بازدید 30241
سه هزار و سیصد و هفتاد و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

کیهان: ادعای سیدمحمد خاتمی از موضع یک روحانی بی سواد ومغرض در مورد حجاب/آیت‌الله جوادی آملی: اگر اختلاس نباشد، مردم به قانون احترام می‌گذارند/بانک جهانی: اقتصاد ایران ۵ برابر آمریکا رشد کرد/زاکانی:قیمت مسکن در دولت تدبیر وامید ۶۹۰درصد ودر دولت سیزدهم ۷۰ درصدرشد قیمت داشته/عراقچی به ادعای نقش‌آفرینی در انتقال بیرانوند به اروپا واکنش نشان داد

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند:اشرف بروجردی: دنیا به ما می‌خندد که برای یک امر بدیهی انتخابی قانون وضع می‌کنیم/ آل اسحاق: ۳ میلیارد دلار طلب ایران از عراق برای حجاج و کالاهای اساسی تخصیص پیدا کرد/ هنگامه قاضیانی از دنیای بازیگری خداحافظی کرد /یک نماینده مجلس، مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا در نیویورک را تایید کرد و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۷۸۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰ 10 June 2023
«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.
 
اشرف بروجردی: دنیا به ما می‌خندد که برای یک امر بدیهی انتخابی قانون وضع می‌کنیم
اشرف بروجردی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مورد ارزیابی خود از طرح حجاب و عفاف گفت: در اعمال بایدها و نبایدهای یک امر اجتماعی، قبل از هرچیز لازمه‌اش این است که ما تأثیرش را بررسی کنیم که چقدر می‌تواند این موضوع منشأ اثر باشد. متاسفانه فکر می‌کنم دولتمردان ما از این فهم چندان برخوردار نیستند. آنهایی که معتقدند ۴۰ درصد جامعه محجبه و پایبند به موازین دینی هستند، حرف غلطی نمی‌زنند. اما آن ۶۰ درصد، احساس می‌کنند حرف‌شان شنیده نشده، خواسته‌هایشان برآورده نمی‌شود و توجهی به تلاش‌هایشان صورت نمی‌گیرد. وقتی شرایط در این شکل قرار بگیرد، طبیعتا این کنش و واکنش می‌تواند زمینه‌ یک حرکت تخاصمی را به وجود آورده و منجر به تقابل شود. بروجردی تصریح کرد: این موارد قانون نمی‌خواهد، زیرا دنیا به ما می‌خندد که ما برای یک امر بدیهی انتخابی قانون وضع می‌کنیم که آن قانون بتواند خواسته‌مان را برآورده کند. اولا قوانین و مقررات را باید در تطابق با شرایط زمانه و نیازهای جامعه تصویب کرد. مثلا در قانون حمایت از خانواده که سال ۱۹۷۱ و قبل از انقلاب تدوین شده بود، یک نکاتی را جهت رفع مشکلات خانواده اصلاح کرده بودند. اما در سال ۱۹۷۹ زمانی که انقلاب پیروز شد، بلافاصله می‌بینیم این مسأله برای اصلاح دوباره بازنگری می‌شود و به مراتب کرامت زن و خانواده مخدوش می‌شود و این موضوعات جزو مواردی است که برای ما تجربه است. آخر سر هم اصلاحیه روی اصلاحیه انجام می‌دهند که هم وقت مجلس و هم وقت مردم را می‌گیرد و نتیجه‌ای هم به بار نمی‌آورد و ما آنقدر مسأله در جامعه داریم که این موضوعات پیش آن گم است.
 
زاکانی:قیمت مسکن در دولت تدبیر وامید ۶۹۰درصد ودر دولت سیزدهم ۷۰ درصدرشد قیمت داشته
علیرضا زاکانی شهردار تهران گفت: امروز شرایطی را پشت سر می‌گذاریم که در سال ۹۹ اجاره نشینی در کشور از ۱۲ درصد گذشته به ۳۸ درصد رسید و این رقم در تهران ۴۸ درصد بود که پس از آن نیز کرج با ۴۱ درصد قرار گرفته است. قیمت اجاره نشینی نیز به صورت سرسام آور بالا رفته و امروز با حداقل دستمزد اجاره یک مسکن مناسب تبدیل به آرزو و خرید آن به فراتر از آرزو تبدیل شده است. شهردار تهران تاکید کرد: در ادوار پس از جنگ اگر بررسی انجام دهیم در دوره سازندگی با تورم سالانه ۲۲ درصد قیمت مسکن ۳.۹ برابر شده و یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی به بازار عرضه شده است. البته از سال ۶۸ تا ۶۹ آماری وجود نداشته و این آمار مربوط به سال ۷۰ تا ۷۴ است. در دوره اصلاحات نیز تورم سالانه ۱۹ درصد قیمت مسکن ۳.۷ برابر رشد پیدا کرد و دو میلیون و ۱۰۰ واحد مسکونی عرضه شد و ۳۱۶ درصد رشد قیمت در این دوره را شاهد بودیم. وی افزود: در دولت آقای احمدی نژاد دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی عرضه شد و قیمت ۴.۷ برابر شد. این در حالی بود که تورم سالانه نیز ۲۵ درصد بود و در دولت تدبیر و امید هم با تورم سالانه ۳۳ درصد قیمت مسکن ۸.۷ برابر شده و بدترین وضعیت در ادوار دولت‌ها را شاهد بودیم به شکلی که ۶۹۰ درصد رشد قیمت داشته‌ایم. در انتهای این دوره قیمت مسکن به متری ۳۰ میلیون تومان رسید. در دولت اخیر نیز ۷۰ درصد رشد قیمت داریم که علت آن ادامه مسیر گذشته و استمرار رکود در این حوزه است.
 
آل اسحاق: ۳ میلیارد دلار طلب ایران از عراق برای حجاج و کالاهای اساسی تخصیص پیدا کرد
یحیی آل‌اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق، از آزادسازی بخشی از طلب ایران در عراق خبر داد و اظهار کرد: مقداری از منابع بلوکه شده ایران در عراق برای نیاز‌های حجاج تخصیص یافته است و بخشی از پول‌ها نیز برای تامین کالا‌های اساسی پرداخت شد. وی ادامه داد: شنیده‌ها حاکی بر این است که مبلغ پرداختی حدود سه میلیارد دلار است. رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با اشاره به مجوز پرداخت بخشی از طلب‌های ایران توسط عراق، تاکید کرد: این اتفاق به طور قطع تاثیر مثبتی بر بازار‌ها خواهد داشت چرا که هم نیاز‌های بانک مرکزی مرتفع و هم کالا‌های اساسی خریداری شده است. آل اسحاق تصریح کرد: در واقع این گشایش ارزی می‌تواند به ثبات بازار ارز و همچنین کالا‌های اساسی کمک قابل توجهی کند.
 
عراقچی به ادعای نقش‌آفرینی در انتقال بیرانوند به اروپا واکنش نشان داد
 سید عباس عراقچی معاون پیشین وزارت خارجه و مذاکره کننده ارشد کشورمان در پرونده هسته ای ادعای مطرح شده از سوی علیرضا بیرانوند را کذب دانست. وی گفت در این سال‌ها به اینکه خدمت کنم و تهمت‌های ناروا بشنوم عادت کرده‌ام. آقای بیرانوند دروازه‌بان محبوب تیم ملی و تیم پرسپولیس است و ناکامی در یک دوره زمانی، یا در یک تیم خارجی، از ارزش‌های او کم نمی‌کند. به احترام تمامی هواداران فوتبال، و به پاس قهرمانی‌های بیرانوند در سنگربانی تیم ملی، به این ادعای کذب پاسخ نمی دهم و قصد شکایت از ایشان ندارم. عراقچی همچنین اظهار امیدواری کرد که آقایان فردوسی‌پور و بیرانوند خود این خطا را اصلاح کنند. در بخشی از جدیدترین گفت و گوی عادل فردوسی پور در فوتبال ۳۶۰ با سه بازیکن پرسپولیس، علیرضا بیرانوند با اشاره به داستان ترانسفر ناموفقش به باشگاه بلژیکی و چند ماهی که به دلیل عدم صدور ویزای بلژیک در تهران سرگردان بود، تلویحا عراقچی و سلطانی فر وزیر سابق ورزش را به دلالی در ورزش متهم کرد.
 
هنگامه قاضیانی از دنیای بازیگری خداحافظی کرد
هنگامه قاضیانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام برای همیشه از دنیای بازیگری خداحافظی کرد.هنگامه قاضیانی در طول مدت فعالیت خود در سینما در ۳۰ فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت و توانست در این مدت برنده دو سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن از دو دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم‌ های «به همین سادگی» و «روزهای زندگی» بشود.
 
یک نماینده مجلس، مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا در نیویورک را تایید کرد
نماینده مجلس مذاکرات محرمانه ایران و امریکا در نیویورک را تایید کرد. توانگر در توییتی نوشت: «با وجود انجام مذاکراتی در نیویورک توافق قربب‌الوقوعی به دلیل کارشکنی امریکا وجود ندارد. آمریکا در تلاش برای امتیازگیری هسته‌ای از ایران در ازای آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده است که این امر خلاف قانون و مغایر منافع ایران است.» این نماینده مجلس در ادامه نوشته است: «دولت آمریکا همچنین درصدد کشاندن ایران به مذاکرات مستقیم رسمی است.»او نوشته است: «دولت امریکا حتی در زمینه مبادله زندانیان نیز جدی نبوده و آن را به غنی‌سازی مرتبط می‌کند.» توانگر همچنین افزوده است که «هدف از فضاسازی‌های رسانه‌ای در مقطع فعلی شرطی‌سازی فضای اقتصادی و وارد کردن شوک به بازار است.» پیش از این میدل ایست آی از مذاکره مستقیم رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با امیرسعید ایراونی، سفیر ایران در سازمان ملل، در نیویورک خبر داده بود.
 
درخواست عباس عبدی از رئیس دستگاه قضا
عباس عبدی در یادداشتی با عنوان «معنای عفو ۱۴۰۱ چه بود؟» برای روزنامه اعتماد نوشت: پس از اعتراضات پاییز، افراد زیادی که تعدادشان به ده‌ها هزار نفر رسید، یا بازداشت شدند یا سروکارشان به دادگاه افتاد. به طور طبیعی امکان اینکه چنین تعداد زیادی زندانی شوند، مطلقا به سود جامعه نبود. خیلی از آنان جوان بودند و حضورشان در زندان تبعات سیاسی می‌داشت. تجربه پیش از انقلاب نشان می‌داد که حکومت باید انتخاب می‌کرد. یا حدی از اعتراض را بپذیرد یا با زندان کردن جوانان، مسیر زندگی آنان را تغییر دهد و به سوی سیاست رادیکال سوق دهد. رژیم گذشته راه دوم را انتخاب کرد و هزاران نفر را به زندان‌های خود گسیل داشت. باتوجه به این تجربه انتظار می‌رفت که حکومت مسیر معکوسی را انتخاب کند که باتوجه به رویکرد رییس دستگاه قضایی این اقدام به عمل آمد و تمامی کسانی که زندان بودند یا پرونده و محکومیت داشتند، یا حتی در مراحل دادرسی بود و حکم قطعی نداشتند طی شرایطی مشمول عفو شدند و سابقه نیز وارد سجل کیفری آنان نیز نشد. این اقدامی بود که از ابتدای انقلاب رخ نداده بود و با استقبال فراوان مواجه شد و به نظرم تاثیر تعیین‌کننده‌ای در آرام شدن فضا که مطلوب حکومت بود، داشت. این اقدام چنان مطلوب به نظر رسید که رییس‌جمهور نیز در سخنرانی ۲۲ بهمن وعده مشابهی را از طرف دولت داد که متاسفانه هیچ خبری از آن نشد که شاید علت آن را بتوان در تغییراتی که در سرنوشت همان عفو رخ داد، جست‌وجو کرد. در واقع با اتفاق بدی روبه‌رو شدیم که تعدادی از افراد عفو شده یا آنان که مشمول عفو می‌شدند مستثنا شدند. فارغ از اینکه این امر قانونی بود یا نبود، آثار مثبت عفو عمومی مذکور را در خطر قرار داد و حتی اعتبار اراده رسمی را با سوال مواجه کرد و می‌خواهم بگویم چنان روشن بود که این رفتار نادرست است که انجامش را باید در چارچوب‌های متفاوتی دید. به عبارت دیگر هدف اصلی بی‌اعتبار کردن سیاست دستگاه قضایی یا به‌طور کلی خارج کردن سیاست عفو عمومی از دستور کار حکومت بود. در این یادداشت توضیح می‌دهم که چرا این کار نادرست بود. آن عفو یک پیام روشن داشت.
 
کوثری: تا زمانی که حق‌مان را ندهند مذاکرات نتیجه نخواهد داشت
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اگر آمریکایی‌ها می‌خواستند پیام ما را بگیرند که باید بعد از ۸ سال دفاع مقدس این پیام را می‌گرفتند. سه منبع آگاه به آکسیوس گفتند که مقامات آمریکایی و ایرانی ماه گذشته در عمان گفتگو‌هایی غیرمستقیم داشتند؛ مقامات عمانی بین اتاق‌های جداگانه ایران و آمریکا رفت و آمد می‌کردند تا پیام‌ها را تحویل دهند. با توجه به آنکه مذاکرات ایران و آژانس نیز رو به پیش رفت است، حال این سئوال پیش می‌آید که آیا فضای این دور از مذاکرات مثبت است. محمداسماعیل کوثری در گفتگو با فردا درباره مذاکرات ایران و آمریکا در عمان گفت: مذاکرات زمانی پیشرفت واقعی پیدا می‌کند که آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را بردارد، اما اگر واشنگتن خیال کند هر چه بخواهد می‌تواند به ما تحمیل کند و ما نیز می‌پذیریم، باید بداند که آن دوران گذشت. وی با بیان اینکه ما حق مان را می‌خواهیم و تا زمانی که حق مان را ندهند مذاکرات نتیجه نخواهد داشت، افزود: اگر آمریکا سر عقل بیاید و {دادن حق ما را} قبول کند، آن وقت نتیجه بخشی مذاکرات شدنی است. این نماینده مجلس درباره میزان متفاوت بودن فضای دور جدید مذاکرات با آمریکا نسبت به شهریور سال گذشته، اظهار کرد: تفاوتی ندارد و فرقی نمی‌کند. آن زمان هم همین طور بود و چیزی تغییر نکرده است. مگر آن‌ها با ما صادق و رو راست بودند؟ آمریکایی‌ها هیچ گاه با ما صادق و رو راست نبودند و ۴۵ سال است که خباثت شان را به مان نشان می‌دهند. آمریکایی‌ها می‌گویند «مثل قبل انقلاب ما باید ایران را چپاول کنیم»، اما ما می‌گوییم «دیگر آن دوران تمام شده است».
 
لایحه تشکیل وزارت بازرگانی این هفته در مجلس بررسی می‌شود
جلسات علنی این هفته مجلس شورای اسلامی در روز‌های یکشنبه تا سه‌شنبه هفته جاری (۲۱ تا ۲۳ خرداد) برگزار و لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در صحن مجلس بررسی می‌شود. مطابق دستور کار هفتگی مجلس، بررسی جزئیات طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در هفته جاری به اتمام خواهد رسید و لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین هفته آینده طرح اصلاح ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی نیز بررسی می‌شود. دو سوال از وزرا یعنی وزیر ورزش و جوانان و میراث فرهنگی و گردشگری نیز در دستور کار مجلس است.
 
کیهان: ادعای سیدمحمد خاتمی از موضع یک روحانی بی سواد ومغرض در مورد حجاب
کیهان در واکنش به اظهارت روز گذشته سید محمد خاتمی درباره عفاف و حجاب نوشت: خاتمی از موضع یک روحانی بی‌سواد و مغرض مدعی شد، چون خداوند در قرآن گفته «لا اکراه فی‌الدین»، بنابراین الزام حجاب معنا ندارد؟! او در سالگرد فوت یکی از اصلاح‌طلبان و در دیدار جمعی از زنان منسوب به این طیف، عفاف و ستر را با حجاب یکی ندانست و تاکید کرد: ما از جامعه عفیف حمایت می‌کنیم، اما به آن معنا نیست که عفت را با حجاب یکی بدانیم و آن را به زور به جامعه تحمیل کنیم. وی گفت: وقتی خداوند می‌گوید «لا اکراه فی‌الدین»، یعنی در دین خدا که اصل است، زور و اجبار وجود ندارد پس چرا باید در فرع آن زور و تحکم باشد؟ وی در ادامه به تعبیری در فقه سنتی اشاره و بیان کرد: زمان و مکان دو عنصر تعیین‌کننده در احکام اسلامی است؛ فرض کنید در یک دوره‌ای خون هیچ فایده و کاربردی نداشت؛ بنابراین هیچ ارزش خاصی برای دیگران نداشت، اما وقتی معلوم شد خون مایه حیات است ارزش پیدا کرد و موضوعات پیرامون آن و احکام و قوانین در مورد آن متناسب شد. خاتمی این منطق را در موضوع زنان هم حاکم دانست و افزود: در یک دوره‌ای حتی در مترقی‌ترین نگاه به زن گفته می‌شد که «مرد از دامن زن به معراج می‌رود»، اما الان این نگاه وجود دارد که چرا زنان خودشان نباید به معراج بروند و چرا باید فقط به عنوان وسیله‌ای برای رشد مردان در نظر گرفته شوند و چرا این رشد، در وجوه معنوی، در قالب تصویری مردانه صورت‌بندی می‌شود و زنان در این نگاه کجا هستند؟ خاتمی ادامه داد: در گذشته، چون نگاه به بدن زنان بود و نگاه تزئینی به زن می‌شد، او را مانند «درّی که باید در صدف باشد» توصیف می‌کردند، اما سؤال این است واقعا خاصیت این درّ چیست؟ آیا به جز یک زینت خاصیت دیگری دارد؟ و اصلا چرا زن باید درّ باشد؟ این تغییر نگاه آن چیزی است که به آن نیاز داریم
 
آیت‌الله جوادی آملی: اگر اختلاس نباشد، مردم به قانون احترام می‌گذارند
آیت الله جوادی آملی: بر خلاف آنچه ما خیال می‌کنیم مردم عرفی اند، مردم متفکر و فقهی هستند! لذا اگر مردم ببینند در یک فضای زنده نفس می‌کشند که در آنجا نه اختلاسی هست، نه نجومی، نه گرانی و نه تبعیض، به قانون احترام می‌گذارند، به فکر دیگران احترام می‌گذارند، هر چند شاید خود آن عقیده را قبول نداشته باشند!
 
پیرموذن: اصلاحات با ژنرال‌های خود وارد انتخابات خواهد شد
عضو جبهه اصلاحات و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: جریان اصلاحات با ژنرال‌های خود وارد انتخابات خواهد شد و مشارکت بالای ۶۰ درصد خواهد بود. کمال‌الدین پورمؤذن عضو جبهه اصلاحات و نماینده سابق و اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به کم و کیف ورود جریان اصلاحات به مجلس آینده و نحوه مشارکت مردم گفت: متأسفانه آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که درصد پایینی از مردم در انتخابات مشارکت خواهند داشت و این موضوع دلایل متعددی دارد. وی افزود: رهبر انقلاب که مجلس فعلی را مجلس انقلابی قلمداد کردند، در دیدار نوروزی در مشهد مقدس هم گفتند تحول در تقنین باید صورت بگیرد، این باعث شد که بنده و دوستانم به فکر تحول و ورود در این موضوع بیافتیم.
 
وزیر دفاع: سال گذشته صادرات محصولات دفاعی ۳ برابر افزایش داشت
وزیر دفاع گفت: به همت مجموعه وزارت دفاع افزایش ۳ برابری در صادرات، افزایش ۲ برابری تولید کالا و خدمات غیرنظامی و افزایش ۸۱ درصدی تولیدات نظامی را در سال گذشته ثبت کردیم.
 
خواسته کرباسچی از مسئولان ارشد: گاهی کمتر حرف بزنید تا مردم کمتر ناامید شوند
مدیرمسئول روزنامه هم‌میهن با بیان اینکه جالب است که هر روز رئیس دستگاه اجرایی موضوعات مهمی را در دستور کار خود قرار می‌دهد، اما دقیقاً عکس آن در بدنه اجرایی می‌شود، گفت: رئیس‌جمهور امروز تاکید بر کاهش قیمت کالا‌ها می‌کند، اما فردا قیمت همان اقلام دوبرابر می‌شود. آنقدر این موضوع تکرار شده است که در فرهنگ عمومی، مردم باور دارند که به محض تاکید دولت بر ارزانی، قیمت‌ها چندین برابر خواهد شد. در این فضا است که باید از مسئولان به‌خصوص مسئولان ارشد خواسته شود که گاهی کمتر حرف بزنند تا مردم کمتر ناامید شوند. زیرا به عمل کار برآید به سخنرانی نیست.

واکنش سازمان برنامه و بودجه به ادعای تورم ۷۲.۲۴ درصدی
سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه ادعای محاسبه دقیق نرخ تورم بدون دسترسی به داده‌های خام به لحاظ فنی و کارشناسی غیرممکن است، اعلام کرد: ادعای محاسبه نرخ تورم ۷۲.۲۴ درصدی برای اقتصاد ایران، کارشناسی نیست و بیشتر جنبه سیاسی دارد. این سازمان در پاسخ به خبر منتشر شده در فضای مجازی با عنوان «استاد برجسته اقتصاد، آمار دولتی جمهوری اسلامی را رد کرد؛ تورم واقعی یک و نیم برابر رقم اعلامی است»، اعلام کرد: قبل از پرداختن و تشریح نکات فنی در مورد خبر منتشر شده، ذکر این نکته ضروری است که بر اساس منشور اخلاقی مرکز آمار ایران، این مرکز در جمع‌آوری، پردازش و انتشار اطلاعات آماری تکلیف قانونی و اصل حفظ محرمانگی اطلاعات فردی را رعایت کرده و به دور از تعصب و با بی‌طرفی از هرگونه سوءاستفاده از این اطلاعات جلوگیری می‌کند.

رئیسی: دولت مردمی بنا دارد صادق‌الوعد باشد
رئیسی در نشست خبری پایان سفر به آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه دولت مردمی بنا دارد صادق‌الوعد باشد، افزود: بنای ما در وهله اول عمل به وعده‌هاست و اگر وعده‌ای به هر دلیل اجرا نشد، همه مسئولان باید اجرا نشدن و دلایل آن را به اطلاع مردم برسانند. رئیس جمهور با بیان اینکه نظارت بر اجرای مصوبات دولت در وهله اول بر عهده مسئولان استانی، بعد بر عهده معاونت اجرایی رئیس جمهور و در وهله سوم بر عهده رسانه‌ها و عموم مردم است، اظهار داشت: دلیل اینکه مصوبات سفرها در اجتماعات مردمی و در نشست با خبرنگاران تشریح می‌شود، همین است که مردم و خبرنگاران پیگیر اجرای آنها باشند.

رییس سازمان امور مالیاتی: باید مواظب جنجال دانه درشت‌ها بود!
«سید محمد هادی سبحانیان» روز شنبه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، ‏آماری از مالیات مقطوع پرداختی اصناف و مشاغل (مشمولین تبصره ماده ۱۰۰) اعلام کرد. رییس سازمان امور مالیاتی ادامه داد: ۶.۷ میلیون نفر (۸۶ درصد مشمولین) مالیات کمتر از ۱۵ میلیون تومان پرداخت می کنند. به گفته وی، مالیات ۴.۲ میلیون نفر از اصناف (۵۷ درصد مشمولین) صفر است. رییس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: باید مواظب جنجال دانه درشت‌ها بود!

بانک جهانی: اقتصاد ایران ۵ برابر آمریکا رشد کرد
بانک جهانی در بخشی از گزارش جدید خود با عنوان دورنمای اقتصادی جهان آمار مربوط به رشد اقتصادی ۷۲ کشور جهان در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۲ برابر با پاییز سال گذشته را منتشر کرده است. این بانک از رشد ۴.۷ درصدی اقتصاد ایران در پاییز سال گذشته خبر داده است که رقم قابل توجهی در مقایسه با کشورهای دیگر است. در واقع ایران از نظر رشد اقتصادی در میان ۷۲ اقتصاد دنیا در پاییز گذشته در رتبه ۱۵ جهان قرار گرفته است، یعنی تنها ۱۴ کشور رشد اقتصادی بیشتری نسبت به ایران در این دوره داشته‌اند. آمار بانک جهانی نشان می‌دهد ایران در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۲ (زمستان سال ۱۴۰۰) رشد قابل توجه ۵ درصدی را تجربه کرده و این رقم در سه‌ماهه دوم (بهار ۱۴۰۱) به ۲.۵ درصد کاهش یافته است، اما در سه‌ماهه سوم (تابستان ۱۴۰۱) روند رشد اقتصادی ایران صعودی شده و به ۳.۴ درصد و در سه‌ماهه چهارم (پاییز ۱۴۰۱) به ۴.۷ درصد رسیده است. رشد ۴.۷ درصدی اقتصاد ایران در پاییز سال گذشته در حالی است که متوسط رشد اقتصادی کشورهای پیشرفته در این دوره تنها ۱.۲ درصد بوده است. اقتصاد آمریکا در این زمان تنها ۰.۹ درصد، منطقه یورو ۱.۸ درصد و ژاپن ۰.۴ درصد رشد کرده‌اند. کشور در حال توسعه‌ای مثل چین نیز در این دوره رشد ۲.۹ درصدی و هند رشد ۴.۵ درصدی داشته‌اند. متوسط رشد اقتصادی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا نیز در زمستان گذشته برابر با ۴.۹ درصد برآورد شده است.

درخواست رئیس جمهور از مسئولان برای برطرف کردن نگرانی مردم از ناحیه تأمین مسکن
سید ابراهیم رئیسی در هشتمین جلسه شورای‌ عالی مسکن در دولت سیزدهم، با اشاره به افزایش سهم مسکن در سبد خانوار، از همه مسئولان و دستگاه‌ها خواست در زمینه اجرای نهضت ملی مسکن با جدیت به وظایف خود عمل کنند تا نگرانی مردم از ناحیه تأمین مسکن هر چه بیشتر برطرف شود. ساماندهی بازار اجاره‌بها و نظارت بر عملکرد سکوهای ارتباطی در زمینه بازار مسکن و اجاره‌بها به منظور جلوگیری از سوداگری و قیمت سازی در بازار مسکن از دیگر تأکیدات رئیس جمهور در جلسه امروز شورای عالی مسکن بود.

توقف رشد نرخ سود بین بانکی
روند رشد نرخ سود بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه (۱۷ خردادماه) متوقف شد و به رقم ۲۳.۴۴ درصد رسید.

قیمت جدید شکر برای مصرف‌کننده اعلام شد
سرپرست معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در نامه‌ای با اشاره به مصوبه کارگروه تنظیم بازار مورخ 1402/03/06 قیمت مصوب شکر برای مصرف‌کننده مطابق با برآورد کارشناسی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان را از قرار هر کیلوگرم 280000 ریال اعلام کرد. همچنین بنا بر این نامه قیمت هر کیلوگرم شکر سفید درب کارخانه 255000 ریال تعیین شد.

یک مقام بانکی: وام اساتید دانشگاه بیشتر از کارمندان بانک است!
کوروش پرویزیان رییس شورای عالی کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی با اشاره به عدد سقف وام کارکنان شبکه بانکی گفت: قانون تسهیلات مسکن را جدا شده و علاوه بر آن در قانون ضریبی از حداقل حقوق تعیین شده و طبق تبصره ذیل ماده 76 قانون مربوطه و مصوبات شورای پول و اعتبار متوسط دریافتی کارکنان حسب گزارش رسمی بانک مرکزی که نامه آن به رییس جمهوری هم ارایه شده، 450 میلیون تومان است. وی افزود: سوال این است آیا وام 450 میلیون تومانی برای یک کارمند بانکی با مانده 30 سال، رقم بالایی است؟ این جو سازی علیه کارکنان شبکه بانکی است. رییس شورای عالی کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی ادامه داد: در حال حاضر یک جوان 23 ساله که ازدواج کند 440 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه دریافت می‌کند که در کنار آن امکان دریافت وام ودیعه، کارت مراحبه را دارد و جمع این وام‌ها بیش از وام 450 میلیون تومانی کارکنان بانکی است. پروزیان گفت: همچنین هفته گذشته شورای پول و اعتبار مصوب کرده که نخبگان امکان دریافت 1 میلیارد تومان وام را دارند همچنین اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها می‌توانند 1 میلیارد تومان وام دریافت کنند. بنابراین عددی که کارکنان شبکه بانکی به عنوان تسهیلات دریافت می‌کنند بالا نیست. /ایلنا

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲۵۰
زاکانی خدا شاهد است که اگه حرف نزنی ضرر و زیانش خیلی کمتر از زیاد حرف زدن است.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
مهم اینه که مردم دیگه نه به ژنرال های اصلاح طلب و نه سرداران اصولگرا و نه دکتر و خلبان و گروهبان دودو و هیچکس رأی نمی دهند
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
در شرایطی که همه مسایل و امور کشور و موارد و مولفه هایی که بیانگر شاخص ها و تاثیر گذاری روند و فرایند امور و کارهای سازمانها و مراکز خدماتی و فرهنگی دخیل در امر خطیری به این وسعت و عظمت و شکوهمندی خلق شده و زیبایی ها و جاذبه ها و دافعه ها همگی به نوعی از انواع و به نهوی از انها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
بیش از 90 درصد مقامات کشور خود را هیات علمی دانشگاهی ساخته اند و تصویب قوانین عجیب و غریب در حمایت از اساتید و در واقع در حمایت از خود وام های کلان و افزایش حقوق های عجیب و بدون سقف تصویب می کنند و در کنار ان با قرار داد های صوری تمام بودجه تخصیص داده شده به حوزه پژوهش را به نام خود می زنند و همه چیز هم قانونی ایست و هیچ کس نمی تواند مانع انها شود و اساتیدو مقامات در کسب در امد این چنینی در حال رقابت با هم هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
چرا هیچ ارگان و دستگاه ناظری میزان پرداختی به هیات علمی ها و هیات علمی نماها را بررسی نمی کند تمام بودجه های پژوهشی و تحقیقاتی و آموزشی به کام انهاست و بالاترین افزایش حقوق ها و و وام های کم بهره و سهمیه های خاص دانشگاهی فرزندان انها
بیچاره کارمندان بانک ها و وزارت خارجه و نفت که اسمشان بد در رفته و همه خانه های ولنجک و زعفرانیه و ویلاهای لواسان در اختیار اعضای هیات علمی دانشگاه ها شده است و سیری ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
اصلاح طلبان با چه رویی قرار است با مثلا ژنرال های خود وارد شوند وقتی در طول شورای شهر بودن حتی یک متر برای فاضلاب شهر تهران کار نکردند یک خیابان اسفالت نکردندیک پارک یا خیابان احداث نکردند و فقط تغییر نام خیابان دادند و در کشور نیز هر چه گفتن چرا کاری نمی کنید گفتید نمی گذارند کاری انجام دهیم و شما فقط و فقط برای کسب مقام و ثروت و درآمد وارد انتخابات می شوید ودیگر هیچ
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
افری ناشناس۲ و ۱
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
آقای زاکانی اولا" قیمت مسکن را شما در شهرداری با افزایش قیمت پروانه ساخت به چند برابر و جریمه اضافه بنا به متر مربعی 25 میلیون تومان واضافه کردن چند برابری مالیات و عوارض افزایش دادید. ثانیا" فقط در 5 ماه گذشته قیمت مسکن حدود دو ونیم برابر یعنی 250 درصد رشد داشته است! شما چطوری این درصدها را در آوردی؟
لطفا" میشه به شعور مردم توهین نکنی؟
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
در 5 سال اول دولت روحانی نرخ تورم مسکن منفی بود. تمام گرانی ها از بعد از خروج امریکا از برجام در سال 97 شروع شد
سید محرومان تنها در 20 ماه 70 درصد گذاشت رو قیمت مسکن اگر بخواد 8 سال بمونه قیمت مسکن 70 برابر میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
جناب آقای زاکانی ، اگر ملاک کار شما با گذشته هست که چرا نرخ تورم مسکن و ثمره کار خودتون را با دوره آقای احمدی نژاد و آقای خاتمی و رفسنجانی و زمان جنگ مقایسه نمی گنید؟ البته برای نگاه به عقبتر بازم هم جا هست برم عقبتر؟
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
خدا را شکر که شماها رای نمیدهید !هر گاه اراذل در انتخابات شرکت کردن امثال روحانی از آب درامد که 8 سال مملکت را به باد فنا داد !! تجربه نشان داده شماها در انتخابات شرکت نکنید برای کشور ومنافع ملی خیلی بهتره !
با عراق توافق کردید که به جای دادن بدهیش به ایران 3 میلیارد دلار هزینه حجاج و کالای اساسی بده؟اولا عراق چه کالای اساسی داره که به ایران بده؟دوم اینکه هزینه هر زایر به عراق چقدر است؟ای خدا 3 میلیارد دلار هم اینجا هاپولی میشه.خدایا خودت ظهور کن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
فرض کنیم مساله گرفتن کالای اساس از عراق نباید و عراق بدولت ایران ۳ میلیارد دلار اسکناس بدهد
خوب این چه زیارت حجی است برای چند هزار نفر از پولی که متعلق به ۸۰ میلیون نفر است
اگر عراق این بدهی را پرداخت نمی کرد دولت برای زیارت این حاجیان خودش بودجه نداشت
همه چی در این مملکت عوض شده شرکت شرکت در حج توان مالی بوده چون امتیاز معنوی و مادی از حاجی شدن فقط و فقط به شخص حاجی می‌رسد
هیچ وقت و در هیچ کجا نگفته و نخواهند گفت که در ایران چند نفر حاجی هستند
چون خود دولت خجالت خواهد کشید از اینکه. در اینمورد مقایسه ای بکند چون کاملا غیر شرعی است چون تا جائی که میدانم در اسلام ادعای داشتن. ثروت و استفاده از حق و حقوق ملت برای هزینه رفتن حج مکروه است
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
اصلا یکی از شرایط وجوب حج اسطاعت مالی شخص میباشد.حجی که با سوپسید ویارانه انهم از بیت المال باشد قطعا محل اشکال است.حجاج اگر توان مالی دارند میتوانند از بازار ازاد دلار یا ریال سعودی تهیه کنند. اگر هم که ندارند حجشان نه تنها واجب نیست بلکه ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
سال 86 برای حج یک میلیون گرفته شده که با دلار 930 تومانی میشود 53 میلیون تومان پسدولت در اصل کمکی به حجاج نمیکنه وجیب اونهارو یهجورایی خالی کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
بهتر است خبر را از منبع اصلی و کامل مطالعه کنید نه خلاصه ، مبلغی که برای حجاج ( و در نهایت دریافت از شخص حجاج ) در نظر گرفته شده مبلغی جزیی از این سه میلیارد است. .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
حجاج مابه ازای ارز دریافتی را به دولت به ریال به نرخ روز می دهند .
این مزخرفات ول کنید فکر برای بی ابی کشور و تهران کنید
پاسخ ها
کورش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
اول اینکه ایرانی ها سالی 11 میلیارد دلار خرج مسافرت خارجی شان می کنند که 3 میلیارد دلار از واردات افغانستان با نصف جمعیت ایران بیشتر است. از این رقم هم نصفش خرج صفر اماکن زیارتی می شود. دوم اینکه گفته صرف پرداخت کالای اساسی و حجاج با هم نگفته هر کدام چقدر، اصلا هم نگفته هزینه زائر عتبات،
روزنامه خود سردبیر ونویسندگانش جز بیسواد ترین افرادجامعه هستند ومنحرف هستند این روزنامه فقط فقط برای پاک کردن پنجره وبرای لانه خروس ومرغ مناسبه
پاسخ ها
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
برای پاک کردن پنجره خوبه ولی برای لانه مرغ و خروس جالب نیست ممکنه مرغ و خروس کاغذ روزنامه رو بخوره
آقای کیهان گیرم خاتمی بیسواد ، ولی در همه کشورهای اسلامی غیر از ایران و امارت طالبها حجاب اختیاری است . یعنی میفرمائید همه دنیای اسلام بیسوادند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
جالب اینه که همیشه بعد از اینکه یک فرد هشت سال به این کشور مدیریت کرد، آن وقت پدیده ای مثل کیهان متوجه بی سواد بودن، مغرض بودن، فتنه گر بودن و ... آن فرد می شود، میشه بفرماییید که با کدام سواد شما تشخیص بی سوادی برای دیگران می دهید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
آقای شریعتمداری
پست جدید خواهر زاده تون ، مدیر سعدآباد مبارک !؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
اگر مقداری سواد قرآن داشت می دانست لزوم حجاب در قران به صراحت بیان شده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
کیاهانیان طبق انچه خود میخواهند سخنان دیگران تحلیل و نقد میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
بله! همه بي سوادن و نمي فهمند. فقط ما مي فهميم!
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
رفیق شریعتمداری خودش را بحر العلوم میداند !!!!!؟

و بدبختی های ما از امثال کم تعداد ولی پر قدرت او هست
که خودشانرا برتر از همگان در تمام علوم و فن و هنرها میدانند!!؟

ولی حتی یک خط کارنامه مثبت کاری برای کشور و مردم

ایران ندارند

و خاتمی که حداقل ۸ سال بهترین کارنامه را در ۴۴ سال گذشته را داشته و دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
حجاب از ضروریات دین است اینکه بعضا در روئیایشان بازگشت بی بندو باری به خیابان ها و کنار دریاست . هرگز مردم مسلمان و مومن ایران چنین اجازه ای نخواهند داد .
اين همه زور زديد پول از عراق بگيريد اخر بديد هزينه حجاج، بايد كل هزينه حج رو خود حجاج بدن مثل بقيه مردم كه ميرن مسافرت
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
منظورشون اینه بجای دادن دلار به حجاج با نرخ 50 هزار تومن. حواله میدن بهشون و پوالشون رو میگیرن و عراق تو عربستان پول اینا رو میده. عملا دور میزنن
کیهان: ادعای سیدمحمد خاتمی از موضع یک روحانی بی سواد ومغرض در مورد حجاب

کیهان هرگونه مخالفت با نظر همفکران خود را با ادبیات سخیف پاسخ می دهد .
در تقابل کامل با دموکراسی
پاسخ ها
کورش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
عزیز دلبر! اول اینکه کل 3 میلیارد هزینه حجاج نمی شود اینجا درصد تعیین نشده است بخشی هم کالاهای اساسی است دوم اینکه پول حجاج به ریال ایران است و در ایران است هزینه حجاج باید به ارز خارجی در عربستان پرداخت شود ما هم الان تحریم بانکی هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
هروقتی شریعتمداری و سعید قاسمی و حسن عباسی و رسایی و ازغدی و رائفی پور و یامین پور و ذوالنور وو

از محمد خاتمی تعریف و تشویق تمجید کردند

بداند که راهش خطاست و سریعا تغییر مسیر بدهد
رئیسی: دولت مردمی بنا دارد صادق‌الوعد باشد

جناب رییسی ، از طلا گشتن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
اگر با مردم صادق بود این دولت میپذیرفت که کارآمد نیست و تشکیل نمی شد. اگر صداقت و دیانت داشت استعفا را بر ادامه نامعقول دولت ترجیح می داد.
استعفا یک واجب شرعی برای دولت نامردمی است.
در پاسخ به مقام بانکی: وام نخبگان و هیات علمی 23% است. وام کارمندان بانک 4% و 8%! چرا مغلطه می‌کنید؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
حقوق هیات علمی بالای 25 میلیون تومانه. ولی حقوق کارمند بانک نهایت 13 میلیونه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
چرا چيزي را كه نمي دانيد قضاوت مي كنيد اولا تحقيق كنيد بعد ...
وقتی شهردار کلان شهر پایتخت از هرگونه تخصص شهری عاری باشد، نتیجه اش می شود سخن گویی معضلی که اتفاقاً ربطی به سیاست گذاری های مجموعه تحت مدیریتش نداشته و اتفاقا مدعی آن هم اکنون به رحمت خدا رفته و آرزوها و وعده‌هایش به خاک سپرده شده است.
جالب است که تورم بخش مسکن در یک و نیم سال ابتدایی دولت رییسی ۵۰ درصد بوده و در دوره مشابه دولت روحانی ۱۵ درصد.
روحانی ادعای شکستن کمر نرخ مسکن را نداشت، اما آقایان قرار بود تا به حال چند میلیون مسکن تحویل دهند.
واکنش سازمان برنامه و بودجه به ادعای تورم ۷۲.۲۴ درصدی

آقایان مسئول ، اقلام خوراکی را مردم هر روز خرید می کنند و تورم کمر شکن را با گوشت و پوست درک می کنند .
مثل اینکه از هر چی دو تا داریم ، مثلا یک ایران داریم که مسیولین میگن تورم کنترل شده و قطار پیشرفت داره میره فضا یک ایرانم مردم دارن که اجاره کردن خونه هم شده آرزو وای به حال خرید ، یک بانک جهانی داریم که اینجا نوشته رشد اقتصادی ایران 5 درصد شده و 5 برابر امریکا، یک بانک جهانی هم داریم چند ماه پیش گفته بود رشد ایران منفی و در تورم ، فساد اداری و.... سرآمد جهان
کلا امانت داری و شرافت چیز خوبیه حالا چه مترجم باشی چه رییس جمهور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
مسولین محترم امسال نوه ها و آقا زاده هاشون را مدرسه ثبت نام نکردند؟ تفاوت قیمت امسال و سال قبل مدرسه را مشاهده بکنید که توسط وزارت محترم آموزش و پرورش تعیین می شود بعد میزان تورم توی دستتون می آد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
اینکه رشد اقتصادی امریکا و کشورهای پیشرفته غربی کم است و ما زیاد بر میگرده به اینکه انها جای رشد ندارند و ما بخاطر عقب ماندگی ها داریم مثل انسان است که در سالهای اول زندگی بسرعت قد می کشه ولی از یک جایی به بعد رشد متوقف میشه شما اگر در یک کشوری مثل افغانستان یک کارخانه اتومبیل درست کنی رشد اقتصادی افغانستان پرش می کنه اما در المان این اتفاق ممکنه یک صدم درصد تاثیر داشته باشه ضمن اینکه هنوز به رشد اقتصادی دوره روحانی نرسیدند با وجودیکه روحانی سوبسیدها را قطع نکرد و دستمزدها را تا به این حد پایین نگه نداشت و به صغیر و کبیر بدهکار نبود و...و بدهی های بانکهای غیر قانونی را به مردم پس داد
درخواست عباس عبدی از رئیس دستگاه قضا

بازداشتی های اعتراضات اخیر آنقدر زیاد بود که تعداد عفو شدگان از تعداد بازداشتی اعلام شده رسمی بیشتر بود
هر کی حرف حساب بزنه میشه بیسواد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
حرفش نا حسابه و از روی بی سوادی که دستور صریح قرآن را نمی داند.
آخه این خاتمی چطوری الفبای احکام دین را یا نمیفهمد و یا لباس روحانیت را منافقانه برتن کرده که ماموریت خود را مبنی بر ضربه زدن به دین و انقلاب انجام دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
فقط شما مي فهمي پروفسور. و هر كس بر خلاف ايدئولوژي شما حرف زد مي شود منافق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
دینی که در ان 25مرتبه در نماز خدا را به بخشندگی و مهربانی شهادت می دهی مسلما این دینی نیست که شما از ان طرفداری می کنی !!!این که الفبای دین هست مگر اینکه به نمازت هم توجه نداشته باشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
همزمان با شمردن منفی ها ساندیست رو بنوش
چرچیل مدعی شد که انگلستان برای شرافتش می جنگند و آلمان برای گسترش قلمرو و خاک. هیتلر پاسخ داد: همه برای آنچه ندارند ، می حنگند.
دشمنان، طرف مقابل را به آنچه خود ندارند متهم می کنند: مثل کیهان که خاتمی را به غرض ورزی و بیسوادی متهم می کند.
هنگامه قاضیانی از دنیای بازیگری خداحافظی کرد

فردوسی پور و ........
رشد مهاجرت دانشجویان ، پزشکان ، پرستاران
رشد خروج سرمایه
عجب دافعه شدیدی ؟؟؟؟؟
آیت‌الله جوادی آملی: اگر اختلاس نباشد، مردم به قانون احترام می‌گذارند

جناب آملی مردم به قانون احترام می گذارند، مسئولین به قانون تمکین نمی کنند !
مثل
حق راهپیمایی مسالمت‌آمیز ، حق اعتراض ، حق اعتصاب ، رفراندوم
تابی منتشر کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
مردم توان تشخيص صلاح و مصلحت خويش را ندارند. ختم كلام!
بنا به گزارش بانک جهانی، اقتصاد ایران در سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۱ به ۴/۷ درصد رسیده که ۵ برابر اقتصاد آمریکا و نزدیک به ۴ برابر متوسط رشد اقتصادی کشورهای پیشرفته (۱/۲ درصد)، رشد داشته است و نکته این جاست که این رشد اقتصادی با وجود تحریم های ظالمانه آمریکا بر علیه ملت ایران شکل گرفته که اگر تحریم ها نبود شاید فنر فشرده رشد اقتصادی کشور چندین برابر میزان گزارش شده فعلی بود و مهم این است که بدانیم درصد بالایی از این رشد اقتصادی به خاطر پیشرفت ها و بومی سازی های است که در زمینه های مختلف علمی و در گروی استقلال سیاسی کشور بدست دانشمندان و نخبگان وطنی صورت گرفته و اگر خصومت آمریکا با ملت ایران و اعمال تحریم های ظالمانه به دلایل واهی نبود شاید این رشد اقتصادی بیش از چندین برابر میزان فعلی (۴/۷ درصد) بود.
در پایان این گزارش این امید را می دهد که اگر آمریکا دست از خصومت شخصی با ملت ایران بردارد و به استقلال سیاسی - پیشرفت - خودکفایی و بومی سازی ایران احترام بگذارد و اسباب زور را که تاریخ مصرف آن گذاشته، کنار بگذارد و با منطق و احترام متقابل وارد مذاکرات شود ایران در آینده ای نزدیک به یکی از قطب های برتر اقتصادی خاورمیانه و آسیا تبدیل خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
بانک جهانی هم احتمالا کارشناس اقتصادیش را از امام صادق جذب کرده
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
زیاد این اعداد رو جدی نگیر در همین گزارش بانک جهانی که البته مربوط به سال ۲۰۲۱ هست که چندان ربطی به دولت نداره رشد اقتصادی لیبی که نه دولت داره نه سر و سامونی داره ۲۰ درصد عنوان شده خودت دیگه بقیش رو بخون که این آمار چقدر درسته
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
واقعا این آمار راباور داری ؟ اصلا اعلام کنند رشد اقتصادی ایران 8 برابر آمریکا بوده دورغ که کنتور نداره مهم این هست که تو و امثال تو باور می کنید .
بجای حرافی از 100 تا مستاجر سوال کنید ببینید از افزابش اجاره در چه سالهایی به تنگ آمده اند!! فرافکنی رو بس کنید!!!
"آل اسحاق: ۳ میلیارد دلار طلب ایران از عراق برای حجاج و کالاهای اساسی تخصیص پیدا کرد"
سئوال چرا دلار با ارزش در چنین موقعیتی باید صرف پولداری های مدعی دین داری شود تا با آن به حج بروند؟ مگر تمکن شرط حج نیست؟ اگر کسی پول ندارد، حج هم بر او واجب نیست. چرا دلاری که می تواند در شرایط تحریم صرف تهیه نان برای بی بضاعت ها شود تا شب گرسنه نخوابند به یک عده پولدار داده شود که چه بشود؟ تعدادی عناوین حاج آقا و حاجیه خانم اضافه شود؟!!! و باز برگردانند به کارها و رفتار سابق خود؟ این مطالب به معنی بی دینی نیست، اتفاقا چون حق الناس هست گفته می شود اما گوش شنوایی نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
اگر هم پرداخت میشد مستقیم می رفت تو جیب همین دینداران دنیاپرست.
درخواست رئیس جمهور از مسئولان برای برطرف کردن نگرانی مردم از ناحیه تأمین مسکن .... مردم از رئیس جمهور درخوایت می کنند و رئیس جمهور از مسئولان!!!!! بیچاره کردم که فکر می کنند کارها دست اینه!!!
وقتی اقای شریعتمداری ،،اقای محمد خاتمی را بیسواد میداند
لطف کند و مدارک تحصیلی خودش را برای اثبات شایستگی در چنین قضاوتی ،فورا به اطلاع عموم برساند
تا انجا که من بصورت مستند در جراید دیده ام ::
اقای محمد خاتمی در دوران خدمت وظیفه که در قبل از انقلاب انجام داده اند به در جه ستوان دومی نائل شده بودندکه این درجه نظامی در قبل از انقلاب ، علامت داشتن حاقل ، دانشنامه لیسانس در قبل از انقلاب میباشد و تا انجا که من خبر دارم ،،ایشان به تکمیل تحصیلات تکمیلی و اکادمیک خودشان نیز ،متعاقبا پرداخته اند
اقای شریعتمداری که مسن تر از اقای محمد خاتمی هستند ،،قاعدتا میبایست مدارج بالاتری از تحصیل اکادمیک را در قبل از انقلاب گذرانده باشند که یک لیسانسیه قبل از انقلاب را که تحصیلات حوزوی هم اضافه برا ن لیسانس داشته را به این راحتی ، کلا بیسواد اعلام میفرمایند
آیا به نظر خوانندگان :
اقای شریعتمداری قادر خواهد بود که حتی یک دیپلم کامل متوسطه را با معدل قابل قبولی که فبل از انقلاب گرفته باشد ،به خوانندگان ارائه نماید؟؟؟؟؟ !!!!؟؟؟؟ شما چه فکر میکنید؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
پرسیدید شما چه فکر میکنید؟
ما اصلا در مورد این قبیل آدمها فکر نمیکنیم. بیکاری فکر تو درگیر این افراد بکنی؟
کورش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
شاید خاتمی بی سواد نباشد اما توضیحاتش در مورد لا اکراه فی الدین کاملا نادرست و عوامانه است. اکراه با کریه و کراهت از یک ریشه است. وقتی قرآن می فرماید لا اکراه فی الدین قد تبین رشد من الغی. یعنی هیچ زشتی و بدی در دین وجود ندارد چرا که راه رشد و کمال و گمراهی را از هم مشخص نموده است. اگر قرار بود قرآن به عدم اجبار در این آیه اشاره کند می توانست بفرماید لا الزام فی الدین یا لا اجبار فی الدین که هر دو واژه هم عربی هستند و هم از لحاظ رساندن مفهوم کاملا سر راست و قوی می باشند اما نه تنها چنین کاری نکرده بلکه برای انجام دادن یا سرپیچی از تک تک احکام دین پاداش و مجازات دنیوی و اخروی قرار داده و برای اجرای آن واجباتی چون امر به معروف و نهی از منکر و جهاد را مقرر کرده است.
متاسفانه این برداشت غلط از این آیه شریفه طی یک قرن اخیر توسط عوامل استعمار ترویج داده شده است.

ضمنا همانطور که ضرب المثل و شعر معروف می گوید «کوه را عشق کند و شهرتش فرهاد برد»
شما که از فعالیت سیاسی دورید شاید فکر کنید عرضه خاتمی یا رضا شاه بوده اتفاقاتی در دوره ای رخ داده است ته قواره خاتمی و دارو دسته اش را در توصیه نامه هایی که در انتخابتهای 1384 و 1388 برایش نوشتم دیدم او و اطرافیانش نام و آوازه و پستی را که داشته اند به امثال من بدهکارند
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
در جواب آقا کورش عزیز:
اصلا خاتمی هیچی نفرموده شما می فرمایید دین اجباری است؟؟؟
یک سوال : درباره همان حجاب آیا شما عزیزان تان را مجبور به حجاب کرده اید یا توجیه و قانع؟
احتمالا بانک جهانی شعبه سر کوچه هیئت دولت بوده،از طرفی بانک جهانی خبر نداره تورم در ایران بالای ۸۰ درصده؟؟؟
وعده ها قبلا در مناظرات انتخاباتی مطرح شده لیست رو بذارید جلوتون ببینید کجای کارید!! یک میلیون شغل و یک میلیون خانه در سال، تورم یک رقمی، نبستن اینستاگرام و .....!
حالا که مرکز آمار تعهد اخلاقی داره لطفا توضیح بدین چرا انتشار برخی آمار مثل تورم مسکن و ... را متوقف کرده اید؟!!!
کوروش پرویزیان رییس شورای عالی کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی با اشاره به عدد سقف وام کارکنان شبکه بانکی گفت: میخواستم جواب این عمو رو بدم اما با خودم گفتم حیف وقتی که برای این بزارم.
اقتصاد ایران ۵ برابر آمریکا رشد کرد ... اگر رشد اقتصادی این بلایی است که سرمون اومده کاش ما جای مردم امریکا بودیم و اینقدر مصیبت نداشتیم.
خواسته کرباسچی از مسئولان ارشد: گاهی کمتر حرف بزنید تا مردم کمتر ناامید شوند .... ظاهرا به توصیه ایشون عمل شد و این هفته خبری از گفته های ائمه جمعه نبود!!!
وزیر دفاع: سال گذشته صادرات محصولات دفاعی ۳ برابر افزایش داشت
با وجود جنگ روسیه و اوکراین اگر بیشتر از این هم باشه جای تعجب نداره! البته مسئولین تکذیب می کنند!
پیرموذن: اصلاحات با ژنرال‌های خود وارد انتخابات خواهد شد =====> مردم مطمئن شدند که شما و دیگران اختیاری ندارید و نمی توانید منشا تحول شوید.
نبایداجازه دادشخصیت معلوم الحالی که حتی یک رای ازمردم رادرکارنامه خودنداردچنین به شخصیتی چون خاتمی که بیست میلیون رای درکارنامه داردتوهین شود
پاسخ ها
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
بنظرمن جای مدیرمسول کیهان بایدباجایگاه فعلی خاتمی عوض شودوبجای آقای خاتمی ایشان ممنوع وتصویرومصاحبه گردد
جناب زاکانی، دولت قبل در طی ۸ سال به ۶۹۰ درصد رسید و دولت مورد حمایت شما در طی دو سال به ۷۰ درصد رشد رسید!
اگر با همین فرمون برین در انتهای ۸ سال به رقم بالای ۸۵۰ درصد !!
از کیهان بابت بازنشر سخنان آقای خاتمی سپاسگزاریم. جوابی هم نداشت فقط فحش داد.
همین وامهای اساتید وکارمندان بانک که بی ضابطه است باعث تورم می شود اکثرا زیر ورو کارمند هستند
سخنان جناب خاتمی بسیار جالب بود کاش روی این موضوعات مدعیان جمع می شدند و بحث علمی و استدلالی می کردند و میدان را برای لمپن ها خالی نمی گذاشتند.
کوثری توی حال وهوای خودشه (میدان)!!
درخواست عباس عبدی از رئیس دستگاه قضا .... متاسفانه وجود مراکز قدرت متعدد و عدم وجود تمرکز باعث مشکلات بسیاری در کشور شده ولی دریغ از توجه به این موضوع!!
آقای نماینده جرا باید از مذاکرات مستقیم رسمی با امریکا هراس داشته باشید؟!!!
زاکانی:قیمت مسکن در دولت تدبیر وامید ۶۹۰درصد ودر دولت سیزدهم ۷۰ درصدرشد قیمت داشته
یعنی آقای زاکانی همین قدر هم سواد ندارد که مقایسه رشد مسکن در یک‌دوره خاص بایستی باشد. حتی اگر آمار ایشان درست هم باشد ولی نمیتوان یک‌دوره یک نیم ساله را با یک‌دوره ۸ ساله قیاس گرفت!!!! ایشون همینطوری مدرک گرفته و بالا آمده؟؟؟
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
دقیقا
همینطوری!@
سیاست خارجی ما شده فقط امریکا، آمریکا اینطور کرد، آنطور کرد
تا زمانی که کشور تحت تحریم باشد اقتصاد کشور گشایشی نخواهد داشت. وقت نرمش قهرمانانه و نوشیدن جام زهر و بلکه پارچ زهر رسیده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
برای گشایش در کشور ، علاوه بر نوشیدن جام زهر ، اصلاحات اساسی در ساختار داخلی برای جذب پشتیبانی مردم لازم است .
بنده با 9 کلاس سواد آکادمیک قادر به مدیریت کل کشورهای جهان به شیوه دولت مردان رئیسی هستم.
تورم هر چه بیشتر بهتر
بیکاری اصلا به دولت ربطی ندارد
مسکن مشکل خود مردم است به دولت ربطی ندارد
تحویل حلب روغن به جای خودرو به مردم
محیط زیست و خشک شدن تالاب ها هم ربطی به دولت ندارد
تقلب در امتحانات مربوط به پیشرفت فناوری است
مهاجرت نخبگان و پزشکان متخصص هم ربطی به دولت ندارد
در کل هیچ مشکلی ربطی به دولت ندارد
دولت فقط وظیفه چاپ پول به مقدار لازم و مالیات ستانی را دارد.
شرق پرست ها جالبند. میگن پس نتیجه ضد حمله اکراین چی شد! واقعا تصور می کنند که انچه رسانه های شرقی و غربی میگن همان سیاست پشت پرده هست. همین هست که کشور را رسوندند به اینجا. همین الان امریکا و انگلیس بزرگترین پیروز نبرد اکراین هستند و پوتین به معنی مطلق کلمه چه از نظر استراتٓژیک و چه از نظر اعتبار و اقتصاد و .... شکست مطلق خورده. اما پیروزی مطلق امریکا و انگلیس هنوز به این بستگی داره که چه اندازه این حماقت کرملین ادامه پیدا کنه. هر اندازه جنگ اکراین فرسایشی تر بشود به نفع امریکا و انگلیس و حتی چین هست و پیروزی انها را بزرگتر می کند. دقیقا مانند پرونده هسته ای. امریکا و اسراییل اصلا بدنبال تما م شدن پرونده و حل مسله نیستند. از این وضعیت فرسایشی برای اسراییل و امریکا و کاسبان تحریم و پست و مقام در داخل بهتر نیست حون برای طرف امریکایی و اسراییلی ثابت شده که کاسبان تحریم جسارت تغییر رویه یا خروج از ان پی تی را ندارند و فقط در بن بست خود خواسته کشور را قرار دادند تا موقعیت انها تثبیت شود. تا زماین که ایران جزو ان پی تی هست اصلا چرا نیاز به نگرانی و دادن امتیاز عمده به ملت ایران دارند. همین کاسبان تحریم را می بینند و کمی به عراق میگن خرج سفر انها به عراق و حج و ترخیص دان مرغ را از پولهای ارزی ملت ایران در عراق و کره جنوبی بدهند و حتی با گذشت زمان همان چند میلیارد دلار باقیمانده در عراق و کره جنوبی هم خرج شود و بعد امتیازات بزرگتر در برابر امتیازات کوچکتر بگیرند. اگر می بیند که ترامپ از صحنه سیاسی امریکا و انگلیس و اسراییل به بیرون پرت شد به همین دلیل بود. ترامپ فکر منافع ملت امریکا را می کرد و می خواست مشکلات امریکا با ایران و روسیه و چین را حل کند. ولی حاکمیت اسراییل و امریکا و انگلیس بدنبال حل مسایل نیستند. می خواهند استخوان لای زخم باقی بماند تا هم ملت ها را ضعیف کنند و هم هر زمان خواستند امتیاز بگیرند. همین هست که پوتین سالها باقی خواهند ماند و همین هست که می بینید اسد و ونزویلا سالها باقی می مانند. از این ها بهتر برای امریکا و انگلیس و اسراییل وجود ندارد. همین هست که اصلا بدنبال تجزیه مثلا روسیه نیستند. وقتی می توانند به این سادگی پوتین را به دام بیاندازند و حالا بتدریج روسیه را به عنوان یک کل حسابی تضعیف کنند و همش را در بلند مدت ملک غیر مستقیم خود کنند مگر بیمار هستند که بخواهند روسیه را از هم بپاشند تا چچن ها و تاتارها و... جدایی طلب بشوند و بعد پایگاه سلقی ها که بیشتر به اروپا و امریکا ضرر برسد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
تحلیل جالبی بود
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
بگو شرق گدایان
آقای نمیدونم چکاره بانک. آیا هر جوتن 23 ساله ای میتونه اون 450 میلیون وام رو بگیره؟ چقدر دروغ و سفسطه
جناب رئیسی وعده هاتون رو بیخیال شدیم، از طلا گشتن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید
پس صادق الوعد بودن رو بیخیال فقط قانون مجلس برا بازگشت قیمت‌ها به شهریور 1400 رو اجرایی کنید کافیه،
عزیزم در رشد اقتصادی، صورت کسر مهم نیست، بلکه این مخرج کسر است که اهمیت بیشتری دارد. مثلاً درآمد یک خانواده ایرانی اگر امسال نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشت،آیا میتوان این را با رشد ۴ درصدی کشور مقایسه کرد و‌اعلام‌کرد این خانواده رشد اقتصادی اش از کل کشور بالاتر بوده است؟ مهم اینست که این نسبت چه درصدی از کل است. باور کنید.
کیهان: ادعای سیدمحمد خاتمی از موضع یک روحانی بی سواد ومغرض در مورد حجاب
دین در اولویت هست یا حجاب مسلما دین.
تاز خدا در قران فرمود «لا اکراه فی‌الدین» ودر مورد حجاب زنان پیامبر را خطا ب قرار داده.
وبا توجه به اینکه دین در الویت می باشد خدا تاز بهش سختگیری نکرده.
و نتیجه می گیریم کیهان و دست اندرکاران منجمله استاد شریعت مداری بی سواد تشریف دارن.
کیهان: ادعای سیدمحمد خاتمی از موضع یک روحانی بی سواد ومغرض در مورد حجاب

بله، تو باسوادی و اونی که میگفت کاهش بارندگی به دلیل پوشش خانمها است!
کیهان تو سواد داری!!!!!!!!!
شما خنده ات نمیگیره سیدمحمد خاتمی یک روحانی بی سواد ومغرض و حسین با سواد و غیر مغرضه؟
اقای زاکانی دانشمند رشد قیمت هشت سال را با رشد قیمت دو سالر مقایسه می کنند . باش تا صبح دولتت بدمد ،
خاتمی دوستت دارم هرچه کیهان می نویسد علاقه ام به تو بیشتر و تنفرم نیز از کیهان بیشتر می شود. این اقای شریعتمداری که همه دوستان و رفقایش دولت سید محرومان را به ملت تحمیل کرده اند و بدبختی مردم را لمس می کنند چقدر پرو هستند که به سخنان شما گیر می دهد و شما به بی سوادی متهم می کند در حالی که خودش تهی از علم است و سالها اراجیف تحویل مردم داده و اکنون بعضی از روفقایش مثل اقای نصیری بر تفکر خاتمی تحسین می کنند و به اشتباه خود اعتراف کرده اند .
احمدی نژاد رو ۹۶رد صلاحیت کرد که دوقطبی نشه ، ندانست که روحانی بدترین فاجعه را رقم زد و اینست سزای بی فکران
داشتم یک مجله مربوط به سال ۱۳۹۷ رو نگاه می کردم‌ دیدم یک تهیه غذا قیمت زرشک پلو با مرغ (با ۳۵۰ گرم ران‌ تازه مرغ) رو ۱۵ هزار تومن نوشته. به یمن اقدامات دولت محرومان‌ و با تشکر از جناب زاکانی زرشک پلو با مرغ شده ۲۰۰ هزار تومن. علی برکت‌الله.
نظر عاشقان آمریکا درباره خبر بانک جهانی چیه؟؟؟!!!
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
عاشقان آمریکا در عمان و نیویورک دارند با نمایندگان آمریکا
قایم باشک بازی می کنندبرو از خودشون بپرس البته به شیوه برره هی زیر لب میگن اه اه آمریکا چقدر بده!!
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
وقتی میدونی اینهمه منفی میگیری چرا چرت میگی
۱ میلیارد وام ۲۴ درصد را برای فرافکنی حتی با ۱۰۰ میلیون وام قرض الحسنه مقایسه نکنید لطفا
ایت اله طالقانی گفته حجاب اجباری نیست
معمولا بانک جهانی آمار را از دولتها می گیرند خوب معلوم است که دولت ما هم چه آماری می دهد مثل آمار تورم در چنین صورتی با دروغ می شود نتیجه گرفت که رشد اقتصاد ایران پنج برابر آمریکاست شرم بر آنها که اینگونه آمار می دهند و اینگونه نتیجه گیری می کنند .
روحانی نما هست وگرنه اینطور عامیانه حرف نمی زد
استفاده از فرصت‌ها اصول و شرایطی دارد که آگاهی از آنها راه را برای استفاده درست از آن هموار می‌‌‌سازد. وقت‌شناسی برنامه‌ریزی و نظم‌پذیری از مهم‌‌ترین اصول استفاده از فرصت‌هاست.
أفلا یتدبرون القرآن أم علی قلوب أقفالها(محمد، 24)
حضرت آیت الله شما این سخن زیبا رو بیان فرمودید ولی خیلی دیر فرمودید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
دقیقا
آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا ؟!؟
الان می آیند میگویند چرا گرانی هست اگر رشد کرده اقتصاد!!!! وقتی تورم به همراه رکود هست می شود عدم رشد اقتصادی و نه تورم خالی
دولت خاتمی در تمام زمینه ها موفق ترین دولت بود
آنچه در باره حجاب گفته نظر اکثریت مردم ایران است
جناب زاکانی شب دراز است و قلندر بیدار!
دولت سید محرمان یکساله چنین کرده وای به 8 سال!
دولت روحانی 4 سال اول همه چیز عالی بود تا اینکه شما و دوستان برجام اتیش زدید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
دولت رئیسی به این مراحل نخواهد رسید و زودتر از اینها ، الفاتحه !!!؟؟؟
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
یعنی قراره 8 سال تحملش کنیم؟
وقتی جایگزین سویفت مشخص شد.
وقتی آمریکا اعتراف کرد دلار تا ۳ ماه دیگر سقوط می‌کند.
وقتی موشک هاپیرسونیک باعث ثبات ایران و ریزش قیمت دلار شد.
وقتی توان هسته ای بازدارندگی مهمتر و بزرگتری است.
چه لزومی دارد امتیاز بدهیم برای توافق موقت و رفع تحریم ( که با صبر خودبخود در حال فروریختن است) و بقول اوباما نتیجه اش مثل برجام بشود جلوگیری از فروپاشی دلار؟
مگر امتیازات بسیار بزرگ و دایمی و با تضمینی بگیریم که بیرزد.
پاسخ ها
سناریو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
سلام پاشو عمو جون صبح شده باید بری ماست دبه ای 80 تومن بخری
بگو من و خرید؟ همه رو کارتنی میارن دمه خونه تحویل مستخدم ها میدن
" مقداری از منابع بلوکه شده ایران در عراق برای نیاز‌های حجاج تخصیص یافته است" !!چه ربطی داره؟ مگه این پولها مال حجاج ثبت نام شده در سالیان گذشته بوده که بلوکه شده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
سهم سفره مردم چه می شود ؟؟؟؟؟؟؟
آواری که قبلی برجای گذاشته زمان بر هست مقداری بهتر شود ولی از امسال به خاطر کمتر شدن آوار ها مشکلات قیمتی کمتر خواهد شد
کیهان میخواد با چسبوندن خود به آقای خاتمی،دیده بشه این یه مطلب،مطلب دیگه :ژنرال ها بیان،نیان،اصولگرا باشه نباشه و... بنده رأی نمیدم،حالا یه عده کهیر میزنند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
نه اصلاح طلب نه اصولگرا
رای بی رای
خاتمی بیسوادیش جای خود داره اما این موضع گیریش در مورد حجاب خیلی روشنه باز بوی کباب و بوی انتخابات به مشامشون رسیده شروع کردن مثل همیشه به عوام فریبی و موج سواری ! هر دوره انتخابت ایشون با همین حرفای عوامانه و فریب ودغل یه عده از اقشار عوام را فریب داده و رای آنها را برای جناح و قبیله سیاسی خودشون گرفته ! آدم عاقل از یه سوراخ دو بار گزیده نمیشه مردم حواستون باشه ! اونائی هم که بی حجابن و یا طرفدار بی حجابی هستن حواسشون باشه این عمامه زیرش کلی نیرنگ و فریب هست مثل انتخاب دوره دوم روحانی و اون پیام کذائی سرتان کلاه گشادنگذارد !
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
به به بالاخره یک آدم باسواد گیرمون اومد مصاحبه می کنی داداش؟ میشه بفرمایید چند کلاس سواد دارید؟
فرق کارمند بانک با سایر افراد جامعه چیه؟ چون لباس مرتب وکولر گازی بالا سرشونه برتر از کارگر جلوی آفتاب سوزان با مزد ناچیزه؟وام تو این شرایط برای پر درآمد ها حرام اندر حرامه
آقای کوروش پرویزیان رییس شورای عالی کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی
لطفا اینقدر مردم را ساده لوح فرض نکنید. به دنبال اینکه می گویید برای نخبگان و اعضای هیئت علمی یک میلیارد تومان وام مسکن در نظر گرفته شده، این را هم بفرمایید که بهره آن اقلا 23% و اغلب بیش از این هم هست و این یعنی اگر کسی بخواهد 10 ساله این وام را بگیرد باید 3 میلیارد روی یک میلیارد گذاشته و 4 ملیارد به بانک پس بدهد ولی کارمند بانک وام قرض الحسنه می گیرد. مضاف بر این بینی و بین الله یک کارمند بانک طی 30 سال خدمت فقط 450 م وام می گیرد؟ یا سالی اینقدر وام می گیرد. لطفا دروغ نگویید.
جواب بانک جهانی : این رقم درصد از کجا حاصل میشود ؟ نسبت به سال قبل درصد گرفته میشود مثلا اگر سال قبل هزار تومان بوده و امثال هزارو دویست تومان میگویند بیست درصد رشد کرده خب اقتصاد آمریکا که بجای هزار تومان ما صد میلیارد داشته اگر سه میلیارد بیشتر شده باشد میشود رشد سه درصدی خب حالا بفرممائین سه میلیارد بیشتر است یا دویست هزار ؟؟؟ گول این آمار فریبنده را نخورید
ایول به تابناک این دفه ماجرای کیهان و آقای خاتمی را قشنگ مطرح کردین ...بیشتر نمینویسم والا غیر قابل میشود
اصلا ما اقتصاد اول جهانیم چین دوم و امریکا سوم با پنج کلاس اقتصاد امریکا را لوله کردیم افرین
خواست کرباسچی از مسئولان کمتر حرف زدن هستش اما خواست من از مسئولان استعفا و محاکمه صحرایی
بيست سال است که عضو هیات علمی دانشگاه هستم
هنوز نتوانستم وامی بگیرم.
فامیل بانکی من در این مدت دهها وام گرفته و چند خانه و باغ دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
فاميل بانكي شما وصل هستند. شما و بنده وصله هستيم! و اضافه
اینکه چهار تا اصلاح طلب وارد انتخابات بشود چیزی از حکمرانی را تغییر نخواهد داد چرا که اصلاح طلبان در اوج قدرتشان باز هم زیر دست اصولگرایان بودند / تغییر حکمرانی زمانی ملموس خواهد بود که بر اساس خواسته های اکثریت مردم تغییراتی در قانون اساسی بوجود آید و کانونهای قدرت فعلی بر اساس خواسته ها و باور اکثریت ملت شکل بگیرد
آقای زاکانی، تا شب نشده، گله از روز نکن.
هنوز دولت آقای رئیسی به پایان نرسیده. انشالله در پایان ۴ سال یا ۸ سال باید ببینیم قیمت مسکن چه تغییری خواهد کرد.
فعلاً که رکورد تورم و قیمت دلار رو جابه جا کردن.
یه چیز دیگه، شما شهرداری یا (بر شیطون لعنت) ...
یعنی کشوری مانند آلمان که اقتصادش و فقر و... از ما بهتر هست به این دلیل مالیات بیشتری می دهند و قانون ان را رعایت می کنند یا به خاطر عدم رعایت قانون مجازات سنگین وضع کردن کمتر کسی دنبال رفتار غیر قانونی و دور زدن هستند؟
یکی نیست از این شریعتمداری بی ادب شکایت کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
به كجا شكايت كنه؟ به كي شكايت كنه؟
با یک سوم این پول میشد واردات خودرو انجام داد و کل مشکل کمبود خودرو مصرف سوخت و تصادفات رو تا حد زیادی کنترل کرد
اما خوب سیاست کشور دادن این پول به عربستانه،
نرخ رشد در کشورهایی که ظرفیتهای استغاده نشده مثل نیروی انسانی و منابع طبیعی و .... دارند میتواند عددهای بزرگی باشد در حالیکه کشورهای پیشرفته بعلت بکارگیری تمام ظرفیتها امکان رسیدن به نرخ رشدهای بالا در آنها اصلا امکان پذیر نیست مثلا در ایزان نرخ رشد 5 درصد رقمی معمولی است در حالیکه برای اقتصادهایی مثل آمریکا ، آلمان ، ژاپن و کشورهای پیشرفته این رقم رشد 5 درصد رکوردی دست نیافتنی است
این کشورها رشدهای بزرگ خود را قبلا در زمانی که ظرفیتهای بلااستفاده شان را مصرف کرده اند داشته اند و در حال حاضر فقط با استفاده از نیروهای مهاجر یا پیشرفت تکنولوژی تولید میتوانند به نرخ رشد بیشتر برسند
سلام
راجع مفایسه وام بانکها به کارکنان خود و وام نخبگان باید عرض کنم که اولا این وام یکی از معدود وامهایی هست که به اساتید تعلق می گیرد در خالیکه کارکنان باتکها اتواع مختلفی از وامها را می گیرند...دوم اینکه مساله میزان سود و زمان بازپرداخت عست.. وام کارکنان با سود چند درصدی هست و سی ساله در حالیکه وام اساتید با سود ۲۵ درصدی و چند ساله....
تنها وامی هست
در شرایطی که همه مسایل و امور کشور و موارد و مولفه هایی که بیانگر شاخص ها و تاثیر گذاری روند و فرایند امور و کارهای سازمانها و مراکز خدماتی و فرهنگی دخیل در امر خطیری به این وسعت و عظمت و شکوهمندی خلق شده و زیبایی ها و جاذبه ها و دافعه ها همگی به نوعی از انواع و به نهوی از انها
آمریکا میگه نباید به کشوری مثل روسیه که تجاوزگره و به اوکراین تجاوز نظامی کرده کمک کرد
من کاری به این دولت و آن دولت ندارم اما یه سوال چرا شما زمان جنگ ایران و عراق که بوضوح عراق اشغالگر بود و به ایران تجاوز نظامی کرد،کمک نظامی کردین؟
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
دوستان چرا منفی میدید این حرف حسابه اونها زمان جنگ انواع تسبیحات رو به صدام فروختند ما حالا نه اینکه باید از روسیه حمایت کنیم بلکه حق ماست اسلحه بفروشیم و ملاک منافع ملیه و دیگر هیچ
چرا باید پول آزاد شده برای حجاج هزینه شود .پول بیت المال است
فقط اسم یک بانک رو ببرید که به اساتید وام 1 میلیارد داده یا میخواد بده. فقط یکی.
زنده باد خاتمی
خیلی جالبه ما سه نهاد تولید آمار مرکز آمار و بانک مرکزی و مرکزپژوهشهای مچلس داریم که فقط مرکز آمار طبق قانون بایستی آمار منتشر کند یعنی کار بانک مرکزی و مرکز پژوهشهای مجلس تخلف است و از اون جالبتر این است که خیلی از وزارتخانه ها آمار داخلی مورد نیازشان را نه از این نهادها بلکه از منابع تولید آمار خارجی با قیمت گزاف میخرند که نشانگر عدم اعتماد به آمار داخلی است این رو از تجربه شخصی خودم عرض کردم
لایحه تشکیل وزارت بازرگانی یک فاجعه برای کشور و ملت خواهد شد
اقای پرویزیان با کلمات بازی نکن ! کاغذها را هم ول کن . دروغ را بگذار کنار و واقعیت های انجام شده را بگو . امضای پرداخت را بانک میزند نه قوانین موجود که رعایت نمی کنید .
دولت قبلی در چهار سال اول خود در بخش مسکن تورم نداشت، حتی افت قیمت هم داشت. در دور چهار سال دوم جبران کرد و 7 الی 8 برابر گران کرد.
حالا این دولت در چهار سال اول خود حدود دو برابر تورم در بخش مسکن داشته و اگر با فرمان دولت های فبلی پیش برود، به حول و قوه الهی، از سال 1404 به بعد وظیفه خود را در ده برابر کردن قیمت مسکن ادا (به قول بایرام لودر در فیلم اخراجی ها اهدا) خواهد کرد.
با علی
آقای خاتمی با سوادترین و با برنامه ترین رئیس جمهور جمهوری اسلامی است که هم از نطر داخلی و هم در منظر خارجی با گفتگو تمدن‌ها جایگاه ایران را بهبود بخشید.روزنامه کیهان و آقای شریعتمداری بی منطق ترین نشریه داخل ایران است
بدترین دولت دولت سیزدهم است
به دلایل ذیل
دولت روحانی در دور اول بسیار خوب بود آرامش همه جانبه بر کشور برگشت
اما متاسفانه با آمدن ترامپ و محاسبات تحریم دست به دست هم دادن تا ترامپ از برجام خارج و بسیار قوی در تحریم ها برخورد کرد بعد بیماری کرونا که مشکل بزرگی بود مزید بر علت شد با این همه دولت روحانی بسیار بهتر از این دولت عمل کرد دولت روحانی اشتباه است در بحث بنزین بود اگه تصمیم گیرنده دولت بود متاسفانه در دولت روحانی نزاشتن با آمدن بایدن مشکل حل شود والا دلار الان حداکثر پونزده هزار بود متاسفانه کاسیان تحریم که بدخواهان ملت و کشور هستن نزاشتن متاسفانه....
اقتصاد ایران ۵ برابر امریکا رشد کرده است.
تولیدی ها که ورشکسته شده اند، صادرات نفت هم که کاهش یافته، اختلاس ها و حیف و میل ها هم که ادامه داره.موندم که این اقتصاد درب و داغون چه شکلی رشد پیدا میکنه.
آیا کوروش پرویزیان رییس شورای عالی کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی، واقعا نمی فهمد که کارکنان بانک با نخبگان و اساتید دانشگاه برابر نیستند؟؟؟؟؟ و اصلا نباید یک کارکمند بانک به اندازه یک نخبه یا استاد دانشگاه وام بگیرد؟ اگر نمی داند برایش متاسفم و اگر میداند و باز این حرف را میزند، بدتر. در ضمن سود وام کارکنان بانک 4 تا 9 درصد است ولی سود وام نخبه یا استاد دانشگاه در روی کاغذ 18 درصد و عملا 46 درصد است.. نخبگان و استادان هم حاضرند ا میلیارد وام نگیرند و فقط 500 میلیون وام بگیرند ولی با 4 درصد. این آقای پرویزیان باید بخاطر این حرف غیر منطقی و مقایسه نابجا و عوام فریبی مورد بازخواست و پیگرد قانونی قرار گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
فرقش چیه اگر منظورتان تحصیلات است که من کارمند بانک هم دکتری ار دانشگاه تهران دارم اگر منظور کار است که ما در برف وباران و آلودگی و کروناو...هم باید سرکار باشیم استاد محترم در منزل تشریف دارند ثمره کارشان هم همین بیسوادی عمومی است که دامنگیر این کشور است
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
کاملا درسته بی سواد عمومی که دامتگیر این کشور که کارمند بانک حداکثر دیپلم نیازه میره دکتری میگیره میخواد حقوقش اندازه استاد دانشگاه باشه اساتید دانشگاه هم برن مدرک خلبانی بگیرند حقوق و سختی کار خلبان درخواست کنند
آیات و روایات اسلامی می گوید کسی که از لحاظ مالی تأمین هست حج برایش واجب است حالا نمی دانم شما به چه مجوزی سه میلیارد دلار از پول ملت ایران را می خواهید به سازمان حج و اوقاف یا حجاج بدهید که نیازهای حجاج را تامین کند اینهمه پول از حجاج می گیرید هنوز هم کم است که می خواهید سه میلیارد دلار از بدهی عراق به ایران را بدید که نیازهای حجاج را تامین کند خدایی توی ایران چه خبر است
زاکانی گفت(....)!
شریعت مداری : (....)!!!!
آقای زاکانی عزیز ؛ حتی اگر آمار شما درست باشد تورم ۷۰درصدی باعث شرمساری است هرچند به شما آمار غلط میدهند قیمت مسکن در دولت سیزدهم در کمتر از دوسال بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته . در قیمت اعلامی شما ؛ اگر در ۸ ساله دولت روحانی قیمت مسکن با ۲۵ میلیون افزایش از۵ میلیون به متری ۳۰ میلیون رسیده ؛ در این دولت به تنهایی در دو سال ۳۰ میلیون به قیمت اضافه شده
ولی برادر من دولت های قبل هم عنوان دولت جمهوری اسلامی داشتند و رییس‌جمهور شأن توسط شورای نگهبان تأیید صلاحیت شده اند.شما طوری صحبت میکنید که کشور ۳۲ سال دست ..... بوده که در شأن دولت جمهوری اسلامی نیست
جناب زاکانی
سال ۹۴ خونه تو باقر شهر متری ۱۴۰۰
سال ۱۴۰۰ شد ۷ میلیون
الآن شده ۵۰ میلیون
این رو می فهمی؟
بانک جهانی: اقتصاد ایران ۵ برابر آمریکا رشد کرد-خخخخخخخخخخخ
بغض و کینه که شریعتمداری از خاتمی به دل گرفته فقط به دلیل حقانیت و محبوبیت بی نظیر آن سید بزرگوار در نزد مردم ایران است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
خاتمی دیگه محبوبیت نداره اما در مقایسه با حسین شریعت مداری خب اصلا قابل بحث نیست که شریعت مداری کمترین جایگاهی نداره اگر داشت جرات پیدا می کرد یک روز بدون تغییر چهره با مترو رفت و آمد می کرد
زاکانی (لمپن سیاسی) درباره همه چیز نظر دارد به غیر حوزه شهرداری و وظیفه قانونی اش در شهرداری
حضرت آیت‌الله جوادی آملی وقتی ما میبینیم حتی در اضافه کردن حقوق بازنشستگان هم در مورد درصد اضافه شدن و هم نحوه اجرای ان بین بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری فرق میگذارند تکلیف چیست
خ
جناب زاکانی شهردار محترم تهران متاسفانه نه امار و اطلاعات می داند ونه ریاضی ساده
اقای شریعتمداری در باره پست جدید خواهر زاده خودش نظری نداره؟
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
میگه ما که مخالف بودیم اصرار کردند گفتند حیفه رو زمین بمونه....
همه حرفهاي بيهوده وبي ارزش سودي براي جامعه ايراني ندارد
آقای کوثری هنوز به مردم پاسخ نداده ای چرا طالبان را خانواده خود دانسته ای؟؟؟؟؟؟؟؟

در ضمن شما طبق چه قانونی چهارسال نظامی هستی چهارسال نماینده مجلس؟؟؟؟؟؟

در دفاع مقدس هم شما دقیقا کجا بودی؟؟؟ چرا هیچکدام از مدعیان امروز در خط مقدم جنگ نبودند؟
بدبخت کارمندای سایرارگانها، بدبخت نخبگانی که جذب ارگانهای اجرایی شدن تا کار کنند. تواین کشور به کار ارزش نمیدن به مقاله های کپی شده بی ارزش اساتید اهمیت میدن که۹۰ درصدشون با پارتی جذب شدن
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
برادر من که میگی 90درصد با پارتی، شکی در آن نیست که پارتی در خیلی جاها هست شاید خود شما هم جذب ارگان اجرایی شدی، اما شک ندارم کمتر پروسه ای در کشور هست که به اندازه محیط دانشگاهی روی ارزیابی نیروهاش تمرکز کنه و سیستم، فرایند و آیین نامه دقیق و سخت داشته باشه. بعلاوه، بی شک اگر دررشته خوب و دانشگاه خوب بوده باشی خودت را به ارگانی که سطح شما را درک نکند، قانع نمی کنید و بالاخره به نوعی یا بخش خصوصی و یا دانشگاه و یا خارج از کشوری جذب می شوید، بدان که پذیرش سطحی که هستی به خودت هم برنمیگرده
توجیه شما خیلی عجیبه، وام ازدواج رو کارمند بانکی هم که ازدواج میکنه میگیره، وام اعضای هیات علمی هم درصد سود بالایی داره هرچند که ایشان تعدادشون کم هست و بالاخره هیات علمی هم هستن
شما وام کارمند بانک رو اگر با مردم عادی مقایسه نمیکنین حداقل با کارمندای سایر ادارات مقایسه کنین، بنده کارمند وزارت بهداشت هستم سالی چندتا سهمیه وام میاد که در بهترین حالتش قرعه کشی میکنن و شانس گرفتن وام حدود ۵ درصد هم نیست یعنی بنده با ۲۰ سال سابقه یکبار اونهم پارسال ۵۰ تومن وام ۱۴ درصدی بگیرم که باز هم از خوش شانس ها بودم
یک مقام بانکی نگفت که مصوبات وام اساتید دانشگاه و ... در حد مصوبه باقی می مانند ولی کارمندان بانک در اسرع وقت مصوبات خود را نقد می کنند
حناب کوروش پرویزیان خوب مبلغ وام مهم نیست همه مردم از جمله اساتید و افراد دیگر وام با سود 23 درصد دریافت می کنند اما کارمندان بانک وام قرض الحسنه و یا 4 درصد دریافت می کنند. دولت باید جکم کند هر چه دوست دارید وام بگیرید نوش جانتون اما با سود 23 درصد همانند همه مردم ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
حرف زدن از چیزی که اطلاع دقیق ندارید در این کشور بلای مزمن است وام هیچ کارمند بانکی 4 درصد نیست
خبر بانک جهانی درخصوص رشد اقتصادی ایران مثل این می ماند که یک معلمی به یک دانش آموز یک نمره ارفاق می کند تا نمره اش از 19 بشود 20 و به یک دانش آموز دیگر 18 نمره ارفاق می کند تا نمره اش از 2 به 20 برسد . شما نمی توانید قیاس کنید که چرا به یک نفر 1 نمره و به نفر دیگر 18 نمره ارفاق کرده است.
وضعیت کشور رو میشه از القابی که در کشور رواج داره و عمل برعکس اسم اون هست دونست.
دولت مردمی
مجلس انقلابی
دولت تدبیر و امید
مهار تورم
ارزانی
کنترل هزینه مسکن
و......
حسین آقای شریعتمداری،،کماکان در هپروت به سر می برند..
از واقعیات جامعه،،فرار به جلو میکنن..
ملت حافظه تاریحی خوبی دارند و بهترین دوران اقتصادی و اجتماعی،در دولت سید محمد خاتمی عزیز بود و حتما کاسبان تحریم ،،از وجود ایشان بسیار ناراحت بودند و هستند..
جناب آقای خاتمی بهتر است هر از چند گاهی جزوات مربوط به دوران طلبگی تان را تورقی بفرمایید آیه لا اکراه فی الدین را با جمله معترضه ادامه آیه بایستی تفسیر کرد ادامه آیه می فرماید ( حال که به تحقیق رشد و گمراهی آشکار گردید دیگر در پذیرش دین اکراهی نیست ) یعنی پذیرش دین را معادل رشد و عدم پذیرش دین را مایه گمراهی می داند . بر فرض پذیرش دین اختیاری باشد این مربوط به پذیرش اولیه دین است ولی کسی که در یک جامعه با اکثریت دینداران زندگی می کند عدم پذیرش یک حکم مسلم دینی که مورد اتفاق اکثریت آنهاست با مبانی جمهوریت مورد احترام خودتان در تناقض است .
ثانیا شما هنوز تفاوت یک حکم فقهی استنباطی از آیات متشابه مثل فروش خون که مشمول مکان و زمان می شود با یک حکم صریح قرآنی که مورد اتفاق تمامی ادیان توحیدی بوده است را نمی دانید . بر فرض محال این حکم نیز مشمول زمان و مکان گردد چه عاملی مانع تحقق حکم خدا شده برای مثال زنان زیبایی شان کمتر شده
که نیاز به پوشش نداشته باشند یا مردان هوسران و چشم چران در جامعه به طور کلی وجود ندارند .
ثالثا در کجای جمله امام خمینی استنباط می شود که خود زنان به معراج نمی روند و فقط مردان از دامن زن به معراج می روند .
رابعا تعبیر مروارید در صدف با استباط از این آیه قرآنی است که می فرماید حفظ حجاب زن باعث می شود تا به او از دید جنسیتی نگاه نشود و او را به کمالات و خصوصیات غیر جنسیتی او بشناسند . یعنی حجاب باعث می شود تا فارغ از جذابیت های او به او توجه شود و منظور از حفظ او در صدف حجاب حفظ او از آسیب هایی است که نگاه جنسیتی به او می زند .
والسلام علی من اتبع الهدی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
....جناب آقای خاتمی بهتر است هر از چند گاهیبا
با فرمایش شما زنانیکه زیبا نیستند می توانند حجاب از سر بردارند چرا چون جذابیت ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
لطفا شما هم مغلطه هائی که اینور وآنور یاد گرفته ای را به آیات خدا استناد نده که گناهش بیشتر است
این دانشگاه امام صادقی ها علاوه بر همه چی، آمار و ریاضی شون هم ضعیفه.
آقای شهردارمامحاسبه بلد نیست ومقایسه راهم اصلانفهمیده است
افزایش قیمت مسکن درطولیکسال
گذشته چه ربطی داردبه گزارش تورم قیمت مسکن درهشت سالی که دولت تدبیروامیدبوده
هروقت دولت سیزدهم و چهاردهم تمام شد مقایسه منطقی استت شهردارمابه آبنرسیده کفشهایشر کنده دورخودش میدوه
بسکه دورخودش دویده گیج شده وهمه راهم گیچگ کردهاست
تابناک یک بررسی بکن ببین این جناب محمود احمدی نژاد که زمان روحانی بلبل شده بود هر روز بر ضد دولت سفر استانی می رفت سخنرانی می کرد مصاحبه می کرد الان چرا هیچ خبری ازش نیست؟؟ نقشش تمام شد؟؟؟!!!!!!!
همان اتفاقی که برای ویدیو وماهواره افتاد برای حجاب هم خواهد افتاد شک نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
فساد و فحشا خوب نیست
کیهان فقط بلده تهمت بزنه.شماکه سیستم چاپخانه شما امریکایی هست
اشرف خانم ،حکم خدا اگر ۹۹و۹۹۹صم درصد هم مخالف داشت باید اجراشده، بحث ۴۰و۶۰نیست.اکثریت موضوعیت نداره.
ضمنا اسم سرکار هم در تضاد با همه کشورهاست که اسم مرد هست .چون استاد بدعت هستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
حکم خدا یا برداشت مورد پسند از احکام ؟؟؟؟
جناب پزشک شهردار ارائه آمار تاریخی بدون قید زمان ارزشی ندارد اول بفرمایید هر کدام در چه مدت رخ داده
کیهان بگه لا اکراه فی الدین به صدق میکنه؟
زاکانی جان ۶۹۰ درصد رشد قیمت مسکن در دولت حسن کلید ساز داشتیم آما در دولت رییسی نیز ۷۰ درصد فقط مربوط به زال اول است ۷ سال بعد هم با همین دست فرمون بره میشه همون ۶۰۰ درصد حسن آقا
روزنامه کیهان رو بخون تا بفهمی چقدر میتونی به اعصابت مسلط باشی و خشم خودتو کنترل کنی. از لحاظ شریعتمداری همه بی سواد و منافق هستن و فقط خودشو و هم حزبی هاش می‌فهمند. آقای شریعتمداری اگه حرف زدن بلد نیستی حرف نزدن را هم بلد نیستی؟؟؟
عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، زمینه‌سازی برای واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی را آغاز کرده است. وزیر میراث فرهنگی به تخصیص نیافتن بودجه برای رسیدگی و نگهداری بناهای تاریخی در دولت ابراهیم رئیسی اعتراف کرد و مدعی شد برای اینکه این بناها از بین نروند باید به بخش خصوصی واگذار شوند. ضرغامی واگذاری هتل بوتیک سرخه‌ای تبریز را «نمونه موفق مشارکت مردم در مرمت، حفظ و مدیریت بناهای تاریخی با کاربری جدید» دانست و اذعان کرد که وزارتخانه‌اش قصد دارد رویه‌ واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی را دنبال کند. وزیر میراث فرهنگی به دوستداران میراث تاریخی و ملی ایران که نگران واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی‌اند، کنایه زد و گفت آن‌ها باید در نظر داشته باشند که در حال حاضر بناهای تاریخی ما به دلیل نبود رسیدگی و اعتبار لازم در حال از بین رفتن‌اند که با سیاست وزارت در حوزه واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی، می‌توان از روند فرسودگی و از بین رفتن میراث تاریخی جلوگیری کرد. ضرغامی درباره اینکه چرا دولت بودجه کافی برای نگهداری میراث تاریخی و ملی ایران اختصاص نمی‌دهد توضیحی نداد، همچنین نگفت که خود او در مقام وزیر تاکنون چه اقدامی برای افزایش اعتبار بناهای تاریخی ایران انجام داده است. او درعین‌حال دو راه بیشتر پیش پای علاقه‌مندان میراث تاریخی ایران باقی نگذاشت؛ یا با روند تخریب و فرسودگی آثار تاریخی کنار بیایند، یا با واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی موافقت کنند. واگذاری اختیار یادگارها و بناهای تاریخی به بخش خصوصی، رویه‌ای است که در برخی کشورهای دنیا وجود دارد، اما با این تفاوت که در کشورهای دیگر این آثار با نظارت کامل دولت‌ها در اختیار علاقه‌مندان میراث تاریخی و متخصصان قرار می‌گیرند تا با مشارکت آن‌ها بهتر محافظت شوند. آنچه دوستداران و کنشگران میراث تاریخی در ایران را نگران‌ کرده‌، سابقه جمهوری اسلامی در واگذاری یادگارهای ملی و تاریخی به خودی‌ها است که اصلا تخصصی نیز در این زمینه ندارند.
دولت ابراهیم رئیسی نه‌تنها اقدام مناسبی برای نگهداری و محافظت از میراث تاریخی ایران انجام نمی‌دهد، بلکه این آثار را با هدف جبران کسری بودجه به حراج می‌گذارد. هنوز مدت زیادی از مزایده ۱۹ بنای ارزشمند تاریخ ایران با ادعای مولدسازی دارایی‌های دولت نگذشته است. در حراج بناهای تاریخی ایران که مقام‌های وزارت میراث فرهنگی آن را «نهضت واگذاری حق بهره‌برداری بناهای تاریخی» نامیدند، خانه دانشمندی، خانه آقایی‌زاده، حمام قلعه، خانه بهادرالملک، گراند هتل، خانه فخری راور، کارخانه حناسایی، ارگ راین، باغ هرندی، خانه اوشیدری، خانه ابراهیمی، حمام سالار، کاروانسرای زعفرانیه، کاروانسرای مهر، کاخ ناصرالدین میرزا، خانه سرهنگ ایرج، عمارت اربابی لیقوان، کاروانسرای گوئجه بئل و کاروانسرای جانانلو به مزایده گذاشته شدند.
مجری این طرح نیز صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بود. مزایده این بناهای تاریخی موجی از واکنش‌های کنشگران میراث فرهنگی و عموم مردم را به دنبال داشت، بسیاری از کاربران رسانه‌های اجتماعی نوشته‌اند که بعید نمی‌دانند دولت رئیسی در آینده نزدیک، سایر بناهای مهم تاریخ ایران مانند تخت جمشید یا آرامگاه حافظ را هم به فروش بگذارد. اینک از سخنان عزت‌الله ضرغامی چنین برمی‌آید که رسیدن آن روز نیز بعید نیست و احتمال دارد که این بناها نیز با ادعای محافظت و نگهداری حراج شوند. براساس قوانین داخلی جمهوری اسلامی، دخل‌ و تصرف و خریدوفروش آثار و بناهای تاریخی ممنوع است، با این حال در حفاظت و نگهداری میراث تاریخی حتی به قوانین خود نیز پایبند نیست.
من خودم دو سال پیش خریدم متری ۲۵ الان شده متری ۷۰
"کیهان: ادعای سیدمحمد خاتمی از موضع یک روحانی بی سواد ومغرض در مورد حجاب"
یک زن با حجاب می تواند عفیف نباشد که در جامعه زیاد دیده می شود و یک زن بی حجاب هم می تواند عفیف باشد که در جامعه زیاد دیده می شود.
"بانک جهانی: اقتصاد ایران ۵ برابر آمریکا رشد کرد" و ده ها برابر امریکا تورم دارد ، اگر رشد اقتصادی ایران را از میزان تورم آن کم کنیم ، خواهیم دید که ما از نظر اقتصادی پس رفت داشتیم و داریم.
"واکنش سازمان برنامه و بودجه به ادعای تورم ۷۲.۲۴ درصدی"
سازمان برنامه بودجه باید بداند که مردم تورم را بر اساس افزایش قیمت کالاهای اساسی و موادغذایی محاسبه می کنند نه بر اساس سبد کالایی که ، کالای آن را شما تعیین می کنید ، مردمی که هر روز نسبت به روز قبل باید کالاهای مورد نیاز خود را گران تر بخرند
دوست بانکی، پرویزیان
اول بسیاری از کارکنان دیگر وام با بهره حداقل 18 درصد میگیرند، اونم در یک مدت زمان محدوده.. اما نیک می دانید که اطلاعات ناقص دادید.. درستش اینکه:
- یک همکار بانکی وامی می گیرد با حداقل درصد در یک بازه سی ساله پرداخت کند یعنی عملا اقساطش هیچ..مثلا ماهی 150 هزار تومان کم میشه..
- دوم، هر وقت خواستید نسبت به افزایش وام در سالهای آتی نسبت به درخواست مقدار افزایش آن اقدام کنید.
- یک هیئت علمی با وامی در حدود 20درصد روبرو است که میشه چنین وامی را شاید آزاد هم از بانک ها در مقابل ضمانت نامه هایی گرفت. بعضی از بانک ها از چنین سودی استقبال می کنند.
گرچه معتقدم، وام کارکنان بانک ها حداقل تا حالا از زمره کارکنان پرتلاشی بودند که اغلب وقتشان به کار می گذرد و لازم است جبران شود. کاش این دلیل آخر را دلیل می گفتی
در سیستم سیاسی ایران یکی از راههای تشخیص درست از نادرست، خواندن سرمقاله های شریعتمداری در کیهان است. هر وقت نسبت به کسی موضع شدید و بی ادبانه گرفت مطمئن باشید طرف یک حرف مهم و درست زده است.
شریعتمداری ممنونیم که هستی.
من یک سوال داشتم :
مدیر مسئول کیهان که ادعای بی سوادی خاتمی در روزنامه او منتشر شده است پاسخ دهد خود او دارای چه مدرک دانشگاهی است و چند ساعت در یکی از حوزه های علمیه تحصیل کرده است ؟ !!!!!!!!
بانک جهانی: اقتصاد ایران ۵ برابر آمریکا رشد کرد
ازکی بانک جهاتی اینجوری گزارش میده که فلان کشورچندبرابرفلان کشوررشداقتصادی داشته؟
کیهان: ادعای سیدمحمد خاتمی از موضع یک روحانی بی سواد ومغرض در مورد حجاب

یاادمه همین کیهان و اذنابش سال 76 هم میخواستنذ نور این سید بزرگوار را خاموش کنند که با تودهنی مردم روبرو شدند
زاکانی:قیمت مسکن در دولت تدبیر وامید ۶۹۰درصد ودر دولت سیزدهم ۷۰ درصدرشد قیمت داشته!!!!!!!!!!!!!!
جناب کاندیدای پوششی: تو نقشت رو بازی کردی و مزدتو هم گرفتی به قول معروف کارتو کردی پولشو گرفتی دیگه لازم نیست از سید محرومان دفاع کنی.
تو اگه بیل زنی باغچه خودتو بیل بزن تو که گلوتو مالش دادی تا لقمه شهرداری تهران تو گلوت گیر نکنه حالا که قورتش دادی کارتو بکن نه به عنوان کاندیدای پوششی بلکه به عنوان شهردار تهران
سید محرومان به قدر کافی شیپورچی و سینه زن و نوحه خون داره که ازش دفاع کنن
آقای زاکانی ... . صبر کن برادر هنوز دنگی از شب نگذشته ، دولت روحانی 8 سال بود و دولت سید محرومان هنوز به 2 سال نرسیده !!!!
کیهان: ادعای سیدمحمد خاتمی از موضع یک روحانی بی سواد ومغرض در مورد حجاب!!!!!!!!!!!!!!
مرزهای وقاحت رو درنوردیدن یعنی این.
آدم های بیسواد و مغرض و فحاش و تهمت زن و بی ملاحظه دارن در مورد یک آدمی که دنیا به سواد و شعور و مرامش احترام میگذاره میگن بیسواد.
شماها از کدوم دانشگاه معتبر مدرک گرفتین؟؟ شماها در حوزه دینی از کدوم بزرگان دینی تاییدیه گرفتید؟؟
من نمیدانم این درصدها را ازکجا در می اورند یکی میگه 25 درصد خانه ارزان شد یکی میگه 85 درصد مردم در نازو نعمت اند یکی دیگه میگه خدا رو شکر کنید که ما مسولین هستیم و ......... یکی دیگه میگه ما خیلی باسوادیم و بقیه بیسواد نمیدانم یاد دیاکوگ بهمن مفید افتادم اره و اونا شما راست میگید کیه که باور کنه
آقای زاکانی شما هم برو به اهل و اعیال برس در جواب حرف شما به حناچی . چون 690 درصد و 70 درصد برعکس گفتی یه چشم پزشکی برو یا یه کلاس آمار . ریاضی درس شیرینی است با این درصدها که شما میفرمایید
انسان با دیدن این همه خبرهای خوش و امیدوارکننده از سوی مسئولان ارشد خاص ریاست محترم جمهوری
وقتی که اعلام می کنند

( من دستور می دهم یا من دستور داده ام یا مردم نگران نباشند ویاویا ویا ویا ووو)

به وجدو شوق وذوق و سرور در می اید

و دلش می خواهد از این همه خوشی که فقط در این کشور انهم با این مسئولان دلسوز

وجود دارد

مدام به سایر کشورها فخر فروشی کند

اما حیف که گرانی دلار و تورم هست
جناب علیرضا زاکانی شهردار تهران متاسفانه به نظر میاد انقدر مسولین در رفاه هستن که از هزینه های زندگی بی خبرند بنده در شهریور سال 1401 با دریافت 320 میلیون وام، بعد از بیست سال زندگی یک واحد مسکن مهر به قیمت 580 میلیون 72 متر خریداری کردم همان خانه در اسفند سال 1401 یعنی بعد از شش ماه به قیمت 950 میلیون خریدار داشت یعنی چیزی در حدود 100 درصد تورم همچنین بنده در همان شهریور ماه 1401 گوشت گوساله به قیمت کیلویی 148 هزار تومان خریداری میکردم الان به قیمت 350 هزار تومان خریداری می کنم یعنی بیش از 110 درصد تورم
حالا نمی دانم این ارقام را چه کسی و به چه منظوری به شما داده بهتر است کمی تامل کنید
رشد عددی ۲ در براب رشد کل صد می شود دو درصد ولی رشد عددی ۲۰۰ در مقابل کل بیست هزار میشود فقط دو دهم درصد ... حالا بانک جهانی بگوید ما خیلی رشد کردیم ! دو ماه بیشتر است یا دو دهم اونا ؟
دولت کمرشکن قشر کارمند، بازنشسته و کارگر، این دولت با افزایش ناچیز حقوق و در مقابل با ابرتورم این اقشار را فقیرتر نمود.
لطفا یکی به من شهروند بگوید درآمد صادرات دفاعی که با بیت المال ساخته می شود، توسط چه بانکی یا نهادی دریافت، کجا هزینه یا نگهداری می شود؟
آقای کیهان . الان دقیقا از روز جمعه منطقه 5 تهران آب قطعه. شرکت آبفا میگه بدلیل سیل جاده چالوس یک سری شبکه آب سد کرج از مدار خارج شده و همینه که هست باید صبر کنید. یعنی بی کفایتی و بیسوادی در رده های مختلف مدیریتی کشور داره بیداد میکنه. بابت همین موضوع هم اگر مردم اعتراض کنند به شدیدترین وجه تنبیه میشن و خود شما هم لابد تیتر میزنی اینا سر سپرده و حقوق بگیر بیگانه بودند که میخواستن تو مملکت آشوب بپا کنند.
ای که به حج می روی آگاه باش که دست در جیب زباله گرد ، فقیر و صغیر و مستضعف کردی و با پول 85 میلیون ایرانی که هیچ رضایتی ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
احسنت
دردوره اول روحانی تورم8درصد تا11 درصد بود اینو آمارهای خودشون میگن.بنده دراون زمان حقوق میگرفتم متوسط 7میلیون تومن.یک میلیون اجاره میدادم.الان حقوق میگریم 16 میلیون تومان، اجاره میدم 9 میلیون تومان.چون آقای رییسی حقوق هارو براساس تورم بالا نبرده.
این غرب گداها چرا بند کردن به لا اکراه فقط در مورد حجاب؟ لا اکراه در مورد دزدی اختلاس قاچاق و.... چرا نفرت پراکنی نمی کنند؟هرچند این خودش خوب می‌داند لا اکراه یعنی چی!!
تابناک می خوام ببینم چند چندی در منتشر یا عدم انتشار این
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
خوب منظور شما اینه که از این آیه قرآن باید عبور کنیم و به آیه های دیگه توجه کنیم؟ بند کردن یعنی چی؟ کدوم ور گدا بودن خوبه من برم اونوری
خانم اشرف بروجردی نسبت های 40 درصد و 60 درصد را از کجا برداشت کردند؟
جهت اطلاع یک کارمند بانک صادرات امسال 2میلیارد و هفتصد میلیون تومان مجموع وام در اختیار داشته. 1میلیارد و پانصد وام مسکن.700 میلیون وام خرید خودرو. مابقی تحت عناوین مختلف. فقط سال 1401 700 میلیون وام خودرو به همسر کارمندان پرداخت شد. اگر این مبالغ قابل پیگیری نیست وای به حال نظام پولی و مالی کشور.
هر ساله مبالغ ازدیاد وامها به حساب کارمندان واریز میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
البته این شامل فقط بانک صادرات نیست تمام بانکها با تصویب هیات مدیره خودشان سالهاست به منابع بانک که سپرده های مردم و شرکتهاست اینگونه دست درازی می کنند و کمتر کارمند بانک است که در پایان 30 سال خدمتش کمتر از 5 واحد مسکونی داشته باشد
آل اسحاق: ۳ میلیارد دلار طلب ایران از عراق برای حجاج و کالاهای اساسی تخصیص پیدا کرد.
چرا؟ چرا؟ چرا؟ این فقط حق جحاج نیست. این حق من هم هست. من راضی نیستم و حق خودم رو در پیشگاه خدا طلب می کنم. چرا از جیب خودتون نمی دین؟
قیمت مسکن مهر توی پردیس توی همین 2 سال 10 برابر شده
چون دولت از سفته بازی سود میبرد این رفتارها را با افزایش قیمت ها دارد.

خوبه که خاتمی هم از خودتونه و تحملش نمیتوانید بکنید .وای به حال روشنفکران واقعی مملکت.
رشد اقتصادی بر حسب درصد اعلام شده است فکر کنم مردم معنی درصد را می فهمند. رشد یک درصدی اقتصاد آمریکا صدها بار بزرگتر از رشد اقتصادی پنج درصدی ایران است.
سایت محترم تابناک اعلام کرده از انتشار تظرات حاوی توهین معذور است.نظرات شریعتمداری توهین نیست؟؟؟؟؟؟
اقای زاکانی اگر مثلا در ابتدای دولت روحانی یک واحد مسکن100 تومان بود به گفته شمایعنی در اخرش یعنی بعد از هشت سال به 690 رسیده اما حالا در این دو سال دولت جناب رییسی 70 درصد این 690 تومان و تقریبا 480 رسیده است و اگر همین روند ادامه یابد دیگر فاجعه خواهد شد. البته اینکه دولت روحانی به اقتصاد کشور و بخش مسکن گند زد شکی نیست اام دولت روحاین وعده ساخت 4 میلیون مسکن نداده بود. به نظر می رسد که همه سرو ته یک کرباسند و هر کدام چنان گند می زند که روی سیاه قبلی را سفید یم کند.
آقای حاج حسین شریعتمداری به فکر اون دنیایش هم هست؟!
تولید واژه در جهت تمسخر، ناسزا و تهمت گفتن به طرف مقابل و ....!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
بحث اینه که برادر حسین آقا، دیگه اون دنیا براش بی معنی شده ، و بهشتش رو توی همین دنیا ساخته ! بنابراین این گونه موعظه ها روی ایشان دیگر تاثیر گذار نیست !
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
ببین اگر آنها به ان دنیا ایمان داشتند یکروز هم در این دنیا صبر نمی کردند می رفتند همان جا ان دنیا فقط برای امثال من شماست نه برای از ما بهتران
شریعتمداری به خاتمی میگه بی سواد. دیگه فایده نداره این دنیا.!!!!!!!!!!!!!!! دیگه ناامید شدم.!!!!!!!!
آقای زاکانی فکر کردی با ادبیات کوچه بازاری تو تبلیغات انتخابات به همتی محفوظ به حیا فاتح شدی ؟،همین الان بیا تو شهر ببین چی نثارت میکنند
کوروش پرویزیان رییس شورای عالی کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی، تو راست میگی!!!!! خودتو ناراحت نکن
از کیهان مغرض تر و بی سوادتر تا حالا ندیدم.
آقای زاکانی این 70 درصد پس اون تورم که شما از دولت قبلی از اون می نالی برای بازماندگان مسکن یک ابر تورم هست. می فهمی چی می گی؟ یا خودتو زدی به ...؟
آقای شریعتمداری
پست جدید خواهر زاده تون ، مدیر سعدآباد مبارک !؟
اقای کیهان همه میدونن بی سواد کیه اقای خاتمی بی سواد هست یا شریعتمداری
کاری به عملکرد دوران خاتمی ندارم ولی خاتمی یکی از باسوادترین رئیس جمهورهابود باسنجیده صحبت میکرد گفتگوی تمدنها وزنده باد دشمن من رویادمون نرفته
اقای کیهان همه میدونن بی سواد کیه اقای خاتمی بی سواد هست یا شریعتمداری
سواد هر دوی ابنها بدرد قرن هفتم میلادی میخورد چون هیچ دردی را دوا نمیکنند
سواد و علم می بایستی برای مردم مفید باشد ، حالا خاتمی کمی سواد جامعه شناسی و علوم روز دارد شما کیهان که ول معطل هستی
سردمدار سوءاستفاده‌کنندگان از شعار آزادی خاتمی است، گفت: او در دولت لیبرال اصلاحات با شعار آزادی یکی از اصلی‌ترین بنیانگذاران شکاف اجتماعی، فحشا، از بین‌رفتن خانواده‌ها، افسردگی، تجاوز و خیانت در تاریخ جمهوری اسلامی شد. او اکنون مجدداً در ضمن سخنانی برای به اصطلاح حقوق زنان، روضه‌خوانی کرده است و با استناد به آیه «لا اکراه فی‌الدین» مدعی شده است که آزادی زنان از بین رفته و جمهوری اسلامی علی‌رغم دستورات قرآنی برای پوشش، اجبار قرار داده است.
زاکانی برو یه چرخ تو خیابانها و اتوبانهای تهران بزن همه جا آسفالتش خرابه اینها را باید شهردار درست کمه یا عمه شهردار؟
مردم سیاره دیگه ای که زندگی نمیکنند! یعنی مردم نمیدونند قیمت مسکن در همین دو سال بالای 200 درصد رشد کرده؟
ضمنا کلا 2 سال گذشته! شما هم 8 سال بمونی رکورد اونم میزنی!
بعد از توان هسته ای و موشک هایپر سونیک
حالا ذخائر لیتیوم هم ایران را قوی تر و با ثبات تر کرد:
ماه مارس گذشته (اسفندماه ۱۴۰۱)،بود که ایران از کشف ذخایر بزرگی از لیتیوم خبر داد و صدا و سیمای ایران به نقل از «محمدهادی احمدی» معاون وزیر صنعت،معدن‌ و تجارت ایران، اعلام کرد که برای نخستین‌بار ذخایر بزرگی از لیتیوم در همدان کشف شده است و میزان آن، ۸.۵ میلیون تن [کانسنگ] تخمین زده می‌شود.

از زمان انتشار خبرکشف معدن لیتیوم در ایران و پیامدهای بالقوه آن، این سوژه به یکی از سوژه‌های مهم در محافل رسانه‌ای جهان تبدیل شد و تحلیلگران و ناظران سیاسی مختلف به بررسی تبعات مختلف این اکتشاف مهم پرداختند و این تحلیل‌های کارشناسی تا به امروز ادامه دارد. در چنین فضایی، روزنامه صهیونیستی «معاریو» نیز در شماره امروز خود (۱۱ ژوئن)، نوشت که این اکتشاف توازن قوا را تغییر خواهد داد
و فرصت بی‌سابقه‌ای برای دولت ایران است.
#ایران_قوی
#سقوط_دلار
خلاصه اینکه شیر توشیریه
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل