بازدید 26107
با چهارصد و شصتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های مهم نظامی اوکراین / زلنسکی: برای ضدحمله علیه روسیه آماده‌ایم/ برنامه اوکراین برای خرید ۲۰۰ هزار پهپاد

چهارصد و شصت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۷۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱ 03 June 2023

حمله گسترده روسیه به زیرساخت های مهم نظامی اوکراین/برنامه اوکراین برای خرید 200 هزار پهپاد

بین الملل تابناک: چهارصد و شصت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

روسیه: از هر پیشنهاد صلح‌آمیز درباره اوکراین استقبال می‌کنیم
۱۴۰۲/۰۳/۱۳ - ۲۲:۴۶

 «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه روز شنبه گفت، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه از هر پیشنهادی که به تحقق اهداف مسکو در اوکراین از راه‌هایی غیر از اقدام نظامی منجر شود، استقبال می‌کند اما غرب راه دیگری جز ادامه اقدام نظامی باقی نگذاشته است.

پسکوف در مصاحبه‌ با کانال تلویزیونی «روسیا-1» بیان کرد: «ولادیمیر پوتین از هر تماسی که باعث تحقق اهداف ما از طُرُق دیگری غیر از عملیات نظامی ویژه شوند استقبال کرده و خواهد کرد. در صورتی که این کار ممکن باشد برای روسیه ارجح است.»

سخنگوی کرملین با تاکید بر اینکه «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه و دیگر رهبران اروپایی باید از این مساله مطلع باشند گفت‌، غرب هر گونه شانسی را از آن سلب می‌کند.

سخنگوی کاخ کرملین گفت، به نظر نمی‌رسد فرانسه در رابطه با جنگ اوکراین موضع بی طرف داشته باشد، بنا بر این نمی‌توان فرانسه را به عنوان یک کشور میانجی‌گر غیرمغرض برای این بحران در نظر گرفت.

پسکوف ادامه داد: «فرانسه نمی‌تواند نقش یک میانجی‌گر برای حل جنگ اوکراین را ایفا کند چون به صورت غیررسمی در این جنگ از اوکراین طرفداری می‌کند. فرانسه نمی‌تواند همچون کشورهای برزیل، چین، یا کشورهای آفریقایی خودش را به عنوان یک کشور بی‌طرفی که امکان میانجی‌گری داشته باشد، تعریف کند.»

این مقام رده بالای کرملین  درباره گزارشی در مورد پیشنهاد ماکرون برای میزبانی پاریس از یک اجلاس صلح برای اوکراین گفت: «فرانسه نمی‌تواند میانجی‌گر باشد چون به طور غیررسمی در این جنگ به صورت فعال شریک است؛ شریکی که جانب اوکراین را می‌گیرد.»

سخنگوی کرملین با بیان این که فرانسه باید متوجه این حقیقت باشد گفت، هنوز هیچ بیانیه رسمی از سوی دفتر رئیس جمهور فرانسه درباره اجلاس صلح پیشنهادی برای اوکراین منتشر نشده است. او تاکید کرد: «بیایید منتظر شفافسازی این پیشنهاد باشیم و پس از آن خواهیم فهمید ماکرون چه در ذهن دارد.»

اوکراین طرح صلح اندونزی را رد کرد
۱۴۰۲/۰۳/۱۳ - ۲۱:۲۹

وزیر دفاع اندونزی شنبه (سوم ژوئن) طرحی را برای پایان جنگ اوکراین پیشنهاد کرد و در آن خواستار ایجاد منطقه غیرنظامی و همه‌پرسی سازمان ملل در آنچه «منطقه مورد مناقشه» خواند، شد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، «اولگ نیکولنکو» سخنگوی وزارت خارجه اوکراین این طرح را رد کرد و موضع کی‌یف مبنی بر این که روسیه باید نیروهایش را از اوکراین خارج کند، تکرار کرد. 

«پرابوو سوبیانتو» وزیر دفاع اندونزی از مقامات نظامی و دفاعی سراسر جهان که در نشست دفاعی گفت‌وگوی «شانگری-لا» در سنگاپور گرد هم آمده‌اند خواست با انتشار بیانیه‌ای خواستار توقف درگیری‌ها شوند. 

او پیشنهاد طرح چندبندی شامل آتش‌بس و ایجاد منطقه غیرنظامی با عقب‌نشینی ۱۵ کیلومتری از موقعیت هر یک از طرفین در خط مقدم را پیشنهاد کرد. بر اساس طرح او، «منطقه غیرنظامی باید توسط یک نیروی صلح‌بان مستقر شده از سوی سازمان ملل حفظ و بر آن نظارت شود و رفراندوم سازمان ملل باید برای تعیین عینی خواسته اکثریت ساکنان مناطق مختلف مورد مناقشه برگزار شود». 

سوبیانتو گفت: پیشنهاد می‌کنم گفت‌وگوی شانگری-لا در اعلامیه‌ای داوطلبانه از اوکراین و روسیه بخواهد فوراً مذاکرات برای صلح را آغاز کنند. 

سخنگوی وزارت خارجه اوکراین در واکنش به سخنان وزیر دفاع اندونزی گفت روسیه با اشغال اراضی اوکراینی مرتکب تجاوز شده و هر پیشنهاد آتش‌بس به آن اجازه سازماندهی مجدد و تقویت می‌دهد. 

وی با بیان این که منطقه مورد مناقشه بین اوکراین و فدراسیون روسیه برای برگزاری رفراندوم در آن وجود ندارد، مدعی شد: در سرزمین‌های اشغال شده، ارتش روسیه مرتکی جرایم جنگی جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی می‌شود. روسیه اکنون می‌کوشد تا از هر طریقی ضدحمله اوکراین را مختل کند. 

وزیر دفاع اوکراین هم طرح پیشنهادی اندونزی شامل «توقف فوری خصومت‌ها»، آتش‌بس «در مواضع فعلی» و منطقه غیرنظامی که توسط ناظران و نیروهای صلح‌بان سازمان ملل تضمین می‌شود را رد کرد و آن را پیشنهادی عجیب خواند. 

«اولکسی رزنیکوف» در سخنان خود در نشست دفاعی گفتگوی شانگری-لا در سنگاپور گفت: شبیه طرح روسیه به نظر می‌رسد. نیاز به میانجی که با این طرح عجیب به سراغ ما بیاد نداریم. 

پیشنهاد اندونزی بعد از سفر «جوکو ویدودو» رئیس‌جمهور این کشور به مسکو و کی‌یف در سال گذشته مطرح شده که در این دو پایتخت پیشنهاد میانجیگری بین مقامات دو کشور و ازسرگیری مذاکرات صلح را مطرح کرد. او در آن زمان رئیس گروه ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان بود. 

پیش‌تر چین هم طرحی ۱۲ بندی را برای حل‌وفصل بحران اوکراین پیشنهاد داد که طرف‌های غربی از آن استقبال نکردند. این طرح شامل درخواست برای کاهش تنش‌ها در گام اول است. 

«لی هوی» نماینده چین در امور اوراسیا که همچنین نماینده پکن در تلاش‌ برای پایان دادن به جنگ اوکراین است، جمعه از دولت‌های دیگر خواست «ارسال تسلیحات به میدان جنگ را متوقف کنند» و مذاکرات صلح برگزار کنند. 

کرملین خوستار آن است که کی‌یف حاکمیت روسیه را بر شبه‌جزیره کریمه به رسمیت بشناسد و همچنین الحاق مناطق دونتسک، خرسون، لوهانسک و زاپروژیا به روسیه را بپذیرد. اوکراین این درخواست‌ها را رد کرده و همچنین هر گونه مذاکره را تا زمانی که روسیه نیروهایش از همه مناطق اوکراین را عقب بکشد، رد کرده است. 

اندونزی طرحی را برای پایان جنگ اوکراین پیشنهاد داد
۱۴۰۲/۰۳/۱۳ - ۱۹:۴۴

دولت اندونزی امروز (شنبه) با هدف پایان دادن به جنگ اوکراین طرحی را شامل برگزاری همه‌پرسی با نظارت سازمان ملل در مناطق مورد مناقشه ارائه داد.

به گزارش کی یف پست، «پروبوا سوبیانتو»، وزیر دفاع اندونزی این طرح را در نشست امنیتی «شانگریلا» در سنگاپور ارائه داد.

وزیر دفاع اندونزی در بیان توضیحاتی در خصوص طرح پیشنهادی دولت متبوع خود، پیشنهاد کرد که طرفین در مواضع کنونی، جنگ را رها کرده و هر کدام ۱۵ کیلومتر عقب بروند تا بین آن‌ها «منطقه‌ای غیرنظامی‌شده» ایجاد شود.

وی با بیان اینکه این منطقه باید توسط نیروهای صلح‌بان سازمان ملل متحد محافظت شود، خواستار برگزاری همه‌پرسی توسط این نهاد شد تا مشخص شود خواست اکثریت مردم مناطق مورد مناقشه چیست؟

پرابوو گفت: پیشنهاد می‌کنم که در این نشست نوعی بیانیه داوطلبانه صادر کنیم که اوکراین و روسیه را به آغاز مذاکرات صلح دعوت کند.

بر اساس این گزارش، اظهارات وزیر دفاع اندونزی با مخالفت شدید اولکسی رزینیکوف وزیر دفاع اوکراین روبرو شد.

لوکاشنکو: مساله اوکراین باید همان ۹ سال پیش حل می‌شد
۱۴۰۲/۰۳/۱۳ - ۱۹:۴۴

رئیس‌جمهوری بلاروس گفت که تنها راه برای جلوگیری از حمله تمام‌عیار روسیه به اوکراین این بود که این مساله بایستی در ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ حل می‌شد، پیش از آنکه کی‌یف برای خود ارتشی داشته باشد یا برایش آماده شود.

به گزارش پایگاه خبری اوکراینسکا پراودا، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس در جریان سخنرانی در نشست روسای شورای امنیت و سرویس‌های ویژه کشورهای مستقل همسود گفت: به طور قاطع با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه موافقم که آنها جنگ در اوکراین را آغاز نکردند و این جنگ پیش از ۲۰۱۴ آغاز شده است.

وی با مقصر دانستن دولت کی‌یف در عدم تضمین یک همزیستی صلح آمیز شهروندان ادامه داد: ما شاهد بودیم که چه اتفاقی دارد می‌افتد؛ "کودتای قهوه‌ای" در اوکراین رخ داد و دیدیم که اوکراین می‌خواهد چه کار کند. دیدیم چه کسی در خط مقدم بود.

رئیس جمهوری بلاروس همچنین ادامه داد، اگر آن حمله تمام‌عیار سال گذشته آغاز نمی‌شد، بعدا آغاز می‌شد و روسیه و بلاروس در وضعیت بدتری قرار می‌گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: همه چیز به آن سمت می‌رفت. شاید تنها اشتباه ما این باشد که این موضوع را در سال‌های ۲۰۱۴-۲۰۱۵ حل نکردیم، پیش از اینکه اوکراین ارتش داشته باشد یا برای آن آماده شود. همه خواهان یک راه‌حل مسالمت‌آمیز بودند. اما در این میان، اوکراین در حال ایجاد یک نیروی مسلح توانمند بود.

این نخستین باری نیست که لوکاشنکو اظهاراتی ضد اوکراینی بیان می‌کند. در ژوئیه گذشته میلادی وی گفت که به صورت دوفاکتو دونتسک و لوهاسنک و الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت می‌شناسد.

زلنسکی: برای ضدحمله علیه روسیه آماده‌ایم
۱۴۰۲/۰۳/۱۳ - ۱۹:۴۲

 «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای که شنبه منتشر شد، مدعی شد اوکراین آماده است ضدحمله برای بازپس‌گیری اراضی تحت کنترل روسیه را آغاز کند.

زلنسکی به روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» گفت: «نمی‌دانم چقدر طول میکشد و می‌تواند به شکل‌‌های مختلف پیش برود اما به شدت معتقدیم موفق خواهیم شد». وی تاکید کرد: می‌خواهیم این کار را انجام دهیم و آماده هستیم. 

رئیس‌جمهور اوکراین ضمن اذعان به این که چنین اقدامی می‌تواند بهایی سنگین داشته باشد، تاکید دارد کار بر روی ضدحمله مورد انتظار علیه نیروهای روسیه در حال انجام است و این اتفاق خواهد افتاد. 

او اخیراً در مصاحبه با بی‌بی‌سی درباره ضدحمله احتمالی کی‌یف علیه روسیه گفت ارتش این کشور به زمان بیشتری برای آماده‌سازی آن نیاز دارد. وی افزود: غیرقابل‌قبول است که حمله را اکنون آغاز کنیم زیرا جان افراد زیادی از دست خواهد رفت.

حمله گسترده روسیه به زیرساخت های مهم نظامی اوکراین

«ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، ارتش این کشور با استفاده از «موشک‌های دوربرد هدایت‌شونده پرتابی از هوا» به سامانه‌های دفاع هوایی محافظ زیرساخت‌های نظامی «مهم» در اوکراین حمله  و آنها را با موفقیت منهدم کردند.

به نوشته خبرگزاری «تاس» روسیه، کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در یک نشست مطبوعاتی در شهر مسکو گفت، حملات انبوه علیه سامانه‌های ضدهوایی محافظت کننده از زیرساخت‌های نظامی حیاتی اوکراین پنجشنبه شب با تسلیحات هدایت‌شونده دقیق صورت گرفت.

کوناشنکوف گفت: «تمامی اهداف تعیین شده با موفقیت مورد اصابت قرار گرفتند.»

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، ارتش اوکراین نیز در پاسخ به حملات روسیه، یکسری حملات را از جمله علیه نواحی تحت کنترل روسیه در منطقه «زاپروژیا» اجرا کرد.

به نوشته خبرگزاری تاس روسیه، نیروهای مسلح اوکراین همچنین با موشکهای دوربرد «استورم شادو» دریافتی از بریتانیا به بندر «بردیانسک» حمله کرده و این حمله دست کم 9 مجروح بر جای گذاشت.

مقام‌های روسیه در روزهای گذشته به ویژه در پنجشنبه و جمعه از وقوع حملاتی از جانب نیروهای اوکراینی به منطقه مرزی «بلگورود» خبر داده‌اند.

«ویاچسلاو گلادکوف»، فرماندار منطقه مرزی «بلگورود» روسیه روز جمعه، دوم ژوئن گفت، نیروهای مسلح اوکراین جاده‌ای در یکی از شهرک‌های این منطقه را گلوله‌باران کردند که باعث کشته شدن دو زن و زخمی شدن دو تن دیگر شد. 

روز پنجشنبه وزارت دفاع روسیه از دفع حمله‌ به نواحی مرزی با اوکراین از سوی شبه‌نظامیان مورد حمایت کی‌یف خبر داد و مقام‌های منطقه مرزی بلگورود از زخمی شدن چند غیرنظامی در حمله پهپادی و توپخانه‌ای به این منطقه و خروج شهروندان از چند ناحیه خبر دادند.

اوکراین دست داشتن ارتش در حملات به منطقه بلگورود را تکذیب و ادعا کرده، شبه‌نظامیان داوطلب روس این حملات را اجرا کردند.

سخنگوی کرملین در پی این حملات اعلام کرد، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، مرتب از تحولات در نواحی مرزی آگاه و یادآور می‌شود، قدرت‌های غربی از محکوم کردن حملات اوکراین به خاک روسیه امتناع کردند.

گلوله‌باران بلگورود روسیه، ۲ کشته و ۶ مجروح بر جای گذاشت

ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار استان بلگورود روسیه اعلام کرد که عصر جمعه در جریان گلوله‌باران این استان به دست نیروهای اوکراین، دست کم دو تن کشته و شش تن زخمی شدند.

فرماندار استان بلگورود در یک پست تلگرامی گفت که افراد کشته شده هنگام حمله در حیاط خانه‌های خود بودند.

وی با بیان اینکه دو کودک در میان مجروحان هستند، افزود: این کودکان بر اثر اصابت ترکش آسیب دیده‌اند.

گلادکوف خاطرنشان کرد: یکی از این کودکان، یک پسر ۱۳ ساله است که از ناحیه کتف چپ دچار شکستگی شده و دیگری دختری ۱۱ ساله است که ترکش به چشم چپ وی اصابت کرده است.

وی افزود: گلوله‌باران نیروهای اوکراین باعث ایجاد آتش‌سوزی در دو خانه شد و به چهار خانه دیگر در این منطقه آسیب وارد کرد.

برنامه اوکراین برای خرید ۲۰۰ هزار پهپاد

رسانه آمریکایی در خبری اختصاصی گزارش داد، هدف اوکراین این است که تا پایان سال جاری میلادی ۲۰۰ هزار فروند پهپاد خریداری کند.

در شرایطی که ادعاهای بی اساس مقام‌های اوکراینی و متحدان غربی این کشور درباره کمک پهپادی ایران به روسیه ادامه دارد، شبکه سی‌ان‌ان در خبری اختصاصی از برنامه ویژه کی‌یف برای تجهیز ناوگان پهپادی خود منتشر کرد.

گزارش اختصاصی شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان با این تیتر منتشر شده است: «در داخل برنامه پهپادی محرمانه اوکراین»

در آغاز این گزارش اختصاصی، سی‌ان‌ان به سراغ «والری بوروویک» یکی از سازندگان پهپاد در اوکراین رفته است؛ فردی که پهپاد جنگی می‌سازد و در جنگ با روسیه از پهپادهای ساخت او استفاده شده است.

به نوشته سی‌ان‌ان، بوروویک یکی از ده‌ها تولیدکننده پهپاد در سراسر اوکراین است.

این شبکه آمریکایی در بخشی از گزارش اختصاصی خود به سراغ «یوری اشچیهول» رئیس سرویس ارتباطات ویژه اوکراین رفت و نظر او را درباره برنامه کی‌یف برای ناوگان پهپادی خود جویا شد.

به گفته این مقام اوکراینی، این کشور در نظر دارد تا قبل از پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۳) ۲۰۰ هزار فروند پهپاد خریداری کند.

وی به سی‌ان‌ان گفت: «هر نوع پهپاد کاربرد کاملاً متفاوتی دارد. هم پهپادهای ارزان و هم گران قیمت مورد نیاز است؛ آن هم پهپادهایی با انواع مختلف ارتباط. هر چه مدل‌ها و کانال‌های ارتباطی بیشتری داشته باشیم، کار ما کارآمدتر خواهد بود.

رئیس سرویس ارتباطات ویژه اوکراین با بیان اینکه هدف نهایی، تولید انبود پهپاد است، ادامه داد: «حدود ۳۰ شرکت در اوکراین در حال تولید انبوه پهپادها هستند و هدف ما خرید ۲۰۰ هزار پهپاد تا پایان سال است.»

وی افزود: «تاکنون برای خرید دو هزار پهپاد قرارداد امضا کرده‌ایم و این فقط برای چند هفته است و هر هفته این روند افزایش می‌یابد. کمیت و تطبیق پذیری (پهپادها) موضوعی کلیدی است، به خصوص که اوکراین دامنه برنامه پهپادهای خود و همچنین استفاده از آنها را در میدان نبرد گسترش می‌دهد.»

اظهارنظر این مقام کی‌یف درباره برنامه پهپادی اوکراین در شرایطی مطرح شده که مقام‌های روسیه طی ماه‌های اخیر، بارها اوکراین را عامل حملات پهپادی به مناطقی از شبه جزیره کریمه و همچنین خاک روسیه خوانده‌اند.

برنامه اوکراین برای تجهیز ناوگان پهپادی خود در حالی انجام می‌شود که این کشور و متحدان غربی، بارها ایران را به ارسال پهپاد به روسیه متهم کرده‌اند؛ اتهام بی اساسی که تهران و مسکو آن را رد کرده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۸۶
من نمی‌دانم چرا پوتین اینقدر مدارا می‌کند با چند بمب اتمی اوکراین و این مزدور امریکا را به جهنم بفرستد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
آخرش کار به همینجا هم کشیده میشود اینهمه هشدار روس ها برای همچین روزی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
خجالت نمیکشید از این مردک خون خوار فاسد حمایت میکنید اسم خودتونم میزارید انسان؟چطور برا مردم فلسطین دایه دلسوز تراز مادر میشید و نوای ازادی و مظلومیت سر میدید ولی نوبت به مردم بیگناه اوکراین که میرسه میشید هم دست ظالم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
انشالله پوتین روانی توی آتش جنگی که خود بر پا کرده ساقط بشه.الهی امین
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
جوک خوبی بود!! پوتین جونت نهایت زورشو داره میزنه.... روسیه ای وجود نداره ، بیست و هشت جمهوری مستقل تشکیل خواهد شد در آینده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
انشالا
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
اون زمان که آمریکابمب اتم انداخت ژاپن اوناسلاح اتمی نداشتندولی الان فرق میکنه،روسیه این کارونمیکنه فقط تهدیدمیکنه چون اروپاییاهم

سلاح اتمی دارندخاک روسیه هدف قراربدن.
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
چرا کامنت های منو متتشر نمی کنی یا لااقل بگید میتونم یک مقاله در باره روسیه بنویسم منتشر می کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
چون اوکراینی ها فاسد و آلوده و گناه کارند
ولی مردم فلسطین مظلوم و مسلمان هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
احسنت تنها راه پایان جنگ همین حمله هسته ای هستش
اگر شهر مورد هدف کی یف باشه عالی است
اوکراین هم که سلاح هسته ای ندارد که بخواد پاسخی بدهد

اوکراین هم برای آمریکا این قدر ارزش نداره که بخواد به بهای جنگ اتمی و نابودی خودش وارد جنگ مستقیم با روسیه شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
روسیه با غرب مرتد کافر فاسد نجس می‌جنگد
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
موضوع حمایت از پوتین نیست موضوع اینه که بایدن با سیاست هاش دنیا را بسمت ناکجا آباد میبرد
زلنسکی هر وقت ضد حمله رو انجام داد بیاد بگه انجام دادم. فقط بلوف. یه روز میگه انجام میدم یه روز میگه هنوز زوده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
اوکراین با تمام کمک ها هیچ شانسی ندارد فقط عذاب مردم اوکراین همچنان ادامه دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
ظلم هیچوقت پیروز نیس مگه صدام بر ما پیروز شد که پوتین بر اوکراین پیروز بشه؟
ناشناس
| Germany |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
اونی که تو دنیا دایم بلوف میزنه یکی دیگه است نه زلمسکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
متاسفانه برنامه های این جنگ به وسیله کسانی که تو وسط میدان هستند ترسیم نشه و به همین خاطر به این زودی ها خاتمه پیدا نمی کنه. آمریکا و انگلیس مهم ترین صحنه گردان های جنگ هستن و چون آسیبی از این جنگ ندارند، خواهان ادامه اون هستن. جنگ را زمانی متوقف می کنن که ببینند سود چین از این جنگ داره زیاد میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
سه ماهه می گه دارم ضد حمله می زنم :)) اخه کدوم عاقلی اعلام می کنه قبلش
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
دو سال از عملیات ویژه نظامی ده روز گذشت زبونتون ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
ساکت باشید غرب زده های بیچاره بدبخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
روسیه پیروز و فاتح میدان جنگ خواهد بود
زلنسکی طرح ضد حمله رو چند ماه بالای سر پوتین نگه داشته و امروز فردا میکنه و داره از اونطرف وارد استان بلگراد و دو استان همجوارش در روسیه میشه به نظر میاد اینها برنامه ریزی شدند برای گمراه کردن ارتش روسیه یعنی روسها در جایی ضربه خواهند خورد که انتظارشو ندارن اوکراین با اینکار ابتکار عمل رو از روسیه میگیره و واقعا معلوم نیست چه برنامه ای داره شاید اشغال متقابل بخشی از خاک روسیه و استفاده از اون به عنوان اهرم فشار محتمل باشه حتی در این مورد قبلا صحبت شده و احتمالش رو در ماههای قبل میدادن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
اگر راست گو بودی با فیلتر شکن نمی آمدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
اوکراین حتی جرات قبول مسئولیت حمله پهپادی به خاک روسیه ندارد چه رسد به اشغال خاک روسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
قشنگ مشخصه یکی دو نفر با فیلتر شکن آمار مثبت و منفی جعلی درست کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
لعنت به این غرب زده های بدبخت بیچاره
حداقل با آی پی ایران میومدی این قدر ضایع و روسیاه نباشی
حمله روسیه به کریمه در سال۲۰۱۴ باعث گرایش اوکراین به غرب شد .اوکراینی ها از ترس حمله دوباره روسیه خواستار پیوستن به ناتو شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
نیازی نبود رئیس جمهور اوکراین اینهمه نسبت به روسیه خصومت پیشه کند و شرایط را را برای حمله مهیا کند
کریمه هم از ابتدا مال روسیه بود اینکه اوکراین میگه جز خاک منه اشتباه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
بعد از جنگ جهانی دوم اروپا بین امریکا و شوروی تقسیم شد

کشورهای متحد امریکا ناتو رو تشکیل دادن که میگه اگه به هر کدوم ما حمله شد (بیشتر منظور شوروی اون زمان) ما در کنار هم و متحدیم و بهم کمک میکنیم

شوروی هم در مقابل با اکثر کشورهایی که الان ازش جدا شدن پیمان ورشو رو بنا کرد

بعد از فروپاشی شوروی ، اکثر کشورهایی که متحد شوروی در پیکان ورشو بودن رفتن زیر پرچم ناتو

و با ناتو به ریاست امریکا متحد شدن

در خال حاضر ناتو تا مرزهای روسیه متحد گرفته

فقط مونده اوکراین و بلاروس

اوکراین میخاد به ناتو بپیونده

روسیه مخالفه چون در اون صورت سایه ناتو رو کشورشه

و طبیعتا بعد از مدتی بلاروس هم متمایل میشه به اون سمت

آقا پوتین میمونه و حوضش

روسیه میدونه توانایی مقابله اقتصادی تحت این تحریم‌های زیاد رو نداره بنابراین تمام زورش رو داره میزنه اوکراین رو بترسونه منصرف بشه

(و اگر نشد هم حداقل دو استان اوکراین که الان دست جدایی طلبان مایل به روسیه هستند رو به خاک خودش اضافه میکنه مثل کریمه)

در نهایت فقط مرهمی بر غرور زخم خورده خودش داشته باشه در برابر کشورهایی که روزی جزو خاکش بودن و الان در جبهه مقابلش قرار گرفتن
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
شاید شما شرقگداها دوست داشته باشید که کشورتون و روسیه اداره کنه ، ولی اوکراین از دخالت های روسیه خسته شده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
کاش همه چیز انقدر ساده بود که تو میگی
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
کودتای رنگی ۲۰۱۴ دلیلش بود دوست عزیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
کریمه همیشه جزیی از خاک جمهوری روسیه بود در سال ۱۹۵۴ با اعمال نفوذ رئیس جمهور وقت شوروی سابق به اوکراین داده شد و چون دیگر این جمهوریها یک کشور نیستند لازم بود به روسیه برگشت شود
در سخنان لوکاشنکو اعتراف به ارتش توانمند اوکراین یا صحبهای پروگوژین رییس واگنر و اعتراف به قابلیتهای ارتش اوکراین و حتی صحبتهای امروز رییس کمسیون دومای روسیه و اقرار به اینکه روسیه به اهداف عملیات ویژه نرسیده و انتظار برای بی طرفی اوکراین دیگه معقول نیست همه و همه نشون میده مسلح کردن اوکراین واقعا کار کرده و داره در ذهن افراد تصمیم گیر در روسیه تاثیر میزاره و این میتونه در معادلات به گونه تاثیر بزاره که به سمت کاهش تنش و پایان درگیری بریم و پس از جنگ هم قطعا اوکراین این ارتش قوی رو حفظ خواهد کرد فارغ از اینکه وارد ناتو بشه یا نشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
ضد حمله تلفات داره باید با برنامه و پشتیبانی دقیق انجام بشه یاد جنگ خودمون میوفتم هنوز دارند شهید از دل خاک بیرون میارن جنگ همیشه بد در همه جا
اگر آلمان در جنگ‌جهانی‌دوم پیروز می‌شد، امروز چرچیل، روزولت و دوستان‌ دیگرشان در کتاب‌ها، نمایش‌ها و صنعت‌سینما، به‌عنوان دشمن‌بشریت، جانی و تروریست معرفی می‌شدند و هیتلر به‌عنوان بزرگمرد منجی بشریت، برندهٔ جایزه‌هایی همچون صلح‌نوبل بود! داستان روسیه و اکراین هم فرقی ندارد برای آنان که می فهمند.
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
دقیقا. حتی هیتلر چهره سال مجله تایم شده بود قبل از شروع جنگ جهانی دوم!! الان سایت تایم اون مجله رو از دسترس خارج کرده ولی سرچ کنید تصویرش تو همه سایتها هست.
الان زلنسکی رو دوره یه زمانی هیتلر بوده
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
یا جایزه صلح نوبل را به اوباما دادند موسس داعش!! حالا اگر یک کشور متخاصم این داعش را به وجود اورده بود چه لشگرکشی هایی که راه می انداختند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
روسیه با اروپا و جبهه غرب می‌جنگد و این به سود ماست
از صدای سخن غربگدا من ندیدم زشت تر
پاسخ ها
شاهپور
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
اتفاقاً هم دیدید و هم شنیدید سخن نوه نتیجه‌های روسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
خرم ان دل که گدای حرم روس بود
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
حیف تون روسیه 7 برابر کشور بلژیک خاک ایران را گرفته اجدادمان را کشته حرم امام رضا را به توپ بسته مجلس ملی را به توپ بسته در جامعه جهانی از 16 کشور همسایه اش از همه چند لقمه ای کنده از ژاپن و چین بگیر دور بزن تا فنلاند .. ولی امریکا تنها نقش دشمن فرضی را بازی کرده که برای تمرین خوب است هیچ ملتی بعد از مغول ایرانیان را به اندازه روسها نحقیر نکرده انددر درکترین کرملین ابهای گرم را هم فراموش نکنید راهش از کجا می گذرد حالا اگر زلنسکی مانند اشرف غنی به امریکا فرار می کرد مزدور نبود او در بدترین و خطرناکترین شرایط با زن و بچه هایش در اوکراین ایستاده به او مزدور می گویی شما یک وجب خاکتان رابه عراق ندادید و افتخار می کنید یکی برای کشورش می جنگه مزدوره
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
کدای بی غیرت روس 7 برابر کشور بلژیک از خاک ایران دزدیده اگر زمان محمد علی شاه بی عرضه بود احتمالا صدر اعظمی بودی
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
اگر اطلاع داشتی که بعد از مغول هیچ کشوری به اندازه روسیه ایران را تحقیر نکرده از روسیه دفاع نمی کردی بدان واگاه باش که روسیه 7 برابر کشور بلژیک از خاک ایران تصرف کرده و پدر بزرگهای ما را کشته حرم امام رضا را به توپ بسته مجلس ملی که شروع تمرین دوموکراسی در ایران بود به توپ بسته اگر اندکی مطالعه کنی کار سختی نیست یک گوگلی بکن و از این نااکاهی که وجودت را پر کرده خودت را رها کن در ضمن 16 کشوری که همسایه روسیه هستند از تمامی بدون استثنا زمین گرفته روسیه اگرسیوترین کشور دنیاست در ضمن برای چه همه کشورها به سمت غرب فرار می کنند یکی به طرف روسیه نمی رود چرا همه نخبگان عالم به امریکا فرار می کنند چرا پدر و مادر با امریکا در ستیزند پسر در بهترین دانشگاه امریکا درس می خواند و کسی مزاحمش نمی شود چرا 5400مسئول همه فرزندانشان به امریکا فرار کرده اند یکی هم به روسیه نرفته یعنی همه انها به اندازه شما عقل نداشتند و همشون اشتباه کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
ناشناس چرا از جنایات انگلیسی ها نمیگی که نظامشون هنوز پا برجاست؟ شوروی که نابود شد پوتینم که یه غربگدا بود اولش و دست نشانده بود. چرا از ۳۰ سال تحریم آمریکا نمیگی؟ فقط جنایات شوروی که نابود شده رو دیدی؟
کسانیکه حامی حمله پیش دستانه پوتین به اوکراین بودند با شکست مفتضحانه روبرو خواهند شد و همراه با زمستان سخت آن را تفسیر خواهند کرد
روسیه پهپاد بخرد بد است ولی اوکراین پهپاد بخرد خوب است !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
چون روسیه یه کشور متجاوز و اشغالگره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
اره عزیزتافرق متجاوزوموردتجاوزقرارگرفته رونفهمیم یا کورکورانه بخایم طرفداری کنیم باید علامت تعجب گذاشت.
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
هنوز بین متجاوز و مظلوم مانده ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
چون روسیه شجاع با غرب مرتد کافر می‌جنگد
و غربی ها آلوده و گمراه و بی شرف هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
کشور متجاوز چی دیگه وقتی جنگ بشه هر طرف میتونه بخر برای خودتون داستان نچینید همشه در جنگ دونفر مقصرن ولی یک زودتر شروع میکنه چرا روسیه به جای دیگه ای حمله نکرد حتما یک چیزی بود هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
اون که گفتی یک چیزی بود برات میگم ثروت عظیم اکراین که باید گل سر سبد اروپا نامید دوم قطع کننده بین روسیه و اب های گرم
جالبه لوکاشنکو میگه چرا اوکراین ارتشش تجهیز شده که ما نتونیم بگیریمش اصلا موجودیت اوکراین و قبول نداره !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
اکراین هرگز بعد 2014 کشور مستقلی نبوده و نیست. مثل این هست که کردستان با حمایت خارجیا از ایران جدا بشه و بخواد ده سال بعد واسه ما شاخ بشه.
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
انصافا مگه داره؟ غلام حلقه به گوش امریکاست
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
چین روسیه هم همین را میگن اسلحه به اوکراین ندین جنگ زود تموم میشه این ها مارا چی فرض می کنند
یه چیزی ذهنم رو مشغول کرده،اگر طبق گفته اوکراین سامانه پاتریوت همه موشک های روسیه رو سرنگون می کنه چرا باز هم روسیه هر هفته چندین حمله موشکی انجام میده و موشک هاش رو هدر میده؟
پیدا کنید پرتقال فروش دروغگو را...!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
دلقک پلاستیکی دروغ زیاد میگه
مرگ بر هرچی ظالمه در هر کجا.در اینجا روسیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
ظالم و ستمگر آمریکا و اسرائیل هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
مرک بر پدر معنوی تو امریکا که همه شرها و سه تا جنگ جهانی زیر سرش
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
معلومه یا جنگ نمیدونی چیه یا نمی دونی امریکا کجاست یا معنی کلمه جهان را نمی دانی
کی متجاوز روسیه پس خواهشند دیگر زلنسکی را سرزنش نکنند او در تاریخ به عنوان قهرمان ثبت می شود کی برای حد اقل صد سال خار شد روسیه ما با مظلوم در طول تاریخ بوده ایم و ایران هم به صراحت کمک به روسیه متحاوز را رد کرده است این مقدار پهباد هم از قبل جنگ بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
قهرمان زرشک
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
من با دوتا لیسانس هرچه خوندم باز هم نفهمیدم ایا احتیاج به لیسانس های بیشتری دارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
اگر اطلاع داشتی که بعد از مغول هیچ کشوری به اندازه روسیه ایران را تحقیر نکرده از روسیه دفاع نمی کردی بدان واگاه باش که روسیه 7 برابر کشور بلژیک از خاک ایران تصرف کرده و پدر بزرگهای ما را کشته حرم امام رضا را به توپ بسته مجلس ملی که شروع تمرین دوموکراسی در ایران بود به توپ بسته اگر اندکی مطالعه کنی کار سختی نیست یک گوگلی بکن و از این نااکاهی که وجودت را پر کرده خودت را رها کن در ضمن 16 کشوری که همسایه روسیه هستند از تمامی بدون استثنا زمین گرفته روسیه اگرسیوترین کشور دنیاست در ضمن برای چه همه کشورها به سمت غرب فرار می کنند یکی به طرف روسیه نمی رود چرا همه نخبگان عالم به امریکا فرار می کنند چرا پدر و مادر با امریکا در ستیزند پسر در بهترین دانشگاه امریکا درس می خواند و کسی مزاحمش نمی شود چرا 5400مسئول همه فرزندانشان به امریکا فرار کرده اند یکی هم به روسیه نرفته یعنی همه انها به اندازه شما عقل نداشتند و همشون اشتباه کردند
این عاقبت توهم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
احسنت
رژیم اوکراین بازنده است
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
خواهش می کنم جواب این اقا را دادم براش منتشر کن
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
یا حداقل اگر ایمیلش را داری برایش بفرست
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
تو خودت متوهم ترین شخص فضای مجازی هستی اگر یک کم از کارهای که روسها د ر 150 اخیر با ایران چه کرده اند می دانستی غیرت بهت حکم می کرد که ازروسیه دفاع نکنی . 7 برابر کشور بلژیک از خاک ایران جدا کرده اجداد ما را قتل عام کرده حرم امام رضارا به توپ بسته و خراب کرده مجلس ملی ایران را به توپ بسته کلا بعد از مغول مقام دوم تحقیر ایرانیان را دارد اطلاعات که زیاد بشه بعد بهتر می فهمی که روسیه چه جانوری است 16 کشور همسایه روسیه همگی مورد تجاوز و غصب زمین قرار گرفته اند از ژاپن بگیر دور بزن تا برسی به فنلاند یک بار هم فکر کن چه کار کرده که همه همسایه ها به طرف امریکا فرار می کنند نمی خواهی از خودت سوال کنی. اگر به این مشکلت را حل نکرد از خودت بپرس چطور می شود همه 5400 فرزندان مسئولان چرا همگی به امریکا فرار کرده اند و بیشتر مسئولین مخفیانه گرین کارت دارند چرا اینها به روسیه نرفته انت حتی یکیشون
نمی خواهی از خودت سوال کنی بعد از جنگ جهانی هر کشور در قسمت امریکا ماند الان بهترین اقتصاددنیا را دارند ولی کشورهای که با روس ماندند بعد از 50 سال که به زور با انها بودند همینکه تجزیه شدند همه به سمت غرب فرار می کنند یعنی همه نمی فهمند فقط اقای فقیهی میفهمه نمونه اش المان ژاپن و کره تایوان کسانی هم که با روسها بودند ونزوئلا کوبا المان شرقی کره شمالی المان شرقی وقتی دیوار برلین را خراب کردند مردم فقط کفشهاشنو پوشیدند فرار به المان غربی. قبلا از ان هم با بالون فرار می کردند چرا یکی از شرق به غرب فرار نکرده یعنی نمی خواهی کمی فکر کنی .
من نه طرفدار اکراین و غرب هستم نه طرفدار روسیه. ولی مشکلی که با هموطنان عزیز طرفدار غرب دارم استانداردهای دوگانه این دوستان است.

مثال می زنم. شما اگر تاریخ جنگ جهانی رو مطالعه کرده باشید کشور سوئد بعد از جنگ جهانی دوم دچار چیزی شبیه قحطی مواد غذایی شده بود. و بعد از این جنگ وضعیت اقتصادی سوئد چیزی شبیه کشورهای جهان سومی و بسیار اسف ناک تر بود.

جنگ افغانستان و سپس عراق نقطه عطفی در تاریخ اقتصادی کشور سوئد قلمداد می شه. چون برای نخستین بار کارخانه های ساخت سلاح در سوئد تاسیس و شروع به فروختن سلاح به کشورهای ناتو برای جنگ در افغانستان کردند. و به قولی سوئد بارش رو یک شبه بست و در جنگ افغانستان از کشور متوسط به پایین به کشوری پولدار تبدیل شد.

حالا این وسط یه تعداد پناهنده هم از این کشورهای ویران شده پذیرفت تا بگوید ما حقوق بشر برایمان مهم است.

حالا شما از هموطن عزیز غربزده ما سوال کنی عمرا چنین موضوعی را بداند و اگر بداند هم انکار می کند.
از نظر او فروش بهپاد توسط ایران به اکراین (صرفا چون دوست غرب است) جنایت قلمداد می شود.
ولی ریختن بمب و موشک روی سر مردم افغانستان و عراق که اصلا در یک قاره دیگر از کشورهای عضو ناتو قرار داشتند توسط امثال سوئد و سایر کشورها هیچ ایرادی ندارد بلکه نخبه بودن سران کشورهای غربی را نشان می دهد.
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
احسنت
سلام زنسکی به اسلحه های عرب و آمریکا دل نبند شما 9 سال قبل با کمک این کشورها دو استان را میزدی و 14 هزار نفر را کشتی حالا آنوقت که انبار هات مملو از اسلحه بود روسیه همه را نابود کرد مقصر اصلی اکراین بوده حالا 200 هزار بهباد میخواهی آخرش پوتین یک بمب اتم می‌زند و اروپا هم در خطره همه راهکار صلح دادن آمریکا میگه جنک و بدان از کشورت چیزی نمی‌ماند
سلام روسیه مدارا کافی است تمام پنجاه کشور همکاری با اکراین می‌کنند و وقت میخرند که نیروهای شما خسته شوند جنگ را سریع یک سره کن و ناتو الان با شما می‌جنگد و بزن دو الی سه بمب سر جایشان بشینند
یعنی من عاشق زلنسکی ام. اول میگه برا ضدحمله آماده ایم. یعد، تازه میگه برنامه برا خرید سلاح از اروپا داریم تا ضدحمله را شروع کنیم خخخخخخخخ
تاریخ را فاتحان می‌نویسند حالا این فاتح کی است پوتین یا زلنسکی ولی این مهم است که اگر آدولف هیتلر پیروز جنگ جهانی دوم می‌شد نقطه مقابل شیطان خوانده می‌شد آیا واقعاً دنیا به دو قسمت شر و خیر تقسیم شده است آیا روسیه بد است و آمریکا خوب مگر همین آمریکا در گوادلوپ به ایران پشت نکرد به من بگید اوکراین ویران شد یا روسیه لطفاً چاپ کنید
چرا ایران نباید به کشوری مثل روسیه سلااح صادر نماید مگر این کشورهای غربی در جنگ ایران وعراق به طرف عراقی سلاح و تجهیزات نظامی نمی دادند؟ با اینکه هم ایران و هم عراق تتحریم تسلیحاتی بودیم.
الان آیا روسیه تحریم تسلیحاتی هست؟
همین اکراین در دوره تحریم بیشترین تحریم را بر علیه ما انجام داد و با منافقین عکس یادگاری می گیریند . چرا ما باید برای این کشور دل بسوزونیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
متاسفانه منافع امریکا برای غربزده ها مهم تر از منافع ایران است. حالا از روی عمد یا نادانی نمیدانم.
مگر کسی منکر اشغال خاک ایران توسط روسیه است تازه فقط روسیه نبوده بریتانیا هم بوده خب پس بگیر اونجا ها را منظورم از توهم دولتمردان ساکن مسکو هستند بفهم
مقصراصلی زلنسکی دلقک است زلنسکی ۸سال بود همچنان سر روسیه می پرید روسیه را زلنسکی به جنگ کشانده اینها همش نقشه غرب است آنها این دلقک کوکش می کنند تا روسیه را ضعیف کنند تا به کل دنیا تسلط داشته باشند
سلام دوستان ی سوال دارم یعنی مشکل شما ومردم ایران روس اوکراین هست هیچ دقیقه ای ندارید فقر کرانی زباله گردی بیکاری ازدواج جوانان واقعا شما مرفه گان بیدردید
ببینید دوستان چرا الکی بحث میکنید من طرف هیچ کدوم نیستم ولی الان یکم با عقل خودتون بگید روسیه بعد از مغول بیشترین ضربه رو به ایران زده درسته ولی اون مال گذشته است الان اوکراین از همه جا داره حمایت میشه و الان هم دشمن اصلی ما آمریکاست اگه تحریم اونا نبود الان ما بهترین امکانات رو داشتیم پس چه بسا خوبه که از میدون بدر بشه پس برد روسیه صد درصد به نفع ما میشه بدم میاد از همه اونایی که عاشق تحریم شدنن عاشق تو سری خوری هستند
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی