسی مهمتره
خبر خوب برای پوتینی ها! پوتین و پوتینی ها در هر صورت پیروز هستند. تنها هدف اصلی پوتین از این جنگ جدا کردن ملت روسیه از اروپا با دریای خون بود که در میان ان قدرت خود را برای همیشه تضمین کند. برای افرادی مانند پوتین و کیم و مادودو و پوتینی هاو...... منافع ملی و کشور و پیروزی یعنی تضمین جایگاه همیشگی خود در قدرت. پس پوتین چیزی از دست نداده اما این ملت روسیه هستند که بازنده بزرگ قرن ۲۱ هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
تا دیروز میگفتند مردم اوکراین بازنده واقعی این جنگ هستند. خدا را شکر که پرده ها فرو افتاد و همه‌ فهمیدند که مقصر اصلی ، همان خودخواهان متوهم کاخ کرملین هستند
لبیک یا پوتین
از مقامات مملکت تقاضا دارم زمینه اعزام نیرو های داوطلب ایرانی به جنگ مقابل جبهه استکبار غرب رو فراهم کنند من اول همه ثبت نام میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
مژده که صدها سفر عبداللهیان و باقری و صدها دیپلمات و مشاور اعظم دارای دکترین زمستان سخت... به ثمر نشست و خبرهای خوب در راه هست. دولت بزرگ و قدرتمند سری لانکا پذیرفت در برابر ما کوتاه بیاید و اجازه بدهد که به جای پول نقد بدهی اش به کشور چای بدهد. محتکران چای بیچاره شدند و ما باز هم ثابت کردیم که دنیا در برابر ما زانو می زند. از جمله ابر قدرتی به بزرگی سری لانکا!
محسن
| United States of America |
۰۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
لازم به اجازه نیست راه باز و جاده دراز هر چه زودتر جمع کنید برید روسیه تا مردم بدون هزینه اضافی از دست شما راحت بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
اینم از مضرات ساندیسهایه الوده
ناشناس
| Austria |
۰۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
مثل تو حتی جرات دیدن صحنه های جنگ را هم ندارند، چه برسد به رفتن به جبهه. پس بهتر است تا در خانه بمانی و به طرفداری از ارباب پوتین شعار بدهی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
شما شیخ نمر که شد شیخ دمر پس حرف اضافه تو دفاع از روسیه که همیشه به ایران خیانت کرده نزن- برو کمی تاریخ تحریف نشده بخون
چطور روسیه تحت عنوان همکاری و حق حاکمیت کشورها و درخواست این دولتها مانند سوریه و روسیه سفید حق دارند از نیروهای روسیه برای جهانگردی! در کشورشان دعوت کنند ولی اکراین اجازه ندارد که از کشورهای همراه در خواست حضور نیروهای انها برای جهانگردی! کند؟ می بینید چرا افکار عمومی دنیا مخالف پوتینی ها هستند. چون کمترین بو را از عدل و انصاف در احساس نمی کنند و هر چی هست امر و دستور و استکبار و ....
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
برادر عریر، دیکتاتورها در همه جای دنیا مطرود و منفور هستند
هزینه بازسازی اوکراین را مردم بیچاره روسیه خواهندداد. همانطورکه پس ازشکست هیتلر کشورهای پیروز تمام ثروتهای نقدی و تجهیزات قابل اانتقال المان را به عنوان غرامت جنگی بردند. حالا پس از شکست لنگه دمپایی در اوکراین هم بافروش نفت وگاز و تسلیحات وکارخانه های فراوانی که روسیه دارد به اوکراین غرامت پرداخت میشود واین وسط مردم بیچاره روسیه که تاوان دیوانه بازی های لات هاری که بر کشورشان حاکم شده را خواهندداد.
هزینه باز سازی رو امریکا خیلی وقته پیش پیش از روسیه گرفته
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
با این خرجها و پولهایی که خرج نهادها و کمک ها و... می شود و با هزینه ساعتیها ساده چند میلیارد تومنی یا صادرات نفت باید به هشت میلیون بشکه در روز برسد یا قیمت نفت بشکه ای 370 دلار بشود تازه شاید دولت بتواند فرصت کند و بعد از 40 سال دیگر زیرساختها را تکمیل کند و رفاه را سورا ان کند! 1440!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
الحق که این کانادایی گنگ و وو... هستش
واقعا خیلی باید ساده بود که متوجه نشد امریکا و انگلیس و جتی چین هرگز به دنبال اتمام جنگ اکراین نبستند. همانطور که انها به اضافه اسراییل و کاسبان تحریم و کسانی که بدنبال ادامه تثبیت پست و مقام خود در داخل هستند هرگز دنبال پایان هسته ای و تحریمها نیستند. هیچ چیزی برای انها بهنر از فرسایشی شدن جنگ اکراین یا هسته ای ایران یا خضور نیم بند اسد در سوریه نبست و اگر ۴ تا ۵ سال ادامه یابد روسیه بعد از این همه تحریم به یک کشور در جد کره شمالی که نگاه به دست بازرگانان چین دارد تبدیل حواهد شد. فقط صادرات گاز روسیه از ۴۵۰ میایون دلار در روز به زیر ۳۰ میلیون دلار در روز رسیده. ادامه هر روز این جنگ و بن بست خود ساخته هسته ای فاجعه برای ملت روس و ایران را تاریخی تر و پیروری امریکا و انگلیس و چین و اسرلییل را بزرگتر میکند و چرا باید این الگو را تغییر دهند یا به اکراین انقدر کمک کنند که بتواند صلح را به روسیه تحمیل کند یا براستی بخواهند هسته ای را حل کنند؟!
بجای هشدار دادن عمل کن
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
محمد آقا، مدتی است که کم پیدایی؟ نکند رخدادهای روسیه موجب خوف شما شده است؟
بایدن خواب الو بود و ناگهان می افتد ولی در سیاست خارجی نسخه خیلی ها را پیچید. ان از روسیه . ان از جنگ یمن. ان از همکاری تمام قد ایران با اژانس و کاهش دشمنی با کد خدا در برابر دادن کمی پول خود ایران و حالا هم هند را به طرف اردوگاه امریکا کشانده و دیگر چین با وجود ژاپن و کره جنوبی و تایوان و ویتنام و حالا هند دیگر هیچ شانسی برای ابر قدرتی که هیچ حتی برای قدرت مطلق در اسیا ندارد. چین زمانی شکست خورد که در زیر گوش او پوتین کره شمالی را مجهز به بمب اتمی کرد و به این وسیله ضربه تاریخی را به چین زد. چین هرگز نیازی نداشت که کشور کوچکی مانند کره شمالی در بیخ گوش او که قرنها اختلاف تاریخی و کینه با چین دارد هم صاحب بمب اتمی بشود. فاصله واشینگتن یا مسکو به کره شمالی هزاران کیلومتر هست. ولی فاصله پکن دویست کیلومتر و کل اقتصاد چین در زیر موشکها کره شمالی تنها چند صد کیلومتر هست. می بینید که چرا چین هرگز نمی تواند به پوتین و روسیه اعتماد کند و هیچ چیز برای چین بهتر از ضعیف شدن هر چه بیشتر مسکو و روسیه نیست. ان زمان که شوهر عمه کیم که مرد همه کاره چین در کره شمالی بود اعدام شد پوتین در واقع میخ خود را در کره شمالی کوبید و چین بازی خورد و حالا که روسیه در تله اکراین افتاده دارد جبران می کند
برو بمیر پوتین جنایتکار و گورت از کشور و ملت ما گم کن
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
با رویدادهای امروز در روسیه، انشاالله بزودی نفرین شما در حق آن ملعون کرملین، مورد اجابت الهی قرار خواهد گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
کشور تو آلبانیه
اتفاقا تاریخ دویست سال قبل کشورمان را خوب خواندم زمانی که کشور های اروپایی و بخصوص روسیه سرگرم مدرن کردن خودشان بودند پادشاهان نالایق ایران سرگرم خرافات بودند زمانی که ایوان چهارم ملقب به مخوف مشغول مدرن کردن روسیه بود پادشاه ایران سرگرم کشتار هموطنان خود از یک مذهب دیگر بود زمانی که اروپا داشت صنعتی میشد پادشاهان ایران سرگرم زدن رکورد بیشترین همسر و معشوقه در جهان بودن زمانیکه روسیه سر گرم ساختن ارتش نوین خود بود پادشاه ما سرگرم کودک همسری بچه بازی ‌ودادن ولایات مختلف کشور به توله های خود بود همین طوری میشه هفده ولایت قفقازی ایران و سرزمینهای ماوراء نهر به روسیه واگذار می‌شود قابل توجه شما نقش بعضی از علمای دینی در شکست ایران در زمان فتحعلی شاه قاجار را هم نباید فراموش کرد ارتش روسیه شصت هزار سرباز بود ارتش ایران یک صد پنجاه هزار سرباز ولی شکست خوردیم از پادشاهان قاجار بپرس چرا هموطنان غیر مسلمان کشورش را در گرجستان و ارمنستان کشتار کرد و این شد دلیل برای عدم کمک به دولت مرکزی از پادشاه قاجار بپرس چرا اینقدر دربار در کشور دایر کرد چرا محمد علی میرزا را ولیعهد نکرد قابل توجه دوستان محترم ایران نفرین شده بگذریم بله در طول تاریخ ایران پس از اسلام و مغولان بیشترین لطمه به این آب خاک را روسیه و انگلیس زدند آقای هلندی با ویپین یا لوکزامبورگ درست است که شما پیشکسوت هستید ولی آیا در سیاست دوست ابدی یا دشمن ابدی وجود دارد لطفاً چاپ کنید
روسیه متجاوز غلط کرده به ناتو برای تجهیز سربازان اکراین اخطار داده خیلی خنده داره فکر میکنه هر تضمینی میگیره همه باید گوش کنن
هیتلر که قوی ترین ارتش جهان رو داشت و بیش از 30 میلیون روسی رو قتل و عام ساخت و تمام شهر های روسیه رو بمباران کرد و تا نزدیک مسکوا رسید نتوانست روسیه را نابود سازد و از نقشه محو سازد و عاقبت خود هیتلر نابود شد
حالا این دلقک پلاستیکی اوکراین که کشورش ویران و نابود شده و حتی ارتش اوکراین با حمایت 20 تا کشور بازهم کم آورده. حتی نتونسته به 1 کیلومتری مرز روسیه برسه. و تمام صنایع و نیروگاه های اوکراین منهدم و نابود شده. 5 استان اوکراین هم به تصرف روسیه درآمده و روسیه فاتح و پیروز میدان جنگ هستش
یک ساختمان مسکوا هم آسیب ندیده است و از آن طرف روزانه همین ََطور بمباران هوایی کی یف ادامه دارد
باز برخی غرب زده های نوکر دلقک پلاستیکی کوکائینی فاسد قوم لوط می‌نویسند روسیه شکست خواهد خورد!!!! روسیه پیروز و فاتح این میدان جنگ است ولی چشم غرب زده ها کور است و عقل غرب زده های بدبخت ضایع است
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
اسمت رو از (حقبقت- بهنرین ) به (دروغ - بدترین) تغییر بده !! آخه نفله ! هنوز نفهمیدی که اخبار امشب مربوط به گروه واگنر است و نه اوکراین؟
شوخی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
آمار غلط دادن بهت یا ساندیس تاریخ مصرف گذشته بود. اصلا روسیه نمیتونه حمله هوایی بکنه از بس هواپیماهاش داغون و پاتریوت راحت شکارشون میکنه. الان هم داخل مسکو جنگ داخلی شده فکر میکنم کار روسیه تمام بشه طی یک یا دو ماه. شرقگداها باید به زندگی بدون ارباب روس عادت کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
تازه اون موقع روسیه خیلی قوی نبود و با تلفات انسانی هیتلر را شکست داد! الان روسیه غول اتمی هست با همون بی کله بودن مقابل هیتلر ... قطعا روسیه شکست را قبول نمی کنه حتی اگر شده از بمب اتم استفاده کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
از نوع نوشتن و اظهار نظر شما مشخصه فقط داری با خشم و غضب و بدور از هر گونه تفکر منطقی و دوراندیشی قضاوت میکنی ، ولی همون هیتلری را هم که مثال زدی در مقابل دنیا ایستاد و شکست خورد ولی سال ها ارتشی وفادار به حزب و معتقد به نسل برتر بودن آریایی ها داشت ، پوتین الان نه تنها بواسطه محکومیت بین المللی و تحریم های گسترده غرب محبوبیت ملی کمی داره که حتی در داخل نیروهای نظامیش هم دو دستگی بوجود آمده و این مسیر اگر نگم برای روسیه ولی قطعا برای پوتین روزهای بدی را رقم خواهد زد
حرف حساب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
ساندیسی جون برو دوغت بنوش.متن خبر بالا نشان از متلاشی شدن پوتین داره،بخاطر یک دروغ بزرگ جنگ راه انداخته.حالا رییس واگنر متوجه شده بر علیه دولت دیکتاتور پوتین اعلام جنگ کرده.یعنی اینقدر نااگاهید که مثل طوطی یه چیزی رو تکرار میکنید
:))
روسیه همچین بجنگه تا جونش درآد
جنگ داخلی هم شروع شد
حمله ارتش روسیه به نظامیان واگنر تحت امر خود/ رئیس واگنر: انتقام می گیریم

روسیه دیگه تمام شد رفت قاطی باقالیها.
پوتین را فقط باید در تاریخ دید
اینقدر کامنت مخالف دیدگاه شما نوشته شد که کم اوردین و کامنت ها رو بستین.چرا از یک سوراخ هزاربار گزیده میشین؟
بنده اجازه درگیری را نمی دهم
میبینم که تبلیغات و سخنرانی های فروپاشی غرب برعکس شده و فعلا شرق در حال فروپاشیه
عالیجناب پوتین و روسیه دیگه بای بای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
روسیه پیروز است
این روس ها کثیف تر از اونی هستن که فکرشو میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
ان شاء الله که فقط پایان جنگ نابودی اروپای کافر مرتد نجس جنایتکار مشرک بی شرف قاتل باشه

هیچ کشوری اندازه انگلیس در حق ایران ظلم و ستم نداشته است
غربی های نامرد همه رو میخرن واگنر مگه با روسیه نبود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
داری میسوزی؟ بمیرم برات
کم کم باید ظاهرا با ولادمیر پوتین خداحافطی کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
خداحافظی چیه؟ ملت روسیه او را با اردنگی بیرون خواهند انداخت
مار در آستین پرورش دادن به شیوه پوتین ! قبله شرق گدایان
اوه اوه. روسیه بپوکه عملا پروژه جایگزینی دلار با یوآن نابود میشه. این وسط ایران هم کم متضرر نمیشه
همیشه تاریخ همین بوده. دیکتاتورها ضدبه اصلی را از همانهایی میخورند که تصور میکردند دلسوز و حامی انها هستند. حتی پوتین و پوتینی ها هم همان بلا سرشان می اید. اتکا به مزدور و ادم کش نتیجه بهتری ندارد. حالا معلوم شد که چرا اکراین بخموت را به نفع واگنر تخلیه کردند و هنوز ضد حمله اصلی خود را انجام نمیدهند. منتظرند تا داستان واگنر بیش از پیش پوتینی ها را به حان هم بیاندازد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
این کانادایی مزدور اوکراین صهیونیست کار و زندگی نداره همیشه این سایت چرت و پرت می‌نویسه؟
سرانجام حتی مزدوران واگنر هم به ماهیت پلید رژیم روسیه پی بردند و علیه ارباب خود یعنی پوتین قیام کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
اره افرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
اره افرین
هزاران درود بر زلنسکی قهرمان‌ باد که یک تنه با سه قدرت شیطانی روسیه، واگنرها، و بلاروس در حال مقابله و نبرد است.
باید در مقابل این اسطوره صبر و مقاومت سر تعظیم فرو آورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
کشورو داده دست ناتو خودش همش جلو دوربین و پرده سبزه
واگنرها و روسها هر دو کمونیست و دشمن دین و خدا هستند پس هرچه بیشتر با هم درگیر شوند و از خودشان بکشند بهتر است
بدبختی و فلاکت پوتین روز به روز بیشتر می شود و بار دیگر ثابت شد دیکتاتورها چنان خودشیفته و احمق می شوند که خودشان زمینه نابودی خودشان را فراهم می کنند.آن روزی که پوتین افرادی را دور خود جمع کرد تا چیزی بگویند که خوشش بیاید نه اینکه واقعیت را بگویند پایه ریزی این روزهای حقارت بار برای پوتین بود.امروز کار به جایی رسیده است که گروه مزدور واگنر که برای روسیه می جنگید بر ضد روسیه اعلام جنگ کرده است این گروه فهمیده است که به اینده پوتین امیدی نیست و حشاب خود را از پوتین جدا کرد. توصیه اکید من به شرق گداها و نوکران پوتین این است که به فکر جایی باشند !!!!!!!
به امید روزی که صبح پاشیم دیگه روسیه ای نباشه
پروردگارا ! چقدر نادان و غافلند بندگانی که تو را فراموش کرده اند و گمان‌ میبرند که هرچه در این دنیای خاکی میگذرد بدست انسانهای فانی رقم میخورد اما تو بر احوال بندگان خود آگاه هستی و اینچنین نیروهای اهریمنی روس و واگنر را به جان هم انداختی تا همه بدانند که خداوند اعلم‌ العالمین است
مرگ بر منافقین واگنر
واگنر یه چیزی تو مایه های سپاهه که توی خط مقدم دارن میجنگن و دولت و ارتش روسیه از پشت بهشون خنجر زد...
تنها انقلاب هایی اصیل و ماندگار هستند که نه توسط فشار خارجی، بلکه با نهضت و قیام مردم همان کشور شکل بگیرد
بنظر میرسد که وقایعی شببه روزهای ۲۱ و ۲۲ بهمن سال ۵۷ محتمل به وقوع در کشور روسیه میباشد
بای بای پوتین
امیدوارم تجزیه بشه. هرچی بدبختب داریم از روسهاست
از قرائن اینگونه بر می آید که همانگونه که حکومت شوروی سوسیالیستی به زباله دان تاریخ پیوست، سردمداران روسیه نیز سرنوشتی بهتر از اسلاف خود نخواهند داشت
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
و همچنین شرقگدایان هم به زباله دان تاریخ میپیوندند .
پوتین جنایتکار آنقدر به همه چیز بدبین شده که حتی به نیروهای وفادار واگنر هم رحم نکرده و علیه آنها موشک پرانی میکند
همین روزهاست که واگنر هم همچون اوکراین، ایران را متهم به کمک به روسیه برای جنگ با آنها بکند ! آنهایی که پهباد تحویل روسبه دادند، منتظر تنش با واگنرها باشند
حالا که ارنش پوشالی روسیه با شکست روبرو شده است، گرگ های متجاوز به جان یکدیگر افتاده اند. بدا به حال آن نوابغی که روی این وحشی های بازنده سرمایه گذاری کردند و برایشان پهپاد فرستادند تا ما را هم شریک جنایاتشان کنند.
واگنر قاطی کنه پوتین و پوتین پرستان رو شخم میزنه
واگنر برگرد و مقابل پوتین وایسا و نام خودتو در تاریخ ثبت کن
امروز از شرقگداها خبری نیست. بیچاره ها نمی دانند چه بنویسند که افتضاح روسیه را لاپوشانی کنند
جنبش فواحش شرقی هم بجایی نرسید و پوتین در حال سقوط است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
آی گل گفتی
امیدوارم که روزنامه های کثیرالانتشار روسیه در چند روز آینده این خبر مهم را با تیتر درشت در صعحه اول خود چاپ کنن:
پوتین رفت
آخییییییییی آخه چطوردلشون میادپوتین روناراحت کنن اون خیلی خوشتیپه.گوگولی
افق زیبای آزادی در پهنه سیاسی روسیه نمودار شد
رییسی احتمالا فردا را در ایران عزای عمومی اعلام خواهد کرد
فروش تشت آب سرد به شرقگداها با تخفیف ویژه ، اعتبار تا ۱۰ تیر ماه
بدینوسیله اضمحلال رژیم عادل و بی همنای روسیه و متواری شدن عالیجناب پوتین را به همه هموطنان توده ای و عرزشی های محترم تسلیت گفته و امیدوارم این آخرین غم آنها در دیدن چنین صحنه های فجیع و اندوهباری باشد
آخ آخ، تسلیت به شرقگدایان و نوکران پوتین، بیچاره ها الآن چه حالی دارند !!!!
جالبه خبر درگیری های داخلی روسیه در هیچ یک از خبرگزاری های خارجی منعکس نشده بغیر از ایران
عاقبت متجاوز
خدا رو شکر
به امید سرنگونی دیکتاتور بزرگ پوتین جنایتکار
خدا جای حق نشسته پوتین در این سالها جنایات بسیاری مرتکب شده و انشاالله به زودی به درک واصل میشه
متاسفم برای ساندیس خورها
توطئه ی در کار است
اخرین تلاش و ارسال سیگنال پوتین به غرب برای دست نگه داشتن غرب برای توافق برجام،بنظرم این درگیری واگنر سیاست پوتین و ساختگیه
انشاله در روسيه جنگ داخلي شروع شود شايد كشور ما هم از اين گرفتاريها خلاص شود
ارتش اوکراین با میلیارد ها کمک و تجهیزات نظامی از این ور دست به ضد حمله زده و از این طرف نیروهای روسی با هم درگیر هستن . شکست روسیه بزدوی اعلام میشه
چرا عاشق جنگید مگه صلح ودوستی وارامش چقدر براتون بده
الان گروه واگنر از لیست گروههای تروریستی خارج میشه چون الان به نفع امریکا داره کار می کنه. یعنی تروریست بودن یا نبودن نه بخاطر کشتن انسانهاست صرفا بسته به اینه که کدام اسنانها رو بکشی. اگر دشمنان امریکا رو بکشی خیلی هم خوب هستی اگر دوستان امریکا رو بکشی تروریست هستی. اگر تا دیروز تروریست بوده چطور از امروز خوب میشه؟ ترورهای قبلیش نا دیده گرفته میشه؟
الان پوتين چچني هاي غديروف رو وارد ميدان ميکنه و اونا رو با واگنري ها درگير ميکنه ، اگه چچني ها از پس واگنري ها بر اومدن که غائله تمومه ، ولي اگه نتونستن اونوقت واحدهاي ويژه اسپتسناز ( نيروهايي شبيه به دلتا فورس آمريکا ) رو به مقابله با واگنر ميفرسته و اونا ديگه قطعا کار رو تمام خواهند کرد
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی