بازدید 3636

زمان اجرای طرح دریافت کارمزد از تراکنش‌های خرید

دریافت کارمزد از تراکنش‌های خرید از ۴ تیر اجرایی خواهد شد. در این مرحله نانوایی‌ها و سوپرمارکت‌ها مشمول این کارمزد نخواهند شد.
کد خبر: ۱۱۷۸۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵ 11 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، در حالی که پیش از این قرار بود طرح کارمزد تراکنش خرید کارتی از ۲۱ خرداد ماه آغاز شود اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است این طرح از ۴ تیر ماه اجرایی خواهد شد.

طبق دستورالعمل جدید بانک مرکزی، دارندگان دستگاه‌های کارتخوان بخشی از کارمزد تراکنش‌های خود را پرداخت خواهند کرد. برهمین اساس، دارندگان دستگاه‌ها به ازای هر تراکنش از ۱۲۰ تومان تا حداکثر سقف تعیین شده کارمزد پرداخت کنند.

باتوجه به مفاد این دستورالعمل، حداقل کارمزد در تراکنش‌های ۶۰۰ هزار تومان برابر ۱۲۰ تومان و برای تراکنش‌های بالاتر به صورت پلکانی افزایش خواهد یافت.

بر همین اساس در این مرحله برخی اصناف مانند نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی فعلاً مشمول این کارمزد نخواهند شد.

در مدل جدید کارمزد تراکنش خرید، همه ذی نفعان یک تراکنش از جمله بانک صادرکننده کارت بانک پذیرنده (حساب پشت کارتخوان)، پذیرنده تراکنش (فروشگاه) کارمزد پرداخت می‌کنند. گفتنی است در قالب این طرح دارنده کارت یا خریدار از این کارمزد معاف است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۱
دارنده معافه ولی در عوض فروشنده چند برابر تراکنش را از جیب مردم درمیاره... واقعا مسخره است...
واقعا فکر می کنند مردم گلابی هستند !!!! در قالب این طرح دارنده کارت یا خریدار از این کارمزد معاف است.!!!! این را هر کسی می دونه که فروشنده این هزینه را روی جنسش می کشه !!!! همانطور که مالیات بر ارزش افزوده را از مصرف کننده می گیرند این هم یک ترفند برای خالی کردن جیب مردم بینوا !!!پول فروش نفتهای و گاز ملت کجاست ؟!!! نه سوبسید نه افزایش دستمزد نه ساخت مسکن نه هواپیما نه خودرو ...... فقط رکود و گرانی
بیش از 10 سال است که متناسب با تورم و کاهش ارزش ریال اسکناس با رقم های بالا چاپ نشده تا مردم مجبور به استفاده از کارت های بانکی حتی برای خریدهای کوچک شوند
دولت ریسی دست در جیب مردم کرده و کمر به از بین بردن اقتصاد بسته و متاسفانه همه جوره هم از طرف حاکمیت حمایت می شود
تشویق مردم برای استفاده از پول نقد
هرروز یه طرح جدید برای خالی کردن جیب مردم به روزی برسیم که همگی برده دولت شویم بانون خالی
دارندگان کارت خوان این پول رو از جیب مردم میگرن میگفتی مصرف کننده باید پرداخت کنه بهتر بود
به هر طریقی دارن جیب مردم رو خالی میکنن چه با اطلاع قبلی و چه بدون اطلاع
دوست من شارژ وبسته اینترنتی میفرشه بعدش از هر 2000 تومن واسش 24 تک تومن سود داره بعد مشتری کارت میکشه اونوقت کارمزدش میشه 120 تومن یعنی باید 96 تومن هم از جیبش بزاره که کارمزد بانک رو بده. خیلی جالبه
پیغام این خبر اینه که از الان پول های نقد خود را جمع کنید. برگشتیم به 25 سال قبل.
در سیستم ارباب رعیتی اگر ارباب زور میگفت حداقل پول و قدرت داشت و مراقب نظم و ابادی زمینها بود .نمیدونم این سیستم اداره مملکت دیگر چه اسمی دارد .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل