بازدید 15159
با چهارصد و شصت و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین

تلفات سنگین ارتش اوکراین در ضد حمله علیه روسیه / پیشروی ارتش اوکراین در اطراف باخموت / پوتین: تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس مستقر خواهند شد

بین الملل تابناک: چهارصد و شصت و شش روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۸۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵ 09 June 2023

تلفات سنگین ارتش اوکراین در ضد حمله علیه روسیه/پیشروی ارتش اوکراین در اطراف باخموت

بین الملل تابناک: چهارصد و شصت و شش روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

پنتاگون بسته کمک نظامی ۲.۱ میلیارد دلاری به اوکراین را اعلام کرد
۱۴۰۲/۰۳/۱۹ - ۲۲:۰۷

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز جمعه از ارائه بسته کمک نظامی جدیدی به اوکراین به ارزش ۲.۲ میلیارد دلار خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، در بیانیه وزارت دفاع آمریکا در این خصوص آمده است: ارائه بسته جدید کمک نظامی ۲.۱ میلیارد دلاری واشنگتن به اوکراین تأیید می‌شود.

بر اساس اعلام پنتاگون، این بسته شامل مهمات پدافند هوایی و گلوله‌های توپخانه است.

پیش از این وزارت دفاع آمریکا، سی و نهمین بسته کمک نظامی به اوکراین را اعلام کرده بود. این کمک شامل توپخانه، وسایل حفاظت در برابر وسایل نقلیه زرهی و موارد دیگر بوده و ارزشی معادل ۳۰۰ میلیون دلار داشت.

پیشتر «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با تصمیم آمریکا برای ارسال تانک‌های آبرامز به اوکراین گفته بود: در مورد تأثیر این تانک‌ها نباید بزرگ نمایی انجام شود. این تانک‌ها هم مانند ما قبلی‌های خود خواهند سوخت. این نقشه به دلایل فنی بی اثر می‌ماند، از سوی دیگر در مورد آن‌چه که قرار است بر قابلیت ارتش اوکراین بیفزاید اغراق می‌شود.

از سوی دیگر، «کوین مک کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم با وجود تنش‌های درون حزبی جمهوریخواهان موافقت خود را با کاهش هزینه‌های نظامی آمریکا اعلام کرده بود.

پوتین: تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس مستقر خواهند شد
۱۴۰۲/۰۳/۱۹ - ۲۰:۰۲

 «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز جمعه در آغاز دیدارش با الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس در شهر سوچی طی سخنانی در میان خبرنگاران گفت که در این دیدار در مورد مسائل امنیتی و اقتصادی صحبت خواهند کرد.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه سلاح هسته‌ای تاکتیکی به بلاروس ارسال خواهد شد، افزود که در مورد حساس ترین موضوعاتی که بر سر آن توافق کرده‌ اند، همه چیز طبق برنامه پیش می‌ رود.

«ولادیمیر پوتین» ادامه داد: در ۷ و ۸ ماه آینده میلادی مقدمات تاسیسات مربوطه تکمیل می‌شود و بلافاصله اقدامات لازم برای استقرار انواع سلاح های مربوطه در بلاروس را آغاز خواهیم کرد.

پوتین با اشاره به اینکه روابط دو کشور در این راستا به خوبی توسعه یافته است، گفت: تحولات امنیتی پایدار و حتی خوب است. دو کشور در زمینه امنیتی همکاری خوبی دارند.

رئیس جمهور روسیه در بیانیه‌ای در ماه مارس اعلام کرده بود که ناتو تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را در کشورهای دیگر قرار داده است و روسیه نیز این سلاح‌ها را در بلاروس مستقر خواهد کرد.

رئیس واگنر: شاهد ضد حمله اوکراین هستیم
۱۴۰۲/۰۳/۱۹ - ۱۹:۵۸

رئیس گروه واگنر روسیه در مصاحبه با شبکه المیادین درباره جنگ اوکراین، نقش واگنر در آفریقا و تفاوت این گروه با دیگر گروه‌ها صحبت کرد.

 یوگنی پریگوژین، رئیس گروه نظامی واگنر در این مصاحبه گفت، این گروه در منطقه دونباس، به ویژه در دو جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک به عنوان بخشی از تلاش‌های روسیه در منطقه فعالیت داشته و هنوز هم در حال کار است.

واگنر یک سازمان شبه نظامی روسی یا شرکت نظامی خصوصی است که توسط پریگوژین تأسیس شد و با نیروهای مسلح روسیه همکاری نزدیک دارد و اولین بار در سال ۲۰۱۴ زمانی که به "تلاش‌های اتحاد مجدد روسیه در کریمه" کمک کرد، به شهرت رسید.

پریگوژین گفت که معتقد است نبردهایی که در حال حاضر جریان دارد، آغاز یک ضدحمله اوکراینی است و تاکید کرد که نیروهای روسی انتظار داشتند "نیروهای اوکراینی عملیات نظامی خود را تشدید کنند."

رئیس "واگنر" در پاسخ به نحوه برخورد روسیه با این ضدحمله اوکراین و آمادگی برای آن، گفت: در آینده نزدیک خواهیم دید که روسیه چگونه با آن برخورد خواهد کرد و امیدوارم در این زمینه موفق شود.

نقش واگنر در آفریقا عمده و گسترده است

پریگوژین تاکید کرد که گروه او نقش مهمی در آفریقا ایفا می‌کند و افزود که "به مردم آفریقا نشان می‌دهد که می‌توانند با تجاوزات قدرت‌های خارجی و با اقدامات تروریست‌ها و باندها در این قاره مبارزه کنند. واگنر ثابت کرد که "از مردم آفریقا می‌توان محافظت کرد". سازمان ملل و سایر کشورها در حمایت از آنها سهیم نبودند. واگنر که به خاطر تلاش‌هایش در اوکراین در کنار نیروهای مسلح روسیه شناخته می‌شود، در سراسر آفریقا در کنار نیروهای دولتی روسیه حضور دارد.

این گروه در لیبی، جمهوری آفریقای مرکزی، مالی و سایر کشورهای آفریقایی حضور دارد که دولت‌های آن چه در تلاش برای گسترش کنترل امنیتی و چه برای مبارزه با تروریسم از شرکت‌های نظامی خصوصی روسیه درخواست کمک کرده‌اند.

تفاوت میان واگنر و "بلک واتر" چشمگیر است

پریگوژین در مورد تفاوت بین گروه واگنر و شرکت‌های نظامی خصوصی غربی مانند بلک واتر توضیح داد که این گروه از این جهت متفاوت است که "یک ارتش یکپارچه است و زرادخانه کامل از هواپیماها، هلیکوپترها، پدافند هوایی و غیره دارد." واگنر این توانایی را دارد که در صورت لزوم برای متوقف کردن یک درگیری یا تجاوز، «به راحتی با مشکلاتی در مناطقی که از نظر وسعت با کنگو، سودان و سایر کشورهای بزرگ آفریقایی برابری می‌کند، مقابله کند» و از نظر جغرافیایی و عملیاتی چنین گستره وسیعی را پوشش دهد، کاری که شرکت‌های خصوصی غربی نمی‌توانند انجام دهند.

روزنامه واشنگتن پست آمریکا نوشت، ارتش اوکراین یک ضد حمله علیه نیروهای روسیه انجام داده است؛ اقدامی که یک مرحله تعیین کننده را در جنگ اوکراین و در حمایت غرب از کی‌یف باز می‌کند.

آمریکا در چه حالتی حمایت از اوکراین را متوقف می‌کند؟
۱۴۰۲/۰۳/۱۹ - ۱۹:۵۷

نشریه پولیتیکو می‌نویسد، ادامه حمایت نظامی و مالی آمریکا از کی‌یف به نتایج ضد حمله ارتش اوکراین بستگی دارد.

به گزارش اسپوتنیک، جاناتان لمیر و الکساندر وارد، تحلیلگران نشریه پولیتیکو اعلام کردند: "مقامات ارشد ایالات متحده متقاعد شده‌اند که حمایت آینده از درگیری در اوکراین - و اعتبار جهانی جو بایدن رئیس‌جمهوری - به موفقیت ضدحمله اوکراین بستگی دارد."

آنها تصریح کردند که اگر اوکراین عقب نشینی کرده یا به انتظارات تحقق نبخشد، حمایت متوقف شده و این منجر به طرح درخواست حل و فصل دیپلماتیک درگیری می‌شود.

تحلیلگران نشریه پولیتیکو افزودند که در طول ۱۶ ماه عملیات ویژه در اوکراین، بسیاری از رویدادهای تعیین کننده رخ داده، اما ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین برای واشنگتن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، که در آن "سیاست داخلی تصویر کلی" حمایت بیشتر از اوکراین را مخدوش می‌کند. بنابراین، دولت آمریکا می‌ترسد که هرگونه اشتباه ارتش اوکراین به جمهوری خواهان کنگره این امکان را بدهد که تمام تلاش‌ها برای افزایش هزینه‌های دفاعی را هدر داده و باطل کنند.

پیش از این، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا گفته بود که هیچ چیزی بر حمایت آمریکا از کی‌یف تأثیر نمی‌گذارد و قول داد که کمک به اوکراین تا زمانی که لازم باشد ادامه خواهد داشت.

مسکو بارها به کشورهای غربی هشدار داده است که ارسال تسلیحات به اوکراین چیزی را تغییر نمی‌دهد و تنها درگیری را طولانی می‌کند. همانطور که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد، ایالات متحده و ناتو نه تنها با تامین تسلیحات، بلکه همچنین با آموزش پرسنل مستقیما در این رویارویی دخالت دارند.

تلفات سنگین ارتش اوکراین در ضد حمله علیه روسیه

«جان کربی»، هماهنگ کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت که همزمان با تشدید جنگ در اوکراین، احتمال تلفات قابل توجه نیروها در ارتش اوکراین وجود دارد. 

بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، وی یادآور شد که قصد ندارد آمار دقیقی از تلفات در رده‌های مختلف ارتش اوکراین ارائه کند. به گفته جان کربی، تلفات در میان نیروهای اوکراینی و تسلیحات آمریکایی به دلیل نبرد سنگین اطراف باخموت و دیگر جبهه‌های جنگ بوده است. 

هماهنگ کننده امنیتی کاخ سفید در ادامه تاکید کرد، البته تلفات در چنین نبردهای سنگینی قابل انتظار است. ایالات متحده و متحدانش همچنان به حمایت تسلیحاتی و نظامی به اوکراین متمرکز هستند. 

پیش از این، سی ان ان به نقل از منابعی در دولت واشنگتن، از تلفات برجسته ارتش اوکراین در ضدحملات علیه نیروهای روس طی روزهای اخیر خبر داده بود. با این حال، مقامات آمریکایی می‌گویند که تلفات بالا تاثیر چندانی بر طرح های بزرگ تر ضدحملات ارتش اوکراین نخواهد داشت. 

وزارت دفاع روسیه اخیر گفته بود که ارتش اوکراین از چهارم ژوئن ضدحملاتی را علیه نیروهای روسیه آغاز کرده که ناموفق بوده و متحمل تلفات انسانی و تجهیزات نظامی شده است. 

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع فدراسیون روسیه سه شنبه هفته گذشته گفت: «تلفات ارتش اوکراین در جنگ با این کشور، تنها طی ماه می از ۱۶هزار نظامی گذشته است... .»

روزنامه فایننشال‌تایمز روز پنجشنبه به نقل از دو مقام غربی در کی‌یف و دو عضو ارتش اوکراین و تحلیلگران نظامی مدعی شد که اوکراین تانک‌های ساخت آلمان را برای حمله به مواضع روسیه در جنوب شرقی اوکراین به کار گرفته و اولین حملات زرهی سنگین را آغاز کرده است. 

تحلیلگران نظامی گفته‌اند که این اقدامات نشانه‌های روشنی است، مبنی بر اینکه بعد از چندین ماه آمادگی و آموزش نظامی، اوکراین ضدحمله تابستانی را آغاز کرده است.

کی‌یف هدف از این ضدحمله را «بازپس‌گیری مناطق اشغال‌شده از روسیه» اعلام کرده؛ با وجود این، گزارش‌هایی که حتی در رسانه‌های غربی منتشرشده نشان می‌دهند که انتظار نمی‌رود این ضدحمله محاسبات جنگ را جدی تغییر دهد. 

پیشروی ارتش اوکراین در اطراف باخموت

فرمانده نیروی زمینی اوکراین در پستی تلگرامی نوشت: عملیات دفاعی ادامه دارد، دشمن تلاش می‌کند نیروهای ما را متوقف کند اما در حال شکست خوردن است.

سیرسکی همچنین ویدئویی را در تلگرام به اشتراک گذاشت و مدعی شد، سربازان تیپ ۷۷ رزمی هوایی اوکراین به یک تانک روسی حمله کرده و آن را از بین برده‌اند.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین در به‌روزرسانی روزانه خود گفت: درگیری‌های سنگین برای هر متر مربع در مسیرهای لیمان، باخموت، آودیوکا و ماریینکا ادامه دارد.

این ستاد اعلام کرد، در روز گذشته ۲۶ درگیری نظامی در مناطق مختلف خط مقدم نبرد رخ داده است.

تیپ سوم رزمی اوکراین نیز در تلگرام مدعی شد، در روز گذشته، نیروهای روسی را مساحتی به وسعت ۱.۸ کیلومتر (در امتداد) و ۱.۲ کیلومتر (در عمق) خط مقدم نبرد در اطراف باخموت به عقب رانده است.

تیپ ۵ مکانیزه ارتش اوکراین نیز جداگانه با انتشار یک به‌روزرسانی مدعی شد: نیروهای روسیه در حال از دست دادن مواضع خود در منطقه «باغ» شهر باخموت هستند.

بلاروس: ضدحمله اوکراین، چیزی جز انتشار گسترده اطلاعات غلط نیست

رئیس جمهور بلاروس اظهار کرد: سه روز از آغاز ضدحمله اوکراین گذشته و آنچه ما در خصوص این ضدحمله مشاهده می‌کنیم با اطلاعاتی که از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دریافت کرده‌ایم کاملا مطابقت دارد.

لوکاشنکو افزود: در سه روز، ۳۲ تانک و ۱۳۰ خودروی زرهی اوکراین منهدم شدند و از همه وحشتناک‌تر اینکه بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ سرباز اوکراینی در جریان این ضدحمله جان خود را از دست داده‌اند.

وی یادآور شد: این در حالی است که در جریان این ضدحمله، تنها کمی بیش از ۷۰ سرباز روسی جان خود را از دست داده‌اند و این نتیجه تلاش کی‌یف برای انجام ضدحمله است.

لوکاشنکو که در جریان نشست کمیته دبیران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) در مینسک سخن می‌گفت، افزود: من همیشه این را گفته‌ام که ضدحمله‌ای در کار نیست و این موضوع چیزی جز انتشار گسترده اطلاعات غلط از سوی کی‌یف نیست. اما حتی اگر هم ضدحمله‌ای از سوی اوکراین در جریان باشد، این نتایج فاجعه‌بار آن در طول سه روز گذشته است.

وی افزود: کنترل‌کنندگان غربی رژیم کی‌یف در حال حاضر در تلاش برای تجزیه و تحلیل علل شکست‌های نظامی اوکراین هستند.

لوکاشنکو گفت: من روز گذشته با پوتین صحبت کردم و ما کاملاً بر این عقیده هستیم که وضعیت کنونی تماماً ناشی از حضور کشورهای غربی در اوکراین است و در حقیقت آنها در آنجا در حال جنگ هستند.

رئیس جمهور بلاروس تاکید کرد: طبیعتاً اگر به واسطه سلاح‌ها و مزدوران غربی نبود، جنگ در اوکراین خیلی وقت پیش به پایان می‌رسید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۵۸
جنازه های تانک و اسلحه های غربی رو برید جمع کنید سلاح های هالیوودی در حال شکست خوردن هستن بازار اسلحه آمریکا بعد از این جنگ به شدت نزولی خواهد شد و ضربه ای سنگین بر پیکر اقتصادی آمریکا وارد خواهد شد در جنگ موازی کنار گذاشتن دلار از معاملات کشور های عضو بریکس این نوید رو میده که جهان چند قطبی در حال شکل گرفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
کل غرب و ناتو و آمریکا به همراه تسلیحات بقول خودشان پیشرفته اشان در مقابل روسیه نمی توانند کاری از پیش ببرند. اینها مصداق واقعی قدرت پوشالی هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
نه بابا عمو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
هدف ناتو فروش اسلحه
زمین سوخته کردن اکراین
پرورش و مسلح کردن تروریسها بود اینا هیچوقت دنبال نجات اکراین نبودند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
این بازی انگلیس و آمریکاست که این جنگ هیچ برنده ای نداشته باشه و مدت زیادی روسیه را مشغول خودش کنه
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
چه همه ادم متوهم داریم بی شمار دایی جان ناپلئون
اسم ضد حمله میاد خندم میگیره احتمالا کارلوس کی‌روش شخصا فرماندهی اوکراین رو بر عهده گرفته
بایدن جهت تبلیغات انتخاباتی هیچ دستاوردی از این جنگ نداره و ملیارها دلار پول بی زبون رو به باد فنا داده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
اینکاره بود که تو افغانستان اون فضاحت و بار نمی اوردن
اینجوری که شما هر روز میزنید چند هزار نفر هر روز از سربازهای اکراینی کشته شدند الان دیگه اکراین نباید کسی برای جنگ داشته باشه و باید خالی شده باشه و روسیه راحت اونو بگیره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
آمار متعلق به رسانه های غربی است . حالا اینکه رسانه های غربی با تو هماهنگ نیستند ، موضوعی است که باید بررسی شود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
پنتاگون جونت گفته
چقدر راحت میگه کشته شدن اوکراینی ها طبیعی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
فقط فروش سلاح و برگردوندن آبروی رفته امریکا مهمه براشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
غربگدا هر چی سرش بیاد حقشه
چند شب پیش با دوستان در کافه شاپ برند امریکایی یکی از شهرهای امریکا شمالی که نزدیک مرکز شیعه شهر هم هست نشسته بودیم. چهار و پنج تا از ایرانیهای دانشجو که زیر ۲۳ سال داشتند و دو دختر همراه هم حجاب داشتند میز بغلی نشستند. چون با صدای بلند صحبت میکردند ناخواسته شنیدیم که از نماز جماعت مغرب مرکز امدند. قهوه و... سفارش داده بودند. مانند همه ایرانیهای خارج که تا دور هم هستند از سیاست صحبت میکنیم انها هم داشتند از شکست امریکا و ناتو در اکراین و.... بحث میکردند. ما با دوستان از پیروزی اکراین و انتقاد از مسئولان ایران از بالا تا پایین حرف می زدیم! بعد بحث اقتصاد ی در مورد سود بسیار خانواده در بازار بورس ایران و صحبت کردند و صحبت کشیده شد به چگونه در بازار بورس امریکا سرمایه گذاری باید کرد و تقاضا شغل در شرکتهای امریکایی در اینده و بعد فارغ التحصیلی! خدمت سربازی و مرزداری هم که برای سربازهای داخل ایران.خلاصه نزدیک ۱۲ شب هم گفتند نیم ساعت بریم باشگاه ورزشی و قبل از خواب عرق کنیم. عالی! همیشه موفق باشند. ولی سوال اصای این هست که چرا پدران و خود انها همه اینها را به خود و فرزندان خود در خارج از کشور روا می دارند ولی در ایران رفتن باشگاه ورزشی مختلط ساعت ۱۲ نیمه شب خشکسالی و بلا می اورد؟.. و از ان مهمتر نه ما به انها کاری داشتیم نه انها به ما! چه حکمتی است که در ایران به کار و گفته ما کار دارند و باید تایید بشویم؟ در اینجا زیاد می بینید. فلسطینی با یهودی همزیستی دارند. اکراینی با روسی. عرب با کرد ‌ چینی با تایوانی و.... چرا در خاورمیانه میشویم بپا هم و حتی اتش به اختیار.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
چون در خاورمیانه لولویی به نام استعمار و ابزاری به نام بی بی سی وجود دارد . وظیفه شان هم آنست که تو را با بقیه دعوا بیاندازند اگر کسی نبود با سایه ات . درکش سخته و برای هم فهمش آسان نیست ولی کل ماجرا همین است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
تو خودت اگر کار نداشتی الان پای خودشون ، خدومون رو وسط نمیکشیدی
وگرنه تو خود ایران کلی آدم با سلیقه مختلف دارن زندگی میکنن حتی رفاقت هم دارن
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
تو که جزء اونا نیستی اونجاچکارمیکنی؟ غیراز اینکه توغربگدایی ،اوناهم غربگدان؟ اصلا توخوده ایران مگه مامسئول غربی نداریم که سنگ اروپا وآمریکاروبه سینه میزنن؟ همونجورکه تو مستقل از پدرومادرت تصمیم میگیری فرزندان ا ونا هم این حق روبرای خودشون قائل هستن.همونجور که ادواردو آنیلی فرزند مالک باشگاه یونتوس بدونه اجازه اومد ایران وشیعه شدیا محمدعلی کلی وخیلیای دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
پوتینی چی شد سه ماهه دارین ضدحمله می کنید
پوتین سزای عملش را پس خواهد داد پوتین جنایتکار و کشورگشا تو تا ابد حاکم نخواهی بود تاریخ این را ثابت کرده است عاقبت بدی در انتظار متجاوزین به ملت دیگر کشورهاست حجاج بن یوسف و هیتلر و صدام و همه خونریزان و جنایتکاران تاریخ از روی زمین ناپدید شدند و حتی اثری از قبرشان هم نیست به فضل الهی تا چند سال دیگر اثری از قبر تو هم نخواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
در یک جنگی 20 میلیون روسی کشته شدن بخاطر همین نمیخان کسی از لهستان نزدیک بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
ولی هیتلر این قدر ها هم آدم بدی نبود.جنایت هایی داشت ولی با کمونیسم ها و صهیونیسم ها و انگلیس های کافر مرتد می‌جنگید
مرگ بر پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
جالب است آن نوکر های بدبخت بایدن مفنگی که می‌گفتن نباید برای کسی آرزوی مرگ داشته حالا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
مرگ بر بایدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
مرگ بر باعث بانیش که امریکاسست با تو که گر نباشید امریکا نمیتونه انقد جولان بده
پوتین دیگه دمپایی شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
زلنسکی یعنی دلقک پلاستیکی
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
از پستی که گذاشتی معلومه که زیر سن قانونی هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
اینو نگید چی بگید
حمله پیش دستانه پوتین مایه یاس شادکامان شده است اگر روسیه در این نبرد شکست بخورد هیمنه ابرقدرت پوشالی خود را از دست خواهد داد و سربازان بی جیره مواجب آن در کشورهای دیگر نیز سقوط خواهند کرد و با اریکه قدرت بناچار غزل خداحافظی خواهند خواند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
عالی بود تحلیلت، منتاها چرا فکر کردی بازنده همچنان برقدرت میمونه
؟!!!
مثله ابنکه تو فینال ببازی و باز اول شی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
بدجور بوی سسوختگی بلنده
پوتین جانی
ده روزه میگن شیر بچه های اوکراین ضد حمله زدند و شکست خورده!!! اگر شکست خورده که دیگه تو این ده روز ، لازم نیست هر روز بگید ضد حمله شکست خورده.....
روسیه عادت داره کثافتکاری‌هاشو بندازه گردن بقیه ، احتمالا بلاروس و سپر بلا میکنه این بار....عاقبت نوکری کمونیست جز نابودی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
تو چرا بهت برخورده والدینت اکراینی هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
مرداشون فرار کردن فعلا دارن ترنسا و زناشون می جنگن
موسسه لرزه نگاری نروژ انفجار سد اوکراین و ثبت کرده ، و انفجار و بر اثر گلوله باران رد کرده ، میزان تی ان تی قابل استفاده رو قراره محاسبه کنه! فیلم ثبت شده ای از انفجارم وجود داره....
اینم شد پرونده بعدی جنایت های روسیه و اضافه شد به بقیه دروغ هایی که گفته تا الان
رئیس جمهور بلا روس دست نشانده بدون پشتوانه مردم و با زور در راس قدراست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
از نظر امریکا هر کس نوکر غرب نباشد دست نشانده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
زلنسکی از نظر شما دست نشانده نبود اخر عاقبت مردم بدبختش و دیدیم
توی متن که چیزی از تلفات سنگین اکراین ننوشته بود . حدااقل یه بار متنی رو که از جاهای خاص واستون میفرستن بخونید . ضایع نشید
موسسه لرزه نگاری نروژ انفجار سد اوکراین و ثبت کرده ، و انفجار و بر اثر گلوله باران رد کرده ، میزان تی ان تی قابل استفاده رو قراره محاسبه کنه! فیلم ثبت شده ای از انفجارم وجود داره....
اینم شد پرونده بعدی جنایت های روسیه و اضافه شد به بقیه دروغ هایی که گفته تا الان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
از کجا کپی پیست کردی شیطون بلا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
خود زلنسکی هم قسم بخوره خودمون منفجر کردیم غربگدا قانع نمیشه :)))
هر روز اوکراین ۱۵۰۰ تا تلفات داره ، اینطوری که روسیه آمار میده الان باید منفی باشه تعداد سربازان اوکراینی.... احتمالا اوکراین با کمک ارواح داره با روسیه میجنگه!!
روسها جانی ترین نژادهای روی زمین اند ، حتی به خودشون ام رحم نمی‌کنند ، شهر ارواح روسیه پر از جمجمه و اسکلت رها شده ی آدم هاست...خدا روسها را به عنوان پست ترین افراد آفرید !
روسیه ی جنایتکار به امید خدا نابوده.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
شما اگر دستی هم بلد نیستی حساب کنی از ماشین حساب کمک بگیر یه ضرب ساده کن ببین اگر از اول جنگ که چهارصد و خورده ای روز میگذره اگر روزی هزار پانصد تا از اوکراینی ها کشته شده باشند هنوز به یه ملیون نفر نمی‌رسه و با حساب جمعیت چهل و خورده ای ملیون نفر اوکراین هنوز جا داره تا به قول شما دانشمند عزیز منفی بشه شما به لطفی کن تاریخ جنگ جهانی رو بخون متوجه میشی در سال ۱۹۴۶. روس ها تمام مرد های آلمان رو کشتن و هر بچه ای که متولد سال ۱۹۴۷ هست پدر روسی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
ارتش اوکراین حدود 700 هزار نفر است که حدود 400 هزار نظامی اوکراین به درک واصل شده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
از یه طرف می گی امار اشتباهه و اکراینی ها خط برنداشتن
بعد می گی روسها جناینکارن
نمونه کاملا توانایی های ادراکی غربزده ها رو به نمایش گذاشتی
ایا به روسیه اعتماد دارید؟ اگر نه مراقب باشید که کارخانه و اسلحه ای که به انها می دهید روزی اوار سر مردم ما نشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
قطعا لز امریکا بیشتر
جهان آماده پذیرش نقشه جدید اروپاست کشوری به نام اوکراین نداریم
زلنسکی اکراین و به درس عبرت دنیا تبدیل کرد
طبق اخبار منتشره دیروز رسانه های امریکایی اسنادی منتششر کردن مبنی بر رشوه ۵ میلیون دلاری زلنسکی به بایدن برای حمایت از اکراین!

خوب با هم معامله کردن زلنسکی اکراین و تحویل پسر بایدن داد برای قاچاق انسان
بایدن هم چپ و راست مالیات مردم و در قالب کمک میلیارد دلاری می ریزه تو حلق شرکتهای اسلحه سازی
سیاست کثیف است دوستان. ابزار و ملعبه دست سیاستمداران نشوید خصوصا از نوع امریکایی
دوستی غربگدا مثل دوستی خاله خرسه می مونه خیر مملکت و می خوان ولی چون عاقل نیستن خروجی کارشون میشه تبدیل کردن ایران به اکراین دوم
زنده باد اتحاد ایران، چین، هند و روسیه
وقتي روسها از هسته اي دم مي زنند يعني در زمين شكست خورده اند لعنت بر پوتين
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار