بازدید 2661
۱

معاون وزیر خارجه: بر تعامل با همسایگان تمرکز داریم

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق در راستای توسعه گردشگری سلامت اهتمام ویژه دارند و در این راستا شاهد گسترش تعاملات دوجانبه هستیم.
کد خبر: ۱۱۷۷۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷ 01 June 2023

 

 به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، مهدی صفری صبح امروز در نخستین نشست مشترک استانداران استان‌های مرزی ایران و اقلیم کردستان عراق که به میزبانی ارومیه برگزار می‌شود، اظهار داشت: سهم حوزه گردشگری سلامت بین ایران و اقلیم کردستان در سال گذشته بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بود که این نشان دهنده اهمیت و ضرورت ارتقای این حوزه است.

وی افزود: سیاست اصلی دولت سیزدهم بر ارتقای همکاری‌ها با کشور‌های همسایه است که در این زمینه برگزاری سمینار‌ها و نشست‌های تخصصی با کشور‌های همسایه جزو اهداف و زیربنای اجرای اهداف است.

معاون دیپلماسی خارجی وزیر امور خارجه، عنوان کرد: تحصیل بیش از ۱۲ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های کشور نشانه عزم جدی دولت برای افزایش تعاملات با همسایگان است.

وی ادامه داد: اولویت نخست ما همکاری و تعامل با همسایگان در راستای اعتلای اهداف نظام اسلامی و همراهی با سیاست‌های کشور است.

صفری، افزایش ۱۵ درصدی صادرات ایران و اقلیم کردستان عراق را نقطه عطفی در تعامل دو طرف دانست و خاطرنشان کرد: مشکلات موجود در مرز تمرچین از سال گذشته در دست بررسی و حل است که راه اندازی تردد زائران اربعین حسینی نیز در همین راستا بوده است.

وی گفت: باید با حل مشکلات در زمینه اقتصادی، برای ارتقای سطع تعامل ایران و اقلیم کردستان تلاش بیشتری شود.

در این نشست، استاندار آذربایجان‌غربی هم در سخنانی اظهار داشت: تلاش برای برقراری دیپلماسی اقتصادی و تجاری جزو راهبرد‌های اصلی تیم دولت در استان است.

محمدصادق معتمدیان گفت: افزایش تعامل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با اقلیم کردستان و دولت عراق دنبال میکنیم و در این رابطه موفقیت‌های خوبی هم کسب کرده‌ایم.

وی بیان داشت: اعزام زائران اربعین از مرز تمرچین و ۲۴ ساعته کردن این مرز، افزایش تعامل مرزی با اقلیم و تلاش برای برقراری روابط اقتصادی و سیاسی از مهم‌ترین اقدامات سال گذشته بوده است.

استاندار آذربایجان‌غربی، راه امدازی اتاق مشترک، افزایش تعامل و ارتباطات اقتصادی و گردشگری به ویژه در حوزه سلامت را جزو برنامه‌های در دست بررسی و اجرا دانست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
پس چرا در دوران دولت روحانی ، این فرصت از دولت وقت گرفته شد ؟؟؟؟؟
چرا به سفارت عربستان سعودی حمله شد ؟؟؟
چرا آن همه تبلیغ علیه بحرین می شد ؟؟؟؟
چرا امارات را آن همه بد جلوه می دادید ؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها